کیسه کامپوزیت چیست ؟

گزارش بازرگانی، 265258،   4021203029

کیسه کامپوزیت با عناوین مختلفی در بازار و صنایع همانند گونی لمینتی، گونی سه لایه، چند لایه و گونی کامپوزیت، پاکت کامپوزیت، گونی کرافت و بسیاری از نام های دیگر شناخته می شود. از بارز ترین ویژگی های این نوع گونی به نسبت گونی های معمولی تک لایه ظاهر جذاب تر، ویژگی های بیشتر، کیفیت و مقاومت بالاتر، چاپ پذیری عالی، ضد آب بودن و امکان سفارش سازی این محصول در طیف گسترده ای از کاربری ها می باشد.

در این مطلب به ببرسی دقیق گونی و پاکت کامپوزیت و معرفی بهترین شرکت های تولید و چاپ کیسه کامپوزیت خواهیم پرداخت.

پاکت کامپوزیت بسته بندی سه لایه و چند لایه چیست و چگونه تولید می شود ؟

گونی های کامپوزیت در اصل همان گونی های پلی پروپیلن نخی تک لایه معمولی است، با این تفاوت که با یک لایه پلی اتیلن و یک لایه فیلم دیگر با جنس های مختلف لمینت شده و باعث تولید گونی شکیل تر با مقاومت و ویژگی های بسیار بهتر می گردد.

با توجه به اینکه برای تولید گونی های کامپوزیت چند لایه، روی یک دیگر لمینت می شوند با عنوان های گونی لمینتی و پاکت لمینتی شناخته می شوند.

پاکت کامپوزیت سه لایه چیست ؟ حداقل و حداکثر لایه ها

حداقل تعداد لایه های کیسه کامپوزت، 3 لایه می باشد زیرا این گونی ها از یک لایه فیلم نخ پلی پروپیلن، یک لایه لمینت پلی اتیلنی و یک لایه فیلم دیگر تشکیل می گردد و این تعداد لایه ها حداقل تعداد لایه های تولید پاکت های کامپوزیت می باشد.

محدودیتی در افزایش تعداد لایه ها وجود ندارد اما اغلب مشتریان حساس تعداد لایه های 5 و 6 را حداکثر ثبت سفارش می کنند و بیشتر از این تعداد لایه ها نیازی برای آن ها وجود ندارد.

بهترین شرکت تولید کننده کیسه کامپوزیت در ایران

پس از بررسی های متعدد و موشکافانه با در نظر گرفتن تعداد مشتریان راضی، کیفیت تولید، حجم تولید، تیم کاری مجرب و بسیاری از موارد دیگر به جرعت می توان گفت شرکت بسپار استور زیر مجموعه هلدینگ دارما بسپار نگار ویرا از بهترین و قدیمی ترین شرکت های تولید کننده پاکت کامپوزیت در ایران به شمار می رود که با اختلاف زیاد به نسبت رقبا توانسته اند در این صنعت پیشرو و بی رقیب باشند.

از مهم ترین عوامل در نظر گرفتن این شرکت به عنوان بهترین تولید کننده گونی در ایرن می توان به سابقه کاری بالا از سال 1376، تیم کاری مجرب و با سابقه، ماشین آلات تولید، چاپ و لمینت به روز و بسیاری از عوامل دیگر که باعث ایجاد یک سازمان منسجم می شود اشاره کرد.

پاکت کامپوزیت کاغذی (کیسه کامپوزیت کرافت)

زمانی که نوع جنس برای پاکت کامپوزیتی مورد بحث قرار میگیرد، منظور لایه‌ایی است که با آن لمینت انجام می‌شود. یکی از انواع کیسه های کامپوزتی که بسیار در بازار ایران استفاده می‎‌شود کیسه کامپوزیتی کاغذی است. این محصول از ماده اولیه پلی‌پروپیلن تولید می‌شود که روی آن می‌تواند با انواع کاغذ تحریر، کرافت و صنعتی لمینت شود. کرافت رنگ کاهی دارد و صنعتی سفید رنگ است. در نهایت خروجی کار پاکتی با 3 یا 4 لایه می‌تواند باشد. پاکت کامپورزتی کاغذی 3 لایه متشکل از: پلی اتیلن، پلی‌پروپیلن و یکی از انواع کاغذ صنعتی است. اما در مقابل آن پاکت کامپورزتی کاغذی 4 لایه متشکل از: پلی‌پروپیلن، سلفون مات یا براق که همان BOPP است و یکی از انواع کاغذ صنعتی بسته بندی مورد تولید قرار می‌گیرد. کاربرد پاکت کامپوزیت روکش کاغذ موارد زیر می‌باشد:

  • بسته بندی شیر خشک
  • بسته بندی محصولات پتروشیمی
  • بسته بندی محصولات ساختمانی (پودر گچ، سیمان و …)

چاپ روی کیسه کامپوزیت

انواع چاپ افست، فلکسو و هلیوگراور به روی کیسه های کامپوزیتی کاغذی و سلفونی امکان پذیر است. کیفیت چاپ هلیوگراور به صورت کلی نسبت به تمامیه روش‌های چاپی بالاتر است و البته هزینه آن نیز قیمت بیشتری را متحمل می‌شود. بسته به نوع کار چاپی، تعداد رنگ و حجم سفارش، روش چاپی مشخص می‌شود. اما اغلب از فلکسو جهت چاپ استفاده می‌شود. بسپار استور تولید کننده انواع کیسه‌های کامپوزیتی با مواد اولیه پلی پروپیلنی با رنگ بندی‌های پایه مثل شفاف، صورتی و صدفی امکان تولید انواع مختلف این محصول را به صورت تک لایه تا چهار لایه را دارا می‌باشد. انواع چاپ فلکسو و هلیوگراور بدون محدودیت در تعداد رنگ از 1 تا 12 امکان پذیر است. مواد اولیه بکار رفته در تولید کیسه کامپوزیت با گرید 1 می‌باشند و دارای مجوزهای لازم جهت بسته بندی مواد غذایی، دارویی و بهداشتی هستند.

فرآیند چاپ روی کیسه های کامپوزیت به این صورت است که چاپ روی لایه اول یا همان لایه بیرونی که کاغذ های صنعتی همانند کرافت، سلفون، پلی استر یا دیگر فیلم های انعطاف پذیر است انجام می پذیرد و سپس لمینت روی دیگر لایه ها انجام می گردد.

گونی لیمنتی قابل تولید در انواع بغل کاست، ته کاست و سه طرف کاست

کیسه های کامپوزیت به سه صورت قابل تولید و دوخت می باشد که عبارتند از :

  • کیسه کامپوزیت بدون کاست (ته دوخت)
  • کیسه کامپوزیت بغل کاست (ته دوخت)
  • کیسه کامپوزیت سه طرف کاست (دوخت در کاست های بغل)

بنا به درخواست مشتری حتی دوخت نخی برای گونی ها پس از دوخت حرارتی در ته کیسه ها انجام می پذیرد که باعث افزایش مقاومت چشم گیر گونی ها می گردد.

خط تولید کیسه کامپوزیت

حداقل میزان سفارش جهت تولید انواع کیسه کامپوزیت 500 کیلوگرم است. تعداد در کیلو برای این عدد بسته به سایزی دارد که مشتری اعلام میکند. مسلما هرچه گرماژ و سایز بالاتر باشد تعداد کمتر می‌شود. در زمان ثبت سفارش مشتری میتواند آپشن‌هایی مثل کاست و یا والو (قیف) را به محصول خود اضافه نماید. همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم پاکت‌های کامپوزیتی به صورت چند لایه تولید می‌شوند. به ترتیب از داخل به خارج لایه‌ها شامل:

  1. لایه داخلی یا پارچه PP: پلی پروپیلن یک ماده مستحکم که دارای یکپارچگی است. دلیل استفاده از آن مقاومت بالا حین حمل و نقل می‌باشد. دقت داشته باشید که مقاومت این محصول به ضخامت نخ بکار رفته در تولید کیسه وابسته است.
  2. لایه میانی یا پلی اتیلن: دلیل اصلی مقاومت کیسه‌ها نسبت به رطوبت وجود این لایه است. پلی اتیلن با حرارت بالا ذوب می‌شود و روی لایه داخلی PP ریخته می‌شود. در این مرحله کیسه به صورت دو لایه تولید می‌گردد. تا این مرحله هم کیسه قابلیت استفاده را دارد.
  3. لایه خارجی: لایه خارجی به صورت کاغذی یا به صورت فیلم میتواند باشد. که از جنس BOPP است. این لایه قابلیت چاپ پذیری دارد و بسته به انتخاب مشتری لحاظ میگردد.
  4. لمینت: جهت ایجاد یکپارچگی در ساختار کیسه و جلوگیری از نفوذ آسیب‌های احتمالی لمینت انجام می‌شود.

 نوع 3 لایه بیشترین کاربری را دارد. کیفیت بالای این مدل از پاکت‌ها و مقاومت بالایی که نسبت به رطوبت و نم دارند از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث شده تا کاربری این محصول زیاد باشد. در تولید کیسه کامپوزیتی از نخ‌های پلی‌پروپیلنی استفاده می‌شود. هرچه ضخامت این نخ‌ها کم باشد نوع بافت کیسه ریزتر است و از طرفی مقاومت افزایش می‌یابد. اگر بافت نخ‌ها درشت باشد مقاومت به نسبت کاهش پیدا می‌کند. یکی از آیتم‌هایی که در قیمت‌گذاری تاثیرگذار است نوع بافندگی نخ‌های PP در کنار هم است. نخ‌هایی که بافت ریزتر دارند تراکم بالاتری دارند. بعد از بافته شدن فیلم‌های پلی‌پروپیلنی در یکدیگر که مطابق با عرض مورد نظر مشتری است. جهت استحکام و انجام کار چاپی از چسب‌های غیرحلال روی لایه‌ها استفاده می‌شود. در نهایت هریک از محصولات پلی‌اتیلن، پلی‌استر، کاغذ کرافت و کاغذ صنعتی قابلیت لمینت شدن روی محصول را دارند

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. من عجله ندارم!

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین