اظهارات انتخاباتی عجیب دبیر کل کارگزاران در تبریز

  4021207091 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل حزب کارگزاران با هشدار درباره خطر حمله به ایران در صورت مشارکت پایین در انتخابات گفت: رقیب اصلی ما یک جمع بسته و پوسیده مذهبیون هستند و باید با حضور در انتخابات چهره های ارزشمند سیاسی را به صحنه برگردانیم و دوم خردادی دیگر را خلق کنیم تا اتفاقات مثبتی را برای کشورمان رقم زنیم، ایرانی که در سال های اخیر و در سایه حضور این جمع محدود و بسته سیاسی حتی نسبت به کشورهای همسایه خود نیز بسیار عقب افتاده است.

اظهارات انتخاباتی عجیب دبیر کل کارگزاران در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدحسین مرعشی دوشنبه در همایش انتخاباتی حزب کارگزاران در تبریز اظهار داشت: این شهر یکصد سال پیش با چهره‌ها و بزرگان تاریخ خود بنیانگذار نخستین نظام حکمرانی مبتنی بر رای مردم در منطقه خاورمیانه‌ای بوده که بسیاری از کشورهایش امیرنشین بودند.وی ادامه داد: موضوع انتخابات با ساختار حکومت از ابتدای استقرار جمهوری اسلامی ایران پیوند و گره خورده و البته در این سیر تاریخی پس از پیروزی انقلاب بحث انتخابات با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو شده به طوری که در دهه شصت اقلیتی با متوسل به جنگ‌های خیابانی به دنبال در دست گرفتن اختیار اکثریت بودند.دبیرکل حزب کارگزاران تصریح کرد: آثار این حوادث در کنار جنگ تحمیلی در سال‌های بعد نیز خود را نشان داد به طوری که رفراندوم و تایید وضعیت موجود جای انتخابات را گرفت و پس از پایان جنگ و با درایت مقام معظم رهبری امر انتخابات اهمیت خود را دوباره بازیافت و تحول مهمی در انتخابات مجلس پنجم رخ داد.وی ادامه داد: در این دوران مجلسی میانه با اقلیت پرقدرت شکل گرفت و نقطه عطف آن را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۷۶ با صحنه‌های زیبای نقش آفرینی مردم و انتخاب رئیس‌جمهوری فرهنگی و توانمند برای ایجاد گفتگوی تمدن‌ها در سطح جهانی بود.
 آثار فاجعه بار با خانه‌نشین کردن برخی چهره‌های سیاسی

مرعشی خاطرنشان کرد: مبادا تلقی شود که مبارزات مردم برای دموکراسی و مشروطه و آزادیخواهی با چنین انتخاباتی و حضور ۳۰ میلیون شرکت کننده و رای ۲۰ میلیونی رئیس جمهور پایان یافت چرا که برخی در جریان حاکمیت تسلیم رای مردم نشدند و نتوانستیم آنچنان که شایسته بود جابجایی قدرت با رای مردم را در کشور نهادینه کنیم و با خانه نشین کردن برخی چهره های سیاسی اثرگذار شرایطی فاجعه بار به کشور تحمیل شد.وی با بیان اینکه اقتصاد ایران منبع محور و مبتنی بر نفت است، گفت: درآمدهای نفتی ایران از روز کشف آن در مسجد سلیمان تا پیروزی انقلاب یکصد میلیارد دلار بوده و این رقم در ۱۰ سال نخست استقرار جمهوری اسلامی ایران و در زمان جنگ تحمیلی کمی بیش از ۹۰ میلیارد دلار، تا پایان دولت مرحوم هاشمی ۱۱۰ میلیارد دلار و تا پایان دولت اصلاحات حدود ۱۱۵ میلیارد دلار بود در حالی که تنها در دوره هشت ساله احمدی نژاد و با وجود فروش ۶۵۰ میلیارد دلاری نفت کشور، همه آین منابع تبدیل به تورم شد.این چهره سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: هرچند در انتخابات ۹۲، ۹۶ و ۹۸ دوباره ملت به پیروزی‌هایی در صحنه سیاست دست یافتند اما در سال ۱۴۰۰ دوباره جریانی بسته و تمامیت خواه سرکار آمد و امروز ما در چنین شرایطی و با دلی پر خون وارد انتخابات مجلس دوازدهم می‌شویم چرا که دو سوم صندلی‌های مجالس خالی از اصلاح طلبان هستند با این حال حتی یک صندلی را نیز برای اصلاح وضع کشور مفید می‌دانیم.

پیش‌بینی تصاحب 70 کرسی مجلس توسط اصلاح‌طلبان

وی تاکید کرد: در این میان تبریز یکی از نقاط امید ما به تغییر وضعیت موجود است و علاقمندیم در اوج ناامیدی از انتخابات دوازدهم نقطه عطفی جدید بسازیم و ریل گذاری سیاسی کشور را عوض کنیم و پیش بینی ما در این خصوص تصاحب ۷۰ کرسی مجلس است و چاره ای جز استفاده از هر فرصتی برای تغییر مسیر سیاسی کشور نداریم و در عین حال متأسفیم که نهادهای منتصب به رهبری به فرمایشات ایشان عمل نکردند و منافع خود را به صلاح و خواسته ملت و کشور مقدم دانستند.مرعشی اضافه کرد: برای باز کردن گره مشکلات مردم و کشور تنها چند مسیر وجود دارد و شاید برخی معتقدند یکی این است که ناتوانی حکمرانی منجر به فروپاشی کشور شود که در صورت تحقق این امر جایگزینی برای جمهوری اسلامی نداریم چرا که امام در انقلاب ۵۷ همه جریان ها و چهره های چپ و راست سیاسی را پای کار آوردند اما خود ما انقلابیون امروز از نتیجه این نظام راضی نیستیم، حال چه رسد به اینکه کشور به سرنوشتی مانند لیبی بعد قذافی و عراق پس از صدام دچار شود.

هیچ راهی جز اصلاحات تدریجی و تشکیل فراکسیون اقلیتی قدرتمند در مجلس و مقابله با یک جریان فکری بسته پوسیده نداریم

وی تصریح کرد: هیچ راهی جز اصلاحات تدریجی و تشکیل فراکسیون اقلیتی قدرتمند در مجلس و مقابله با یک جریان فکری بسته پوسیده نداریم چرا که دو گرایش اصلی از زمان مشروطه بر این کشور حاکم هستند، یکی معتقد به محوریت دین و اسلامیت و دیگری معتقد به محوریت ایران در حکمرانی است و متاسفانه بعد از استقرار جمهوری اسلامی اسلام خواهان ملیون و ملی خواهان را به کنار زدند و باید این شرایط را از طریق اصلاحات تغییر دهیم.

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: از انتخابات همواره به عنوان یک مولفه امنیت ملی بهره برده ایم به طوری که پس از حمله آمریکای دولت بوش بحث بر سر انتخاب ایران یا عراق به عنوان هدف جنگ بعدی بود و نتانیاهو گفت عراق آدرس غلط و ایران آدرس درست جنگ است و آنچه این خطر بزرگ را از سر ما گذراند انتخابات پر شور مردم ایران در شش ماه قبل بود.

زمینه حمله به ایران را با مشارکت حداقلی فراهم نکنیم

وی افزود: امروز و پس از حماسه هفتم اکتبر توسط حماس نیز همه متحدان ایران در محور مقاومت تحت فشار آمریکا هستند و باید مراقبت کنیم که مبادا در صورت مشارکت حداقلی در انتخابات زمینه حمله به ایران فراهم شود و در چنین شرایطی همه آنهایی که باعث محدود شدن دایره انتخابات و حتی دوستان ما که بر طبل عدم مشارکت می کوبند، مسبب و مسئول بروز فجایع غیرقابل تصور خواهند بود.

مرعشی گفت: رقیب اصلی ما در این مسیر یک جمع بسته و پوسیده مذهبیون هستند و باید با حضور در انتخابات چهره های ارزشمند سیاسی را به صحنه برگردانیم و دوم خردادی دیگر را خلق کنیم تا اتفاقات مثبتی را برای کشورمان رقم زنیم، ایرانی که در سال های اخیر و در سایه حضور این جمع محدود و بسته سیاسی حتی نسبت به کشورهای همسایه خود نیز بسیار عقب افتاده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۸۴۵۳۲۰:۱۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
من موافقم با مرعشی
ناشناس۳۳۹۸۴۷۲۲۰:۳۹:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
جناب تجربه حمله به عراق ، ليبي ، أفغانستان نشان داد براي متجاوزين هزينه زيادي دارد لذا جنگي در كار نيست شما ورفقيتان نيز قبلا امتحان پس داديد
ناشناس۳۳۹۸۴۸۰۲۰:۴۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
بهترین فرصت است جهت ارزیابی صلاحیت ، دارایی منقول و غیر منقول کلیه داوطلبان و حامیان آنها در انتخابات و سیاسیون و مسئولان و مدیران فعلی و اسبق فراجناحی و بستگان درجه یک آنها ،مورد مشروعیت سنجی قرار گیرد و تایید صلاحیت منوط به نتیجه مشروعیت سنجی اموال باشد قطعا تمام مردم و مسئولین هم موافق چنین نگرشی شفافیت و عادلانه محور خواهد بود یا علی شروع کنید
ناشناس۳۳۹۸۴۹۱۲۰:۵۷:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
آقای مرعشی ، جنابعالی و تمام همفکران تان در خلوت شرکای اصلی همان جمع بسته و ....... هستید .
ناشناس۳۳۹۸۵۰۰۲۱:۱۱:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۷
خطه‌ی آذربایجان جای این حرفا نیست بیشتر از این خودتونو تابلو نکنید
ناشناس۳۳۹۸۵۰۳۲۱:۱۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۷
نه تو تقصیر داری ، نه شیخ حسن حتی رفسنجانی هم مقصر نبود _____ بعضا دستگاه قضایی مقصره ک محاکمه نمردن اما بازم جوابتو در انتخابات آتی میگیری انشاءالله
عمران۳۳۹۸۶۵۰۰۰:۳۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۸
بله مرعشی و اصلاح طلبان و غیره باید محاکمه بشوند اما شما و همفکران شما که عامل اصلی عقب ماندگی ایران هستید از مرعشی و غیر مرعشی صد برابر بدتر هستید فقط خبر ندارید.
ناشناس۳۳۹۹۰۲۵۱۳:۲۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۸
کاری که خودتان می کردید خصوصا دردهه 90 را به گردن دیگران نیاندازید!!
ناشناس۳۳۹۸۵۱۹۲۱:۳۲:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
خوب بود مرعشی و حجاریان و امثالهم در کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی میکردن و اونوقت میفهمیدن همچین حرفایی میتونه منجر به اره شدن بشه . ولی در ایران با آزادی هر کاری میخوان میکنن و باز از نبود آزادی مینالن . واقعا خنده داره
ناشناس۳۳۹۸۵۵۳۲۲:۲۸:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۷
قابل توجه ارزشی ها و مدعیان حمایت از فلسطین اقدام شجاعانه سرباز امریکایی به اندازه هزاران موشک افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار داد صحنه هولناک خودسوزی نظامی آمریکایی در اعتراض به کشتار فلسطینیان غزه مردی که عضو نیروی هوایی آمریکا است در اعتراض به جنگ علیه غزه و همدستی آمریکا با اسراییل در جنایت و نسل‌کشی علیه فلسطینیان، مقابل سفارت این رژیم در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرد. او قبل از اینکه اقدام به خودسوزی کند، گفته بود: خودسوزی امری هولناک است اما نه به اندازه جنایاتی که در غزه اتفاق می‌افتد. #آرزوی فردای بهتر
دارکوب۳۳۹۸۵۵۵۲۲:۳۰:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اگر مملکت دست شما باشه با حراج اقتدار هسته ای و نظامی ایران، زمینه حمله به ایران و تجزیه اون رو فراهم میکنید سی و دو سال اقتصاد مملکت در دست دار و دسته کارگزاران سازندگی بوده و اوضاع امروز محصول سیاستهای بی در و پیکر دلال محور حضرات است
ناشناس۳۳۹۸۶۳۴۰۰:۰۱:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۸
بابا آخر تکبر است این اقای مرعشی ،!! فکر کرده دوران قومش هست که ادعای مالکیت ایران را داشت !! شما بابت همراهی با روحانی باید از مردم عذر خواهی کنی غلط میکنه کسی به کشور حمله کنه مردم شرکت میکنند و خودشان بلدند که به کی رای بدن
ناشناس۳۳۹۸۶۵۳۰۰:۳۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۸
اگر دادگاه صالحی در کشور پیدا می شد بخاطر همین حرفها باید محاکمه می شدید. عملا تهدید می کند که اگر ما انتخاب مردم نباشیم به معنی مشارکت کم است و این یعنی حمله به ایران. احمدی نژاد هزار کار بد کرد و یک کار خوب و آن کار خوب این بود که شما را سر جای خود نشاند که تا باحال قادر به بازگشت نبودید
ناشناس۳۳۹۸۶۶۵۰۰:۴۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۸
وای از طایفه ای که با رانت بر مسند بنگاه های اقتصادی بدون هیچ بازخواستی و شفافیت مالی تکیه زده اند
ناشناس۳۳۹۸۶۷۲۰۱:۰۲:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۸
حرفاش درسته .
ناصر۳۳۹۸۶۹۲۰۲:۳۵:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۸
از نظر معیشت وضع مردم روزبروز بدتر و نرخ تورم بالا رفته و در این مدت هم اصولگرا و هم اصلاح طلب در راس حکمرانی کشور بوده اند و دیگر هر کدام از این جناح ها حتی برنامه مفیدی برای مردم ارائه دهد مردم آن را دروغ پنداشته و روی وعده دروغین و ناتوانی های قبلی اضافه می کنند تغییر در سیاست کلی کشور و داشتن روابط حسنه دوجانبه با تمام کشورها تنها راه نجات از وضعیت فعلی است و الا هیچ راهکاری چاره ساز نخواهد بود.
ناشناس۳۳۹۸۷۵۳۰۷:۵۷:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۸
ایشون میخواهد آمریکا را به مار غاشیه تعبیر کند. خیر!! آمریکا اصلا حوصله درگیری با ایران در حالیکه جنگ اکراین و غزه رو دستش مونده را نداره. ضمنا دغدغه اصلی آمریکا چینه. چه به لحاظ اقتصادی و چه نظامی.
علی۳۳۹۸۷۹۸۰۹:۰۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۸
بدبختی وراز عقب ماندگی کشور تو وامثال تو هستید
ناشناس۳۳۹۸۸۴۲۰۹:۴۴:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۸
سخنان شما نشان مي دهد كه سياست مدار نيستي
عبدالرحمن خسروپناه۳۳۹۸۸۵۶۰۹:۵۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۸
هشت سال روحانی هم که اولا مملکت گل و بلبل بود و دلار از 3 تومان نشد 30 تومان و اصلا هیچ تورمی نداشتیم، ثانیا این آقایان کلا هیچ کاره بودند!
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین