کاخ سفید به دنبال بررسی گزینه‌های جایگزینِ عملیات زمینی در رفح

  4030104053

کاخ سفید اعلام کرد با مقام‌های رژیم صهیونیستی گزینه‌های جایگزین برای رویای از بین بردن جنبش حماس در غزه بدون انجام حمله زمینی به رفح را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید طی یک کنفرانس خبری گفت: «یک و نیم میلیون نفر در رفح هستند و ما معتقدیم که انجام حمله زمینی بزرگ یک اشتباه و فاجعه خواهد بود.»

کربی ادامه داد: مقام‌های آمریکایی با مسؤولان اسرائیلی زمانی که به واشنگتن سفر کنند درباره گزینه‌های احتمالی گفت‌وگو خواهند کرد.

وی گفت جزئیات بیشتر درباره این سفر طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

بنا بر اعلام خبرگزاری فلسطینی «سما»، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: «ما معتقدیم که به توافق آتش‌بس نزدیک شده‌ایم و رایزنی‌ها در این زمینه ادامه دارد. باید آتش‌بس برقرار شود تا زندانیان (اسیران صهیونیست) بازگردانده شوند و کمک‌های بیشتری ارسال شود.» وی تاکید کرد که مذاکرات درباره توافق اسیران در حال پیشرفت است.

کربی خاطرنشان کرد: ۱۱ کشور به پیش‌نویس قطعنامه مربوط به غزه در شورای امنیت رای دادند. اما روسیه و چین با این پیش‌نویس مخالفت کردند.

روز جمعه، روسیه و چین از وتوی خود در شورای امنیت علیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه که در جانبداری از تجاوزات صهیونیست‌ها بود، استفاده کردند.

نتانیاهو در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اراضی اشغالی به او اطلاع داد که تل‌آویو قصد دارد حتی بدون حمایت واشنگتن، عملیات نظامی علیه شهر رفح در جنوب غزه را آغاز کند. وی گفت: «امیدوارم با حمایت آمریکا این کار را انجام دهیم، اما اگر لازم باشد خودمان به تنهایی این کار را انجام خواهیم داد.»

وی مدعی شده است: «هیچ راهی برای شکست دادن حماس بدون ورود به رفح و حذف تیپ‌های باقیمانده آن در آنجا وجود ندارد.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه در اولین تماس تلفنی با نتانیاهو پس از گذشت بیش از یک ماه قطع ارتباط مستقیم، به او هشدار داد که عملیات نظامی در رفح منجر به تشدید ناآرامی در غزه خواهد شد.

پس از این تماس، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که واشنگتن و تل‌آویو درباره راههای پیشرفت در غزه، جایی که بحران انسانی پس از حدود شش ماه جنگ در حال تشدید است، گفتگوهای جامعی را انجام خواهند داد. سالیوان افزود: این نشست ممکن است طی روزهای آتی برگزار شود و قبل از مذاکرات هیچ عملیاتی در رفح انجام نخواهد شد.

بلینکن در پایان سفرش به اراضی اشغالی به خبرنگاران گفت هرگونه حمله به شهر رفح تهدیدی برای تحمیل «انزوای بیشتر» به تل‌آویو و آسیب زدن به امنیت آن در دراز مدت خواهد بود.

او افزود: مکالمات صریحی داشته و تاکید کرده که هرگونه عملیات نظامی زمینی در رفح «خطر کشتار غیرنظامیان بیشتری» را به همراه دارد.

ایالات متحده هشدار داده است که هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح، جایی که بیش از یک میلیون نفر به آن پناه برده‌اند، بدون برنامه‌ریزی یک «فاجعه» خواهد بود.

پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» در گزارش سابق خود آورده بود که حمله اشغالگران به رفح می‌تواند ایالات متحده را به بازنگری در سیاست‌های خود از جمله توقف دفاع از رژیم اسرائیل در سازمان ملل و تحمیل شروطی برای چگونگی استفاده ارتش صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی در جنگ  غزه سوق دهد.

ایالات متحده از زمان آغاز جنگ غزه، اصلی‌ترین حامی سیاسی و نظامی اسرائیل بوده و سلاح و مهمات در اختیار این رژیم قرار می‌دهد و بارها از حق وتوی خود در شورای امنیت برای جلوگیری از صدور قطعنامه آتش‌بس در غزه استفاده کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین