آمریکا: به فشار برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهیم

  4030308143 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
آمریکا: به فشار برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهیم

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به به فشار بر ایران برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه شنبه خود به وقت محلی، گزارش روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر مخالفت دولت جو بایدن با طرح اروپا برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع هسته ای را رد کرد و گفت: این گزارش درست نیست.

خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه شنبه به وقت محلی، سوال کرد که گزارشها حاکی از تلاش آمریکا برای جلوگیری از محکوم شدن ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی اتمی توسط متحدان آمریکا مثل انگلیس و فرانسه است آیا این گزارش دقیق و معتبر است؟

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ گفت: این گزارش صحیح نیست ما از هیچ کشوری نخواسته‌ایم که به یک قطعنامه در شورای احکام رای منفی بدهد. در مقابل ما به صورت فعال در حال افزایش فشارها بر ایران از طریق تحریم‌ها فشارهای بین‌المللی و انزوای جهانی جهت جلوگیری از اقدامات بی‌ثبات کننده آنها در جهان و منطقه و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم

همزمان رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند که واشنگتن از افزایش میزان ذخایر اورانیوم ایران نگران است.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش بیان نشده است، پس از گزارش فصلی روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران با ابراز نگرانی واشنگتن از این موضوع، گفته است که واشنگتن از تلاش‌های گسترده آژانس «برای تعامل با ایران در خصوص سوالات قدیمی در خصوص تعهدات پادمانی این کشور قدردانی می‌کند.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز گذشته به رویت برخی از رسانه‌ها رسیده، مدعی شده بود که ایران ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصدی خود را افزایش داده است.

در این گزارش ادعا شده بود میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران ۳۰ برابر میزانی است که در توافق هسته‌ای برجام تعیین شده بود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۰۲۵۱۱۰۴:۲۸:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۹
بازدارندگی هسته‌ای نظریه‌ای است که از سوی کنت والتز در سال ۱۹۸۱ مطرح شد. در این نظریه، ابزار بازدارنده در حد سلاح‌های اتمی و امکانات رساندن آنها به دشمن است. والتز با ارائه این نظریه بیان کرد که هراس از خرابی‌های سلاح هسته‌ای پایدارترین ویژگی نظم بین‌المللی است و بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد گسترش این سلاح‌ها در نظام بین‌الملل وجود ندارد. همان گونه که در طول جنگ سرد بازدارندگی هسته‌ای به جای خلع سلاح به ویژگی مسلط روابط قدرت‌های بزرگ تبدیل شد و ثبات را پدید آورد، بعد از جنگ و در شرایط بحرانی نیز می‌تواند ثبات‌بخش روابط میان دولت‌ها باشد.
ناشناس۳۵۰۲۵۱۲۰۴:۲۹:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۹
اول بدست آوردن قدرت بازدارنده همتراز که مکرراً با آن تهدید علنی شده ایم سپس مذاکره بر مبنای منافع ملی و اقتصادی ...اصول حاکم به خاورمیانه با مناطق دیگر دنیا متفاوت است اول قدرت بازدارنده متعارف و نامتعارف داشته باشید ، بعد آنها شما را به مذاکره فرا می‌خوانند ...وگرنه مذاکره گرگ و میش عایدی نخواهد داشت.
ناشناس۳۵۰۲۵۱۳۰۴:۳۰:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۹
رو قوی شو گر راحت جهان طلبی ...که در قاموس طبیعت ضعیف پایمال است ...دستیابی ایران به قدرت نامتعارف میخ ثبات ایران خواهد شد زیرا از بین آنکه این تجهیزات در صورت تلاش آنها برای توطئه علیه ایران دست چه کسانی میافتد دست از توطئه بخواهند داشت ..اینها مشکلشان داشتن امکانات هسته ای نیست اینها مشکلشان تکمیل اطلاعات و تجهیزات جهت نابودی آنها ست و زمان میخرند .
ناشناس۳۵۰۲۵۱۴۰۴:۳۳:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۹
چه مطابق اصل دفاع متقابل وقتی کشوری مستمرا توسط کشور دیگری تهدید مکرر به تهدید هسته ای میشود ،قطعا آن کشور در جهت دفاع از موجودیت خود انگیزه ،جهت دستیابی به توازن قوا با آن کشور را پیدا میکند این از اصول بقا در طبیعت است ،همین رقابت شرق و غرب را بنگرید دقیقا تهدیدات یکی موجب ترغیب دیگری به دستیابی به تجهیزات مشابه شده که اکنون به فضا هم کشیده شده ،چرا وقتی کشوری عضو ان پی تی نیست مستمرا به اشغال اراضی کشور دیگری ادامه میدهد در پاسخ به تلاش کشور اشغال شده برای مبارزه با اشغالگر ناهمتراز و بدون توجه به کنوانسیون های جنگی با حملات کور و نسل کشی پاسخ میدهد و ابایی از سلاخی و قتل و عام زنان و کودکان بمباران بیمارستان و مدرسه هم ندارد و حق مردم کشور اشغال شده را بر حاکمیت سرزمینی و حق حیات برسمیت نمی‌شناسد ،باید سلاح نامتعارف داشته باشد
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین