پرخاش دفتر روحانی به صدا و سیما/ بازی حجاب را سیاسیون درست کردند/ مامور احیای امید

گروه سیاسی الف،   4040812101 ۱۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال‌کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند‌ ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی «الف» با رصد اخبار، رویدادهای مهم و همچنین تحلیل‌های صورت‌گرفته، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پرخاش دفتر روحانی به صدا و سیما/ بازی حجاب را سیاسیون درست کردند/ مامور احیای امید

پرخاش دفتر روحانی به صدا و سیما

روابط عمومی دفتر حسن روحانی، در بیانیه‌ای و با ادبیاتی عجیب، به صدا و سیما و برخی مواضع این سازمان در روزهای اخیر انتقاد کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

«جریان شناخته‌شده‌ای در هفته‌های اخیر تلاش کرده‌ است با فرافکنی و نشر افترا علیه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن روحانی، از جریان قدرتمند اعتدال‌گرایی در کشور انتقام بگیرد. این موج‌آفرینی با توسل به اقسام دروغ‌ها و زشت‌ترین الفاظ، اتهاماتی بی‌پایه را بی‌محابا در تریبون مجلس و برنامه‌های صداوسیما تکرار می‌کند.  از جمله اتهامات بی‌پایه و اساس این جریان، طرح مجدد موضوع سرقت فرش‌های مجموعه سعدآباد است که مسئولان دولت سیزدهم به دروغ و برای انحراف افکار عمومی آن را مطرح کردند و سخنگوی قوه قضائیه روز ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ صراحتاً با تکذیب سرقت آن‌ها، اعلام کرد که این فرش‌ها در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شده است.

گزارش ۷ دقیقه‌ای صداوسیما در شامگاه ۸ آبان نمود دیگری از لجن‌پراکنی رسانه‌ای این جریان بود و مرزهای جدیدی در جعل و تحریف را گشود؛ با ادعای عجیب «سخنرانی دکتر روحانی علیه روسیه و نامیدن این کشور به عنوان مخل امنیت جهانی!» این گزارش به خوبی نشان می‌دهد هدف تخریب است. یا مسئولان صداوسیما سخنان دکتر روحانی را نخوانده و نشنیده‌اند و چنین صحنه‌پردازی کرده‌اند که عذر بدتر از گناه است و یا خوانده و شنیده‌اند و به چنین جعل عجیبی دست زده‌اند که وامصیبتا. این گزارش سراسر دروغ، مصداق عینی اظهارات اخیر دکتر روحانی است که گفت: «صداوسیما دنبال ایجاد اختلاف و دروغ و تهمت است و علیه انسجام و اتحاد ملی کار می‌کند. آیا این رویه صداوسیما هدفی جز ایجاد تفرقه، خدشه به اتحاد و مشوش کردن فضای سیاسی دارد؟ آیا برای تحقق منویات سیاسی سران فعلی صداوسیما، می‌توان از هر مرز حرفه‌ای و اخلاقی عبور کرد و اکاذیبی نشر داد که سابقه تاریخی و مستندات موجود، آشکارا خلاف آن را اثبات می‌کند؟»

******

این چه سیاستی است که هم مردم را ناراضی می‌کند و هم حافظ امنیت نیست؟!

علی ربیعی، دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور در یادداشتی با عنوان «با جامعه پس از جنگ» نوشت:

در تحلیل‌های داخلی و خارجی که درباره علل ناکامی‌ حمله به ایران و متجاوز ارائه شد، همگی بر یک نکته تاکید داشتند: تلاش برای برانگیختن شورشی مردم به هر شکل، رخ نداد. برعکس نوعی ملی‌گرایی تازه -نه از نوع ملی‌گرایی کلاسیک- در جامعه شکل گرفت. این نوع ملی‌گرایی امروز در میان شهروندان، نیازمند مطالعه است که من آن را ملی‌گرایی متفاوت می‌نامم. با توجه به این نکته که اگر همان‌گونه که در مواضع و رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود هدف این جنگ، مردم بوده‌اند، این سوال مطرح می‌شود که پس از پایان جنگ، چه اقداماتی برای حفظ این انسجام و مقاومت ذهنی اتخاذ شده است؟ سیاست اجتماعی مناسب برای ایرانیان به ‌خصوص شهروندان تهران چگونه باید باشد؟ 

آنچه قابل مشاهده است جریان‌های قوی در تلاش هستند با همان ابزار، همان روش و همان منطق گذشته -که مبنای تحلیل دشمن از مردم شده بود-حرکت کنند. این عده کماکان از هر مسیر و بهانه‌ای که شده به دنبال اقداماتی سلبی در مورد پوشش هستند که هیج اثری نداشته و به تنش و تشنج جامعه می‌انجامد. گاهی می‌اندیشم خیال این افراد تا هزینه‌ای سنگین برای جامعه و نظام به وجود نیاید، راحت نمی‌شود! اگر در این جنگ، مقاومت ذهنی مردم به اندازه مقاومت ارضی مهم بوده، ما امروز برای حفظ آن مقاومت ذهنی چه کار کرده‌ایم؟ به عنوان نمونه، در خصوص مساله اینترنت، در حالی که ۸۵ درصد مردم ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند، ناامنی از پلتفرم‌های داخلی حتی بیشتر رخ داده است.  

این چه سیاستی است که هم مردم را ناراضی می‌کند و هم حافظ امنیت نیست؟  من به جد معتقدم ایران، تهران و شهرهای پس از جنگ، به‌طور قطع، سیاست اجتماعی متفاوتی می‌طلبند. ایران و تهران، نیازمند سیاست‌های نوین هستند. علم مدیریت بحران به ما می‌آموزد با سیاست‌های پیش از بحران، نمی‌توان با جامعه بحران‌زده مواجه شد. علاوه بر آن، نیازمند سیاست‌های اجتماعی متناسب، سیاست‌های فرهنگی به دور از تنش‌زایی با اولویت حل مسائل زندگی روزمره مردم هستیم.

******

نقد کیهان بر یادداشت روزنامه هم میهن 

روزنامه کیهان نوشت:

محمدجواد روح، سردبیر روزنامه هم‌میهن گفته است: «مشکل اصلی دولت نه در روابط عمومی، بلکه در از دست‌دادن گفتمان مرکزی و تکرار رویکردهای گذشته است. از زمانی که آقایان ظریف و همتی با فشار از دولت کنار گذاشته شدند، دال مرکزی و گفتمان اولیه دولت که در ماه‌های نخست شکل گرفته بود، از بین رفت.پس از کنار رفتن ظریف و همتی که نمادهای راهبردی و گفتمانی دولت بودند؛ مسائل خارجی، بی‌نتیجه ماندن مذاکرات و شرایط جنگی نیز باعث شد دولت از هدف اولیه‌اش و رویکردهای اصلی خود که بر اساس آنها رای گرفته بود، دور شود. در واقع دولت نتوانست مسیر تازه‌ای تعریف کند و چهره‌هایی را جایگزین ژنرال‌های محذوف کند که توان بازنمایی مؤثر اهدافش را داشته باشند؛ در نتیجه، اکنون دولت با روزمرگی، ضعف رویکرد و بحران معنا و حتی هویت مواجه است».

سخنان سردبیر روزنامه هم‌میهن، قبل از هر چیز اهانت به رئیس‌جمهور است و چنین القا می‌کند که متولی دولت نه آقای پزشکیان بلکه امثال ظریف و همتی بوده‌اند و پزشکیان از نگاه افراطیون مدعی اصلاحات هیچ کاره بوده است و‌گرنه دلیلی ندارد که با برکناری دو نفر آن هم به خاطر تخلفات‌شان ادعا شود دالّ مرکزی دولت از بین رفته است. لازم به توضیح است که دال مرکزی، هسته مرکزی یک گفتمان و مهم‌ترین محوری است که در یک گفتمان، سایر دال‌های شناور حول آن مفصل‌بندی می‌شود. آیا هسته مرکزی دولت، اشخاص بوده‌اند یا یک منطق مستقل قوام یافته و با دوام؟!

ثانیا دو فرد یاد شده هر چند در دولت نیستند، اما دعاوی آنها کاملا به اجرا درآمده و ضمن آشکار شدن فجایع آن، به شکست انجامیده است. بنابراین اگر گفتمانی برای آقای پزشکیان و دولت وی قائل باشیم، چالش آن به خاطر مواجهه با واقعیت و موهوم درآمدن گزاره‌های القایی بوده است و نه کنار رفتن ظریف و همتی. آقای ظریف ضمن اینکه متهم فجایع فراوان برجام است، جزو شبکه‌ای بودند که وانمود می‌کردند با ترامپ می‌شود توافق کرد بلکه او تاجر است و توافق با وی ساده‌تر است و پشت این توافق (موهوم) 2500 میلیارد دلار سرمایه خارجی خوابیده و... اما در عمل آشکار شد که زینت کردن مذاکره با آمریکا و ترامپ- دانسته یا ندانسته- بخشی از عملیات فریب ترامپ و نتانیاهو برای غافلگیر کردن ایران در جنگ بوده است.

آقای همتی نیز یک بار در دولت روحانی کارنامه‌ای خسارت‌بار را به ثبت رساند و از رکوردداران تورم در کشور است. با این همه او در دولت پزشکیان به وزارت اقتصاد رسید و پس از ریل‌گذاری غلط بود که در مجلس استیضاح شد.  او با وعده تک‌نرخی کردن ارز، ارز نیمایی را حذف کرد که استارت صعود قیمت دلار به 70 هزار تومان و جهش‌های بعدی تا صد هزار تومان و به هم ریختن دومینووار بازار بود».

