دفاع از گزینه‌ی «عجله دارم» در اسنپ

  4030110015
دفاع از گزینه‌ی «عجله دارم» در اسنپ

گروه تعاملی الف - عیسی مسلمان:

شرایط همیشه یکسان نیست و ممکن است گاهی صبر داشته باشیم و گاهی اصلاً وقت کافی برای صبور بودن، نداشته باشیم. فلذا مسافر نباید احساس بیچارگی کند، وقتی که واقعاً عجله دارد و هیچ چاره‌ای ندارد که خودش را نسبت به سایر مسافرینی که عجله ندارند، در اولویت انتخاب رانندگان قرار دهد. همچنین از زاویه‌ی دیگر باید توجّه داشته باشیم که با حذف گزینه‌ی «عجله دارم» ممکن است شرایطی بوجود آید که مسافرینی که عجله دارند، به ناچار مجبور شوند به طور صوری یک مسیر طولانی‌تر را انتخاب کنند و یا چند گزینه‌ اضافه از بخش «گزینه‌های سفر» انتخاب کنند، تا مبلغ هزینه‌ سفرشان افزایش پیدا کند و احتمال قبول درخواست سفرشان توسط رانندگان افزایش یابد. (در صورتی که چنین شود، کم‌کم موجب بی‌اعتباری قرارداد بین راننده و مسافر می‌شود و رانندگان عادت خواهند کرد که خدماتی کمتر از صورتحساب ارائه شده در اسنپ، به مسافران ارائه دهند). بنابراین به نظر می‌رسد که فعالسازی مجدد گزینه‌ «عجله دارم» یک امر ضروری است.

دو پیشنهاد:

پیشنهاد اوّل_ برای جلوگیری از همدست شدن رانندگان برای وادار کردن مسافران به استفاده از گزینه‌ی «عجله دارم»، بهتر است که درخواست «عجله دارم» فقط برای رانندگان منتخب (افرادی که دارای خصوصیات و امتیازی هستند که به هر دلیلی، حائز شرایط تشویق شدن و حمایت هستند)، ارسال شود. و چنانچه، آن راننده، آن سفر را قبول نکرد، از فهرست رانندگان منتخب، خارج شود.

در ضمن باید این نکته را نیز در نظر داشت که نسبت رانندگان منتخب و رانندگان عادی و احتمال درخواست «عجله دارم»، همواره باید یک نسبت یکسان باشد. یعنی ممکن است با جابه‌جا شدن یک راننده از مکانی به مکان دیگر و یا تغییرات در محدوده‌ زمانی و تغییرات در الگوی رفتاری مسافران و رانندگان، یک راننده وارد لیست رانندگان منتخب شود و یا از آن لیست، خارج شود. (و یکی از مهمترین شاخص‌هایی که رانندگان منتخب را تعیین می‌کند، باید معطل نکردن و سرعت عمل در قبول درخواست‌های مسافرین باشد)

پیشنهاد دوّم_ برای تعادل بخشی بین عرضه و تقاضای سفر در بازار کاربران اسنپ و یکطرفه شدن سود به نفع رانندگان یا مسافران، خوب است که رانندگان نیز بتوانند برای سفرهای غیر اشتراکی، «درخواست مسافر» ارسال نمایند. به نحوی که مثلاً راننده‌ای که قصد طی کردن مسیر منزل تا محل کارش را دارد، می‌تواند مسیر سفر را دقیقاً به اسنپ اعلام کند و برای سفر اشتراکی، اعلام آمادگی کند. پس از آن، نرم افزار اسنپ به مسافرینی که در حسابشان اعتبار کافی دارند و هنوز درخواست سفر نداده‌اند، ظرفیت‌ صندلی‌های خالی در مسیرهای نزدیک به محل استقرار مسافر را نشان می‌دهد و چنانچه هر مسافری، مسیر و درخواست هر کدام از رانندگان را پذیرفت، مبلغ کرایه از حسابش کسر می‌شود و او موظف است که در لحظه‌ مقرر توسط اسنپ در مکانی که از قبل مشخص شده است حضور داشته باشد. در غیر اینصورت راننده مجاز به ادامه‌ حرکت است و الزامی برای معطل کردن خودش و سایر مسافرین نخواهد داشت. البته چنانچه در ادامه‌ی مسیر، مسافر دیگری جایگزین مسافری شود که از سفر جا مانده است، مبلغ کرایه به اعتبار مسافری که جا مانده بود، باز خواهد گشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. من عجله ندارم!

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین