اسرائیل برای خروج از بن‌بست کنونی به کنسولگری ایران حمله کرد

  4030115027

قاسم سلمان العبودی، نویسنده و تحلیلگر عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه را ناشی از سردرگمی صهیونیست‌ها در مواجهه با جبهه مقاومت دانست.

اسرائیل برای خروج از بن‌بست کنونی به کنسولگری ایران حمله کرد

 در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم صهیونیستی مقابل مقاومت فلسطین، عصر دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سردار مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» از فرماندهان نیروی قدس سپاه و جمعی از پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه به فیض شهادت نائل آمدند.

قاسم سلمان العبودی، نویسنده و تحلیلگر عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه را ناشی از سردرگمی صهیونیست‌ها در مواجهه با جبهه مقاومت دانست و تاکید کرد که صهیونیست‌ها به دنبال فرار از تبعات نقض قوانین بین المللی به دلیل تجاوز به حاکمیت ایران و سوریه هستند.

در ادامه متن این مصاحبه را می‌خوانید:

روز دوشنبه رژیم صهیونیستی در حمله‌ای ددمنشانه ساختمان کنسولگری ایران را در دمشق هدف قرار داد. به نظر شما مهمترین اهداف رژیم صهیونیستی از این اقدام تروریستی چیست؟

رژیم اشغالگر صهیونیستی در اقدامی مذبوحانه برای خروج از گلوگاهی که محور مقاومت اسلامی این رژیم را در آن قرار داده بود، کنسولگری ایران در دمشق را در شرایطی که منطقه دارای وضعیتی خطرناک است هدف قرار داد. در اولین خوانش از حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در سوریه می‌بینیم که صهیونیست‌ها بسیار سردرگم و گیج شدند چرا که مبارزه‌ای که محور مقاومت اسلامی در اعماق اراضی اشغالی در پیش گرفته و باعث از بین رفتن عقل و تصمیم درست رژیم صهیونیستی شده است.

بنابراین، ما بر این باوریم که هدف پشت پرده این حمله به کنسولگری ایران، فرار رو به جلو است چرا که حمله‌های متعددی از سوی محور مقاومت از زمین و دریا به دشمن صهیونیستی صورت گرفته است.

از اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی متوجه می‌شویم که فشار عظیم روحی و روانی سنگینی که بر این رژیم رو به زوال وارد شده تا چه حد است. آن ها سعی در توجیه اقدام شنیع خود دارند و اعلام کردند که ما یک اردوگاه نظامی ایران در دمشق را هدف قرار دادیم.

آن ها در تلاش برای فرار از تبعات نقض قانون حقوق بین الملل هستند، اما این تلاش‌ها رژیم صهیونیستی را از پیامدهای بین المللی این حمله معاف نمی‌کند، زیرا رژیم صهیونیستی به کنسولگری یکی از کشورهای عضو سازمان ملل حمله کرده است. همچنین حمله به اراضی کشور دیگری که در جنگ علنی و اعلام شده‌ای نیست می تواند به منزله اعلام وضعیت جنگی قلمداد شود.

در طول شش ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد رژیم صهیونیستی به هیچیک از اهداف خود در این جنگ دست نیافته است. از این روی، این رژیم در داخل اراضی اشغالی با اعتراضات گسترده صهیونیست‌ها مواجه شده است. به نظر شما چه رابطه‌ای بین این حمله تروریستی و شکست‌های نتانیاهو وجود دارد؟

یکی دیگر از اهداف حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در سوریه برهم زدن تمرکز افکار عمومی صهیونیست‌ها است که برای سرنگونی دولت راستگرای افراطی صهیونیستی به رهبری نتانیاهو به خیابان ها آمدند. نتانیاهو کسی است که در مدیریت جنگ با حماس و گردان‌های قسام شکست خورده است.

ابزار رویارویی با رژیم اشغالگر توسعه یافته و سلاح‌های فلسطینی به تهدیدی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است و غرور ارتش شکست ناپذیر را تحقیر کرده است.

از این رو، ایران همواره مورد اتهام صهیونیست‌ها بوده که توسعه و پیشرفت نیروهای فلسطینی تنها مربوط به ایران است، چرا که ایران به صراحت حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام می کند و آخرین حمایت ایران قبل از وقوع این حمله تروریستی استقبال جمهوری اسلامی از سران گروه‌های فلسطینی بود که در حال مبارزه با اشغالگر صهیونیستی هستند.

رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه تاکنون حمله های متعددی به مواضع جمهوری اسلامی ایران در منطقه داشته تا بتواند ایران را به یک جنگ مستقیم بکشاند. به نظر شما این رژیم در تحقق این هدف خود موفق خواهد شد؟

ما معتقدیم هدف اصلی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی، کشاندن جمهوری اسلامی به یک رویارویی مستقیم نظامی جهت جلب حمایت های بین المللی از اشغالگران بوده است. ما معتقدیم که واکنش ایران مطابق با روحیه صهیونیست‌ها نخواهد بود. ایران در زمان و مکان مناسب و متناسب با ماهیت رویارویی، به این عملیات تروریستی پاسخ خواهد داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین