انتقاد شدید روزنامه اصولگرا از وزارت کشور درباره تعطیلی پارک‌ها/ پیشنهاد شریعتمداری درباره پاسخ به رژیم صهیونیستی

  4030114068 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد شدید روزنامه اصولگرا از وزارت کشور درباره تعطیلی پارک‌ها/ پیشنهاد شریعتمداری درباره پاسخ به رژیم صهیونیستی

انتقاد شدید روزنامه اصولگرا از وزارت کشور درباره تعطیلی پارک‌ها

فرهیختگان نوشت: «در یک‌ سال گذشته، وزارت کشور کم دستورالعمل، بخشنامه و مجوز پرحاشیه صادر نکرده است. سال گذشته بخشنامه‌ معاون سیاسی وزیر کشور که مربوط به شیوه تعامل با نمایندگان مجلس در یک‌ سال منتهی به انتخابات بود، منجر به درگیری شدید بین مجلس و دولت شد و اگر آن بخشنامه لغو و معاون سیاسی وزیر کشور برکنار نمی‌شد، نمایندگان حتی وزیر کشور را نیز استیضاح می‌کردند.

در پاییز 1402 نیز احمد وحیدی، وزیر کشور گفته بود که وزارت کشور برای آمران به معروف در مترو مجوز خاصی نداده و «ظاهرا توسط گروه‌های مردمی انجام می‌شود.» در اول بهمن ماه، وزیر کشور صراحتا اعلام کرد که دولت در ماجرای آمران به معروف مجوزی صادر نکرده است اما چند روز بعد یکی از روزنامه‌ها، سندی منتشر کرد که نشان می‌داد حدود هشت ماه قبل، وزارت کشور در بخشنامه‌ای به برخی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادها ازجمله شهرداری تهران و مدیرعامل متروی تهران، خواستار برخورد با افرادی شده بود که پوشش آنها از سوی این مرجع استاندارد محسوب نمی‌شود.

اگرچه امید اندکی به اصلاح رویه سابق در سال جدید وجود داشت اما اطلاعیه‌ای که روز شنبه به نقل از وزارت کشور در رسانه‌ها درباره تعطیلی پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها به دلیل همزمانی روز طبیعت با سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) منتشر شد و همچنین تکذیبیه وزیر کشور و معاون امنیتی‌اش در کنار اظهارات معنادار فرماندار قزوین که دستورالعمل بالادستی درباره تعطیلی بوستان‌ها را تایید می‌کرد، نشان می‌دهد که در همچنان بر همان پاشنه سابق می‌چرخد.

آنچه باعث شده تا تکذیبیه‌های وزارت کشور با تردید در افکار عمومی روبه‌رو شود، به برخی رفتارهای این وزارتخانه در سال‌های گذشته مرتبط است.

متاسفانه کشور درگیر اقدامات جریانی است که تصویر روشن و درستی از مردم روی زمین ایران ندارد. در نظر این جریان که ویژگی اصلی آن «غیرواقع‌گرایی» است، اکثریت مردم ایران بی‌دین و لائیک هستند و جز با دستورالعمل‌های بالادستی و بخشنامه‌های خیلی محرمانه و بعد تکذیب آن در رسانه، نمی‌توان شعائر دینی را در کشور حفظ کرد. آنها غافل از آنند که همین مردم قرن‌ها بدون دخالت حکومت‌ها و حتی با وجود مخالفت دستگاه جور، شعائر دینی را حفظ و ترویج کرده‌اند.

در دسترس‌ترین گزاره در تایید این ادعا را مردم روز گذشته در سراسر کشور به نمایش گذاشتند که با وجود تکذیب آن دستورالعمل، مردم ضمن بزرگداشت روز طبیعت، حرمت سالروز شهادت مولی‌الموحدین(ع) را حفظ کردند. حفظ توامان آیین‌های ملی و دینی، ریشه در تاریخ این مرز و بوم دارد. آن‌گونه که تاریخ‌پژوهان می‌گویند سابقه تاریخی ملت ایران نشان می‌دهد که همواره در همزمانی مراسم ملی همچون عید نوروز با مناسبت‌های مذهبی به‌خصوص شهادت ائمه معصومین(ع)، ایرانیان، حرمت عزای ائمه را حفظ می‌کردند...

بررسی رفتار مردم ایران در آیین‌های باستانی و شعائر مذهبی در طول تاریخ، به وضوح نشان می‌دهد در بسیاری از مواقع که قطعا یکی از آنها مراسم روز طبیعت بود، نیاز به دستورالعمل‌های بالادستی نیست. این دستورالعمل‌ها بیش از آنکه موثر باشد، زمینه‌ساز گسترش شکاف‌های اجتماعی است.

تنظیم‌کنندگان پنهان و آشکار چنین دستورالعمل‌هایی گمان می‌کنند مردمی که در روز طبیعت قصد حضور در بوستان‌ها و پارک‌ها را دارند، متفاوت از مردمی هستند که شب بیست‌ویکم ماه رمضان تا سحر در مساجد و هیات‌ها قرآن به سر گرفتند و برای امیرالمومنین(ع) عزاداری کردند. خروجی همین ناآگاهی نسبت به جامعه ایران، تولید بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های کذایی است.»

***

پیشنهاد شریعتمداری درباره پاسخ به رژیم صهیونیستی

حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در این روزنامه درباره حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نوشت: «آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بارها از جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصلی‌ترین دشمن اسرائیل یاد کرده و اعلام داشته‌اند جنگ کنونی که شرایط رو به زوال اسرائیل را رقم زده است، با مدیریت و حمایت ایران اسلامی شکل گرفته و دنبال می‌شود.

صهیونیست‌ها که این روزها با حرکتی پُرشتاب روی قوس نزول قرار گرفته و به سقوط نزدیک شده‌اند و پایان عمر پلید خود را به چشم می‌بینند با برداشت فوق‌الذکر به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرده‌اند و این حرکت به وضوح نشان می‌دهد، جنایتکاران صهیونیست به آخر خط رسیده‌اند که به سیم آخر زده‌اند...

در حقوق بین‌الملل (کنوانسیون وین‌) حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها ممنوع اعلام شده است. رژیم صهیونیستی از نگاه جمهوری اسلامی ایران یک رژیم جعلی و غیر‌قانونی است و به فرموده حکیمانه و منطقی حضرت امام که به خط استراتژیک ایران اسلامی تبدیل شده است، باید از جغرافیای سیاسی جهان محو شود.

اما، سازمان ملل، این رژیم خبیث و جنایتکار را به رسمیت شناخته است. رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین شناخته شده در حقوق بین‌الملل به کنسولگری ایران در یک کشور ثالث حمله نظامی کرده است، بنابراین و بر اساس اصل «‌مقابله به مثل‌/ retaliation» حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های رژیم جعلی اسرائیل در هر یک از کشورهای دیگر، حق مسلم ایران اسلامی است و سازمان ملل متحد که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است باید اولاً؛ مفاد کنوانسیون وین و ثانیاً؛ اصل شناخته شده مقابله به مثل در حقوق بین‌الملل را محترم شمرده و از حمله ایران به مراکز دیپلماتیک رژیم جعلی اسرائیل حمایت کند. اگرچه ما برای احقاق حق خود نیازی به تأیید یا تکذیب سازمان‌های بین‌المللی نداریم.»

***

روایت خاندوزی از بهبود آمارهای اقتصادی

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در نشست خبری با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی دو سال نخست دولت سیزدهم مجموعا ۱۲.۶ درصدی را تجربه کرد، بیان کرد: رشد اقتصادی با نفت ۶.۴ و بدون نفت ۴.۴ درصد بود رشد اقتصادی دو سال نخست دولت سیزدهم مجموعا ۱۲.۶ درصدی را تجربه کرد. نرخ رشد بدون نفت هم در دو سال دولت سیزدهم به۱۰.۴ درصد رسید که در ۴ سال دولت دوازدهم ۸.۵ درصد بود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در روزهای نخست ۱۴۰۳ شاهد این بودیم که روند رشد مثبت ۹ فصل اخیر را زیر سوال ببرد البته بخش زیادی از کارشناسان اقتصادی اذعان کردند که در زمینه رشد اقتصادی، در سال های اخیر عملکرد مثبت داشته ایم اما در اظهار نظری عجیب اعلام شد نرخ رشد اقتصادی به خاطر افزایش قیمت نفت بود که که نه تنها از اساس ادعای اشتباهی است بلکه در سال گذشته قیمت نفت ۱۰ دلار کمتر از قیمت نفت در ۱۴۰۱ بوده است.