******

مامور احیای امید

روزنامه خراسان نوشت:

کشور این روزها در یکی از سخت‌ترین پیچ‌های اقتصادی  خود قرار گرفته است. از تورم بالا و رشد منفی اقتصاد گرفته تا رکود در بازار کار و افت شدید قدرت خرید، همه نشانه‌هایی از فرسایش امید اجتماعی‌اند. شهروندانی که هر روز سفره کوچک‌تری پیش روی خود می‌بینند و از سوی دیگر، چشم‌انداز روشنی از تغییر نیز در برابرشان وجود ندارد. در چنین شرایطی، دولت چهاردهم باید موتور محرک بازسازی اعتماد عمومی باشد، اما هنوز نشانه‌ای از چنین تحرکی دیده نمی‌شود. دولت‌های پیشین هر یک با روایتی از امید آغاز شدند؛ از سازندگی هاشمی رفسنجانی تا اصلاحات خاتمی، عدالت احمدی‌نژاد، تدبیر و امید روحانی و شعار کار و مبارزه با فساد در دولت شهید رئیسی. در همه این مقاطع، وعده تغییر، انرژی اجتماعی تولید کرد و جامعه را به حرکت واداشت. اما در ادامه، ناکامی در تحقق همان وعده‌ها به کاهش اعتماد عمومی و سرخوردگی انجامید. تفاوت امروز در این است که سرعت فرسایش اعتماد در دولت پزشکیان به‌مراتب بیشتر از دولت‌های پیشین است.

آنچه در ماه‌های اخیر مشاهده می‌شود، نوعی تعلیق روانی در جامعه است.  در چنین وضعیتی، هر تصمیم اقتصادی یا سیاسی در خلأ بی‌اعتمادی فرو می‌رود. امید در نظام سیاسی، همان نقشی را دارد که انرژی در یک سیستم فیزیکی ایفا می‌کند: نیروی حیاتی برای پویایی، انسجام و مشارکت اجتماعی. وقتی این انرژی تحلیل می‌رود، جامعه به سمت انفعال، بی‌اعتمادی و گسست پیش می‌رود. تجربه تاریخی هم نشان داده که ناامیدی جمعی، خطرناک‌ترین سوخت برای بروز ناآرامی‌های اجتماعی است؛ جامعه‌ای که امیدش را از دست بدهد، دیر یا زود به دنبال راهی برای فریاد خواهد گشت. از همین رو، بازسازی امید نه اقدامی احساسی یا شعاری، بلکه ضرورتی امنیتی و سیاسی برای تداوم ثبات ملی است. اما پرسش کلیدی این جاست: آیا دولت چهاردهم توانایی یا اراده لازم برای این بازسازی را دارد؟

آنچه از آقای پزشکیان تا امروز دیده می‌شود، بیشتر شبیه نقش یک منتقد ناراضی در جایگاه ریاست‌جمهوری است تا رهبر اجرایی یک دولت در بحران. او بارها تأکید کرده که قصدی برای رئیس‌جمهور شدن نداشته است؛ تکرار این جمله در یک سال گذشته، در واقع نشانه‌ای از فقدان آمادگی فکری، راهبردی و حتی روانی برای مدیریت چنین مسئولیت خطیری است. بازسازی امید نیازمند تصمیمی جسورانه و تغییری واقعی در رویکرد دولت است. نخستین گام باید بازتعریف رابطه دولت با جامعه باشد؛ رابطه‌ای که بر پایه شفافیت، پاسخ‌گویی و گفت‌وگوی صادقانه با مردم بنا شود. در فقدان گفت‌وگو، شایعه جای حقیقت را می‌گیرد و بی‌اعتمادی جای صبر را. در کوتاه‌مدت، تمرکز دولت باید بر بهبود معیشت عمومی، کنترل قیمت‌ها و ثبات بازار ارز باشد؛ چراکه بدون تنفس اقتصادی، امید سیاسی نیز دوام نمی‌آورد. اما در میان‌مدت، پروژه بازسازی امید نیازمند اصلاحات نهادی است.

******

بازی حجاب را سیاسیون درست کردند 

حجت‌الاسلام ‌محمدحسین طاهری آکردی‌، سرپرست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت و گو با سایت انصاف‌نیوز درباره چالش‌های فرهنگی و مسئله حجاب صحبت کرد که بخش‌هایی از اظهارات وی به شرح زیر است:

*تقلیل امر به معروف و نهی از منکر به موضوع عفاف و حجاب اشتباه است و گستره‌ی امر به معروف آن‌قدر وسیع است که شامل حفاظت از محیط‌زیست، پرداخت مالیات، رعایت قوانین، ریشه‌کن کردن فقر و زندگی بهتر می‌شود و مخاطبان آن شامل و مسئولان و مردم می‌شود. 

*برخی‌ها به اسم امر به معروف و نهی از منکر، خودشان منکرهایی را انجام می‌دهند که باعث بی‌اعتمادی مردم شده است و فحشش را به ستاد می‌دهند

*بسیاری از مشکلات کشور در رها شده گی فضای مجازی است 

* من معتقدم که بازی حجاب را سیاسیون ایجاد کردند.

* بدترین وضع حجاب را در یکی دو سال اخیر داشتیم. کار به جایی رسید که در منطقه‌ای مثل نیاوران مردم آنجا معترض شدند. نه ستاد امر به معروف آنجا ورود کرد و نه پلیس دخالتی داشت بلکه خود مردم وارد شدند.

* با وجود این وضعیت، بچه‌های انقلاب برای اینکه متهم به ایجاد دودستگی نشوند، سکوت کردند و چیزی نگفتند. آیا در خیابان‌ها که به اسم آزادی زدند و رقصیدند، برخوردی به وجود آمد؟

* شادی این موارد ( رقص و کنسرت و …) نیست. شادی این است که جوان شغل پیدا کند، خانه‌دار شود، خودرو بخرد و …

*‌ مردم درگیر بازی‌های سیاسی مسئولان شدند و حجاب هم از این قاعده مستثنی نیست.

******

آیا لاریجانی از تهدید تام باراک علیه ایران سخن گفت؟

سایت نورنیوز نوشت:

در پی انتشار گزیده‌ای از سخنان علی لاریجانی درباره اظهارات تام باراک، نماینده آمریکا در لبنان، برخی رسانه‌ها این گفته‌ها را به‌عنوان تهدید مستقیم علیه ایران تفسیر کردند. لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی طی سخنانی گفته بود: «آقای باراک که خیلی راحت حرفش را می‌زند و نیات خودشان را می‌گوید همان اول که آمده بود، گفت ۶۰ روز بیشتر وقت ندارید و باید خلع سلاح لبنان و فلان و بهمان را انجام دهید، اما بعد فهمید این طور نمی‌شود و عصبانی شد و چند تا فحش هم داد و اخیرا هم گفته یا این حرف‌های ما را گوش می‌دهید یا خود دانید، که این حرف یعنی به اسرائیل می‌گوییم شما را بزند».

با این حال، بررسی منابع رسمی و گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد تام باراک این سخنان را در بیروت و در چارچوب تحولات لبنان و پرونده خلع‌سلاح گروه‌های مسلح مطرح کرده است، نه در ارتباط مستقیم با ایران. این تقطیع و برداشت نادرست سبب شد محتوای سخنان باراک به‌گونه‌ای جلوه کند که گویی آمریکا تهدیدی مستقیم متوجه ایران کرده، در حالی‌که متن اصلی اظهارات او به‌وضوح ناظر به شرایط داخلی لبنان بوده است.

******

ضرر مذاکره با آمریکا بیشتر از نفع آن است/ زیر بار تحمیل و زور نمی رویم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه باب دیپلماسی و گفت‌و‌گو را نبسته، گفت: «اگر مذاکره‌ای مثل مذاکره با آمریکا، بی فایده و یا ضرر آن بیشتر از نفعش باشد از آن استقبال نمی‌کنیم».

ابراهیم رضایی در گفت و گو با تابناک، در ارتباط با اخباری مبنی بر درخواست آمریکا از میانجی ها برای مذاکره با ایران، اظهار کرد: «جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه باب دیپلماسی و گفتگو را نبسته و همواره اهل مذاکره، دیپلماسی و گفتگو است».

وی افزود: «اما طبیعتا اگر مذاکره ای مثل مذاکره با آمریکا، بی فایده و یا ضرر آن بیشتر از نفعش باشد از آن استقبال نمی کنیم».

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: «از ابتدای سال جاری، 6 دور مذاکره با آمریکا داشتیم اما در بحبوحه مذاکرات، رژیم صهیونیستی با مشارکت و چراغ سبز آمریکا به کشورمان حمله کرد. چه تضمینی وجود دارد که دیگر از این اتفاقات رخ ندهد؟»

******

ماجرای تماس شهید رئیسی با پوتین برای حفظ معیشت کشاورزان

اظهارات مهدی صفری، معاون سابق دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، دربارۀ گفت‌وگوی آیت‌الله رئیسی و پوتین بر سر صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. برخی رسانه‌ها این موضوع را دستمایه تمسخر کردند اما بررسی ماجرا نشان می‌دهد این تماس بخشی از روندی جدی برای حل یکی از مشکلات صادرات کشاورزی ایران بوده است.

صفری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: «صادرات ۶۵ میلیون دلاری فلفل دلمه‌ای به روسیه به‌دلیل استفاده بیش از حد سموم متوقف شده بود و صدها کشاورز از این تصمیم آسیب دیدند اما در دولت سیزدهم با پیگیری وزارت خارجه و کشاورزی و تماس مستقیم آیت‌الله رئیسی با پوتین، صادرات دوباره از سر گرفته شد. چنین گفت‌وگوهایی در دنیا رایج است؛ از ترامپ که با کره‌جنوبی دربارۀ گوشت و ذرت مذاکره کرد تا کلینتون که صادرات ران مرغ به روسیه را پیگیری می‌کرد. شهید رئیسی هرجا پای منافع مردم در میان بود، خودش وارد عمل می‌شد؛ پرونده فلفل دلمه‌ای هم از همین جنس بود، اقدامی دقیق برای حفظ معیشت کشاورزان».

در واکنش به حواشی ایجادشده، موسوی، مسئول تشریفات دفتر رئیس‌جمهور، نوشت: «در عالم دیپلماسی، طرح موضوعاتی مثل رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی، نه تنها نکوهیده نیست، بلکه نشانه دلسوزی و بهره‌گیری از فرصت‌ها برای منافع کشور است». 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۵۸۵۴۴۲۱:۵۰:۲۴ ۱۴۰۴/۸/۱۲
دفتر آقای روحانی زیاد حرص نخورد امثال شما که می گوئید کسی دیگر صدا و سیما را نگاه نمی کند پس نگران چه هستید؟
ناشناس۴۰۵۸۶۹۳۰۷:۰۹:۴۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
چرا عده ای با روحانی و ظریف دشمنی می کنند؟ دست آوردهای خودشان چه بوده؟
ناشناس۴۰۵۸۷۵۳۰۸:۵۷:۰۰ ۱۴۰۴/۸/۱۳
هرکسی که دنبال دشمن هست تا آنان را به هدفشان در کشور برسانند وطن فروش هست
ناشناس۴۰۵۸۸۳۲۱۰:۰۸:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۱۳
روحانی، ظریف، آخوندی درست می گویند.
ناشناس۴۰۵۸۹۲۳۱۲:۰۶:۳۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
حسین فریدون و مهدی جهانگیری و مهدی اخوندی و مهدی هاشمی و شبنم نعمت زاده درست نمی گویند !
ناشناس۴۰۵۸۹۲۵۱۲:۰۹:۴۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
روحانی و ظریف درک درستی از سیاست خارجی و روابط بین الملل ندارند به همین دلیل برجام شون شکست خورد و اقتصاد مملکت به فنا رفت بانیان وضع موجود باید سکوت نمایند.
ناشناس۴۰۵۹۰۱۰۱۳:۰۹:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۱۳
هرکس غربگدا باشد درست می‌گوید!!
ناشناس۴۰۵۸۷۷۳۰۹:۲۱:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
روحانی و ظریف تحریمها را بیش از دو برابر و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو را نجومی کردند و اقتصاد کشور و سفره های مردم را نابود کردند حالا بهتره سکوت کنند تا مردم کمی ارامش داشته باشند.
ناشناس۴۰۵۸۸۲۹۱۰:۰۶:۵۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
روحانی و ظریف ارثیه احمدی نژاد که ورق پاره های شورای امنیت، هدف مندی یارانه ها و نابودی تمام دستگاه‌ها و ساختارها را با یک خزانه خالی به ارث بردند.
ناشناس۴۰۵۸۹۰۵۱۱:۵۱:۲۱ ۱۴۰۴/۸/۱۳
در زمان احمدی نژاد 7 سال نرخ تورم تک رقمی بود و قیمت ارز فقط 2 هزار تومان گران شد و خاموشی نداشتیم ایشان 45 دلار یارانه به مردم پرداخت می کرد و فاصله طبقاتی در سال 90 و 91 کاهش یافت.
ناشناس۴۰۵۸۹۰۷۱۱:۵۲:۵۰ ۱۴۰۴/۸/۱۳
در سالهای 82 تا 84 که حسن روحانی مسئول مذاکره کننده هسته ای بود شورای حکام 2 قطعنامه ضد ایرانی صادر کرد و پرونده ایران به شورای امنیت رفت.
ناشناس۴۰۵۸۹۱۲۱۲:۰۰:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۱۳
ملت ایران بعد از امضای برجام به مدت 10 سال تحریمهای امریکا و اتحادیه اروپا را تحمل کردند که حتی از محتوای قطعنامه های شورای امنیت نیز شدیدتر بود دولت روحانی و برجامش عایدی برای مردم نداشت.
ناشناس۴۰۵۸۸۴۶۱۰:۲۶:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
تا سیاست خارجی ایران متعادل نشود، تا با رانت و فساد اقتصادی مبارزه جدی نشود، تا طبق قانون 60% اقتصاد کشور از حسابرسی معاف باشد، وضعیت اقتصادی به همین صورت با شیب نزولی پیش خواهد رفت.
ناشناس۴۰۶۰۸۵۰۱۴:۴۶:۴۷ ۱۴۰۴/۸/۱۶
خیلی بی خبری
ناشناس۴۰۵۸۸۱۵۰۹:۵۵:۴۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
روحانی و ظریف چرا در مسیر لغو ماشه توسط چین و روسیه سنگ اندازی می کنند ایا این دو نفر دوست دارند مردم همچنان تحت فشار اقتصادی و تحریمها باشند ؟!
ناشناس۴۰۵۸۸۴۸۱۰:۲۸:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
چرا در این شرایط اقتصادی، صدها و هزاران میلیارد تومان باید از بیت المال صرف فوتبال آلوده به فساد شود، یا به سازمانها و نهادهایی داده شود که خروجی مثبت و به درد بخوری ندارند، صرف پروژه هایی شوند که مانند چاه ویل منابع را می بلعند؟
ناشناس۴۰۵۸۸۱۸۰۹:۵۷:۰۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
روحانی و ظریف در 10 سال گذشته به قدر کافی خرابکاری کردند و مملکت را به قهقرا بردند حالا باید ساکت باشند دیگه بس است.
ناشناس۴۰۵۸۸۵۲۱۰:۳۱:۰۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
بر طبق گزارش مرکز آمار، نرخ تورم در مهر ماه امسال نسبت به ماه قبل، 5% بوده است! در بسیاری از کشورها تورم 5% در طی چند سال اتفاق می افتد، اما در کشور ما در مدت یک ماه.
ناشناس۴۰۵۸۸۲۴۱۰:۰۰:۳۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
در زمان روحانی مشکلات کشور چندین برابر شد زیرا تحریمها از 700 عنوان به 1500 عنوان افزایش یافت و نرخ دلار و سکه و خانه و ماشین و موبایل و غیره نجومی شد و مملکت دچار ناترازی های گسترده شد بانیان وضع موجود باید سکوت کنند.
محمود۴۰۵۸۷۹۸۰۹:۴۲:۲۹ ۱۴۰۴/۸/۱۳
این خواست عموم مردم است روحانی وظریف باید محاکمه شوند.
ناشناس۴۰۵۸۸۴۴۱۰:۲۵:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
از کدام عموم حرف میزنی باچه نظرسنجی این حرف را می زنی
ناشناس۴۰۵۸۹۰۸۱۱:۵۴:۲۶ ۱۴۰۴/۸/۱۳
طبق نظر سنجی های معتبر محبوبیت روحانی در ماههای پایانی دولتش حدود 6 درصد شده بود این یعنی مردم روحانی را قبول ندارند.
ناشناس۴۰۵۹۰۰۳۱۳:۰۳:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
تو عموم مردم نیستی؛اسرائیل داخلی.
مهدی۴۰۵۹۰۰۸۱۳:۰۷:۲۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
منظورت ازعموم ۱۵درصد هست؟!!
حسین۴۰۵۹۹۳۷۱۸:۳۹:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۱۴
پسر خوب اگه روحانی نبود تا الان نصف مردم از گرسنگی مرده بودن
نادر۴۰۶۰۶۶۷۰۶:۳۲:۳۳ ۱۴۰۴/۸/۱۶
اشتباه گفتی مردم از تشنگی میمردند چون روحانی آب را به برجام گره زد
موعود۴۰۵۹۱۰۷۱۵:۲۳:۲۶ ۱۴۰۴/۸/۱۳
دوستان بیخودی سر این چیزا دعوا نکنین همه خوب میدونین مشکل از این دولت و اون دولت نیست،بیخودی گناه کس دیگه رو پای کس دیگه ننویسید تا مدیون کسی نباشید،حتی در فضای مجازی هم گناه و ثواب وجود داره،اینجا هم همه در محضر خداییم.
ناشناس۴۰۵۹۴۱۷۰۵:۰۱:۲۹ ۱۴۰۴/۸/۱۴
شما و نویسنده این مطلب حرص می خورید که او با این تیتر به دور از انصاف و منطق و شما با کنایه دشمنی خود را با جریان اعتدال نشان دادید
ناشناس۴۰۵۸۵۴۵۲۱:۵۷:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۱۲
آقای ربیعی باید توجه داشته باشند که کار فرهنگی بدون قانون جواب نمی دهد. مثلا در مورد نریختن زباله در خیابان و محیط زیست این همه فرهنگ سازی شده اما وضعیت را داریم می بینیم. در کشورهای دیگر ریختن زباله جریمه دارد. چرا؟ چرا آن ها فقط فرهنگ سازی نمی کنند و قانون هم در کنارش می گذارند؟ در مورد پوشش هم همین طور است فرهنگ سازی و قانون باید در کنار هم باشند
ناشناس۴۰۵۸۷۸۱۰۹:۳۰:۰۱ ۱۴۰۴/۸/۱۳
در کل عالم زباله نریختن در خیابان و طبیعت عرف جامعه است ولی حجاب فقط در ایران و افغانستان تحمیل می شود این دو با هم فرق داره
ناشناس۴۰۵۸۸۴۲۱۰:۲۰:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
در کل عالم حجاب اجباری هست!! گیرم نبود حجاب حافظ خانواده و اخلاق هست
ناشناس۴۰۵۸۸۸۷۱۱:۲۶:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
اقتصاد شکوفا و شغل و درامد و امکانات ازدواج هم ضامن سلامت خانواده و اجتماع است اشتغال و درامد از حجاب هم مهم تر است شماها چرا برای بحران اشتغال و معیشت یقه پاره نمی کنید
ناشناس۴۰۵۸۹۶۹۱۲:۳۶:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
ربطی نداشت امثال تو دنبال دوقطبی سازی هستند وگرنه شما اگر راستی میگی هر دو را بگو چیزی که ما بارها می‌گوییم!!!
ناشناس۴۰۶۱۰۷۲۰۳:۳۲:۰۱ ۱۴۰۴/۸/۱۷
در کل عالم روسری اجباریه ؟؟؟؟؟
ناشناس۴۰۵۸۸۹۸۱۱:۴۳:۵۰ ۱۴۰۴/۸/۱۳
طبق آمار همان غرب هر چه پوشش در غرب بازتر شد آمار خشونت علیه زنان، تجاوز، طلاق، سقط جنین، فرزندان طلاق و ... زیادتر شد.
ناشناس۴۰۵۸۹۷۷۱۲:۴۱:۲۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
چنین آماری وجود نداره این آمار سازی ها صرفا تراوشات مغز شماست
ناشناس۴۰۵۹۰۱۴۱۳:۱۱:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۱۳
وجود دارد.
ناشناس۴۰۵۹۱۲۳۱۵:۴۹:۱۹ ۱۴۰۴/۸/۱۳
از چت جی پی تی پرسیدم چنین آمار یا مقاله یا پزوهشی وجود ندارد کلا پدیده های اجتماعی معلول عوامل مختلف است ولی ارتباطی بین پوشش زنها و تجاوز و طلاق و خیانت و ... نیست
ناشناس۴۰۵۸۸۳۹۱۰:۱۸:۴۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
امام خمینی انقلاب را به دست نامحرمان و نااهلان نسپارید
ناشناس۴۰۵۸۵۵۱۲۲:۰۵:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۱۲
در سالهای 93 تا 95 که مردم سرگرم مذاکرات هسته ای بودند فرش های نفیس و گران قیمت کاخ سعد اباد مفقود شدند و این مسئله قابل تکذیب نیست.
ناشناس۴۰۵۸۵۵۳۲۲:۰۷:۴۷ ۱۴۰۴/۸/۱۲
در شرایطی که دولت مجلس تمام تلاش خود را می کنند تا از طریق چین و روسیه مانع اجرای مکانیسم ماشه شوند تا مردم از اخرین تیر و ترکش های برجام اسیب نبینند شرم اور است که امثال روحانی و ظریف در این مسیر کارشکنی و سنگ اندازی می کنند.
ناشناس۴۰۵۸۵۵۵۲۲:۱۰:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۱۲
دلار 110 هزار تومانی و سکه 110 میلیونی و برنج 400 هزار تومانی حاصل دیپلماسی التماسی روحانی و ظریف در 10 سال گذشته است بانیان وضع موجود باید سکوت نمایند.
ناشناس۴۰۵۸۶۵۱۰۳:۳۷:۴۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
یعنی اگه برجام اتفاق نمی افتاد و تحریم‌ها بیشتر میشد قیمت دلار میومد پایین؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۰۵۸۷۵۰۰۸:۵۴:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۱۳
تورم ایران مشکل ریشه ای دارد و هیچ ربطی به تحریم هم ندارد اما اینقدر هم بالا نمی رفت
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۵۸۷۸۵۰۹:۳۳:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
هیچ ربطی به تحریم ندارد! خیلی خوب است یک کلاسی هم در این باره برگزار کنید. برادر عزیز لجاجت و سرسختی تا به کجا و به چه قیمت و هزینه ای؟! اصلا شما و همنظران با شما معنا و مفهوم تحریم را متوجه می شوید؟! می دانید تحریم یعنی چه؟! فقط نمی دانم چرا اینقدر دوست دارید بخش اعظمی از هموطنان تان را با گفتن چنین گزاره هایی(نادرست) بیازارید! اگر تحریم ها واقعا اثری ندارند مگر آمریکا و دیگران(مثل کشورهای اروپای غربی) دیوانه اند که کشورهای مخالف سیاست شان را تحریم می کنند؟! و قس علیهذا. والله اعلم
ناشناس۴۰۵۸۸۲۷۱۰:۰۲:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
خود حسن روحانی در سال 92 میگفت فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریم است و 80 درصد سوء مدیریت است.
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۵۸۸۷۸۱۱:۰۳:۳۶ ۱۴۰۴/۸/۱۳
بله در آن زمان(سال ۱۳۹۲) شاید ۲۰ درصد صحیح بوده باشد(آنهم شاید! مطمئن نیستم) اما با ادامه دوران تحریم قطعا دیگر آن میزان ۲۰ درصد با واقعیات موجود زمانه نمی توانست سازگار باشد و لذا اثرات تحریم تشدید شده و دیگر آن حد ۲۰ درصدی اعتبارش را از دست داده بود. تازه اینها تا سال ۱۳۹۷ و قبل از خروج آمریکا از برجام بوده است و دوران جدیدتر با تداوم و تشدید تحریم های ایران توسط آقای ترامپ که دیگر استناد به گفتن آن ۲۰ درصد اصلا محلی از اعراب ندارد و به تاریخ پیوسته است! لطفا تحریم را دست کم نگیرید! می خواهید به آقای روحانی انتقاد کنید منعی نبوده، نیست و باز هم نخواهد بود اما تحریم را دست کم نگیرید! واقعا بیچاره کننده اقتصاد ما است! و الی آخر. والله اعلم
ناشناس۴۰۵۸۹۶۰۱۲:۳۲:۳۵ ۱۴۰۴/۸/۱۳
جالبه ایشان به بنده می‌گوید لجاجت و... منتشر کردید و دیروز گفتم شما اصلاح طلب صرف هستید که... یا در پایین تر گفتم از طایفه نگری دست بردارید منتشر نکردید به هرحال..... بنده اقتصادی حرف زدم با شمایی که از روی سیاسی و اصلاح طلبی و واگذاری منافع ملی نگاه می‌کنید همیشه.
ناشناس۴۰۵۸۷۷۷۰۹:۲۳:۳۵ ۱۴۰۴/۸/۱۳
برجام نه تنها سبب لغو تحریمها نشد بلکه سبب تشدید تحریمها و فشار حداکثری دشمن شد دلار 110 هزار تومانی کنونی حاصل برجام است.
ناشناس۴۰۵۸۸۲۱۰۹:۵۸:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۱۳
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۴۰۵۸۹۰۰۱۱:۴۵:۳۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
با وجود برجام تحریم ها بیشتر شد
ناشناس۴۰۵۹۱۲۴۱۵:۵۱:۵۰ ۱۴۰۴/۸/۱۳
گرانی بیش از ۱۰۰ درصدی یکشبه اغلب کالاها در دولت سیزدهم نتیجه چی بود؟
ناشناس۴۰۵۸۵۵۶۲۲:۱۲:۳۱ ۱۴۰۴/۸/۱۲
لغو قرارداد خرید جنگنده های چینی در دولت روحانی نشان داد که برجامیون تهدید اصلی برای امنیت ملی کشورند تفکر اینها برای کشور خطرناک است.
ناشناس۴۰۵۸۵۵۸۲۲:۱۴:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۱۲
حسن روحانی باید در مورد خروج بی هزینه ترامپ از برجام و تحریمهای دوبله و سوبله بعد از برجام و اسنپ بک پاسخگو باشد و فرار به جلو نکند از صدا و سیما بخاطر افشاگری در مورد خساراتی که اینها به کشور وارد کردند تشکر و قدردانی می کنیم.
ناشناس۴۰۵۸۵۵۹۲۲:۱۷:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۱۲
روحانی بیش از 50 مرتبه به منتقدین دلسوز کشور با الفاظ زشت بی سواد بی شناسنامه و بزدل و افراطی و غیره توهین کرد و اونها را به جهنم حواله داد !
ناشناس۴۰۵۹۱۲۶۱۵:۵۴:۵۱ ۱۴۰۴/۸/۱۳
شما هم که اینک بیانیه دفتر ایشون را پرخاش مینامید ، چه فرقی باهم دارید؟!
ناشناس۴۰۵۸۵۶۰۲۲:۱۸:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۱۲
شیخ حسن روحانی جوابگو باشد چرا دولتش کشور را با 22 هزار مگاوات کسری برق مواجه کرد و تابستان های سخت برای مردم رقم زد ؟!
ناشناس۴۰۵۸۶۷۱۰۶:۲۱:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
دولتی که کشور را با کسری ناترازی برق مواجه کرد دولت رییسی بود که سه سال بجای تقویت زیر ساخت ها فقط ساعت کار ادارات و تعطیلی مدارس را دنبال کرد و پول بدون پشتوانه چاپ کرد و از بانکها پول استقراض کرد در سه سال دولت سیزدهم بیشترین گرانی بر کشور تحمیل شد و دولت سیزدهم هیچ برنامه اقتصادی نداشت ناترازی انرژی تورم و اعتراض پرستاران و بازنشستگان از نمونه هایی بود که تحویل دولت چهاردهم داد
ناشناس۴۰۵۸۷۵۱۰۸:۵۵:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
برو خدا روشکر کن که 3 سال آمدن و جلوی برتر شدن کار دوستانت را گرفتند که باز دوباره دوستانت آمدن و همه چیز را بر هم زدن
ناشناس۴۰۵۸۹۱۴۱۲:۰۱:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۱۳
خاموشی ها از سال 95 شروع شد مردم یادشون هست.
ناشناس۴۰۵۸۷۶۷۰۹:۱۶:۱۶ ۱۴۰۴/۸/۱۳
در ان 3 سال کمترین تعطیلی ها بود اما برق مردم هم نمی‌رفت برخلاف این دولت و آن دولت تدبیر!!! و در 3 سال 10 هزار مگاوات برق به تولید کشور افزوده شد اما در دولت روحانی در 8 سال فقط 15 هزار مگاوات حال فکر کن در دولت احمدی نژاد 35 هزار تا!!! در 8 سال دولت روحانی رشد نقدینگی به 50 درصد رسید اما در دولت رئیسی به 25 درصد و برای همین تورم 60 درصدی ماهانه دولت روحانی به 34 درصد در دولت رئیسی رسید کف حقوق در سال 92 141 دلار بود اما چنان رونقی غربگراها ایجاد کردن که رسید به 100 دلار ناقابل اما در آن 3 سال به 117 دلار افزایش یافت و برای همین میزان فقر کاهش یافت الان که به 98 دلار رسیده!!!
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۵۸۷۷۱۰۹:۱۸:۴۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
هموطن گرامی آری این چنین بود برادر! من خودم چه در دوره حیات و ریاست جمهوری شهید رئیسی و چه در دوره بعد از فقدان ایشان بسیار بندرت در انتقاد به دوران دولت ایشان کامنت ارسال نموده ام و حتی بارها از معاون اول دولت سیزدهم یعنی جناب آقای مخبر تجلیل و تمجید هم نموده ام اما واقع امر اینکه بسیار هم جای تعجب و هم جای تاسف دارد اینکه گروهی از هموطنان به هر دلیل که عمدتا فقدان اطلاع و آگاهی است انگار عادت کرده اند در این ستون(نظرات کاربران الف) مرتبا از جناب آقای روحانی و دولت های یازدهم و دوازدهم انتقاد کنند!‌ گویی آنچه تا به امروز بدست آمده است خواه مثبت و خواه منفی فقط و فقط محصول و عملکرد جناب آقای روحانی و دولتمردان ایشان بوده است و بس! در حالی که واقعیت بعلاوه انصاف و عدالت ایجاب می کند در اینحا من هم به سهم خودم ضمن تایید کامنت شما هموطن عزیزم اضافه نمایم خیلی ها انگار فراموش کرده اند که دولت دوازدهم و ریاست جمهوری جناب آقای روحانی در مرداد ۱۴۰۰ در حالی سپری گردید که قیمت دلار آزاد حول و حوش ۲۷ هزار تومان بود و واقعا باید دید رویکردها و سیاست های بعدی در دولت سیزدهم به چه گونه ای رقم خورده است که طی سه سال دوران دولت سیزدهم حجم گرانی ها و تورم و افزایش قیمت ها تا حد زایدالوصفی بوضوح آشکار گشت و کسی نمی تواند با بد و بیراه گفتن به دولت های قبل(دولت دوازدهم) و بعد از آن(دولت فعلی چهاردهم) برای همیشه دوران دولت سبزدهم را مصون از هر خطا و اشتیاه و ایراد و انتقاد در اتخاذ رویکردها و سیاست های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نگهدارد به طوری که انگار دوره سه ساله فوق در عالم واقع نبوده است و صرفا در عالم ذهن وجود داشته است. باز هم تکرار می کنم به علت وجود فضای تالمات مربوط به وقوع حادثه تلخ سال ۱۴۰۳ برای شماری از دولتمردان دولت سیزدهم مایل نبوده ام درباره آن دوران سخن بگویم اما ادامه متاسفانه بی رویه انتقادات یکسویه و یکجانبه علیه دولت دوازدهم و حتی دولت چهاردهم مرا نیز بعضا ناگزیر به گریز زدن ولو بسیار بسیار مختصری به دوران سه ساله ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۳ نموده است. والله اعلم
ناشناس۴۰۵۸۸۰۲۰۹:۴۷:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
در دولت روحانی نرخ ارز بیش از 10 برابر شد در 3 سال دوران شهید رئیسی دلار از 27 هزار تومان 54 هزار یعنی 2 برابر شد حالا چرا در مدت محدود یکساله بیش از دو برابر شد ؟!
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۵۸۸۶۵۱۰:۳۶:۳۵ ۱۴۰۴/۸/۱۳
چرایش واضح است. بهترین فرصت برای احیای برجام در همان دوران بایدن(رئیس جمهور وقت آمریکا) برای رفع تحریم ها و جلوگیری از تداوم کاهش شدید ارزش پول ملی از دست رفت. من می توانم با اطمینان بالایی بگویم چنانچه دولت دوازدهم فقط چند ماهی بیشتر به کارش ادامه می داد(قانون و یا ایجاد شرایط زمانی اجازه می داد) با احیای برجام نه تنها قیمت ارز(دلار آمریکا) حداکثرش در همان حد ۲۷ هزار تومان مرداد ۱۴۰۰ باقی می ماند بلکه با توافق جدید قیمت ها سریعا سیر نزولی می یافت کما اینکه بارها به اثبات رسیده است با اخبار خوب و احتمال توافق میان ایران و آمریکا قیمت طلا و سکه و ارزها روند کاهشی را تجربه کرده اند و لذا می توانست وضعیتی کاملا متفاوت با وضعیت امروزه برای کشورمان و ملت مان رقم بخورد اما افسوس، افسوس و باز هم افسوس! والله اعلم
ناشناس۴۰۵۸۹۰۹۱۱:۵۶:۲۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
حتی در بهترین زمانیکه اوباما بود هیچکدام از تحریمهای پولی و مالی و بانکی لغو نشد و سرمایه خارجی جذب نشد برجام برای ملت و کشور عایدی نداشت.
مهیار۴۰۵۹۱۰۶۱۵:۱۹:۳۵ ۱۴۰۴/۸/۱۳
حرف شما هرچه چقدر هم درست باشد اما در حوزه اقتصاد دولتهای احمدی نژاد و شهید رییسی ناگزیر از پیروی و اجرای برنامه های اقتصادی دولتهای اصلاح طلب و اعتدال بودند پس بهتر است بیشتر مطالعه کنید.
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۵۹۲۶۹۲۰:۳۳:۰۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
یک مقایسه در همان حوزه اقتصادی که می فرمایید میان دولت اصلاحات با دولت آقای احمدی نژاد به درستی خطای واضح در تشخیص شما را نشان می دهد. در حالی که دولت اصلاحات وارث پیش فروش نفت با قیمت های نازل در اواخر دولت ماقبل خودش و کشور در حال منازعات سیاسی با کشورهای اروپایی قبل از دوره اصلاحات بود و در اقتصاد هم ادعایی نداشت(بر خلاف توسعه سیاسی در دوره اصلاحات) با این حال وضعیت اقتصاد کشور و مردم الحق و الانصاف در سالهای حاکمیت دولت اصلاحات و آنهم با وجود فروش نفت با قیمت های پایین با رضایت عمومی همراه بود و در دولت آقای احمدی نژاد که فروش نفت حتی به بشکه ای بالای ۱۰۰ دلار و ۱۱۰ دلار هم رسیده بود اما وضعیت اقتصادی مان متاسفانه چندان چنگی به دل نمی زد و در اواسط سال ۱۳۹۰ هم که با شدت گرفتن تحریم ها دیگر به قول معروف نگو و نپرس! بنابراین به نظر می رسد این شما هستید که باید مطالعه بیشتر داشته باشید! البته اگر فرصت یار شود همه و همه باید به مطالعات مان عمق بدهیم و همیشه هم در حال مطالعه باشیم! (یادش بخیر میان برنامه آقای مطالعه در تلویزیون قبل از انقلاب) والله اعلم
ناشناس۴۰۵۸۷۷۹۰۹:۲۷:۰۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
مردم از سال 95 تاکنون با قطعی های مکرر برق در بخش خانگی و صنایع دچار مشکل شدند دولت روحانی بدلیل پیوستن به معاهده پاریس و برجام از ساخت نیروگاههای اتمی و غیر اتمی اجتناب می کرد و 22 هزار مگاوات کسری برق ایجاد کرد.
ناشناس۴۰۵۸۸۱۲۰۹:۵۲:۱۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
شما ماجرای ماینر ها و استخراج بیت کوین را خیلی دست کم نگیر ! هجوم افغانها را هم دست کم نگیر
ناشناس۴۰۵۸۸۵۸۱۰:۳۳:۰۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
هجوم افغان ها به ایران از اوائل دهه 90 از دولت روحانی تشدید شد و مصرف برق ماینرها هم در حد 2 هزار مگاوات است بیشتر نیست.
ناشناس۴۰۵۸۷۸۰۰۹:۲۸:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۱۳
دولت شهید رئیسی در مدت 3 سال 10 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی را افزایش داد و مشکل قطع برق منازل مرتفع شد.
ناشناس۴۰۵۹۱۲۸۱۶:۰۱:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۱۳
یک روی سکه را گفتی! روی دیگر سکه میگه که در اون دوران برق کارخانه‌ها و کارگاه‌ها بصورت برنامه‌ریزی قطع میشد.
ناشناس۴۰۵۸۷۸۴۰۹:۳۲:۱۷ ۱۴۰۴/۸/۱۳
دولت رئیسی میراث دار دولت ورشکسته و بدهکار دولت روحانی بود دولت روحانی کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و خزانه منفی و صندوق توسعه خالی در شرایطی تحویل داد که روزانه 800 نفر فوتی کرونا و 6 ساعت قطعی برق داشتیم.
ناشناس۴۰۵۸۷۹۶۰۹:۴۱:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
دولت قبل ماهیانه 20 هزار میلیارد تومان بدهی های دولت روحانی را پرداخت می کرد در دوران شهید رئیسی طرح رتبه بندی معلمان اجرایی شد و معوقات فرهنگیان و پرستاران و کامیون داران پرداخت شد ساخت نیروگاه اتمی دارخوین شروع شد کاری که روحانی انجام نداد شهید رئیسی انجام داد.
ناشناس۴۰۵۸۸۰۹۰۹:۵۰:۳۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
در دوران روحانی بیشترین پول بدون پشتوانه چاپ شد و حجم نقدینگی بیش از 10 برابر شد خود همتی اذعان کرده بود که معادل 7 میلیارد دلار طلب از کره جنوبی پول بدون پشتوانه چاپ کرده بود و تورم 60 درصدی در 8 سال گذشته به همین دلیل است.
ناشناس۴۰۵۸۸۱۳۰۹:۵۳:۳۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
ناترازی های برق و گاز و بنزین و صندوق های بازنشستگی و بانک ها دستاورد دولت روحانی بود زیرا با برجام قیمت جهانی نفت 30 دلار شد و با خروج ترامپ از برجام صادرات نفت صفر شد و درامدهای دولت روحانی کاهش یافت و سرمایه گزاری در زیر ساختها صورت نگرفت و کشور با انواع ناترازی های گسترده تحویل رئیسی شد.
ناشناس۴۰۵۸۸۳۰۱۰:۰۷:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۱۳
دولت روحانی رکورددار تورم و شاخص فلاکت و ضریب جینی در تمام دولت ها بود مردم از سال 96 تاکنون از خاموشی رنج می برند تعلل و کم کاری 8 ساله دولت روحانی در ساخت نیروگاه و پالایشگاه به این زودی ها قابل جبران نیست.
ناشناس۴۰۵۸۸۳۵۱۰:۱۲:۲۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
متاسفانه دولت روحانی مملکت را یک قرن به عقب برد قبل از سال 92 کمبود بنزین و گاز و برق نداشتیم.
ناشناس۴۰۵۸۸۳۷۱۰:۱۷:۲۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
دولت حسن روحانی میلیاردها دلار 4200 را صرف واردات کالاهای بنجل چینی کرد اما برای تقویت زیر ساخت ها هزینه نکرد و اینگونه کشور را با بحران انرژی مواجه کرد.
ناشناس۴۰۵۹۱۳۱۱۶:۰۴:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
و دولت سیزدهم با حذف اون ارز (ارز ۴۲۰۰ تومانی) سنگ بنای گرانی‌های شدید را گذاشت.
داداش اینایی که گفتی رو خودت باور میکنی۴۰۵۸۸۸۰۱۱:۱۳:۱۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
تمام دوران روحانی ازاولین روز تا روز آخر جز خسارت وتشنج آفرینی ولنگاری اقتصادی وامنیتی هیچ دستاوردی نداشت ب جام نافرجام وتحریمهای حداکثری کوچک شدن صفره مردم رانت‌خواری نجومی توهین به مردم باالفاظ زشت وکلی ترک فعل که در کل مجموعه دولت خبیصشان اتفاق افتاد وکشور را معطل برجام گذاشتن بطوری که خود روحانی زخم بستر گرفته بود حالا تمام این ولنگاریها در دولت روحانی رو از دولت شهید رئیسی میبینید
ناشناس۴۰۵۸۹۶۶۱۲:۳۴:۰۰ ۱۴۰۴/۸/۱۳
خبیث و نه خبیص! مجموعه خبیصشان یعنی چه؟؟؟!!! شما که ادب را رعایت نمی کنید در واقع به روح شهید رئیسی هم دارید ظلم می کنید هر وقت یاد گرفتید با نزاکت حرف تان را بزنید بیایید و نظر بدهید تا موثر واقع شود. این طرز طرفداری از شهید رئیسی نیست. والسلام.
ناشناس۴۰۵۸۵۶۱۲۲:۲۳:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۱۲
سر دبیر روزنامه هم میهن باید بداند افراد ناکارامدی همچون همتی و ظریف دولت روحانی را زمین زدند و اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند ازموده را دوباره ازمودن خطا بود.
ناشناس۴۰۵۸۵۶۴۲۲:۲۹:۳۹ ۱۴۰۴/۸/۱۲
حسن روحانی چرا با دو قطبی سازی در روابط بین الملل میخواهد مانع لغو اسنپ بک شود و اینگونه به منافع ملی ضربه می زند ؟!
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۵۸۵۶۹۲۲:۳۶:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۱۲
قضاوت درباره رویکرد و رفتار صدا و سیما گرچه در ابتدا ممکن است کار زمانبر و پرزحمت و مشقت باری تصور گردد اما حتی برای آنانی که با وجود عدم علاقه چندان به این رسانه در هر حال شنونده یا بیننده آن می باشند چندان هم زمانبر و پرزحمت و مشقت بار نبوده و نیست چرا که فرضا همان قسمت های کوتاه پخش شده و باصطلاح میان برنامه ای نیز بعضا نمایشگر و ارائه دهنده مطالبی است که پیش از هر تصور یا حدس و گمانه زنی موج تخریب جناح و گروهی در آنها اظهر من الشمس است. بیانیه دفتر جناب آقای روحانی رئیس جمهور دوره های یازدهم و دوازدهم با این پیش زمینه گفته شده کاملا قابل درک و فهم است چرا که معلوم نیست تهیه کنندگان چنین باصطلاح میان برنامه ها(برنامه های کوتاه و معمولا پرکننده میان برنامه های اصلی شبکه هایی مانند شبکه خبر) قصد و هدف شان از تهیه و تولید و پخش چنین میان برنامه هایی چیست؟! به سفارش و توصیه یا خواهش و درخواست کدام گروه یا جناح و دسته ای آنتن سراسری رسانه ملی میبابست در خدمت منافع گروهی و جناحی خاص به کار گرفته شود؟! و بدون واهمه ای از پاسخگویی به مرجعی متاسفانه روند پخش چنین برنامه ها یا میان برنامه هایی تداوم دارد. بنده قصد دفاع تام و تمام از مواضع و رویکرد و عملکرد رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم را ندارم اما شدت و حدت و عدم صحت و عدم واقع بینانه بودن پخش چنین مطالب خواه به صورت تصویر و خواه به صورت صدا به حدی واضح و آشکار است که پیش از هر چیزی همان نگاه و رویکرد خطی و گروهی و جناحی صدا و سیما به اذهان متبادر می گردد ولاغیر. گفتنی است هفته گذشته در تماس با دفتر رهبری نیز علاوه بر طرح موضوع نان(که شرحش قبلا طی کامنتی ذیل یکی از مطالب الف داده شده است) با ذکر مواردی از رویکرد جناحی نابخردانه صدا و سیما صریحا خواستار بازنگری در مدیریت فعلی رسانه ملی شده ام چرا که رویکرد و رفتار و عملکرد مدیریت فعلی را نه متاسفانه کمکی به حفظ نظام می دانم و نه متاسفانه کمکی به اعتلای جمهوری اسلامی و از اینرو مصرا در اینجا هم خاضعانه یک بار دیگر درخواست تغییر مدیریت فعلی صدا و سیما را مطرح می نمایم. و من الله التوفیق با سپاس/ شنونده پروپاقرص قدیمی رادیو
ناشناس۴۰۵۸۸۶۷۱۰:۳۸:۳۷ ۱۴۰۴/۸/۱۳
عملکرد صدا و سیما به قدری خوب است که اسرائیل در جنگ 12 روزه ساختمان صدا و سیما را هدف قرار داد و تخریب کرد.
ناشناس۴۰۵۸۵۷۷۲۲:۵۳:۵۰ ۱۴۰۴/۸/۱۲
حدود 900 هزار نفر از مردم از روحانی به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کردند او باید بدلیل تخلفات در حوزه ارز و بورس و خساراتی که به تعداد کثیری از مردم وارد نموده محاکمه شود.
ناشناس۴۰۵۸۸۶۳۱۰:۳۵:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۱۳
اینم بدان که حدود 28 میلیون نفرازاحمدی نژادشاکیه ولی توی مملکت مردم بعد رای‌گیری به فراموشی میروند
ناشناس۴۰۵۸۹۱۶۱۲:۰۲:۴۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
احمدی نژاد شاکی خصوصی نداشت اما روحانی 900 هزار نفر شاکی خصوصی دارد.
ناشناس۴۰۵۸۵۸۰۲۲:۵۵:۲۲ ۱۴۰۴/۸/۱۲
پرونده فرش های مسروقه کاخ سعد اباد به کجا رسید ؟!
ناشناس۴۰۵۸۵۸۸۲۳:۱۶:۲۱ ۱۴۰۴/۸/۱۲
پرخاش؟
ناشناس۴۰۵۸۵۹۷۲۳:۳۸:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۱۲
ادعای مشاور جلیلی: در روز چهارم جنگ، یک سری سامانه‌های هوایی از چین تحویل گرفتیم امیر حسین ثابتی، مشاور جلیلی و نماینده مجلس با بیان اینکه هیچ خط قرمزی نه چین نه روسیه در سلاح برای ما نگذاشتند گفتند هر چی بخواهید به شما می دهیم مدعی شد: در روز چهارم جنگ یک سری سامانه‌های هوایی از چین تحویل گرفتیم. ایشون جوابگو باشه این سامانه چه کاربردی داشته >؟
ناشناس۴۰۵۸۶۰۸۰۰:۱۶:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۱۳
هر قدر صدا و سیما با روحانی مهربان و به نیکی یاد کرده ،جواب روحانی پرخاشگری بوده!!
مرادپور۴۰۵۸۶۲۸۰۱:۲۲:۲۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
همه گسانی که تقصیرها را گردن دولت و وزرا میندازند طرفدار پر و پا قرص عدم مذاکره با امریکا و پا بر جا بودن تحریم هستند و انتظار دارند تیم دولت معجزه کند.
ناشناس۴۰۵۸۷۵۶۰۸:۵۸:۵۹ ۱۴۰۴/۸/۱۳
همان‌ها چرا همه چیز کشور را نابود کردند؟!!!
عطا۴۰۵۸۶۴۸۰۳:۱۷:۳۷ ۱۴۰۴/۸/۱۳
لطفا قیمت هرمتر آپارتمان درتهران را بازمان ریاست جمهوری آقای روحانی مقایسه کنید.
ناشناس۴۰۵۸۷۵۸۰۸:۵۹:۳۹ ۱۴۰۴/۸/۱۳
100 درصد قدرت خرید مردم کاهش یافت
ناشناس۴۰۵۸۷۸۷۰۹:۳۵:۰۰ ۱۴۰۴/۸/۱۳
در زمان روحانی اپارتمان متری 3 میلیون تومانی متری 30 میلیون شد.
محسن۴۰۵۸۶۴۹۰۳:۱۹:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
پروردگارا. به ایران عزیز کمک کن و دشمنان ایران را خوار ذلیل بگردان هرکسی در هر مقامی. اگر صادقانه و بی،ریا به ایرلن عزیز خدمت می‌کند امید وارم همیشه. شاد و تندرست و پیروز،باشد امیدوارم هرکسی در هر مقامی اگر زیرکانه به ایران خیانت می‌کند و رفتار و گفتارشان به کام دشمنان ایران است. خوار رو ذلیل و رسوای بشود. امین .
م ط۴۰۵۸۶۵۲۰۳:۴۱:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
حجاب برای یک زن مسلمان قانون الهی است که متاسفانه سیاسی شده
ناشناس۴۰۵۸۸۱۴۰۹:۵۴:۲۹ ۱۴۰۴/۸/۱۳
اگر الزام بود در تمام کشورهای مسلمان اجرا می شد فقط ما و طالبان الزام را فهمیده ایم ؟ در ضمن کشورهای مسلمانی که حجاب اختیاری دارند تعداد محجبه های واقعی بیشتر و مساجد پر رونق تر و مناسک مذهبی با شکوه تر دارند
ناشناس۴۰۵۸۶۶۳۰۵:۳۱:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۱۳
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تقریبا همه اقشار جامعه بیننده اش هستند که شما اینجوری میسوزید. حتی دشمنان نظام و مردم نجیب و شهید داده هم خبرهای درست را از صدا و سیما دریافت می‌کنند حتی غرب‌زده های وطن فروش. بیرون از دنیای مجازی مردم دارند زندگی می کنند ومشکل مردم شما هستید.دست از سر مملکت بردارید.
ناشناس۴۰۵۸۸۴۷۱۰:۲۷:۲۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
ما مردم عادی هستیم ولی رفتار صدا و سیما طوری است که به شعور مخاطب توهین می شود
ناشناس۴۰۵۸۹۱۷۱۲:۰۳:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
غربگداها که تلویزیون نگاه نمی کنند چرا از عملکرد صدا و سیما انتقاد می کنند ؟!
ناشناس۴۰۵۸۹۹۹۱۲:۵۷:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
چون از بیت المال بودجه کلان می گیرد حتما مالک بیت المال هم شما هستید و به هر کس حال کنید می بخشید ؟
ناشناس۴۰۵۹۲۱۰۱۸:۳۳:۲۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
چون بودجه ش از جیب ما غربگداها هم میره فقط شما شرق گداها هزینه نمیدین
معلم اصلاحاتی۴۰۵۸۶۶۶۰۵:۴۹:۲۵ ۱۴۰۴/۸/۱۳
روحانی،ظریف وکل دولت روحانی به ملت وکشور خیانت کردند،فسادهای زیادی انجام دادند،فتنه های زیادی راه انداختند،باید پاسخگو باشند ومحاکمه شوند.معلم اصلاحاتی
عباس۴۰۵۸۶۶۹۰۵:۵۸:۵۵ ۱۴۰۴/۸/۱۳
همتون سر و ته یه کرباسید و دنبال منافع خودتان ،هیچکس به فکر مردم عادی نیست
صمصام۴۰۵۸۶۸۱۰۶:۴۹:۴۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
در خصوص موضوع رفع ممنوعیت صادرات فلفل به روسیه اگر این اقدام توسط دولت دیگری انجام می‌شد دولت رو به تمسخر می‌گرفتند و کلی حرف در می‌آوردند اما .....
نادیا۴۰۵۸۶۸۵۰۶:۵۸:۳۹ ۱۴۰۴/۸/۱۳
متاسفانه امثال ظریف و روحانی منافع ملی را قربانی منافع حزبی کردند.
علیرضا۴۰۵۸۶۸۶۰۷:۰۱:۱۰ ۱۴۰۴/۸/۱۳
سلام.خدا بعزت زهرای مرضیه خوبان از قشر روحانیون را سلامت وعزت دنیا واخرت دهد وبدان انها را بدرد بی درمان،ذلت وخواری دنیا واخرت عطا فرماید ان شاالله
ناشناس۴۰۵۸۶۹۲۰۷:۰۹:۰۰ ۱۴۰۴/۸/۱۳
من خودم به حسن روحانی رای دادم ولی پشیمون وشرمنده ملت ایرانم ایشون فردی است که میخواد آشوب بپا کنه که من وامثال من دست ایشون خوندیم واصلا به حرفهاش اعتقاد نداریم وچون میدونه خیلی از مردم نسبت به حجاب حساس هستند همش ان را پیش میکشه زمان ایشون اختلاس زیاد شد.
ناشناس۴۰۵۸۶۹۷۰۷:۲۶:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۱۳
فرش های نفیس و تاریخی که میراث ملی است چرا باید بره ادارات و سازمانهای دولتی ، یعنی ادارات . سازمانها نمیتونن یه فرشی معمولی ماشینی بخرند عجب دلایلی پس موزه هاروهم ببرم ادارات و سازمانهای دولتی استفاده کنند دیگه چه نیاز به تاریخ و تمدن ایرانی
ناشناس۴۰۵۸۶۹۸۰۷:۲۹:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
زمان روحانی خیلی چیزها مفقود شده فرشهای نفیس چه پاسخی داره بده حالا حجاب یک قانون است و هر کشوری قانون خودشو داره دور زدن قانون به نفع هیچکس نیست اونم با حجاب که زیادم رعایت نمیشه ولی ثروت ایران چی سر مردمو گرم کردن بااین مسائل
ناشناس۴۰۵۸۷۰۵۰۷:۴۲:۱۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
نظرات را که میخوانی انگار همه مردم مخالف روحانی و طرفدار صدا و سیما هستند
صادق پور حسین معلم بازنشسته تبریزی۴۰۵۸۷۱۰۰۷:۵۰:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۱۳
بلاخره ما نفهمیدیم رشته دکترای آقای روحانی چیست ؟
علی۴۰۵۸۷۱۱۰۷:۵۳:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
اگر به مردم اجازه امربه معروف در رابطه با عملکرد مسئولین دولت به معنی عام کلمه ( هر سه قوه ) از بعد پیروزی انقلاب داده میشد و احدی از مسئولین پای خود را کج نمیگذاشت از مسیر اهداف انقلاب اسلامی دور نمی شد و تبلیغات مسموم رسانه های معاند فارسی زبان اثرات بسیار کمی در ترغیب جوانان و زنان به بدپوششی و برهنگی داشت امربه معروف خلاصه در بحث حجاب نمیشود بلکه باید با فساد برخی افراد مسئولین بصورت بی امان و بدون ملاحظه پست و مسئولیت و وابستگی به جریانات سیاسی مبارزه کرد تا جامعه طعم اسلام ناب را بچشد و خودش بسمت آن ترغیب شود آنهایی که امربه معروف را در حجاب و رفع فیلتر سکوهای اینترنتی خلاصه می کنند در واقع دو هدف را دنبال میکنند یک اینکه اذهان مردم را از بخور بخور برخی مسئولین و برخی کارکنان دستگاهها با حقوق نجومی در حالی که مردم در تامین معیشت و اشتغال و مسکن خود و جوانانشان مشکل دارند دور کنند و دوم سر بخش از جامعه بخصوص جوانان را به سرو کول پریدن پسر و دختر جوان و اینترنت مشغول کنند تا موی دماغ آن مسئولین بی کفایت نشوند
حسن۴۰۵۸۷۱۸۰۸:۰۲:۰۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
لشکر سایبری روحانی که زیر تمام پست های علیه روحانی منفی میزنن!
ناشناس۴۰۵۹۲۴۷۱۹:۴۰:۴۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
با اینهمه کامنتها علیه روحانی ، آین ظن را برای شما بیشتر تقویت میکنه!
ناشناس۴۰۵۸۷۲۱۰۸:۰۵:۲۱ ۱۴۰۴/۸/۱۳
از صداو سیما جز این انتظار نیست اگه غیر این بود عجیب بود .
علی۴۰۵۸۷۲۸۰۸:۲۰:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۱۳
اصلاح طلبان فتنه ایران است فساد در ایران فقط این گروه هستند که جلوگیری از پیشرفت کشور وغربی کردن کشور هستند .
ناصر۴۰۵۸۷۲۹۰۸:۲۱:۱۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
این کارها را بگذارید کنار به درد ملت برسید مشکل مردم حجاب نیست شکم گشنه است و همه با این وضعیت که درست کردید معترض هستند
ناشناس۴۰۵۸۷۳۲۰۸:۲۸:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۱۳
آقای روحانی درست می گوید و حق با ایشان است
ناشناس۴۰۵۸۷۹۴۰۹:۳۷:۳۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
روحانی اگر درست میگفت و درست عمل می کرد اکنون اوضاع اقتصاد کشور اینگونه نبود و اینقدر ناترازی و مشکلات جور واجور نداشتیم.
سیدمهدی۴۰۵۸۷۳۳۰۸:۲۹:۰۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
اون همه تاختید و متهم کردید،حالا چهار خط برای دفاع از خود نوشته خیلی ناراحت شدید.سنگین بود روشنگرانه بود درسته ولی شما هایم خیلی نازک نارنجی نباشید
ناشناس۴۰۵۸۷۳۵۰۸:۳۱:۰۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
پرخاش به صداوسیما یعنی چه؟
بازنشسته۴۰۵۸۷۴۱۰۸:۴۵:۳۸ ۱۴۰۴/۸/۱۳
اداره ومدیریت کشور آنقدر ضعیفه که حد نداره .
عامو لره۴۰۵۸۷۴۵۰۸:۵۰:۱۷ ۱۴۰۴/۸/۱۳
آقایان روسای جمهور سابق واسبق کجای دنیا بامملکت خودشون چنین میکنن که بعدپایان دولتشان بشوند اپوزوسیون. بس کنید دیگه شماها مخالفت باحجاب رو سپر کارهای بداقتصادی خودتان کرده اید .و زیر پوست حرفهایی مثل موتورسواری زنان واستادیوم برای زنان وحجاب اجباری میخواهید خودتان را ازخیانتهای اقتصادی وبرجامی خودتان تطهیرکنید
ناشناس۴۰۵۸۷۵۹۰۹:۰۵:۰۰ ۱۴۰۴/۸/۱۳
از هیچ و پوچ نمیتوان امید خلق کرد برای امیدواری باید نشانه هایی هرچند کوچک دیده شود اینکه با گفتن امید و تلقین این واژه هیچ امیدی ایجاد نخواهد شد متاسفانه در این ایام که ناامیدی جامعه را فرا گرفته از جانب حاکمیت هیچ ارداه ای برای خلق امید دیده نمیشود.
مردم ناظر۴۰۵۸۷۸۹۰۹:۳۵:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۱۳
افشاگری صدا وسیما ، چه ولوله ای در دفتر روحانی ایجاد کرده...دنیاهمین است...عبرت بگیرید....و توبه کنید.
ناشناس۴۰۵۸۸۰۸۰۹:۵۰:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۱۳
درود بر روحانی
ناشناس۴۰۵۸۸۶۴۱۰:۳۶:۰۱ ۱۴۰۴/۸/۱۳
روحانی چرا هر روز جنجال افرینی و دو قطبی سازی میکنه ؟!
ناشناس۴۰۵۸۸۱۶۰۹:۵۵:۵۵ ۱۴۰۴/۸/۱۳
اصلاح طلبان همیشه مانند غربیها رفتار می کنند و رفتار آنها را تقلید می کنند،یعنی همیشه مخالفانشان را تخریب و تحقیر می کنند و کوچکترین مخالفتی را با خودشان تحمل نمی کنند و همیشه خود را حق به جانب می دانند حتی وقتی که خرابکاری و خیانت آنها اثبات شده است و کوچکترین انتقادی را به اعمال خطا و اشتباه خودشان تحمل نمی کنند و قانون و عمل به قانون را فقط وظیفه دیگران می دانند و به دیگران توصیه می کنند ولی خودشان به راحتی به هیچ قانونی پایبند نیستند و به قوانین عمل نمی کنند و قوانین را نقض می کنند.
ناشناس۴۰۵۸۸۲۲۰۹:۵۸:۲۲ ۱۴۰۴/۸/۱۳
جریان انحرافی یعنی فلاکت ایران،مردم،پیشرفت،خانواده،قدرت،و،،این آقایان باید پاسخگو باشن،تمام حرفا،تعهد ها،قراداد ها ،فریب ها بنفع بیگانه هست،،،چندین سال رانت،فساد،لابی، تبانی،نالایقی ناکارآمدی، برا منفعت عده ایی، تورم مصنوعی، خسارت برجام،کاسبان تحریم ومذاکره و باید پاسخگو بتون درز اطلاعات، ترور،خرابکاری، ویروس، جنایت ،جنگ ،باشند،خندیدید بردید خوردید پاسخگو هم باید باشید نه مدعی!
ناشناس۴۰۵۸۸۴۰۱۰:۱۸:۵۶ ۱۴۰۴/۸/۱۳
بابا دکان این روحانی را برای همیشه جمع کنید.
ناشناس۴۰۵۹۰۷۵۱۴:۲۵:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۱۳
این جور کامتها رو برای بقیه مسوولین هم ما بگین چاپ می کنید؟ مثلا بگیم دکان قالیباف رو جمع کنید
ناشناس۴۰۵۸۸۸۹۱۱:۲۶:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۱۳
چنین بنظر می رسد اولویت های اصلی جامعه مانند گرانی تورم بیکاری اختلاس رانت خواری ازدواج مسکن آسیب های اجتماعی طلاق و....بدست فراموشی سپرده شده و حجاب در راس امور قرار داده اند. آیا اینکار درست است که مشکلات اصلی جامعه را رها کرده و به دنبال جزییات موی زنان رفت . این زنان خواهران و مادران و دختران جامعه ایران هستند و از خارج که نیامده اند .
ناشناس۴۰۵۸۹۰۲۱۱:۴۸:۱۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
جهان سوم جاییست که اگر بخواهی کشورت را آباد کنی خانه آت خراب میشود واگر بخواهی زندگیت را آباد کنی باید کشورت را خراب کنی.
حسین۴۰۵۹۰۴۴۱۳:۲۴:۲۱ ۱۴۰۴/۸/۱۳
بیراهه نروید نظرتان درمورد خصوص صحبت های دکتر سیف و شهدای هسته ای عباسی ره و حاجی زاده ره چیست واقعا باید محاکمه شوید و جواب دهی
آزاد۴۰۵۹۰۵۹۱۳:۴۱:۵۹ ۱۴۰۴/۸/۱۳
درود بر دکتر روحانی ، درود بر دکتر ظریف و درود بر اصلاحات . روحانی بهترین رئیس جمهور بود تنها عیبش این بود که مقابل تندروها کوتاه آمد.
ناشناس۴۰۵۹۱۴۰۱۶:۱۱:۴۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
بهترین رئیس جمهور خاتمی بود با فاصله
محسن۴۰۵۹۲۶۱۲۰:۱۲:۲۳ ۱۴۰۴/۸/۱۳
بابت دوباری که این رای دادم توبه می کنم و امیدوارم کسانی که به مردم رحم می کنند پیروز میدان شوند
حسن۴۰۵۹۳۳۹۲۲:۳۳:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۱۳
من به سفره ام که نگاه میکنم در دولت احمدی نژاد وروحانی خیلی بهتر بود اگر ترامپ از برجام خارج نمیشد مشکلات الان خیلی خیلی کمتر بود
ناشناس۴۰۵۹۳۴۸۲۳:۰۹:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۱۳
بفرمایین مردم کجای دعوای شما هستند ؟
ناشناس۴۰۵۹۴۱۹۰۵:۰۴:۴۷ ۱۴۰۴/۸/۱۴
ما فقط دو رئیس جمهور کارآمد داشتيم خاتمی و روحانی
ناشناس۴۰۵۹۹۴۵۱۸:۵۴:۲۳ ۱۴۰۴/۸/۱۴
اونایی که دارن نطر میدن، نباید طرف هیچ کدام رابگیرند نه روحانی ونه صدا وسیما
ناشناس۴۰۶۰۸۵۱۱۴:۴۷:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۱۶
حق با روحانی‌ است.
yektanetتریبون

آخرین عناوین