واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  4021224035 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

دستیار وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه کشورش‌ کانال‌های ارتباطی با تهران دارد گفت: «از ایران می‌خواهیم مانع گسترش تنش‌ها شود».

واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

به گزارش ایسنا، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در اظهاراتی گفت که در حال حاضر پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس در غزه روی میز بوده و واشنگتن منتظر پاسخ جنبش حماس است.

او در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز عربی تاکید کرد: «تنها راه‌حل موجود، ایجاد دولت فلسطینی در کنار اسرائیل است».

دستیار وزیر خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: «نمی‌توان تهدیدات حوثی‌ها(انصارالله یمن)علیه کشتیرانی را به سرعت متوقف کرد».

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «کانال‌های ارتباطی با ایران داریم و از این کشور می‌خواهیم که مانع گسترش تنش‌ها شود. از ایران می‌خواهیم که حمایت تسلیحاتی از گروه‌های موجود در منطقه مانند حوثی‌ها و حزب‌الله را متوقف کند».

ایران بارها اعلام کرده نیروی نیابتی در منطقه ندارد و گروه‌های مقاومت بنا بر منافع کشورهای خود علیه اشغالگران و رژیم صهیونیستی اقدام می‌کنند.

تهران همچنین تاکید کرده اگر حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی به پایان برسد، پرونده جنگ در غزه مختومه می‌شود و تنش در منطقه نیز کاهش می‌باید.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد «حزب‌الله لبنان را به سوی وضع خطرناکی سوق می‌دهد و آمریکا خواهان این است که سلاح دست دولت لبنان باشد و حزب‌الله تنها یک حزب سیاسی باشد».

او همچنین گفت واشنگتن برای آتش‌بس ۶هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند و قبل از انتقال غیرنظامیان به مناطق امن، انجام عملیات نظامی در شهر رفح قابل پذیرش نیست.

دستیار وزیر خارجه آمریکا با طرح این ادعا که اسرائیل کشوری‌ است که حاکمیت خود را دارد و باید با حماس برخورد کند، ادعا کرد: «ما هیچ چیزی به هیچ طرفی دیکته نمی‌کنیم اما پیام‌های جدی ارسال می‌کنیم».

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای صدوشصتمین رو و در بحبوحه ادامه بمباران‌های خشونت‌آمیز و کشتار در مناطق مختلف نوار غزه در میان تشدید گرسنگی و قحطی گسترده به‌ویژه در شمال ادامه دارد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، شمار شهدا در این منطقه در ششمین ماه جنگ به بیش از ۳۱ هزار ۲۷۲ نفر و زخمی‌ها نیز به بیش از ۷۳ هزار نفر رسیده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۲۲۸۵۳۱۳:۰۱:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
معلوم نیست پشت پرده چه می گذرد
ناشناس۳۴۲۲۹۰۱۱۳:۵۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
جنگ غزه به محل کسب درآمد و چاپ پول سهامداران کارخانجات اسلحه سازی آمریکا که خود از سیاستگذاران استراتژیک خارجی آمریکا هستند ،تبدیل شده است چه کسی محل پولسازی خوددرا تعطیل میکند ...از زمان شروع جنگ علیه غزه، شاخص آمریکایی در زمینه هوافضا و امنیت در واقع در طی فقط ده روز ۵.۸۸ درصد افزایش یافته است... پس هرگز موافق اتمام جنگ نیستند ...بلکه دنبال جنگ فرسایشی هستند ...خط مستقیمی که مبدا آن کارخانه های اسلحه سازی است در کاخ سقید متوقف نمی شود. بلک راک(BlackRock)، بزرگترین شرکت مدیریت سرمایه گذاری جهان، بیش از ۱۳ میلیارد دلار (۱۲.۱۳ میلیارد یورو) فقط در سه شرکت « شرکت RTX»، غول اسلحه سازی آمریکایی،«جنرال داینامیکس» ،«لاکهید مارتین(Lockheed Martin)»، و بعلاوه میلیاردها دلار دیگر در شرکت‌هایی که سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی مانند فسفر سفید و بمب‌های خوشه‌ای تولید می‌کنند سرمایه گذاری کرده است . سلاح هائی که در جنگ فعلی علیه غزه استفاده می‌شود.... توماس دونیلون، مدیر کل مرکز تحقیقات شرکت که مسئول کنکاش و تحقیقات ژئوپلیتیک برای انجام «سرمایه گذاری های پایدار» می باشد ، کسی نیست جز شوهر کاترین راسل، مدیرکل یونیسف، سازمان بین المللی که وظیفه آن حفاظت از ۴۶۰۰ کودکی است که تاکنون در غزه کشته شده اند.....و این قصه پر غصه ادامه دارد ...جنگ ها آخور سرمایه‌داران تاجر خون هستند ...پس ملت ها نباید هرگز و هرگز و هرگز در تله جنگ بیفتند گرچه تله جنگ ها همواره در مسیر ملت ها پهن است و سرمایه های آنها را هدف گرفته است ...
ناشناس۳۴۲۲۹۰۴۱۳:۵۵:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
وقتی جنگ اقتصاد را احیا می کند TA-35، شاخص بورس تل آویو، بین آغاز تجاوز تا ۳۰ اکتبر ۹ درصد کاهش یافت. در حالی که بیشتر شرکت‌های اسرائیلی از وخامت اوضاع اقتصادی صدمه دیده اند، این امر در مورد شرکت‌های تسلیحاتی صدق نمی‌کند، بلکه حتی برعکس. برعکس. شاهارکرمی ، متخصص سرمایه گذاری در اسرائیل می‌گوید: «موشک‌ها از هر سو در حال پروازند ، شرکت باید از آن بهره‌مند شود» به طور کلی، شرکت های نظامی اسرائیل همچنان افزایش سفارش سالانه بی سابقه ای دارند. در سال ۲۰۲۲، صادرات آنها در سراسر جهان به ۱۲.۵ میلیارد دلار (۱۱.۶۶ میلیارد یورو) بالغ شد. طبق آمار اسرائیل، این صادرات که طی ده طی سه سال ۵۰ درصد افزایش یافت. دو عامل این رشد را توضیح می دهد: جنگ در اوکراین، که ذخایر تسلیحات در اروپا را تمام کرد و سپس ذخایر آنها با محصولات اسرائیلی پر شد. و قراردادهای عادی سازی که با کشورهای عربی امضا شد، که بازار بزرگی را برای ۱۲۰ شرکت دفاعی اسرائیلی باز کرد.بنابراین جنگ در یک زمینه اقتصادی بسیار پویا آغاز شد. چند ماه قبل، بخش صادرات نظامی به اوج خود رسیده بود. در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳، منابع رسانه ای از پیشرفت مذاکرات بین آلمان، هلند و شرکت Elbit برای خرید سامانه های راکت انداز خودکار PULS گزارش دادند، در حالی که قراردادهای دیگری قبلا با مراکش، آذربایجان ، رواندا و اسپانیا به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو (۶۵۳ میلیون یورو) منعقد شده بود.همانند شرکت‌های آمریکایی، قتل‌عام‌ها منجر به یک سری افزایش متوالی ارزش سهام شرکت‌های تسلیحاتی در بورس اوراق بهادار تل آویو شد. از آغاز عملیات تا ۳۰ اکتبر، سهام ThirdEye ۸۳.۷۳ درصد افزایش یافت و به ارزش ۲۰ میلیون دلار رسید. تنها چند روز پس از شروع جنگ، این شرکت قراردادی ۴ میلیون دلاری (۳.۷۳ میلیون یورو) برای ارائه سیستم مدوزا (Medusa) ، شناسایی پهپاد در ارتفاع کم، به یک مشتری محلی اعلام کرد.گروه Aerodrome سازنده هواپیماهای بدون سرنشین نیز شاهد چندین جهش سود بود که بزرگترین آنها در ۲۵ اکتبر یا ۲۰۲ درصد از شروع جنگ بوقوع پیوست. در بخش رادار تاکتیکی، سهام Leonardo DRS با ۲۴ درصد افزایش به ارزش بازار سهام ۵ میلیارد دلار (۴.۶۶ میلیارد یورو) رسید. شرکت های FMS Migun، متخصص در ساخت زره های بالستیک سبک، ۱۱.۴ درصد افزایش یافت و به مبلغ ۲۸۰ میلیون دلار (۲۶۱.۲۱ میلیون یورو) رسید. در نهایت، Aryt Industries که قطعات الکترونیکی موشک های هدایت شونده و تجهیزات نظامی را به بازار عرضه می کند ، جهشی ۲۵.۹ درصدی به ارزش ۶۱ میلیون دلار (۵۶.۹۱ میلیون یورو) داشت.در حالی که ما شاهد این جهش های بورسی متعدد بوده ایم، اما گزارش ها همچنین ماهیت متوسط نوسانات در شرکت های بزرگی مانند Rafael ، Elbit و Israel Aerospace Industries (IAI) را برجسته می کنند. بر اساس رتبه بندی DefenseNews ، این سه شرکت جزو ۳۵ شرکت بزرگ تسلیحاتی در جهان هستند
ناشناس۳۴۲۲۹۱۷۱۴:۱۶:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
خبرگزاری فارس :چراغ سبز آمریکا برای حمله اسرائیل به رفح در شرایطی که بیش از یک و نیم میلیون آواره فلسطینی در رفح با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند، یک رسانه آمریکایی خبر داد که واشنگتن در محافل خصوصی از حمله تل‌آویو به آخرین پناهگاه آوارگان حمایت کرده است...در شرایطی که نهادهای امدادی سازمان ملل درباره وخامت وضعیت فعلی رفح و تبعات هولناک حمله به این منطقه هشدار داده‌اند، یک مقام اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود گفت، «بدون تردید این حمله انجام می‌شود».
ناشناس۳۴۲۳۳۳۵۰۰:۵۸:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
حماس بعد از ایجاد رخنه باید کلا به اسراییل میرفت و جنگ را آنجا تمام میکرد.
رضا۳۴۲۳۳۵۹۰۲:۱۱:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
جنگ غزه نشان داد که برای شروع جنگ نباید احساسی عمل کرد.
ناشناس۳۴۲۳۴۵۲۰۹:۲۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
مرگ به خونخوار بزگ امریکا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  18. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین