نظرات برگزیده مخاطبان الف: ترامپ و بایدن درباره ایران مانند هم عمل می‌کنند/ باید بر فعالیت کورش کمپانی نظارت می‌شد

  4021202082 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: ترامپ و بایدن درباره ایران مانند هم عمل می‌کنند/ باید بر فعالیت کورش کمپانی نظارت می‌شد

مطلبی با عنوان «نسخه تکراری «ترامپ‌‌هراسان» وطنی!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*در واقع در کل، سیاست خارجی آمریکا آنچنان ربطی به دموکرات و جمهوری خواه ندارد. تفاوت اصلی این دو بیشتر در سیاست های داخلی است. حتی لفاظی ها و لگدپراکنی های ترامپ در سیاست خارجه هم بیشتر جنبه ظاهری دارد و برای تعدیل روابط خارجی آمریکا با اروپا و چین و روسیه است تا اینکه واقعا تاثیر زیادی در سیاست کلی خارجی آمریکا داشته باشد. هردو هم همیشه از رژیم صهیونسیتی حمایت کردند. پس ایران باید کار خود را انجام دهد و توجه زیادی به این مسائل نداشته باشد

*من که از برخی پشت میز نشین های بی درد بیشتر از ترامپ و نتانیاهو میترسم

*نمیشه این سیاست دوگانه را در پیش گرفت هم گفت تحریم اثر ندارد و بعد گفت که باید از امکانات داخل استفاده کنیم بعد که می پرسیم چرا پس از امکانات داخل استفاده نمی کنید بگویید که داریم آواربرداری می کنیم الان مجلس هم تمام شد دولت هم که دیگه داره به سال نهایی میرسه تحریم که اثر نداره در داخل هم که مشکلات تقصیر حسن روحانی و لیبرال ها و.. است پس شما که همه سازمان ها هم در اختیار دارید چه کاره اید؟ کسی اگر نمی تواند باید استعفا دهد

*چند نکته درباره برجام هست که باید به آن دقت شود : نکته اول : نخست باید ببینیم که برجام منافع چه اقشاری در جامعه ایران را تأمین می کرد که حال اینچنین سنگ آنها را به سینه می زنند.به نظرم برجام در وهله نخست منافع شهروندان ساکن تهران و به وِیژه آن دسته از اقشاری را تأمین می کرد که جیب آنها به طور مستقیم به رانت ارزی حاصل از فروش نفت وصل است و به همین سبب هست این اقشار بیشترین ناراحتی و دلتنگی را بابت خروج آمریکا از برجام دارند.این اقشار شامل هستند بر طبقه متوسط شبه متجدد ساکن تهران و کلان شهرها،کارمندان رسمی و مدیران میانی دولتی،روزنامه نگاران غربگرا و دلالان وابسته به اتاق های بازرگانی و مهمتر از همه آن دسته از اقشاری از جامعه که به خرید محصولات غربی و کره ای و ژاپنی با قیمتی ارزان و با دلار ارزان قیمت و سوبسیدی حاصل از فروش نفت،عادت کرده بودند و سالی چند بار هم با این دلارهای یارانه ای برای عیش و نوش به خارج از کشور مسافرت می کردند.پس بدیهی است که مدیران میانی و اقشار متوسط شبه متجدد و رانت خوار ساکن تهران و کلان شهرهای دلتنگ برجام باشد.چون برجام برای آنان سود داشت و بساط رفاه و تفریح آنان را حسابی فراهم می کرد آنهم با دلارهای ارزان حاصل از فروش نفت و واردات گسترده اجناس غربی و کره ای و ژاپنی با کمترین قیمت برای این اقشار. نکته دوم : برجام برای کشورهای غربی و وابستگان غرب از جمله فرانسه و کره جنوبی هم بیشترین سود را داشت.چون بعد از توافق برجام بیشترین واردات کالا و عقد قرارداد با این دو کشور انجام شد.اصولا برجام را اگر خلاصه کنیم در یک چیز می توان آن را بیان نمود و آنهم فروش و مونتاژ هر چه بیشتر محصولات کره ای و فرانسوی در بازار ایران بود..شرکت هایی مثل پژو و رنو و سیتروئن و هیوندای و کیا و توتال و ....فاتحان اصلی برجام در ایران بودند.بی دلیل نیست که فرانسوی ها این همه دلتنگ برجام هستند. نکته سوم : برجام یک توافق نامه رسمی نبود و از آنجایی که در کنگره آمریکا تصویب نشده بود.پس نمی شد که در درازمدت بر آن تکیه کرد.برجام اساسا یک توافق حزبی بود و حزب دموکرات آمریکا به یک نمایش موفقیت در عرصه سیاست خارجی خود نیاز داشت و از همین رو بود که اینطور با عجله چنین توافق نامه ای را سرهم بندی و مونتاژ کرد.برجام در همان اول بر بنایی سست و لق پایه گذاری شده بود و قابل دوام نبود.

*سوال: اگر تحلیل شما درست است پس چرا اولاً دقیقاً و در روزهایی که ترامپ از برجام خارج شد قیمت دلار در ایران به شدت بالا رفت (در صورتی که در آن روزها اقدام اقتصادی خاصی از سوی دولت روحانی انجام نشده بود) و ثانیاً چرا چند روز قبل که به یکباره حرف برگشتن ترامپ به صحنه انتخابات امریکا مطرح شد باز هم قیمت دلار در بازار ایران بالا رفت؟؟؟

*(پاسخ به کامنت بالا)ترامپ با خروج از برجام ماشه نقدینگی را کشید حجم نقدینگی در سالهای 92 تا 97 بیش از 8 برابر شده بود و با ورود به بازار ارز و طلا و مسکن و خودرو سیل ویرانگر ایجاد کرد.

*تولید قدرت نیاز به جلب حمایت همه مردم دارد!

*این یک اصل پذیرفته شده در علم اقتصاد است که: سیاست های اقتصادی داخلی هر کشور و سیاست خارجی و روابط بین الملل از هم حدا نیستند کاملا در هم تنیده است.

*ترامپ بهترین گزینه برای دو قطبی کردن و تضعیف جامعه ی آمریکا هست. بهترین گزینه برای دو پاره کردن و تضعیف اتحادهای مبتنی بر نظم غربی هست. بهترین گزینه برای روسیه و بذل و بخشش خاک اوکراین و ایجاد اختلاف و سرخوردگی بین غربیها هست. بهترین گزینه برای خالی کردن سازمانها و معاهدات و در کل عرصه های مختلف بین المللی و جایگزین شدن چین هست. بهترین گزینه برای سرعت گرفتن انتقال قدرت از غرب به شرق هست.

*متاسفانه از دوران دموکراتها درست استفاده نمیکنیم. ترامپ فرق میکنه حالا خواهیم دید

*(پاسخ به کامنت بالا)بیشترین و شدیدترین تحریمهای ضد ایرانی در دوران اوبامای دموکرات وضع شد.

***

مخاطبین الف درباره مطلب «مردم هم مقصرند!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*مردم به دولت مالیات می دهند که بر روند فعالیت های اقتصادی نظارت داشته باشد مجوز فعالیت صادر کند بر مجوزها نظارت داشته باشد و در صورت تخلف انها پاسخگو باشد و کاستی خود در اشتباه در صدور مجوزها یا نظارت ناکافی را جبران کند. با متخلفان برخورد کند و کسانی که بدون مجوز فعالیت می کنند جلوی فعالیت انهارا بگیرد.قرار نیست مردم برای هر خرید خود به دولت اطمینان نداشته باشند و خود دنبال تحقیق و تفحص بروند .

*اونی که خلاف نظر و خواست مردم واردات کالا رو ممنوع میکنه شرايط رو برای مردم سخت میکنه و زمینه کلاهبرداری رو فراهم میکنه

*چطور وقتی برخی مقامات حکومتی مردم رو تشویق به سرمایه گذاری در بورس کردن و بعدش اون کلاه گشاد سر مردم رفت باز هم مردم رو مقصر نشون دادید؟

*عده ای از مردم توقع دارند حکومت در هر صورتی به داد انها برسد.. واقعا عده ای از مردم که خود را زرنگ تر میدانند باعث میشوند هم خودشان هم مردم عادی را به ضرر بکشانند.. به قول معروف پشت هر پیشنهاد اغواکننده ای یک حقه کثیف خوابیده.. اگاه باشید حکومت نمیتواند با این مدل رفتار جلوی ضرر شما را بگیرد چون کلاهبردار بالاخره ی راهی برای دور زدن قانون پیدا میکنه و اینکه قانون تابعی از رفتار شماست پس زمانی وارد میشود که شاکی شوید .

*طمع بخشی از طبیعت انسان است و منشا بسیاری از خطاها اما دلیلی برای تخطئه مردم نیست. هرکلاه برداری در بستری از خلاء های سیستمی، اعم از رویه ها، مقررات و ... رخ میدهد

*سئوال این است که چرا فردی از مشتریان این شرکت از خود نپرسیده که دلیل عرضه گوشی آیفون به یک سوم قیمت بازار در چیست؟واقعا نیت و قصد واقعی این شرکت از عرضه موبایل آیفون با قیمتی پایین در چه عاملی بود جز کلاهبرداری میلیاردی از مشتریان خود؟نکته جالب اینجاست که اکثر خریداران این شرکت از قشر جوان بوده و ادعای زیرکی و دانایی و سواد هم دارند.در حالیکه همین کلاهبرداری به وضوح نشان می دهد که شماری بزرگ از اقشار جوان ایرانی در حد یک بچه 10 ساله هم عقل و شعور و منطق اقتصادی ندارند و هر آدم کلاهبرداری با حداقل سواد و مهارت می تواند به راحتی سرشان کلاه بگذارد و جیب آنها را تا ته آن بزند.

*من قبول دارم مردم هم مقصر هستند ولی مقصر اصلی نیستند. در حد چند هزار میلیارد تومن تراکنش اتفاق افتاده و کمپانی از 100 جای متفاوت تبلیغ کرده. اگه قراره فقط مردم مواظب جیبشون باشن دستگاه های نظارتی رو جمع کنیم که بیت المال رو بیشتر از این حروم نکنن.

*اگر مردم دیدگاه انتقادی داشتند اهل تفکر بودند و ... آیا چنین وضعی میتونست ادامه پیدا کنه

***

مطلب «استدلالی عجیب علیه انصارالله یمن» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*تنها كشوري كه از انصار الله حمايت مي كند ايران است برخی كشورهاي غربی معتقدند كه انصار الله يك مزاحم است و چه بسا خواهان نابودي اش هستن

*(پاسخ به کامنت بالا)تنها كشوري كه از اسرائیل حمايت مي كند آمریکا است برخی كشورهاي دنیا معتقدند كه اسرائیل يك مزاحم است و چه بسا خواهان نابودي اش هستن

*جدی میفرمایید پس این ماجرای حمله روسیه به اوکراین چیه؟ تو اوکراین بچه زندگی نمی کرد؟

*(پاسخ به کامنت بالا)اوکراین ابتدا با انقلاب رنگی توسط آمریکا این وضع شده و بعد زد زیر توافق امنیتی با روسیه و حمله دید گرجستان هم همین طور زیر توافق امنیتی زد و روسیه حمله کرد اما در مورد تعداد کشته ها در اوکراین اکثرا نظامی کشته می شوند و درصد کم مردم عادی اما غزه برعکس است یعنی از عمد مردم عادی زده می شود

*دیدگاه و رفتار انصارالله دقیقا منطبق بر اصول اسلامی و انسانی است. انتظار میرود منتقدان به این گروه مخلص و فداکار اگر مسلمان نیستند، لااقل آزاده باشند.

*حملات انصارالله موجب وحدت کشورهای غربی و کشورهای بی طرف بر ضد جریان مقاومت شده است.

*(پاسخ به کامنت بالا)اسرائیل توی این چهار ماه اینقدر جنایت کرده که کسی توی جهان فرصت فکر کرده به چیز دیگه‌ای رو نداره!

*امریکا دارد سرعت افول خودش را بیشتر می کند به خاطر اسراییل و یمنی ها با تجارت دریایی کاری ندارند و فقط با اسرائیل کار دارند

*کاری که یمنی‌ها می‌کنن از اتفاقات نادر در تاریخه که یه کشور یا گروه بدون داشتن منافع شخصی و فقط برای دفاع از مظلوم وارد درگیری بشه، این اتفاق نقطه مقابل این طرز تفکر هست که می‌گه توی دنیا هیچ چیز مهمتر از منافع من نیست، انشاءالله این نقطه عطفی برای تبدیل جهان بشریت از غرائز حیوانی به ارزش‌های انسانی باشه

*امریکا و انگلیس به قدری ضعیف شدند که یمن کشتی ها و ناوهای انها را در دریای سرخ هدف قرار میدهد اما یانکی ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۶۲۴۳۱۷:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۴
افشا گری رائفی پور در مورد رشوه ۱۴۰ سکه ای در مجلس به کجا انجامید چه کسی محکوم شود لطفا شفاف سازی شود
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۳۹۶۳۰۴۱۹:۴۱:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۴
راه نجات کشور و انقلاب و اقتصاد اجرای قانون جامع و فراگیر مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها برای همه آحاد جامعه می باشد
ناشناس۳۳۹۶۲۴۷۱۷:۱۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۴
مجلس جدید اولین کارش تفحص از عملکرد مجلس یازدهم و تک تک نمایندگان آن باشد
ناشناس۳۳۹۶۲۴۸۱۷:۱۳:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۴
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۹۶۲۶۲۱۷:۵۶:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۴
مگه ما با ترامپ و بایدن یه جور عمل نکردیم ؟
ناشناس۳۳۹۶۳۲۹۲۰:۴۰:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۴
ترامپ و بایدن دو روی یک سکه اند.
ناشناس۳۳۹۶۲۶۶۱۸:۰۲:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۴
اوار دولت قبلی اینقدر زیاد بود که اگر مقداری راه آن به مسیر باز نمی گشت تورم و معیشت الان برای عموم خاطره می بود......
ناشناس۳۳۹۶۴۲۲۲۳:۴۵:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۴
جناب! مثل اینکه شما تشدید آوارها را نمیبینی؟ از خواب گران برخیز و دست از شعارهای الکی بردار و تشدید گرانیهای هر روزه را نظار کن.
ناشناس۳۳۹۶۲۷۲۱۸:۱۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۴
دولت روحانی از سال 92 تا شهریور 96 سرکوب ارزی کرد و از آن سال 96 فنرش کم کم در حال رها شدن بود که با آمدن تحریم آمریکا بیشتر نمایان و از فروردین 97 با خلق ارز 4200 که پدر اقتصاد و قدرت خرید را در آورد به خاطر اینکه نرخ قیمت دلار در آن سال دوبرابر نرخ اصلی خود کرد به خاطر فشار بر بازار آزاد که هم خودت دولت روحانی شد بدترین دولت در تخریب معیشت و سرمایه اجتماعی که در انتخابات هم نمایان شد و هم مابقی آن ارز را هم گذاشت برای دولت فعلی
ناشناس۳۳۹۶۳۰۸۱۹:۵۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۴
تا کی خواهید هی حرف از روحانی بزنید
ناشناس۳۳۹۶۳۳۴۲۰:۴۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۴
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۳۹۶۴۲۴۲۳:۴۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۴
فعلا کی باید پاسخگوی گرانیهای شدید هر روزه را باشد؟ کی باید پاسخ کاهش هر ساله قدرت خرید کارگران ، کارمندان و بازنشستگان را بدهد؟
ناشناس۳۳۹۶۴۵۷۰۱:۱۹:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۵
ترامپ از خیلی قرار دادها خارج شد او حتی برای ناتو هم شاخ و شونه کشید و همچنان می کشه. به کنگره آمریکا حمله کرد اگه بابت این عهد شکنی هاش و کاراش کسی تونست پاسخگوش کنه روحانی هم می تونست !!
ناشناس۳۳۹۶۳۴۱۲۱:۰۲:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۴
تا وقتی تو هستی و نمی خواهی واقعیات را ببینی
ناشناس۳۳۹۶۴۲۶۲۳:۵۲:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۴
شما با تعصب بیجا سفره های خالی بیش از ۶۰ درصد مردم را نمیبینی اونوقت به دیگران تهمت ندیدن میزنی. آیا اکنون اوضاع بهتر از زمان روحانی شده؟
ناشناس۳۳۹۶۵۳۱۰۹:۳۵:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۵
جواب شما در همین نظرات داده شده و بهتر هست دنبال تطهیر نباشید و فرار رو به جلو هم نکنید
ناشناس۳۳۹۶۳۶۲۲۱:۵۸:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۴
تا حسن روحانی هست هی بندازید گردنش و راحت باشید
ناشناس۳۳۹۶۵۵۳۱۰:۱۸:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۵
به شکل ساده و روان دلیل برای شما گفته شد این که نمی خواهید قبول کنید مشکل از خودتان هست و همان طوری که ار دولت روجانی بابت ارز 4200 انتفاد شد از دولت رئیسی هم بابت ارز28500 انتقاد شد منتهی ارز4200 کجا و ارز 28500 کجا(این ارز 5 درصد دلار در بازار آزاد بالاتر برد) و به همان روش دولت قبل ادامه می‌داد با بودن ارز4200 تورم هم خیلی بالاتر از این رقم های فعلی می بود در ضمن آن ارز 4200 که قدرت خرید را بین 50 تا 100 از بین برد چه توسط دولت روحانی و چه زمانی که برای این دولت باقی گذاشت حداقل 10 سال لازم هست تا قدرت خرید تخریب شده آن برگردد به قبل تازه اگر همه چیز خوب پیش برود
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۹۶۳۷۰۲۲:۱۵:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۴
یک بار هم فکر کنید اگر سرکوب ارزی نمی شد(به فرض صحت پیشفرض تان) وضعیت اقتصادمان در آن سالها به کدام سمت و سو میل پیدا می کرد! از کجا معلوم به وضعیتی بدتر و بحرانی تر از وضعیت امروزمان دچار نمی شدیم؟! و در آن صورت آیا دولت وقت هدف شدیدترین اعتراضات و حتی دشنام ها قرار نمی گرفت که شمایی که وارد نیستید چرا و به چه حقی قیمت ارز را آزاد و سرکش فی امان الله رها کردید و قس علیهذا! واقع امر اینکه هموطن گرامی شرایط تحریم تعارف بردار نیست و اینگونه نسخه پیچی ها تازه در شرایط غیرتحریمی نیز با شاید و اگرهای فراوانی روبروست چه برسد در یک شرایط کاملا غیرعادی و متاثر از تحریم که واقعا هرگونه تصمیم گیری را با ریسک بسیار بالایی مواجه می سازد. والله اعلم
ناشناس۳۳۹۶۴۳۵۰۰:۰۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۵
عزیز داریم می‌گوییم ارز 4200 باعث نابودی قدرت خرید آن هم بین 50 تا 100 درصد اجناس شد که در تمامی دولت ها سابقه نداشت شد آن هم به خاطر اینکه ارز بازار آزاد که نبض اقتصاد هست دوبرابر نرخ واقعی شد و به سایر حوزه ها سرایت کرد شما می‌گویی از کجا معلوم؟ حتی در زمان جنگ هم اینطوری قدرت خرید از بین نرفت در ضمن سرکوب ارزی زمانی معنا ندارد که تورم بالا نداشته باشید ولی همین‌ سرکوب ارزی یعنی دخالت دولت در علم اقتصاد و خودش عامل تورم .
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۹۶۵۶۲۱۰:۳۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۵
بله در زمان جنگ مسئولان حفظ ارزش پول ملی برای شان اهمیت داشت و اما هیچگاه در آن دوران این چنین مورد تحریم شدید بانکی و غیربانکی هم قرار نگرفته بودیم. بمباران و موشکباران شهرها را هم داشتیم اما الحق و الانصاف ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم تحت تاثیر شرایط جنگی دچار افت و کاهش شدید نگردید. ضمنا شما که سرکوب ارزی را تاکید دارید چه خوب بود نگاهی به دوران هشت ساله دولت آقای احمدی نژاد هم می داشتید که به لطف عایدات ارزی حاصل از فروش نفت و افزایش قیمت نفت اجازه نمی دادند قیمت ارز چندان افزایش یابد و سالها حول و حوش هزار تومان هر دلار آمریکا نوسان داشت و به محض آغاز تحریم ها فنر ارز از حالت ثابت نگهداشته شده خودش دررفت و تا حدود چهار برابر ارزش قبلی اش بالا رفت. اگر انتقادی هم وارد باشد به مدیریت بانک مرکزی و سیاست ارزی دولت وقت طی سالهای ۱۳۸۴ الی ۱۳۹۲ وارد است و نه دولت بعدی آن که میبایست خسارات شدید وارده را به نحوی از انحا جبران می کرد.
ناشناس۳۳۹۶۵۸۷۱۱:۲۹:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۵
آن زمان هم دلار بالا می رفت هیچ 50 درصد نرخ دلار بیشتر از نرخ واقعی خودش بالا رفت! تحریم هم بهانه هست چون تحریم نمی تواند دلار را از نرخ واقعی تورم بیشتر صعودی کند .
ناشناس۳۳۹۶۲۸۸۱۸:۵۳:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۴
8 فروند هواپیمای ATR ملخی بی کیفیت که در برجام به ایران قالب کردند بدلیل کمبود قطعه در 6 سال گذشته زمین گیر شدند
ناشناس۳۳۹۶۳۱۰۱۹:۵۶:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۴
هواپیماهای ATR ملخی مثل پراید بی کیفیت هستن اگر ایرباس یا بوئینگ حتی دست دوم می خریدیم مثل بنز و بی ام و با کیفیت بود.
ناشناس۳۳۹۶۲۹۰۱۸:۵۵:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۴
ترامپ اگر دوباره رئیس جمهور بشود هیچ غلطی نمی تواند بکند زیرا دیگر برجامی وجود ندارد که از اون خارج بشود.
ناشناس۳۳۹۶۲۹۲۱۸:۵۹:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۴
ترامپ هراسان وطنی از خود ترامپ خطرناک تر هستن.
ناشناس۳۳۹۶۲۹۵۱۹:۰۴:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۴
بازنده اصلی برجام مردم ایران بودند زیرا تحریمها بیش از دو برابر و قیمت دلار و طلا و مسکن و خودرو و غیره بیش از 10 برابر شد.
ناشناس۳۳۹۶۴۶۱۰۱:۲۷:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۵
نگو بازنده برجام !!! بگو بازنده لغو برجام !! در ضمن الان قدرت دست مخالفای برجامه برجام هم که ریشه نزده نابود شد! خب این گوی و این میدان بدون برجام وضعیت رو درست کنن !!
ناشناس۳۳۹۶۳۲۸۲۰:۳۸:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۴
ظریف: دنیا عوض شده امریکا از پس یمنی ها بر نمیاد.
ناشناس۳۳۹۶۳۳۱۲۰:۴۲:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۴
تجارت 55 میلیارد دلاری ایران با 15 کشور همسایه در 10 ماهه گذشته نشان می دهد که سیاست فشار حداکثری ترامپ و بایدن شکست خورده است.
بازنشسته کشوری۳۳۹۶۴۳۰۲۳:۵۷:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۴
چرا آثار این تجارت ادعایی شما در سفره من بازنشسته دیده نمیشه و این سفره هی آب میره؟
ناشناس۳۳۹۶۵۹۰۱۱:۳۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۵
چون تورم دارید و تورم هم منشا داخلی دارد
ناشناس۳۳۹۶۴۷۷۰۴:۳۹:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۵
دم انصارالله یمن گرم. درحال حاضر تنها گروهیه که درست عمل میکنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین