کتاب درآمدی بر جامعه شناسی ارتباطات، فرهنگ و رسانه نوشته دکتر علی دارابی، کتابی جامع در توضیح سه مقولۀ ارتباطات، فرهنگ و رسانه از منظر جامعه شناسی است. این کتاب در قالب ۳ قسمت کلی شامل ۸ بخش تألیف شده است.
قسمت اول کتاب بخشهای جامعه شناسی ارتباطات، قسمت دوم فرهنگ و قسمت سوم بخشهای رسانه این حوزه را پوشش میدهد. این کتاب بررسیای بومیشده و مطابق با ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران داشته و با ترکیب تئوریهای اصولی با شرایط حاضر در ایران، به تبیین مطالب پرداخته است.
ساختار منظم کتاب درآمدی بر جامعه شناسی ارتباطات بههمراه زبان روان و قابلفهم، مطالعهای راحت و پربار را برای شما رقم میزند. پیشگفتار ابتدایی کتاب، شامل توضیحاتی مختصر و بسیار مفید از ساختار کلی کتاب و چهارچوبی از ایدههای آن است.
مطالب کتاب، نیازهای آموزشی دانشجویان و علاقهمندان را در مباحثی مانند جامعه شناسی ارتباطات، مدیریت رسانه، تبلیغات، نظریههای روابط بینالملل و… تأمین میکند.
کتاب برای طبقهبندی منظمتر مطالب، از ابزارهایی کاربردی مانند جداول و نمودارها بهفراوانی استفاده کرده است. متن روان و خوانای کتاب، باعث دور شدن آن از مبانی تخصصی نشده و همچنان متنی پربار باقی مانده است.
کیفیت چاپ مطلوب کتاب از دیگر ویژگیهای مثبت آن است و در فرایند چاپ، از کاغذ سفید مرغوب و فونت خوانا استفاده شده است. در کتاب پانویسهایی نیز مشاهده میشود. این پانویسها شما را بهصورت فعال در معرض توضیحات تکمیلی و اصطلاحات تخصصی به زبان انگلیسی قرار میدهند.
در نهایت کتاب حاضر، منبعی کلیدی و ارزشمند برای تمامی افرادی است که به مطالعۀ این حوزه، خصوصاً مطالعهای بومی و با توجه به فرهنگ حال حاضر ایران علاقهمند هستند.
اگر میخواهید از دریچهای نو و با عینک این حوزه به مسائل ارتباطات، فرهنگ و رسانه نگاه کنید، این کتاب برای شما است. هماکنون خرید کتاب درآمدی بر جامعه شناسی ارتباطات، فرهنگ و رسانه انتشارات جهاد دانشگاهی با بیشترین تخفیف در سایت روان آموز امکان پذیر است.



