کدام نامزد حاضر است به این آزمون و خطا پایان دهد؟!

گروه سیاسی الف،   4030327132 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

با آغاز مناظره های انتخاباتی و در بحبوحه اوج گیری رقابت نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، به نظر می‌رسد آنان باید خود را در معرض یک پرسش مهم و سرنوشت ساز در ارتباط با اقتصاد کشورمان و موضع دولت احتمالی خود در رابطه با آن قرار دهند.

کدام نامزد حاضر است به این آزمون و خطا پایان دهد؟!

به گزارش الف؛ در روزهای اخیر و شرایط کنونی، رقابت های نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، شدید و داغ شده و نامزدها با حضور در برنامه های مختلف و افزایش فعالیت های خود، سعی در جلب توجه افکار عمومی و آرا آن ها را دارند. در این راستا، هر کدام از شش نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری کشورمان بر آن هستند تا با ارائه طرح و برنامه ها و سیاست های خود، تصویری کارآمد را از خودشان نشان دهند. 

با این حال، اینطور به نظر می رسد که با توجه به شرایط خاص و حساس کشورمان به ویژه در عرصه اقتصادی، نامزدهای انتخاباتی بایستی با یک چالش معنادار رو به رو شوند. بر کسی پوشیده نیست که مشکلات اقتصادی و معیشتی از جمله مهمترین دغدغه های مردم کشورمان در شرایط فعلی هستند و البته که بخش قابل توجهی از طرح و برنامه های ارائه شده از سوی نامزدهای انتخاباتی نیز معطوف به همین مشکل و مساله است. 

از این رو، نامزدهای انتخاباتی باید به این سوال پاسخ دهند که با توجه به فرسایشی شدن برخی چالش ها و نواقص ساختاری در اقتصاد ایران، آیا آمادگی دارند تا اجرای اصلاحات جدی در اقتصاد کشورمان را در دولت خود عملیاتی کنند یا خیر همچون دولت های گذشته صرفا به دنبال ادامه دادن به وضع موجود و برجسته سازی و بزرگ‌تر‌کردن هر چه بیشتر چالش ها و مشکلات در عرصه اقتصاد کشورمان هستند؟ 

تقریبا اغلب ناظران و تحلیلگران حوزه اقتصاد کشورمان اجماع نظر دارند که سهم سومدیریت ها و البته موانع و نواقص ساختاری در ایجاد وضعیت نامساعد برای اقتصاد ایران، بسیار بیشتر از فشار و تحریم های خارجی است. با این حال، این نواقص در سال های اخیر از سوی کمتر دولتی مورد توجه قرار گرفته اند و همین مساله سبب شده تا اصلِ مشکلات نه تنها حل نشود بلکه حجیم و بزرگتر شود و خود طیف متنوعی از دیگر مشکلات را ایجاد کند. از این رو، با توجه به پایان رسیدنِ زمان آزمون و خطا در اقتصاد ایران، به نظر می رسد که دولت و رئیس جمهور آتی کشورمان بایستی تمام سعی خود را مصروف دارند تا اصلاحات جدی و البته پرهزینه ای را در اقتصاد کشورمان عملیاتی کنند. هزینه ای که البته بیشتر معطوف به خود دولت و رویه های مالوف و جا افتاده در اداره آن است نه لزوما متوجه مردم ! 

بی توجهی به این اصلاحات جدی در ادامه راه می تواند برای کشورمان تهدیدزا باشد. اقدامی که تحقق آن در نوع خود برداشتن گام ها جدی در مسیر منافع ملی کشورمان نیز هست و می تواند شرایط بهتری را برای ایران نوید دهد. با این حال، حداقل تا کنون در قالب رقابت های انتخاباتی، کمتر نامزدی به صراحت از اراده جدی خود و دولتش در این رابطه خبر داده و برنامه های عینی و ملموسی را ارائه کرده است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۲۱۶۱۰۰۰:۵۶:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۲۹
متاسفانه تحریم ها بیشتر از سومدیریت ها و موانع و نواقص ساختاری روی تورم و اقتصاد تاثیر میذاره، حالا هی شما بگو سومدیریت.
ناشناس۳۵۲۱۶۶۸۰۹:۰۸:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۲۹
صرفا پورمحمدی و پزشکیان حرف درست زدند. از بین اون ها من به پزشکیان رای میدم.
ناشناس۳۵۲۱۷۳۷۱۰:۰۶:۴۷ ۱۴۰۳/۳/۲۹
پور محمدی و پزشکیان مرد این میدان نیستن هیچکدام ایده و برنامه ای نداشتن .
ناشناس۳۵۲۱۷۹۵۱۱:۰۲:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۲۹
زاکانی که هدفی جز کوبیدن پزشکیان نداشت برنامه ارایه کرد ؟
ناشناس۳۵۲۱۹۰۲۱۳:۲۲:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۲۹
پزشکیان گفته من معتقد به بازار ازاد و اخذ مالیات از مردم هستم باید ساز و کاری تعیین شود که بر اساس کد ملی و کدپستی واحدهای مالیاتی تشکیل دهیم و اون را به بانک ها متصل کنیم !
ناشناس۳۵۲۱۸۵۱۱۲:۰۹:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۲۹
مرد میدان فقط جلیلی دانشمند .
ناشناس۳۵۲۱۷۸۴۱۰:۵۱:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۲۹
چند دقیقه مناظره را که دیدم این دو نفر از مشکل اصلی اقتصاد ایران نا آگاه بودن
ناشناس۳۵۲۱۸۰۱۱۱:۱۲:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۲۹
چون شعار رفع تحریم ها رو دادن؟؟؟ این فقط یک شعار است و در عمل محقق نخواهد شد. اشتباه شما این است که همه ی چیزهای دیگر را شعار می دانید ولی رفع تحریم ها نه. از خاتمی تا کنون به خاطر زیاده طلبی غربی ها رفع تحریم ها محقق نشده و در آینده هم نخواهد شد
ناشناس۳۵۲۱۹۰۶۱۳:۲۴:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۲۹
پزشکیان به اشتباه مدعی شد چینی ها گفته اند تا Fatf نباشد با ایران کار نمی کنند! این شبهه را مهدی صفری معاون وزیر خارجه که سال ها سفیر ایران در چین بود، قبلا پاسخ داده است
ناشناس۳۵۲۱۹۴۵۱۴:۱۲:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۲۹
مردم باید به کسی رای بدهند که نگوید بدون FATF نمی توانیم نفت بفروشیم !!! نمی توانیم پولهای بلوکه شده را ازاد کنیم !!! نمی توانیم عضو پیمان های مهم بین المللی بشویم !!! نمی توانیم واکسن بخریم !!! کسی که با بهانه FATF سیاسی کار نکند.
ناشناس۳۵۲۱۷۴۳۱۰:۱۷:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۲۹
عزیزم تحریم نواقص ساختار اقتصاد داخلی را آشکار می کند یعنی اینکه با نفت دوپینگ می شود و وقتی فروش نفت کمتر رخ دهد آن وقت معیوب ها اشکار می شود و برای همین هست آمریکا تحریم‌های سخت را چندین بار تکرار کرد وگرنه کل پول های جهان در ایران بیاید و تحریم هم نباشید با ساختار معیوب اقتصادی تورم ها باقی خواهد ماند حال مقداری کمتر یا بیشتر از الان
ناشناس۳۵۲۱۸۴۹۱۲:۰۸:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۲۹
از نظر کارشناسی که حرف جدیدی زده نشد .
بیگی29۳۵۲۱۹۰۰۱۳:۲۰:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۲۹
بعضی نامزد ها سو استفاده میکنند حرفهایی میزنند که جواب محکم دارد اما با توجه به شرایط ، مخاطب از پاسخ گویی معذور است.
ناشناس۳۵۲۱۹۳۳۱۳:۵۶:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۲۹
خود اين تحريم ها از سو مديريت ناشي مي شود
ناشناس۳۵۲۱۶۱۹۰۱:۲۰:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۲۹
اگر کاندیدی بیاد و بگوید من بنزین را گران می کنم و قیمت گاز و برق و اب را پنج برابر می کنم و اب کشاورزان را کنتور نصب می کنم تا از این وضعیت رد بشویم چند نفر به او رای میدهند؟
ناشناس۳۵۲۱۶۹۰۰۹:۲۸:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۲۹
اصلاح ساختار مربوط به این چیزها نیست در درجه اول در ضمن در شرایط تورمی افزایش قیمت که باید رخ و باید اعمال شود تا از هزینه اضافی جلوگیری شود همین ها می شوند منتقد!!!
ناشناس۳۵۲۱۶۲۰۰۱:۲۰:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۲۹
بدون گشایش اقتصادی حاصل از رفع تحریم، با کدام پول میخواهیم اصلاحات اقتصادی انجام دهیم؟
ناشناس۳۵۲۱۶۷۹۰۹:۱۷:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۲۹
بفرمائید روش رفع تحریم ها باید چه باشد؟ در دوران خاتمی، احمدی نژاد، روحانی و رئیسی مذاکره برای رفع تحریم ها با روش های گوناگون بوده ولی حاصل چندانی نداشته. سران آمریکا، فرانسه و ... همین الان در حال استعمار کشورهای آفریقایی هستند شما فکر می کنید این ها انسان های معقولی هستند و ما می رویم با آن ها بحث منطقی می کنیم و آن ها هم تحریم ها را بر می دارند؟؟!!
ناشناس۳۵۲۱۹۴۹۱۴:۲۳:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۲۹
چرا داری کشورهای افریقایی را مثال میزنید همین کشور های دور بر خودمان ویا کشورهای مثل کره جنوبی وژاپن و...را نمی بینید
ناشناس۳۵۲۱۶۸۵۰۹:۲۲:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۲۹
ربطی به پول ندارد با این حال با همان پول هایی که تورم درست می کند!
عمران۳۵۲۱۶۲۸۰۲:۲۵:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۲۹
اصلاحات جدی در عرصه ی اقتصادی بدون اصلاحات جدی در عرصه سیاسی قابل انجام نیست.
ناشناس۳۵۲۱۶۴۴۰۸:۳۸:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۲۹
نامزدها نه حرف جدیدی داشتند نه برنامه مشخصی
ناشناس۳۵۲۱۶۹۳۰۹:۲۹:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۲۹
برای این که هیچ کدام متخصص در اقتصاد نیستند. باید شرایطی فراهم می شد که تیم اقتصادی هر کاندیدا هم حضور پیدا می کرد تا اون ها هدایت بحث رو در امور اقتصادی برعهده می گرفتند.
ناشناس۳۵۲۱۶۴۵۰۸:۴۰:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۲۹
در مناظره دیروز به نظر آقای جلیلی بیشتر از همه برنامه داشتند آن هم برنامه هایی که جلسات زیادی بر روی آن با کارشناسان کارشناسی شده. آقای جلیلی خیلی وقت است که به نقاط مختلف کشور سر می زند با مشکلات آشنا می شود جلسات کارشناسی برگزار می کند و خیلی از مشکلات را هم با همان محدودیت اختیاراتی که داشته و البته با تعامل با دیگر نهادها حل کرده
ناشناس۳۵۲۱۶۷۴۰۹:۱۵:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۲۹
آقای جلیلی نه سابقه مدیریتی داسته نه اجرایی. فقط یک دوره مذاکرات رو با غرب هدایت می کرده که اون رو به بن بست کشونده!تنها سابقه ایشون همین هست پس حالا چطور می شه اداره یک کشور رو بهش سپرد. حرف زدن و شعار دادن یک چیزه عمل کردن یک چیز دیگه.
ناشناس۳۵۲۱۷۸۷۱۰:۵۲:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۲۹
اولا شما بدون تحقیق صحبت می کنید آقای جلیلی بدون اینکه رئیس جمهور باشد بسیار فعال بوده و مشکلات اقتصادی زیادی را با کمک دیگر نهادها حل کرده مثلا در مورد واگذاری های اشتباه به بخش خصوصی که منجر به ضرر و زیان و بیکاری کارگران بوده. ایشان بیشترین جلسات را در موضوعات و آسیب های مختلف کشور با کارشناسان برگزار کرده و راهکار دارد. در مورد مذاکرات هم روند ایشان بسیار معقول بوده نه کار دولت روحانی که تحریم ها را حدود دو برابر کرد
ناشناس۳۵۲۱۶۴۶۰۸:۴۲:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۲۹
به غیر از پزشکیان به هر کس رای دادید وضع مملکت بدتر نخواهد شد اما برای اصلاح ساختار اقتصادی که زمینه رفاه هست که باید ایجاد شود در درجه اول قالیباف دنبال آن هست و قوی بودن مدیریت ایشان در راهبرد آن
ناشناس۳۵۲۱۶۵۱۰۸:۴۹:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۲۹
بنظر من الان وضعیت اقتصاددکشور بحرانی است. گوشت کیلویی ۲۷۰ تومان به ۸۰۰رسیده. ما یک مدیری که کارامدی خود را به اثبات رسانده میخواهیم، نه کسی که فقط بحثهای عمق راهبردی و سطح راهبردی بی مصرف می کند.
ناشناس۳۵۲۱۶۸۳۰۹:۲۰:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۲۹
گوشت کیلویی 600 من از فروشگاه زنجیره ای ... می خرم الکی قیمت ها رو بالا نبرید و کمک به افزایش قیمت نکنید
ناشناس۳۵۲۱۶۵۳۰۸:۵۱:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۲۹
حال اگر دنبال این اصلاح باشند خود شما ایراد نمی گیرید؟!! شهید تا حدودی داشت آن را انجام می‌داد داشتید.....
ناشناس۳۵۲۱۶۵۸۰۸:۵۶:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۲۹
اقتصاد تابعی از تجارت جهانی است با یک مشتری نمی شود اقتصاد را شکوفا کرد.
ناشناس۳۵۲۱۶۹۸۰۹:۳۱:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۲۹
جالبه همه می گن ما می توانیم. خوب اگه می تونیستید که وضعیت ما این نبود!
ناشناس۳۵۲۱۷۰۷۰۹:۳۶:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۲۹
ما در ساختار حکمرانی بیش از هر چیز نیازمند واقع‌بینی و دوری از شعارزدگی داریم. قطعا تحریم و سیاست خارجی به همراه سو مدیریت و ناکارآمدی مدیران در تاثیراتی توامان و هم‌افزا این وضعیت اقتصادی را برای کشور رقم زده و تاثیرات هیچ کدام از اینها قابل انکار یا چشم‌پوشی نیست. سیستم حکمرانی باید رویاپردازی و اتکای مطلق به شعار را کنار بگذارد و به صورت واقعی به سراغ نخبگان دانشگاهی کشور برای ارائه راهکارهای درست جهت حل بحرانهای اقتصادی کشور برود و همزمان طرحی نو برای حل و فصل مشکلات تحریم و روابط بین‌الملل در‌اندازد.
ناشناس۳۵۲۱۷۴۵۱۰:۱۸:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۲۹
سومدبریت وجود دارد ولی چرا کسی گردن نمی گیرد جز پزشکیان که بشدت از این مدیریت انتقاد کرده ،بقیه خاموش هستند ،البته به او هم نقد وارد است که تو خودت هم بخشی از این سیستم هستی
ناشناس۳۵۲۱۷۵۳۱۰:۲۴:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۲۹
وقتی زاکانی بدون در نظر گرفتن هیچ اصل اقتصادی میگه افزایش نقدینگی خوبه یعنی به ادامه تورم، سو مدیریت بانکها و... داره رسمیت میده ! واقعا متاسفم
حسن۳۵۲۱۷۵۸۱۰:۲۷:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۲۹
اکر قرار است با استکبار جهانی و در راس ان با آمریکا و انگلیس و فرانسه مذاکره و به گفته آنان گوش بدهیم بدون رودربایستی پس چرا انقلاب کردیم.
محمد۳۵۲۱۸۳۰۱۱:۴۸:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۲۹
این عمق راهبردی رو که آقای جلیلی میگه آیا عمق دردها و آلام مردم هم در اون لحظه میشه؟ آیا اینها که میگن تحریم‌ها اثر نداره آیا افزایش افسار گسیخته خدمات درمانی رو دیدن؟ آیا دختر و پسری در خانه دارن که بخاطر فشار وحشتناک اقتصادی امکان ازدواجشون فراهم نباشه؟ آیا نباید فواید و ضررهای بود و نبود تحریم رو کنار هم بگذاریم و به یک نتیجه واحد برسیم. و اگر اجماع شد بر رفع تحریم از مملکت باید صدای واحد شنیده بشه. نباید مذاکره کننده رو تخریب کرد. نباید اتهامات بی اساس زد.
ناشناس۳۵۲۱۸۹۹۱۳:۲۰:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۲۹
اولا آقای جلیلی کی گفت تحریم ها اثر نداره؟ دوما اگه مذاکره کننده، بد مذاکره کرد باز هیچ انتقادی نکنیم؟؟
ناشناس۳۵۲۱۸۱۸۱۱:۴۳:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۲۹
حرفهای تکراری که می‌شنویم ...
ناشناس۳۵۲۱۸۶۶۱۲:۲۷:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۲۹
خودشان همه مسئول بوده ولی هیچ دردی از مردم دوا نکردند بنده پزشکیان را به بقیه ترجیح میدهم
ناشناس۳۵۲۱۹۰۳۱۳:۲۲:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۲۹
اینکه شما خبر نداری دلیل بر این نیست که هیچ دردی را دوا نکرده باشند تا جایی که من اطلاع دارم آقای جلیلی با بررسی ها و ارتباطی که با مردم دارد دردهایی را دوا کرده احتمالا بقیه نامزدها هم همینطور هستند
ناشناس۳۵۲۱۹۱۹۱۳:۴۰:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۲۹
پزشکیان چون به کار علمی اعتقاد داره میتونه تا حدودی مشکلات رو حل کنه
ناشناس۳۵۲۱۹۴۱۱۴:۰۹:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۲۹
آقایان سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی در مناظره دیشب چنان نسبت به وضع موجود انتقاد کردند که اگر کسی انها را نشناسد، تصور می کند همین امروز وارد سپهر سیاسی ایران شده یا دستکم از جناح اپوزیسیون دولت در انتخابات شرکت کرده اند. آنها از این که تورم در ایران مزمن شده، قیمت ها مدام بالا می رود، مدیریت دچار ضعف است، دخل و خرج مردم و به ویژه کارمندان و بازنسشتگان باهم نمی خواند، جوانان مشکل ازدواج دارند، قانون اجرا نمی شود و ... خیلی ناراحت بودند. این در حالی است که اگر این مشکلات وجود دارد، خودشان نیز مقصرند، پس این همه نالیدن از مشکلات چرا؟!
ناشناس۳۵۲۱۹۸۹۱۴:۵۸:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۲۹
اولا آقایان پزشکیان و پورمحمدی هم مسئولیت های مهم داشته اند و به وضعیت ایراد گرفتند چرا آن ها را نمی گوئید؟؟؟ دوما یک دست صدا ندارد و هر کس در حد اختیارات و توانی که دارد مسئول است
سید۳۵۲۱۹۵۸۱۴:۳۶:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۲۹
آقای جلیلی تنها کسی که وافعا برنامه داره واقعیات را میدونه مشکلات را میشناسه باژئو پلتیک منطقه واوضاع دنیا کاملا آشناس واقعا اخلاق مداره
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مسیرهای نامرئی مهاجرت غیرقانونی اتباع بیگانه به ایران

  2. چالش های بازدارندگي هسته ای ایران

  3. پس چرا وزیر شدید؟!

  4. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  5. کشورهای عربی از جنگ ایران ـ اسرائیل استقبال می‌کنند/ باکو به دنبال بهره‌برداری از چنین شرایطی است

  6. تمرینات بدنسازی جمشید هاشم پور در ۸۰ سالگی

  7. توطئه پنداری یک نقد !

  8. مصائب بنزینی پزشکیان!

  9. ابو موسی یا "بوموسی"

  10. رسانه ملی «برنده» است یا «بازنده»؟

  11. پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  12. آسیب ناترازی بنزین؟؛ بزودی به اندازه نابودی کل صنعت پتروشیمی ایران!

  13. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

  14. حمله کیهان به همتی درباره فیلترینگ/ هشدار مجدد عراقچی به آمریکا

  15. خبری که دروغگویان را رسوا کرد

  16. کسی حواسش به این جانورهای زخمی هست؟!

  17. در نقد راهبرد پینگ‌پنگی!

  18. پزشکیان:دولتی بدهکار درست کردند بعد می‌گویند مشکل را حل کنید

  19. ماجرای تذکر دفتر رهبر انقلاب به رائفی‌پور/ پشت‌پرده فراخوان‌های ضد امنیتی در تهران/ زمزمه‌هایی درباره استیضاح زاکانی

  20. نقشه شوم صهیونیست‌ها برای کشورگشایی

  21. انتقاد روزنامه اصولگرا از هجمه به دولت درباره ظریف/ دشواری ماموریت رهبری به مخبر

  22. صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از آبان ماه

  23. تغییر راهبردی بزرگ ایران

  24. اعلام رسمی پایان تحریم‌های شورای امنیت

  25. سایه‌روشن‌‌های اظهارات رئیس‌جمهور

پربحث‌های هفته

  1. چالش های بازدارندگي هسته ای ایران

  2. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  3. توطئه پنداری یک نقد !

  4. ابو موسی یا "بوموسی"

  5. پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  6. حمله کیهان به همتی درباره فیلترینگ/ هشدار مجدد عراقچی به آمریکا

  7. در نقد راهبرد پینگ‌پنگی!

  8. پزشکیان:دولتی بدهکار درست کردند بعد می‌گویند مشکل را حل کنید

  9. ماجرای تذکر دفتر رهبر انقلاب به رائفی‌پور/ پشت‌پرده فراخوان‌های ضد امنیتی در تهران/ زمزمه‌هایی درباره استیضاح زاکانی

  10. نقشه شوم صهیونیست‌ها برای کشورگشایی

  11. انتقاد روزنامه اصولگرا از هجمه به دولت درباره ظریف/ دشواری ماموریت رهبری به مخبر

  12. تغییر راهبردی بزرگ ایران

  13. تصاویری از حضور ظریف با عینک و کلاه و ماسک در مراسم تشییع شهید نیلفروشان/ معاون راهبردی رئیس جمهوری چرا با پوشش ناشناس به مراسم رفت؟

  14. مرگ نمادین نتانیاهو و حیات نمادین سنوار

  15. محسن رضایی: مهیای نبردیم

  16. ظریف:‌کُت تن مردم است / مردم از کارنامه ما راضی نیستند

  17. ایران در جزیره بوموسی خانه می سازد

  18. ظریف: به‌زور هم شده باید به تحمل یکدیگر عادت کنیم

  19. پزشکیان : تا آخر روی حرف هایی که زده ایم، هستیم ؛ فیلترینگ برداشته می شود

  20. ادعای بادامچیان درباره پایان حصر موسوی و کروبی

  21. حماسه سنوار

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نباید در برابر تحریم‌ها منفعل بود/ وضعیت امروز مهدی نصیری، نتیجه افراط او در گذشته است

  23. شبکه صهیونیستی: آخر خط ما برهنگی است نه فقط مخالفت با الزام حجاب

  24. دور ایران چه خبر است؟ 

  25. رسانه آمریکایی: موشک کم داریم و حریف ایران نیستیم

آخرین عناوین