وزیر علوم: کشورگشایی از طریق علم و فناوری در حال وقوع است

  4021207104

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز کشورگشایی از طریق علم و فناوری در حال وقوع است و دیگر دنیا دنبال جنگ گران نیست، دنبال کشورگشایی از طریق علم و فناوری است.

وزیر علوم: کشورگشایی از طریق علم و فناوری در حال وقوع است

به گزارش ایرنا، محمد علی زلفی گل دوشنبه شب در آیین اعطای نخستین نشان ویژه استاد ممتازی به اساتید ممتاز دانشگاه تهران در تالار علامه امینی افزود: کسب مقام استاد ممتازی نتیجه یک عمر جهاد علمی و تلاش صادقانه است کسانی که به این مرتبه نائل می‌شوند، لطف خداوند بزرگ شامل آنها شده است.

وی با بیان اینکه استادان بزرگ سرآمد جامعه علمی هستند، گفت: امروز دنیا از طریق علم و فناوری سرمایه اجتماعی ایجاد می کند. کشورهای پیشرفته از طریق علم و فناوری و صدور علم و فناوری و نوآوری برای خود قدرت نرم ایجاد می‌کنند. قدرت نرم یعنی به گونه ای عمل کنی که قلب مردمان با شما باشد، شما را دوست داشته باشند و از پیشرفت شما خوشحال شوند.

وزیر علوم ادامه داد: کشورهای پیشرفته با سرمایه‌گذاری که در زمینه علم و فناوری و نوآوری می کنند، قدرت نرم و سرمایه اجتماعی خود را افزایش می دهند.

وی افزود: وقتی شما علمی تولید می کنید که در کتاب‌های مرجع و در نشریات علمی قرار می‌گیرد، دیگران رجوع می‌کنند به آن و از علم شما بهره‌برداری می‌کنند و با نام و کشور شما آشنا می شوند و جذبه نسبت به کشور تولید کننده ایجاد می‌شود.

زلفی گل تاکید کرد: امروز کشورگشایی از طریق علم و فناوری در حال وقوع است. امروز دیگر دنیا دنبال جنگ گران نیست، دنیا دنبال کشورگشایی از طریق علم و فناوری و دنبال تسخیر کشورها از طریق علم و فناوری است و جالب این است که کشورگشایی از طریق علم و فناوری پسندیده و مشروع هم است.

وی اظهار داشت: اگر می خواهیم قدرت نرم نظام خود را به رخ جهانیان بکشانیم و به دنبال صدور انقلاب هستیم و اگر می‌خواهیم تمدن خود را گسترش دهیم و فرهنگ خود را به رخ جهانیان بکشیم تنها راه آن سرمایه‌گذاری در زمینه علم و علم و علم است.

وزیر علوم افزود: جامعه‌ای که عالمانش قدر ببینند و بر صدر بنشینند آن جامعه حتماً رستگار می‌شود. خداوند بزرگ را شکر می کنیم که به یمن پیروزی انقلاب اسلامی چنین شرایطی برای کشور مهیا شده که قدر عالمان را جامعه ما بدانیم.

وی خطاب به رییس دانشگاه تهران گفت: از شما می خواهم که یک مستند یک ساعته شایدم بیشتر از زندگی این اساتید ممتاز در اولین فرصت بسازید و آن را در اختیار صدا و سیما بگذارید که پخش کنند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه گفت: اعطای نشان استاد ممتازی همان اعطای نشان حکمت است. کاری که شما استادان انجام دادید که به این درجه و مقام و منزلت علمی رسیده‌اید و عمرتان را وقف علم و دانش و تعقل و تفکر و خدمت به جامعه کرده اید همان حکمتی است که قرآن از آن یاد می کند.

وی افزود: کار استاد ممتاز همین است که تولید علم و دانش مبتنی بر عقل، عقلانیت، تجربه و ابزار ادراکی بشر است و در کنار تولید دانش داشتن مسئولیت اجتماعی است.

خسروپناه ادامه داد: دو مسئولیت اجتماعی مهم که شما استادان انجام دادید یکی شاگرد پروریست و دوم حل مسائل و نیازهای جامعه است. همه ویژگی های استاد ممتازی در مفهوم حکمت نهفته است بنابراین اعطای نشان استاد ممتازی همان اعطای نشان حکمت است.

وی تاکید کرد: شما استادان، حکیمان زمانه ما هستید چون عمرتان را با دانش و عقلانیت و خدمت به جامعه سپری کرده اید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

آخرین عناوین