با تصویب هیات وزیران؛ نرخ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

  4030122100 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

نرخ ویزیت پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشکان، روانپزشکان و...، برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

با تصویب هیات وزیران؛ نرخ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
 

به گزارش مهر، هیأت وزیران به پیشنهاد شورای‌عالی بیمه سلامت و تأیید سازمان برنامه و بودجه و به استناد بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور - مصوب ۱۳۹۵- تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۳ را تصویب و ابلاغ کرد.

تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی

الف- تعرفه ارزیابی و معاینه (ویزیت) پزشکان و کارشناسان پروانه‌دار در بخش سرپایی خصوصی:

ردیف شرح خدمت تعرفه (ریال)

۱. پزشکان، دندانپزشکان عمومی و دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) پروانه‌دار ۱,۲۶۰,۰۰۰

۲. پزشکان، دندانپزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکتری تخصصی در علوم پایه (MD-PhD) ۱,۸۹۰,۰۰۰

۳. پزشکان فوق تخصص، دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) ۲,۴۱۰,۰۰۰

۴. پزشکان متخصص روانپزشکی ۲,۵۱۰,۰۰۰

۵. پزشکان فوق تخصص روانپزشکی و دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) روانپزشکی ۲,۸۶۰,۰۰۰

۶. کارشناس ارشد پروانه‌دار ۱,۰۲۰,۰۰۰

۷. کارشناس پروانه‌دار ۸۷۰,۰۰۰

تبصره ۱- تعرفه ارزیابی و معاینه (ویزیت) سرپایی افراد با سن کمتر از ۷ سال تمام، برای تمامی گروه‌های تخصصی، به میزان ۲۰ درصد نسبت به گروه پایه افزایش می‌یابد.

تبصره ۲- تمامی ارائه‌کنندگان خدمات سلامت، مکلف به نسخه نویسی و نسخه‌پیچی به صورت الکترونیکی خواهند بود. در مواردی که به هر دلیل بر اساس قانون بودجه سالیانه کل کشور، نسخه‌نویسی به صورت کاغذی مجاز باشد، تعرفه‌های این جدول قابل محاسبه و اخذ است.

تبصره ۳- تمامی مقاطع تحصیلی مندرج در بند (الف) در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های مذکور استفاده نمایند که عنوان مربوط در پروانه مطب آن‌ها درج شده باشد.

تبصره ۴- کارشناسان ارشد و دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) پروانه‌دار در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) استفاده نمایند که کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) ثبت شده آن‌ها مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در پروانه فعالیت درج شده باشد.

تبصره ۵- تعرفه ویزیت پزشکان عمومی با سابقه بیش از ۱۵ سال کار بالینی، ۱۵ درصد علاوه بر تعرفه مصوب می‌باشد.

ضرایب تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی

۱- ضرایب ریالی جز حرفه‌ای تمامی خدمات و مراقبت‌های سلامت مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت بر مبنای K واحد و معادل یک میلیون و یازده هزار ریال محاسبه می‌شود.

۲- ضریب ریالی جز حرفه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت برای خدماتی که با علامت (#) مشخص شده‌اند و کدهای (۷) و (۸) و ویزیت سرپایی، اعم از اینکه در بخش سرپایی و یا بستری ارائه شوند، بر مبنای K واحد و معادل ۵۶۸ هزار ریال محاسبه می‌شود.

۳- ضریب ریالی جز حرفه‌ای خدمات دندانپزشکی معادل ۶۲۹ هزار ریال محاسبه می‌شود.

تبصره- سهم پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای خدمات دندانپزشکی تحت پوشش، معادل ۷۰ درصد رقم فوق است.

۴- ضرایب ریالی جز فنی تمامی خدمات و مراقبت‌های سلامت مندرج در کتاب ارزش نسبی (به استثنای خدمات مندرج در بندهای (۵) و (۶) بر مبنای K واحد و معادل دو میلیون و ۸۴۳ هزار ریال محاسبه می‌شود.

۵- ضریب ریالی جز فنی برای خدماتی که در کدهای (۱) تا (۷) مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت با علامت (#) مشخص شده‌اند، اعم از اینکه در بخش سرپایی و یا بستری ارائه شوند، بر مبنای K واحد و معادل یک میلیون و ۷۷۷ هزار ریال محاسبه می‌شود.

۶- ضریب ریالی جز فنی برای خدماتی که در کدهای (۸) و (۹) مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت با علامت (#) مشخص شده‌اند، اعم از اینکه در بخش سرپایی و یا بستری ارائه شوند، بر مبنای K واحد و معادل یک میلیون و ۷۰۵ ریال محاسبه می‌شود.

۷- ضریب ریالی جز فنی خدمات دندانپزشکی معادل یک میلیون و ۱۶۱ هزار ریال محاسبه می‌شود.

۸- ضریب ریالی جز مواد و لوازم مصرفی دندانپزشکی معادل ۵۵۴ هزار ریال محاسبه می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۵۰۷۹۹۱۸:۰۱:۰۶ ۱۴۰۳/۱/۲۲
هر روز نرخ های جدید همه ی قیمت ها بالا رفت
ناشناس۳۴۵۰۹۱۰۲۰:۲۶:۲۲ ۱۴۰۳/۱/۲۲
تعرفه های پزشکی برخلاف تعرفه و قیمت های جاری کشور مثل نرخ تاکسی، قیمت گوشت و مرغ و اب و برق، سالی یکبار اضافه میشه. جامعه پزشکی و درمانی آن تعداد محدود جراح با تعرفه و دستمزدهای آنچنانی نیست. طی دو سال گذشته طبق آمار ( نه ویزیت دکتر فلان و بهمان) تعرفه پزشکی ۶۰ درصد افزایش یافته این در حالی است که در این دو سال هزینه ها اعم از مالیات، اجاره، قیمت خوراکی، دلار و هر چیزی که فکر کنید حداقل ۲۰۰ درصد افزایش یافته. نتیجه این کار از طرفی مهاجرت کادر درمان و از طرف دیگه افت کیفیت خدمات شده. راهکار تنها در تقویت بیمه ها مخصوصا بیمه های تکمیلی هست،
ناشناس۳۴۵۰۹۹۹۲۲:۵۳:۰۰ ۱۴۰۳/۱/۲۲
۶۰ درصد و بذار در مقابل ۲۰ درصد بازنشستگان
ناشناس۳۴۵۱۳۴۱۱۳:۱۰:۴۹ ۱۴۰۳/۱/۲۳
۶۰ در صد در مقابل ۲۰ درصد کارمند و کارگر ،برای شمایی که فکر می کنی شغلت خاص است ، و برای هر بیمار در دقیقه حساب کن ، و برای ما روزانه حساب کن ،البته متاسفانه ریاضیات شاید برای شما سخت باشد، مهاجرت کن ،نگران ما نباش
ناشناس۳۴۵۱۵۲۲۱۷:۳۴:۴۱ ۱۴۰۳/۱/۲۳
کجا ۶۰ درصد افزایش داشته . من پزشک پارسال ویزیت رو ۹۰ میگرفتم الان شده ۱۲۶ تومن . این کجا ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده اخه
بازنشسته کشوری۳۴۵۲۱۱۲۰۹:۳۷:۴۶ ۱۴۰۳/۱/۲۴
خب با حساب خود شما میشه ۴۰ درصد یعنی دو برابر درصد افزایش حقوق بازنشسته!
ناشناس۳۴۵۰۸۴۱۱۸:۲۷:۲۵ ۱۴۰۳/۱/۲۲
در کشور فرانسه رابطه مالی بین پزشک و بیمار از طریق حمایت شرکت های بیمه حذف شده. هر فردی بر حسب توان مالی بیمه هایی را انتخاب می کند. نکته جالب برای افرادی است که حداقل درآمد را دارا هستند. آنها می توانند به صورت صد در صد تحت حمایت دولت قرار گیرند. یعنی هر نیاز درمانی از عصب کشی دندان گرفته تا جراحی و...تحت پوشش بیمه ای هستند که دولت هزینه آن را پرداخت می کند. از این تجربه دولت ایران هم می تواند استفاده کند اما چرا اجرایی نمی شود؟
ناشناس۳۴۵۰۹۰۶۲۰:۲۱:۱۹ ۱۴۰۳/۱/۲۲
این دوست عزیز درست می گوید. نکته جالب هم اینجاست که نیازمندان فرانسوی، کارت های بیمه درمانی شارژ شده ای در اختیار دارند که فقط می توانند در مراکز درمانی از موجودی آن استفاده کنند. یعنی بلافاصله و هر زمان که نیاز داشته باشند، هزینه های درمانی آنها بدون توجه به نوع درمان (جراحی یا هر سطح درمان دیگری که نیاز داشته باشند)آا پرداخت می شود.
ناشناس۳۴۵۰۸۶۳۱۹:۲۵:۱۲ ۱۴۰۳/۱/۲۲
دولت محرومان
ناشناس۳۴۵۰۸۷۰۱۹:۳۴:۵۵ ۱۴۰۳/۱/۲۲
دست هيئت دولت درد نكند ببخشيد هيئت وزيران چرا يكبار نظام و حكومت يك بار و فقط يك بار سياست ارزان سازى را دنبال نميكند چرا دولت اول نميگويد قيمت برق و اب و گاز و نرخ مكالمه تلفن ووو ١ تا دو درصد كاهش قيمت ميدهيم چرا دولت نميگويد ماليات ارزش افزوده را مثلاً نيم درصد كاهش ميدهيم چرا دولت نميگويد حقوق گمرگى و سود بازرگانى گمرگات را مثلاً ٥ درصد كاهش ميدهيم ؟
ناشناس۳۴۵۱۰۲۲۲۳:۵۸:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۲۲
اونوقت زیادی به شما خوش میگذره
علی۳۴۵۰۹۸۵۲۲:۲۸:۵۵ ۱۴۰۳/۱/۲۲
ببینید چه راحت افزایش تعرفه دادن واجراشده حالابرای بازنشستگان بی دفاع چندسال دارندمتناسب سازی میکننداین دست واون دست میکنند ماکه سی سال ازحقوقمون کسرشداگرمدیریت برنامه ریزی داشتن الان سازمان کلی منبع درآمدداشت منت مجلس وامسال دولت نداشتیم
حیاتی۳۴۵۰۹۸۸۲۲:۳۲:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۲۲
کسانی که تعرفه دکترها را بالا می برند یه سری به حسابهای دکترها تو بانکها بزنندبیشترشون تو کار ساخت ساز وسرما یه گذاری هستن .
محمد۳۴۵۰۹۹۴۲۲:۴۶:۱۷ ۱۴۰۳/۱/۲۲
بنده پزشک نیستم ولی این اعداد کم است. باعث بی انگیزه شدن پزشکان می شود. تقریبا پزشک عمومی که فقط کار پزشکی کند و اقدامات زیبایی انجام ندهد قادر به گرداندن مطب خود نیست.
نصر۳۴۵۱۲۴۴۱۱:۱۰:۱۲ ۱۴۰۳/۱/۲۳
اره حرف شما تا حدودی درسته مخصوصا عمومی ها .ولی تو مطبهای متخصصین بابت کارهای جانبی مثل اکو و‌سونوگرافی و تست ورزش و اندوسکوپی خیلی پول میگیرن و علاوه بر این برخی از جراحها به واسطه انحصاری که ایجاد کردن زیرمیزی زیادی میگیرن که تخلف محرزه
جعفر۳۴۵۳۹۵۳۱۳:۱۲:۱۴ ۱۴۰۳/۱/۲۵
بنده پزشک هستم ولی به نظرم این اعداد زیاده.
ناشناس۳۴۵۱۲۰۷۱۰:۲۹:۲۶ ۱۴۰۳/۱/۲۳
جیب مردم خالی و قیمت اجناس و خدمات هر روز در حال افزایش .
منصور۳۴۵۱۶۴۶۲۱:۲۰:۱۹ ۱۴۰۳/۱/۲۳
به عنوان عضوی از جامعه پزشکی باید به دو موضوع اذعان کرد: وضعیت اقتصادی مردم برای تامین هزینه ها از جمله هزینه درمان مناسب نیست . تعرفه خدمات پزشکی مطلقا متناسب زحمات و سختیهای شغل پزشکی نیست ... مستحضر هستید که تعرفه پزشکان در طول سال تغییر نمی کند در حالیکه بخش عمده کالا و خدمات به تبع دلار قیمت گذاری می شوند.... تنها برنده این بازی سازمانهای بیمه گر هستند که به اشکال مختلف حق شهروندان (گیرندگان خدمت) و اعضای جامعه پزشکی (ارائه کنندگان) خدمت را ضایع می کنند.... ابلاغ با تاخیر تعرفه ها که هر ساله اتفاق می افتد صرفا برای تامین منافع بیمه و کسری بودجه دولت است ... بیمه های تکمیلی هم بازی مشابهی دارند ... یکی دو ماه اول سال با بهانه نامشخص بودن تعرفه ها یا عدم انعقاد قرارداد ، هزینه را نمی پردازند و آخر سال هم به بهانه نارضایتی و لزوم تغییر بیمه تکمیلی ... البته شخصا معتقدم دریافت زیرمیزی توسط برخی پزشکان ناقض قانون و حقوق عامه مردم و ظلم مطلق است و با وجود مشکلات فراوان جامعه پزشکی و تعطیلی اجباری خیلی از مراکز در سالهای گذشته دریافت زیرمیزی از دیدگاه من جنایت است!!! باید درک کنیم همه ما اعضای یک جامعه هستیم ... مشکل ما سیستم اداری از اساس غلط است.... امیدوارم شرایط درست شود!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین