رییس‌جمهور جدید چه کارهایی را نباید بکند

گروه تعاملی الف،   4030416008 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
رییس‌جمهور جدید چه کارهایی را نباید بکند

گروه تعاملی الف - سید محمد صادق میرمحمدی:

به دلیل اینکه جایگاه رییس جمهور در ایران یک شغل انتخابی است و نه انتصابی، با یک سری از محدودیت‌هایی قطعا مواجه خواهد شد. قطعا دفتر او محل رفت و آمد سیاسیون موافق (جهت سهم خواهی) و مخالف جهت تبریک خواهد شد. جو روانی سیل خواسته‌های مردم برای تغییر وضعیت کنونی به راه خواهد افتاد. در فشار برای انتخاب وزیران و منتصبان و برنامه‌ریزی برای تشکیل هیئت دولت قرار خواهد گرفت. مخالفان از همان ابتدا در جهت تخریب دولت خواهند کوشید و رسانه‌هایشان را در جهت بزرگنمایی کاستی‌ها بکار خواهند بست. نگاه دنیا به ما به عنوان یک بازیگر منطقه‌ای منتظر سیاست‌های برون مرزی ما خواهد بود. اما رییس‌جمهور چه باید بکند و چه نباید بکند؟

ما نمی‌توانیم  نسخه برای رییس جمهور بنویسیم. اما می شود در غالب پیشنهاد از راهکارهایی پرده برداریم که رییس‌جمهور را بنابر مصلحت از آنها برحذر داریم:

۱. از همان ابتدا باید میخ خود را محکم بکوبد و با انتخاب نخبه‌های  جناح‌ها، قوم و مذهب‌های مختلف به سایرین باج ندهد. او با این کار نشان می‌دهد که زیر بلیط هیچ گروهی نمی‌رود.

۲. نباید تصمیم‌گیری را به کارگزاران خود بسپرد بلکه باید تصمیم نهایی را خود او بگیرد.

۳. نباید سیاست‌های بلندمدت خود را به اطلاع عموم جامعه و کارگزاران برساند و باید بصورت محرمانه راجع به آن تصمیم‌گیری کرده و به مرور اجرا کند. و لازم است وزرا و کارگزاران مربوطه از آن سیاست مطلع شوند و نه بقیه کارگزاران.

۴. نباید مصلحت اندیش باشد و ترس از نتیجه پیاده سازی سیاست‌های خود را داشته باشد.

 

دیدگاه کاربران

امیر۳۵۴۸۲۲۲۱۲:۲۳:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۱۶
«نباید سیاست‌های بلندمدت خود را به اطلاع عموم جامعه و کارگزاران برساند و باید بصورت محرمانه راجع به آن تصمیم‌گیری کرده و به مرور اجرا کند. و لازم است وزرا و کارگزاران مربوطه از آن سیاست مطلع شوند و نه بقیه کارگزاران.» چرا؟!! اگر بحث مسائل نظامی و ... نیست اتفاقا چرا نباید به اطلاع عموم برسه و نظرخواهی بشه بعد اجرا بشه؟ مثلا مدلی که بنزین سال ۹۸ گرون شد خوب بود که در یک حلقه بسته تصویب شد بعد اجرا شد؟!!!
ناشناس۳۵۴۸۴۷۴۱۵:۴۰:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۶
به ر وحانی بگه کافیه بقیه هیچ
ناشناس۳۵۴۸۵۰۰۱۶:۰۹:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۱۶
رییس جمهور جدید نباید به هیچیک از مسولان دولت دوازدهم و دوستان خاتمی و همپالگی هایشان که تماما یا فساد اقتصادی دارند با فساد تفکراتی پست و سمتی بدهد
ناشناس۳۵۴۸۵۹۴۱۷:۱۳:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۱۶
باشه حتما ، پس آمده است که مجری منویات مخلفانش باشد؟ پس معنی انتخابات چیست, مردم به ایشان رای داده اند برای بهبود امور .
ناشناس۳۵۴۸۸۱۰۲۱:۴۶:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۱۶
اخوی اتفاقا به اعتبار همونا رای آورد.
ناشناس۳۵۴۸۵۲۱۱۶:۲۳:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۱۶
شاید منظور نویسنده این باشد که با اعلام نقشه هایش برای آینده سطح توقعات مردم را بالا می‌برد و شاید دشمنان داخلی و خارجی و یا محدودیت های بودجه ای اجازه اجرای برنامه هایش را ندهند.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۵۴۸۵۴۰۱۶:۳۷:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۶
امام خمینی :مجلس در راس امور است.مجلس عصاره ملت است قابل توجه نمایندگان مجلس وظیفه خطیری به عهده شماست نباید اجازه دهید هیچ فردی که قبلا امتحان خود را داده و رفوزه شده است دوباره بتواند به وزارت و با پست های کلیدی در کشور برسد
ناشناس۳۵۴۸۷۱۲۲۰:۰۱:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۱۶
واکنش وزارت خارجه آمریکا پس از انتخابات ایران «زمانی که دیپلماسی منافع آمریکا را پیش می‌برد، ما به دیپلماسی متعهد می‌مانیم»
ناشناس۳۵۴۸۲۲۷۱۲:۲۹:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۱۶
جلیلی هم آمده بود بالا همین قدر باید و نباید می کردی؟
ناشناس۳۵۴۸۳۰۱۱۳:۲۷:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۱۶
بارك الله
ناشناس۳۵۴۸۲۲۸۱۲:۲۹:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۱۶
باید هر تحرک و رفتار بازدارنده و کارشکنی تند رو ها و مخالفانش را بطور علنی اعلام کند و از مردم و حاکمیت امداد بطلبد .
ناشناس۳۵۴۸۲۳۷۱۲:۴۱:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۱۶
برای من دو موضوع خیلی مهمه 1- چون در صنعت نفت و گاز شاغل هستم رفع تحریم برام مهمه چون دارم با چشم می بینم چه داستانهای اسفناکی با تحریم داریم 2- چون دختر و پسر جوان و نوجوان دارم اصرار دارم که ماجرای گشت ارشاد تمام بشه و یک استاندارد مورد تایید مردم تعریف بشه که همه رعایت کنند
جوادی۳۵۴۸۶۷۵۱۸:۵۳:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۱۶
شما اگه دغدغه مند بودید و فکر پسرتون بودین باید مخالف سربازی اجباری هم بودین نه گشت ارشادی که جان هیچ زنی رو نگرفته و تو پنج تا شهر هم حتی نیست.
ناشناس۳۵۴۸۲۵۳۱۲:۵۱:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۱۶
البته در کنار این تذکرات پیشنهادی جناح مخالف و بازنده انتخابات باید به یاد داشته باشه که نباید رییس جمهور را تحت فشار سیاسی و جناحی قرار بدن.
ناشناس۳۵۴۸۲۶۰۱۲:۵۶:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۱۶
اینکه باید فرد شایسته و متخصص بدون در نظر گرفتن جناح باید به کار گماشته شود کار درستی است. اما مردمی که به آقای پزشکیان رای دادند و آنهایی که معترض بودند و نیامدند رای بدهند می خواهند سیاست خارجی کشور تغییر کند می خواهند با همه دنیا مراوده اقتصادی برقرار شود.
ناشناس۳۵۴۸۲۷۵۱۳:۰۴:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۱۶
باید قدم به قدم زیر ساختهای واقعی کردن قیمت بنزین را فراهم کند چرا که یارانه بنزین باعث مصرف بی رویه و قاچاق شده ولی لازم است حقوق و درامد مردم ترمیم شود و زیر ساختهای حمل و نقل عمومی فراهم شود در هیچ جای دنیا قیمت بنزین از آب معدنی ارزان تر نیست در مرتبه بعد باید زیر ساختهای رونق صنعت توریسم را کم کم فراهم کند چرا که وابستگی به نفت با وجود پتانسیل عظیم گردشگری در ایران عاقلانه نیست در مرتبه بعد باید محدودیت واردات خودرو و لوازم خانگی را بردارد تا سازندگان داخلی مجبور شوند خود را با کل دنیا هماهنگ کنند چرا که تولید محصولات با تکنولوژی قدیمی و مونتاژ و بی کیفیت اسمش خودکفایی نیست !
ناشناس۳۵۴۸۴۳۸۱۵:۱۸:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۱۶
تا زمانیکه خودرو سال 2007 در ایران 4.5 میلیارد معادل 75 هزار دلار است در حالیکه یک متر آن سوی مرز می شود 17 هزار دلار، ملت زیر بار هیچ منتی به اسم قیمت بنزین نمی رود! این ملت است که دارد 30 سال به قیمت فوب پول بنزین را پیش پیش می دهد!
ناشناس۳۵۴۸۵۳۰۱۶:۳۰:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۱۶
کاملا درسته
ناشناس۳۵۴۸۵۳۷۱۶:۳۶:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۱۶
بله ما پول تمام بنزینی که در تمام عمر استفاده می کنیم را از پیش در هنگام خرید خودرو پرداخت می کنیم و گران کردن بنزین در این وضعیت بسیار غیر منصفانه و حتی ظالمانه است
ناشناس۳۵۴۸۲۷۸۱۳:۰۵:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۱۶
رئیس جمهور باید دنبال این باشه که به معنای واقعی بشه رئیس
ناشناس۳۵۴۸۲۹۰۱۳:۱۶:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۱۶
سلام کار آقای پزشکیان بسیار سخت است آنها که به ایشان رای نداده‌ اند مطالبه گرهای سختی هستند
ناشناس۳۵۴۸۵۱۹۱۶:۲۳:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۱۶
هیچکس حق ندارد در کار رییس جمهور کوچکترین خللی ایجاد کند و هیچ مطالبه‌ای جز آنچه به خاطرش رای گرفته مشروعیت ندارد‌. اگر راه او درست است خیر همه در پیمودن آن راه است و اگر غلط است باید تا آخر طی شود و دانسته شود. نمی‌شود که مرتب کشور بین دو قطب متضاد دست به دست شود و هر کس به طرفی بکشد و مقام مسوول هم با گفتن نشد و نگذاشتند شانه از مسوولیت خالی کند.
علی۳۵۴۸۲۹۱۱۳:۱۹:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۶
معاون اول قوی (مثلا آقای ظریف) انتخاب کند.
ناشناس۳۵۴۸۳۷۳۱۴:۳۱:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۶
قوی!!!!
ناشناس۳۵۴۸۴۲۱۱۵:۰۴:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۶
بله قوی
ناشناس۳۵۴۸۹۴۳۲۳:۵۹:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۶
قوی در واگذاری منافع ملی!!!
ناشناس۳۵۴۸۲۹۵۱۳:۲۳:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۱۶
در کار رییس جمهور منتخب کار شکنی نکنید
ناشناس۳۵۴۸۳۴۳۱۴:۰۷:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۱۶
کارشکنی را انداختند سر زبان‌ها برای فرار رو به جلو عزیزم
ناشناس۳۵۴۸۵۷۸۱۷:۰۴:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱۶
ما هم که حافظه نداریم و در زمان خاتمی و روحانی چه بحران هایی درست کردند تا چوب لای چرخ دولت بگذارند
ناشناس۳۵۴۸۶۰۳۱۷:۲۴:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۶
یعنی شماها کار شکنی نمی کنید ؟ !!!
ناشناس۳۵۴۸۲۹۷۱۳:۲۳:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۱۶
هنوز هیچی نشده شروع کردید به راهنمایی رئیس جمهور .
ناشناس۳۵۴۸۳۰۰۱۳:۲۶:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۱۶
-- آميرزا محمد ايام انتخابات هم گذشت ! ... چه زود گذشت ! مگه نه ؟ --- درسته ! البته ايام انتخابات ، ايام مباركي است ، ... در اين ايام وعده هاي خوب خوب داده ميشه ، وعده هاي خوب پشت سر هم ! ... زياد ....در ايام انتخابات است كه همه مسائل و مشكلات مشخصه و راه حل ها هم معلوم و آسان ! ... در اين ايام هست كه تمام مسائل و معضلات مثل آب خوردن قابل حل ! ... البته اين ايام هم بركاتي دارد ، مثل اين بركتي كه شامل حال من و آقا لطفي و حبيب آقا و دايي رسول شما و ديگر بازنشستگان شد ، و مبلغ سه ميليون به حساب مان رفت ! ... خب ... خدا را شكر ... كفران نعمت نبايد كرد ! ميگم كه اصغر آقا ! من چند روزي كسالت داشتم ... توفيق پيدا نكردم كه مناظره ها را خوب گوش كنم ! حال و احوالم زياد خوب نبود ، اما يكي دو روزه كه رفع كسالت شد بحمد الله ... از بركت دعاهات ! ... مي خواستم اين را بگم در مناظره ها در مورد حقوق ما بازنشسته ها چه گفتن ؟
ناشناس۳۵۴۸۳۰۳۱۳:۲۷:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۱۶
ما می دانیم که پزشکیان شعبده باز نیست. اما بخش بزرگی از مردم چه آنها که رای ندادند و چه ما که به پزشکیان رای دادیم امیدواریم از همین آغاز چوب لای چرخ او و دولت وی گذاشته نشود
ناشناس۳۵۴۸۳۲۰۱۳:۵۶:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۶
سلام. مورد دوم با اصول مدیریت همخوانی ندارد. مدیر باید به مدیران پایینتر تفویض اختیار کند و خودش برای تصمیمات کلانتر برنامه ریزی و مدیریت کند.
علیجان۳۵۴۸۳۲۴۱۳:۵۹:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۱۶
بابت وفاق ملی چیکار خواهند کرد؟
مهرداد۳۵۴۸۳۲۵۱۳:۵۹:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۱۶
ول کنید این چیزا رو ... باید ها و نباید ها رو که قانون تعریف کرده ..... شما به عنوان جناح مخالف اختلافاتو بذارید کنار کمک کنید رئیس جمهور آینده بتونه از پس وظایفش بر بیاد ایشالله نتیجه اش به سود کل مردم ایران خواهد بود.
جوادی۳۵۴۸۶۷۹۱۸:۵۶:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۱۶
وقتی هم دولت سایه کمک میکنه راهکار میده میگید داره سنگ اندازی میکنه و اجازه نمیده کار کنه اگه هم پیشنهاد نده میشه مخالفت و عدم همکاری
ناشناس۳۵۴۸۳۳۴۱۴:۰۴:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱۶
باید جلوی کار شکنی ها را بگیرند
علي۳۵۴۸۳۵۸۱۴:۲۳:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۱۶
شما نمي خواد براي منتخب ملت از الان بايد و نبايد بكنيد ! به محض آنكه رييس جمهور كه منتخب اكثريت ملت است انتخاب مي شود و هنوز رسما شروع بكار نكرده بايد و نبايدهايتان شروع مي شود . آنهم به اين دليل كه رييس جمهور منتخب مثل شما و جريان سياسي شما فكر نمي كند .
ناشناس۳۵۴۸۳۶۶۱۴:۲۶:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۱۶
بر خلاف نظر ایشان رییس جمهور باید دورنخبگان جناحها را خط بکشد. فساد از همین دسته جات بوجود میآید
ناشناس۳۵۴۸۳۶۹۱۴:۲۹:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۱۶
صداوسیما ،روزنامه های اصولگرایان افراطی ،تریبون‌های خاص ،از سیاه نمایی و چوب لای چرخ دولت گذاشتن بپرهیزند .
ناشناس۳۵۴۸۹۴۲۲۳:۵۹:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۱۶
تا هرکاری بخواهید انجام دهید و کشور را خراب تر کنید؟
ناشناس۳۵۴۸۴۲۵۱۵:۰۹:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۶
اصلاح طلب یعنی آشوب و تحریم
ناشناس۳۵۴۸۴۸۵۱۵:۵۱:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۱۶
جناب پزشکیان لطفا با مردم رو راست باشید و کارشکنی ها را به آنها اعلام کنید.
ناشناس۳۵۴۸۴۸۶۱۵:۵۶:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۶
جناب پزشکیان قیبل قرار و مدارهایش را با اصلاح طلبان گذاشته فقط بایستی منتظر ماند و دید چه وزرائی را به مجلس معرفی خواهد کرد.
ناشناس۳۵۴۸۵۵۳۱۶:۴۲:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۶
قطعا با این مجلس نمی‌توان دولت دلخواه اصلاح طلبان را تشکیل داد و باید وزرا به گونه ای انتخاب شوند که کمترین تنش با مجلس ایجاد شود و به اصطلاح دولتی غیر سیاسی ولی کارآمد تشکیل داد. باید از رفتار های تنش‌زا پرهیز شود و همه مردم صبوری پیشه کنند تاقطار پیشرفت و توسعه کشور بار دیگر به ریل برگردد.
ناشناس۳۵۴۸۶۸۱۱۹:۰۱:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۱۶
هیچ توصیه خاصی نیست فقط راهی را نرود که رای دهندگان مجبور شوند مانند شیخ دیپلمات از او با لنگه کفش و پرتاب مهر استقبال کنند!
صمصام‌۳۵۴۸۷۰۰۱۹:۴۲:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۱۶
به نظر من رییس جمهور قبل از هر چیز اول باید نقاط قوت و ضعف کسانی که برای کابینه در نظر گرفته است شناسایی کند به عبارت بهتر بداند که هر کس برای چه عضو ازکابینه مناسب است و نیست
ناشناس۳۵۴۸۷۰۲۱۹:۴۹:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۱۶
پزشکیان باید بداند هیچگاه اقلیت تندرو خواهان موفقیت دولت او نخواهند بود وتا بتوانند در کار او کارشکنی می کنند پس بجای تلاش بیهوده برای جلب نظر انها به مردم تکیه بکند
ناشناس۳۵۴۸۷۱۵۲۰:۰۳:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۱۶
شما مخالفی حق نداری برای رییس جمهور تعین تکلیف کنی
ناشناس۳۵۴۸۸۷۹۲۳:۰۶:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۶
فرقی نمی کنه شرایط بدتر میشه ...
ناشناس۳۵۴۹۰۵۶۰۲:۲۰:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱۷
نخبگان تمام مذاهب؟ چندتا مذهب داریم مگر ما در ایران؟ شیعه سنی
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مسیرهای نامرئی مهاجرت غیرقانونی اتباع بیگانه به ایران

  2. چالش های بازدارندگي هسته ای ایران

  3. پس چرا وزیر شدید؟!

  4. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  5. کشورهای عربی از جنگ ایران ـ اسرائیل استقبال می‌کنند/ باکو به دنبال بهره‌برداری از چنین شرایطی است

  6. تمرینات بدنسازی جمشید هاشم پور در ۸۰ سالگی

  7. توطئه پنداری یک نقد !

  8. مصائب بنزینی پزشکیان!

  9. ابو موسی یا "بوموسی"

  10. رسانه ملی «برنده» است یا «بازنده»؟

  11. پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  12. آسیب ناترازی بنزین؟؛ بزودی به اندازه نابودی کل صنعت پتروشیمی ایران!

  13. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

  14. حمله کیهان به همتی درباره فیلترینگ/ هشدار مجدد عراقچی به آمریکا

  15. خبری که دروغگویان را رسوا کرد

  16. کسی حواسش به این جانورهای زخمی هست؟!

  17. در نقد راهبرد پینگ‌پنگی!

  18. پزشکیان:دولتی بدهکار درست کردند بعد می‌گویند مشکل را حل کنید

  19. ماجرای تذکر دفتر رهبر انقلاب به رائفی‌پور/ پشت‌پرده فراخوان‌های ضد امنیتی در تهران/ زمزمه‌هایی درباره استیضاح زاکانی

  20. نقشه شوم صهیونیست‌ها برای کشورگشایی

  21. انتقاد روزنامه اصولگرا از هجمه به دولت درباره ظریف/ دشواری ماموریت رهبری به مخبر

  22. صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از آبان ماه

  23. تغییر راهبردی بزرگ ایران

  24. اعلام رسمی پایان تحریم‌های شورای امنیت

  25. سایه‌روشن‌‌های اظهارات رئیس‌جمهور

آخرین عناوین