ثبت نام تکراری احمدی‌نژاد/ نتایج یک نظرسنجی درباره میزان مشارکت در انتخابات

  4030313085 ۸۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ثبت نام تکراری احمدی‌نژاد/ نتایج یک نظرسنجی درباره میزان مشارکت در انتخابات

ثبت نام تکراری احمدی‌نژاد

چهارمین روز ثبت نام از داوطلبین نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. در این روز تعداد زیادی از نمایندگان ادوار مجلس و چند چهره نظامی گمنام ثبت نام کردند. اما شاخص‌ترین چهره ها محمود احمدی نژاد و محمدمهدی اسماعیلی بودند. همچنین سه شخصیت اصلاح طلب یعنی محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم، علی صوفی، وزیر تعاون در دولت اصلاحات و محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی در دولت اصلاحات و وزیر کار دردولت دوم روحانی هم از ثبت‌نام کنندگان امروز بودند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر کنونی ارشاد به همراه محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و میثم نیلی برادر داماد شهید رئیسی در ستاد انتخابات حاضر شد و ثبت نام کرد. 

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهوری شهید و همراهانش، اظهار کرد: مردم می‌خواهند راه رجایی و رئیسی ادامه پیدا کند. مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که تداوم‌بخش دولت آیت‌الله رئیسی باشد.

وی اظهار کرد: مردم مدیریت انقلابی و دیپلماسی عزت‌مندانه را می‌خواهند، نه دیپلماسی التماسی. امید محرومان نباید ناامید شود؛ همه این بایدها و نبایدها بسته به تصمیم بزرگ مردم ایران است. امروز با عزم راسخ ناشی از همراهی با بزرگمرد تاریخ ایران و برای تداوم خیرات و برکات این فصل نو به میدان آمدم تا دوره زیبای کامیابی‌های مردم ایران تداوم یابد.

اسماعیلی با بیان اینکه باید پویایی سیاست خارجی ادامه یابد، تصریح کرد: باید کشور به کانون اقتصاد و صنعت منطقه تبدیل شود و طرح‌های عمرانی به نتیجه برسد و نظام سلامت سامان یابد و عدالت در جای جای کشور جاری شود. شعار محوری ما «خدمت ادامه دارد»، است. ما از سیدابراهیم رئیسی تلاش و حرکت و کار شبانه‌روزی را یاد گرفتیم.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: من به‌عنوان نماینده جمعی از همکاران رئیس‌جمهور شهید که به جای صرف شعار و برنامه، کارنامه خدمت دارد این پرچم را به دوش گرفتم.

تابناک درباره ثبت نام اسماعیلی نوشت: «ورود حلقه نزدیکان رئیسی به میدان چه معنایی دارد؟ اولین پیام این حضور این است که آنها از نامزدهای همسوی خارج از دولت، مثل سعید جلیلی حمایت نکردند و خودشان را در بازی و معادله سایر انقلابی/اصولگرایان تعریف نمی کنند.

اینان میخواهند پرچم میراث داری رئیسی را بلند کنند و به مدد آن بخشی از رای هجده میلیونی رئیسی در ۱۴۰۰ را از آن خود کنند. هرچند که بنظر می رسد در این زمین احساس تنهایی میکنند.

پیام دوم حضور این حلقه این است که آنها از همراهی و نامزدی محمد مخبر به عنوان معاون اول رئیسی و کفیل فعلی ریاست جمهوری ناامید شده اند و احتمالا نتیجه رایزنی ها برای نامزدی شاخص ترین چهره دولت بعد از رئیسی به جایی نرسیده است.

شنیده ها حکایت دارد محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور قصد داشت پرویز فتاح را راضی به کاندیداتوری کند و خود مسئولیت ستاد انتخاباتی او را بر عهده گیرد که با انصراف فتاح،  سراغ اسماعیلی وزیر ارشاد رفتند.

از سوی دیگر اخبار غیررسمی از نامزدی مهرداد بذرپاش دیگر عضو کابینه نیز حکایت دارد. این یعنی حلقه اول رئیسی، بذرپاش، همکار فعلی خودشان در دولت را هم مناسب میراث داری رئیسی نمی دانند.

واقعیت این است که به دلیل نوع دلخراش حادثه ای که برای رئیس جمهور رئیسی اتفاق افتاد، فضای شکننده عاطفی و احساسی بر کارنامه و عملکرد رئیس جمهور فقید سایه افکنده است، اما تایید صلاحیت احتمالی اسماعیلی و حضورش در میدان باعث خواهد شد به سرعت این فضای احساسی و عاطفی جای خود را به نقدهای تند و تیز بدهد.

از هم اکنون میتوان انتظار داشت...، اختلافات درون دولت را تشدید کند و لیست ها و اعلام حمایت های متفاوت و متضادی از درون دولت بیرون بیاید . ضمن اینکه نمیشود هم دولت را اداره کرد و هم در ستادها و اتاق فکرهای مختلف سیاسی حضور داشت.»

محمود احمدی نژاد پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه «امروز آمده ام تا بار دیگر به ملت بزرگ ایران سلام کنم»، اظهار کرد: حضور در عرصه انتخابات در زمان حاضر، برای اینجانب از جهات مختلف حائز تاملات جدی بوده است که شرح همه آنها در این مختصر نمی‌گنجد.

وی افزود: تجربیات طولانی مدیریتی از پایین ترین سطوح اجرایی تا ریاست جمهوری علاوه بر آن که مانع از بروز رغبت در قبول مسئولیت دوباره است، سختی های ناشی از پذیرش مجدد مسئولیت برای حل مشکلات کشور را به عینه در ذهنم مجسم ساخته است. مشکلاتی که در ابعاد مختلف اقتصادی سیاسی، اجتماعی فرهنگی و نیز امنیتی، از نقطه نظر کمی و کیفی به مراتب فراتر از سال ۹۲ است.

احمدی نژاد عنوان کرد: مقایسه وضعیت جاری کشور با جایگاه شایسته مورد انتظار برای نام فرزانه و ملت دردانه ایران به دلیل اختلاف پتانسیل بالا، به نحوی انقلابی، شور آفرین است. در این میان البته مشاهده اوضاع اقتصادی و معیشتی اکثریت قاطع مردم که رنج گذران زندگی را تا عمق استخوانشان نفوذ داده و عزت و امنیت و حیثیت میلیون ها نفر را در مخاطره جدی قرار داده است تاب و تحمل را از هر انسان مسئول سلب کرده و عمق جان هر فرد آگاهی را متاثر و نگران می سازد.

در این زمینه به نظر می رسد ثبت نام احمدی نژاد مطابق همه انتخاباتهای ریاست جمهوری گذشته است. احمدی‌نژاد پیش از این در سال 96 و 1400 هم ثبت نام کرده بود و هر دو بار ردصلاحیت شده بود. اولا به نظر می رسد بنای نظام بر این است که روسای جمهوری پس از دو دوره کار خود را کرده اند و بهتر است در این عرصه حاضر نشوند. 

ثانیا در مورد احمدی نژاد پس از این همه رفتار خارج از عرف سیاسی، ردصلاحیت وی طبیعی است. البته در این میان شورای نگهبان با عملکرد متناقض خویش نیز مقصر است. وقتی علیرضا زاکانی در انتخابات 92 و 96 ردصلاحیت می شود در انتخابات 1400 تایید صلاحیت، ممکن است احمدی نژاد هم برای خود شانس تاییدصلاحیت قائل شود.

در فاصله یک روز مانده تا مهلت ثبت نام، گمانه زنیها درباره شخصیت های مختلف سیاسی ادامه دارد. قالیباف، مهرداد بذرپاش، صولت مرتضوی، محمد شریعتمداری، اسحاق جهانگیری در زمره نامهایی هستند که رسانه ها احتمال ثبت نام ایشان را مطرح می کنند.

دنیای اقتصاد نوشت: «محمد‌باقر قالیباف یک بار دیگر عزم خود را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری جزم کرده است‌. او که ۵روز پیش توانست صندلی ریاست مجلس دوازدهم را به عنوان یکی از سران قوا با رای نمایندگان مجلس به دست بیاورد حالا تصمیم گرفته شانس خود را در جایگاه ریاست‌جمهوری هم بیازماید.

او که تجربه سه دوره نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال‌های ۸۴ و ۹۲ و ۹۶ و در نهایت دو شکست (۸۴و۹۲) و یک انصراف از نامزدی (۹۶) را در کارنامه سیاسی خود درعرصه انتخابات ریاست‌جمهوری دارد ظاهرا قرار است در دو روز باقی مانده از زمان ثبت‌نام یک بار دیگر بخت‌آزمایی کند.»

خبرآنلاین نوشت: «از شنیده ها اینطور برمی آید که دو تن از نامزدهای بالقوه جبهه اصلاحات نامزد انتخابات ریاست جمهوری نخواهند شد.

بنا بر شنیده ها محمدرضا عارف و محمد صدر که در محافل اصلاح طلبان به عنوان گزینه های این طیف سیاسی مطرح بودند، در انتخابات پیش رو حاضر نخواهند بود. بر این اساس، شنیده شده که اصلاح طلبان احتمالا از اسحاق جهانگیری یا مسعود پزشکیان حمایت خواهند کرد.»

نتایج یک نظرسنجی درباره میزان مشارکت در انتخابات

موسسه افکارسنجی ملت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در راستای سنجش میزان مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از افراد بالای ۱۸ سال در کشور و با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده متناسب با جمعیت و به شیوه تلفنی، از تاریخ ۶ تا ۹ خردادماه ۱۴۰۳ انجام داده است.

از پاسخگویان پرسیده شده است «‌در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده، برخی از مردم شرکت می‌کنند و برخی شرکت نمی‌کنند؛ شما چطور؟» ۵۳/۴ درصد بیان کرده‌اند قطعا شرکت می‌کنند و در مقابل ۱۷/۷ درصد اصلاً شرکت نمی‌کنند. همچنین، ۲۸/۹ درصد در این زمینه مردد بوده و هنوز تصمیم نگرفته‌اند. با این حساب نرخ مشارکت در کل کشور با احتساب حاشیه خطای ۳ درصد تا پایان هفته دوم خردادماه، ۵۳/۴ درصد پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است با توجه به ثبت‌نام چهره‌های مختلف و نزدیک شدن به روزهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انتظار می‌رود میزان مشارکت افزایش پیدا کند.

انتقاد قوچانی از «مشارکت مشروط» اصلاح‌طلبان در انتخابات

محمد قوچانی، روزنامه نگار اصلاح طلب و عضو حزب کارگزاران درباره راهبر اصلاح طلبان در انخابات ریاست جمهوری به جماران گفت: « هرگونه تعیین نامزدها و اینکه تصمیم‌گیری کنیم پیش از اینکه شورای نگهبان اعلام نظر کند،‌ به نظر من نوعی اشتباه استراتژیک است. یعنی حمایت جبهه اصلاحات از برخی نامزدها نه تنها شانس آنها را در حاکمیت برای تائید صلاحیت افزایش نمی‌دهد، بلکه این امکان را کاهش هم می‌دهد...

 نباید فکر کنیم با کلمه «مشارکت مشروط»، نظام را وادار خواهد کرد که به ما امتیاز دهد. فکر می‌کنم که عبارت مشارکت مشروط امتحان خود را در انتخابات قبلی پس داده و اینجا اشتباه است. البته من طرفدار رقابت معنی‌دار هستم؛ اگر نامزدی وجود نداشته با شد طبیعتا من نمی‌توانم به نامزد مطلوبم رأی دهم، یعنی به هر حال من قرار نیست به زاکانی،‌ قالیباف،‌ جلیلی رأی دهم. این امری بدیهی و منطقی است، اما تأکید بر این عبارت و تبدیل آن به شرط حتما مشکلی اساسی ایجاد می‌کند. 

مشکل بعدی درباره طرح موضوعی با عنوان «نامزد نیابتی یا اصالتی» است. ما تقریبا هیچ نامزد اصالتی نداریم. اگر منظور از نامزد اصالتی آن است که حتما فرد عضو یک حزب یا تشکیلات اصلاح‌طلب باشد با توجه به اینکه من تاکید کردم که این انتخابات باید انتخاباتی ملی باشد و ما نیازمند گذار از وضعیت بحرانی هستیم به نظرم در شرایط ناپختگی احزاب سیاسی ما نوعی بدسلیقگی است.

ما در شرایط امتناع حزبی و نظام حزبی و با وجود شورای نگهبان  باید نامزد گفتمانی داشته باشیم نه نامزد تشکیلاتی، نامزد گفتمانی ما هم فردی است که بتواند از گفتار اصلاحات، میانه‌روی و صلح و اصلاح و توسعه  سیاسی و اقتصادی در کشور حمایت کند. در واقع موضوع  امروز ما الزاما تشکیلاتی نیست .»

روزنامه اصولگرا: نباید به نامزدهای پوششی اجازه حضور در انتخابات داده شود

جوان نوشت: «بعید است برخی از کسانی که در سه روز گذشته ثبت‌نام کرده‌اند، خود را رجل سیاسی یا توانمند در اداره کشور تشخیص داده باشند، اما سازوکار ناساز قانون ما اجازه می‌دهد برخی برای عرض‌اندام یا حتی برای تفنن به این سمت بیایند. تأیید یا عدم تأیید شورای نگهبان گویی خودش یک چالش برای برخی افراد با کم‌ترین سابقه یا توانایی در اداره کشور شده است.

حتی برخی از عرضه یک نطق بدون ایراد و مستدل و متقن در فرصت پنج‌دقیقه‌ای وزارت کشور عاجز بودند، اما سودای بزرگی در سر می‌پرورانند. قطعاً بیشتر این افراد و بسا کسانی که امروز و فردا به این جمع می‌پیوندند، تأیید صلاحیت نمی‌شوند.

امسال کار خوبی هم در وزارت کشور شکل گرفت که بخشی از آنچه را قبلاً وظیفه مطلق خود شورای نگهبان می‌دانستند، با کنترل مدارک و حداقل‌های ثبت‌نامی در ورودی وزارتخانه انجام دادند و مانع ازدحام ناشایست سال‌های قبل شدند. شاید تکامل قانون به سمتی که افراد برای «بازی با ثبت‌نام» و «بازی با مناظره‌ها» در قامت پوششی و مانند آن هزینه بدهند یا مانع داشته باشند، به بهترشدن روند انتخابات کمک کند.»

***

احضار سفیر چین در تهران به وزارت امور خارجه

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر چین در تهران صبح امروز توسط محمد علی بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص تکرار حمایت دولت چین از ادعاهای بی‌اساس مندرج در بند ۲۶ بیانیه پایانی نشست مشترک جمهوری خلق چین و امارات متحده عربی به وی ابلاغ و یادداشت اعتراض تسلیم او گردید.

در این دیدار مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با یادآوری روابط ویژه و ممتاز ایران و چین، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها را به عنوان یکی از اصول شناخته شده و بنیادین در مناسبات بین المللی دانست و بر تعلق ابدی جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس به جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران هر ادعایی از هر طرفی در این خصوص را مردود و غیر قابل پذیرش می‌داند.

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: انتظار این است که با توجه به همکاری‌های راهبردی دو کشور ایران و چین، دولت چین مواضع خود را نسبت به این موضوع اصلاح نماید. سفیر چین نیز اظهار داشت مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به مقامات کشورش منعکس خواهد نمود.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۰۷۱۳۳۲۰:۴۵:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۱۳
این امار ۵۳.۴ درصد مشارکت در انتخابات را به یاد داشته باشیم و با امار واقعی بعد از انتخابات مقایسه کنیم تا متوجه شویم که چقدر امارگیران در کشورمان با واقعیات زاویه دارند.
ناشناس۳۵۰۷۱۸۵۲۱:۵۱:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۱۳
حالا کار برای شورای نگهبان بسیار سخت شد یا باید لاریجانی و احمدی نژاد هر دو را تایید صلاحیت کند و یا هر دو را با توجه به سوابق قبل رد صلاحیت کند
ناشناس۳۵۰۷۲۵۲۲۳:۰۱:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۱۳
هیچ سختی ندارد شورای نگهبان باید بنا بر ملاک ها هر کس را بررسی و نظر بدهد حال یکی از این دو صلاحیتش تایید نشود یا هر دو. کسی حق هوچی گری ندارد
ناشناس۳۵۰۷۴۷۹۰۷:۴۳:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۱۴
در اصل شورای نگهبان در خصوص حداقل صلاحیتها باید نظر بدهد . ولی انتخاب اصلی را مردم انجام میدهند.
ناشناس۳۵۰۷۵۲۹۰۹:۴۶:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱۴
مگر شورای نگهبان از کارنامه بسیار ضعیف این دو فرد بی اطلاع است؟؟! خوب آنان که برای جامعه دلسوزی نشان می دهند نباید آکیدا به این اشخاص رای دهند. دولت رئیسی ثابت کرد که سیاستمداران ما باید اعتقاد به میدان و همراه با مقاومت قدم بگذارند.
ناشناس۳۵۰۹۹۰۰۱۱:۱۷:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۱۶
هیچ سختی ندارد!!! رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی،رد صلاحیت احمدی نژاد،رد صلاحیت لاریجانی،رد صلاحیت روحانی و ........
محمد۳۵۰۷۲۸۵۲۳:۵۲:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۱۳
تنها کسی که از بین این افراد میتونه کشور رو به درستی اداره کنه لاریجانیه
ناشناس۳۵۰۸۱۸۰۲۲:۰۱:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۱۴
این افرادی که ثبت نام کرده اند قبلا در شغل هایشان چه گلی به سر مملکت زده اند که حالا بخواهند بزنند. تمام این افراد در بدبختی فعلی کشور شریک هستند.
ناشناس۳۵۰۷۲۵۹۲۳:۰۸:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۱۳
شما نگران نباش،
ناشناس۳۵۰۷۲۹۷۰۰:۰۰:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۱۴
شما با دور دوم مجلس خوش هستی اما ریاست حمهوری از 50 درصدی قبلی بیشتر خواهد بود!!
ناشناس۳۵۰۷۵۴۰۱۰:۰۳:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۱۴
میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 50 درصدی بود و این دوره با توجه به عملکرد آن شهید از آن عبور خواهد کرد!!
محیا۳۵۰۷۶۶۰۱۳:۱۹:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۱۴
مردم میان پای صندوقهای رای ...
ناشناس۳۵۰۷۷۷۳۱۷:۰۷:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۱۴
همه چهره های تکراری، با عملکرد تکراری، با حرفهای تکراری
ناشناس۳۵۰۹۸۶۸۱۰:۲۱:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۱۶
به نظر بیش از 40 درصد شرکت نخواهند کرد
ناشناس۳۵۰۷۱۳۸۲۰:۵۰:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۱۳
فقط 53 در صد ؟؟ خیلی بیشتره.
ناشناس۳۵۰۷۱۸۲۲۱:۴۲:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۱۳
خون شهید می جوشد / ایرانی می خروشد بنظرم میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بالای 60 درصد باشد.
ناشناس۳۵۰۷۷۰۴۱۵:۲۱:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۱۴
نظر شما هم در مورد مشارکت بالای 60 درصد محترمه.
ناشناس۳۵۰۷۷۳۰۱۶:۰۰:۵۲ ۱۴۰۳/۳/۱۴
از لایک های مثبت و منفی که برات ثبت شده تا حدود بسیار زیادی می شود حدس زد که مشارکت چقدر است.
ناشناس۳۵۰۹۵۷۴۲۲:۰۲:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۱۵
حتما همینطور هست
ناشناس۳۵۱۰۳۵۵۲۳:۰۹:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۱۶
این که فضای مجازی و از مثبت و منفی نتیجه می‌گیرد باحال هست که بارها ازموده شده و برعکس!!
عمران۳۵۰۷۲۷۵۲۳:۳۷:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۱۳
تازه ۵۳ درصد خوب است. روش نظرسنجی تلفنی بوده یعنی به محافظه کاری پاسخ دهنده با توجه به دسترسی به شماره تلفن منجر میشود. توجه کنید که معمولا بعد از مشخص شدن نامزهای اصلی و رد صلاحیتها تعدادی از افراد که نامزد مورد نظر خودشان را پیدا نمیکنند هم ریزش میکنند.
ناشناس۳۵۰۷۱۵۹۲۱:۱۸:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۱۳
احمدی نژاد محبوبیت مردمی بالایی دارد اگر احراز صلاحیت بشود بی شک برنده قاطع انتخابات خواهد بود.
ناشناس۳۵۰۷۱۹۴۲۲:۰۱:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۱۳
اون احمدی نژاد تموم شد الان یه احمدی نژاد داریم آماده برای ایجاد دو قطبی و سلب آرامش از مردم و نظام این احمدی نژاد فقط یه قبله داری به اسم مشایی خدا رحمت کنه رئیسی را
ناشناس۳۵۰۷۶۲۷۱۲:۴۳:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۱۴
احمدی نژاد همان احمدی نژاد سال 84 است .
ناشناس۳۵۰۹۷۳۵۰۶:۳۷:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۱۶
از اولش هم آش دهن سوزی نبود اما متاسفانه خوب عده ای را خام کرد
ناشناس۳۵۰۷۵۶۵۱۰:۵۹:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۱۴
احمدی نژاد نه محبوب جامعه ایرانی هست و نه محبوب حاکمیت. به هر دو طرف آسیب زده.همچین فردی دنبال قدرت هست. مردم درک دارند.
ناشناس۳۵۰۷۱۶۰۲۱:۲۱:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۱۳
ثبت نام علی لاریجانی هم تکراری است ایشان از سال 84 کاندیدای ریاست جمهوری بوده اما هیچ وقت رای نیاورده این دوره هم شانسی ندارد.
ناشناس۳۵۰۷۱۶۵۲۱:۲۹:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۱۳
عملکرد دولت احمدی نژاد کاملا موفق بود 7 سال نرخ تورم تک رقمی بود و دلار فقط 2 هزار تومان گران شد 4 میلیون مسکن مهر و پالایشگاه ستاره خلیج فارس و 17 فاز پارس جنوبی در دولت او ساخته شد که در برداشت گاز از قطر جلو افتادیم اگر ایشان احراز صلاحیت نشود نرخ مشارکت کاهش پیدا می کند.
ناشناس۳۵۰۷۲۵۸۲۳:۰۵:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۱۳
احمدی نژاد صلاحیت ندارد او عاشق دیده شدن هست
ناشناس۳۵۰۷۵۷۵۱۱:۲۸:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱۴
احمدی نژاد عاشق ملت و خدمت به مردم است.
ناشناس۳۵۰۷۷۰۷۱۵:۲۵:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۱۴
احمدی نژاد هرچی باشه مردمیه.
ناشناس۳۵۰۹۸۷۰۱۰:۲۴:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۱۶
از اول هم صلاحیت نداشت.
ناشناس۳۵۰۷۳۳۹۰۰:۳۹:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۱۴
بنده در عسلویه کار می کنم و لااقل در مورد فازها اطلاعات شما صحیح نیست. فازهای 1 تا 10 در زمان دولت آقای خاتمی راه اندازی شد و تنها فازی که آقای احمدی نژاد افتتاح کرد فاز 15 و 16 بود که آن هم ناقص و نمایشی افتتاح شد. تحریم که شوخی نیست.
ناشناس۳۵۰۹۹۲۳۱۱:۵۵:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱۶
تا پایان دولت اصلاحات قطر 100 میلیارد دلار از فازهای پارس جنوبی برداشت کرده بود اما ایران هیچ ! 17 فاز پارس جنوبی در دولت احمدی نژاد ساخته شد در دولتهای هاشمی و خاتمی هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود.
ناشناس۳۵۰۹۹۲۵۱۱:۵۹:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۱۶
در سالهای 84 تا 90 تعداد 17 فاز پارس جنوبی احداث شدند تحریمهای نفتی بعد از سال 90 وضع شدند در دولت اصلاحات هیچ اقدامی در این 17 فاز صورت نگرفته بود.
ناشناس۳۵۰۷۵۳۴۰۹:۵۴:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱۴
۷ سال تک رقمی بوده ؟!؟ دلار فقط ۲ هزارتومان گران شد ؟ بعد چند درصد ؟ ۱۷ فاز پارس جنوبی ؟! برداشت بیشتر از قطر ؟ ۴ میلیون مسکن مهر ؟ عزیز ۴ میلیون پروانه صادر شد خوبه هنوز نصفه نیمه هاش هستش
ناشناس۳۵۰۷۷۲۰۱۵:۴۵:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۱۴
کی تورم در دولت احمدی نژاد تک رقمی بود ، تازه سال ۸۸ که تو انتخابات شرکت کرد نرخ تورم سالانه ۲۵ درصد و نقطه به نقطه ۲۵ درصد بود که کمترینش بود
ناشناس۳۵۰۷۱۷۵۲۱:۳۵:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۱۳
فقط ثبت نام دکتر احمدی نژاد تکراری است ؟! یعنی جلیلی و جهانگیری و لاریجانی و غیره چهره های تکراری نیستن ؟!
ناشناس۳۵۰۷۲۲۳۲۲:۲۴:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۱۳
احسنت . منم قبل از خواندن نظرات عین جمله شما را ارسال کردم
رضا۳۵۰۷۱۷۸۲۱:۳۸:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۱۳
فقط احمدی‌نژاد منجی ایران
رشید۳۵۰۹۳۱۹۱۵:۰۳:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۱۵
فقط احمدی نژاد
ناشناس۳۵۰۹۵۸۰۲۲:۱۴:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۱۵
اگر کسی بتواند تحریم را بردارد و روابط بین المللی را اصلاح کند میتواند منجی باشد.
ناشناس۳۵۰۷۱۸۳۲۱:۴۳:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۱۳
با محمود احمدی نژاد موافقم.
ناشناس۳۵۰۷۱۹۱۲۱:۵۸:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۱۳
قوچانی همون نیست که سخنرانی های پر از کینه و تفرقه افکنانه رو می نوشته؟
ناشناس۳۵۰۷۱۹۷۲۲:۰۳:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۱۳
من به یک اصلاح طلب واقعی رای‌ می دهم این یک نظرسنجی است
ناشناس۳۵۰۷۷۴۶۱۶:۳۳:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱۴
اصلاح طلب، اصولگرا، هردو یکی هستند.
ناشناس۳۵۰۷۲۲۰۲۲:۲۳:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۱۳
جلیلی و زاکانی و لاریجانی و همتی و بعضی های دیگر ثبت نامشان تکراری نیست ؟ فقط مال احمدی نژاد تکراری است ؟
ناشناس۳۵۰۷۲۲۹۲۲:۴۱:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۱۳
میزان مشارکت در تهران 10درصد ودر کل کشور 30 درصد خواهد بود بنظرم
ناشناس۳۵۰۷۵۳۰۰۹:۵۱:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۱۴
من بعید میدانم در کشور ۳۰ درصد شرکت کنند.
ناشناس۳۵۱۱۴۸۶۱۴:۵۲:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱۸
این دفعه رای شوراهای شهر و روستا وجود نداره و شهرستان و تهران یکسان خواهند بود.
ناشناس۳۵۰۷۲۴۶۲۲:۵۹:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۱۳
تابناک درباره ثبت نام اسماعیلی نوشت: "... نمیشود هم دولت را اداره کرد و هم در ستادها و اتاق فکرهای مختلف سیاسی حضور داشت.» این جمله حرف بی ربطی است. مگر حسن (روحانی) در دور دوم رییس جمهور نبود که کاندیدا شد!؟
ناشناس۳۵۰۷۲۷۲۲۳:۳۲:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۱۳
فقط احمدی نژاد و بس چون واقعا مردمی هستن وبه فکر معیشت مردم تازمانی که ایشون رئیس جمهور بودن خیلی زندگی مردم خوب بود خدا خیرش بده انشالله دوباره میان و مردم و نجات میدن از این همه بدبختی
ناشناس۳۵۰۹۲۰۶۱۳:۱۹:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۱۵
هنوز اعتقاد داره که تحریمها کاغذ پاره است !
م۳۵۰۷۲۹۰۲۳:۵۵:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۱۳
فقط احمدی نژاد میتونه کشور را به خوبی اداره کنه ترو خدا رد صلاحیتش نکنید
ناشناس۳۵۰۹۸۳۹۰۹:۳۱:۴۷ ۱۴۰۳/۳/۱۶
فقط احمدی نژاد میتونه کشور را به سقوط بکشاند
ناشناس۳۵۰۷۳۰۴۰۰:۰۵:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۱۴
فقط احمدی نژاد
ناشناس۳۵۰۷۳۰۸۰۰:۰۹:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۱۴
مردم به آقای احمدی نژاد دلخوشی دارن،مردم احمدی نژاد رو دوست دارن،در صورت تایید ایشون،انتخاباتی پرشور و حماسی خواهیم داشت.
ناشناس۳۵۰۷۳۸۷۰۲:۰۱:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۱۴
-- عجيبه ، واقعاً عجيبه ! ... ميگم اصغر آقا چه طور شد كه از به سر آمدن دولت هشت ساله احمدي نژاد خوشحال و مشعوف شديم و اما حالا خدا خدا مي كنيم كه دو باره بر گردد ؟ . مگه در اين مدت چه شد ؟ ها ؟ ... چه ميگي اصغر خان ؟! -- چه عرض كنم آميرزا ! ... اما من دوست ندارم دوباره بياد ! مگه قحط الرجاله ؟! ... شما هم دوست نداشته باش آميرزا !
ناشناس۳۵۰۷۳۹۲۰۲:۱۲:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۱۴
احمدی نژاد تایید بشه رای میاره چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد
ناشناس۳۵۰۹۸۳۷۰۹:۳۰:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۱۶
این احمدی نژاد با آن احمدی نژاد فرق دارد اخوی این احمدی نژاد دنبال منافع مردم نیست
ناشناس۳۵۰۷۳۹۳۰۲:۱۳:۲۳ ۱۴۰۳/۳/۱۴
احمدی نژاد تمام تلاشش رو کرده و ملت راضی بودن و این یعنی مسئول و نقشش رو خوب ایفا کرده.
ناشناس۳۵۰۷۴۱۵۰۴:۰۹:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۱۴
همه شون مثل هم هستند.
علی کریمی۳۵۰۷۴۸۵۰۸:۰۱:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۱۴
جهت برون رفت از مشکلات مزمن کشور ایجاد ساختار های مدرن و متناسب با شرایط روز در همه زمینه های حکمرانی ، بخصوص در انتخابات ، یک ضرورت است که هر چه زودتر باید عملیاتی شود.
علی۳۵۰۷۴۸۹۰۸:۱۲:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۱۴
چند نکته : - باید از اینهائی که در این انتخابات بعنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کردند پرسید ایا شما توان اداره کردن یک استان را دارید که در این ماراتن وارد شدید ؟ - اگر چه از جهتی ثبت نام تعداد زیاد کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری نشان از فضای باز سیاسی کشور دارد ولی از جهتی عدم احراز صلاحیت بسیاری از این افراد که واقعا شرایط اداره سکان اجرائی کشور را ندارند هزینه نظام را بالا خواهد برد - یقینا برخی از کاندیداها حکم ضربه گیر کاندیدای اصلی جریان متبوع خود را دارند که در دقیقه نود بنفع کاندیدای اصلی کنار خواهند رفت - برخی کاندیداها در ادوار مختلف در این آزمون وارد گود شده ولی مردم اقبالی به آنها نداشته اند لذا حضور مکرر این افراد در انتخابات ریاست جمهوری واقعا جای سوال دارد - نکته آخر دولت شهید آیت الله رئیسی بستر مناسب را برای ایجاد جهش اقتصادی هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین المللی و منطقه ای فراهم کرده است لذا گزینه ای که با دولت شهید رئیسی همسو و معتقد به ادامه این مسیر باشد میتواند برای اداره کشور مفیدباشد البته با داشتن توانمندی ها و روحیه جهادی و انقلابی و تلاش شبانه روزی و خصوصیات شهید ایت الله رئیسی
یک مرد ایرانی مسلمان۳۵۰۷۵۵۹۱۰:۳۹:۵۶ ۱۴۰۳/۳/۱۴
حق کاندیداتوری را به خانم ها که نیمی از جامعه هستند بدهید واین تبعیض راپایان بدهید
ناشناس۳۵۰۷۵۹۰۱۲:۰۱:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۱۴
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
ناشناس۳۵۰۷۶۶۹۱۳:۳۱:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۱۴
فقط دکتر احمدی نژاد عزیز. احمدی نژاد براحتی بیست میلیون رأی داره.
علی۳۵۰۷۶۸۳۱۴:۱۱:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۱۴
اگر مردم قراره تصمیم بگیرن،، هم لاریجانی و هم احمدی نژاد و هم جهانگیری باید تایید شوند،،،
نام اشنا۳۵۰۷۷۹۴۱۷:۳۵:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۱۴
وقتی رفتارهای متناقض 8 ساله این اقا محمود را کنار رفتار سه ساله سید بزرگوار شهید جمهور قرار میدهیم درمیابیم که اصلا این فرد خود شیفته وجنجالی به درد چنین پستی نمیخورد.
ناشناس۳۵۰۷۹۵۹۱۹:۴۴:۵۶ ۱۴۰۳/۳/۱۴
باید ثبت نام کند ، چون در حال حاضر بهترین است
ناشناس۳۵۰۷۹۶۱۱۹:۴۵:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۱۴
شما چکاره هستید برای شورای نگهبان نسخه می پیچی.
ناشناس۳۵۰۸۳۲۹۲۳:۲۸:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۱۴
هر کدام از این کاندیداهای تکراری انتخاب بشوند هیچ کاری در جهت بهبود اساسی وضع کشور نمیتوانند بکنند.
حامد۳۵۰۸۴۶۳۰۰:۳۶:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۱۵
دکتر احمدی نژاد فردی که به ما و مردم 6 میلیون مسکن مهر و یارانه اهدا کردند
امید۳۵۱۰۱۲۶۱۶:۱۵:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۱۶
احمدی نژاد همش 2 میلیون و 500 هزار مسکن ساخت دیگه پیاز داغش زیاد نکن
ناشناس۳۵۱۱۰۸۳۰۰:۰۳:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۱۸
سهام عدالت و رونق اقتصادی را هم او به ایران هدیه داد.هسته ای شدن که پزشو میدن او به گوش دنیا رساند.مسکن مهر ارزان زمان خودش که خیلیها چندتا دارند.یارانه که داده ودولتهای بعد خواستند قطعش کنند‌.خلاصه بیشتر بفکر مردم کشورشه. .
ناشناس۳۵۰۸۶۱۷۰۳:۰۵:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۱۵
رییس جمهور باید روحانی باشد من به پور محمدی رای میدهم
رشید۳۵۰۹۳۲۴۱۵:۰۸:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۱۵
با تائید احمدنژاد حضور مردم بالای ۵۰درصد خواهد بود.
ناشناس۳۵۱۰۱۶۰۱۶:۵۸:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۱۶
بله یقینا چون فردی از پیکره نظام جداشد که ملت باید خودش جای خالیش را با انتخاب دقیق وحد اکثری جبران کند
افشار۳۵۰۹۴۰۳۱۷:۰۹:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱۵
حداکثر 42 درصد
محمد۳۵۰۹۴۲۲۱۷:۴۵:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۱۵
جلیلی از سال 92 تا الان 3 بار کاندیدا شده. زاکانی 4 بار کاندیدای ریاست جمهوری شده. قالیباف 5 بار کاندیدای ریاست جمهوری شده. لاریجانی 3 بار. بعد احمدی نژاد که دو دوره رییس جمهور شده تکراری ثبت نام کرده؟
ازطرف کارگران۳۵۱۰۳۱۰۲۱:۳۵:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۱۶
فقط وفقط احمدی نژاد
محمد۳۵۱۰۶۴۲۱۲:۱۳:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۱۷
جالبه به ثبت نام آقای احمدی نژاد میگید تکراری با اینکه دوبار هم رییس جمهوری شده، اما ثبت نام های افرادی مثل جلیلی و قالیباف و ذاکانی که هر دوره دارن میان و اقبالم ندارن تکراری نمیگید
ناشناس۳۵۱۱۰۰۴۲۲:۲۱:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱۷
اگراحمدی نژادتاییدصلاحیت شود شرکت درانتخابات پرشورمیشود.
کارگر سرگذر۳۵۱۱۰۷۹۲۳:۵۹:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۱۷
طبقه کارگر وپایین دست جامعه ۷۵درصد یابیشترند.برین وسط همینها بپرسین محمود احمدی نژاد را میپسندند
رضیه۳۵۱۱۳۷۵۱۲:۱۷:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۱۸
احمدی نژاد رییس جمهور قلبهاست
ناشناس۳۵۱۲۹۱۱۱۹:۳۱:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۱۹
فقط احمدی نژاد.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین