«برجام» در موزه تاریخ ؟!

گروه سیاسی الف،   4030125066 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

اقدام اخیر دولت دموکرات بایدن، گواه این مسئله است که امکان تعامل در چهارچوب برجام وجود ندارد و ظاهرا زودتر از آنچه که تصور می‌شد، ناقوس مرگ توافق هسته‌ای به‌صدا درآمده است. 

«برجام» در موزه تاریخ ؟!

به گزارش الف، توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ موسوم به برجام، در نقطه‌ای است که نه‌تنها تصور احیای آن وجود ندارد بلکه روز به روز به زوال نزدیک شده و حتی خبری از معافیت‌های تحریمی آمریکا که امکان همکاری‌های هسته‌ای ایران و سایر کشورهای باقی‌مانده در برجام را میسر می‌کرد، نیست و همین مسئله حاکی از آن است که برخلاف تصور برخی جریان‌های سیاسی داخل کشور، توافق هسته‌ای به موزه‌های تاریخ پیوسته است.

آمریکا معافیت همکاری هسته‌ای با ایران را تمدید نکرد

یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشت که معافیت همکاری هسته‌ای با ایران تمدید نمی‌شود. بر اساس گزارش رسانه «فری‌بیکن»، دولت بایدن معافیت همکاری صلح‌ آمیز هسته‌ای با ایران طبق سند برجام را تاکنون تمدید نکرده است. با این حال دولت بایدن اکنون که معافیت‌ها منقضی شده‌اند، به اجرای آن تحریم‌ها متعهد نخواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه به «فری بیکن» گفت که مقامات آمریکایی «همچنان در حال بررسی معافیت‌ها به عنوان بخشی از روند منظم هستند» و اظهارنظر عمومی تنها پس از تصمیم‌گیری ارائه خواهد شد. این معافیت‌ها که آخرین بار در آگوست ۲۰۲۳ تمدید شده بود، در ابتدای سال ۲۰۲۴ منقضی شده است. این معافیت‌ها در چهارچوب برجام صادر می‌شود و دولت‌ ایالات‌متحده هر ۶ ماه موظف به تمدید آن بوده‌ است.

جمهوری‌خواهان کنگره سال‌ها است که بر وزارت خارجه بایدن فشار می‌آورند تا معافیت‌ها را لغو کند و تحریم‌هایی را که مانع همکاری هسته‌ای با ایران شود، را اجرا نماید. دولت ترامپ در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ پس از خروج از توافق برجام، معافیت‌ها را لغو کرده بود و دولت بایدن بعد از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که این معافیت‌ها را صادر خواهد کرد.

معافیت‌های همکاری هسته‌ای صادره از سوی آمریکا، به کشورها و شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد که در پروژه‌هایی که ماهیت نظامی ندارند فعالیت کنند؛ پروژه‌هایی چون نیروگاه هسته‌ای بوشهر، راکتور آب سنگین اراک و شراکت در برنامه بازسازی آن و همچنین تامین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران که البته با وجود اعطای معافیت‌ها در این حوزه در ادوار قبل هم پیشبرد این پروژه‌ها به‌دلیل تحریم‌های ساختاری آمریکا با چالش‌های بسیاری روبرو بوده است. 

چرا معافیت‌های هسته‌ای؟

در فضای سیاسی ایران همواره این سوال وجود داشته که چرا با وجود خروج آمریکا از برجام و اعمال سنگین‌ترین تحریم‌ها، ایالات‌متحده معافیت‌هایی را در حوزه همکاری‌های هسته‌ای ایران با سایر کشورها صادر می‌کرده است؟ دو نوع رویکرد در مواجهه با این سوال مطرح است. برخی تحلیل‌گران معتقدند که آمریکا برای تامین منافع خود معافیت‌های هسته‌ای را صادر می‌کرده و این تصمیم در راستای حفظ نظارت بر برنامه هسته‌ای کشورمان و محدود کردن توان ایران برای کاستن از زمان گریز لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای – که هیچ‌گاه هم مدنظر ایران نبوده – و کنترل سطح غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران گرفته می‌شده و عده دیگری هم معتقدند که این معافیت‌های هسته‌ای صادره، ابزار ایالات متحده برای فریب افکار عمومی و اتخاذ ژستی برای تمایل به مذاکره با ایران بوده است. این تحلیل‌گران می‌گویند که آمریکا در کنار اتخاذ راهبرد فشار اقتصادی و اعمال تحریم‌های شدید، معافیت‌های هسته‌ای را در نظر گرفته تا حسن نیت خود را نشان داده و به تمایل خود برای مذاکره تظاهر کند و بدین‌شکل فشارها را به‌دوش ایران بیندازد. 

ناقوس مرگ برجام به‌صدا درآمد

مسئله عدم تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران، موضوع تازه‌ای نیست و در دولت ترامپ هم این اتفاق رخ داده بود و حالا دولت دموکرات بایدن برای نخستین بار دست به این اقدام زده که خود حاوی پیام‌ مهمی است. به‌نظر می‌رسد ایالات‌متحده به این نتیجه رسیده که اهداف مدنظرش با تمدید معافیت‌های هسته‌ای محقق نخواهد شد و نه امکان نظارت مطلوبش بر برنامه هسته‌ای ایران و محدود کردن آن وجود دارد و نه ژست‌های مذاکره طلبانه‌اش دیگر محلی از اعراب خواهد داشت و بنابراین کوچک‌ترین منافذ تحریمی را مسدود می‌کند تا بدین ترتیب پازل فشار حداکثری خود را کامل‌تر از گذشته کند.

در برهه فعلی هیچ دورنمای مثبتی از مذاکرات برجامی مشاهده نمی‌شود و جمیع شرایط حاکی از آن است که رویکرد خصمانه غرب نسبت به ایران تداوم خواهد داشت. حتی به‌نظر می‌رسد با فرارسیدن اکتبر ۲۰۲۵ که موعد انقضای قطعنامه  ۲۲۳۱ سازمان ملل و لغو کلیه تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران است، این رویکرد تقابلی باز هم تداوم خواهد داشت؛ همان‌گونه که در مهرماه امسال و کلید‌خوردن دومین بند غروب برجام که مربوط به رفع تحریم‌های موشکی و پهپادی است، اروپایی‌ها به صراحت از عدم پایبندی خود به رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران سخن گفتند و انتظار نمی‌رود که با پایان محدودیت‌های ۱۰ ساله ایران و قطعنامه ۲۲۳۱، افق مشخصی در روابط ایران و غرب مشاهده شود. این اقدام اخیر دولت دموکرات بایدن هم گواه این مسئله است که امکان تعامل در چهارچوب برجام وجود ندارد و چه‌بسا زودتر از آنچه که تصور می‌شد، ناقوس مرگ توافق هسته‌ای به‌صدا درآمده است. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۵۴۰۰۵۱۳:۳۷:۱۱ ۱۴۰۳/۱/۲۵
برجام سند واگذاری منافع ملی ایران بود که دشمن را به طمع انداخت که می تواند بیشتر طلب کند که به در بسته خورد
ناشناس۳۴۵۴۱۳۷۱۴:۴۰:۵۹ ۱۴۰۳/۱/۲۵
برجام نمرده بلکه از ابتدا مرده به دنیا آمد
علی۳۴۵۴۱۴۶۱۴:۴۵:۰۲ ۱۴۰۳/۱/۲۵
بزرگترین منافع ملی کشور که نفتش است در بازار سیاه با قیمت نامشخص توسط افراد نامشخص بفروش،میرسد
ناشناس۳۴۵۴۱۵۹۱۴:۵۰:۱۰ ۱۴۰۳/۱/۲۵
واگذاری منافع ملی و دخالت دیگران در امور داخلی ایران را با فروش اجناس یکی نفرمایید
علی۳۴۵۴۳۵۰۱۶:۱۵:۴۸ ۱۴۰۳/۱/۲۵
برادر جان نفت جز اجناس حساب نمیشه بهش میگن منابع معدنی ملی که اتفاقا اقتصاد ایران یه روزم بدون پول نفت قابل مدیریت نیست اجناس روغن نباتی و برنج اینا حساب میشه
ناشناس۳۴۵۴۱۸۱۱۵:۰۷:۴۱ ۱۴۰۳/۱/۲۵
در زمان برجام نفت را بشکه ای 30 دلار میفروختن حالا بشکه ای 90 دلار می فروشند و ارز اون به کشور میاد.
علی۳۴۵۴۳۴۲۱۶:۱۲:۴۲ ۱۴۰۳/۱/۲۵
حالا این نفتایی که میفروشیم به چه قیمتی هست توسط کی به کجا ؟ ۹۰ دلارو که با اجازه ازت نمی پذیرم .
ناشناس۳۴۵۶۳۹۳۲۰:۵۲:۱۷ ۱۴۰۳/۱/۲۶
ما که ندیدیم
ناشناس۳۴۵۴۱۶۸۱۴:۵۳:۴۵ ۱۴۰۳/۱/۲۵
برجام در طولانی مدت منافع کشور را به همراه دارد دوستان ده سال بیست سال آینده را ببینید
ناشناس۳۴۵۴۳۳۲۱۶:۰۸:۵۹ ۱۴۰۳/۱/۲۵
فعلا که توی ده سال گذشته غیر از ۱۰ برابر کردن دلار و چند برابر شدن تحریم‌ها خاصیتی نداشته!
ناشناس۳۴۵۴۶۵۹۱۸:۱۶:۰۱ ۱۴۰۳/۱/۲۵
کاش اونایی که منفی دادن جرات و جنم بیان افکارشون را داشتند
ناشناس۳۴۵۵۳۷۹۰۲:۳۲:۱۷ ۱۴۰۳/۱/۲۶
شما مجوز انتشار نظرات و افکار منتقدین را برای الف بگیر آنوقت جرات و جنم را خواهی دید
ناشناس۳۴۵۵۵۷۳۰۸:۵۴:۱۴ ۱۴۰۳/۱/۲۶
اونایی که منفی دادن بهتره کمی سواد رسانه ای شون رو بالا ببرن
ناشناس۳۴۵۴۰۶۱۱۳:۵۷:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۲۵
دوستان عده ای به عمد راه مذاکرات برجام رو بستن و شما هم که براشون سوت و کف زدید ..
ناشناس۳۴۵۴۱۰۶۱۴:۲۴:۰۸ ۱۴۰۳/۱/۲۵
مذاکرات احیای برجام بدلیل زیاده خواهی امریکا در مباحث موشکی و نظامی و منطقه ای به نتیجه نرسید.
ناشناس۳۴۵۴۱۳۸۱۴:۴۱:۵۶ ۱۴۰۳/۱/۲۵
بالاخره این دولت دنبال مذاکره است یا راه مذاکره رو بسته!؟
ناشناس۳۴۵۴۱۶۲۱۴:۵۱:۴۶ ۱۴۰۳/۱/۲۵
برجام در کار نبود اقتصاد اینطوری نبود و یاد می گرفتید اقتصاد را اصلاح ساختاری کنید
ناشناس۳۴۵۴۴۱۵۱۶:۳۶:۲۰ ۱۴۰۳/۱/۲۵
اونایی که راه برجام رو بستن اروپا و آمریکا بودن
ناشناس۳۴۵۵۵۷۵۰۸:۵۶:۱۵ ۱۴۰۳/۱/۲۶
از توهم بیایید بیرون - برجام کلاه بزرگی بود که غربی ها با کمک سرمایه هاشون در ایران ، روحانی و ظریف و ... . سر ایرانی ها گذاشتن و چندین سال اقتصاد ایران رو فلج کردن
ناشناس۳۴۵۴۰۶۷۱۳:۵۹:۵۶ ۱۴۰۳/۱/۲۵
رو قوی شو گر راحت جهان طلبی ...که در قاموس طبیعت ضعیف پایمال است ...دستیابی ایران به قدرت نامتعارف میخ ثبات ایران خواهد شد زیرا از بین آنکه این تجهیزات در صورت تلاش آنها برای توطئه علیه ایران دست چه کسانی میافتد دست از توطئه بخواهند داشت ..اینها مشکلشان داشتن امکانات هسته ای نیست اینها مشکلشان تکمیل اطلاعات و تجهیزات جهت نابودی آنها ست و زمان میخرند ..ایران باید قدرت نامتعارف شود چرا که با قدرت نامتعارف تهدید شده و میشود ، گروهی که نمی‌گذارند هم باید دید کجا خط می‌گیرند ....
ناشناس۳۴۵۴۱۱۳۱۴:۲۷:۱۵ ۱۴۰۳/۱/۲۵
وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که سلاح اتمی بسازیم حداقل امنیت ملی مون صد درصد تامین می شود.
ناشناس۳۴۵۴۰۸۹۱۴:۱۲:۴۶ ۱۴۰۳/۱/۲۵
برجام به تاریخ پیوست .
ناشناس۳۴۵۴۱۰۸۱۴:۲۵:۴۷ ۱۴۰۳/۱/۲۵
ترکمنچای برجام مغایر ایدئولوژی نه شرقی نه غربی و مغایر منافع ملی بود.
علی۳۴۵۴۱۵۲۱۴:۴۸:۳۴ ۱۴۰۳/۱/۲۵
خیلی واضح است که ما بین برجام و فروش انرژی به اروپا چین و روسیه را انتخاب کردیم .
ناشناس۳۴۵۴۵۸۲۱۷:۳۶:۱۲ ۱۴۰۳/۱/۲۵
ما انتخاب نکردیم بلکه به خاطر بدعهدی آمریکا و اروپا مجبور شدیم
ناشناس۳۴۵۴۲۰۶۱۵:۱۶:۱۵ ۱۴۰۳/۱/۲۵
برادر جان ! برجام اجرا نشد ، آيا وضع مردم بهتر شد ؟ از كجا معلوم كه اگر گذاشته بودند برجام اجرا بشود ، وضع مردم خيلي بهتر بود ؟
علی۳۴۵۴۳۵۹۱۶:۲۰:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۲۵
من همان دو سال برجام ماشین خریدم .
ناشناس۳۴۵۴۶۶۳۱۸:۲۰:۰۳ ۱۴۰۳/۱/۲۵
از وقتی دولت قبل رفته بله بهتر شده
ناشناس۳۴۵۴۹۵۴۲۰:۵۶:۳۶ ۱۴۰۳/۱/۲۵
برجام از طرف ایران اجرا شد اما طرف مقابل تحریمها را لغو نکرد.
ناشناس۳۴۵۴۲۳۳۱۵:۲۷:۴۴ ۱۴۰۳/۱/۲۵
بهتره بگویید برجام در موزه عبرت
ناشناس۳۴۵۴۳۳۶۱۶:۱۱:۰۵ ۱۴۰۳/۱/۲۵
اونایی که اهل عبرت بودن قبل از برجام هم می‌دونستن فرجام کار چیه، اونایی هم که نیستن هنوز از فتح‌الفتوح حرف می‌زنن
صدای ملت۳۴۵۴۲۶۲۱۵:۴۱:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۲۵
با سلام اگر به شاخص های اقتصادی آماری حتی مرکزآمار ایران توجه کنید متوجه میشوید که تنها در زمان برجام ارزش پول ملی تقریبا حفظ شد وقدرت خرید مردم افزایش یافت ومیزان صادرات نفت به مرز 4میلیون بشکه در روز رسید. اشتغال افزایش یافت و قیمت مسکن ثابت ماند.متاسفانه تندروها و کاسبان تحریم در دو طرف نگذاشتن که ملت ایران در آرامش بماند.
ناشناس۳۴۵۴۶۶۸۱۸:۲۳:۰۷ ۱۴۰۳/۱/۲۵
حرف تکراری باز اولا از سال 92 تا اواسط سال 96 سرکوب اقتصادی رخ داد اما تا دوبرابر تورم افزایش حقوق داده می شد در برخی سال ها دوم اینکه چرا تولید ناخالص داخلی میزان آن رشد زیادی نمی کرد و تقریبا در همان اعداد سال 92 باقی ماند در 4 سال؟!!!!!
معلم۳۴۵۵۱۹۳۲۳:۲۴:۳۷ ۱۴۰۳/۱/۲۵
چرا از کاسبان تحریم دفاع می کنی. به قول ترامپ برجام یک فاجعه تاریخی بود که توسط او پاره شد.
ناشناس۳۴۵۵۲۲۷۲۳:۴۸:۴۱ ۱۴۰۳/۱/۲۵
خوبه که در ابتدای پیامت گفتی که دارم حرف تکراری میزنم باز!!!
ناشناس۳۴۵۴۶۷۷۱۸:۲۸:۱۰ ۱۴۰۳/۱/۲۵
برجام را شما اصولگرایان از بین بردید. ترامپ بارها اعلام کرد که برای ادامه حیات برجام باید مزاکره کنند که گوشی به این حرف ها بدهکار نبود نتیجه خروج امریکا شد. در دولت بایدن هم دوستان به امید زمستان سرد اجازه توافق که روحانی انجام داده بود را ندادند تا به قول خودشان امتیاز بگیرند . مگر شما ها نبودید که اقدام راهبردی در مجلس مصوب کردید که غرب بترسد و به برجام برگردد. شما سواد ندارید ولی همه این اتفاقات در تاریخ ثبت می شود. جایگزین برجام هم ندارید. چند صباحی دیگر هم تحریم های شورای امنیت برمی گردد و آنوقت بیچاره مردم ایران هستند که باز هزینه تحریم های بیشتر بر دوش آنان است. مسئولان و فرزندانشان هر روز فربه تر از دیروز می شوند
ناشناس۳۴۵۴۸۳۱۱۹:۵۰:۵۲ ۱۴۰۳/۱/۲۵
زمان محاکمه ظریف رسیده، زیرا که هودش انتخاب کرده بود اونجوری بشه
محمد۳۴۵۵۰۵۴۲۱:۵۰:۳۴ ۱۴۰۳/۱/۲۵
مشکل ما این است که حتی در دفاع از منافع ملی هم جناحی و با غرض و مرض بحث می کنید ، برجام بد بود ، حرفتان درست اما گردن روحانی و ظریف نیاندازید. مگر می شود ادعا کنید که ظریف سرخود رفت و امضا کردو برگشت و حالا که ماجرا به مشکل خورده است ، همه چیز تقصیر ظریف. مذاکرات عمان را حتی تئوریکای اروپایی هم خبر نداشتند، زمانی که متکی وزیر خارجه و جلیلی دبیر شورا بود،همزمان با مذاکرات رسمی بی حاصل ، ولایتی در عمان با امریکایی ها برسر غنی سازی به توافق رسید و بعد از آن هرچه بود فرمالیته و نمایشی بود .
ناشناس۳۴۵۵۳۱۵۰۱:۰۳:۴۵ ۱۴۰۳/۱/۲۶
دوستان خیلی تند نرید، برجام سیاست نظام برای برون رفت از مسئله هسته ای و امنیت سازی اون پرونده بود، چون مشکل رو حل می‌کرد ترامپ و اسرائیل و عربستان و.. باهاش مخالف بودن و با فشارهای اسرائیل ترامپ زد زیر میز. البته با خسته نباشید به برادر حسین در کیهان
ناشناس۳۴۵۷۰۲۰۱۳:۴۹:۱۹ ۱۴۰۳/۱/۲۷
یارو یکطرفه از برجام زده بیرون یه عده گدا دنبالش راه افتادن و اجرای برجام را گدایی میکنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. من عجله ندارم!

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  16. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

آخرین عناوین