سخنگوی اقتصادی بیان کرد: نرخ رشد بخش صنعت ۴.۲ و معدن ۳.۸ بر اساس آمار بانک‌مرکزی بوده است بنابراین نرخ رشد اقتصادی ۱۴۰۲ انتظار می رود بیش از سال قبل از آن باشد و ضمن اینکه نه تنها واقعی است بلکه با کیفیت است چون نرخ بیکاری در زمستان گذشته ۸.۶ و در کل سال ۸.۱ درصد بود و همزمان با آن نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافت که نشان دهنده رشد اقتصادی ۱۴۰۲ با کیفیت بوده است.

وی افزود: شاخص های سرمایه گذاری در آمار ۹ ماهه ۱۴۰۲ هم رشد داشته و تشکیل سرمایه ۴.۷ درصد افزایش داشت اگر دو سال اول شروع به کار دولت را در نظر بگیریم، مجموعا رشد بیش از ۸ درصدی داشت در حالی که در ۴ سال دولت دوازدهم منفی ۳۳ درصد بوده است.

خاندوزی با اشاره به اینکه آمار سرمایه گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ بالاتر از ۱۶ سال گذشته بود، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۱۸ پروژه خارجی با ارزش بالای ۵.۵ میلیارد دلار آغاز به سرمایه گذاری واقعی شد این رشد، برخی را ناراحت کرد و گفتند این میزان سرمایه گذاری به خاطر تسهیلات بانک ها به نفت است اما در سرمایه گذاری خارجی شرط اول، احراز شدن سرمایه گذاری خارجی است و در غیر این صورت امکان ثبت آن وجود ندارد برخی هم مباحث دیگری مطرح کردند، تا پیش از دولت سیزدهم هر طرحی که تصویب نامه می گرفت بدون در نظر گرفتن اینکه سرمایه وارد شده یا خیر به عنوان سرمایه گذاری خارجی ثبت می شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات دولت برای کنترل تورم گفت: یکی دیگر از بخش هایی که دولت آن را دنبال می کرد، کنترل تورم هم از مسیر سیاست های کلان مالی مانند پولی و مالی و هم در سطح خرد مانند بازارها بود که ثمره آن در کاهش تورم سالانه از ۴۵ به ۳۷ درصد مشهود بود،در دو ساله دولت سیزدهم تورم نقطه به نقطه کاهش ۱‌۷ درصدی داشت و از ۴۳.۹ در شهریور ۱۴۰۰ به ۳۲‌.۲ درصد در اسفند ۱۴۰۲ رسید.

سخنگوی اقتصادی با تاکید بر اینکه نرخ تورم خوراکی ها و آشامیدنی ها با کاهش ۱۹ درصدی از ۶۰ به ۴۱.۲ درصد در اسفند ۱۴۰۲ رسید، تاکید کرد:نرخ رشد نقدینگی که در سال ۹۷ حدود ۲۲ درصد بود در سال ۹۸ به ۴۲.۲ افزایش یافته بود اصلاح ترازنامه بانک ها سبب شد نرخ رشد نقدینگی به ۲۵.۶ درصد کاهش یابد رشد نقدینگی در افزایش تورم موثر است.

***

چرا به جای ساخت مسجد، نمازخانه پارک قیطریه بازسازی نمی‌شود؟

فرهیختگان نوشت: «حضور در مسجد آداب خود را خواهد داشت. یعنی هرکسی نمی‌تواند در مسجد حضور پیدا کند یا استراحت کند. بنابراین امکانات رفاهی و مذهبی کمتری نسبت به نمازخانه خواهد داشت. از سوی دیگر عملا در شهر می‌بینیم که در بسیاری از مساجد نهایتا پس از یک ساعت بعد از اذان مغرب بسته می‌شود و از هیچ‌گونه امکانات رفاهی و خدماتی مساجد نمی‌توان استفاده کرد.

اگر قرار باشد برای مسجد پارک قیطریه نیز چنین رویه‌ای پیش گرفته شود، امتیاز این مسجد از سایر مساجد دیگر چه خواهد بود؟ نه‌تنها هیچ امتیازی نخواهد داشت بلکه افراد کمتری هم می‌توانند از امکانات موجود در آن مساجد استفاده کنند. از این گذشته، پارک قیطریه یک نمازخانه متروکه دارد.

اگر شهرداری به فکر بهبود خدمات رفاهی و مذهبی در آن پارک بود، بهتر نبود که به‌جای ساخت مسجد، نمازخانه پارک را مرمت کند و به وضعیت نمازخانه پارک قیطریه سامان دهد؟ نمازخانه هم مانند مسجد نیست که در آن تنها در ساعات مشخص روز باز و بسته شود. مثلا می‌شد نمازخانه را وسعت بخشید و از این طریق حساسیت ویژه‌ای در ذهن شهروندان رقم زده نمی‌شد.»

***

دولت در دور دوم انتخابات مجلس از جریاناتی حمایت می‌کند؟

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفت‌وگو با ایسنا درباره ترکیب مجلس دوازدهم، اظهار کرد: دولت ورودی به انتخابات مجلس شورای اسلامی نداشت و برای دور دوم هم ورودی ندارد. دولت در دور اول انتخابات لیست نداشت و برای دور دوم هم لیستی ندارد اما دولت از کلیت انتخابات و حضور همه جریان‌ها حمایت و زمینه را برای برگزاری انتخابات فراهم کرد.

وی افزود: هر نماینده ای که وارد مجلس دوازدهم شده است، به فکر خدمت به مردم، انسجام، همکاری و تعامل بین قوا برای حل مشکلات مردم باشد. خیلی مهم نیست چه کسی با چه جریانی وارد مجلس شود بلکه این مهم است که به مردم خدمت کنند. باید نیت نمایندگان حل مشکلات مردم باشد. همین توصیه هم برای ما که در دولت هستیم ضروری است.

***

یک پیشنهاد به حجت الاسلام صدیقی

جمهوری اسلامی نوشت: «ماجرای باغ ازگل که در اواخر اسفند گذشته دامن‌گیر آقای صدیقی امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر بمعروف و نهی از منکر شد در تمام ایام تعطیلات نوروز از موضوعات مطرح در محافل و در فضای مجازی و رسانه‌ای بود. افراد مختلف با انتشار اسناد، اظهارنظرهای متنوع و پیشنهادهای گوناگون به این موضوع می‌پردازند. خود آقای کاظم صدیقی هم در یک حالت انفعالی به استغفار و عذرخواهی متوسل شد تا بلکه ماجرا پایان یابد.

قطعاً استغفار و عذرخواهی آقای صدیقی اقدامی مثبت است ولی کافی نیست. در این زمینه حداقل دو اقدام دیگر هم لازم است صورت بگیرند که یکی مربوط به خود آقای صدیقی است و دیگری وظیفه قوه قضائیه است.

اقدامی که آقای صدیقی باید انجام بدهد اینست که از مسئولیت‌هائی که برعهده دارد استعفا بدهد و با این کار به افکار عمومی عملاً اعلام کند فردی که به تعبیر خود ایشان اهل «غفلت» آنهم در این اندازه بزرگ است نباید در چنین جایگاه‌هائی حضور داشته باشد. علاوه بر این، آقای صدیقی در منبرها و مصاحبه‌هایش نیز مطالبی را به امام زمان علیه‌السلام نسبت داده که قطعاً فاقد پایه و اساس هستند و همین هم عامل مهم دیگری است که اقتضا می‌کند ایشان در چنین جایگاه‌هائی حضور نداشته باشد.

آنچه از قوه قضائیه انتظار می‌رود در این زمینه انجام بدهد، بررسی دقیق پرونده باغ ازگل و حوزه علمیه تحت نظر آقای صدیقی است بطوری که تمام ابعاد ماجرا به صورت شفاف به افکار عمومی گزارش شود و هیچ ابهامی باقی نماند. چنین اقدامی باید در مورد سایر پرونده‌ها هم انجام شود ازجمله پرونده فساد واردات چای که افکار عمومی آن را فراموش نخواهد کرد و از مطالبات مهم مردم است. قوه قضائیه می‌تواند با بررسی این قبیل پرونده‌ها و اولویت دادن به آنها، اعتبار خود را افزایش دهد و مانع مخدوش شدن بیشتر اعتبار نظام شود.»

***

آسیب‌شناسی قاضی‌زاده هاشمی از رابطه مردم و حکومت

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ارزیابی خود از رابطه مردم و حکومت بعد از ۴۵ سال، گفت: مردم به روشنی علاقمند هستند صدای‌شان شنیده شود و مسئولین و کسانی که منتخبین خودشان هستند بعد از انتخاب به حرف‌ها اعتنا کنند و علاقمند هستند که مسئولین صادقانه و شفاف با آن‌ها صحبت کنند و در تصمیم‌گیری‌های‌شان آن‌ها را شریک کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این‌که شاید سازوکارهای شراکت با مردم در تصمیم‌گیری‌ها سازوکارهای کاملاً نافذی نیست، اظهار داشت: مثلا در مجلس اگر چیزی می‌خواهد تصویب شود، قبلش شاید باید از عموم مردم، اصناف و گرو‌ه‌های فعال در آن حوزه و در حوزه سیاست سازی نظرخواهی و مشورت داشته باشند، چه دولت هنگامی که تنظیم لایحه می‌کند و یا آئین نامه‌ای تصویب می‌کند و چه مجلس هنگامی که قانونی تصویب می‌کند این را در نظر بگیرد. این طرف هم لازم است یک سری اطلاعات شفاف در اختیار مردم قرار دهد و محدودیت‌های خودش را ذکر کند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: البته تمام این‌ها هنگامی محقق می‌شود که مردم احساس تبعیض نکنند، هنگامی که در همین شرایط حقوقی یک جایی با واسطه وصل به یک نهاد دولتی است، حقوق‌ها چند ده میلیونی است و یک جای دیگر کارگر حقوقش کمتر است این دوگانگی‌ها آزاردهنده است، لازم است یک عدالت در توزیع اتفاق بیفتد و مجموع این‌ها باعث می‌شود مردم امیدوارتر شوند و احساس کنند اهمیت دارند؛ چراکه عدالت مشارکت‌ساز است.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۴۳۱۶۱۲۱:۰۵:۰۳ ۱۴۰۳/۱/۱۴
در جریان تعطیل کردن پارک ها در روز سیزدهم به وضوح جریان نفوذ قابل رویت بود. .مردم ایران به امام علی ع احترام می گذارند.
ناشناس۳۴۴۳۲۱۸۲۲:۲۶:۳۸ ۱۴۰۳/۱/۱۴
هر چه سریعتر تکلیف فانون عفاف و حجاب را معلوم کنید تا قانون حاکم باشد و جلوی درگیری مردم با مردم گرفته شود
ناشناس۳۴۴۳۶۷۷۱۳:۴۰:۲۶ ۱۴۰۳/۱/۱۵
درباره درست و نادرست بودن این تصمیم فعلا نطری ندارم اما چرا به روزنامه فرهیختگان می‌گویید اصولگرا؟!
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۴۴۳۱۷۰۲۱:۱۵:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۱۴
وزیر محترم کشور بر خلاف نظر وزرات کشور برخی در اصفهان به واحد های غذایی اجازه داده در ایام ماه مبارک رمضان با پوشاندن واحد صنفی فعالیت داشته باشند و حتی این روند با پایان تعطیلات نیز ادامه دارد لطفا به این دوگانگی ها پایان دهید
ناشناس۳۴۴۳۵۴۹۱۱:۲۷:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۱۵
خب مسافرین باید چه کار کنند؟ اگر داخل اغذیه فروشی غذا نخورند باید بیان تو خیابون غذا بخورن.شما چون تو خونه خودتی وضعیت مسافر را درک نمی کنی. شرعا مسافرت رفتن در رمضان هم هیچ اشکالی ندارد.
ناشناس۳۴۴۳۱۷۳۲۱:۲۳:۴۳ ۱۴۰۳/۱/۱۴
وزیر اقتصاد باید تدابیری وضع کند که سیل نقدینگی خروشان در سال جهش تولید به بازار سرمایه هدایت شود و با ایجاد سدی سازنده بتوان از این سرمایه های عظیم بهره لازم را برد و جلوی تخریب اقتصاد کشور را گرفت تامین مالی را از بانک محوری محض خارج کنید تا نتایج مثبت آنرا ببینید
ناشناس۳۴۴۳۱۸۹۲۱:۴۳:۵۱ ۱۴۰۳/۱/۱۴
حاج حسین درست میگه اسرائیل باید گوشمالی اساسی داده بشود.
ناشناس۳۴۴۳۳۰۱۰۱:۲۴:۴۹ ۱۴۰۳/۱/۱۵
حمله به سفارت عربستان در ایران هم اشتباه بزرگی بود
ناشناس۳۴۴۳۸۰۳۱۵:۰۹:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۱۵
حمله به سفارت عربستان در جاهای دیگر یا آمریکا در عراق چی؟!!! چرا مانند ما نمی شود؟!!!!! در ضمن حمله رسمی با حمله افراد خیلی تفاوت دارد عزیز
ناشناس۳۴۴۳۳۶۴۰۴:۴۴:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۱۵
این دقیقا همون چیزیه که اسراییل می خواد تا پای آمریکا رسماً به میان بیاد و درگیری بین ایران و آمریکا شروع بشه و اسراییل در گوشه ی امن این درگیری به حیات بر پایه جنایات خودش ادامه بده .
ناشناس۳۴۴۳۵۷۰۱۱:۵۵:۱۵ ۱۴۰۳/۱/۱۵
خواست اسرائیل پاسخ ندادن ایران است باید به این جنایات پاسخ درخور و قاطع بدهیم.
ناشناس۳۴۴۳۶۷۳۱۳:۳۵:۵۵ ۱۴۰۳/۱/۱۵
پس همین طور نگا کنیم اسرائیل هر ایرانی که دلش خواست بکشه؟ نترس آمریکا اگه می خواست وارد جنگ بشه همون موقع که پایگاه خودش رو زدیم وارد جنگ می شد آمریکا تو یمن مونده به ما حمله کنه؟
ناشناس۳۴۴۳۸۰۵۱۵:۱۰:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۱۵
امریکا جرات جنگ مستقیم با ایران را ندارد چون می‌داند بساطش از منطقه به طور کامل جمع خواهد شد
ناشناس۳۴۴۳۲۱۵۲۲:۱۸:۳۹ ۱۴۰۳/۱/۱۴
روزنامه فرهیختگان! تمام مواردی که گفتید غیر از تعطیلی پارک ها (اگر راست باشد) اقدامی خوب بوده
ناشناس۳۴۴۳۳۶۱۰۴:۳۵:۵۶ ۱۴۰۳/۱/۱۵
پارک هم خوب بوده
ناشناس۳۴۴۳۲۲۸۲۲:۴۳:۱۸ ۱۴۰۳/۱/۱۴
از سلطان قلم و بیان جناب شریعتمداری درخواست میشود پیگیری فرمایند چرا برای تصویب لایحه عفاف و حجاب اینقدر وقت کشی تعمدی صورت گرفته و می گیرد و با قلم شیوای خود مقاله ای در این زمینه در کیهان منتشر و الف هم آنرا نشر دهد
ناشناس۳۴۴۳۴۰۷۰۸:۱۹:۳۲ ۱۴۰۳/۱/۱۵
دوست گرامی وقت کشی نشده. بلکه مسئولین مثل شما نیستند وبراساس خواست ملت و تصمیم هوشمندانه ، آنرا به تعویق (احتمالا کنار گذاشتن) انداخته اند.
ناشناس۳۴۴۳۴۹۶۱۰:۳۷:۴۰ ۱۴۰۳/۱/۱۵
خواست ملت تصويب قانون مي باشد
ناشناس۳۴۴۳۷۱۱۱۴:۰۳:۰۷ ۱۴۰۳/۱/۱۵
قانونی که پشتوانه مردمی نداشته باشد قابل اجرا نیست.ومسئولین این را میدانند.
ناشناس۳۴۴۳۲۶۷۰۰:۰۴:۳۶ ۱۴۰۳/۱/۱۵
باز روزنامه دوقطبی ساز کاذب فرهیختگان
ناشناس۳۴۴۳۲۸۲۰۰:۲۵:۳۳ ۱۴۰۳/۱/۱۵
تاکنون تمامی پیشنهادها و راهکارهایی که حاج حسین ارائه کرده،در عمل به نفع مردم نبوده.
ناشناس۳۴۴۳۵۷۴۱۱:۵۶:۵۲ ۱۴۰۳/۱/۱۵
پیشنهادات حاج حسین در جهت تامین امنیت مردم و منافع ملی است.
ناشناس۳۴۴۳۳۳۱۰۲:۵۸:۴۸ ۱۴۰۳/۱/۱۵
این حجم بسیار عظیم سفر در ماه مبارک رمضان زیبنده یک کشور اسلامی نبود
ناشناس۳۴۴۳۳۵۱۰۴:۱۰:۴۵ ۱۴۰۳/۱/۱۵
خوبه باز شریعتمداری نگفت تنگه هرمزو ببندین
ناشناس۳۴۴۳۳۵۳۰۴:۱۵:۴۲ ۱۴۰۳/۱/۱۵
وزیر کشور خودش روز قبل تکذیب کرد و فردا پارکها را تعطیل. خوب مردم می روند در بیابان سیزده بدر می گیرند. شماها فکر می کنید مردم زندانی و برده شماها هستند.
ناشناس۳۴۴۳۳۶۲۰۴:۳۷:۲۵ ۱۴۰۳/۱/۱۵
200 سال پیش هم خیلی قوانین نبوده اما الان به واسطه رشد شهرنشینی درست شده و آدرس غلط ندهید روزنامه فرهیختگان
ناشناس۳۴۴۳۳۸۷۰۷:۳۲:۵۶ ۱۴۰۳/۱/۱۵
کلیه قوانینی که خلاف نظر بخش قابل توجهی از مردم هست باید لغو شوند تا باعث شکاف اجتماعی نگردند توجه کنیم که مقبولیت بر مشروع بودن آن الویت دارد، حضرت امیر المومنین وقتی نتوانست آرا مردم را به خود جلب کند از حکومت کنار کشید و آنرا به آب دهان بز تشبیه کرد گرچه حکومتش مشروع بود ولی مقبول نبود تا زمانی که مردم حکومت علی را پذیرفتند.
ناشناس۳۴۴۳۸۱۰۱۵:۱۲:۰۰ ۱۴۰۳/۱/۱۵
لطفا بیشتر مطالعه کن و تاریخ را تحریف نکن. در زمان و مکان حضرت علی شیوه انتصاب حاکم با امروزه متفاوت بوده و مقایسه با امروز بی مورد است. عبارت «آب دهان بز» هم در زمان خلافت ایشان بیان شده و نه قبل از آن. تفسیر گفتار و کردار امام علی علیه السلام هم از حد بنده و جنابعالی فراتر است.
ناشناس۳۴۴۳۹۹۴۱۷:۴۷:۳۶ ۱۴۰۳/۱/۱۵
شما نتوانستی جواب منطقی وتاریخی بدهی.فقط گفتی تحریف نکن. خوب شما واقعیت تاریخی رو می نوشتی‌.
ناشناس۳۴۴۳۴۳۸۰۹:۱۸:۲۰ ۱۴۰۳/۱/۱۵
در رسانه ها وزیر می گوید که تعطیلی رسانه کار دشمن است در واقعیت با دستور همان وزارتخانه پارکها تعطیل می شوند ! حتی برای بعد از افطار هم پارکها تعطیل است تا نشان بدهند که چه میزان می توان به صحبتهای دولتمردان اعتماد و اتکا داشت !
ناشناس۳۴۴۳۴۶۰۰۹:۴۶:۰۳ ۱۴۰۳/۱/۱۵
استاد خاندوزی حقوق 250 هزار تومانی روزانه کارگر پول 3 تا ساندویچ فلافل با نوشابه هست
محمد۳۴۴۳۴۸۰۱۰:۱۴:۴۷ ۱۴۰۳/۱/۱۵
در جنگ بین اسراییل و حماس حدود 300 نفر از اسراییل کشته شده اند در صورتی که حدود 34000 نفر از مردم بی گناه غزه کشته و تمام زیر ساخت های این منطقه نابود شده اند که میلیاردها دلار و زمان طولانی برای بازسازی این خرابی ها نیاز است .
ناشناس۳۴۴۳۸۰۸۱۵:۱۱:۲۷ ۱۴۰۳/۱/۱۵
5 هزار نفر اسرائیلی به درک رفتند و دنیا هم بیدار شد با این حمله قهرمانانه حماس
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  16. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

آخرین عناوین