بیانیه گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه زنان و دختران فلسطینی

  4021208039

بیانیه‌های منتشر شده از سوی کارشناسان سازمان ملل، ابعاد گسترده جنایت‌های رژیم صهیونیستی را علیه زنان و دختران فلسطینی بیان می‌کند.

بیانیه گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه زنان و دختران فلسطینی

خبرگزاری میزان – ریم السالم، گزارشگر سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان، بار دیگر تأیید کرد که گزارش‌هایی درباره «تجاوز و تهدید به تجاوز جنسی» از سوی نیرو‌های اشغالگر صهیونیست در جریان بازداشت خودسرانه زنان و دختران فلسطینی از نوار غزه دریافت کرده است.

این مقام ارشد سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: ما گزارش‌هایی دریافت کردیم که دست کم دو زن در زندان‌های اشغالی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و دیگران به تجاوز تهدید شده‌اند.

نقض حقوق بشر زنان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی
ریم السالم در جریان سخنرانی خود نقض حقوق بشر گزارش شده علیه زنان و دختران در فلسطین را که در معرض محاصره و حملات شدید رژیم صهیونیستی قرار دارد، وحشتناک توصیف کرد.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی درباره قتل خودسرانه زنان و دختران فلسطینی در نوار غزه دریافت کرده‌ایم.

به گفته این مقام سازمان ملل، از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۲۰۰ زن و دختر غزه از سوی نیرو‌های اشغالگر دستگیر شده‎اند.

اسیران زن فلسطینی در اراضی اشغالی مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌گیرند و از غذا، دارو و اقلام بهداشتی محروم می‌شوند.

در بیانیه مشترکی که به امضای کارشناسان سازمان ملل رسیده است، آمده است: ما از گزارش‌هایی درباره اینکه زنان و دختران فلسطینی عمدا هدف قرار می‌گیرند و به‌طور فراقانونی در پناهگاه‌ها یا هنگام فرار قتل‌عام می‌شوند، شوکه شده‌ایم.

بیانیه صادر شده همچنین تأیید کرد که ادعا‌های قطعی درباره نقض وحشتناک حقوق بشر علیه زنان و دختران در نوار غزه و کرانه باختری وجود دارد.

وی همچنین به بازداشت خودسرانه صد‌ها زن فلسطینی از جمله مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و کارکنان بشردوستانه اشاره کرد.

کارشناسان سازمان ملل خواستار تحقیق مستقل، بی‌طرف، جامع و مؤثر در مورد نقض حقوق زنان و دختران فلسطینی از جمله قتل، تجاوز و آزار جنسی از سوی رژیم صهیونیستی و همکاری این رژیم با تحقیقات شدند.

ارتش اشغالگر صهیونیست از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی و ده‌ها هزار تلفات غیرنظامی، که اکثر آن‌ها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته است.

ریم السالم با اشاره به اینکه پنهان‎کاری در گزارش تجاوزات جنسی به دلیل ترس از انتقام رایج است، تاکید کرد: در موج دستگیری زنان و دختران فلسطینی پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی، رویکرد ملایم‌تری نسبت به حمله به مراکز بازداشت مشاهده شد.

وی که در سال ۲۰۲۱ از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به عنوان گزارشگر ویژه منصوب شد، می‌گوید: می‌خواهم بگویم که خشونت و غیرانسانی جلوه دادن زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی، به طور کلی، به یک امر عادی تبدیل شده است.

با وجود این رژیم صهیونیستی اتهامات خشونت جنسی علیه فلسطینی‌ها را رد کرده و آن‌ها را «ادعا‌های نفرت انگیز و بی‌اساس» خوانده است.

کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود که دوشنبه گذشته ارائه شد، گفتند: ما به‌ویژه از گزارش‌هایی درباره اینکه زنان و دختران فلسطینی بازداشت شده نیز مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، از جمله برهنه کردن و تفتیش از سوی نظامیان صهیونیست ناراحت هستیم. گزارش شد که دستکم دو زندانی فلسطینی مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند، در حالی که دیگران به تجاوز جنسی و خشونت جنسی تهدید شدند.

استقبال نهادهای حقوق بشری از بیانیه گزارشگر سازمان ملل
بیانیه اخیر کارشناسان سازمان ملل در مورد نقض آشکار حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی علیه زنان و دختران فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری، مورد استقبال ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه قرار گرفت؛ این گروه حقوق بشر بر اهمیت این بیانیه با توجه به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه تأکید کرد.

یورو-مد مانیتور تاکید کرد که بیانیه کارشناسان سازمان ملل باید به عنوان یک سند اضافی برای مسئول دانستن رژیم صهیونیستی در قبال تجاوزاتش علیه غیرنظامیان فلسطینی مورد پذیرش قرار گیرد. این امر به ویژه در زمانی که دیوان بین‎المللی دادگستری در حال بررسی شکایت آفریقای جنوبی است، اهمیت دارد.

کارشناسان نگرانی بیشتری از ناپدید شدن تعداد نامعلومی از زنان و کودکان فلسطینی پس از تماس با ارتش رژیم صهیونیستی در غزه ابراز می‌کنند: گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از انتقال اجباری دستکم یک نوزاد دختر از سوی ارتش اسرائیل وجود دارد. کودکانی که از والدین خود جدا می‌شوند و محل نگهداری آن‌ها مشخص نیست.

یورو-مد مانیتور در گزارش اولیه‌ای که به کمیساریای عالی سازمان ملل و گزارشگران ویژه از جمله گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و دختران ارائه شده است، ده‌ها مورد از قتل‌های میدانی دختران و زنان فلسطینی را مستند کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین