لزوم تدوین سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران

  4021202072

  مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه تدوین سیاهه جدید آلودگی هوای تهران در حال پیگیری است بر ضرورت همکاری دستگاه‌های مختلف برای ترسیم دقیق وضعیت آلودگی هوای پایتخت و شناسایی منابع آلاینده تاکید کرد.

لزوم تدوین سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران

سید محمد مهدی میرزایی قمی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد: مطالعات سیاهه انتشار، مطالعات شاخص پایه و بنیادین است که مبتنی بر روش‌های پیشرفته مورد استفاده در کشورهای توسعه یافته برای شناسایی منابع آلاینده هوا انجام می‌شود. مدت زمان اعتبار این مطالعات سه تا پنج سال است مسیر تدوین برنامه‌های کاهش آلودگی هوا و سیاستگذاری‌های مربوطه را برای مدیران و تصمیم گیران روشن و هموارمی‌کند.

وی ادامه داد:  آخرین سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران درباره اطلاعات به دست آمده در سال ۹۶ بود که سال ۹۸ منتشر شد چراکه انجام مطالعات سیاهه انتشار ۱.۵ تا دو سال زمان لازم دارد چون بخش عمده‌ای از این مطالعه مربوط به جمع آوری اطلاعات و شناسایی کامل عوامل مختلف موثر بر تولید و انتشار آلاینده‌ها می‌شود سپس داده‌های به دست آمده باید مدل‌سازی و تحلیل انجام شود و انجام این مراحل زمان‌بر است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: آخرین مطالعات برای تهیه سیاهه انتشار آلودگی هوا بر مبنای اطلاعات پایه سال ۹۶ بود که سال ۹۸ منتشر شد. امسال تلاش کرده‌ایم این مطالعات را به روزرسانی کنیم. در این جهت مناقصه عمومی برگزار کردیم و دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان برنده این مناقصه شناخته شد. تلاش شده است منابع آلاینده‌ جدید به‌صورت کامل شناسایی و در پروپوزال ذکر شود تا بر اساس آن اسناد تهیه شود. امیدوار هستیم در حداقل زمان ممکن یعنی تا ۱.۵ تا دو سال آینده مطالعات به پایان برسد البته تحقق این هدف به‌طور کامل وابسته به همکاری دستگاه‌های اجرایی  در جهت در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم است.

وی با بیان اینکه اطلاعات مورد نیاز برای تدوین سیاهه انتشار درباره دو دسته از منابع آلاینده جمع‌آوری می‌شود، گفت: صنایع و نیروگاه‌ها منابع ثابت آلاینده هستند. لذا نیازمندیم وزارت صمت اطلاعات لازم درباره صنایع و وزارت نیرو داده‌های مورد نیاز در خصوص پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها را در اختیار ما قرار دهد . لازم است اطلاعات کامل، تفکیک شده و بر اساس مدل سازی صورت گرفته در اختیار ما قرار گیرد.

میرزایی قمی در پایان اظهار کرد: منابع آلاینده متحرک، دومین منابع آلاینده مورد بررسی در سیاهه انتشار است که شامل وسایل نقلیه می‌شود. شناخت دقیق از مشخصات وسایل نقلیه مانند سال تولید آن‌ها برای تدوین سیاهه انتشار از اهمیت زیادی برخوردار است. اطلاعات پلیس راهور فراجا در زمینه پلاک خودروها و ... می‌تواند برای تکمیل سیاهه انتشار موثر باشد علاوه بر آن وزارت صمت می‌تواند با در اختیار گذاشتن اطلاعات موتور خودروها به ما کمک کند تا بتوانیم به تحلیلی دقیق از منابع آلاینده هوای پایتخت دست یابیم.

انتهای پیام

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین