سنت‌شکنی در این انتخابات ضروری است

سامان مهراد، گروه سیاسی الف،   4030321076 ۸۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
 سنت‌شکنی در این انتخابات ضروری است

بخشی از فرسودگی امر انتخابات در ایران فارغ از عملکرد نهادهای سیاسی و مشکلات سایه‌افکنده بر کشور، به شکل سیاست‌ورزی سیاسیون بازمی‌گردد؛ آنانی که انتخابات را به مناسک سیاسی تکراری تبدیل کرده و بدون ایده‌های نو و چشمگیر در صدد رسیدن به کرسی‌های قدرت هستند. انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، می‌تواند فصلی نو در جهت سنت‌شکنی‌های موجود باشد و شرایط کنونی هم ایجاب می‌کند که اهتمام جدی برای درانداختن ایده‌های نو صورت گیرد.

از جمله اقداماتی که می‌تواند رای‌دهندگان را با نامزدها و رویکرد دولت احتمالی آنان آشنا کند، اعلام ترکیب بخشی از اعضای کابینه است. هر چند که مشخص‌کردن کامل افراد حاضر در دولت‌ احتمالی نامزدها و دادن وعده مبنی بر حضور نفرات اعلام شده، امری نشدنی است اما می‌توان در اثنای تبلیغات انتخابات، ترکیب حضور معاونان و یا گزینه‌های احتمالی تصدی‌گری وزارت‌خانه‌های کلیدی را مشخص کرد. این مسئله‌ای است که سال‌ها در خلال انتخابات به آن بی‌توجهی شده و رای‌دهندگان هیچ‌گاه از ترکیب کابینه و حتی معاون‌اولی دولت احتمالی کاندیداها اطلاعی نداشته و این امر، ظرفیت سبد رای آنان را دچار اختلال کرده است. در صورت معرفی اعضای اصلی کابینه احتمالی، رای‌دهندگان با شناخت بیشتر از نامزد مدنظر به رای‌دادن ترغیب می‌شوند اما این موضوع در ظاهر ساده و پیش‌پا افتاده همچنان در عرصه انتخابات مغفول مانده است.

چه‌بسا نامزدی به لحاظ برخورداری از ویژگی‌های شخصیتی و کاریزمای سیاسی دچار نقصان‌هایی باشد و همین امر در وهله اول بی‌رغبتی عمومی را برای رای‌دادن به او موجب شود اما می‌تواند با بهره‌گیری از این ظرفیت و مشخص‌کردن معاونان و وزرای دولت احتمالی‌اش، اقبال بیشتری را نصیب خود کرده و مسیر رای‌آوری خود را هموار کند. تا کی قرار است کاندیداها در تبلیغات، سخنان و مناظرات خود به بیان کلیاتی تکراری بپردازند؟ آیا نامزدهای منصب ریاست‌جمهوری مطلع نیستند که مردم برای رای‌دادن نیاز به اقناع از سوی آنان دارند و از مهم‌ترین اشکال قانع‌کردن مردم برای حضور موثر در صحنه، شناخت کافی از نامزدها و ترکیب دولت‌های آنان است؟

اگر ۶ نامزد فعال در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در اندیشه بهره‌گیری از مزیت ذکر شده باشند، هم راه برای خود آنان هموار شده و هم سطح و کیفیت سیاست‌ورزی ارتقا می‌یابد. فارغ از این، شناخت کافی از نامزدها و دولت‌های احتمالی‌شان، حق مردمی است که کاندیداها انتظار دارند حضوری فعال در انتخابات داشته و به آنان رای دهند. این حق را زایل نکنید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۱۴۷۲۰۱۴:۰۵:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
من تصمیم داشتم به پزشکیان رای بدهم اما فکر کردم احتمالا دوباره امثال زنگنه و نعمت زاده و اخوندی و شریعتمداری و غیره وزیر می شوند که سابقه فساد و سوء مدیریت دارند لذا منصرف شدم.
ناشناس۳۵۱۴۸۱۰۱۵:۱۸:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
این انقلاب دیگر به دست نااهلان و نامحرمان نخواهد افتاد
ناشناس۳۵۱۴۸۲۲۱۵:۲۸:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
خودش اصلا در حد ریاست جمهوری نیست وتعحب کردم ایشان را تایید کردند....
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۱۴۹۱۴۱۶:۴۵:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
من هیچگاه آزادانه نتوانسته ام با فاصله گرفتن از جاده ادب و نزاکت حرف خودم ولو حرف حق خودم را بر زبان رانم. اگر شخصیت فرهیخته ای همانند جناب دکتر پزشکیان در حد ریاست جمهوری نیست پس کدام نامزد دیگر در این حد است؟! این همه ضعف ها و نقصان ها و عدم مدیریت ها طی سالیان سال کفایت نمی کند دست از عناد و لجاجت بردارید و بگذارید بعد از چند صباحی یک شخصیتی حداقل در سطح آقای دکتر متخصص(خیرالموجودین) بتواند سکانداری مهمترین رکن کشور را بدست بگیرد و با بالا بردن امیدها به آینده بهتر از این روزها در فضای سیاسی ایران نقش آفرین باشد. یقین بدانید اگر پزشکیان در حد ریاست جمهوری نباشد به طریق اولی تکلیف سایرین نیز از هم اینک روشن است. والله اعلم
ناشناس۳۵۱۴۹۴۰۱۷:۱۱:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اسم پزشک که می آید که نمی توان همیشه فرهیخته نامید! کار ریاست جمهوری باید کاردان و مدیر بود
ناشناس۳۵۱۵۰۲۰۱۹:۱۳:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
پزشکیان میگفت از FATF سر در نمیارم ! بنزین 20 هزار تومانی به نفع مردم است ! ضمن احترام اما ایشان در حد و اندازه ریاست جمهوری ایران نیست.
ناشناس۳۵۱۵۰۵۶۲۰:۰۰:۵۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
از شورای محترم نگهبان درخواست میشود حال که از مسله تایید صلاحیت ها فارغ شدید لایحه عفاف و حجاب را تعیین تکلیف کنید
ناشناس۳۵۱۵۲۰۲۲۲:۲۵:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
این پزشکیان نبود که بدون هیچ سند و مدرکی گفت مهسا امینی را کتک زده اند؟؟ آیا تهمت از گناهان کبیره نیست؟؟ چگونه این شخص فرهیخته است؟؟
ناشناس۳۵۱۵۳۴۷۰۵:۲۶:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۲۲
آنقدر فاقد هوش و ذکاوت است که عنوان کرده در کشور اسلامی حجاب و عفاف برای من ملاک نیست همین مهم عامل سقوط معنوی و مادی ایشان است .
ناشناس۳۵۱۵۹۷۳۲۰:۰۷:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۲۲
تعجب هم کردم بابت تایید صلاحیتش در این مورد و چند مورد دیگر
ناشناس۳۵۱۵۵۸۰۱۱:۳۰:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۲۲
سلام . شما از کجا مطمئنید که پزشکیان بدرد ریاست جمهوری می خورد ؟ به خاطر مدرک پزشکی؟ اونو که خیلی ها دارند. در سوابق سیاسی‌شان هم نکته برجسته‌ای نیست مگر همان حرفهای تکراری و کلی گویی وپلیس خوب بودن .مملکت رئیس جمهور کاری با برنامه وعزم جدی‌تری برای پیشرفت با اتکا به جوانان خودمان والبته بدون گدایی از بیگانه‌ واعتقاد راسخ به علت ملی می خواهد.. با کمال ادب توصیه ام به همه اینست که دیگر آزموده را نیازمندند.
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۱۵۷۹۶۱۵:۳۶:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۲۲
سلامت باشید من از شما سئوال می کنم مگر دکتر احمدی نژاد بدرد ریاست جمهوری می خورد؟! لطفا با منطق فازی صفر یا یک به موضوع نگاه نکنید. همان آقای احمدی نژاد به هر حال منتخب بخشی از ملت بودند و قابل احترام اما از رهگذر آن ذهشت سال دوران سکانداری ایشان نهایتا چه نصیب ما ملت و کشور شد؟! کشور در آستانه تحمل تحریم ها و فشارهای خارجی که همچنان با آنها دست و پنجه نرم می کنیم. از کجا می دانم دکتر پزشکیان بدرد بخور هستند یا خیر؟! از آنجایی که چند دوره مورد اعتماد مردم قهرمان شهرهای تبریز و اسکو و آذرشهر بوده اند و الحق ایشان را به یک رجل سیاسی قابل اعتماد و ارزشمندی تبدیل کرده است مضافا اینکه به مصداق خیرالموجودین گرچه ایشان کاندیدای صد در صد ایده آل به مفهوم کامل کلمه نبوده و نیستند اما به مراتب در قیاس با جناب قالیباف اولی تر هستند و با پوزش یک سر و گردن از دیگران هم بالاترند. شما چنان به این حقیر خرده گرفته اید که انگار کاندیداهای متعدد با کارآمدی های بسیار بالایی در این جمع حضور دارند و من فقط دست گذاشته ام روی اسم آقای دکتر پزشکیان؟! خیر از این خبرها نیست! با سپاس
ناشناس۳۵۱۴۹۶۱۱۸:۰۱:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اولا اگر فرهیخته و اخلاق و عدم تنش سیاسی درست کردن باشد قاصی زاده در اولویت هست و پزشکیان حتی در وسط جدول این نفرات هم نیست دوم هم لجبازی یعنی فقط طیفی که بارها کشور را دچار بحران کردن را ندیدن ولی باز دوباره بخواهید بیایند در راس کار سوم هم اینکه ایشان برنامه ندارد و همین طوری آمده
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۱۵۴۲۸۰۸:۱۳:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۲۲
با سلام فقط امیدوارم حداقل اظهارات جناب دکتر پزشکیان را در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر در دوشنبه شب(۲۱ خرداد) شنیده و دیده باشید وگرنه توصیه می کنم حتما آن را بشنوید تا از دور روی افراد نظر ندهید. غیر از جناب آقای قالیباف که اظهارات شان تا حدودی قابل تامل است سایر نامزدها چندان حرفی برای گفتن ندارند و در دوره های قبلی هم کمابیش عینا حضور داشته اند و همین حرف ها را زده اند. دوست عزیز رساترین شعر و ضرب المثلی را که درباره نوع قضاوت شما درباره یک پزشک متخصص و با سابقه کاری اجرایی و تقنینی می توانم تقدیم تان کنم اینکه؛ «گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر زدند گردن مسگری! لطفا همه را با یک چوب نرسانید! زنده باشید.
ناشناس۳۵۱۵۴۸۲۰۹:۳۳:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۲۲
از سوابق حرف می زنیم
ناشناس۳۵۱۵۵۲۷۱۰:۲۶:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۲۲
صحبت های پزشکیان را دیشب در گفتگوی خبری دیدم هیچ ایده ای و برنامه ای نداشت صد رحمت به همتی .
ناشناس۳۵۱۵۵۳۴۱۰:۳۶:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۲۲
تنها گزینه به پزشکیان فکر می کردم اما دیشب کلا ناامیدمون کرد دیگه بی خیال شدم.
ناشناس۳۵۱۵۰۷۵۲۰:۲۴:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
حتما جلیلی با مذاکرات بی نتیجه با غرب در حد ریاست جمهوری هست
ناشناس۳۵۱۵۴۱۹۰۸:۰۶:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۲۲
از غرب گرا ها بهتر هست
ناشناس۳۵۱۵۴۷۶۰۹:۲۸:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۲۲
جلیلی از موضع عزت و قدرت و مصلحت مذاکره می کرد و باج نمی داد.
ناشناس۳۵۱۵۰۸۴۲۰:۳۰:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۲۱
رییس جمهور بعدی باید بداند : اقتصاد جزیره ای به جای نخواهد رسید و باید دنبال رفع تحریم ها و مبارزه با فیلترینگ . گسترش کسب و کارهای اینترنتی و افزایش صادرات غیر نفتی باشد
ناشناس۳۵۱۴۹۵۳۱۷:۴۰:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
شما بهتره به اصولگرایان رای بدی پزشکیان طرفداران زیادی داره و رییس جمهورخواهدشد
ناشناس۳۵۱۵۴۲۰۰۸:۰۶:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۲۲
در حد همتی
ناشناس۳۵۱۵۰۵۳۱۹:۵۴:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
فعلا پاک تر از دولت خاتمی نداشتیم. با این همه که با ذره بین دنبالش بودن هنوز نتونستن به خودش و اطرافیانش چیزی بچسبونن
ناشناس۳۵۱۵۴۲۱۰۸:۰۷:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۲۲
عامل تحریم ها همین ها هستند
ناشناس۳۵۱۵۵۲۰۱۰:۱۶:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۲۲
در دولت اصلاحات سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد شد و منافع ملی ما برباد رفت .
ناشناس۳۵۱۵۵۲۸۱۰:۲۸:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۲۲
اگر یک غربگرا رئیس دولت بشود برجامو احیاء میکنه دوباره ترامپ میاد از برجام خارج میشه دوباره قیمت دلار 10 برابر میشه .
ناشناس۳۵۱۵۰۸۲۲۰:۲۹:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
جناب جلیلی مذاکرات زیادی با غرب داشته که هیچکدام به نتیجه نرسیده ! جناب قالیباف هم قانون های طرح صیانت حجاب و افزایش سن بازنشستگی در کارنامه دارند
ناشناس۳۵۱۵۴۲۲۰۸:۰۸:۵۲ ۱۴۰۳/۳/۲۲
مذاکره کنی اما باج ندهی بهتر از واگذاری منافع ملی هست، عزیزم پزشکیان هم جز آن مجلس هست که تصویب شده!!!
ناشناس۳۵۱۵۶۸۹۱۳:۳۷:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۲۲
من به ایشان رای نمیدهم .
ناشناس۳۵۱۴۷۳۸۱۴:۲۶:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
با پزشکیان به آخوندی و زنگنه و ظریف و نعمت زاده سلام کنید.
ناشناس۳۵۱۴۸۲۹۱۵:۳۳:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
این انقلاب دیگر بدست نااهلان و نامحرمان و ادامه دهندگان راه آنها نخواهد افتاد
ناشناس۳۵۱۴۹۷۵۱۸:۱۴:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
تا نا اهلان چه کسانی باشند ؟ قطعا به پزشکیان رای خواهم داد
مهدی۳۵۱۵۰۹۶۲۰:۳۴:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اکثریت نمی توانند نا اهلان باشند.
ناشناس۳۵۱۵۴۸۳۰۹:۳۵:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۲۲
نااهل نباید تایید شود که ملت رای به آنان بدهند
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۱۵۵۲۹۱۰:۲۸:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۲۲
شما راست می گویید اما پزشکیان نااهل و نامحرم نیست. لطفا از وصیت نامه امام راحل(ره) این چنین و اینقدر بی پروا برای دشمنی و عداوت شخصی با دیگران و شعارگونه مایه نگذارید. ضمنا اینجا سایت الف محل تهمت زنی و اسائه ادب به بزرگان و زحمت‌کشان جامعه نبوده، نیست و نخواهد بود. والله اعلم
ناشناس۳۵۱۴۸۶۲۱۵:۵۸:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اجازه بدهید خود مردم تصمیم بگیرند!
ناشناس۳۵۱۵۰۷۷۲۰:۲۵:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۲۱
همون ظریف تمام تلاشش رو برای رفع تحریم ها کرد و تا زمان امدن ترامپ موفق بود ایران رو بندهای شورای امنیت خارج کرد .شما چه کردید جز افزایش ؟
ناشناس۳۵۱۵۴۲۳۰۸:۱۰:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۲۲
خود همین طیف تحریم را ایجاد کردن و خودشان هم تحریم ها را بیشتر کردن دوباره می‌خواهند بیشتر کنند. با برجام 2 و 3 ....
ناشناس۳۵۱۵۴۷۸۰۹:۲۹:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۲۲
ظریف حتی فرق بین تعلیق و لغو را نمیدانست برجامی را امضاء کرد که در اون کلمه لغو وجود نداشت.
ناشناس۳۵۱۵۷۳۰۱۴:۱۴:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۲۲
غیر از سکه هایی که خودش گرفت هیچ نتیجه ای از برجام حاصل نشد.
ناشناس۳۵۱۵۲۰۵۲۲:۲۵:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
همون روحانی تمام تلاشش رو برای رفع تحریم ها کرد و تا زمان امدن ترامپ موفق بود
ناشناس۳۵۱۵۴۲۴۰۸:۱۰:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۲۲
احمدی نژاد هم تحریم بود!!! حقوق 150 دلار در زمان روحانی 100 دلار!!
ناشناس۳۵۱۵۵۲۱۱۰:۱۸:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۲۲
در دوران روحانی تحریمها از 700 عنوان به 1500 عنوان افزایش یافت و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو بیش از 10 برابر شد با پزشکیان همین روند ادامه خواهد داشت.
ناشناس۳۵۱۵۲۶۵۲۳:۴۴:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۲۱
زنگنه سالم ترین وزیر بود و نون شما ها رو داشت اجر میکرد.
ناشناس۳۵۱۵۴۲۶۰۸:۱۱:۲۳ ۱۴۰۳/۳/۲۲
دست از طایفه گری بردار!!
ناشناس۳۵۱۵۴۸۰۰۹:۳۱:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۲۲
مفاسد عظیم توتال و استات اویل و کرسنت دستاورد زنگنه بود !
ناشناس۳۵۱۵۴۸۱۰۹:۳۳:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۲۲
در اثر سوء مدیریت زنگنه در مناقشه گازی با ترکمنستان 2 میلیارد دلار متضرر شدیم که معادل بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت بود زنگنه در مدت 16 سال تصدی وزارت نفت حتی یک پالایشگاه هم نساخت.
ناشناس۳۵۱۵۴۸۷۰۹:۳۶:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۲۲
یکی از بدترین وزرا در طول 45 سال
ناشناس۳۵۱۵۵۳۶۱۰:۴۱:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۲۲
زنگنه با حذف کارت سوخت و سهمیه بندی در مدت 5 سال باعث افزایش مصرف و قاچاق سوخت شد که میلیاردها دلار از این بابت متضرر شدیم در قضیه ابان 98 هم شبانه بنزین را گران کرد که باعث خشم مردم شد و 1500 هزار میلیارد تومان به اموال عمومی و خصوصی خسارت وارد شد.
ناشناس۳۵۱۵۷۰۱۱۳:۵۰:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۲۲
قاچاق سوخت معلول قیمت نه معلول کارت .
ناشناس۳۵۱۴۷۳۹۱۴:۲۶:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
به لطف الهی حتی مردم رای هم بدن اصلاح طلبها هیچ کاری نمیتونن بکنن .
ناشناس۳۵۱۴۸۴۵۱۵:۴۶:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
۸ سال هر کاری خواستند کردند و مردم را بیچاره کردند و در فقر فرو بردند دیگر چه می‌خواهی؟
ناشناس۳۵۱۴۷۵۶۱۴:۴۶:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
بین این کاندیداهای محترم از دید بسیاری از مردم تفاوتی وجود ندارد.
ناشناس۳۵۱۴۷۶۳۱۴:۵۰:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
گیرم که کاندیدای مورد نظر ، کابینه اش رو معرفی کرد . گیرم که نخبه ترینها و افرادی که مورد اقبال مردم هستند را هم معرفی کرد . گیرم که پزشکیان رای آورد ! مجلس ، همه کابینه را رد خواهد کرد !
ناشناس۳۵۱۴۷۹۸۱۵:۱۳:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
پزشکیان خودش ایجاد مشکل برای کشور می کند
ناشناس۳۵۱۴۸۲۶۱۵:۳۲:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
مجلس یعنی جمع نماینده‌گان و نماینده‌گان ۴ سال دیگه دوباره به رای مردم نیاز دارند. پس نمایندگان به طور عمومی خود را در مقابل مردم قرار نخواهند داد.
ناشناس۳۵۱۴۹۹۶۱۸:۴۳:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
وقتی نماینده ای با 15 درصد آرا آمده معلومه که رفتارش چگونه است
ناشناس۳۵۱۴۸۳۳۱۵:۳۵:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
گیرم مجلس هم به همه رای اعتماد داد دولت اجازه رفع فیلتر داره؟ اجازه داره گوشی آیفون جدید وارد کنه؟ اجازه داره مستقیم با آمریکا مذاکره کنه؟ اجازه داره لوازم خانگی کره ای وارد کنه؟
ناشناس۳۵۱۴۸۷۹۱۶:۱۰:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۲۱
وقتی که مشکلات مملکت در این حد هم قابل حل نیستند چه امیدی به حل مشکلات ابرچالشی است!
ناشناس۳۵۱۵۰۰۸۱۸:۵۸:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
تایید 1 اصلاح طلب به معنی حل شدن مشکلات نیست بلکه روزنه و نور امیدی در در تاریکی شب است. باید مردم پس از رای حمایت کنند تا وزرای مد نظر از مجلس رای اعتماد بگیرند و قدم به قدم در اصلاح امور بکوشند. عیب ما مردم رهایی امور بعد از انتخابات است در حالیکه کارها دقیقا از روز پس از انتخابات شروع میشود
ناشناس۳۵۱۵۰۴۱۱۹:۴۲:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۲۱
حالت خوبه عزیزم به همراه آن فرد بالایی؟!!
ناشناس۳۵۱۵۰۹۱۲۰:۳۲:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
الان نتیجه تحریم انتخابات شما دقیقا چه بوده ؟ پیروزی اصولگرایان
ناشناس۳۵۱۵۲۱۴۲۲:۳۶:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
سطح دغدغه شما چه چیزهای کوچکی است: 1- رفع فیلتری که مشکل اساسی ایجاد نکرده و همه در سکوهای خارجی غوطه ور هستند 2- گوشی آیفون 3- لوازم خانگی کره ای به جای اینکه به دنبال حمایت از تولید داخل باشید 4- مذاکره مستقیم با آمریکا که گویی صد سال هم با غربی ها مذاکره کنید و به نتیجه نرسید درس عبرت نمی گیرید که آن ها به پیمان وفا نمی کنند
ناشناس۳۵۱۵۴۰۴۰۷:۵۳:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۲۲
اینترنت شاخص توسعه کشورهاست ، کوچک ؟ ب
ناشناس۳۵۱۵۵۲۵۱۰:۲۱:۴۷ ۱۴۰۳/۳/۲۲
دغدغه من نیست ولی همین چیزهای به قول خودتان کوچک هم در اختیار دولت نیست اصل حرف این بود
ناشناس۳۵۱۵۷۰۳۱۳:۵۱:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۲۲
برای اداره کشور در این شرایط پیچیده اختیارات زیادی باید در اختیار دولت قرار بگیرد. اما رییس جمهور اختیارات کارهای ساده را هم ندارد. آیا رییس جمهور قدرت تصویب و اجرای fatf را دارد؟ آیا رییس جمهور قدرت تعیین سیاسیت های منطقه ای و بین المللی را دارد؟ آیا رییس جمهور قدرت و اجازه مذاکره با رییس جمهور آمریکا (مستقل از مفید یا غیر مفید بودن آن) را دارد؟
ناشناس۳۵۱۵۲۱۹۲۲:۵۵:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۲۱
الان مشکل مملکت واردات گوشی آیفون ؟
باهر۳۵۱۴۷۷۷۱۴:۵۸:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
از بس طی نیم قرن گذشته انتخابات گوناگون مدام تکرار شده و نتیجه انها هم بدتر شدن اوضاع اقتصادی و سیاسی و اجتماعی شده و هر چه هم که افراد ناشایست تبلیغات دروغین می کنند و وعده های بی سرانجام میدهند که همه هم رنگارنگ و تکراری و بی خاصیت بوده و هست و خواهد بود،باعث گشته که توده مردم ناامید تر باشند !!
ناشناس۳۵۱۴۷۸۱۱۵:۰۳:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
راه رئیسی که اصلاح ساختار اقتصادی را دنبال می کرد باید تکمیل شود تا اقتصاد با ثبات شود و در بین این افراد کاربلدتر از قالیباف نداریم با اینکه از اهداف خودش هم هست
ناشناس۳۵۱۴۷۸۲۱۵:۰۳:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اولا نصف کاندیداها مثل دور قبل پوششی هستند. و خواهیم دید. دوم اینکه مگر چه تعداد از وزرا را خود رئیس جمهور معرفی می کند؟ وزرا باید از مجلس رای اعتماد بگیرند.
ناشناس۳۵۱۴۸۵۲۱۵:۴۹:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۲۱
پوششی یعنی چی ؟ خب طبیعی است وقتی چند نفر نامزد شدن و در روند تبلیغ‌ها می‌بینند کنار رفتن به نفع یکی عاقلانه و به نفع کشور است چرا نباید کنار برود؟
ناشناس۳۵۱۵۷۰۶۱۳:۵۳:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۲۲
اصلا هم بخاطر پست گرفتن انصراف ندادن.
ناشناس۳۵۱۴۷۸۴۱۵:۰۴:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۲۱
با پزشکیان به دلار 600 هزار تومانی سلام کنیم مثل دوران روحانی !
ناشناس۳۵۱۴۹۰۷۱۶:۳۷:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
با جلیلی دلار چند ؟؟؟
ناشناس۳۵۱۵۰۸۰۲۰:۲۸:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۲۱
با جلیلی و افزایش تحریم ها دلار یک میلیون رو رد خواهد کرد بنظرم
ناشناس۳۵۱۵۲۲۲۲۳:۰۲:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
هنوز خیلی مانده است که قدر دکتر پزشکیان را بدانید
ناشناس۳۵۱۵۴۲۷۰۸:۱۲:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۲۲
مانند رها کردن فساد در زمان خودش!!!
ناشناس۳۵۱۴۸۰۰۱۵:۱۵:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
ملت ایران در باره این گونه موضوعات بی نهایت مطلب برای بیان کردن دارند!
ناشناس۳۵۱۴۹۵۲۱۷:۳۹:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
هرکی میشه بشه فقط جلیلی نشه
ناشناس۳۵۱۵۴۴۷۰۸:۳۹:۵۶ ۱۴۰۳/۳/۲۲
این یعنی جلیلی اصلح است.
ناشناس۳۵۱۵۰۸۱۲۰:۲۸:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۲۱
واقعا این چه استدلالی هست شورای نگهبان سالهای سال است که اصلاح طلبان و معتدلین را رد صلاحیت می کنند تا اصولگرایان به قدرت برسند.
ناشناس۳۵۱۵۰۹۲۲۰:۳۳:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
فقط دکتر پزشکیان . هر کس دیگری اوضاع کشور را بدتر و تحریم ها رو بیشتر میکنه
ناشناس۳۵۱۵۴۴۰۰۸:۳۶:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۲۲
فعلا که روحانی جان و ظریف جان تحریم ها را دو برابر کردند
ناشناس۳۵۱۵۶۲۵۱۲:۳۲:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۲۲
تحریم؟ کدوم تحریم؟ ظریف همه تحریم‌ها رو لغو کرده!
ناشناس۳۵۱۵۱۲۹۲۰:۵۱:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۲۱
به نظر من پزشکیان باید انصراف بده تا پنج کاندید دیگه که یک خط دارند و پیرو قطار پیشرفت هستند با هم رقابت کنند و ببینیم اخرش ۴ سال دیگه چکار میکنن!!!!
ناشناس۳۵۱۵۱۵۲۲۱:۳۲:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۲۱
سلام کمی منطقی حرف بزنید. با تعصب و با حالتی لجوجانه حرف زدن دور از ادب است.نظر خود را نظر همگان ندانید. بگذارید هر کسی نظر خود را محترمانه بدهد. به هیچکدام از کاندیدا ها توهین نکنید. مردم خوذشان انتخاب خواهند کرد. آخر خدایی هم هست. مرگ بر تعصب
ناشناس۳۵۱۶۳۲۳۰۹:۱۹:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۲۳
جلیلی برنامه داره تو صحبت هاش مشخصه
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین