واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  4021223062 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت گفت: پیش‌بینی داریم در روزهای آینده، مذاکره درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی به نتیجه برسد.

واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

به گزارش خبرنگار مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: پیش از عید، جلسه دولت داریم و حتی برای جمع بندی و ارزیابی بخش‌های مختلف دولت رئیس جمهور دستور داده است که جلسه آتی دولت که احتمالاً آخرین جلسه پیش از سال باشد، به صورت فوق‌العاده طولانی مدت تر برگزار شود تا بتوانیم به مصوباتی که ضروری است، در سال ۱۴۰۲ برسیم و هم اینکه به ارائه گزارش عملکرد از بخش‌های مختلف دولت رسیدگی شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر و در خصوص واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، بیان کرد: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال سرمایه‌های ملی کشور هستند و هواداران زیادی دارند.

وی ادامه داد: دولت رسالت خود را پشتیبانی از این سرمایه‌های ملی و حمایت از هواداران عزیز قرار داده بود و از ابتدا تلاش شده در موانع حقوقی و مشکلات هر چه که باشد، دولت کمک کار این دو باشگاه باشد.

بهادری جهرمی افزود: فرایند واگذاری این دو باشگاه به مردم و خصوصی سازی آنها در این دولت رقم خورد و در بورس هم از عملکرد مالی این دو باشگاه شفافیت ایجاد شد و هم بخشی از سهام این دو باشگاه در سازمان بورس به مردم واگذار شد.

سخنگوی دولت گفت: برای بر طرف شدن موانع حقوقی واگذاری بقیه سهام این دو باشگاه در دو سال گذشته بارها از سوی هیأت واگذاری و سازمان خصوصی سازی آگهی شد تا بخش خصوصی مراجعه کند و باشگاه‌ها را خریداری کند و حامی باشگاه‌ها باشند و از برند و نشان آن‌ها بهره برداری لازم را داشته باشد.

بهادری جهرمی در ادامه اذعان کرد: در نهایت سازمان خصوصی سازی پیشنهادی به هیأت وزیران ارائه کرد برای اینکه بتوانیم در حل مساله این دو باشگاه تسریع کنیم و هیأت وزیران مجوزی دهد تا برای پرداخت بخشی از دیون به تأمین اجتماعی به جای واگذاری یا فروش یکی از این دو باشگاه، واگذار شود تا مشکل حقوقی هر دو باشگاه به دلیل مالک واحد داشتن، حل شود.

وی افزود: با این راهکار مشکل قانونی دو باشگاه برطرف می‌شود و تأمین اجتماعی دینی را که از دولت گرفته است، به شرکت‌های خودش که سودده هستند و توان اقتصادی مناسبی دارند، واگذار می‌کند.

سخنگوی دولت گفت: دولت بررسی کرد و با این پیشنهاد موافقت کرد و مجوز را به هیأت واگذاری داد در صورتی که جوانب این پیشنهاد نهایی شود، امکان قانونی داشته باشد و بتواند از این طرفیت قانونی استفاده کند. در نتیجه هیأت واگذاری روز گذشته تشکیل جلسه داد و جوانب را بررسی کرد و در نهایت به این جمع بندی نرسیدند که از مجوز دولت بهره برداری کنند و دلیل این بود که در این فاصله گزینه‌های مناسبی از مجموعه بانک‌های غیردولتی پیدا شده است. به هر صورت مذاکرات اولیه صورت گرفت.

بهادری جهرمی در ادامه بیان کرد: بانک‌ها، سرمایه‌های عمومی مردم را در اختیار دارند و توان اقتصادی بالایی دارند و به عنوان شرکت‌های مردمی ما محسوب می‌شوند، لذا دولت از این پیشنهاد استقبال کرد و توافق صورت گرفت تا مذاکرات لازم صورت بگیرد. پیش بینی این است که در چند روز آینده با دو بانک غیر دولتی به توافق برسیم.

دیدگاه کاربران

بازنشسته۳۴۲۲۲۲۱۱۵:۲۲:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
بیستم این ماه یک میلیون تومان بدون اجازه از حساب بازنشستگان تامین کسر شد به عنوان خرید سهام فلان شرکت بعد پس دادند گفتن اشتباه شد خبر آمد به جای دیون دولت !پرسپولیس را دادن به صندوقهای بازنشستگی از جمله تامین اجتماعی دیدیم صد رحمت به رقم قبلی که برداشته شده بود حالا گویا به خیر گذشته بهتر نیست کمی مدیریت کنید، شب عید ما بازنشستگان را از این تلخ تر نکنید.
ناشناس۳۴۲۲۲۲۴۱۵:۲۳:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
بعد یکسال میگن اینم نشد
ناشناس۳۴۲۲۳۸۳۱۹:۱۳:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
بهتر که نشد مگر بازنشسته درمانده باید حقوق نجومی پرسپولیس را پرداخت کند دولت بهتر هست طلب بازنشسته ها را با سود متعلقه بدهد تا شرمنده زن و بچه نباشند
ناشناس۳۴۲۲۲۴۸۱۵:۵۰:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
واگذاری به بانکهای خصوصی بهترین گزینه است ، چون هم شرکت معتبر هستند هم توان و اهلیت مالی دارند هم واقعا خصوصی هستند هم بجای اسپانسر شدن تیم فوتبال می توانند با مبلغی بالاتر آن تیم را بخرند
حسين قلى خان۳۴۲۲۲۵۸۱۶:۰۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
تا ديروز مى گفتند پرسپوليس رو داديم به تامين اجتماعى حالا ميگن ميديم به بانكها .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین