نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  4030311001 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

مطلب «بی‌بی‌سی: پهپاد ترکیه در شناسایی محل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران اشتباه کرد» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*روزی که ستاد کل نیروهای مسلح اطلاعیه داد که پمادهای خودمون از اقیانوس هند به منطقه آورده شدن و مختصات دقیق رو پهبادهای ایرانی اعلام کردن، و البته بخاطر کمک ترکیه تشکر هم کردن .من از ادای احترام و تشکر کردن ستاد کل نیروهای مسلح از دولت ترکیه خوشحال شدم، ولی گفتم چرا باید بگن پهباد ترکیه مختصات اشتباه داده و پهبادهای ایرانی تشخیص درست دادن.فکر میکردم که خدای ناکرده در مورد این مطلب حالا به هر دلیلی سهوا یا عمدا دارن به دروغ میگن تلاش پهباد ترکیه بی نتیجه بود، ولی با چاشنی احترام بیان شده، ولی الان متوجه شدم که واقعا اینطور بوده و پهبادهای ایرانی که افتخار و غرور جوان ایرانیست، بدرستی عمل کردن و ماموریت محول شده رو دقیق انجام دادن، منم به نوبه خودم بابت کمک کشور ترکیه سپاسگزارم.

*بایستی بررسی بشه که اصلا با این صنعت پهپادی بی نظیره خودمون کی این بازی را راه انداخت و قصدش از دعوت پهپاده ترکیه ای با وجود بهتر بودن پهپادهای خودمون چی بوده؟؟؟ اینجا خیلی سعوال بی جواب مانده !!!؟

*ببینید درست که پهباد روفرستادند ولی نیتشون خیر نبود برعکس ایران که در اتش سوزی جنگلهاشون هواپیمای مخصوص برای خاموش کردن اتش فرستادند که خودشون نداشتند و از روسیه چند تا کرایه کردند و جنگلهاشون داشت میسوخت بعد روزها اصلا امکانات نداشتند یا کمک به زلزله زدگان اصلا اشاره نکردند یا خیلی محدود در کانالهای کم مخاطب اشاره کردند ایران تشکر کرد بصورت رسمی هم ولی اصل ماجرا رو هم گفت که از ویدیوی هم که پخش کردن برید ببینید با کمی دقت مشخصه اونجا نیست چون در قسمت پشت کوه پوشش گیاهی انبوه وجود نداره خودتون برید ببینید مقایسه با محل سقوط بکنید.

*محلی راکه پهپاد ترکیه شناسایی کرده بود به علت سرمای شدید امدادگران دران محل برای گرم کردن خودشان آتش روشن کرده بودندوپهبادترکیه حرارت وگرمای آتش امدادگران راشناسایی کرده بودند بنده خودم درمحل حضورداشتم وطبق اعلام پهباد ترکیه با نیروهای استانداری تبریز به محل اعزام شده بودیم که بعدازدقایقی جستجواعلام کردندهلیکوپترپیداشدو محلی که پهباد ترکیه اعلام کرده بود اشتباه است برگردید که ماهم برگشتیم به محل اصلی هلیکوپتر که سقوط کرده بود

*واقعا جای تعجب و نگرانی هست که ریسی جمهور و مقامات مملکت ما بدون امنیت سفر میکنند .

*مهم نیست کدوم پهباد پیدا مهم اینه که ترکیه هم کمک کرد حالا به هر طریق اما بی بی سی فقط قصدش ایجاد تفرقه و اختلاف بین ملت ایران و کشورهای همسایه است

*ترکیه نیتشون تبلیغ بود نه کمک! زیاداهمیت ندید وبزرگترش نکنید.

*اولا یک قرارداد بین کشورها ست که در چنین مواقعی با امکاناتی که در اختیار دارند برن به کمک هم ،دوما اگه ایران نمی خواست ویا مخالفت می کرد. در برابر درخواست یاری کشور ترکیه ،وجستجو طولانی‌تر میشد هم شماها همین را بهانه نمی کردید ومسئولین را به کم کاری متهم نمی کردید همه اقدامات برابر اصول پورتکل های مصوب اجرا شد.

*ما ایرانیان آدم های عاطفی هستیم و خیلی مشکل است برای ما که « نه » بگوییم . اصلا فرهنگ مان اینست که رودربایستی اجازه نمی دهد به طرف مقابل در خیلی مسائل جواب رد بدهیم . بنابراین وقتی ترکیه ها گفتند که بیاییم کمک کنیم ماهم برای تسریع کار که فردا عده ای نگویند اگر به ترکها اجازه ورود داده میشد سرنشینان بالگرد زودتر و زنده پیدا میشدند ، به آن اجازه ورود دادیم ... البته ما درخواست کمک نکرده بودیم ، آنها اصرار کمک رسانی میکردند که ما نیز قبول کردیم . البته جای تشکر دارد که آنها اعلام آمادگی کردند که این امر مرسوم است... ولی در کودتای ترکیه ما اصلا کمک رسانی به اردوغان را فاش نکردیم !

*ناوگان هوایی بایدنوسازی شوندایمنی سازی یک ضرورت است حذف وسایل منقضی ومستعل بایدیک اصل باشد.بایددرمسیررفع تحریم چشم دوخت.دانش بنیان ها رابایدپروبال دادوحمایت.

*سلام خدمت همه عزیزان که غیرت ایرانی اینطوری دروجودتان موج میزنه تشکر میکنم فقط یک موضوع رویادآوری میکنم که با توجه به اینکه شخص اول کشورمان در مقام اجرای هیچگونه اطلاعاتی در دست نبوده وچون لحظات امداد در دقیقه بسیار مهم است بنابراین بناچار درشرایط خاص باید به کشوری که نزدیک ومیشه اطمينان کرد کمک گرفت هموطن عزیز اون ساعات که هیچ خبری از هلیکوپتر نداشتیم چه حالی داشتیم پس مسئولان ارشد نظامی ما بهتر از من وشما درآن شرایط قرار داشتند وبهترین تصمیم روگرفتند واین پهپاد ترکی در درجه اول تشکر میکنیم که همکاری کرد دوم اینکه لااقل خودشون می‌دونن که کاررو پهپادایران تمام کرد وارجعیت تکنولوژی ایران باشرایط تحریم چقدر پیشرفت داشته مسئولان ترک هم این ادعا رو رد کردند واذعان کردند که پهپاد ترک چندین نقطه رو با فاصله بین ۶-۱۰ کیلومتر شناسایی کردولی پهپاد ایران تونست محل دقیق رو شناسایی کند البته این پهپاد چون دراقیانوس هند در ماموریت بود وزمان طول کشید تا به محل حادثه برسه بهرجهت تجربه بسیار سخت وناگوار رو تجربه کردیم اما باید در انتخابات حواسمون باشه که قراراست چه کسی رو انتخاب کنیم که اصلح ترین باشه که روح رئیس جمهور فقید ما خشنود شود

***

مخاطبین الف درباره مطلب «ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*با سلام برای همسان سازی بازنشستگان هر کدام یک حرف می‌زنند اول قرار بود با حقوق خرداد اجرا شود که با شرایط موجود تا نیمه سال یعنی شهریور اجرا نمی‌شود و بعد اگر قرار شد اجرا شود مثل پارسال هر ماه تفاوت شش ماه اول را می‌دهند مثلاً با حقوق مهرماه تفاوت فروردین را پرداخت می‌کند آن هم اگر این ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته برای دولت مجلس شورای نگهبان و....... ارزش داشته باشند همیشه تامین اجتماعی برای بازنشستگان کوتاهی کرده بازنشستگان کشوری و لشکری همیشه جلوتر است تامین اجتماعی بودن. امسال هم بعد از خورد شدن اعصاب و روان بازنشستگان تامین اجتماعی شاید همسان سازی اجرایی شود فعلاً که هر کس یک حرفی می‌زنه مهم عمل می‌باشد و زدن حکم‌های همسان‌سازی ، هر وقت این موارد را دیدیم مطمئن می‌شود که اجرایی خواهد شد

*جای تعجب است چیزی که به عنوان قانون در مجلس شورای اسلامی تصویب شده واز فیلتر شورای نگهبان هم ردشده همین چندروز پیش طحان نظیف گفت ما باهمسان سازی حقوق بازنشسته ها مشکلی نداریم ودر همان دور اول مهر تایید زدیم.حالا چرا اجرا نمیکنند .این روزها هم یکی به فکر تکیه برکرسی شهید خدمت هست .ان دیگری تکیه بر کرسی ریاست مجلس .

*به مسئولین زحمتکش و فعال لطفا اگر کاری برای بازنشستگان انجام نمی دهید زحمت بکشید جلوی گرانی وتورم بگیرید

*باسلام میخواهیم بپرسیم به چه دلیلی ازچندین ماه قبل در خبرها اعلام همسان سازی وافزایش حقوق بازنشسته را میکنید بازار وکسبه هم تمام اقلام اولیه زندگی راچندین برابر میکنند ولی ازافزایش خبری نیست .

*موقع گرفتن یک درصد ارزش افزوده نیاز به قانون نیست ولی موقع اجرای همسان سازی نیاز به قانون هست

*کف وسقف حقوقی مدیران وفاصله طبقاتی بازنشستگان هفت برابر میباشد

*ازاول گفتن سواره ازپیاده خبرنداره سیرازگرسنه اگر حقوق ودرآمدآقایان دست اندرکار مسئولین ونماینده گان محترم مانندبازنشستگان این افتخارآفرینان وپرچم داران کشور جمهوری اسلامی بود که بطورمدام شرمنده خانواده زجرکشیده میشدند چه میکردند

*یکی نیست ازاقایان جواب بده برای همسان سازی که بایدپرداخت کنیدبایدمنتظرابلاغ برنامه هفتم پس ازتاییدات قانونی باشید اما برای گرفتن ده درصدارزش افزوده بجای نه درصد که محل تامین همسان سازی هست همان اول سال اقدام فرمودند.عجب قانونی است برای گرفتن دولت منتظرابلاغ برنامه نمی ماندولی برای دادن حتما بایدابلاغ شود.قابل تامل است.

***

«سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*مبارزه با گرانی و کم فروشی و تورم و سایر مشکلات معیشتی هم از مهمترین مطالبات مردم است پس چرا اقدام نمی کنید

*حجاب لازمه جامعه است اما,نه به زور که باعث عکس العمل شود,اگر به اوضاع مالی مردم برسید وامنیت تامین شود.

*سردار رادان بهتر است اول به وظایف اصلی خود و نیروهایش بپردازد. مطالبه اکثریت مردم جامعه را طبق یک نظرسنجی واقعی از کل جامعه و نه عده قلیل مورد نظر خودش ، به دست آورده، اولویت بندی کند و براساس آن به وظایف قانونی نیروی انتظامی عمل کند.

*جناب سردار مطالبه ی اول مردم اقتصاد نابسامان وتورم افسار گسیخته ولحظه ای است ... موضوع بی حجابی رو هم باید افراد فرهنگی کار کنند نه نیروی انتظامی ....

*چرا اینقدر که از بابت حجاب ارعاب ایجاد میکنید یک کم به وظیفه اصلیتون که سرقت و امنیته فکر نمیکنید .

*یعنی می فرمایید اگر مطالبه مردمی نبود پلیس ایران اسلامی بیخیال اجرای قوانین مقررات اسلامی کشف حجاب برهنه گردی می شد ؟!!! حتی اگر یک نفر هم از امور کشف حجاب در ایران اسلامی مطالبه گر نبود پلیس ایران اسلامی موظف بود و تکلیف داشت به عنوان یک دستگاه قوی مجری قانون مقررات اسلامی با کشف حجاب کنندگان و دیگر منکراتی اخلاقی و غیره با مفسدان برخورد قانونی مجدانه مقتدرانه قدرتمندانه قاطعانه بازدارنده عادلانه خداپسندانه انجام می داد شما که مجری قوانین مقررات اسلامی در ایران اسلامی هستید نباید اینگونه دفاع می کردید این مطالبه ذاتی دین اسلام قرآن کریم در کشور اسلامی است.

*جناب رادان مردم سالهاست مطالبه با فساد را دارن مطالبه امنیت دارن سالهاست مطالبات زیادی دارن جناب رادان اگر مطالبات مردم را در اولویت قرار بدهید مطالبه حجاب آخرین اولویت است لطفا به مطالبه ضروری مردم توجه کنید

*خدامیدونه چقدرهزینه ی این طرحهاست مانیازبه آرامش وحال خوب داریم نگران آینده کارواقتصادفرزندان وکشورمان هستیم اینها اولویت نیست این افکار ونظرها ازکجا جمع آوری شده.

*مطالبه مردم امنیت روانی وامنیت مالی وجانیست .وشما این مطالبه مردمی را باکدام آرا ونظرسنجی بدست آوردید که به خورد مردم میدید.

*سردار مطالبه عمومی مردم مبارزه با اوباش و سارقان هست 

*از روزی که این طرح در حال اجراست روز بروز به بی حجاب ها در حال افزایش هستند

*متاسفانه دربیشتر مواقع تصمیم گیری های مهم، بدون نظر سنجی واقعی از مردم ،یا نخبگان فرهنگی واجتماعی وحتی سیاسی کشور اتخاذ میشود وموجب خسارات زیادی برای کشور و مردم به بار می آورد. بهتر است دراتاق فکر ،نتایج نظر سنجی از مردم مورد ارزیابی ومبنای تصمیمات کشور قرار گیرد.

*مطالبات مردم را اولویت بندی کنید و به ترتیب اولویت انجام دهید. فکر نمی کنم رسیدگی به وضع حجاب را کسی از نیروی انتظامی خواسته باشد چون کار فرهنگی است. اولین قدم این است که افراد محجبه را افرادی مهربان ، فهیم ، دلسوز و فرهیخته نشان دهید .

*جنگ داخلی مردم با مردم برای نگهداشتن روسری بر سر زنها با این اوضاع معیشت مردم و اوضاع منطقه به نفع هیچ کس نیست

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۰۵۰۱۲۱۶:۵۶:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۱۱
مجلس و شورای نگهبان چرا اینقدر وقت کشی و تعلل مهندسی شده برای تصویب لایحه عفاف و حجاب می کنند هر چه زمان میگذرد وضعیت عفاف و حجاب افتضاح تر میشود
ناشناس۳۵۰۵۳۹۱۰۱:۳۰:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۱۲
دوست عزیز نمیشه که امنیت ملی کشور رو همینجوری به خطر انداخت .
ناشناس۳۵۰۵۴۷۳۰۶:۲۳:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۱۲
قابل توجه سردار گرامی جناب رادان طرح نور در عمل تاثیر چندانی ندارد و تا قاطعیت در اجرای قوانین عفاف و حجاب نباشد تاثیر نخواهد داشت هرچه سریعتر قانون جدید باید تصویب و همه دستگاه ها و نیروها پای کار بیایند
ناشناس۳۵۰۵۹۰۶۱۴:۰۸:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۱۲
تمام نیروهای مملکت را بسیج کنید که لچک را بر سر زنان نگهدارند ! اونوقت معلوم نیست چرا این نیروها برای کنترل گرانی و ایجاد اشتغال و ازدواج جوانان و رفع تحریم ها و ترمیم ارش پول ملی و اعتبار پاسپورت ایرانی به کار گرفته نمی شوند ؟
ناشناس۳۵۰۶۳۸۵۰۶:۴۴:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۱۳
با لفظ لچک حجاب را که امر خداوند است تحقیر نکنید.
ملیحه۳۵۰۵۴۸۳۰۶:۴۲:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۱۲
شما نگران حجاب کسی نباش !! حجاب نه توی اصول دین هست نه توی فروغ دین .
ناشناس۳۵۰۵۶۲۴۰۹:۱۶:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۱۲
جناب مخبر اگر می خواهید راه رییس جمهور شهید ادامه داشتت باشد کاندیدا شوید.
ناشناس۳۵۰۵۷۳۲۱۱:۲۱:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۱۲
حجاب، فروع دین هست. شما فکر می کنید فروع دین فقط اون چند تای معروف هست؟ هر چیزی که در دین واجب باشه جزء فروع دین هست
ناشناس۳۵۰۵۹۶۸۱۵:۱۲:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۱۲
اصول و فروع دین کاملا مشخصه ما هم تنها کشور مسلمان جهان نیستیم
ناشناس۳۵۰۵۹۷۴۱۵:۲۵:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۱۲
فروع دین شامل موارد زیر می باشد: نماز روزه خمس زکات حج جهاد امر به معروف (دستور به خوبیها و نیکیها) نهی از منکر (بازداشتن از بدیها و زشتیها) تولی (دوستی با دوستان خدا) تبری (دشمنی با دشمنان خدا) همینطور که می بینی حجاب جزو فروع دین نیست و خداوند و پیامبر و ائمه اسلام هم در خصوص حجاب زنها نه سختگیری داشتند و نه مجازات تعیین کردند
ناشناس۳۵۰۶۱۹۴۲۱:۱۴:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۱۲
اولا من درس دین خوندم و می دونم که فروع دین تمام دستورات عملی اسلام است در مقابل اصول دین که اعتقادات است و این مواردی که شما فرمودین موارد مشهور هست. دوما همینطور که فرمودین نهی از منکر از فروع دین هست و مرحله سومش یعنی اعمال قدرت بر حکومت واجب است. سوما شما اول ثابت کن در زمان معصومین بد حجابی بوده تا بتونی ادامه استدلالت رو بیاری
ناشناس۳۵۰۶۴۹۴۰۹:۴۲:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۱۳
حجاب توی کدوم آیه قرآن اجباری شده و برای عدم رعایتش مجازات تعیین شده ؟
ناشناس۳۵۰۵۵۱۸۰۷:۴۶:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۱۲
چون تصویب چنین لایحه ای به هیچ عنوان دغدغه و نیاز و خواست عمومی ملت ایران نیست ، اینگونه تندروی ها افراط گرایی ها فقط خواست یک اقلیت است ، هر قانونی ابتدا باید مورد وثوق اکثریت یک ملت قرار بگیرد تا از جانب همان اکثریت هم مورد احترام و رعایت واقع شود
ناشناس۳۵۰۵۸۳۰۱۲:۵۰:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۱۲
چون مدینه فاضله حجاب را آزاد تر گذاشتند پس ما هم تقلید کنیم!!!
ناشناس۳۵۰۵۸۷۰۱۳:۴۵:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۱۲
کل کشورهای مسلمان یعنی عربستان و ترکیه و سوریه و لبنان و فلسطین و کویت و امارات و عمان و مالزی و اندونزی و پاکستان و ...... حجاب اختیاری دارند اگر در غرب بی حجابی هست در شرق هم هست ! چین و روسیه هم محجبه نیستند !
ناشناس۳۵۰۵۰۱۸۱۷:۰۶:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۱۱
کسی که کمتر بیمه پرداخت کرده چرا باید با کسی که بیشتر بیمه پرداخت کرده یکی شود؟!!!
ناشناس۳۵۰۵۵۲۴۰۷:۵۰:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۱۲
همتی بخاطر لو دادن اسناد محرمانه بانک مرکزی به صندوق بین المللی پول باید دستگیر و محاکمه شود .
ناشناس۳۵۰۵۰۳۲۱۷:۳۱:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۱۱
انتقاد می کنند روحانی نتوانست تحریمها را بردارد ،یکنفر نمی پرسد چه کسی تحریمها را ایجاد و تشدید کرد
ناشناس۳۵۰۵۰۶۴۱۸:۱۵:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۱۱
خود همین طیف
ناشناس۳۵۰۵۰۹۴۱۹:۲۸:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۱۱
روحانی پاسخگو باشد چرا تحریمها بیش از دو برابر و قیمت دلار 10 برابر شد ؟!
ناشناس۳۵۰۵۲۳۸۲۲:۵۸:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۱۱
روحاني دولت را با تورم چقدر از محمود تحويل گرفت؟4 سال چطور روحاني تورم رو تک رقمي نگه داشت!
ناشناس۳۵۰۵۶۱۱۰۹:۰۷:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱۲
متاسفانه در دهه 90 تورم تک رقمی نداشتیم در تمام اون سالها نرخ تورم 2 رقمی بود.
ناشناس۳۵۰۵۶۶۲۰۹:۵۶:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱۲
در 4 سال اول دولت روحانی بدلیل رکود شدید اقتصادی بیش از 5 هزار کارخانه تعطیل شد و نرخ بیکاری افزایش یافت کاهش تورم با سیاست انقباضی و رکود هنر نیست.
ناشناس۳۵۰۵۷۵۸۱۱:۴۳:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۱۲
در دولت احمدی نژاد 7 سال نرخ تورم تک رقمی بود و دلار فقط 2 هزار تومان گران شد اما در دولت روحانی 4 سال پیاپی نرخ تورم 75 درصد بود و قیمت دلار 25 هزار تومان گران شد.
ناشناس۳۵۰۵۶۳۴۰۹:۲۱:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۱۲
تورم 37 درصدی تحویل گرفت اما تورم 42 درصدی تحویل داد، آن دولت احمدی نژاد قدرت خرید را تخریب نکرد با اینکه 3 سال آخرش که کمتر از تورم حقوق افزایش می‌داد اما دولت روحانی 50 درصد قدرت خرید را از بین برد و حتی مابقی آن را هم برای دولت بعد خودش به ارث گذاشت
ناشناس۳۵۰۵۰۹۹۱۹:۳۷:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۱۱
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه و اشوب غربگرایان در سال 88 بود.
ناشناس۳۵۰۵۲۴۵۲۳:۰۳:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۱۱
قطعنامه های سازمان ملل نتيجه کاغذ پاره خواندن آنهاو هورا کشیدن کاسبان تحريم برای تحريم بیشتر نبود؟
ناشناس۳۵۰۵۶۱۶۰۹:۱۰:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۱۲
کاسبان تحریم همان گروهی هستن که در سال 92 با وعده رفع تحریم ها رای مردمو جمع کردند.
ناشناس۳۵۰۵۳۳۷۰۰:۲۹:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱۲
تحریم های هسته ای مال زمان احمدی نژاد بود.
ناشناس۳۵۰۵۶۱۴۰۹:۰۹:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۱۲
هیلاری کلینتون: تحریمهای نفتی و بانکی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۳۵۰۵۶۶۳۰۹:۵۸:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۱۲
اگر همین الان بین احمدی نژاد و روحانی و خاتمی انتخابات برگزار کنیم احمدی نژاد بیشترین رای را دارد.
ناشناس۳۵۰۵۷۷۶۱۲:۰۴:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۱۲
احمدی نژاد عامل تحریم های هسته ای و کاغذ پاره ها بود
ناشناس۳۵۰۵۸۱۴۱۲:۳۶:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۱۲
تحریم ها نتیجه فتنه و اشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۳۵۰۵۶۳۷۰۹:۲۴:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۱۲
جالب هست ایشان میگه آشوب 88 عامل تحریم بود(ما می گویم از دولت خاتمی... ) این ها آمدن گفتند کاغذ پاره گفتن و... !!! یعنی همیشه دنبال حواشی هستند تا خود علت به خصوص اگر جریان غرب....
ناشناس۳۵۰۵۲۲۷۲۲:۴۹:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱۱
خب پهپاد و بالگرد دید در شب از ترکیه نمی گرفتید! ترکیه اصرار داشت که پهپاد بدهد!
ناشناس۳۵۰۵۶۲۸۰۹:۱۸:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۱۲
عزیزم خود ترکیه می خواست کمک کند
ناشناس۳۵۰۵۲۵۲۲۳:۱۰:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱۱
دوست دارم بدانم شخصی که معتقد است ترکیه برای پهپاد خودش تبلیغ کرده ، چقدر زحمت کشیدند و در مورد این پهپاد و قابلیتهایش و توان تکنولوژیک ترکیه در صنایع هوایی تحقیق و مطالعه فرموده اند . یک خط اظهار نظر باید مستظهر به ساعتها مطالعه و تفکر باشد.
ناشناس۳۵۰۵۲۷۰۲۳:۲۸:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۱۱
اولا همه جهان ، ترکیه را میشناسد ( که چطوری از آب کره میگیرند ) مسئولین ما هم بهتر از هر کس به این مسئله واقف بودند .
کوروش۳۵۰۵۲۸۷۲۳:۴۰:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۱۱
چرابخاطرمردم با گرانی،تورم،بیکاری فساداداری و رانت،و...هیچ اقدامی نمیکنیدوروزبه روز بدتر می شود.
ناشناس۳۵۰۵۳۰۸۲۳:۵۴:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۱۱
توروز روشن اسلحه وقمه میکشن روی مردم عربده کشی وزورگیری میکنند و هر روز هم بیشتر میشن وهیچ کس هم پاسخگو نیست
ناشناس۳۵۰۵۳۱۸۰۰:۰۰:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۱۲
اصل منافع ملی یعنی پنهان کردن صنعت ساخت هرگونه تجهیزاتی که با سرمایه ملی تامین میشه.
غضنفر۳۵۰۵۳۲۹۰۰:۲۰:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۱۲
اکر حکومت کاری به بی حجابی وبد حجابی نداشت امروز یک بی حجاب وبد حجاب در ایران نبود .
ناشناس۳۵۰۶۲۲۷۲۱:۴۸:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۱۲
یه مدت کاری نداشت چی شد دیگه کار از چندتا تارمو گذشت شلوار های زن و مرد آب رفت
ناشناس۳۵۰۵۳۵۸۰۰:۴۴:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱۲
«مردم» مورد نظر سردار رادان چه کسانی هستند؟!
مجید۳۵۰۵۳۷۰۰۱:۰۵:۴۷ ۱۴۰۳/۳/۱۲
خدارحمت کنه شهیدجمهورعزیزوهمراهان شهیدپاکش که ۳سال شب روز تلاش کارزیرساخت کشورارتباط باهمسایه هاکه ۸سال دولت مردان غربگرا بخاطر کدخداقطع رابطه کرده بودند ۸سال باتمام توان ازهر امتیازدهی وپلمپ هسته ای اجرای ننگین سند۲۰۳۰ درتیم هسته ای ریاست جمهوری کلام اخر که کل کشور زیرروکردبودن تمام تولیدی تعطیل بود خزانه خالی ارز طلا که ریختن بازار بردن اوراق ۵۴۰هزارمیلیاردی جاگذشتن حالا این شهیدبزرگوارجمهور یک ویرانه تحویل گرفت تو۳سال هم فقط چاله هاراپرکردند.
ناشناس۳۵۰۵۴۵۳۰۵:۲۰:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۱۲
اصلاح طلب و اصول گرا هر مثل هم هستند.
ناشناس۳۵۰۵۵۱۳۰۷:۳۶:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۱۲
اولویت معنا ندارد باید همه وظایف به طور همزمان انجام شود اگر بخواهیم صبر کنیم یک معضل حل شود تا به سراغ معضلات دیگر برویم معضلات دیگر به جاهایی می رسد که آسیب های جدی در پی دارد
علی۳۵۰۵۵۲۱۰۷:۴۷:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۱۲
آیا با متعرضین به امنیت مردم برخورد نمی شود ؟!!! پس این آمار برخورد با اراذل و اوباش و سارقان و زورگیران سابقه دار و اجرای طرحهای فوق فقط فیلم است ؟!!! مگه چند روز قبل در خود نارمک چهار تن از مأمورین فراجا در درگیری با شرور سابقه دار مسلح شهید نشدند ؟!!! چرا وقتی با بی حجابی و بی عفتی و برهنگی و متجاهرین به فساد برخورد می شود قلقکتون می گیره ؟!!! چه مشگلی دارید ؟!!!
ناشناس۳۵۰۵۵۷۱۰۸:۳۶:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۱۲
بی‌حیایی را جمع کنید و همزمان شده با اختلاط نامحرم ها جهت کار فقط در آب رفتن حجاب خلاصه نخواهد شد و در جهان هم ثابت شده هست و در ایران هم مقداری به آن سمت رفته مشخص!!
dayani۳۵۰۵۶۲۰۰۹:۱۴:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۱۲
وقتی رواج قواعد فرهنگی به دست پلیس سپرده می شود، یعنی مسئولان فرهنگی کارایی لازم را ندارند.
ناشناس۳۵۰۵۶۹۹۱۰:۳۳:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۱۲
زور و اجبار و بگیر و ببندهای پلیسی اگر جواب می داد الان زنان و دختران ایران همه باید مثل زنان افغانی برقع میپوشیدن ..
ناشناس۳۵۰۵۸۱۳۱۲:۳۵:۵۶ ۱۴۰۳/۳/۱۲
زور اگر نباشه قانون هیچ خواهد شد ضمانت اجرایی قانون زور هست
ناشناس۳۵۰۶۱۸۹۲۰:۵۹:۵۶ ۱۴۰۳/۳/۱۲
همان قانون « قانون » که میگی هم باید قانونی باشد که مورد احترام اکثریت یک جامعه باشد.
ناشناس۳۵۰۵۸۳۴۱۲:۵۳:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۱۲
از 20 سال قبل اجرا نمی شود اما سر و صدای ظاهری آن زیاد است!!!
م۳۵۰۵۷۱۴۱۰:۵۳:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۱۲
بنظر من این داستان کمک ترکیه و پهباد جمع وجورش بشه بره؛ چرا عده ای حساس شدن رو این موضوع؛ اگر واقعن پهباد ترکیه پیدا نکرده؛ که هیچ؛ و گرنه؛ انکار واقعیت تو همسایگی جالب نیست؛ ما هم به ترکیه لطف کردیم؛ اما این جریان متفاوته؛ ضمنا شخص اردوغان؛ علاوه بر تشکر؛ با دست خودش به ریاست محترم هلال احمر کشورمان جایزه داد؛ ضمنن نباید حمایت ترکیه از ایران در دوران تحریم فراموش بشه؛ و اخبارشم هنوز موجوده که اردوغان بارها از آمریکا انتقاد شدید کرد و گفت ما با تحریم های ظالمانه علیه ایران همراهی نخواهیم کرد؛ و ایشان گفت آمریکا با تحریم دارویی باعث مرگ کودکان سرطانی ایران شده است.
علیجانی۳۵۰۵۷۵۱۱۱:۳۷:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۱۲
ترکیه نیتشون تبلیغ بود نه کمک! زیاداهمیت ندید وبزرگترش نکنید.
پیام۳۵۰۶۳۳۱۰۱:۴۴:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۱۳
اصلا فرض که اونا برای تبلیغ این کار کردن اما ما باید ممنون اونا باشیم .
حسین عابد.۳۵۰۵۸۶۰۱۳:۳۴:۲۳ ۱۴۰۳/۳/۱۲
سلام برسربازان گمنام.جوان ایرانی یعنی وطن پرست.یعنی عاشق ملت.یعنی قهرمان. یعنی مسوول دربرابرزورگو.یعنی آماده نبرددرکوتاه ترین زمان.یعنی شهید زنده.یعنی تابع خانواده وسیاست مملکت.یعنی عاشق وطن وخاک پاک ایران
محمد۳۵۰۵۸۷۳۱۳:۴۹:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۱۲
صرف نظر از اینکه کدامیک از پهپادها ایرانی یا ترکیه محل سقوط هلیکوپتر را مشخص کردند اگر پهپاد ترکیه بوده هم تشکر کردند اما عده ای هستن که می‌خواهند با تحریک و دروغ های خود از قول طرفین بین دو کشور اختلاف ایجاد کنند و این کار همیشگی و در همه موضوعات مشابه است افراد مغرض و رسانه‌ای دشمن است علی رغم اینکه همیشه در این امیال شوم خود شکست می‌خورند اما روز بعد موضوع مشابهی جدیدی پیدا می‌کنند و چند نفر محدود و خاص هم که از این طریق ارتزاق می‌کنند مفسران اینها هستند
بنده خدا۳۵۰۵۹۵۲۱۴:۵۲:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۱۲
تورم و گرونی هم پدر مردم رو درآورده و هیچ کس کاری نمیکنه .
ناشناس۳۵۰۵۹۷۷۱۵:۲۷:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱۲
برخورد با زورگیر و دزد و کیف قاپ و ارازل‌اوباش خواست همه مردم‌هست ،ولی برخورد با ‌بی‌حجابی خواست عده‌ای خاص هست که تعدادشون بسیار اندکه ولی نظرشون از بقیه مهمتر و واجب‌تر هست!!!
محمد۳۵۰۶۲۷۹۲۳:۳۴:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۱۲
با تشکر از زحمات نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش و همچنین مسئله حجاب ولی واقعیت این هستش که تغییر اساسی در نظم عمومی کشور دیده نمیشود چون یا زیاد سخت میگیریم ویا زیاد بیخیال میشیم این تناقض‌ها وضع کشور رو درکل بهم زده یا رومی رومی یا زنگی زنگی در برخوردها وتعاملها
ناشناس۳۵۰۶۳۰۴۰۰:۲۸:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱۳
چرا از افغانی ها نمی گویید ؟
رضا۳۵۰۶۵۸۳۱۱:۴۵:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۱۳
بعد از روشن شدن هوا نیازی به هیچ پهبادی نبود ، یک هلیکوپتر یا پهباد تجاری هم می توانست محل را پیدا کند و حتی گروه های امدادی هم نزدیک بودند ، در مورد مطالبه مردمی ، مسئولان از هر طیفی بایستی به قانون عمل کنند و از خودنمایی و برجسته کردن یکی از وظایفشان که خواست عده ای از مسئولان یا طیفی از مردم هست اجتناب کنند .
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین