هزینه تخلفات رانندگی باید افزایش پیدا کند/ضرورت ورود بخش خصوصی به موضوع نظارت بر تخلفات

  4021215035 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده فراجا بر ضرورت افزایش هزینه تخلفات رانندگی و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای کنترل تخلفات و کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

هزینه تخلفات رانندگی باید افزایش پیدا کند/ضرورت ورود بخش خصوصی به موضوع نظارت بر تخلفات

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در هجدهمین همایش روسای پلیس راهور فراجا که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد، گفت: به عدد آمار ۶۰۰ میلیارد کیلومتر، میزان پیمایش یک سال در کشور است که این آمار را اگر بخواهیم با توجه به تعداد خودروها و واحدهای کنترلی و رانندگان و... و با شمار جانباحتگان و تصادفات مقایسه کنیم، آمارها از اقدامات مثبت و روبه‌رو رشد حکایت دارد، اما کافی نیست.

وی ادامه داد: پلیس راهور در کنار پیمایش این ۶۰۰ میلیارد کیلومتر، ۲۰۰ میلیون خدمت نیز به مردم ارائه کرده است.

رادان با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات نو و به‌روز به مردم، گفت: هر زمان که قرار است یک نو شوندگی در کشور ایجاد شود، یک مقاومتی در برابر آن وجود دارد و این مقاومت درواقع برای دفاع از چیزی است که درحال حاضر وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت همراه کردن تلاش و همیت با نوآوری و تحول گفت: تلاش کردن بدون خلاقیت و نوآوری ماندن در گذشته است.

رادان با بیان اینکه امسال به هدفمان در کاهش شمار جانباختگان تصادفات نرسیدیم، گفت: مردم این موضوع را مردم از من طلب می‌کنند و من هم از شما طلب می‌کنم این موضوع را.

رادان در همین راستا گفت: همه باید به روند کاهش تصادفات و جانباختگان کمک کنند. امسال اگر قرار نباشد هزینه تخلف، متخلفین درست شود، متخلفین در سال ۱۴۰۳ بی‌محاباتر دست به تخلف می‌زنند.امروز هزینه‌های تخلف بازدارنده نیست و ما پیگیر هستیم. حتما این اتفاق باید بیفتد.

فرمانده فراجا با بیان اینکه عدد متخلفین در کشور ما در مواجهه با افراد قانونمند بسیار اندک است، گفت: بیش از ۹۰ درصد مردم قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند ولی نباید اجازه دهیم که زور این افراد بر اکثریت قانونمند غلبه کند.

وی با اشاره به ضرورت افزایش نظارت‌ها بر تخلفات گفت: درحال حاضر با امکانات دولتی نمی‌توان دوربین‌های جاده‌ای را افزایش داد، امروز تعداد دوربین‌های جاده‌ای محدود است و دیگر برخی از رانندگان یاد گرفتند که چطور از مقابل دوربین‌ها بگذرند، حتی برخی از رانندگان که جای دوربین‌های خراب و دارای نقص را هم شناسایی کرده‌اند. آقای بذرپاش هم که اشاره کردند دیگر اینطور نمی‌شود نظارت کرد و باید دوربین‌ها زیاد شود.

رادان ادامه داد: برای افزایش دوربین‌ها اما فعلا منابع دولتی محدود است، در سال ۱۴۰۳ باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و باید این اقدام انجام شود. در این شرایط شما می‌توانید تمام جاده‌ها را با دوربین‌ها تسخیر کنید.

وی اضافه کرد: دوره اینکه ما فقط پاسگاه بزنیم و گشت بزنیم و ... گذشته است و حتما باید این موضوع را در حوزه کنترل ناوگان خودرویی انجام دهیم.پس حرکت باید به سمت خصوصی سازی انجام شود.

رادان در مورد خدمات پلیس نیز گفت: درحال حاضر خدمات ارائه شده از سوی پلیس اینطور است که مردم به ما مراجعه می‌کنند، اما از سال ۱۴۰۳ وضعیت باید به گونه‌ای باشد که ما به مردم مراجعه کنیم. هدف این است که در یک بازه زمانی از مراجع مردم به ما کاسته شده و بر مراجعه خدمت به مردم افزوده شود.

فرمانده فراجا با اشاره به همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: در حوزه درون و برون شهر باید به ماموران پلیس راه و راهور بیشتر توجه کنیم. همچنین ویژگی رمضان و افزایش سفر حساسیت را بیشتر می‌کند و باید به آن توجه کنیم.

دیدگاه کاربران

پیمان۳۴۰۷۵۴۴۱۱:۱۰:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
به عنوان یک شهروند شدیدا با افزایش رقم جرایم موافقم طرف دوبل که نه سوبل پارک می کنه بهش می گی میاد پایین فحش هم میده. لایی می کشه میگی چرا میگه می تونم می کشم . با کامیون تو خط سه داخل شهر با 120 میرونه میگم چرا میگه میتونم .
احمد۳۴۰۸۲۷۲۱۹:۳۹:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
جرائم زیاد کن اما هزینه کرد جرائم خرج راه و پارکینگ و آموزش و ..... بکن
ناشناس۳۴۰۷۵۶۸۱۱:۲۱:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
همش راهکارشون افزایش جریمه هاست ! به نظرم باید برای کسایی که در سال چندین بار تخلف دارند جریمه ها افزایش پیدا کنه ولی برای کسایی که بار اولشون هست و یا در سال یکی دوبار تخلف جزئی ثبت شده کاهش جریمه لحاظ بشه نه این که همه رو با یک چوب زنند.
ناشناس۳۴۰۷۵۸۷۱۱:۲۷:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
چرا قوانین رانندگی را که در سایر کشورها اجرایی میشوند اعمال نمیکنید نظیر حرکت بین خطوط
حسن۳۴۰۷۶۱۱۱۱:۴۲:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
فکر کنم ایران در صدر کشورهایی است که دوربین جریمه خودرو‌را دارد و تصادفاتش هم کم نمیشود برای مثال فاصله نیوکاسل تا منچستر در انگلستان فقط یک دوربین وجود دار ( حدود ۴۰۰ کبلومتر فاصله کمتر از فاصله تهران اصفهان )ولی در همین فاصله در ایران بیش از ۴۰ دوربین حدودا وجود دارد اما تعداد تلفات جاده ای انجا یک دهم ایران است دنبال علت بگردید هی به فکر حریمه و درامدزایی نباشید ، در هیچ کشوری در دنیا جرایم رانندگی در ردیف درامدی دولت در بودجه نمی اید ولی در بودجه ایران می اید یکجای کار اشکال دارد بیمه هم که همش دنبال بهانه است که خسارت را نپردازد و فقط سود بیشتری کند
علي هاشمي۳۴۰۸۱۸۸۱۸:۳۸:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سلام و عرض ادب اطلاعات شما دقیق نیست . یه سری به گوگل بزنید بد نیست. برادر فقط ۱۶ گونه دوربین در شهر منچستر سرعت ، امنیت رو چک میکنه . حدفاصل دو شهر به میزان ٨٠٠ مایل دوربین نیست . ..‌‌ جدی میفرمایید .
ناشناس۳۴۰۷۶۲۷۱۲:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
حداقل برنامه های آموزشی قوانین راهنمایی و رانندگی را از طریق صدا و سیما پخش کنید . هنوز اکثر مردم نمی‌دانند که زمانی به چراغ زرد رسیدند باید توقف کنند ، فکر می کنند چراغ زرد را می شود رد کنید . هنوز نمی‌دانند که قبل از خط کشی عبور عابر سر چهارراه باید توقف کرد . سر چهارراه ها پلیس خیلی راحت از تخلفات رانندگان چشم پوشی می کنند .
ناشناس۳۴۰۷۶۹۰۱۲:۴۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بخش خصوصی که وجود ندارد بخش خصولتی که این بار وارد خواهند شد.
ناشناس۳۴۰۷۷۰۷۱۲:۵۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
امروز هزینه‌های تخلف بازدارنده نیست و ما پیگیر هستیم. حتما این اتفاق باید بیفتد. پول کم دارید و با این تورم می خواهید باز به مردم فشار بیارید؟
ناشناس۳۴۰۷۷۲۲۱۳:۰۷:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
چی شده؟ بودجه نیروی انتظامی کم شده!!
ناشناس۳۴۰۷۹۱۵۱۴:۵۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ایشون میخواد تو این وانفسا دوباره با افزایش قیمت مشکلات را حل کنه
ناشناس۳۴۰۸۱۳۲۱۷:۵۱:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سردار این ایده در زمینه های مختلف بارها آزمایش شده ولی هیچوقت نتیجه بخش نبوده.
ناشناس۳۴۰۸۲۹۷۱۹:۵۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
موتوری ها هر جور دوست دارند رانندگی میکنند کسی هم کاری بهشون ندارد . نه چراغ قرمز رو رعایت میکنند نه یک طرفه رو
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین