لزوم تدوین سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران

  4021202072

  مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه تدوین سیاهه جدید آلودگی هوای تهران در حال پیگیری است بر ضرورت همکاری دستگاه‌های مختلف برای ترسیم دقیق وضعیت آلودگی هوای پایتخت و شناسایی منابع آلاینده تاکید کرد.

لزوم تدوین سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران

سید محمد مهدی میرزایی قمی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد: مطالعات سیاهه انتشار، مطالعات شاخص پایه و بنیادین است که مبتنی بر روش‌های پیشرفته مورد استفاده در کشورهای توسعه یافته برای شناسایی منابع آلاینده هوا انجام می‌شود. مدت زمان اعتبار این مطالعات سه تا پنج سال است مسیر تدوین برنامه‌های کاهش آلودگی هوا و سیاستگذاری‌های مربوطه را برای مدیران و تصمیم گیران روشن و هموارمی‌کند.

وی ادامه داد:  آخرین سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران درباره اطلاعات به دست آمده در سال ۹۶ بود که سال ۹۸ منتشر شد چراکه انجام مطالعات سیاهه انتشار ۱.۵ تا دو سال زمان لازم دارد چون بخش عمده‌ای از این مطالعه مربوط به جمع آوری اطلاعات و شناسایی کامل عوامل مختلف موثر بر تولید و انتشار آلاینده‌ها می‌شود سپس داده‌های به دست آمده باید مدل‌سازی و تحلیل انجام شود و انجام این مراحل زمان‌بر است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: آخرین مطالعات برای تهیه سیاهه انتشار آلودگی هوا بر مبنای اطلاعات پایه سال ۹۶ بود که سال ۹۸ منتشر شد. امسال تلاش کرده‌ایم این مطالعات را به روزرسانی کنیم. در این جهت مناقصه عمومی برگزار کردیم و دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان برنده این مناقصه شناخته شد. تلاش شده است منابع آلاینده‌ جدید به‌صورت کامل شناسایی و در پروپوزال ذکر شود تا بر اساس آن اسناد تهیه شود. امیدوار هستیم در حداقل زمان ممکن یعنی تا ۱.۵ تا دو سال آینده مطالعات به پایان برسد البته تحقق این هدف به‌طور کامل وابسته به همکاری دستگاه‌های اجرایی  در جهت در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم است.

وی با بیان اینکه اطلاعات مورد نیاز برای تدوین سیاهه انتشار درباره دو دسته از منابع آلاینده جمع‌آوری می‌شود، گفت: صنایع و نیروگاه‌ها منابع ثابت آلاینده هستند. لذا نیازمندیم وزارت صمت اطلاعات لازم درباره صنایع و وزارت نیرو داده‌های مورد نیاز در خصوص پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها را در اختیار ما قرار دهد . لازم است اطلاعات کامل، تفکیک شده و بر اساس مدل سازی صورت گرفته در اختیار ما قرار گیرد.

میرزایی قمی در پایان اظهار کرد: منابع آلاینده متحرک، دومین منابع آلاینده مورد بررسی در سیاهه انتشار است که شامل وسایل نقلیه می‌شود. شناخت دقیق از مشخصات وسایل نقلیه مانند سال تولید آن‌ها برای تدوین سیاهه انتشار از اهمیت زیادی برخوردار است. اطلاعات پلیس راهور فراجا در زمینه پلاک خودروها و ... می‌تواند برای تکمیل سیاهه انتشار موثر باشد علاوه بر آن وزارت صمت می‌تواند با در اختیار گذاشتن اطلاعات موتور خودروها به ما کمک کند تا بتوانیم به تحلیلی دقیق از منابع آلاینده هوای پایتخت دست یابیم.

انتهای پیام

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. انتخاب دشوار غرب؛ ایران هسته ای با سلاح یا بدون سلاح؟!

    2. بدل کردن امر مقدس به امر مبتذل!

    3. قانون عفاف و حجاب/ ۱۵ میلیون تومان جریمه برای دو بار پیامک «بی حجابی» در فضای حقیقی و مجازی/ جریمه ۱۶۵ میلیون تومانی در چه شرایطی اعمال می‌شود؟

    4. توهین به قالیباف فقط به‌خاطر یادآوری قانون/ جنجال پسر پزشکیان/ دعوت مدام به چالش با رهبری نظام

    5. وزیر کشور:‌ دیگر توان پذیرایی از اتباع خارجی را نداریم‌

    6. پاسخ محکم ایران به اقدام اروپایی ها

    7. جنگ در سوریه شعله‌ور شد / کنترل مناطق درگیر در سوریه با چه کسانی است؟

    8. سخنان علی جنتی علیه بشار اسد/ وفاق، اسم رمز باج‌گیری نیست/ فعال شدن گروه فشار رسانه‌ای برای تحمیل سازش

    9. واکنش پزشکیان به قانون حجاب

    10. سیمای صد روزه ۴ وزارتخانه کلیدی

    11. چند درصد دانشجویان علوم پزشکی‌ شاهد و ایثارگر هستند؟

    12. وقتی نقاب از چهره می افتد...

    13. اظهار نظر عباس عبدی درباره قانون عفاف و حجاب

    14. مجوز برای بی‌مجوزها / دست پزشکیان را بگیرید/ مذاکره برای منافع ایران نه اروپا

    15. دروغی که خود صهیونیست ها هم باور ندارند

    16. تحلیل «ظریف» از دستاورد بی‌نظیر جمهوری اسلامی / یک اشتباه ۲۵ساله در مذاکره ایران و غرب/ توصیه رسانه ای کرباسچی به پزشکیان

    17. رسایی: عارف به صراحت قانون دیگر معاون اول نیست!

    18. وقتی فردوسی پور هم مجوز دارد، هم ندارد !

    19. ظریف: به کسی که فرزندش خارج از کشور است، به چشم تهدید نگاه نکنیم

    20. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: برجام نشان داد که منافع ملی ما با مذاکره تامین نمی‌شود/ اگر فردوسی‌پور استاد موقعیت‌شناسی است، صدا و سیما هم استاد موقعیت‌سوزی است

    21. چرا صحبت‌های قالیباف بر مذاق اصلاح‌طلبان رادیکال خوش نیامد؟

    22. مخالفت آیت الله جوادی آملی با قانون عفاف و حجاب ؛ مساله حجاب با بگیر و ببند حل نمی شود

    23. جنگ در سوریه و معمای شانتاژ رسانه ای

    24. دومین گفت‌وگوی تلویزیونی پزشکیان با مردم/ باید مردم را مطمئن کنیم که از نظر معیشتی مشکل پیدا نمی کنند

    25. توضیح ساترا در باره جلوگیری از گزارش‌های فردوسی‌پور

    آخرین عناوین