بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی هما بابت خرید ۱۳ ATR/ انتقال موتور هواپیما از اندونزی به ایران

  4021202052 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انتقال تعدادی موتور از اندونزی به ایران با پیگیری‌های فراوان، گفت:۶۰۰ میلیون دلار بابت هواپیماهای برجامی بدهکار هستیم.

بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی هما بابت خرید ۱۳ ATR/ انتقال موتور هواپیما از اندونزی به ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شمس‌الدین فرزادی پور در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص وضعیت بدهی‌های ایران ایر بابت خرید هواپیماهای برجامی، اظهار کرد: همچنان 600 میلیون دلار بابت هواپیماهای برجامی بدهکارم که 475 میلیون دلار برای بانک مرکزی، 70 میلیون دلار برای بانک صنعت و معدن و مابقی سود این بدهی هاست.

وی درباره حقوق خلبانان ایران ایر افزود: حقوق خلبانان 2 حدود 23 میلیون تومان و خلبانان و استادان خلبان حدود 50 میلیون تومان است.

مدیرعامل ایران ایر همچنین در خصوص هزینه های خرید قطعه هواپیما بیان کرد: سال 99 حدود 3.1 میلیون دلار، سال 1400 حدود 3.4 میلیون دلار، سال 1401 حدود 8 میلیون دلار و در سال 1402 حدود 29.7 میلیون دلار برای خرید قطعات هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 20 هزار میلیارد تومان برای خرید هواپیماهای ATR بدهکار هستیم، افزود: یکی از مشکلات این بدهی آن است که دلاری تسهیلات را دریافت کرده ایم که امروز با نرخ  دلار امکان پرداخت وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه هیچ بدهی به شرکت فرودگاه‌ها و شهر فرودگاهی نداریم یادآور شد: حدود 550 میلیارد تومان بدهی به بانک داخلی ( وام دوره کرونا) را تسویه کرده ایم.

وی درباره درآمدهای ایران ایر نیز گفت: از سال 1400 به 1401 حدود 90 افزایش درآمد داشتیم، از 1401 به 1402 پیش بینی می کنیم حدود 25 درصد افزایش درآمد داشته باشیم.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه بسیاری از ابنیه هما فرسوده است، اظهار کرد: در حوزه بازسازی ابنیه و ساختمان در حال کار هستیم.

فرزادی پور با اشاره اینکه سالانه حدود 80 میلیارد تومان هزینه حمل و نقل ایران ایر بوده است، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته با خرید خودرو طی سه سال سرمایه گذاری صورت گرفته باز می گردد. بر این اساس در حال خرید 50 دستگاه خودرو تیگو 8 به قیمت هر کدام حدود 2.6 میلیارد تومان از بازار آزاد هستیم. تا پایان سال 25 دستگاه و اوایل سال آینده 25 دستگاه دیگر تحویل ایران ایر می شود.

وی با بیان اینکه تعدادی موتور هواپیما در کشور  اندونزی داشتیم که پرداختی های صورت گرفته موتورهای F100 را به داخل ایران منتقل کردیم، اظهار کرد: برای بازگشت هر هواپیمایی زمینگیر شده ای تی آر به چرخه پروازی نیازمند 1.5 میلیون دلار است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۴۹۸۳۱۴:۳۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲
همین برجام باعث شد که هواپیما نو و با کیفیت وارد ایران بشه و مجبور به خرید هواپیمای دست دوم و گران از شرکتها واسطه نباشیم
ناشناس۳۳۹۵۰۳۲۱۵:۳۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲
عزیزم چندتا کلا وارد شد؟!!!
ناشناس۳۳۹۵۳۱۹۰۲:۰۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۳
جهت اطلاع،13 فروند ATR، ارباس A330 دو فروند و ارباس 321 هم یک فروند.
ناشناس۳۳۹۵۲۵۸۲۳:۱۸:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲
8 فروند هواپیمای ATR ملخی برجامی که وارد شدند کیفیت خوبی ندارند و به دلیل کمبود قطعه در 4 سال گذشته زمینگیر شدند.
ناشناس۳۳۹۵۰۱۳۱۵:۰۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲
متاسفانه اظهارات مدیر عامل محترم ایران ایر به گونه ای است که مخاطب تصور می کند قرار بوده طبق برجام هواپیمای مجانی به ایران بدهند و یا قیمت هواپیمای دست دوم از هواپیمای نو ارزانتر است! شما هم مانند کشورهای دنیا ارتباط محترمانه بر اساس منافع ملی با تمام کشورها برقرار کنید تا مجبور نباشید یک هواپیمای 30 سال کار کرده را با ده واسطه به چند برابر قیمت بخرید و اجازه ندهید مسافرانتان را هم شرکتهای هواپیمایی سودجوی منطقه جابجا کنند.
ناشناس۳۳۹۵۰۵۵۱۶:۰۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲
وقتی مدیریت نباشه نمی‌توانید از میوه های برجام هم استفاده کنید باید از این پروازها دلاری درآمد کسب کنید .
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  5. قدردان پلیس هستیم اما...

  6. چماق بنزین !

  7. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  14. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  16. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  17. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  18. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  22. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  23. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  24. فکرش را هم نمی کردند!

  25. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

آخرین عناوین