هزینه تخلفات رانندگی باید افزایش پیدا کند/ضرورت ورود بخش خصوصی به موضوع نظارت بر تخلفات

  4021215035 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده فراجا بر ضرورت افزایش هزینه تخلفات رانندگی و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای کنترل تخلفات و کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

هزینه تخلفات رانندگی باید افزایش پیدا کند/ضرورت ورود بخش خصوصی به موضوع نظارت بر تخلفات

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در هجدهمین همایش روسای پلیس راهور فراجا که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد، گفت: به عدد آمار ۶۰۰ میلیارد کیلومتر، میزان پیمایش یک سال در کشور است که این آمار را اگر بخواهیم با توجه به تعداد خودروها و واحدهای کنترلی و رانندگان و... و با شمار جانباحتگان و تصادفات مقایسه کنیم، آمارها از اقدامات مثبت و روبه‌رو رشد حکایت دارد، اما کافی نیست.

وی ادامه داد: پلیس راهور در کنار پیمایش این ۶۰۰ میلیارد کیلومتر، ۲۰۰ میلیون خدمت نیز به مردم ارائه کرده است.

رادان با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات نو و به‌روز به مردم، گفت: هر زمان که قرار است یک نو شوندگی در کشور ایجاد شود، یک مقاومتی در برابر آن وجود دارد و این مقاومت درواقع برای دفاع از چیزی است که درحال حاضر وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت همراه کردن تلاش و همیت با نوآوری و تحول گفت: تلاش کردن بدون خلاقیت و نوآوری ماندن در گذشته است.

رادان با بیان اینکه امسال به هدفمان در کاهش شمار جانباختگان تصادفات نرسیدیم، گفت: مردم این موضوع را مردم از من طلب می‌کنند و من هم از شما طلب می‌کنم این موضوع را.

رادان در همین راستا گفت: همه باید به روند کاهش تصادفات و جانباختگان کمک کنند. امسال اگر قرار نباشد هزینه تخلف، متخلفین درست شود، متخلفین در سال ۱۴۰۳ بی‌محاباتر دست به تخلف می‌زنند.امروز هزینه‌های تخلف بازدارنده نیست و ما پیگیر هستیم. حتما این اتفاق باید بیفتد.

فرمانده فراجا با بیان اینکه عدد متخلفین در کشور ما در مواجهه با افراد قانونمند بسیار اندک است، گفت: بیش از ۹۰ درصد مردم قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند ولی نباید اجازه دهیم که زور این افراد بر اکثریت قانونمند غلبه کند.

وی با اشاره به ضرورت افزایش نظارت‌ها بر تخلفات گفت: درحال حاضر با امکانات دولتی نمی‌توان دوربین‌های جاده‌ای را افزایش داد، امروز تعداد دوربین‌های جاده‌ای محدود است و دیگر برخی از رانندگان یاد گرفتند که چطور از مقابل دوربین‌ها بگذرند، حتی برخی از رانندگان که جای دوربین‌های خراب و دارای نقص را هم شناسایی کرده‌اند. آقای بذرپاش هم که اشاره کردند دیگر اینطور نمی‌شود نظارت کرد و باید دوربین‌ها زیاد شود.

رادان ادامه داد: برای افزایش دوربین‌ها اما فعلا منابع دولتی محدود است، در سال ۱۴۰۳ باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و باید این اقدام انجام شود. در این شرایط شما می‌توانید تمام جاده‌ها را با دوربین‌ها تسخیر کنید.

وی اضافه کرد: دوره اینکه ما فقط پاسگاه بزنیم و گشت بزنیم و ... گذشته است و حتما باید این موضوع را در حوزه کنترل ناوگان خودرویی انجام دهیم.پس حرکت باید به سمت خصوصی سازی انجام شود.

رادان در مورد خدمات پلیس نیز گفت: درحال حاضر خدمات ارائه شده از سوی پلیس اینطور است که مردم به ما مراجعه می‌کنند، اما از سال ۱۴۰۳ وضعیت باید به گونه‌ای باشد که ما به مردم مراجعه کنیم. هدف این است که در یک بازه زمانی از مراجع مردم به ما کاسته شده و بر مراجعه خدمت به مردم افزوده شود.

فرمانده فراجا با اشاره به همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: در حوزه درون و برون شهر باید به ماموران پلیس راه و راهور بیشتر توجه کنیم. همچنین ویژگی رمضان و افزایش سفر حساسیت را بیشتر می‌کند و باید به آن توجه کنیم.

دیدگاه کاربران

پیمان۳۴۰۷۵۴۴۱۱:۱۰:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
به عنوان یک شهروند شدیدا با افزایش رقم جرایم موافقم طرف دوبل که نه سوبل پارک می کنه بهش می گی میاد پایین فحش هم میده. لایی می کشه میگی چرا میگه می تونم می کشم . با کامیون تو خط سه داخل شهر با 120 میرونه میگم چرا میگه میتونم .
احمد۳۴۰۸۲۷۲۱۹:۳۹:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
جرائم زیاد کن اما هزینه کرد جرائم خرج راه و پارکینگ و آموزش و ..... بکن
ناشناس۳۴۰۷۵۶۸۱۱:۲۱:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
همش راهکارشون افزایش جریمه هاست ! به نظرم باید برای کسایی که در سال چندین بار تخلف دارند جریمه ها افزایش پیدا کنه ولی برای کسایی که بار اولشون هست و یا در سال یکی دوبار تخلف جزئی ثبت شده کاهش جریمه لحاظ بشه نه این که همه رو با یک چوب زنند.
ناشناس۳۴۰۷۵۸۷۱۱:۲۷:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
چرا قوانین رانندگی را که در سایر کشورها اجرایی میشوند اعمال نمیکنید نظیر حرکت بین خطوط
حسن۳۴۰۷۶۱۱۱۱:۴۲:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
فکر کنم ایران در صدر کشورهایی است که دوربین جریمه خودرو‌را دارد و تصادفاتش هم کم نمیشود برای مثال فاصله نیوکاسل تا منچستر در انگلستان فقط یک دوربین وجود دار ( حدود ۴۰۰ کبلومتر فاصله کمتر از فاصله تهران اصفهان )ولی در همین فاصله در ایران بیش از ۴۰ دوربین حدودا وجود دارد اما تعداد تلفات جاده ای انجا یک دهم ایران است دنبال علت بگردید هی به فکر حریمه و درامدزایی نباشید ، در هیچ کشوری در دنیا جرایم رانندگی در ردیف درامدی دولت در بودجه نمی اید ولی در بودجه ایران می اید یکجای کار اشکال دارد بیمه هم که همش دنبال بهانه است که خسارت را نپردازد و فقط سود بیشتری کند
علي هاشمي۳۴۰۸۱۸۸۱۸:۳۸:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سلام و عرض ادب اطلاعات شما دقیق نیست . یه سری به گوگل بزنید بد نیست. برادر فقط ۱۶ گونه دوربین در شهر منچستر سرعت ، امنیت رو چک میکنه . حدفاصل دو شهر به میزان ٨٠٠ مایل دوربین نیست . ..‌‌ جدی میفرمایید .
ناشناس۳۴۰۷۶۲۷۱۲:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
حداقل برنامه های آموزشی قوانین راهنمایی و رانندگی را از طریق صدا و سیما پخش کنید . هنوز اکثر مردم نمی‌دانند که زمانی به چراغ زرد رسیدند باید توقف کنند ، فکر می کنند چراغ زرد را می شود رد کنید . هنوز نمی‌دانند که قبل از خط کشی عبور عابر سر چهارراه باید توقف کرد . سر چهارراه ها پلیس خیلی راحت از تخلفات رانندگان چشم پوشی می کنند .
ناشناس۳۴۰۷۶۹۰۱۲:۴۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بخش خصوصی که وجود ندارد بخش خصولتی که این بار وارد خواهند شد.
ناشناس۳۴۰۷۷۰۷۱۲:۵۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
امروز هزینه‌های تخلف بازدارنده نیست و ما پیگیر هستیم. حتما این اتفاق باید بیفتد. پول کم دارید و با این تورم می خواهید باز به مردم فشار بیارید؟
ناشناس۳۴۰۷۷۲۲۱۳:۰۷:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
چی شده؟ بودجه نیروی انتظامی کم شده!!
ناشناس۳۴۰۷۹۱۵۱۴:۵۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ایشون میخواد تو این وانفسا دوباره با افزایش قیمت مشکلات را حل کنه
ناشناس۳۴۰۸۱۳۲۱۷:۵۱:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سردار این ایده در زمینه های مختلف بارها آزمایش شده ولی هیچوقت نتیجه بخش نبوده.
ناشناس۳۴۰۸۲۹۷۱۹:۵۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
موتوری ها هر جور دوست دارند رانندگی میکنند کسی هم کاری بهشون ندارد . نه چراغ قرمز رو رعایت میکنند نه یک طرفه رو
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین