یک، دو، سه، چهار؛ مشکلات اقتصادی حل شد!

حسین علی زاده، گروه سیاسی الف،   4030318111 ۶۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
یک، دو، سه، چهار؛ مشکلات اقتصادی حل شد!

بازار اظهار نظرهای انتخاباتی داغ است. رییس جمهور اسبق به تازگی گفته است مسایل اقتصادی با چهار تا اقدام قابل حل است، اما نمی گویم! 

او همچنین گفته است، اقتصاد ایران به چند جراحی ضروری نیاز دارد. 

از آخرین باری که کسی - که از قضا او هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود- چنین ادعایی را درباره بورس مطرح کرد زمان زیادی نمی گذرد. هر چند زمانی بسیار بیشتر از وعده و مهلت بیست روزه او گذشته اما ادعای او همچنان در سطح خیال و آرزو باقی مانده. البته شاید هم دلیل حل نشدن مشکل بورس این باشد که او هم مثل رییس جمهور اسبق راز حل این مشکل را فقط برای خودش و زمان جلوس خودش بر صندلی ریاست جمهوری نگه داشته است. 

 و اما برخلاف ادعای حل ساده مشکل بزرگ اقتصادی که زمان زیادی از آن نمی گذرد، از ادعای ضرورت جراحی سنگین اقتصادی که رییس جمهور اسبق مان به آن اشاره کرده و اجرای نخستین جراحی که باز هم از قضا به دست ایشان که آماده شرکت در انتخابات است انجام شده، سال های سال می گذرد و مریض ما همچنان خونریزی دارد! البته که او همراهی شمار زیادی از کارشناسان و اراده سیاسی سطح بالای حاکمیتی را برای انجام این جراحی با خود داشت اما تعجیل و بی تجربگی و اعتماد به نفس کاذب و ساده انگاری در درک مساله و از همه مهمتر ابهام در نحوه توزیع یارانه و نداشتن اطلاعات آماری قابل اتکا از وضعیت درآمدی مردم،  کار دستش داد و اقتصاد بیمار ما در چند دولت بعد هم همچنان گرفتار انواع و اقسام عوارض بعد از این عمل است ! هدفمندی یارانه ها نه کمکی به ناترازی بودجه کرد، نه کمکی به کاهش مصرف انرژی و نه مبلغ آن ارزشی برای دریافت کنندگانش دارد! 

حالا کسی که با تهور و بی باکی غیرمسئولانه ای این طرح را اجرا کرده مدعی است جراحی های دیگری هم در پیش است و عجیب است که برایش کف و سوت هم می زنند! 

تا وقتی مسایل جدی اقتصادی دستمایه چنین اظهاراتی است و تا وقتی به حل این مشکلات به شیوه تردستی و شعبده نگریسته می شود اقتصاد کشور و مسایل آن بهتر که نخواهد شد، هیچ؛ بدتر هم می شود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۱۲۳۳۱۱۰:۰۲:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۱۹
راه حل اقتصاد ایران در وهله اول سیاسی است و در گام دوم اقتصادی است.
ناشناس۳۵۱۲۴۱۶۱۱:۰۸:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۱۹
بنظر میاید که پول به اندازه کافی در کشور هست اما محل مصرف پول اشتباه است. اگر می خواهید اصلاحات اقتصادی انجام شود باید در ساختارها اصلاح انجام بشود
ناشناس۳۵۱۲۴۴۸۱۱:۲۷:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۱۹
بله درست اقتصاد جزیره ای به جای نخواهد رسید
ناشناس۳۵۱۲۸۶۰۱۷:۵۷:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۱۹
مشکلات اقتصاد ایران از سال 53 شروع شده است. طولانی ترین تورم تاریخ بشریت در ایران رقم خورده است. حکمرانی اقتصادی (رابطه بین ذی نفعان اقتصادی و ارکان تصمیم گیری ) در کشور اشکال دارد و تا این حکمرانی اصلاح نشود در بر همین پاشنه می چرخد. کما بیش همه دولت ها در این خصوص سر و ته یک کرباس بوده اند،
ناشناس۳۵۱۲۳۳۴۱۰:۰۵:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۱۹
مشکلات اقتصادی ایران همچون سایر کشورهایی که مشکلاتشان را حل کردند قابل رفع است ولی ما میدانیم همانطور که دولت مردان قبلی قول های نجومی برای بهبود سریع دادند ولی در عمل شرایط بدتر شد، اینها هم کاری ازشان ساخته نیست.
اینجا جایی برای خنده نیست۳۵۱۲۳۴۹۱۰:۱۵:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۱۹
تا به حال مگر کسی از مسئولان بابت صحبت و اقداماتشان بازخواست شده اند؟؟؟!!!!
ناشناس۳۵۱۲۶۶۹۱۴:۴۰:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۱۹
خوب است از کاندیدا های ریاست جمهوری تعهدی اخذ شود در صورت هر گونه وعده انتخاباتی در صورت عدم موفقیت بر خورد قضایی صورت پذیرد و برای صحبتهایی که انجام میشود دلیل و مدرک ارائه نمایند
ناشناس۳۵۱۳۴۸۰۱۲:۱۷:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۲۰
مسئولین ما فقط از حقوق و اختیارات مسئولیتشان بهره مندند. اما هیچ التزامی در قبال تعهد و مسئولیت پذیری و جبران خسارات ندارند! مهمتر آنکه هیچ نهادی برای بازخواست آنها وجود ندارد!
ناشناس۳۵۱۲۳۵۰۱۰:۱۵:۵۶ ۱۴۰۳/۳/۱۹
اولا مشکل اقتصاد ایران به خاطر نفت هست که سهم آن در بودجه زیاد هست و تورم زیاد درست شد از 60 سال قبل تا الان و سازکار مالیات و بانکی درست شود که باعث کاهش سهم نفت خواهد شد اقتصاد ایران با ثبات خواهد شد چیزی که دولت رئیسی دنبال آن بود و باید دولت بعدی ادامه دهد، دوم هم درمورد بورس متوجه منظور شما نشدم یعنی چی؟ چی درست شود؟!!!
ناشناس۳۵۱۲۴۷۷۱۱:۴۵:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۱۹
مالیات یعنی فشار به مردم در شرایط تحریم
ناشناس۳۵۱۲۵۱۳۱۲:۲۳:۲۳ ۱۴۰۳/۳/۱۹
آن مالیاتی که شما فکر می کنی منظور نیست!
ناشناس۳۵۱۲۶۷۴۱۴:۴۴:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱۹
در ایران مسکن به طور متوسط 1300 دلار است، گوشت گوساله آزاد مخلوط خورشتی کیلویی 12 دلار است، روغن کنجد لیتری 8 دلار است، پنیر صبحانه 500 گرم 1 دلار است، ویزیت پزشک متخصص 5 دلار است، فیزیو تراپی جلسه ای 12 دلار است و ... حالا در خصوص فاجعه ای به نام خودرو که ملت را غارت می کند صحبت نکنیم! با این حال طبق جدول مالیاتی علی رغم واقعیت های بالا، درآمد ماهیانه 710 دلار باید 30 درصد مالیات دهد!!
ناشناس۳۵۱۲۸۲۰۱۶:۵۱:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۱۹
چه ربطی داشت؟!!
ناشناس۳۵۱۲۸۵۳۱۷:۴۸:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۱۹
ربطش همینه که متوجه عمق فاجعه قدرت خرید نیستی
ناشناس۳۵۱۳۱۰۴۰۰:۴۳:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۲۰
کسی که درآمد بیشتر دارد مالیات بیشتری هم می‌دهد و کمتر از 150 میلیون در سال هم معاف از مالیات هست!!
حسین قلی خان۳۵۱۳۱۶۰۰۴:۳۹:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۲۰
چطور در کشورهای کویت امارات عربستان نروژ سهم نفت در بودجه بیشتر از ایران است ولی مشکلات ما رو ندارند
ناشناس۳۵۱۲۳۵۷۱۰:۲۰:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۱۹
جهت اطلاع با همه آن هدفمند کردن یارانه ها و تحریم اقتصاد ایران در زمان احمدی نژاد رشد کرد و دولت بعدش با گفتن تعامل سقوط!! با این حال دیگر نباید تایید صلاحیت شود به خاطر کج روی هایی که بعدا دنبال کرد
ناشناس۳۵۱۲۴۵۴۱۱:۲۹:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱۹
احمدی نژاد به تحریم ها می گفت کاغذ پاره و انتهای دولتش دلار از 1000 به 3000 جهش کرد
ناشناس۳۵۱۲۵۱۴۱۲:۲۴:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۱۹
عزیزم از سال 1384 تا 90 سرکوب ارزی رخ داده بود
ناشناس۳۵۱۲۶۱۴۱۳:۵۵:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۱۹
روحانی میگفت دیوار تحریم ها فرو ریخته است ! اما برعکس تحریمها بیش از دو برابر و قیمت دلار 10 برابر شد.
ناشناس۳۵۱۳۰۳۰۲۲:۴۴:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۱۹
روحانی تمام تلاشش رو برای رفع تحریم کرد تا امدن ترامپ دیوانه هم موفق بود
عباس یزدی۳۵۱۲۸۴۰۱۷:۲۷:۲۳ ۱۴۰۳/۳/۱۹
دوسال آخر دولت احمدی‌نژاد اختیار بانک مرکزی با چه کسی بود ؟
ناشناس۳۵۱۲۳۷۲۱۰:۳۴:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱۹
تا وقتی امید اقتصاد کشور به فروش نفت باشه و صادرات دیگری نداشته باشیم و گردشگری هم وارد کشور نشه اقتصاد به جایی نخواهید دید ! اقتصاد بسته و جزیره ای هم به جای نخواهد رسید کشور باید صادرات داشته باشد
ناشناس۳۵۱۲۳۷۶۱۰:۳۶:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۱۹
جراحی اقتصادی فقط یک شعار تو خالی بود تا وقتی ارز وارد کشور نشه هر روز دلار گران خواهد شد و به جراحی بعدی نیاز خواهیم داشت !
ناشناس۳۵۱۲۵۱۸۱۲:۲۶:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۱۹
ارز 4200 یک چیز من در اوردی بود اما تبعات سنگین آن در اقتصاد درست شد و حذف هم نمی شد بدتر می شد
ناشناس۳۵۱۲۷۳۰۱۵:۳۷:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۱۹
ارز 4200 با ارز 28500 تومنی الان چه تفاوتی داره ؟ فقط چند برابر شده
ناشناس۳۵۱۲۷۷۵۱۶:۱۶:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۱۹
ارز 4200 تومانی 7 برابر از ارز 28500 ارزان تر بود یعنی فاصله اش با ارز ازاد بیشتر و رانتش بیشتر بود فهم این مطلب خیلی سخت نیست.
ناشناس۳۵۱۲۸۷۰۱۸:۰۵:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۱۹
اختلاف با بازار آزاد کمتر و نیاز به منابع کمتر ! هرچند درامد نفتی بالا رفته برعکس آن سال ها و مستقیما وارد می توانند بکنند بدون چاپ پول ولی درکل چیز خوبی نیست و اقتصاد را خراب می کند
ناشناس۳۵۱۲۵۴۸۱۲:۵۳:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۱۹
دلار که بالا نمی رود بابت همین پول های فروش نفت هست که ارز پاشی می شود بخش خصوصی که راحت تر کار می کنند
ناشناس۳۵۱۲۳۷۹۱۰:۳۸:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۱۹
خدا رحمت کند آقای رئیسی را ، ولی مگر دولت فعلی همچنان ادعای بهبود چشمگیر همه شاخص های اقتصادی ، خارج شدن ۶/۵ میلیون نفر از خط فقر و غیره را ندارد ؟ در حالی که در واقعیت با سقوط ارزش پول ملی و افزایش غیر قابل تصور ملک و طلا و خودرو و تا کالاهای ریز و درشت و غیره ، عملا ارزش درآمد اغلب مردم چند برابر کاهش پیدا کرده است .
ناشناس۳۵۱۲۵۲۰۱۲:۲۸:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۱۹
80 درصد قدرت خرید در این دولت نسبت به دولت سابق یا مساوی است یا بهبود یافته، یا دادن یارانه مستقیم بابت حذف ارز 4200 ضریب جینی کاهش و در نتیجه فقرا کاهش می یابد
ناشناس۳۵۱۲۶۸۲۱۴:۵۰:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۱۹
متوسط درآمد را با واحد تخم مرغ، یا کیلو گوشت، یا قالب پنیر یا بطری روغن یا روغن موتور خودرو ... بیان کن !
ناشناس۳۵۱۲۷۵۲۱۵:۵۶:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۱۹
برای یکبار هم شده به من بازنشسته نشون بده چگونه قدرت خریدم (با توجه به افزایش کمتر از نصف تورم حقوقم در سه سال) ثابت مونده یا افزایش پیدا کرده؟!
ناشناس۳۵۱۲۸۰۳۱۶:۳۸:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۱۹
با حذف ارز 4200 محاسبه شده برای آن 80 درصد که همین روغن و تخم مرغ و... هم شامل می شود!!!!
ناشناس۳۵۱۳۱۰۹۰۰:۵۰:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۲۰
نبض درامد بدتر شده یا نه را می توان با حقوق و نرخ ارز که دلار معیار هست محاسبه کرد در سال 84 با کف حقوق می شد 136 دلار در سال 92 150 دلار در سال 1400 100 دلار و الان 121 دلار (البته این به معنی نیست که همه چیز 20 درصد بیشتر شده در قدرت خرید)
ناشناس۳۵۱۲۷۷۷۱۶:۱۹:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱۹
اگر دولت قبل و صادرات روزانه 100 هزار بشکه نفت تداوم داشت الان قیمت دلار 300 هزار تومان شده بود شهید رئیسی کشور را از بحران نجات داد.
ناشناس۳۵۱۲۳۸۳۱۰:۳۹:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۱۹
رییس جمهور اسبق به تازگی گفته است مسایل اقتصادی با چهار تا اقدام قابل حل است، اما نمی گویم! نمی گویم ! ایشون خودش به تحریم ها میگفت کاغذ پاره و در آخر باعث جهش قیمت ارز شد : از 1000 تومن به 3000 تومن ! حالا به راه حل رسیده ؟
ناشناس۳۵۱۲۴۵۹۱۱:۳۳:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۱۹
قبلا بگم بگم می کرد جدیدا نمیگم نمیگم ...
ناشناس۳۵۱۲۴۰۴۱۰:۵۷:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۱۹
فاصله طبقاتي و ضريب جيني با همان اقدامات دست و پاشكسته به گفته شما بهبود رويايي داشت تنها دولتي كه مردم هم تغيير مثبت رو در سفره هاي خود ديدند و تنها دولتي كه به طور واقعي براي مردم واقعي كار كرد و منتقدان ايشان بيشتر ثروتمندان و فئودالهاي تازه به دوران رسيده بودند
ناشناس۳۵۱۲۴۷۰۱۱:۳۹:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۱۹
فاصله طبقاتی در دولت احمدی نژاد کم شد ؟ با گرانی دلار از 1000 به 3000 ؟
ناشناس۳۵۱۲۵۶۳۱۳:۱۲:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۱۹
همه اجناس و حقوق ها افزایش یافته بود!!
ناشناس۳۵۱۲۶۱۹۱۳:۵۹:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۱۹
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار افزایش نرخ ارز و ضریب جینی (فاصله طبقاتی) و شاخص فلاکت بودند در دولت احمدی نژاد فاصله طبقاتی کاهش یافت.
ناشناس۳۵۱۲۵۵۸۱۳:۰۴:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۱۹
با این که مخالف دادن یارانه به همه مردم یا دستکاری در اقتصاد هستم ولی یارانه مستقیم باعث کاهش فقط مطلق می شود
ناشناس۳۵۱۲۴۲۷۱۱:۱۵:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۱۹
جراحی ناشیانه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که منجر به گرانیهای فراوان و به تبع آن رشد فزاینده تورم گردید که بد تر از جراحیهای رئیس جمهور اسبق بود.
ناشناس۳۵۱۲۴۳۴۱۱:۲۰:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۱۹
اقای قاضی زاده هاشمی هم گفتن مشکل بورس با چهار تا دستور ساختاری حل میشه !
ناشناس۳۵۱۲۴۴۰۱۱:۲۳:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱۹
سه مرحله از ریاست‌جمهوری در ایران: ۱- قبل از انتخابات: خدا شاهده مشکلات کشور را به راحتی میشود حل کرد من برای همه آنها برنامه دارم! ۲- بعد از گرفتن رای: ما از دولت قبل ویرانه تحویل گرفتیم نیمی از بودجه کشور کسری دارد! ۳- پایان ریاست جمهوری: رییس‌جمهور کاره ای نیست، حرفهای زیادی برای گفتن دارم که به وقتش خواهم گفت!!!
ناشناس۳۵۱۲۴۴۳۱۱:۲۵:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱۹
تا ساختار اصلاح نشود اوضاع بهتر که نخواهد شد هیچ بدتر نیز می شود و افراد پوپولیست فقط این روند را سریعتر خواهند کرد .
ناشناس۳۵۱۲۴۴۵۱۱:۲۶:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱۹
تا زمانی که سیاست خارجی ما بنا را بر تعامل با با سایر کشور ها ی جهان نگذارد ، منافع ملی کشور تامین نمیشود و اوضاع اقتصادی روز به روز بدتر خواهد شد.
ناشناس۳۵۱۲۵۷۳۱۳:۳۰:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۱۹
در مورد افغانستان که طالبان خیلی از کشورها آن را به رسمیت نمی شناسند اقتصاد آن با ثبات هست و حتی تورم منفی!!! ، اما ترکیه بیشتر بازیگر هست در تعاملات جهانی و با همه هم خوب هست اما جز بی ثبات ترین اقتصادهای دنیا حال چرا آن دو برعکس هم هست.
ناشناس۳۵۱۲۶۶۰۱۴:۳۱:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۱۹
تورم منفی افغانستان (طالبان) به این دلیل هست که دیگه مردمش پولی ندارن تا تقاضا برای کالا و چیزهای دیگه داشته باشن...کاهش تقاضا تورم رو پایین میاره
بازنشسته کشوری۳۵۱۳۱۱۷۰۱:۰۰:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۲۰
پس چرا در کشور خودمون خالی شدن سفره ها که نتیجه کاهش قدرت و کاهش تقاضاست، تورم پایین نمیاد؟!
ناشناس۳۵۱۲۷۳۷۱۵:۴۳:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۱۹
حداقل حقوق کارمندان ترکیه 32 هزار لیر است . طالبان اقتصادی ندارد که بالا و پایین بشود . چند تا تروریست هستند که کشور فقیری را به گروگان گرفته اند. کدام کارخانه مهمی در افغانستان موجود است کدام تکنولوژی از افغانستان صادر می شود.
ناشناس۳۵۱۲۸۰۹۱۶:۴۱:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۱۹
حرف از تورم در اقتصاد بود جواب دادن این ها باحال هست رفتند روی توجیهات، عزیزم حرف از تعامل با دنیا بود و نه تروریست و چیزهای دیگر در ضمن قدرت خرید ترکیه با ایران تفاوتی ندارد اما همین افغانستان کمتر از ایران هست!!!
ناشناس۳۵۱۲۴۵۱۱۱:۲۸:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۱۹
زمان همین اقای رییس جمهور اسبق (احمدی نژاد) سرعت اینترنت روی 128 کیلوبایت برای کاربران خانگی محدود شده بود و برای افزایش سرعت نیاز به مجوز داشتیم !
ناشناس۳۵۱۲۵۶۸۱۳:۲۳:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۱۹
ما جز اولین کسانی بودیم که اینترنت پر سرعت داشتیم اما هیچ وقت مجوز لازم نداشت و سرعت 512 می گرفتیم
ناشناس۳۵۱۲۶۲۳۱۴:۰۱:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۱۹
در زمان احمدی نژاد کاربران اینترنت بطرز محسوسی افزایش یافت ما در سال 90 اینترنت پر سرعت بدون هیچ مجوزی از مخابرات گرفتیم.
ناشناس۳۵۱۲۴۵۵۱۱:۳۱:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱۹
نفت فروشی بابک زنجانی ها در دولت رییس جمهور اسبق فراموش نکنیم
ناشناس۳۵۱۲۶۲۸۱۴:۰۵:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۱۹
در اثر سوء مدیریت زنگنه در دولت روحانی در مناقشه گازی با ترکمنستان 2 میلیارد دلار متضرر شدیم که معادل بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت بود البته اخیرا اموال بابک زنجانی در داخل و خارج مصادره شد و بدهی او تسویه شد.
ناشناس۳۵۱۲۴۵۶۱۱:۳۱:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۱۹
یک سوال، چرا وقتی یک چهره اصلاح طلب برای انتخاب رئیس جمهور شدن مطرح می شود. قیمت ارز کاهش می یابد. چرا وقتی یک اصولگرا مطرح و یا انتخاب می شود قیمت ارز بالا می رود. درست رمانی که وقتی اعلام می شود به توافق با غرب نزدیک هستیم قیمت دلار کاهش می یابد. این را هیچ کس نمی تواند منکر شود. نتیجه اگر با دنیا تعامل کنیم اقتصاد رشد می کند تورم کاهش می یابد و مردم راحت تر زندگی می کنند.
ناشناس۳۵۱۲۵۷۰۱۳:۲۶:۴۷ ۱۴۰۳/۳/۱۹
در همه دولت ها ارزها بالا می رود و در سال 92 تا 96 سرکوب ارزی انجام شد به همراه سرکوب برخی از بخش های دیگر اقتصاد، اخبار متعدد و یا توافقات برای مدت کوتاهی بالا و پایین می کند
ناشناس۳۵۱۲۶۳۱۱۴:۰۶:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۱۹
چرا هروقت اصلاح طلبان در کشور به قدرت می رسند قیمت جهانی نفت بطور محسوسی کاهش می یابد ؟!
ناشناس۳۵۱۲۸۱۰۱۶:۴۳:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۱۹
و همینطور واگذاری منافع ملی
ناشناس۳۵۱۲۶۳۴۱۴:۰۸:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۱۹
در دولتهای اصلاح طلب هاشمی و روحانی قیمت دلار و طلا و مسکن و ماشین و غیره 10 برابر شد در هیچ دولت دیگری این اتفاق نیفتاد.
مصطفی۳۵۱۲۴۶۶۱۱:۳۸:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۱۹
سلام حرفهایی کاملا منطقی وواقعی
ناشناس۳۵۱۲۴۷۶۱۱:۴۲:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱۹
--مسائل اقتصادي با چهارتا گام قابل حل است ! -- قابل حل است ؟ .. با چهارتا گام ؟ ... خدا امواتت را بيامرزه ! بفرما ! با چهار گام اقتصاد را نجات بده ! خدا صد در دنيا و هزار در آخرت به شما جزاي خير بدهد ! .. انشا الله ! -- اما نمي گويم !! -- عجب ! .... خدا رحمت كنه نادر گلچين از خواننده هاي معروف ... آن مرحوم مغفور چند سال پيش با عيال محترمه شان در يك برنامه شبكه چهار شرف حضور پيدا كردند -- شايد هم شبكه سه بود -- ... بله ، ايشان آهنگي دارد به عنوان « من ديگه بچه نميشم من ديگه بازيچه نميشم » ! ... وقتي اين خبر خواندم كه رئيس جمهور اسبق گفته مسائل اقتصادي با چهار گام قابل حل هست ، « اما نميگم » ! فوري به ياد آن آهنگ شادروان نادر گلچين افتادم كه : « من ديگه بچه نميشم ... من ديگه بازيچه نميشم » !
ناشناس۳۵۱۲۵۰۶۱۲:۱۹:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۱۹
تا زمانی تعامل با کشورهای دیگر و توجه به منافع ملی نباشد اوضاع هر روز بدتر از دیروز خواهد بود .
ناشناس۳۵۱۳۱۴۲۰۱:۴۱:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۲۰
هرکجای تاریخ ایران قدرتمند بوده رفاه هم برای مردم بوجود آمده .. وضع موجود نتیجه استعماریست ک ۲۵۰ سال است در ایران شکل گرفته .. بنظر بنده تا قدرت ایران در منطقه تثبیت نشود و تکلیف صهیون امریکا و غرب روشن نشود وضع همین است و هیچ راه حل اقتصادی ندارد .. راه حل نظامیست و همه چیز در میدان روشن می‌شود.. وقتی اعراب را مثال می‌زنید بدانید این کشورها عموما کوچک هستند و نهایتا متمرکز چند شهر مهم دارند نه عمق استراتژیکی اندازه ایران .. وقتی غرب حاضر ب مذاکره نیست پس باید آنقدر قدرتمند شویم که خودشان سر فرود بیاورند و کاری به ما نداشته باشند مثل روسیه و چین ک کشورهایی مستقل هستند و اکنون ایران هم در حال پیوستن به آنهاست ولی عده ای از درک آن غافلند
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین