واکنش زارع‌پور به ممنوعیت استفاده از فیلترشکن/ انتقاد عضو خبرگان از محرمانه‌بودن جلسات خبرگان

  4021202063 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش زارع‌پور به ممنوعیت استفاده از فیلترشکن/ انتقاد عضو خبرگان از محرمانه‌بودن جلسات خبرگان

واکنش زارع‌پور به ممنوعیت استفاده از فیلترشکن

به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اعلام جرم نسبت به استفاده از فیلترشکن‌ها، گفت: این موضوع را از طریق صدا و سیما شنیده‌ام و هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است که ببینیم داستان چیست؟

عصرایران درباره این موضوع نوشت: « مصوبه در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده و شخص وزیر ارتباطات، عضو همین شوراست و جالب است که می گوید من هم از صدا و سیما شنیده ام! یعنی مصوبات شورایی که خودش عضو است را از رسانه ها شنیده  است!

حالا اصلا فرض را بر این بگذاریم که ایشان، در آن جلسه غائب بود و مصوبه را نیز به اطلاعشان نرسانده اند. سلّمنا! اما ادامه ماجرا را بخوانید:

درست است که مصوبه، در روزهای اخیر رسانه ای شده ولی تاریخ تصویب آن، 23 آبان 1402 بوده است؛ یعنی 99 روز قبل.

کاری نداریم که چرا بعد از این همه مدت، به عضو حقوقی شورا خبر نداده اند که فلان موضوع در جلسه نود و ششم شورا تصویب شده است ولی نکته اینجاست که در همین مصوبه، وظایفی بر دوش وزارت ارتباطات گذاشته شده است که باید تا کنون اجرایی می شد ولی وزیر ارتباطات می گوید به تازگی چیزهایی از صدا و سیما شنیده!...

اتفاقاً این مردم هستند که باید از وزیر و بقیه مسوولان بپرسند که داستان چیست؟ دارید دولت داری می کنید یا رفته اید دورهمی؟! مگر عجیب تر از این می شود که وزیر، عضو شورا باشد، شورا هم مصوبه ای داشته باشد که در آن، هم به وزارتخانه و هم به شخص وزیر، وظایفی محول شده و بیش از 3 ماه هم گذشته باشد و بعد از این همه مدت، عضو شورا و وزیر موظف، بگوید خبر ندارم و از چیزهایی از تلویزیون شنیده ام؟!»

فرهیختگان درباره این مصوبه نوشت: «اگرچه تا پیش از این به‌دلیل فقدان قانون استفاده از فیلترشکن‌ها جرم محسوب نمی‌شد اما با تصمیم اعضای شورای عالی فضای مجازی از آبان‌ماه سال‌جاری استفاده از فیلترشکن‌ها جرم‌انگاری شده است.

با توجه به نکته مذکور طبیعتا نمی‌توان توقع داشت جمعیت چند ده میلیونی کاربران فیلترشکن به‌راحتی دست از این ابزار بکشند و این یعنی شورای عالی فضای مجازی با یک مصوبه طیف زیادی از مردم ایران را مجرم شناخته است.

مجرمانی که نمی‌تواند با همه آنها برخورد کند شاید به همین دلیل است که در این مصوبه نیز پس از آوردن قید ممنوعیت هیچ مجازاتی برای خاطیان تعیین نشده است.

مساله دیگری که باعث می‌شود مصوبه مذکور مجوزی برای جرم محسوب شود این است که در آن قید شد در مواردی که مجوز قانونی اخذ شود امکان استفاده از فیلترشکن برای افراد دارای مجوز وجود دارد.

ایرادی که به این بخش مصوبه می‌توان وارد کرد این است که چرا به‌جای صدور مجوز استفاده از فیلترشکن در مصوبه قید نشده که فیلتر اعمال شده روی دیتای فرد دارای مجوز به‌طور کلی برداشت نمی‌شود تا نیاز نباشد هزینه‌های خرید فیلتر شکن به او تحمیل شده و درنهایت نیز فرد دارای مجوز با سروری از یک کشور غیر از ایران در بستر فضای مجازی فعالیت کند.

با این توصیف شورای عالی فضای مجازی نه‌تنها صیانتی از آن فرد نکرده بلکه امکان رصد داده‌های او توسط سرورهای خارج از ایران را فراهم می‌کند.»

***

واکنش عضو شورای نگهبان به درخواست اعلام دلایل ردصلاحیت روحانی

آیت الله علیرضا اعرافی، عضو شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره دلایل رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات خبرگان، اظهار داشت: به عنوان کاندیدای تهران من در این جلسه رأی نداشتم.

وی درخصوص نامه حسن روحانی به شورای نگهبان برای بیان دلایل رد صلاحیتش، اظهار داشت: گفته شده سریع‌تر پاسخ داده شود و من هم این را قبول دارم که پاسخ باید سریع داده شود. جوابشان را می‌دهند.

***

انتقاد عضو خبرگان از محرمانه‌بودن جلسات خبرگان

آیت‌الله محمود محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفتگویی با تسنیم داشته که بخش هایی از آن را می خوانید:

«-مصوبه‌ای در خود خبرگان هست که کسی هم آنها را مجبور نکرده است و جزو مصوبات خود اعضا است مبنی بر اینکه عمده مذاکرات خبرگان محرمانه  است. یعنی خبرنگاران را دو بار در صحن خبرگان راه می‌دهند یک بار در شروع اجلاسیه که نطق رئیس را استماع می‌کنید و یکی هم آخر جلسه که بیانیه را بخوانند.

مردم حق دارند و برای‌شان سوال است که در این مدت یا در کمیسیون‌ها چه می‌گذرد. منتها خبرگان شورای نگهبان ندارد که اگر خلاف قانون اساسی عمل کند جلویش را بگیرد ولی من اعلام کردم قانون اساسی ما می‌گوید انتشار همه اخبار و اطلاعات برای مردم آزاد است الاّ در دو چیز،  یک اینکه مخل مبانی اسلام باشد و دوم برخلاف امنیت ملی باشد. من نمی‌گویم همه مذاکرات منتشر شود ولی معتقدم 90 درصد از مذاکرات مخل مبانی اسلام نیست و نباید مردم از آن بی اطلاع باشند.

-خبرگان به خاطر آن تعهد دینی که دارند می‌توان گفت که مسئولیت شرعی خودشان را انجام می‌دهند. مثلاً کمیسیون اصل 111 مجلس خبرگان که اصطلاحاً کمیسیون تحقیق نام دارد به طور مرتب جلسات خود را برگزار می‌کند  ولی به نظر من به دلیل اینکه این دیدگاه وجود دارد که عده‌ای تصور می‌کنند اگر این کمیسیون بخواهد گزارش فعالیت‌هایش را بدهد این موضوع موجب تضعیف رهبری می‌شود، این کار صورت نمی‌گیرد در حالی که به نظر من این برداشت اشتباه است و بنده معتقدم انتشار گزارش‌ها موجب تقویت رهبری خواهد شد.

-قانون خبرگان را خود خبرگان تصویب کردند. یکی از موادی که تصویب شده همین محرمانه بودن مذاکرات مجلس خبرگان است که بنده در هر سه مورد با کلّیت موضوع مخالفم، البته نمی‌گویم مطلب محرمانه‌ای گفته نمی‌شود و گزارش محرمانه‌ای ارائه نمی‌شود اما حکم کلی بودن به‌نظر من خلاف قانون اساسی است، من امیدوارم آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان در دوره آینده در این رابطه اصلاح شود.»

***

روایت ضرغامی از ارائه سیم‌کارت بدون فیلتر به اینفلوئنسرهای خارجی

به گزارش مهر، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره نمایشگاه گردشگری گفت: ما چند روز قبل حضور آقای زوراب که بالاترین مقام گردشگری جهانی است را داشتیم؛ با اینکه جو شدیدی برای ایشان ایجاد کرده بودند تا به ایران نیاید و در این جشنواره شرکت نکند که این را در ملاقاتش با آقای رئیس جمهور هم مطرح کرد. البته آقای زوراب نه تنها به این جو شدید اعتنا نکردند بلکه ادای احترام سنگینی نسبت به جایگاه و تمدن و گردشگری ایران داشتند. ایشان در صفحه اینستاگرام خودشان ۶، ۷ پست مهم درباره جایگاه جمهوری اسلامی در حوزه گردشگری گذاشتند و از همه مردم دنیا دعوت کردند که بیایید ببینید ایران چه جای مهمی است. البته سیمکارت بدون فیلتر نداشت که برایشان جور کردیم.

ضرغامی اظهار داشت: وقتی اینفلوئنسری دعوت می‌کنیم باید یک سیمکارت بدون فیلتر داشته باشد چرا که ما او را صدایش کرده‌ایم که بیاید بگوید در ایران چه خبر است. درست است عربستان برای تبلیغ گردشگری مسی را دعوت کرده اما ما ده‌ها میلیون دلار پول نداریم و اگر داشته باشیم هم نمی‌دهیم. به هر حال توانستیم تعدادی سیمکارت بدون فیلتر تهیه کنیم و به اینفلوئنسرها، رسانه‌های خارجی و مقامات جهانی بدهیم و خوشبختانه انعکاس جشنواره گردشگری و هم جشنواره صنایع دستی ما بسیار خوب بود.

***

روایت منظور از آمار کاهشی تورم

به گزارش ایرنا، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار سازمان برنامه و بودجه درباره تورم بهمن ماه، روز گذشته تکمیل شد که بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم ۱.۴ بوده که پایین ترین نرخ تورم در ۲ سال گذشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: البته به کاهش تورم بلندمدت نزدیک می شویم و تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه نسبت به بهمن سال گذشته به ۳۵.۸ درصد رسیده در حالی که ابتدای امسال تورم نقطه به نقطه ۵۰.۵ درصد بوده است. به عبارتی مجموع تدابیر اقتصادی دولت سبب کاهش نقطه به نقطه تورم شده است.

منظور ادامه داد: همچنین در اقلامی مانند خوراکی و حبوبات شاهد کاهش قیمت هستیم به نحوی که در حبوبات ۵.۹ درصد و در گوشت و مرغ حدود ۴ دهم درصد کاهش داشته ایم.

***

پاسخ جبلی به آمار کاهش مخاطبان تلویزیون

رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به سوالی درباره نتایج نظرسنجی‌ها برنامه‌های تلویزیون و افت مخاطب گفت: نظرسنجی‌ها بر اساس شاخص‌های متنوع و قابل تفسیر انجام می‌شود، اتکای صرف به نتایج نظرسنجی‌ها در هیچ جای دنیا کار علمی نیست. باید به مجموعه شاخص‌ها، زمنیه‌ها و عوامل تاثیرگذار توجه کرد.

به گزارش ایرنا، پیمان جبلی با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد: آمار خامی که وجود دارد باید فراوری و با شاخص‌های مختلف سنجیده شود. ما از هر گونه کمک منصفانه و دلسوزانه رسانه به جامعه و مردم از جمله رسانه ملی استقبال می‌کنیم.

***

تشکر رئیس‌جمهور از اقدامات جهادی در بازگرداندن اموال بابک زنجانی

به گزارش ایسنا، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره بازگشت اموال بابک زنجانی اظهار کرد: تاخیری به ویژه در دوره گذشته اتفاق افتاده بود اما بحمدالله در دو سال گذشته با همکاری که همه بخش‌ها با دستگاه قضایی کردند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت.

وی در ادامه یادآور شد: به ویژه بانک مرکزی و وزات نفت و از همه این‌ها مهم‌تر اقدام جهادی برادران‌مان در اطلاعات سپاه که نقش تعیین‌کننده‌ای در بازگشت این اموال داشتند. جا دارد از همه این عزیزان و عزیزانمان در قوه قضاییه که اهتمام داشتند و این پرونده به نتیجه رسید و نشان داد اگر بر موضوعات مختلف این همراهی و همدلی و همکاری بین بخش‌های مختلف باشد حتما این موارد به نتیجه مطلوب می‌رسد.

خلجی با بیان این‌که «باید یک تشکر ویژه هم از قاضی شجاع این پرونده داشت که پرونده را به نتیجه رساند»، خاطرنشان کرد: قبل از این دو سال احساس می‌شد که یک مقاومتی در بخش‌های دیگر هست که این کار به نتیجه نرسد ولی بحمدالله با این همکاری که در این دو سال شکل گرفت این یک نمونه خوب و موفق بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره جزییات این پرونده گفت: چون به هر حال پرونده توسط دستگاه قضایی جمع شده است اطلاعیه خوبی هم دیشب دادند که به مسئله کمک می‌کند. بخشی از اموال و دارایی‌هایی که خارج شده بود دوستان‌مان یک کار جهادی در اطلاعات سپاه برای شناسایی این اموال و دارایی‌ها انجام دادند. در این مسیر هم وزارت نفت و هم بانک مرکزی در این مسیر کمک کردند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان این‌که «امروز هم آقای رئیس‌جمهور در جلسه دولت از همه کسانی که در جمع شدن این پرونده نقش داشتند تشکر کرد»، درباره اینکه آیا اموال به خزانه واریز شده یا خیر گفت: اجازه دهید در این موضوع دستگاه قضایی که متولی پرونده است اطلاع‌رسانی کند همانطور که در این یکی دو روز هم رئیس محترم قوه قضاییه و بقیه بخش‌ها اطلاع‌رسانی کردند. این موضوع به تدریج توسط مسئولان اطلاع‌رسانی می‌شود.

***

کروبی موافق مشارکت در انتخابات است؟

مشرق نوشت: «برخی اخبار تائید شده حکایت از آن دارد که مهدی کروبی تأکید بر حضور اصلاح‌طلبان برای حضور و مشارکت در انتخابات داشته و اعلام اخیر فرزند وی، حسین کروبی مبنی عدم اعلام نظر انتخاباتی عاری‌ای صحت است.

گفته می‌شود که حسین کروبی در راستای تلاش اصلاح طلبان ساختاری مبنی بر پیگیری پروژه کاهش مشارکت اقدام کرده و اقدام به بیان دیدگاه‌های خلاف واقع مهدی کروبی است، در این رابطه گفته می‌شود مهدی کروبی همچون دفعات گذشته بر لزوم حضور در انتخابات تأکید دارد.

فرزند کروبی در حالی مدعی عدم مشارکت پدر خود در انتخابات است که حزب اعتماد ملی و منتسب به مهدی کروبی ضمن مخالفت با تحریم انتخابات به‌عنوان اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو اقدام به مرزبندی با اصلاح‌طلبان تحریمی کرده و در حال معرفی کاندیدا و ائتلاف در برخی حوزه‌های انتخابیه می‌باشد!

گفته می‌شود که در سانسور کروبی و بیانیه نویسی از جانب چند عنصر مرتبط با منافقین نقش اساسی دارند، اردشیر امیر ارجمند (سرپل نفاق در ستاد موسوی) تقی رحمانی، رضا علیجانی و اکبرین ازجمله افرادی هستند که در هماهنگی واتساپی به نام کروبی اطلاعیه داده و آن را در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر کرده‌اند.»

***

بودجه به مجمع تشخیص رفت

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: «بعد از اعلام مغایرت شورای نگهبان و اصرار مجلس بر نظر خود، بودجه ۱۴۰۳ به مجمع تشخیص رفته است.»

وی ادامه داد: «بعضی موارد بودجه را شورای نگهبان مغایر اعلام کرده بود، نمایندگان بر نظر خود اصرار کردند و الان باید در مجمع تشخیص تأیید شود. امیدواریم تا قبل از عید بودجه نهایی شود تا دولت از اول فروردین مطابق بودجه عمل کند.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۵۱۹۷۲۱:۲۹:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲
نگویید اموال بابک زنجانی بگویید اموال غارت شده مردم
ناشناس۳۳۹۵۵۰۳۱۳:۰۴:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۳
دولت قبل در اثر سوء مدیریت بیژن زنگنه در مناقشه گازی با ترکمنستان 2 میلیارد دلار متضرر شدیم که معادل بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت است.
ناشناس۳۳۹۵۲۲۵۲۲:۰۳:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲
با گذشت بیش از ۴۵ سال از تجربه انتخاباتی مجلس باید روش انتخاب نمایندگان تغییر کند و مجلس تخصصی تشکیل شود و هر صنف و گروه نمایند منتخب از بین خود را به تعداد تعریف شده به مجلس بفرستند برای نمونه فرهنگیان تعدادمعلوم نماینده آموزش عالی همینطور پزشکی و پیرا پزشکی و هنرمندان و جامعه هنری و جامعه ورزشی و الا آخر تمامی اصناف و نیازمندیهای جامعه نماینده ای در مجلس داشتت باشند نه اینکه ما در هر دوره ای بصورت گوتره ای تعدادی را انتخاب و به مجلس بفرستیم
عمران۳۳۹۵۳۸۸۰۹:۰۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۳
آن چیزی که شما میگویید شبیه سیستمهای کمونیستی و تحت عنوان نمایندگان سهمیه ای با سهمیه ی اصناف است. اساسا آنطور روشها در دنیا نتیجه نداده است. اگر صنف خاصی نماینده ای مد نظر دارد باید آزاد باشد که اعلام کند و اگر تحت اقبال مردم بود رای بیاورد یا اصناف مختلف با هم ائتلاف کنند که اقبالشان بیشتر شود. ولی روشهایی که مکانیسمهای مشخص و امتحان پس داده دارند روشهایی هستند که احزاب آزاد با ایدئولوژی های متنوع فعالیت میکنند و هر کدام بنا بر میزان اقبال مردم در ساختار قدرت وزن میگیرند و پس از هر دوره ی حکمرانی برای تمدید و تجدید حضور در ساختار قدرت با احزاب مخالف خودشان رقابت میکنند و با این روش مسئولیت پذیری حکمران از طریق انتخابات جا می افتد. و به صورت اتوماتیک حکمرانی با توجه به عملکرد حکمرانان تجدید قوا میشود. اصناف و گروه ها و متخصصین و غیره هم بسته به تناسبی که با احزاب مختلف دارند درون همان چارچوب و متناسب با حزب مربوط به خودشان به صورت آزاد فعالیت میکنند و در فرایند سیاسی مشارکت میکنند. مثلا رئیس کمیسیون اروپا یک خانم پزشک است، اما برای مقام سیاسی که دارد تخصص پزشکی نیاز ندارد بلکه سابقه ی فعالیت سیاسی و تناسب با آرای رای دهندگان است که تعیین کننده است.
ناشناس۳۳۹۵۴۶۶۱۲:۲۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۳
الان نمایندگان درهم برهم انتخاب میشوند و بعدا می آیند از بین خود کمیسیون های تخصصی تشکیل می دهند در صورتی که اینکار بصورت انتخابات تخصصی قبل از ورود به مجلس باید انجام شود
ناشناس۳۳۹۵۲۴۴۲۲:۳۳:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲
سیم کارت بدون فیلتر برای خارجی ها یک نوع بی حرمتی و بی عدالتی محض در حق خودم مردم ایران هست و باید سریعا متوقف شود
ناشناس۳۳۹۵۲۴۵۲۲:۳۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲
هنوز 70 الی 80 درصد مخاطب صدا و سیما هستند ولی با آمدن فضای مجازی دچار تحول شدن اجتناب ناپذیر هست و طبیعی هم هست
ناشناس۳۳۹۵۲۴۶۲۲:۳۷:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲
در مورد فیلتر شکن و جرم ان توضیحات داده شده که برای دستگاه ها هست و نه عموم
ناشناس۳۳۹۵۲۹۳۰۰:۵۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۳
چرا هییت رییسه مجلس لایحه عفاف و حجاب را به شورای نگهبان نفرستاد
ناشناس۳۳۹۵۴۰۴۱۰:۰۵:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۳
مگر اجرا هم می کنند؟ نگاه کن ببین برخی چگونه به صورت رسمی بی حیایی را ترویج می کنند!
ناشناس۳۳۹۵۳۰۱۰۱:۱۱:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۳
چرا سرعت اینترنت را بشدت کم و ضعیف کردید؟
ناشناس۳۳۹۵۳۷۶۰۸:۴۰:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۳
اقدام جهادی یعنی چی؟ چه مقدار از چه طریقی و چند درصد پول به کشور بازگردانده شده؟ارزش این سرمایه در این ده سال چقدر بوده و فقدانش چقدر زیان وارد کرده؟
ناشناس۳۳۹۵۴۲۷۱۰:۴۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۳
من به اندازه چشمان خود به سردار بزرگوار سلامی اعتقاد و ایمان دارم که هر کاری میکند برای دفاع از مملکت و ملت است ولی وقتی اخبار میخوانیم از برخی ها سیاسیون که سواستفاده و ... میکنن دلم میگیرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین