برنامه بانوان لیست شورای ائتلاف برای مجلس دوازدهم

  4021209094 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بانوان عضو لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب عصر امروز در نشستی که در خبرگزاری فارس برگزار شد، به بیان مطالب خود پرداختند.

برنامه بانوان لیست شورای ائتلاف برای مجلس دوازدهم

به گزارش فارس، نشست بانوان عضو لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب عصر امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد.
طبیب‌زاده: مجلس به طور جدی به بحث سبک زندگی ورود کنند
زهره طبیب‌زاده نوری عضو لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و نماینده دور نهم و کاندیدای دوره دوازدهم  مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه مهمترین مسئله  ما در شرایط کنونی پس از اقتصاد  مقوله فرهنگ است، عنوان کرد: در بحث فرهنگ مهم‌ترین مسیله چالش برانگیز اخیر بحث  عفاف و حجاب است. متاسفانه فضای فرهنگی کنونی جامعه به حق مورد انتقاد متدینین و دلسوزان  جامعه است و با فضای فرهنگی مطلوب  فاصله  زیادی دارد. این  را حاصل  ترک فعل  دستگاه‌های مسؤل می‌دانم‌. 
وی ادامه داد: قوانین فعلی می‌توانست  بخشی از  مشکلات روی داده  را حل کند بطوریکه ما شاهد  گسترش  نابسامانی‌های موجود  نباشیم . اما متاسفانه نه  از ظرفیت قوانین موجود در مسیله حجاب و عفاف استفاده شدو نه قانون جدید  هنوز  به جایی رسیده، در واقع بدلیل طولانی شدن زمان تصویب قانون  فرصت برخورد مناسب و به هنگام کاملا  از دست رفته و مدیریت اوضاع   پیچیده تر شده است.
وی اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند،  ما در مقوله حجاب با ۲ گروه روبرو هستیم.  گروهی افراد   سازمان یافته و  پروژه بگیر  که  عوامل طراحان  غربی  برای ایجاد تغییر در فضای سلامت فرهنگی جامعه و عامل ایجاد ابتذال فرهنگیند و از مقوله حجاب برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند. 
طبیب زاده نوری بیان کرد: گروه  دوم در بحث حجاب و عفاف افرادیند که مشکلات معرفتی داشته و با سهل انگاری فرهنگی و رفتاری در بحث پوشش عمل میکنند . مقابله با این دو گروه کاملا متفاوت است با گروه اول برخورد اغنایی بی فایده و ناکارآمد است و  باید برخورد سلبی و انتظامی صورت گیرد ولی با گروه دوم باید  برخورد فرهنگی و تربیتی  در اولویت اقدام مسیولان  باشد . با این افراد   برخورد سلبی و خشن به هیچ‌وجه درست و سازنده نیست. اما متاسفانه این دو قشر بدرستی  از هم تفکیک نمی‌ شوند.
وی تصریح کرد: در  مورد گروه دوم در طول سالهای  بعد از انقلاب  فرصت زیادی در اختیار دستگاه‌های فرهنگی و متولی  بوده که از آن بدرستی بهره برداری نشده  ودر مورد  ترک فعل  مسؤلین مربوطه هیچ برخوردی صورت نگرفته است.
طیب زاده تصریح کرد: باید پرسید بعد از ۴۵ سال از عمر  جمهوری اسلامی نهادهای عریض و طویل فرهنگی چه کرده اند که  هنوز بخشی از جامعه مسأله حجاب را به عنوان ضرورت دینی، قانونی و اجتماعی نمی‌داند و به آن پایبند نیست. به هیچ‌وجه منکر تهاجم فرهنگی نیستم ولی در مقابله با تهاجم در عرصه فرهنگ باید آرایش مطلوب مقابله تدافعی برنامه ریزی شده گرفته می‌شد.
عضو لیست شانا بیان کرد: قطعا یکی از اولویت‌های مجلس دوازدهم تعیین تکلیف  قانون حجاب و عفاف و پر کردن این  خلا قانونی است.
طبیب زاده نوری با اشاره به ضرورت دوم یعنی  بحث ساماندهی فضای  مجازی گفت:  بحث   فضای مجازی به لحاظ فرهنگی  و امنیتی بسیار حایز اهمیت است.  کشورهای غربی که خود طراح  این فضا بوده اند ؛  تابع ضوابط و قواعدی متناسب با فرهنگ و  امنیت خود هستند.
وی ادامه داد: شما برخورد سناتور‌های آمریکایی را در مجلس با مسولین شبکه‌ اجتماعی غیر خودی  شاهد بودید که چطور برخورد مقتدرانه  با عوامل  شبکه  مستقر در کشور خود  می نمودند، اما در کشور ما متاسفانه ارتباط گسترده در  فضای  مجازی به وجود آمده بدون اینکه   قوانین مناسب برای آن  تدبیر شود و هرگاه دلسوزان جامعه بر ضرورت ساماندهی این بستر یله و رها تاکید می‌کنند  فورا بحث اثر عملکرد اقتصادی این محیط در زمینه اشتغال به میان می آید در حالیکه سامان یافتن این بستر نه تنها سبب جلوگیری از ناهنجاری‌های فرهنگی و اختلالات امنیتی خواهد شد بلکه محیط کسب و کارهای موجود راهم ایمن‌تر خواهد ساخت.
بانوانی در شورای ائتلاف انتخاب شدند که بتوانند در همه حوزه ها تاثیر گذار باشند
زهرا قلن‌بر از اعضای لیست شورای ائتلاف در این نشست با اشاره به ترکیب اعضای شورای ائتلاف گفت: ساختار لیست شانا ترکیبی از جوانی و تجربه است. بانوان عضو شورای ائتلاف انقلاب نیز ترکیبی از جوانان و با تجربه ها هستند. 
وی اضافه کرد: سه نفر از خانم‌های عضو شورا سابقه حضور در مجلس را دارند. ترکیب سنی لیست نیز نسبت به سنوات گذشته پايين آمده متوسط سن ۴۳ سال است.
عضو لیست شورای ائتلاف افزود: در فرایند انتخاب بانوان لحاظ کردند که افرادی انتخاب شوند که قادر باشند در تمام حوزه‌ها حضور موثر داشته باشند.
قلن‌بر ضمن اشاره به اهداف مدنظر خود در مجلس آینده، گفت: پیگیری اقتصاد دانش بنیان در کمیسیون صنایع و معادن از اهداف بنده به شرط حضور در مجلس است. 
وی اضافه کرد: قوانین جهش دانش بنیان تغییراتی داشته که نیاز به پیگیری دارند. به طور مثال اجرا قانون جهش مالياتی تاثیرات خوب و مثبتی در جهش تولید دانش بنیان داشته است. این موضوع نیاز به قانونگذاری دارد. زیرا در حوزه‌های فناوری هر روز یک فناوری جدید رونمایی می‌شود. مثلا در حوزه رمز ارزها هنوز چهارچوب قانونی دقیق تهیه و تبیین نشده است.
قلن‌بر تاکید کرد: از تبعات خلأ قانونی در این زمینه متضرر شدن افراد فعال در این حوزه است. وی ادامه داد: در حوزه‌هایی مثل هوش مصنوعی نیز اقدام قانونگذاری جدی صورت نگرفته است. 
وی گفت: سبقه طرح موضوع سلول‌های بنیادین در کشور به سه دهه می‌رسد اما قوانین مرتبط برای ورود یک محصول مبتنی بر سلول بنیادین به فهرست دارویی کشور یک سال است شکل گرفته است. البته که همچنان در دنیا جلو هستیم. ایران هشتمین کشوری است که یک محصول سلول درمان را وارد سیستم دارویی کشور کرده است.
عضو لیست شورای ائتلاف خاطر نشان کرد: عقب نیستیم زیرساخت‌های خوبی داریم اما باید به قانونگذاری سرعت داد علاوه بر این‌که باید کمتر سخت‌گیری داشته باشیم که جوانان ما بتوانند در این عرصه رشد داشته باشند.
قلن‌بر با اشاره به نقش رسانه در حوزه کسب و کار‌های دانش‌بنیان‌ها گفت: شفافیت بدون حضور رسانه معنا پیدا نمی‌کند مشروط بر این‌که رسانه سیاست‌های ما را بدون سیاست‌زدگی نقد کند. قانون تسهیل رقابت و منع انحصار در تفسیر اصل ۴۴ قانون اساسی است. 
وی اضافه کرد: اگر این قانون اجرا شود بحث محو شدن کسب و کارهای کوچک با ظهور کسب و کارهای بزرگ را نخواهیم داشت. این قانون متأسفانه در حوزه دانش‌بنیان ها و اقتصاد نوآور هنوز وارد عرصه اجرایی نشده است. تمام نا امیدهایی که در حوزه اقتصاد دانش بنیان مواجهه هستیم از این جنس است.
وی تصریح کرد: برای کنترل نا‌امیدی جوانان این حوزه لازم است سرمایه‌گذاری شود. سرمایه‌گذار جوان را جذب و رشد دهد. در قسمت سرمایهگ‌ذاری با چالش رو به رو هستیم زیرا قوانین ما مشخص و معین نیست. سرمایه‌گذاری با ریسک همراه است. راهکار دنیا برای رفع این چالش صندوق نوآوری و شکوفایی است که در کشور ما نیز وجود دارد.
عضو لیست شورای ائتلاف عنوان کرد: مشکل صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور ما این است که هنوز سرمایه ثبتی به اندازه قانون حمایت سال ۱۳۸۹ است. باید سرمایه این صندوق افزایش پیدا کند. در این راستا بخش خصوصی می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. صندوق باید از سرمایه‌گذار حمایت کند.
وی اضافه کرد: از دیگر پیشنهادات بنده تدارک بیمه‌هایی است که ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهد.قلن‌بر در پایان گفت: اگر در حوزه دانش‌بنیان‌ها بتوانیم کسب و کارها را حمایت کنیم چند اتقاق مبارک صورت می‌گیرد. از قبال این مسأله اشتغال‌زایی می‌شود. خروج نخبگان استارتاپی نیز کاهش می‌یابد. در واقع کسب و کارهای کوچک در رقابت با بزرگترها حذف نخواهند شد. در سایه این اتفاقات زمینه برای بازگشت نخبگان خارج‌نشین نیز فراهم می‌شود.
عطایی: برای زنان سرپرست خانوار اشتغالزایی کردیم
الهه عطایی هم ضمن بیان فعالیت‌های خود در ستاد توانمندسازی و اداره کل بانوان گفت: کار در ستاد توانمندسازی و اداره کل امور بانوان، روی هم رفته حدود یک دهه به طول انجامید و به لطف خداوند و با تلاش مجدانه همکارانم توانستیم‌ حدود پنج هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تهرانی را صاحب کار و درآمد، و مشمول بیمه کنیم. یکی از مسیرهایی که برای رسیدن به این مهم طی کردیم راه‌اندازی مراکز مهارت‌آموزی کوثر در تمامی مناطق شهر تهران به قصد ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار بود. 
وی اضافه کرد: همچنین‌ شبکه‌ای گسترده از کارآفرینان را برای حمایت از اشتغال زنان در شهر تهران ایجاد و برای توانمندی و خلاقیت زن ایرانی از یک‌سو و پویایی اقتصاد کشور از سوی دیگر «نمایشگاه زنان و تولید ملی» را چند دوره برگزار کردیم. 
عضو لیست شورای ائتلاف افزود: در جهت تحکیم و توجه ویژه به خانواده‌های زنان سرپرست خانوار، برای فرزندان این بانوان محترم برنامه‌هایی آموزشی‌مهارتی از جمله جشنواره مهارتی سرو و سوسن تدارک دیدیم. راه‌اندازی نخستین مجموعه فرهنگی‌فراغتی دختران شهردخت در کشور نیز از برنامه‌هایی بود که بحمدالله با موفقیت عملیاتی شد و مورد استقبال ویژه دختران تهرانی قرار گرفت.
عطایی با اشاره به علت رفتن خود از شهرداری تهران، گفت: با روی کار آمدن دولت دوم آقای روحانی و تغییر و تحولاتی که در مدیریت شهرداری تهران رخ داد، به مدت چهار سال اجازه ورود به شهرداری را نداشتم. اما پس از انتخابات سال ۱۳۹۸ به‌عنوان مشاور رئیس مجلس در امور زنان و خانواده به مجلس شورای اسلامی رفتم.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ریاست محترم مجلس در این چهار سال، بازدیدهای میدانی از استان‌ها داشتند‌، بنده فرصت را غنیمت شمردم و موازی این بازدیدها موضوعات خاص بانوان را در استان‌ها پيگيری کردم. توجه به مناطق محروم و اشتغال‌زایی برای زنان این مناطق را در اولویت قرار دادم. 
عضو لیست شورای ائتلاف  تشریح کرد: همچنین به‌عنوان مشاور رئیس مجلس در امور زنان و خانواده، پیوست‌نگاری تخصصی زنان و خانواده در موضوعات تقنینی را به نتیجه رساندم و شکایاتی را که از طریق سامانه ارتباطات مردمی در حوزه زنان ارسال می‌شد تا آن‌جا که در توان بنده بود پیگیری کردم. علاوه بر این برای توانمند‌سازی زنان خانوار برنامه‌هایی را با دیگر نمایندگان فراکسیون زنان تدارک دیدیم.
عطایی ضمن بیان برنامه‌های خود در مجلس بعدی، گفت: بنده در جایی که سمت و عنوان اجرایی داشته‌ام، سعی کرده‌ام ایده‌ها را تبدیل به فعل کنم. 
وی گفت: درصورتی‌که توفیق خدمتگزاری ملت شریف و بزرگ ایران در مجلس شورای اسلامی نصیب شود، در نظر دارم بر موضوع دختران به‌طور خاص در مناطق محروم کار کنم. ما نیازمند ایجاد بسترهای قانونی هستیم که زمینه ارتقای نقش‌آفرینی اجتماعی‌ دختران را فراهم کند. ارتقا و بسط بسترهای قانونی لازم برای توسعه کسب‌وکارهای خرد و متوسط در حوزه زنان از دیگر اهداف بنده است.
وی در پایان به موضوع لایحه عفاف و حجاب پرداخت، گفت:  لایحه عفاف و حجاب نیز علی‌رغم جوسازی‌هایی که صورت گرفت، ویژگی‌های ممتازی دارد. البته فارغ از لایحه مذکور باید اقدامات ریشه‌ای در این زمینه صورت بپذیرد. به همین سبب باید به سراغ مدارس رفت و به تبیین و ترویج حجاب در مدارس پرداخت. علاوه بر اینکه در جذب معلمان متعهد و متخصص کوشا بود. به هر حال مدرسه پس از خانواده، اصلی‌ترین پایگاه رشد بچه‌ها است. از این رو توجه به استخدام معلمان دلسوزی که فرزندان شایسته‌ای برای ایران اسلامی تربیت کنند امری ضروری است.
قاسم پور: مجلس یازدهم در حوزه زنان و خانواده حضور جدی داشته است
فاطمه قاسم هم عنوان کرد: مجلس کارنامه فعال در حوزه زنان و خانواده را دارا است.وی افزود: اولین اقدام مهم مجلس یازدهم  قانون جوانی جمعیت است که شامل ۷۰ ماده است چیزی بالغ بر ۲۰۰ نکته به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری اختصاص داده شده است. یکی از مهمترین اقدامات این قانون می‌توان از افزایش مرخصی زایمان از شش ماه به ۹ ماه را نام برد که این مصوبه در مجلس قطعی شد. 
وی اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت احکام بسیاری دارد که اقدامات مؤثری از آن اجرایی شده طوریکه آثار و برکات این قانون به وضوح دیده می‌شود.قاسم‌پور با اشاره به قانون عفاف و حجاب که مجلس در سال آخر کاری خود انجام داد، گفت: سال گذشته گزارش نظارتی در صحن مجلس بر اساس گزارش در کمیسیون فرهنگی مجلس انجام شده بود‌؛ پیشنهاد رفع برخی خلأهای قانونی مطرح شد با توجه به اینکه لازم بود لایحه‌ای از قوه قضائیه برای این بحث در نظر گرفته شود؛ لایحه از طرف آنان تنظیم شد و نهایتاً این طرح به مجلس رسید و در خردادماه در واقع به یک لایحه ۱۵ ماده‌ای رسید که باید به آن می‌پرداختیم،  بنابراین ۲ مسیر در روبروی مجلس قرار گرفت.
وی ادامه داد: مسیر اول پیشرو مجلس اینکه لایحه ۱۵ ماده‌ای را تصویب کند و مسیر دوم آن این بود که لایحه را اصلاح و بعد تصویب کند. بنابراین مجلس رویکرد دوم را انتخاب کرد. جلسات کارشناسی متعددی با کارشناسان حوزه عفاف و حجاب انجام شد؛ یکی از دغدغه‌های کارشناسان این بود که لایحه موجود از طرف دولت رویکرد سلبی دارد و آن رویکرد ایجاب فرهنگ ساز را دارا نیست این مهم باید به لایحه مذکور اضافه شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس این لایحه اصلاح شد و ما الان یک مصوبه ۷۰ ماده‌ای در موضوع عفاف و حجاب داریم در واقع الان در شورای نگهبان قرار دارد که با پذیرش بار مالی اصل ۸۵ توسط دولت امیدواریم که خیلی زود تبدیل به قانون شود.قاسم‌پور بیان کرد: لایحه بعدی لایحه امنیت زنان در برابر سوء رفتار است. اين لایحه يك تاريخ ١٢ ساله دارد؛ تقريبا پنج ماه پیش در خبرگزاری فارس توضیحات لازم را  در مورد این لایحه دادم؛ باز هم مجلس با یک نگاه اصلاحی مسیر اتصال، اواخر سال ۹۹ دریک کار گروه متشکل از کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مرکز تحقیقات اسلامی در واقع بهره می‌برند از متخصصان دینی این مسأله را دنبال کرد؛ اصلاحات لازمه در مورد موازنه بین استیفای حقوق زنان در تحکیم نهاد خانواده، رویکرد حل مسأله باشد که سبب حل تعارض حوزه خانواده‌ باشیم.
وی با اشاره به بحث بعدی اقدامات مجلس، تصریح کرد:  در حوزه خانواده  نیز رویکرد پیشگیری، حمایت را در کنار یکدیگر باید داشته باشیم، الحمدالله اصلاح این انجام شد و کلیات آن در صحن مجلس با یک رأی خوب مصوب شد امیدوارم جزئیات آن نیز بعد از فرمایش مقام معظم رهبری که  تاکید در این خصوص داشتند بزودی در مجلس یازدهم به انتها برسد.
وی عنوان کرد: بحث دیگری از مصوبات مجلس در قانون برنامه هفتم توسعه است که در این حوزه لایحه‌ای که دولت برای مجلس ارسال کرده بود؛ به حوزه زن، خانواده و جمعیت پرداخته بود. تلاش بر این شد که این فصل به صورت جدی تقویت شود. با حمایتی که توسط کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور و ریاست مجلس شورای اسلامی شد تقویت بسیار خوبی در برنامه هفتم در این حوزه داشتیم.
وی اضافه کرد: ر اساس این فصل، اقشار هدف برنامه‌  زنان روستایی، خلاق نوآور را توسعه دهیم. احکام برای حمایت، توانمند سازی و استفاده از ظرفیت‌های این بانوان در احکام برنامه آمده است‌.
قاسم‌پور تأکید کرد: در مورد زنان سرپرست خانوار نیز احکامی را داشتیم. معمولا به دولت‌ها گفته می‌شود برنامه‌هایی برای  حمایت توانمد سازی این زنان داشته باشند. رویکرد مجلس یازدهم به جای اینکه به دولت بگوید برنامه را تدوین کند، با توجه به کار نظارتی که در مجلس یازدهم انجام شده بود حکم مربوط به برنامه هفتم بر اساس پنجره واحد خدمت رسانی به خانواده زن سر پرست تصویب شد و در حوزه در واقع آن دال مصونیت برنامه هفتم الگوی سوم زن  در واقع رویکرد انقلاب اسلامی در حوزه زنان  به عنوان دال مفهومی به آن توجه شد.
این نماینده یازدهم مجلس شورای اسلامی، افزود: برنامه توسعه معمولاً در حوزه زنان و خانواده دال مفهومی دارد که احکام دیگر حول آن شکل می‌گیرد. برنامه ششم توسعه دال مفهومی آن هدایت جنسیتی بود که در برنامه هفتم در واقع زن  به عنوان دال مفهومی قرار گفت. رصد، پایش و آینده‌نگری و در واقع پنجه قوانین حوزه زنان و خانواده مبتنی بر رویکرد الگوی سوم باید مورد بررسی قرار گیرد؛ در کنار آن وزارت کشور مسلط بر پیمایش اجتماعی در این موضوعات شود.
قاسم پور ادامه داد: در موضوع ساختار حکمرانی در موضوع زنان و خانواده بحث ارتقا مشاوره امور بانوان دستگاه‌ها و تقویت ساختار معاونت زنان نیز در برنامه هفتم توسعه نیز دیده شده است. دستگاه‌هایی که خدمت رسان هستند در این حوزه مقرر شده که طبق آیین‌نامه‌ای که معاونت زنان ریاست جمهور دنبال می‌کند این دستگاه‌ها بتوانند با یک برنامه مدونی در این حوزه خدمت کنند.
وی  تأکید کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، زنان و دختران در معرض آسیب نیر در برنامه هفتم توسعه مصوباتی شکل گرفته که امیدواریم با اجرایی شدن برنامه هفتم در واقع شاهد ارتقاء وضعيت زنان و استحکام نهاد خانواده باشیم. 
رئيس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: در مجلس دوازدهم اجرایی شدن احکام برنامه هفتم توسعه ادامه پیدا کند. بحث تنطیم قوانین حوزه زنان و خانواده از مسائل مهم که در برنامه هفتم توسعه آمده است. در کنار آن هم اصلاح قانون هدایت خانواده مصوب سال ۹۱ از مواردی است که مطالباتی در حوزه حضانت در حوزه قاضی مستشار مطالباتی است که در حوزه قضایی نیز بررسی‌هایی انجام داده است و ان‌شالله اگر توفیق حضور در مجلس دوازدهم را داشتیم دنبال خواهیم کرد.
زهره سادات لاجوردی از اعضای لیست شورای ائتلاف در نشستی در خبرگزاری فارس ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت در انتخابات به بیان دیدگاه‌ها و مطالب خود پرداخت.
وی ابتدا به گزیده‌ای از عملکرد مجلس یازدهم پرداخت، گفت: با توجه به این‌که بنده از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بودم به اتفاقاتی که در این  چهار سال افتاد اشاره می‌کنم. حوزه فرهنگ در مجلس مظلوم است. افراد کمی طالب عضويت در این کمیسیون هستند.  در ابتدا مجلس یازدهم قرار بر این شد اولویت‌ها را مشخص کنیم. بر اساس آن اولویت‌ها نیز کار را شروع کنیم. یکی از مسائل بسیار مهم که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود و در دولت قبل به نتیجه نرسید؛ بحث جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بود. 
عضو شورای ائتلاف خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰۰ حکم در کمیسیون در زمینه این مسأله به تصویب رسید.  بحثی که در مجلس پیرامون مسأله غربال‌گری شکل گرفت بر سر حذف اجباری بودن این آزمایش بود نه این که کلا از چرخه درمان حذف شود.  این لایحه از زنان در امر ازدواج و موقعیت شغلی آن‌ها حمایت کرده است. همچنين این لایحه امکان دور کاری و مرخصی در زمان بارداری را در خود جای داد. شیفت شب‌هایی که برای خانم‌های باردار اجباری بود در این لایحه برداشته شد.
 لاجوردی افزود: این لایحه از خانواده‌های بیش از سه فرزند حمایت کرد. در لایحه آمده که به خانواده‌های پر جمعیت به صورت اقساطی زمین تعلق بگیرد. این تسهیلات می‌تواند مشوقی برای فرزندآوری باشد که از دستاوردهای کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم بود.
وی با اشاره به سیر لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی، گفت: در زمینه عفاف و حجاب کمیسیون فرهنگی تمام دستگاه‌های ذیربط را دعوت به عمل آورد. باتوجه به نقش نظارتی مجلس کمیسیون از نهادها گزارشات اقدامات را مطالبه کرد. پس از گذشت چند هفته فقط ۲ دستگاه گزارش ارائه دادند که گزارشات آن‌ها نیز صوری و غیر قابل قبول بود. تصمیم بر آن شد که گزارش ترک فعل دستگاه‌های ذی‌ربط در صحن علنی مجلس خوانده شود. متاسفانه موافقت نشد که طرح مجلس اجرا شود. چنین مطرح شد که باید از طرف دولت لایحه بیاید. تأخیر موجب شد به موقع این امر علاج نشود.  به هر صورت اکنون منتظر تصميم شورای نگهبان هستیم. این لایحه حدود ۷۰ ماده دارد که بیش از ۳۰ مورد ایجابی است.
عضو شورای ائتلاف به بیان تاثیرات مخرب فضای مجازی بر فضای فرهنگی جامعه پرداخت، گفت: سبک زندگی در اثر تأثیرات فضای مجازی شاهد تغييرات مختلفی بود. اگر فضای مجازی رها باشد می‌تواند تأثیرات مخربی در عرصه فرهنگ ایرانی_اسلامی داشته باشد. همان طور که مردم شاهد بودند تبليغات فضای مجازی در کلاه‌برداری شرکت کوروش کمپانی و متضرر شدن افراد بسیاری تاثیر داشت. اکنون اهمیت قوانین مربوط به فضای مجازی روشن و ملموس‌تر می‌شود. اهمیت روح و روان جوان ایرانی هم کمتر از اموال نیست به همین سبب باید در این زمینه قوانین مناسبی تصویب شود.
لاجوردی در پایان به نقش زنان در جمهوری اسلامی اشاره کرد، گفت: ظرفیت بانوان در حکمرانی کشور به برکت انقلاب اسلامی چشم‌گیر است. زنان در امور مدیریتی و تحصیلات پیشرفت درخوری داشتند‌. ایران اسلامی امروز رتبه دهم پرتاب ماهواره در جهان، رتبه دوم در سلول‌های بنیادین و رتبه پانزدهم در تولید علم را دارا است.
زنان فوق تخصص ۱۲ برابر شدند در حالی‌که این رتبه در مردان ۳ برابر است. عرصه برای فعالیت بانوان به برکت جمهوری اسلامی آماده شد. امروز شاهد هستیم بسیاری از جایگاه‌های اجتماعی توسط بانوان محجبه مدیریت می‌شود. بنابراین حجاب مانع پیشرفت زن ایرانی نبوده است. تقدیر کرد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۰۰۶۱۹۲۳:۴۹:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۹
در ازای این خدمات از آن کشور زمین به سد و بخشی از تامین محصولات کشاورزی را با کشت فراسرزمینی تامین کنید
ناشناس۳۴۰۰۶۷۲۰۰:۵۶:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
چطوری است که کشور ما که چندین سال است در حال صادرات خدمات فنی و مهندسی است و پروژه های بزرگی که خارجی ها در کشور ما رها کردند و رفتند را دارد اجرا میکند ، حالا شورای شهر تهران و شهردار تهران که ادعای انقلابی بودن دارند ، دارند ساخت محله و آپارتمان در تهران را دو دستی به شرکت های چینی واگذار میکنند و علنا میگویند « ما نمیتوانیم ! » ؟ واقعا چرا کسی جلوی اینها را نمیگیرد ؟ پس اینهمه دانشگاههای ما مهندس و متخصص تربیت میکنند یعنی اینها به اندازه ساخت خانه و محله در تهران هم قابلیت ندارند ؟ عجب !!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  6. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  7. مدرسه یا بازار؟!

  8. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  9. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  10. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  11. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  12. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  13. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  14. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  15. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  16. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  17. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  18. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  19. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  20. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  21. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  22. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  18. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  19. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  20. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  21. سقوط در آغوش پهلوی!

  22. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  25. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  9. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  13. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  14. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  15. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  16. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  17. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  19. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  20. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  21. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. تذکر ۲۷۶ نماینده به وزیر تعاون در یک جلسه مجلس

  24. من یک پروفسور هستم

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین