پرده هایی که ترامپ کنار می زند

گروه جهان الف،   4030312134 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

به نظر می رسد که آنچه اخیرا در قالب صدور حکم دادگاه منهتن نیویورک علیه ترامپ شاهد بودیم، مقدمه ای برای جنجال سازی های گسترده تر ترامپ در ماه های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.

 پرده هایی که ترامپ کنار می زند

به گزارش الف؛ به تازگی جنجال تازه ای دامان ترامپ را گرفته است. رئیس جمهور اسبق آمریکا از سوی دادگاه منهتن نیویورک، در پرونده پرداخت حق السکوت به یک پورن استار آمریکایی در بحبوحه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و دستکاری در اسناد تجاری اش، مجرم شناخته شده است. بر اساس حکم دادگاه مذکور، ترامپ در 34 فقره اتهامی مجرم شناخته شده است. موضوعی که عملا وی را هم به نخستین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا تبدیل کرده که تحت پیگرد کیفری قرار گرفته و هم از سوی سیستم قضایی آمریکا مجرم شناخته شده است. اندکی پس از صدور حکم مذکور، دونالد ترامپ طبق معمول به رفتارهای همیشگی‌اش یعنی جنجال آفرینی روی آورد و ضمن حمله به قاضی دادگاه منهتن نیویورک او را فردی ظالم توصیف کرد که به هیچ عنوان به وی اجازه حرف زدن و آوردن شاهد به دادگاه را نداده است. 

ترامپ در واکنش به حکم دادگاه منهتن نیویورک آن را شرم آور دانسته و مدعی شده که تا پایان خواهد جنگید. رئیس جمهور اسبق آمریکا مدعی شده که انتخاب اصلی مردم آمریکا در تاریخ پنجم نوامبر سال جاری میلادی یعنی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 این کشور روی خواهد داد و در قالب آن واقعیت های زیادی آشکار می شود.

این حکم نشان از آن دارد که آمریکا تا چه حد به ورطه سقوط و زوال افتاده که افرادی نظیر ترامپ یکی از گزینه های اصلی ریاست جمهوری این کشور هستند. فردی که روابط نامشروع اخلاقی دارد و با سیلی از دیگر پرونده های قضایی نیز رو به رو است و در واکنش به تمامی آن ها صرفا قلدری می کند و هیچ پاسخ منطقی را ارائه نمی کند. 

فردی که حتی به صراحت نظام قضایی آمریکا را به جانبداری و مغرضانه عمل کردن متهم می کند و تاکید دارد که یک دولت مخفی در آمریکا سعی در پایین کشیدن وی و فراهم کردن زمینه های مرگ سیاسی اش را دارد. 

 محاکمه ترامپ در پرونده پورن استار آمریکایی و مجرم شناحته شدن او نشان می دهد که تا چه اندازه دموکراسی مورد ادعای آمریکا ناقص و غیرقابل قبول است. دموکراسی که به یک فرد غیرموجه آن هم با لاپوشانی واقعیت ها اجازه می دهد تا کرسی ریاست جمهوری این کشور را به تصاحب خود بگیرد و به مدت چهار سال نه فقط در آمریکا بلکه در جهان ایجاد بی ثباتی کند. در حقیقت، نظام حکمرانی که از دل آن فردی نظیر ترامپ سربرآورد، به هیچ عنوان نمی تواند یک نظام شایسته سالار و البته دموکراتیک باشد. این نظام در بهترین حالت نظام ثروتمندان و لابی گرها است. 

و در نهایت به نظر می رسد که آنچه اخیرا در قالب صدور حکم دادگاه منهتن نیویورک علیه ترامپ شاهد بودیم، مقدمه ای برای جنجال سازی های گسترده تر ترامپ در ماه های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد. تردیدی نیست که ترامپ و جمهوریخواهان نیز کارت هایی را علیه دموکرات ها و شخص بایدن رو خواهند کرد و این مساله سبب خواهد شد تا واقعیت نظام حکمرانی آمریکا بیش از پیش پیش چشم افکار عمومی جهان قرار گیرد. معادله ای که به معنای واقعی کلمه یک شکست و ناکامی بزرگ برای دولت آمریکا و جریان حکمرانی این کشور است که دهه ها است صرفا با قدرت تبلیغاتی و رسانه ای سعی در لاپوشانی واقعیت های سیاه این کشور دارد. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۰۶۳۲۷۰۱:۲۷:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۱۳
دموکراسی دقیقا یعنی همین ترامپ محاکمه میشه محکوم میشه ولی این مردم آمریکا هستند که باید تصمیم بگیرند این آدم رو بفرستند کاخ سفید یا نه
ناشناس۳۵۰۶۴۶۲۰۹:۰۱:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۱۳
برخلاف نظر نویسنده محاکمه نشون میده کسی بالاتر از قانون نیست
ناشناس۳۵۰۶۶۰۵۱۱:۵۸:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۱۳
قانون جالبیه!!! یه نفر با اینهمه جرم باز هم می‌تونه رئیس‌جمهور بشه، از اون جالبتر اینکه بهترین گزینه مردم اینه، یعنی ببین بقیه چی هستن!!! خدا به داد مردم دنیایی که ابرقدرتش آمریکاس برسه!!!!
ناشناس۳۵۰۶۶۹۱۱۳:۲۶:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۱۳
بهترین قاضی مردم هستند. بدون باند بازی و پارتی بازی
ناشناس۳۵۰۶۵۱۰۱۰:۱۲:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۱۳
خیلی باحال هستید، پس درهای انتخابات برای تمامی زندانیان باز شود تا اگر خواستند نامزد شوند!!!
ناشناس۳۵۰۶۵۶۳۱۱:۲۳:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۱۳
این دموکراسی شبحی بیش نیست. دو دلیل روشن دارد: ۱. اساسا در امریکا رای اکثریت مردم ملاک نیست. در دو انتخابات در ادوار گذشته ریاست جمهوری، شخصی که رای اکثریت مردم را داشت رییس جمهور نشد. ۲. اصل اینکه از بین این همه افراد متخصص چرا باید دو پیرمرد بیمار مورد انتخاب مردم قرار بگیرند در حالی که افراد شایسته‌تری وجود دارند که خواهان نامزدی هستند اما این مثلا دموکراسی چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.
ناشناس۳۵۰۶۶۵۱۱۲:۴۰:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۱۳
یعنی کاندیدای بهتری اونجا نیست - همه شون خلافکار ، جنایتکار ، مافیا و .... هستند - این واقعیت آمریکاست
ناشناس۳۵۰۶۶۶۶۱۳:۰۳:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۱۳
خدا شفا بده وای به حال مردمی که یه متجاوز رو بر مسند ریاست جمهوری بنشونن این نشان از سقوط فرهنگ واخلاق در ایالات متحده داعیه دار دموکراسی دارد.
ناشناس۳۵۰۷۰۴۶۱۸:۵۷:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۱۳
پس چرا مردم آمریکا اختیار ندارن انسان های درست و حسابی رو انتخاب کنن؟؟؟
معلم۳۵۰۶۳۳۳۰۱:۴۸:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۱۳
ترامپ و طرفدارانش در کنگره بایدن را درمورد ابران شدیدا مورد حمله قرار دادند.ترامپ از دکتر ظریف متنفر بود و انرا بزبان اورد.
عمران۳۵۰۶۳۵۴۰۴:۳۰:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۱۳
« دموکراسی که به یک فرد غیرموجه آن هم با لاپوشانی واقعیت ها اجازه می دهد تا کرسی ریاست جمهوری این کشور را به تصاحب خود بگیرد و به مدت چهار سال نه فقط در آمریکا بلکه در جهان ایجاد بی ثباتی کند.» شاید برای اینکه درک درستی از معنی دموکراسی ندارید. نظام قضایی آمریکا در یک پرونده مشخص (عدم گزارش پرداخت حق السکوت به عنوان هزینه ی انتخاباتی و نه صرف پرداخت آن) ترامپ را مجرم شناخته است. اما دقیقا این عین دموکراسی است که «اگر» اکثریت مردم آمریکا تصمیم بگیرند یک فرد «مجرم» را به کرسی ریاست جمهوری برسانند هیچ احدی حق ندارد مانع آنها شود. چرا؟ چون چه فواید چه مضرات چنین انتخابی به خودِ این مردم بر میگردد. اگر غلط انتخاب کنند نتیجه ی انتخاب غلط خود را میبینند، اگر درست انتخاب کنند فایده ی انتخاب درست خود را میبینند.
ناشناس۳۵۰۶۵۱۲۱۰:۱۳:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۱۳
آنها افراد دشمن پرست را تایید صلاحیت نمی کنند!!
عمران۳۵۰۷۴۳۲۰۴:۵۸:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۱۴
آنها چیزی تحت عنوان «تایید» یا «رد» صلاحیت ندارند چون احدی حق تعیین تکلیف برای ملت را بدون مجوز مستقیم ملت ندارد. شما میتوانید به یک فردی وکالت دهید که قیم و ولی شما باشد اما فردی حق ندارد بدون رضایت شما قیم و ولی و حاکم و سرور شما باشد.
ناشناس۳۵۰۶۴۳۶۰۸:۲۹:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۱۳
البته قوه قضاییه مستقل خوبه!
ناشناس۳۵۰۶۶۰۹۱۱:۵۹:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۱۳
اگر قوه قضاییه مستقل هست تا حالا کجا بوده یهو دم انتخابات از خواب بیدار شده!؟!؟
ناشناس۳۵۰۷۰۲۷۱۸:۴۴:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۱۳
اگه واقعا مستقل بود خیلی قبل تر به این مساله رسیدگی می کرد نه دم انتخابات
ناشناس۳۵۰۶۴۷۵۰۹:۱۲:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۱۳
امیدوارم‌به‌درک‌واصل‌وشرش‌از‌سرملت‌هاکم‌شود.
محمد۳۵۰۶۴۷۹۰۹:۱۵:۲۳ ۱۴۰۳/۳/۱۳
دموکراسی یعنی همین ، قضات مستقل امریکایی بدون ترس و واهمه حکم صادر می کنند و مردم امریکا هم بدون هیچ مانعی می توانند بازهم به ترامپ رای بدهند و حتی محکومیت و زندان وی هم مانع انتخاب مردم نخواهد شد. در امریکا هیچ چیز نمی تواند بالاتر از آرای عمومی عمل کند .
ناشناس۳۵۰۶۵۶۵۱۱:۲۵:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۱۳
این حماقت است نه دموکراسی سرمایه‌داری که می‌تواند تمام بنگاه‌های خبری را با پول بخرد و الان هم به خاطر رشوه محکوم شده، حق انتخاب واقعی برای مردم باقی نمی‌گذارد
ناشناس۳۵۰۶۴۸۳۰۹:۲۴:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱۳
دموکراسی غربی ها فقط حرف و شعار است. سیستم انتخاباتی ای که اجازه حضور فرد فاسدی که دهها پرونده در دادگاههای آن کشور دارد در انتخابات بدهد واقعا مضحک است. جالب اینجاست که در انتخابات این کشور بخاطر سیستم رای گیری اش ممکن است فردی بیشترین رای را از طرف مردم آورده باشد ولی رییس جمهور نشود زیرا برنده از طریق رأی اعضای مجمع گزینندگان آمریکا انتخاب می‌شود یعنی نظر مردم ملاک نهایی نیست.
باهر۳۵۰۶۷۱۰۱۳:۴۱:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۱۳
حضرت علی علیه السلام می فرماید هر کس به عیوب خود رسیدگی کند دیگر فرصت نمی کند که از دیگران عیبجویی کند.
ناشناس۳۵۰۶۹۶۴۱۷:۳۷:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۱۳
احسنت، اونها اجازه رئیس جمهور شدن رو به هر مجرمی میدهند، اینجا تقریبا هیچ احدی نمی تواند مطمئن باشد اجازه کاندیدا شدن پیدا می کند،
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین