نامه توکلی به اژه‎‌ای درباره پرونده کاظم صدیقی/ رقبای قالیباف برای ریاست مجلس/ انتقاد تسنیم از پناهیان

  4030119081 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نامه توکلی به اژه‎‌ای درباره پرونده کاظم صدیقی/ رقبای قالیباف برای ریاست مجلس/ انتقاد تسنیم از پناهیان

انتقاد از مواضع اخیر مولوی عبدالحمید

روزنامه ایران نوشت: «چند ساعت پس از حملات تروریستی، گروهک جیش‌الظلم با انتشار بیانیه‌ای، اهداف خود از عملیات ناکام در سیستان و بلوچستان را اعلام کرد. اهدافی که مشخصاً پرده از بده بستان‌های این گروهک تروریستی و امام جماعت مسجد مکی زاهدان برداشت.«ناکام گذاشتن پروژه و طرح توسعه سواحل مکران» دلیلی بود که گروهک تروریستی جیش‌الظلم به صراحت از آن پرده برداشت. مشارکت کشورهای خارجی از جمله روسیه، چین و هندوستان در طرح توسعه سواحل مکران نیز از دیگر مواردی بود که مورد اشاره جیش‌الظلم قرار گرفت...

 به نظر می‌رسد پیشرفت مردم سیستان و بلوچستان علاوه‌بر مریدان عبدالمالک ریگی معدوم، در مسجد مکی زاهدان نیز مخالفانی دارد. 11 اسفندماه 1402 بود که عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان در قالب خطبه‌های نماز جمعه این مسجد، به طرح پروژه سواحل مکران و مشارکت کشورهای خارجی از جمله هندوستان در این طرح تاخته و مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرد...

علاوه بر مواضع مشترک مسجد مکی و جریان تروریستی جیش‌الظلم در خصوص موارد مطرح شده، عبدالحمید اسماعیل‌زهی در خطبه‌های نماز جمعه اخیر خود بدون محکوم کردن حمله تروریستی جیش‌الظلم که تاکنون منجر به شهادت 16 نفر از مدافعان امنیت شده، خواستار گفت‌و‌گو و مذاکره جمهوری اسلامی با یک گروهک تروریستی که مشخصاً امنیت کشور و مردم را نشانه گرفته است، شد؛ وی بدون اشاره به جنایات گروهک تروریستی جیش‌الظلم، مقابله نیروهای نظامی کشورمان با تروریست‌های ضدایرانی را به درگیری دو گروه نظامی و سیاسی تقلیل داده و طرفین را به پرهیز از «هر نوع خشونت» و حل مشکلات و مسائل از طریق «گفت‌وگو» توصیه کرد!»

***

دفاع چمران از ساخت مسجد در پارک قیطریه

به گزارش ایرنا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فضای مجازی یک جنگ روانی است، گفت: در مورد بوستان قیطریه گفتند درختانی قطع شده است که اینطور نبود و از یاد نبریم که یکی از افتخارات آقای کرباسچی هم این بود بود که در بوستان مسجد ساخته است.

چمران با بیان اینکه طراحی‌های صورت گرفته را می‌بینیم و باید تایید شود، گفت: اما قطعا مسجد کوچک زیبایی در بوستان قیطریه ساخته خواهد شد و حرف آخر ما این است که حتی یک درخت نیز قطع نخواهد شد؛ نماینده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هم حضور خواهد داشت و هیچ مشکلی نخواهد بود. درختی قطع نمی شود و مشکلی برای ورزش مردم هم پیش نخواهد آمد.

وی یادآور شد: بی تردید مردم نیز استقبال خواهند کرد که به جای یک فضای بی استفاده و زمین بایر، مسجد ساخته شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آقای امانی عضو شورا هم اعلام کرده که برداشت درست و مناسبی از صحبت‌های وی انجام نشده است، گفت: این بوستان ۱۲۲ هزار متر مربع است و در گوشه‌ای از آن مسجد احداث خواهد شد.

پیروز حناچی، شهردار سابق تهران درباره این موضوع به سازندگی گفت: «سنت جاری در کشور ما تا قبل از انقلاب این‌طور بوده که مسجد را مردم می‌ساختند و همه کارهای مربوط به آن را انجام می‌دادند.

شاید در احداث مساجد بعضاً یک بانی نقش مهم‌تری داشته و بیش از دیگران کمک می‌کرده یا مثلاً بعضی از علما منابعی را اهدا می‌کردند، ولی عمدتاً دولت در این قضیه چندان نقشی نداشته است.

اگر هم نهادهای عمومی یا دولتی بخواهند نقشی ایفا کنند باید به جای داشتن نقش محوری، کمک‌کننده باشند.

در این مورد خاص، اولاً اگر آنجا واقعاً نیازمند مسجد باشد، شهرداری بزرگ‌ترین ملاک این شهر است و زمین و ملک زیاد دارد. وقتی می‌بیند که حساسیت وجود دارد، این طرف هم زمین فضای سبز است و مردم به حفظ آن حساس هستند و اصلی ترین بحران تهران هم آلودگی هواست، یعنی نقطه مقابل آن توسعه فضای سبز راهکار اصلی است و نه کاهش آن و ناخنک زدن به فضای سبز موجود،‌ پس باید به آن توجه کرد.

اگر واقعاً آن محدوده نیاز به احداث مسجد دارد که ظاهراً ندارد، شهرداری می‌تواند به جای لجبازی با افکار عمومی، طور دیگری آن را رفع کند...

 تدبیر حکومت داری و حاکمیتی اقتضا می‌کند که به افکار عمومی توجه شود. در گام بالاتر، هر کاری که شهرداری می‌خواهد انجام دهد اگر با نگاه اجتماعی باشد نتیجه آن بسیار متفاوت خواهد بود.»

***

نامه توکلی به اژه‎‌ای درباره پرونده کاظم صدیقی

احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت، طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار ورود مدعی العموم به موضوع پرونده حوزه علمیه امام خمینی (ره) و شخص آقای صدیقی به عنوان متولی و منتقل کننده بخشی از املاک حوزه علمیه به موسسه «پیروان اندیشه‌های قائم» شد.

در بخشی از این نامه آمده است: «اظهارات مسئولان حوزه علمیه امام خمینی (ره) و شخص آقای صدیقی به عنوان متولی و منتقل کننده بخشی از املاک حوزه علمیه به موسسه‌ای کاملا تجاری، کاملا خصوصی و تقریبا خانوادگی تحت عنوان «پیروان اندیشه‌های قائم»، دلالت صریح بر وقوع برخی جرایم واجد ماهیت عمومی دارد که ورود مدعی العموم به موضوع و رسیدگی به آن را اقتضا دارد.

اما متاسفانه در این مدت، سکوت نامیمون و غیر قابل باوری را از مقامات قضایی و به طور خاص دادستانی شاهد هستیم که اعتماد عمومی به دستگاه قضایی و نظام اسلامی را به شدت خدشه دار می‌کند. این در حالی است که قوه قضائیه اخیراً در اقدامی مبارک و قابل تقدیر، در رسیدگی به پرونده فرزندان معاون اول مستعفی قوه قضائیه نشان داد که در مواجهه با جرایم و مفاسد، رسیدگی قضایی عادلانه را حتی در مورد وابستگان و صاحب منصبان دستگاه قضایی به اجرا می‌گذارد.»

 

***

چینی‌ها مشتری سهام سایپا و ایران‌خودرو

جوان نوشت: «واگذاری سهام خودروسازان با توجه به شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) و تأکید مقام‌معظم رهبری بر اداره خودروسازان از سوی سهامداران خصوصی در بهمن ماه سال گذشته بستری شده است تا موضوع واگذاری سهام خودروسازان در سال جاری بیش از گذشته قوت بگیرد. خبر‌های رسیده حاکی است چینی‌ها مشتری این دو غول خودروسازی هستند، علاوه بر این شرکت‌های بزرگ متعلق به بخش خصوصی صنعت خودرو (که همه در شراکت با چینی‌ها هستند) نیز مشتری ایران‌خودرو و سایپا شده‌اند.

با توجه به اینکه در حال حاضر خودرو‌های چینی مونتاژی در ایران تولید می‌شود، با سهامدارشدن چینی‌ها در این صنعت، انتظار می‌رود کیفیت خودرو‌های داخلی بهبود یابد. در غیر این صورت، حتی واگذاری سهام دولتی این دو غول خودروسازی نیز نمی‌تواند گرهی از این صنعت آشفته باز کند.»

***

رقبای قالیباف برای ریاست مجلس

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه به خبرآنلاین گفت: «هر جریانی که سرمایه‌گذاری کند، قطعاً در انتخاب رییس مجلس تاثیر دارد، بنابراین به نظر می‌رسد که برای ریاست مجلس شاهد رقابت تنگاتنگ خواهیم بود کما اینکه نامزدها از حالا تلاش خودشان را برای یارگیری از میان منتخبین، شروع کردند و جلسات و برنامه‌های متعددی دارند که باید مشاهده کرد در نهایت به جمع‌بندی می‌رسند چرا که هیچ‌کدام اکثریت مطلق و نسبی ندارند که بدون ائتلاف با بقیه فراکسیون‌ها بتوانند به راحتی رأی لازم برای ریاست مجلس را بدست بیاورند...

فکر نمی‌کنم شریان و گروه‌های نظیر آن زمینه‌ای برای ریاست مجلس داشته باشند چراکه آنها ۴،۵ نفر اصلی دارند و بقیه را از لیست‌های مشترک انتخاب و به نام خودشان معرفی کردند که از نظر سیاسی کار درستی نیست.

به بیان دیگر درست نیست وقتی دو تشکل معروف و مشخص فردی را قبول داشته باشند، آن فرد را به نام خود ثبت کنند، این کار غلطی است. در مجموع در حال حاضر ۳ فراکسیون اصلی مجلس دوازدهم عبارتند از: ائتلاف، وحدت و معتدلین که در مجلس تعیین‌کننده هستند...

منظور از رقابت تنگاتنگ برای ریاست مجلس بیشتر متکی است، نبویان برابر قالیباف ادعایی ندارد ضمن اینکه اخیراً از قالیباف تعریف کرده است، در نتیجه فکر نکنم نبویان به دنبال ریاست مجلس باشد اما بهرحال متکی برای ریاست مجلس فعال‌تر است.

همچنین ذوالنور که در هیچ لیستی نیست هم برای ریاست مجلس فعالیت می‌کند. در مجموع به نظر می‌رسد قالیباف و متکی برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند و برای نائب رییسی مجلس هم افرادی نظیر پزشکیان، نیکزاد و حاجی بابایی مطرح هستند.»

***

بانک مرکزی بازار چندنرخی ارز را به سمت بازار تک‌نرخی حرکت دهد

خراسان نوشت: «مطالعات مختلف و مقایسه آمارها نشان می دهد که در بلندمدت رشد نرخ ارز متاثر از فاصله تورم داخلی و خارجی است. در این میان 5 سال متوالی تورم بالای 40 درصد در اقتصاد ایران، خود محرک اصلی رشد نرخ ارز است...

 در حال حاضر با صادرات روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت به قیمت حدود 80 دلار در دو سال اخیر، وضعیت درآمدهای نفتی چندان بد نیست و شوکی از این ناحیه نیز به اقتصاد وارد نشده است.

به نظر می رسد عامل کلیدی در این میان تعدد نرخ های ارز و نوع مدیریت ارزی بانک مرکزی است که پس از گذر از جهش ارزی 1401 و آرامش نسبی بازار ارز در 1402 اکنون در 1403 با اثر روانی تشدید چالش های سیاسی منطقه ای دارد اثر خود را بر بازار ارز نشان می دهد.

ما در حال حاضر با 7 نرخ ارز متفاوت از 4200 برای برخی اقلام پزشکی خاص تا 65 هزار تومان در کف بازار ارز رو به رو هستیم.

در این میان با اقلام اصلی یعنی ارز نفتی دولتی به نرخ 28500 برای کالاهای اساسی، ارز 40 هزار تومان برای صادرکنندگان بزرگ و شبه دولتی از جمله پتروشیمی ها، ارز 43 هزار تومانی برای سایر صادرکنندگان و ارز 65 هزار تومان بازار آزاد که نیاز مازاد متقاضیان ارز مسافرتی است و سایر تقاضاهای ارزی از جمله تقاضای دلالی و نگهداری به صورت دارایی مواجه هستیم.

تا زمانی که این تعدد نرخ با این فاصله فراوان را شاهدیم با بازنگشتن ارز صادراتی، افت صادرات غیرنفتی، تقاضای بالا برای واردات اقلام دارای نرخ ارز ترجیحی و هجوم تقاضای سفته بازی به بازار مواجه ایم.

این واقعیت در دوره های قبلی جهش نرخ ارز نیز دیده شده اما ظاهرا قرار است آزموده را باز هم بیازماییم و بازار ارز را با فهرستی طولانی از نرخ های متعدد و فرصت های رانت جویی مدیریت کنیم. نتیجه چنین مدیریتی چنین افزایش نرخ ارزی است.»

***

انتقاد تسنیم از پناهیان

تسنیم نوشت: «علیرضا پناهیان از مبلغین منبری‌های خوب کشور است و سالهاست که منابر او جزو شنیدنی‌هاست؛ البته نمی‌توان انکار کرد که پناهیان دهه‌ی اخیر، با پیش از آن تفاوتی کرده و تا حدی سیر نزولی داشته است، اما به هرحال حجت‌الاسلام پناهیان یکی از منبری‌های خیلی خوب و قابل استفاده در کشور است.

با این حال او هر از گاهی در سخنان خود دچار حاشیه می‌شود و به نظر می‌رسد مشکل اصلی، بعضاً استراتژی و ساختار سخنان او برای جا انداختن یک بحث است. گاهی اوقات، نوع استراتژی که پناهیان انتخاب می‌کند، او را وارد چالشی می‌کند که مجبور می‌شود از خودش شکست بخورد.

مثلاً یک روز برای آنکه اهمیت «ولایت‌مداری» را نشان دهد، دوگانه‌ی غیرضروری و غیرواقعی به نام ولایت و عدالت می‌سازد و از آنجا که می‌خواهد نشان دهد که ولایت خیلی مهم است، عدالت را تخفیف می‌کند حال آنکه اصلاً برای آنکه اثبات کنیم ولایتمداری مهم است، نیازی به تنزّل دادن عدالت نداریم؛ بلکه با این دوگانه در واقع دوگانه‌ای برای ولایت ساخته‌ایم که خود را بیشتر به هچل می‌اندازیم نه مخالفانمان را!»

***

بازگشت جبلی و دوستان از ایده‌های سابق

فرهیختگان نوشت: «آزمون و خطای مدیران تلویزیون، بدون هیچ نقشه‌راه مشخصی هیچ نتیجه‌ای نداشت، جز اینکه به دیوار سخت واقعیت خورد ند و مدیریت آنتن تلویزیون در نوروز 1403 و پیشتر از آن در یلدای 1402 به درک واقعی‌تری از وضعیت رسانه رسید.

اینکه مدیریت مدیوم فراگیری همچون تلویزیون، ملاحظات یک رسانه ملی را در نظر نگیرد، محکوم به شکست خواهد بود. دوربرگردان مدیران، تلویزیون را به سه‌سال قبل بازگرداند، همچنان آن انتقادات باقی است به اضافه اینکه خسارت قهر مخاطبان هم به تلویزیون تحمیل شده و جایگاهش در بین هنرمندان و مردم تنزل یافته است.

فراموش نمی‌کنیم روزهایی را که قاب تلویزیون، محل اعتبار و شهرت چهره‌های هنری بود و حالا وضعیتی بر تلویزیون عارض شده که مدیران شبکه‌ها برای دعوت از میهمان، مجبور به پول‌پاشی هستند. رفتار ضدبرندی که بر تلویزیون تحمیل شد، به اندازه‌ای خسارت‌بار بوده که تدبیر و زمان زیادی برای جبران آن لازم است.

با این حال نوروز امسال را می‌توان نقطه عطف و بازگشت از ایده‌های توهمی در مدیریت تلویزیون دانست و نتیجه‌اش هم نه‌تنها رضایت رئیس صداوسیما از این تصمیم است که ظاهرا مخاطب هم به نسبت سال قبل و سال قبل‌ترش بیشتر و خشنودتر پای هفت‌سین تلویزیون نشسته بود. جبلی با اشاره به آمار استقبال مخاطبان از برنامه‌های نوروزی سیما، گفت: «آمار قابل‌توجه و امیدبخشی را از استقبال مخاطبان عزیز از برنامه‌های رسانه ملی داشتیم که در هفته اول نوروز امسال در مقایسه با برنامه‌های سال گذشته در همین بازه زمانی، حدود ۸ درصد افزایش مخاطب بود که امیدبخش است.»

دیدگاه کاربران

ملتمس دعاي شما اصغر۳۴۴۷۹۶۷۲۰:۴۹:۲۱ ۱۴۰۳/۱/۱۹
نامه توكلي به اژه اي در مورد كاظم صديقي ! ------------------------------ اول اين كه خدا خير جناب توكلي بدهد كه حرف حساب زده است !! دوم : حالا چرا بايد جناب توكلي اين نامه به رئيس قوه قضاييه بنويسد ، چرا خود جناب صديقي با پاي خودش ، نرود و خودش را به قوه قضا ييه معرفي نكند ، تا بدين وسيله اعلام نمايد كه همه در برابر قانون يكسانند و هم اين كه بازهم اعلام نمايد بنده حاضرم هر چه قانون مي گويد بپذيرم ! ... اين توقعي است كه اين حقير فقير سرا پا تقصير از جناب صديقي دارم كه البته ايشان نام خانوادگي شان « صديقي » باشند و انشالله در عمل هم در جرگه « صديقي » ها باشند ...... انشا الله
ناشناس۳۴۴۸۳۳۷۰۷:۳۸:۵۴ ۱۴۰۳/۱/۲۰
قوه قضاییه در مورد تخلفات، بعضیا رو دستگیر ،بعضیا رو احضار ،بعضیا رو دعوت میکنه ولی تخلف بعضیا رو فقط مشاهده می‌کنه.
ناشناس۳۴۴۷۹۶۸۲۰:۴۹:۳۳ ۱۴۰۳/۱/۱۹
زمان حضرت علی بو(ع) بود که قاضی رای به مرد مسیحی داد
ناشناس۳۴۴۷۹۷۷۲۰:۵۲:۴۵ ۱۴۰۳/۱/۱۹
تشکر از آقای توکلی نامه بسیار به جا و خوبی است مطالبی که آقای توکلی گفتند کاملا درست است باید با این پرونده سریعا و با قاطعیت برخورد شود تا اعتماد عمومی بازگردد
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۴۸۰۲۱۲۱:۳۷:۱۰ ۱۴۰۳/۱/۱۹
قصد دفاع از آقای پناهیان را ندارم و و هیچوقت هم جزو طرفداران این روحانی نبوده ام اما نمی دانم چرا اینقدر روی سخنان ایشان حساسیت وجود دارد؟! یک روحانی هم می تواند اشتباه کند و معصوم نیست. منتها صدا و سیما میبایست تریبون و میدان را برای دیگران نیز قائل باشد و خود آقای پناهیان هم بهتر است به اینکه ایشان هم می تواند اشتباه کند اعتراف نمایند و منتقدین ایشان هم بهتر است ترجیحا عذرخواهی این روحانی را بپذیرند گرچه به نظر می رسد تا به حال از بابت اظهارات کمی تا قسمتی عجیب و غریب شان! به آن صورت عذرخواهی هم در کار نبوده است! والله اعلم
ناشناس۳۴۴۸۰۵۷۲۲:۲۸:۲۱ ۱۴۰۳/۱/۱۹
حساسیت روی ایشان بدلیل مواضع ایشان نسبت به دیگران است که با داد و فریاد و زبان تند صحبت کنند.
ناشناس۳۴۴۸۰۶۴۲۲:۳۶:۴۱ ۱۴۰۳/۱/۱۹
مروجین فساد و بی بند باری در زمان مقتضی محاکمه‌ خواهند شد
ناشناس۳۴۴۸۳۷۱۰۸:۲۰:۲۵ ۱۴۰۳/۱/۲۰
لطفا سخنان ناپسند وی را توجیه نکنید.
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۴۸۴۱۵۰۸:۵۶:۴۶ ۱۴۰۳/۱/۲۰
و خوشبختانه بنا به اخبار صبح امروز یکشنبه و در پی انتقادات صریح جناب انصاریان نسبت به اینگونه اظهارات بیان شده سرانجام اینکه آقای پناهیان طی دیداری با ایشان از مردم و علمای حوزه عذرخواهی کرده اند.
ناشناس۳۴۴۸۰۴۷۲۲:۱۹:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۱۹
جناب توکلی نامه بزن برای چیزهای مهم و کلان کشور ازجمله ارزهای رانتی و چند نرخی و دستکاری آن که بلای اقتصاد ایران شده از 20 سال قبل و باعث تخریب معیشت و درنتیجه سرمایه اجتماعی این شکلی شده
ناشناس۳۴۴۸۱۳۹۰۰:۰۳:۰۸ ۱۴۰۳/۱/۲۰
در سال های اخیر آقای دکتر توکلی نامه های متعددی در مورد عملکردهای آقای صدیقی و دیگران برای مقامات ذیربط ارسال کرده اند اما متاسفانه تاکنون هیچ ترتیب اثری داده نشده .
ناشناس۳۴۴۸۰۵۵۲۲:۲۵:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۱۹
حرف درست و صحیح پناهیان چرا به خلق و خوی شما برخورد ؟!!!
ناشناس۳۴۴۸۱۹۶۰۱:۲۱:۵۵ ۱۴۰۳/۱/۲۰
در ضمن میگه گوشت تلخ برای دزدان و غارتگران اما به اینها برخورد!!!!
ناشناس۳۴۴۸۲۲۶۰۳:۰۱:۲۱ ۱۴۰۳/۱/۲۰
دادن صفت خلاف واقع به پیامبر و امام علی ع حرف درست است ؟!! اینکه هیچ کس به دلیل گوشت تلخی دوست و یار پیامبر و امام علی نبود حرف درست است ؟! پس عمار ها و ابوذر ها و مالک اشتر ها و بسیاری مردان بزرگ صدر اسلام که در کنار پیامبر بودند چه کسانی بودند ؟!!!
ناشناس۳۴۴۸۱۷۶۰۱:۰۲:۰۸ ۱۴۰۳/۱/۲۰
رقباي قاليباف براي رياست مجلس !! -------------------------- همين امشب در سايت روزنامه اطلاعات مقاله بود از جناب ابوالقاسم قاسم زاده با عنوان : « زنگ معيشت مردم به صدا در آمده است » ! در رابطه به همين مقاله چند نظر از كاربران بود كه دو تاي آنها اين هاست : « واقعاً بد جور گرفتار شده ايم ، توان خريد نداريم ، غم و غصه و درد و اندوه و فكر و خيال كه كي از اين شرايط سخت نجات مي يابيم » !!! كامنت بعدي : « اين جوري كه نشان مي دهد فقط خدا بهمون رحم كنه ، خدايا رحم كن » !! حالا برادر وقتي حال و روز مردم اين مملكت ثروتمند اين است كه يكي در كامنت روز نامه اطلاعات بنويسد : بد جوري گرفتار شده ايم ، قدرت خريد نداريم » و مخاطب ديگر بنويسد كه خدايا بهمان رحم كن !! در چنين شرايطي ديگه چه ارزشي دارد كه كسي بخواهد براي پست رياست مجلس رقابت كند ؟ ، براي نمايندگي مجلس رقابت كند ؟ براي رياست جمهوري رقابت كند ؟، كه چي بشود،؟ واقعا، ديگه اين پست و مقام و منصب و كرسي چه ارزشي دارد ؟ بابا طاهر گفت : « به يك آه سحر گاه از دل تنگ » !! رحمت الله عليه ! ... واي واي ... واي ... از به يك آه سحر از دل تنگ » ! ...واي واي !
ناشناس۳۴۴۸۲۴۲۰۴:۰۷:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۲۰
دو غول خودروسازی!!!!! دو تا بچه لوس نامرد خودروسازی.....
ناشناس۳۴۴۸۲۵۶۰۴:۳۸:۲۴ ۱۴۰۳/۱/۲۰
از امام جمعه زاهدان چه انتظاری داری؟ و مماشات هم شده در عدم برکناری ایشان و یا وقتی حمله به نیروهای های نظامی... حال چند نفر عبوری هم گروگان بگیرند حالا یک کمی پیشرفت کرده و نمی‌گوید غرامت بدهند در قبال هلاکت تروریست ها!!
فرخنده۳۴۴۸۲۹۳۰۶:۰۵:۴۴ ۱۴۰۳/۱/۲۰
حمایت چمران از ساخت مسجد در قیطریه نشان از چشم بستن از حقایق این طرح نا موزون و نا هماهنگ از سوی شورای به اصطلاح شهرداری تهران است که باید از آن جلوگیری کرد
ناشناس۳۴۴۸۳۵۹۰۸:۱۵:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۲۰
چینی‌ها مشتری سهام سایپا و ایران‌خودرو... کدام کشور حمله نظامی روسیه را محکوم نکرده ؟ کجای دنیا کشور گشایی مجاز است. حال می گویید اگر خودروسازی را به بخش خصوصی واگذار کنید مشکل آنها یعنی کیفیت و قیمت درست نمی شود. این دروغ بزرگی است. اساسا دلیل مشکلات تمام شرکت های دولتی رانتخواری مدیران دولتی است. مثلا اگر خودروسازی دست بخش خصوصی باشد آنوقت نمایندگان مجلس خودرو رانتی را از کجا تهیه کنند؟
ناشناس۳۴۴۸۳۸۹۰۸:۲۹:۴۰ ۱۴۰۳/۱/۲۰
لطفا مردم را به حضور بیشتر در همین مساجد موجود تشویق کنید، ساخت مسجد جدید لازم نیست.
علی۳۴۴۸۴۵۰۰۹:۳۵:۲۷ ۱۴۰۳/۱/۲۰
بانک مرکزی مدعی است ارز مورد نیاز تمام کالاهای قانونی کشور را تامین میکند که درست هست ولی چرا همان دریافت کنندگان ارز مبادله ای قیمت کالا و خدمات خود را با ارز بازار غیر رسمی به مردم میفروشند ؟ همین تغییر قیمتهائی که این روزها در بازار ارز غیرسمی بوجود آمد سبب افزایش شدید قیمتها شده است و بسیاری از وارد کنندگان کالا انبارهای خود را بسته و به بازار کالا وارد نمی کنند چرا ؟ چه کسی متولی این نابسامانی قیمت ارز در بازار هست ؟ ایا دولت و دستگاه قضائی توان مقابله با چند نفز دلال در بازار ارز را ندارند ؟ کی قرار هست ارزها تک نرخی شوند تا بازار ارامش پیدا کند ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  16. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

آخرین عناوین