یک پیشنهاد به علی مطهری/ آمار بهادری جهرمی از کاهش تورم نقطه به نقطه/ تکذیب شایعه انصراف قالیباف

  4021215100 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

یک پیشنهاد به علی مطهری/ آمار بهادری جهرمی از کاهش تورم نقطه به نقطه/ تکذیب شایعه انصراف قالیباف

یک پیشنهاد به علی مطهری

مهر نوشت: «مطهری در شرایطی پا به عرصه انتخابات نهاد و سرلیست فهرست «صدای ملت» شد که بسیاری بر این باور بودند که این فهرست، در واقع محصول ائتلاف پشت پرده جریان موسوم به اعتدالی با «بلوک مشارکت‌طلب» در جبهه اصلاح‌طلبی بود؛ مطهری البته همه این تحلیل‌ها و گمانه‌ها را رد کرد و تصریح داشت که این فهرست، از اساس مستقل است.

فارغ از باورپذیر بودن یا نبودن ادعای مطهری مبنی بر استقلال لیست «صدای ملت»، موضوعی که بیشتر باید نظر ما را به خود جلب کند، اقدام شجاعانه مطهری برای شرکت در انتخابات، آن هم با عنوان سرلیست یک «فهرست لحظه آخری» بود.

«صدای ملت» با اینکه مشتمل بر اجتماعی از سلایق گوناگون و البته کمتر شناخته‌شده برای افواه عمومی بود، اما نفس حضور این لیست در میدان انتخابات قابل قدردانی است؛ آن هم در شرایطی که تندروهای جریان مدعی اصلاحات از ماه‌ها قبل بر کوس عدم مشارکت در انتخابات کوبیدند و خواستار رأی‌ندادن شدند.

فشار سنگین تندروهای جریان اصلاحات برای رأی‌ندادن، در کنار وضعیت ویژه «صدای ملت» و صد البته دلزدگی پایگاه اجتماعی اصلاحات از جریان مدعی اصلاح‌طلبی، تکلیف این فهرست را تا حد زیادی مشخص کرده بود؛ بدین معنا که فهرست مطهری شانس چندانی برای رقابت با سایر سیاهه‌ها نداشت و نتیجه انتخابات، این را به عینه نشان‌مان داد...

علی مطهری می‌توانست مانند بسیاری از چهره‌های نزدیک به جریان مدعی اصلاحات، عافیت پیشه کند و کنار گود بنشیند و صرفاً غُر بزند؛ لیکن او وسط آمد و بدون حمایت تا آخر ماند...

علی مطهری و «صدای ملت» هر چند برای دور دوم مجلس هم سهمی ندارند اما توانستند با حضورشان در حوزه تهران، انتخابات را رنگ و لعاب متفاوتی ببخشند.

در شرایطی که اپوزیسیون برانداز و دنباله‌های آن‌ها در داخل، شبانه‌روز برای تحریم انتخابات تلاش کردند، مطهری با جسارت قدم جلو نهاد و تا آخر انتخابات در صحنه باقی ماند.

القصه، پیشنهاد ما به علی مطهری آن است که در جهت حفظ و ارتقای جمع «صدای ملت» بکوشد و با وجود بغرنجی امر تحزب در ایران، پایه‌های یک تشکیلات تأثیرگذار در آینده را بنیان نهد. باید به علی مطهری خداقوت گفت!»

***

اصولگرایان در انتخابات چه کردند ؟

فرهیختگان نوشت: «در یک جریان‌شناسی کلی از 170 منتخب اصولگرای مجلس دوازدهم احتمالا می‌توان منابع قدرت را در اختیار سه جریان اصلی دانست: ائتلاف موسوم به شانا (منهای پایداری)، پایداری و نمایندگان حامی دولت. درون جریان سوم به‌عنوان نمایندگان حامی دولت طیف‌های مختلف از نمایندگان نزدیک به سعید جلیلی، مهرداد بذرپاش، علیرضا زاکانی و... وجود دارند. اینکه این افراد در بزنگاه انتخاب رئیس مجلس و باقی کرسی‌های مهم چه تصمیمی می‌گیرند حتما به مناسبات قدرت برمی‌گردد.

این طیف‌بندی در ماه آخر باقی مانده به انتخابات به صورت روزانه پررنگ‌تر می‌شد. محور وحدت آنها در جریان رقابت‌های انتخاباتی «نه به شانا» یا «نه به قالیباف» بود. دستور زبان جناب حدادعادل با ساختن عبارت «چنار و پاچنارها» تنها خلأ گفت‌وگوی آنها با فضای عمومی را هم پر کرد. عبارت‌هایی مانند «عبور از پدرخوانده‌ها» برساخته این فضا و ترجمه «نه به قالیباف» بود.

نتایج نهایی 14 نامزد پیروز در تهران و 32 فردی که به دور دوم رفتند نشان می‌دهد اصولگرایان برای پیروز شدن بر یکدیگر و به عبارتی در جنگ «چنار و... »، مشارکت عمومی را پای برد خودشان ذبح کردند. دوباره تعداد رای نامزدهای راه‌یافته به مجلس دوازدهم را حساب و کتاب کنید؛ نفر سی‌ام لیست تهران در اسفند 98 از نفر اول لیست اسفند 1402 رای بیشتری آورده بود، درحالی‌که آن انتخابات 3 ماه بعد از وقایع آبان 98 و در شوک ابتدایی کرونا انجام شده بود. یا مثلا حمید رسایی که در انتخابات امسال نفر سوم تهران شده، در اسفند 98 با 219 هزار رای نفر 32 تهران بود و به مجلس نرفت ولی امسال تنها با 485 هزار رای سوم شده است.

مقایسه آرای منتخبان تهران در یک دوره چهارساله و نه بیشتر «غم‌انگیز» است. چون گروهی برای راهیابی به مجلس از تاکتیک «کوتاه کردن دیوار» استفاده کردند تا بتوانند از مانع انتخابات عبور کنند. البته نباید فراموش کنیم «ناتوانی عجیب شانا» و اشتباهات مکرر قالیباف ماشین اصلی حامیان دولت بود.

سوال مهم که هسته مرکزی قدرت در دولت باید به آن پاسخ دهد این است که آیا ائتلاف انتخاباتی دوستانش در انتخابات 11 اسفند در بهار 1403 و بعد از آن کار می‌کند یا خیر؟ فارغ از تجربه‌های تاریخی، تردید‌های جدی درباره امکان ادامه ائتلاف میان آنها وجود دارد.

مولفه‌ اصلی تصمیمات راهبردی سیاستمداران اصلی است و از آنجایی که اختلاف نظرهای جدی میان طیف‌های مختلف اصولگرا و به‌ویژه برخی منتخبان شاخص تهران وجود دارد، توصیف و تحلیل و پیش‌بینی آینده سخت است اما یک مساله قطعی به نظر می‌آید: واقعیات سیاسی در آینده همه‌چیز را زیر و رو می‌کند و استفاده مکرر از ایده «حذف رقیب» امکان ادامه حیات ندارد.

از این منظر جریان‌هایی که عادت به همزیستی با رقیب ندارند و خون‌شان به «تمامیت‌خواهی» می‌خورد، به‌زودی با اعضای ائتلاف خودشان به «بن‌بست ایدئولوژیک» می‌‌رسند.»

***

انتقاد خبرگزاری اصولگرا از لغو کنسرت دیشب قربانی در اصفهان

تسنیم نوشت: «پاییز امسال خبر آمد که کنسرت علیرضا قربانی قرار است در اصفهان برگزار شود. مسئولان اصفهانی گفته بودند که کنسرت برگزار شود، اما نوازندگان زن اجازه حضور روی صحنه را ندارند. یعنی علیرضا قربانی با حذف نوازندگان زن، می‌توانست کنسرتش را در اصفهان برگزار کند. قربانی اما نه! گفت و پای نوازندگان زنِ گروهش ایستاد. در نهایت کنسرت لغو شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری‌اش پای کار آمدند و گفتند که وقتی وزارت ارشاد برای کنسرتی مجوز صادر می‌کند، دیگر ارگان‌ها باید به این مجوز احترام بگذارند و اعمال سلیقه شخصی نکنند. دادستان اصفهان اما روی حرفش پافشاری کرد تا پادرمیانیِ وزیر و معاون هنری‌اش هم جواب ندهد.

حالا که در روزهای پایانی زمستان هستیم، قرار بود کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان برگزار شود. این بار هماهنگی‌ها انجام شده و گویا مشکلات برطرف شده بود. شبِ نخستین اجرا(دیشب 14 اسفند 1402) کنسرت لغو شد. تماشاگران به محل اجرا رفتند و اعتراض‌ها بالا گرفت. وزیر فرهنگ و معاون هنری‌اش و دیگران دست به کار شدند اما باز هم جواب نداد تا شب گذشته، علاقه‌مندان به هنر، بار دیگر سرخورده به خانه‌هایشان برگردند.

دستاورد این اتفاق اما چه بود؛ رفتنِ خبر لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان به صدر اخبار و اعتراض شدیدِ مردمی که بلیت خریده بودند و... رسانه‌های آن سوی آب‌ها، وارد عمل شدند و تا دلشان خواست تاختند. اصل ماجرا باز هم به حضور نوازندگان زن روی صحنه بازمی‌گردد؛ اتفاقی که کاملاً قانونی است و در شهرها و استان‌های دیگر کشور در حال انجام است. اما گویا مسئولان اصفهان علاقه‌ای به انجام این کار ندارند.

علیرضا قربانی قرار بود از دیشب چهاردم اسفند 1402 اجراهایش را در اصفهان به صحنه ببرد و این اجراها تا 21 اسفند هم ادامه داشته باشد. نخستین اجرای این کنسرت‌ها که لغو شد؛ اما علاقه‌مندان به موسیقی امیدوارند که امشب کنسرت قربانی برگزار شود تا بلکه دیگر شاهد ایجاد این همه هزینه برای کشور، بر سرِ برگزاری یک کنسرت و حضور بانوان روی صحنه به عنوان نوازنده نباشیم...

بیایید چشم‌هایمان را ببندیم و تصور کنیم که شب گذشته، کنسرت علیرضا قربانی براساس روالی قانونی روی صحنه رفته بود. امروز همه ما داشتیم عکس‌های اجرای شب گذشته را می‌دیدیم و در کمال آرامش مشغول خواندنِ اخبار و گزارش‌هایی از اجرای شب گذشته بودیم. تماشاگران در کمال آرامش آمده بودند و اجرایِ فاخرِ علیرضا قربانی را دیده بودند و در کمال آرامش هم به خانه‌هایشان بازگشته بودند. این اتفاق اگر رخ می‌داد، نه تنها هزینه‌ای برای کشور ایجاد نمیشد، بلکه یکی از راه‌های رسانه‌های معاند برای تخریب چهره‌ی کشور هم مسدود شده بود.

امید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب با حضور در اصفهان، پای مجوزِ این وزارتخانه بایستد و این قائله را ختم به خیر کند.»

***

نظر قالیباف درباره مردمی که رای ندادند

به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در نطق پیش از دستور خود، گفت: انتخابات شکوهمند مجلس در میانه تحریم‌های داخلی و خارجی چنان با نقش‌آفرینی مردم برگزار شد که همه ما را به‌طور مضاعف متوجه مسئولیت‌های خود کرد. این مشارکت با وجود طراحی‌های گوناگون دشمنان حقیقتاً برآمده از وطن‌دوستی و علاقه به امنیت کشور و آگاهی سیاسی بود، امیدوارم مردم با حضور پرشور در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه‌های انتخابیه اعلام‌شده، مجاهدت خود را با شایستگی و شکوه تکمیل کنند.

قالیباف تصریح کرد: آن‌هایی که از حق رأی خود استفاده کردند مأجورند، البته ما در مورد هموطنانی که به‌هردلیل در این انتخابات مشارکت نکردند، هم مسئول هستیم.

وی تأکید کرد: نمایندگان منتخب تنها وکیل افرادی که به آن‌ها رأی داده یا در انتخابات شرکت کرده‌اند، نیستند بلکه نمایندگان منتخب باید خود را وکیل و خادم همه مردم بدانند و در راستای تأمین خیر عمومی تصمیم‌گیری کنند و صرفاً در جلب رضایت حلقه طرفداران خود محصور نمانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از همین امروز امیدوارم ثمره فعالیت ما مسئولان بتواند رضایت اقشار مختلف مردم را چنان جلب کند که به سیر صعودی مشارکت در انتخابات‌های آینده منجر شود، برای این کار باید از هر آنچه به احیای امر ملی آسیب می‌زند پرهیز کنیم و خیر عمومی را در دستورکار قرار دهیم.

قالیباف یادآور شد: ما به‌خوبی می‌دانیم که اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت و اگر بداخلاقی‌های سیاسی نبود نرخ مشارکت در همین دوره نیز متفاوت می‌شد، مردم با صندوق رأی قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند پس صندوق رأی باید کارآیی و گره‌گشایی روزافزون خود را در کارآمدسازی حکمرانی نشان دهد.

***

مشاور قالیباف شایعه انصراف او را تکذیب کرد

به گزارش تسنیم، چند روز گذشته برخی از کانال‌ها و افراد در فضای مجازی شایعه انصراف قالیباف از مجلس دوازدهم را مطرح کرده بودند که این شایعه توسط مشاور رئیس مجلس تکذیب شد.

محمود رضوی مشاور قالیباف در واکنش به اظهارات عبدالرضا داوری، مشاور پیشین محمود احمدی نژاد مبنی بر اینکه  «محمدباقر قالیباف احتمالا از حضور در مجلس انصراف می‌دهد» نوشت: جناب آقای دکتر داوری، شما باور نکنید. این خبر شایعه‌سازی و عملیات روانی طراحی شده توسط کسانی است که از شکست پروژه ترور شخصیتی و حذف آقای دکتر محمدباقر قالیباف از مجلس دوازدهم عصبانی هستند.

***

آمار بهادری جهرمی از کاهش تورم نقطه به نقطه

به گزارش فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه ماه، بر اساس آخرین آمار مرکز آمار کشور، به ۳۵ کاهش یافته است که نشان از کاهش بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصدی از ابتدای فعالیت دولت دارد؛ در ۱۲ ماه گذشته هم این نرخ کمتر از ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

.وی درباره سوال دیگری افزود: دولت و بانک مرکزی سیاست های مختلفی را برای تثبیت نرخ ارز اجرا کردند. با ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و با ساماندهی ارزهای ناشی از صادرات، منابع ارزی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.وی با بیان اینکه تلاش شده تا انتظارات تورمی کاهش یابد، افزود: یکی از محورهای جنگ اقتصادی، دامن زدن انتظارات تورمی است. 2.5 تا 3 سال است که مدام می گویند به فلان عدد می رسیم این همان ایجاد انتظارات تورمی است.رخ تورم نقطه به نقطه از ابتدای 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: مبنای برنامه ریزی ما نرخ های رسمی بانک مرکزی و بازار رسمی باشد.

***

مسئولان باید برای نارضایتی مردم فکری کنند

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات به خبرآنلاین گفت: «میزان مشارکت در این انتخابات، یکی از پایین ترین آمارهایی است که ما در این چهل و اندی سال گذشته در انتخابات مجلس شاهد بودیم. در مورد علل این کاهش مشارکت زیاد صحبت شده و دلایل گفته شده است ، یک دلیل هم ندارد و دلایل متعددی دارد.

ممکن است که یکی دو تا دلیل از دلایل اصلی باشند و سهم بیشتری را بخود اختصاص دهند. دلایلی نظیر دلایل اقتصادی ولی دلایل دیگری نیز وجود دارد که حتما باید به آنها هم توجه شود. مهمترین فاکتور این است که مسئولان مختلف در سطوح مختلف کشور این پیام را دریافت بکنند و به عبارتی دچار فراموشی زودرس نشوند که این انتخابات تمام می شود یا اعتراصات اجتماعی مثل سال گذشته تمام می شود و بعد هم همه چیز را فراموش کنند و یادشان برود که چرا اینطور شد.

به عبارتی یادمان برود که چند صباح دیگر شاید از این تحولات اجتماعی داشته باشیم یا انتخاباتی داشته باشیم و به نوعی شاهد حضور کم رنگ مردم در صحنه باشیم و مجددا تکرار چنین وضعیتی.

این تکرارها اعم از تحولات اجتماعی یا انتخابات با مشارکت پایین به هیچ وجه خوب نیست و نشان دهنده استمرار یک وضعیت غیر عادی در جامعه است. بنظر من مهم تر از اینکه چه عواملی دخیل هستند این است که مسئولان اولا بفهمند یک عواملی وجود دارد و در ثانی آن عوامل را به درستی شناسایی کنند و ثالثا تا جایی که می توانند اقداماتی انجام دهند تا آن عوامل رفع شود. درست است که ما بیش از یکسال تا انتخابات بعدی در کشور فرصت داریم ولی معلوم نیست و ممکن است دراین زمان به یکباره تحولات اجتماعی هم سر برسد ،این موضوع را باید درک کنند.

متاسفانه بنظر می رسد گیرایی در مسئولان مختلف در حوزه های متعدد از بالا تا پایین کم است. آنهایی که فکر می کردند نارضایتی عمومی سال گذشته تمام شد باید به نتایج انتخابات نگاه بکنند که نشان دهنده این است که تمام نشده است.

مسئولان باید درک کنند که در زیر پوست جامعه وقایعی وجود دارد که واقعی هستند و استمرار پیدا کرده است. مدت هاست که ما شاهد این نارضایتی ها هستیم ،چه در صندوق رای و چه در خیابان ها،باید این دلایل را پیدا کرد و به درستی و با روش علمی و با دقت و به دور از احساسات و پرده پوشی روی واقعیت ها به آنها پرداخت.»

***

واکنش دفتر مولوی عبدالحمید به خبر دستگیری فرزند او

دفتر مولوی عیدالحمید، امام‌ جمعه‌ی اهل‌سنت زاهدان با صدور بیانیه‌ای به خبر منتشرشده در خبرگزاری فارس درباره‌ی فرزند او واکنش نشان داد.

در این اطلاعیه آمده است: «خبرگزاری فارس که وجهه آن بر همگان آشکار شده است، خبری با این مضمون منتشر کرد که فرزند مولوی عبدالحمید «به اتهام حمل سلاح غیرمجاز (سلاح گرم) در ایست بازرسی پلیس راه زاهدان خاش دستگیر و در حال حاضر به قید ضمانت آزاد شد».

ضمن تاکید بر کذب ‌بودن این ادعا، خاطرنشان می‌شود که خبرگزاری مذکور با هدف سرپوش‌گذاشتن بر تنگ‌نظری مسئولان و انحراف افکار عمومی از علت اصلی ممانعت از سفر مولوی عبدالحمید به مناطق سیل‌زده جنوب بلوچستان به این افترا و دروغ‌پردازی روی آورده است.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۰۸۳۸۷۲۰:۵۴:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
میگین مطهری نه برنامه داشت نه شانس در انتخابات .
امیر۳۴۰۸۳۹۲۲۰:۵۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
تا زمان روحانی میگفتن هرچی بهتون گفتن بگید دلار چند؟ حالا که سیر تا پیازش دست خودشونه مبنا ارز رسمی دلاره. با این وصف که زمان روحانی م که ارز 2000 تومن بود. اونوقت بانک مرکزی تون سکه و ربع سکه ش رو هم با همون دلار مبنای شما میفروشه؟
ناشناس۳۴۰۸۴۰۵۲۱:۰۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
آمار کاهش تورم ، شوخی تلخی است . مردم شعور دارند و میزان دخل و خرج و قیمت اجناسی که میخرند یا نمیتوانند بخرند دستشان است و هر روز گرانی بیشتری میبینند .
ناشناس۳۴۰۹۵۳۶۱۴:۰۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کاهش تورم به معنای ارزان شدن یا حتی ثابت ماندن نرخ ها نیست ، بمعنای کاهش سرعت افزایش نرخ هاست
ناشناس۳۴۱۰۰۱۰۱۹:۱۰:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دلار چند؟
ناشناس۳۴۰۸۴۴۹۲۱:۳۳:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
موقع تعیین دستمزد کارگران رسید دوباره تورم کاهشی شد آقایان یک نهاد رسمی مثل بانک مرکری یا مرکز آمار را مشخص کنید که بصورت رسمی صور مختلف تورم را مشخص کند از اعلام های سلیقه ای پرهیز شود
ناشناس۳۴۰۸۴۵۱۲۱:۳۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
آمار بهادري جهرمي از كاهش تورم نقطه به نقطه ! بهادري جهرمي : تورم نقطه به نقطه طبق آمار مركز ايران به 35 كاهش داشته است ! ---------------------- انشا الله كه همين طور باشد ،البته آرزوي همه ما اين است كه تورم برود به آنجا كه عرب ني انداخت ! اما برادر اگر تورم كاهشي شد ، البته آميرزا محمد ، آقا لطفي ، حبيب آقا داماد همشيره كه از جمله بازنشستگان هستند و نيز ديگر حقوق بگيران و كار گران و مستمري بگيران و ديگر اقشار جامعه بهتر و زودتر از جناب بهادري جهرمي خواهند فهميد ، كه تورم -- من جمله تورم نقطه به نقطه -- در چه مرحله و در جه اي قرار دارد !! -- چه مي فرمايي آقا لطف الله ؟ فرمايشت را بلندتر بفرما !! آقا لطفي مي گويد : من نه تنها مي فهمم و مي دانم كه تورم كم شده يا نه ، بلكه بالاتر از فهميدن ، تورم را حس مي كنم ، لمس مي كنم ، با تمام وجود درك مي كنم ! چيزي كه شايد بعضي ها اين جوري ملتفت تورم نشوند ! ... آقا لطفي تاكيد مي كند : -- هر وقت تورم كم شد ، اولين كسي كه احساس مي كند و ملتفت مي شو د من ِ بازنشسته حقوق بگير هستم !! ... هر كه هر چه مي خواهد بگويد ، عمده اين است كه من نوعي چه بگويم » !! -------- بله ! انشا الله هر وقت وقت تورم ، كم و كمتر و كمترين شد ، آقا لطف الله و امثال او زودتر از بقيه خواهند فهميد ، مگه نه ؟
حامد۳۴۰۸۴۵۷۲۱:۳۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خب اصلاح‌طللب‌ها نیومدند، ما با حق انتخابمون رقیب رو انتخاب کردیم! خودشون ضرر کردند؛ اگه انتخاب نکنی برات انتخاب می‌کنن!
ناشناس۳۴۰۹۱۷۷۱۰:۵۶:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اشتباه نکنید یک کشور ضرر می کند و نه فقط آنهایی که رای نداده اند!
ناشناس۳۴۰۸۴۵۹۲۱:۳۶:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
هدف علی مطهری گرم کردن تنور انتخابات بود .
ناشناس۳۴۰۸۵۳۴۲۲:۲۳:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اقای بهادری جهرمی مردم کاری به اعداد و ارقام اعلامی شماها ندارند که همیشه با واقعیات منافات دارد بلکه به قیمت ارز و طلا و اجناس و اقلام خوراکی از جمله گوشت و مرغ و دارو و چیزی که در جیبشون و سفره شون هست کار دارند.
ناشناس۳۴۰۸۶۱۴۲۳:۲۱:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اندر حكايت تعطيلي كنسرت جناب قرباني در اصفهان ! --------------------------------------- --- حالا چرا كنسرت را لغو كردند ؟ گويا گفته اند چون نوازنده زن هم هست ممكن است باعث مفسده شود ، بله ؟ --- ميدوني برادر مشكل از كجاست ؟ مشكل از آنجا هست كه برخي از امور كه براي خيلي از مردم ، كاملاً عادي و طبيعي و معمولي و تكراري است ، براي عده اي « تازگي » دارد ، براي آن عده بي سابقه هست ، حالا چرا آن امورات براي خيلي از مردم ،معمولي و تكراري است ؟ معلومه ! هر چه نباشه ما در دهه سوم قرن بيست و يكم ، شرف حضور داريم !... دنياي ارتباطات ، دهكده جهاني ! ...مگه نه ؟ هر چه نباشد ما در دهه سوم قرن بيست و يكم شرف حضور داريم
ناشناس۳۴۰۹۵۴۰۱۴:۰۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کنسرت آقای قربانی و نوازنده هاش متین و موقر و هنرمندانه عمل می کنند ، برخلاف کنسرت بعضی ها .
ناشناس۳۴۰۸۶۵۵۰۰:۰۲:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
چقدر از شرکت مطهری ذوق زده شدی.
صمصام۳۴۰۸۶۷۰۰۰:۱۶:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
وقتی مجوز قانونی کنسرت از سوی نهادهای رسمی و قانونی کشور صادر شده اونوقت عده ای سر خود و خودمختار جلوی دولت و قانون می ایستند
ناشناس۳۴۰۹۱۳۲۱۰:۲۴:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
مردم شهید پرور اصفهان نباید اجازه برگزاری کنسرت در اصفهان را بدهند .
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۰۹۲۸۸۱۲:۰۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اصفهان فقط تعلق به اصفهانی ها ندارد و متعلق به کل ایران و ملت ایران است! تازه اگر فقط هم به اصفهانی ها تعلق داشت خوشبختانه سطح درک و فهم اکثریت مردم شریف اصفهان به مراتب خیلی بالاتر از این سطح بسیار تنگ نظرانه گروهی اقلیت است که فکر می کنند دارند به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل می کنند! نه مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به یک خواننده شاخص شناخته شده را برمی تابند! و نه متوجه تبعات بد این تندروی های شان در جامعه کنونی ایران و خارج از ایران هستند. والله اعلم
ناشناس۳۴۰۸۶۸۴۰۰:۲۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
علی مطهری هم مانند بسیاری آمده بود آرای افراد بی حجاب و بی بند و بار را کسب کند هنوز نه نمایندگی اش به بار بود حرف از عدم تصویب لایحه عفاف و حجاب میزد واقعا عجب زمانه ای شده .
ناشناس۳۴۰۹۲۹۶۱۲:۰۴:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تهمت به این بزرگی؟! از حق نباید گذشت که علی مطهری یکی از مدافعین پر و پا قرص حجاب است.
ناشناس۳۴۰۹۸۱۳۱۶:۴۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
سخنان ایشان چند روز قبل از انتخابات در رسانه ها هست طوری صحبت کرده بودند که دل افراد بی حجاب را برای رای دادن به خودش بدست آورد
محمد۳۴۰۸۷۱۹۰۰:۴۵:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
«یا ایها الذین آمنوا، لم تقولون ما لاتفعلون»؛ از دیدگاه بنده حقیر، عمده دلیل مشارکت کمتر در انتخابات اخیر مجلس دوازدهم مصداق آیه فوق الاشاره می باشد. نمایندگان و سایر مسئولینی که خود را از مردم جدا نمودند؛ معاش خود و اطرافیانشان اعم از سببی یا نسبی اولویت داشته است.
ناشناس۳۴۰۸۷۳۵۰۱:۰۸:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
چرا با تبلیغ کنندگان تحریم انتخابات برخورد جدی نمی شود؟
ناشناس۳۴۰۸۷۴۶۰۱:۱۸:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
الان می آیند و می‌گویند چرا گرانی هنوز هست!! در ضمن سرکوب ارزی مانند 28500 خطاست و حتی با اینکه دلار در بازار آزاد در این دو الی سه ماه بالا رفته باز تورم کمتر شده خود گویای همه چیز هست که باید در کاهش نقدینگی جستجو کرد
ناشناس۳۴۰۸۷۴۸۰۱:۲۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کسانی که رای ندادن خودشان را کنار کشاندن در امور مملکت
ناشناس۳۴۰۹۲۱۴۱۱:۱۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
الان اگر با موضوعی مخالف باشی چطور اعلام می کنی ؟؟
ناشناس۳۴۱۰۰۴۴۱۹:۴۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تا چی باشد
عمران۳۴۰۸۸۰۷۰۴:۲۱:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کسانی که از کنسرت علیرضا قربانی دچار سندروم «خون دل خوردن» میشوند، الان همه در اصفهان میدانند که حداکثر سی درصد دچار سندروم خون دل خوردن هستند .
ناشناس۳۴۰۸۸۸۴۰۷:۳۸:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دم مطهری گرم
ناشناس۳۴۰۸۸۹۹۰۷:۵۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
از کی علی مطهری اصلاح طلب شده ؟ در این انتخابات اصولگرایان با اصولگرایان رقابت کردند . تشکل های اصلاح طلب به دلیل رد صلاحیت در انتخابات حضور نداشتند.
ناشناس۳۴۰۹۶۶۶۱۴:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
برخی افراد از وقتی دیدن نون توی اصلاح طلبی است اصلاح طلب شدند.
ناشناس۳۴۰۸۹۳۸۰۸:۲۱:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
آقای مطهری از نظر اعتقادات شخصی در طیف اصولگرایان قرار می گیرد و اگر دنبال ادامه فعالیت سیاسی است باید دنبال ایجاد پایگاه اجتماعی در میان اقشار محافظه کار و مذهبی تر جامعه باشد.
ناشناس۳۴۰۹۱۸۵۱۱:۰۳:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
جالبه هر کس از اصول گراها با دیگران زاویه پیدا کنه می شود اصلاح طلب مثل رو حانی و رفسنجانی و مطهری و...
ناشناس۳۴۰۹۷۳۱۱۵:۳۱:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
و اصلاح طلبان انور آب!
محراب۳۴۰۸۹۴۳۰۸:۲۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
در خصوص لغو کنسرت آقای علیرضا قربانی باید گفت وزیر به عنوان عالیترین مقام فرهنگی کشور ورود کند ، پادر میانی کند تا مثلا دادستان اصفهان کوتاه بیاید !
علی۳۴۰۸۹۶۳۰۸:۳۴:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
در سخنان آقای قالیباف چند نکته قابل تامل وجود دارد اول اینکه این انتخابات باعث شد مسئولین متوجه مسئولیت خود بشوند و دوم اگر رونق اقتصادی وجود داشت میزان مشارکت افزایش پیدا میکرد و سوم مردم انتظار کارآمدی بیشتر دارند اما سوالی از جناب قالیباف داریم این هست اولا ایا مسئولین تا کنون متوجه مسئولیت خود نبودند و نمی دانستند که چه کار باید انجام بدهند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برطرف بشود ؟ و دوم اینکه آیا بعداز این انتخابات مسئولین به معنی عام کلمه یعنی دولت و مجلس به وظیفه خود در قبال مردم عمل خواهند کرد ؟ این واقعا پذیرفتنی نیست فقط شعار داده بشود باید مردم نتیجه این شعارها را روی سفره خود لمس کنند وگرنه فاصله بین مردم و دولت و مجلس بیشتر خواهد شد و نتیجه آن در انتخاباتها دیده خواهد شد باید قدرت مانور رسانه های بیگانه روی مشکلات اقتصادی را از بین برد تا نتوانند مردم را دلسرد کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند جمهوری اسلامی توانسته با شعارما میتوانیم بر اکثر مشکلات کشور فائق بیاید و به چند کشور برتر دنیا در عرصه های گوناگون تبدیل شود چرا نتواند در این عرصه هم با تدبیر درست مشکل اقتصادی و معیشتی مردم را حل کند ؟
ناشناس۳۴۰۹۰۵۸۰۹:۴۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
این کاهش تورم نقطه به نقطه چرا در بازار و زندگی ما نمود نداره
مصطفی۳۴۰۹۲۶۶۱۱:۴۵:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
سلام خودتان می‌برید و خودتان میدوزید . علی مطهری را اصلاح طلب معرفی می‌کنید شکستش را شکست اصلاحات جار می‌زنید .
مصطفی۳۴۰۹۲۹۱۱۲:۰۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
سلام آیا در مملکت یکی پیدا نمیشه که به دولت بقبولاند که با این ادبیات سخنگوی دولت اینقدر به روی زخم های مردم نمک نپاشد
ناشناس۳۴۰۹۴۹۰۱۳:۳۶:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
آقای بهادری جهرمی از کاهش تورمی حرف می زند که مردم نمی بینند. ولی مردم از افزایش پی در پی قیمت آب و برق و گاز و عوارض و مواد غذایی و غیره در رنج و عذاب هستند.
احمد۳۴۰۹۵۰۴۱۳:۴۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
نمایندگان این دوره خادم همه مردم هستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  8. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  9. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  12. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  13. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  14. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  17. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  18. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  19. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

آخرین عناوین