دولت هیچ‌گاه رشد و پیشرفت کشور را به بهانه تحریم‌ها، تهدیدها و فشارها متوقف نکرد

  4030118036 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور برگزاری نشست‌های مختلف از سوی دولتمردان با جامعه دانشجویی کشور را فرصتی موثر و مغتنم جهت بهره‌گیری از ایده‌ها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و حتی نقدهای منصفانه دانشجویان دانست و افزود: بالاترین میزان حضور دولتمردان در دانشگاه‌ها در تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به دولت سیزدهم است که نشان از اهمیت جایگاه دانشگاه و دانشجو در این دولت دارد.

دولت هیچ‌گاه رشد و پیشرفت کشور را به بهانه تحریم‌ها، تهدیدها و فشارها متوقف نکرد

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه دیدارهای رمضانی خود شامگاه جمعه میزبان جمعی از نمایندگان تشکل‌ها، جنبش‌ها و فعالین دانشجویی بود و در فضای صمیمانه پای صحبت‌ها و بیان دغدغه‌های آنها نشست و در ادامه درباره برخی مسائل مطرح شده توضیحاتی داد.

در این دیدار وزرای علوم و تحقیقات، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند و ناظر به حوزه مسئولیت خود به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

رئیس جمهور در این دیدار ابتدا با قدردانی از حضور حماسه‌ساز و بی‌نظیر مردم به‌ویژه جوانان در راهپیمایی روز جهانی قدس در اقصی نقاط کشور به تشریح مواضع قاطعانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین و قدس شریف پرداخت و گفت: مسئله فلسطین آنچنان‌که از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی از جمله مسائل اصلی نظام مقدس ما بوده است امروز نیز در دولت منطق قوی راهبرد حمایت‌ از آرمانها و حقوق مردم مظلوم فلسطین به ویژه مظلومین غزه با قوت پیگیری شده است.

رئیسی گفت: موضع روشن و قاطع جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله فلسطین راهکار کاملا منطقی و دموکراتیک مراجعه به آرای عمومی همه فلسطینیان و هر فلسطینی یک رای است که در همه محافل و نشست‌های بین‌المللی نیز بر آن تاکید شده است.

رئیس جمهور در ادامه برگزاری نشست‌های مختلف از سوی دولتمردان با جامعه دانشجویی کشور را فرصتی موثر و مغتنم جهت بهره‌گیری از ایده‌ها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و حتی نقدهای منصفانه دانشجویان دانست و افزود: بالاترین میزان حضور دولتمردان در دانشگاه‌ها در تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به دولت سیزدهم است که نشان از اهمیت جایگاه دانشگاه و دانشجو در این دولت دارد.

رئیسی با استقبال از اعلام آمادگی گروه‌های مختلف دانشجویی برای کمک به دولت، افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاهها و محافل دانشجویی به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور در دستور کار دولت است و همانطور که اقدامات دولت در همه بخش‌ها مستند به اسناد علمی و پژوهشی است، دولت نهاد دانشگاه را اتاق فکر و پشتوانه علمی و پژوهشی خود می‌داند.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر تلاش و اهتمام ویژه دولت به حفظ و ارتقای روزافزون جایگاه مردمی خود، تصریح کرد: آنچنان‌که رهبری معظم انقلاب اسلامی بر مردمی بودن این دولت تاکید داشته اند و این فضیلت برای دولت در باور مردم نیز شکل گرفته است. دولت به دنبال تقویت نقش و مشارکت مردم در امور اجرایی کشور در سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی است.

«تاکید بر نگاه ویژه دولت به تولید علم»، «تشریح اقدامات کم‌سابقه دولت در افزایش تولید انرژی»، «مدیریت مصرف و جبران ناترازی‌ها در این زمینه»، «برنامه‌ریزی برای متناسب‌سازی حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان»، «تلاش برای استمرار روند کاهشی تورم و افزایش تولید»، «کاهش شدید واردات بی‌رویه و غیرضروری در دولت مردمی»، «افزایش چشمگیر جذب نخبگان در دولت از نگاه آمارها» و «شفاف‌سازی وضعیت شرکت‌های دولت و ابربدهکاران بانکی» از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور ناظر بر صحبت‌های برخی نمایندگان تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی به آنها اشاره کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه دولت مردمی هیچ‌گاه رشد و پیشرفت کشور را به بهانه تحریم‌ها، تهدیدها و فشارها متوقف نکرده است، تصریح کرد: امروز با توجه به تلاش دشمن برای ناامیدسازی مردم به ویژه نسل جوان ملاک و معیار وطن دوستی و انقلابی بودن، امیدآفرینی در مقابل یأس‌آفرینی است و ما یقین داریم با اتکا به مردم و جوانان باانگیزه، بااراده و حاضر در صحنه خواهیم توانست بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم.

در ادامه وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در پاسخ به سوالات برخی دانشجویان درباره مسائل اقتصادی کشور به اقدامات دولت در زمینه مردمی‌سازی اقتصاد، شکستن رکورد شانزده ساله جذب سرمایه‌گذاری خارجی به‌رغم تحریم‌ها، شکستن رکورد 30 ساله و رسیدن به پایین‌ترین نرخ بیکاری، شفاف‌سازی وضعیت ابربدهکاران بانکی و خارج کردن صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی از تاریک‌خانه در راستای شعار مبارزه با فساد دولت، حذف امضاهای طلایی با راه‌اندازی سامانه ملی مجوزهای کسب و کار و همچنین شکستن رکورد صادرات غیرنفتی در کشور اشاره کرد.

وزیر راه و شهرسازی نیز طی سخنانی در این جلسه به اقدامات این وزارتخانه در حل مشکل مسکن و جبران عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: در پروژه مسکن مهر که یکی از کلان‌پروژه‌های خوب کشور در حوزه مسکن بوده است 8 هزار هکتار زمین به این پروژه اختصاص یافته بود این در حالی است که امروز در قالب نهضت ملی مسکن 55 هزار هکتار در حوزه شهری و 40 هزار هکتار در حوزه روستایی،زمین، وارد فرایند ساخت مسکن شده که در طول تاریخ پس از انقلاب اقدامی کم‌سابقه است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به دو میلیون و 495 هزار مسکن در حال ساخت، رشد تولید مسکن از منفی 15 و منفی 13 در سالهای 98 و 99 به مثبت 4.8 در 9 ماهه اول سال 1402، 488 هزار مسکن روستایی در حال ساخت، واگذاری یک میلیون قطعه زمین روستایی به متقاضیان، راه‌اندازی سامانه خودنویس برای حذف واسطه در قرارداد موجر و مستاجر، ساماندهی مشاورین املاک و همچنین عرضه 182 هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمع‌آوری اطلاعات به عنوان بخش دیگری از اقدامات دولت در حوزه مسکن اشاره کرد.

در ابتدای این جلسه نمایندگان تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد، انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌ها، اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، هیئات مذهبی دانشجویی، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، گروه‌های جهادی دانشجویی، نشریات دانشجویی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه مردمی‌سازی اقتصاد و مشارکت مردم در جهش تولید، مشکلات حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی، ضرورت تخصص‌گرایی در نظام اجرایی کشور، بهره‌گیری از دیپلماسی علمی با استفاده از ظرفیت اتحادیه‌های علمی- دانشجویی، ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور، لزوم اجرای کامل سامانه جامع تجارت با هدف مقابله با قاچاق کالا، اصلاح فرایند جذب اعضای هیئات علمی، استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی و دانشجویی در مردمی‌سازی اقتصاد، و همچنین اصلاح رویکردهای فرهنگی در دانشگاه‌ها و مدارس پرداختند.

دیدگاه کاربران

مهدی۳۴۴۶۰۳۵۱۱:۵۲:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۱۸
ان شاء ا... که منظور از رشد همان رشد روزانه و درصدی قیمت دلار و سکه نیست که!!!
سعیدروشن کرمانشاهی۳۴۴۶۰۵۱۱۲:۰۳:۲۴ ۱۴۰۳/۱/۱۸
بله همینطور هست که می فرمایید .قطارپیشرفت وعده داده شده توسط شما سوت زنان اما بسیارکند درحال حرکت هست
ناشناس۳۴۴۶۰۵۳۱۲:۰۳:۴۰ ۱۴۰۳/۱/۱۸
چهار تا کارشناس واقعی از دانشگاه واقعی بیارید یک گزارش واقعی از وضعیت زیر ساخت ها و محیط زیست و صنایع خودرو سازی و صنایع پتروشیمی و نفت و گاز و صنایع غذایی و صنایع دامداری در 3 دهه گذشته با بازه های 5 ساله ارائه دهد، بلکه بتوانید بفهمید اوضاع واقعی خارج از شعار ها چیست!
ناشناس۳۴۴۶۱۰۰۱۲:۴۰:۴۸ ۱۴۰۳/۱/۱۸
و مشخص هست چه در فروش نفت و چه رشد اقتصادی و چه افزایش تولید ناخالص داخلی و حرکت بعدی کاهش بیشتر تورم و در دراز مدت اصلاح ساختار اقتصادی باشد
ناشناس۳۴۴۶۱۱۱۱۲:۵۲:۲۹ ۱۴۰۳/۱/۱۸
من فکر کنم رشد تورم و نقدینگی است که هیچ وقت متوقف نشده
ناشناس۳۴۴۶۱۳۴۱۳:۱۴:۴۲ ۱۴۰۳/۱/۱۸
آقای دکتر رئیسی، چرا این رشد و پیشرفتی که از آن دم می زنید را مردم در جهت عکس آن با گوشت و پوست خود لمس می کنند دلار ۶۳ هزار تومانی ، تورم بی حد و حصر مواد غذایی و مسکن و .....
ناشناس۳۴۴۶۱۷۳۱۳:۴۳:۳۴ ۱۴۰۳/۱/۱۸
دولت فقط در اين 3 سال شعار داد تورم بيداد كردومردم در هزينه زندگي ناتوان شدن
232323232۳۴۴۶۱۷۴۱۳:۴۴:۲۵ ۱۴۰۳/۱/۱۸
این موضوع را به وضوح در بازار سرمایه میشود لمس کرد
ناشناس۳۴۴۶۱۷۹۱۳:۵۳:۱۷ ۱۴۰۳/۱/۱۸
مردم از سفره هایشان و قیمتها کاملا متوجه این امر هستند .
ناشناس۳۴۴۶۱۸۹۱۳:۵۶:۱۶ ۱۴۰۳/۱/۱۸
البته ابتدا باید پیشرفتی وجود داشته باشد که بعد بتوانید برای ان دلیل و علت پیدا کنید!
ناشناس۳۴۴۶۲۲۰۱۴:۰۷:۳۶ ۱۴۰۳/۱/۱۸
چرا ما چیز دیگه ای می بینیم ؟!
ناشناس۳۴۴۶۲۴۹۱۴:۲۷:۱۶ ۱۴۰۳/۱/۱۸
میشه لطفا چند مورد از این پیشرفتهای همه جانبه کشور رو که نتیجه اش ملموس و قابل راستی آزمای است جهت تنویر افکار عمومی مثال بزنید ؟!!
مجتبی سیدخان۳۴۴۶۳۴۱۱۵:۱۸:۳۷ ۱۴۰۳/۱/۱۸
جناب رئیسی این آمار توسعه که میفرمایید مربوط به رفع کمبودهای سنواتی است. ساخت مسکن و تولید برق و گاز بیشتر فقط دارد به مصرف داخلی میرسد و درآمدزائی برای کشور ندارد و حتی سوبسید هم باید برای فروشش بدهید . البته در جای خودش خوب است اما با واقعیت توسعه اقتصادی فرق دارد. روزگاری ما صادرات فرش و کفش و لوازم خانگی و حتی منسوجات به دیگر کشورها داشتیم. امروز عمدتا فرآوردهایی که آب کمیاب مملکت را همراه با آن از دسترسمان خارج میکند. نظیر هندواته و دیگر محصولات کشاورزی و لبنیات که برای تولیدشان آب فراوانی مصرف میشود. این ملت معنی توسعه را هم میفهمد و هم دارد آنرا با پوست و گوشت خودش حس میکند.
ناشناس۳۴۴۶۵۱۱۱۷:۳۲:۲۲ ۱۴۰۳/۱/۱۸
فقط هسته ایی رو پیشرفت دادین .
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین