نقد جهانگیری به اصلاح‌طلبان/ واکنش ضرغامی به بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب/ اموال بابک زنجانی کجا مصرف می شود

  4021201079 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نقد جهانگیری به اصلاح‌طلبان/ واکنش ضرغامی به بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب/   اموال بابک زنجانی کجا مصرف می شود

واکنش ضرغامی به بیانیه 110 فعال اصلاح‌طلب

عزت الله ضرغامی در واکنش به بیانیه ۱۱۰ امضایی در توییتی نوشت: «تصمیم راهبردی اصلاح طلبان در استقبال از انتخابات، قابل تقدیر است. امروز ضرورت و مطالبه ی اصلاحات به مراتب فراتر از یک جریان سیاسی است. تحول در شیوه های حکمرانی جز از طریق صندوق رای میسر نیست. هرچند مصادیق صددرصدی موجود نباشد.»

***
نقد جهانگیری به اصلاح‌طلبان

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور سابق و فعال سیاسی اصلاح طلب به اعتماد گفت: «من بايد به خودمان (اصلاح‌طلبان) هم اين نقد را داشته باشم كه نتوانسته‌ايم با مركز اصلي قدرت، اعتمادسازي خوبي انجام دهيم تا ديگران پشت سر من حرف نزنند و ننشينند بگويند كه جهانگيري خيلي بد شده است. اين اعتماد به من هم (قبلا) وجود داشته است، زماني كه من در مسووليت بودم هم حكومت مرا قبول داشته كه در مسووليت‌هاي بالاي كشور حضور داشته‌ام.

 طرف رقيب من اما توانسته، آنچنان عليه منِ نوعي (شما از آقايان خاصي نام برديد) فضاسازي كند كه سيستم قبول كرده اين فرد كاري عليه حكومت كرده است! ما (اصلاح‌طلبان) بايد بپذيريم كه ما هم اشكال داريم.

خدا آقاي هاشمي‌رفسنجاني را رحمت كند، زماني در سال‌هاي آخر عمر ايشان ملاقات خصوصي با ايشان داشتم و به ايشان گفتم، هيچ دو نفري مثل شما و آقاي خامنه‌اي با هم رفيق نبوده‌اند.

مي‌دانم افرادي هستند كه عليه شما گزارش مي‌دهند، قاعدتا ايشان قبول نمي‌كنند، اما آيا شما نبايد رابطه قبلي‌تان را چنان تقويت مي‌كرديد كه كسي نتواند وسط شما قرار بگيرد؟ آيا همه اشكالات فقط به يك طرف برمي‌گردد و به طرف ديگر باز نمي‌گردد؟

مثالي براي ايشان زدم و گفتم من طي سال‌هاي 76 تا 79 وزير معادن و فلزات بودم. وزارتخانه ادغام شد، معلوم شد برخي رفقاي نزديك آقاي خاتمي با وزارت من در وزارت صنايع و معادن مخالف بودند. اگر آقاي خاتمي مرا وزير نگذاشته بود، آيا من فقط بايد مي‌گفتم آقاي خاتمي تحت تاثير رفقايش قرار گرفت و مرا حذف كرد؟

من نبايد خودم را سرزنش مي‌كردم كه اين آقا به من اعتماد كرد و مرا وزير گذاشت، اما من نتوانستم طي 3 سالي كه با ايشان كار مي‌كنم، آنچنان رابطه‌ام را با ايشان تقويت كرده و اعتماد ايشان را جلب كنم كه كسي نتواند بيايد و مرا حذف كند؟

اگر اين‌گونه مي‌شد (براي وزارت انتخاب نمي‌شدم) آيا من نبايد مي‌گفتم ضعف‌هاي خودم هم دخيل بوده است؟ لذا من فكر مي‌كنم هر كدام از ما اشكالاتي داريم و هر كسي بايد به سهم خود ايراداتش را بپذيرد و دنبال راهكاري برود كه به نفع مردم تمام شود.»

جهانگیری در بخش دیگری از این مصاحبه درباره نقش ارتباطی وی با رهبری گفت: « در دوره معاون اولي و حتي قبل از آن در سال 90 كه دولت احمدي‌نژاد روي كار بود به اتفاق آقايان موسوي لاري و مجيد انصاري خدمت رهبري رسيديم و بحث مفصلي درباره اصلاح‌طلبان، شرايط كشور و... مطرح كرديم. پس از فوت مرحوم هاشمي، دوستاني چون آقايان سيد محمد خاتمي، موسوي خوئيني‌ها، نوري و حسن آقاي خميني جلسه‌اي داشتند، در آن جلسه به من گفتند شما با رهبري صحبت كنيد و بگوييد، قبلا اگر مساله‌اي يا مطلبي در ميان بود، توسط آقاي هاشمي منتقل مي‌شد، امروز كه مرحوم هاشمي نيست چه كار بايد بكنيم؟

در سال 95، اختصاصي رفتم و درباره مسائل و مطالبات اصلاحات و اصلاح‌طلبان صحبت كردم. ايشان آنجا راجع به اين موضوع فرمودند: «خود شما اين كار را به عهده بگيريد، كار را انجام دهيد و اگر مطلبي بود به خود من بدهيد، به دفتر بدهيد يا موضوع را بنويسيد و به من منتقل كنيد.»

پس از اين ديدار هم گاهي اوقات من نظراتم را مي‌گفتم و مي‌نوشتم و به خود ايشان يا دفترشان مي‌دادم. نامه‌هاي متعددي نوشتم و برخي از آنها را پاسخ دادند و پاسخ‌هاي ايشان را هم دارم. اما چون هيچ كدام از آنها براي انتشار نبوده، انتشار پيدا نكرده و خصوصي هستند. اما برخي مطالب كه قابل انتشار بوده در زمان خودش مطرح شدند.»

***

نگرانی آیت‌الله اعرافی درباره مهاجرت نخبگان

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و عضو شورای نگهبان در گفت و گو با ایسنا درباره موضوع مهاجرت نخبگان از کشور، اظهار کرد: چند سال قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی برای شناسایی علل مهاجرت نخبگان شناسایی شد که ابزار کار برای نخبگان در بخش خصوصی و دانشگاه، منزلت و معیشت جزء عوامل اصلی مهاجرت بود و مسائل فرهنگی و سیاسی عوامل آخری بود بنابراین برای حل مهاجرت نخبگان باید اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: حضور نخبگان در خارج کشور و بازگشت آنها به کشور و ارتباط با کشورها منعی ندارد ولی اگر مهاجرت به موجی تبدیل شود حتما جای نگرانی دارد. من در هیچ ملاقاتی با مسئولان نیست که از مهاجرت نخبگان و از دست دادن سرمایه کشور ابراز نگرانی نکنم. در برنامه های دولت می گویم باید به علم دانش و نخبگان اولویت داده شود.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: یک نخبه گاهی تمام کشور را تحت تاثیر قرار دهد و حتی نبود یک نخبه برای کشور چالش ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: دستگاه ها و نهادها و دانشگاه ها برای برنامه ریزی برای جذب نخبگان اهمیت دارد و باید برنامه جامعی برای صیانت از نخبگان دیده شود.

اعرافی با بیان اینکه برای جذب نخبگان ما مشکل داریم، افزود: گاهی درباره مهاجرت خیلی هم مبالغه می شود که نباید این مبالغه وجود داشه باشد. به هر حال در این زمینه مشکل وجود دارد بنابراین به راه حل و تدبیر نیاز داریم و مسئولان باید به وظایف خود توجه کنند.

***

توضیح بهادری جهرمی درباره نحوه مصرف اموال بابک زنجانی

ه گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران در نمایشگاه رسانه‌های ایران در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت دارایی‌های ارزی بابک زنجانی به کشور، اظهار کرد: از تلاش‌های سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه در این زمینه قدردانی می‌کنیم. دارایی‌های ارزی متعلق به بابک زنجانی در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته تا مثل سایر دارایی‌ها وارد خزانه کشور و تحت مدیریت خزانه مصرف شود.

وی درباره بازار خودرو و همچنین واردات خودروهای خارجی هم گفت: دولت درباره واردات خودروی نو مصوباتی داشته و واردات در حال انجام است که آمار آن را گمرک و سازمان توسعه تجارت اعلام می‌کنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت نرخ سود بازرگانی واردات خودرو را نیز کاهش داده و عوارض واردات خودرو برای خودروهای اقتصادی از ۱۰۰ به ۱۰ درصد کاهش یافته است و اقدام دیگر اینکه مجوز واردات خوردوی کارکرده از مناطق آزاد به مناطق اصلی آزاد و ابلاغ شده است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در زمینه تولید خودرو اعم از خودروهای ckd (مونتاژی) و تولید داخل با حمایت حداکثری در حال پیشرفت هستیم و افزایش عرضه خودرو در هر دو سال فعالیت دولت را داشته ایم و طبق قانون تعیین قیمت به شورای رقابت واگذار شده نه دولت و من سخنگوی دولت هستم نه شورای رقابت.

***

تحلیل پورمحمدی از علت تغییر حوزه انتخابیه باهنر

مصطفی پورمحمدی، دبیر جامعه روحانیت مبارز درباره تغییر حوزه انتخابیه محمدرضا باهنر از تهران به کرمان به خبرآنلاین گفت: «به هر حال آقای باهنر چهره تاثیرگذاری در مجلس بوده و چهره پارلمانتاریستی است، او نمی‌خواست وارد عرصه انتخابات مجلس شود. این دوره به اصرار اینکه بیا و مشارکت را بالا بیاور، چهره‌هایی مثل شما موثر هستید، وارد عرصه انتخابات مجلس شد.

باهنر حتی تا این اواخر هم تردید داشت، که بماند یا نماند، بسیاری به او اصرار کردند که بماند و مصلحت نیست که نیاید. در این شرایط که او در انتخابات ماند، باید امکان رأی‌آوری‌اش هم روشن باشد، به خصوص که کرمانی‌ها بسیار اصرار داشتند، بر این اساس باهنر تصمیم گرفت به کرمان برود...

کشمکش‌هایی در لیست‌ها بود،‌ باهنر می‌خواست یک مقدار از این کشمکش‌ها فارغ شود، ضمناً درصد امکان رأی‌آوری او هم مقداری افزایش پیدا کند، حالا که می‌گوید من آمدم و کاندیدا شدم، از این جهت یک مقدار خیالم راحت شود...

این امکان وجود دارد که باهنر رئیس یا جزء هیئت رئیسه مجلس آینده باشد. بهر حال با سوابقی که باهنر داشته، در این طراز مطرح می‌شود.»

***

احتمال ارائه لیست خبرگان توسط مطهری

علی مطهری، نمایندهٔ ادوار مجلس در گفت و گو با فارس درخصوص اعلام لیست برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به بررسی رزومه بیش از ۱۵۰ نفر و مصاحبه با آن‌ها برای ورود به لیست، گفت: ما برای بستن این لیست، از کسی درخواست معرفی افراد نداشتیم. خودمان با مشاورانی که داریم، این لیست را بسته‌ایم.

وی تصریح کرد: این لیست، منتسب به هیچ شخصیتی نیست؛ نه آقای لاریجانی، نه آقای روحانی، نه آقای رئیسی و نه هیچکس دیگر.

مطهری ادامه داد: این لیست، لیست مستقلی است که من، وقتی احساس کردم گروه مقابل تندروها، مایل به دادن لیست نیستند، تصمیم به آن گرفتم. ما این لیست را ارائه کردیم و برخی گروه‌ها نیز حمایت کردند. بنابراین لیست ما از سمت اصلاح طلبان و یا اصولگرایان و یا این قبیل جناح‌ها نیست.

همچنین وی، درخصوص ارائه لیست برای انتخابات خبرگان گفت: در خصوص اعلام لیست برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هنوز فکری نکرده‌ایم؛ اما احتمالا فقط برای تهران، افرادی را معرفی کنیم و لیست بدهیم.

مطهری با اشاره به معرفی افراد برای خبرگان در تهران، بیان کرد: اما در خصوص مجلس، ممکن است برای برخی شهرستان‌ها که لازم بدانیم و نامزدهایی را بشناسیم، لیست ارائه کنیم؛ اما، آنطور نیست که بخواهیم کل کشور را پوشش دهیم.

***

رئیسی بودجه لایحه عفاف و حجاب را پذیرفت

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  ایلنا، در پاسخ به این سوال که لایحه حجاب و عفاف که با انتقاداتی از عملکرد رئیس مجلس آقای قالیباف همراه بود در نهایت به کجا رسید، گفت:‌ ایرادات لایحه حجاب و عفاف تقریبا حل شده و به شورای نگهبان رفته و در آنجا هم ابهاماتی مطرح بود که مهم‌ترین اشکال جدی آن مربوط به اصل ۷۵ بود. یعنی یک هزینه و بودجه‌ای را به دولت تحمیل می‌کنیم بدون آنکه دولت آن را بپذیرد. در نهایت آقای رئیسی آن را پذیرفته، امضا کرده و تحویل دادند و آماده رفتن به آخرین مرحله است. ​

***

واکنش میرسلیم به تبلیغات سلبریتی‌ها 

سیدمصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد موضوع مسئولیت اجتماعی هنرمندان و سلبریتی‌ها در زمینه‌های مختلف و استفاده از شهرت خود برای تبلیغات اظهار کرد: استفاده از گروه‌های اجتماعی چه ورزشکاران، کارگران، هنرمندان، پزشکان و سایر گروه ها، برای مقاصد این چنینی کار موجهی نیست. به طور مثال ورود این افراد حتی برای کار سیاسی باید در چارچوب تشکل‌های سیاسی انجام بگیرد. تشکل سیاسی دارای تعریف و جایگاه قانونی است و برای فعالیت خود نیازمند مجوز از وزارت کشور است. این حضور تبلیغاتی نباید به صورتی باشد که حق مردم پایمال شود. 

نماینده مردم تهران ادامه داد: اصلا نمی‌توانیم از گروه‌های مختلف انتظار  این دست وظایف اجتماعی را داشته باشیم و از سوی دیگر مجوز چنین کارهایی نیز داده نمی‌شود، چرا که انجام هر فعالیتی نیازمند داشتن صلاحیت‌هایی است. هنرمندان دارای صلاحیت‌های خاص خود برای فعالیت‌های هنری خود هستند. به طور مثال من که از هنر سررشته ندارم، نمی‌توانم در این زمینه اظهار نظری کنم. ورزشکاران هم همین شرایط را دارند. 

میرسلیم اضافه کرد: این افراد چهره‌های شناخته شده‌ای هستند و به هر حال رتبه‌ای در جامعه دارند، ولی هر کسی نمی‌تواند در مسائل گوناگون اظهار نظر کند. البته می‌توانند به موضوعاتی اظهار علاقه کنند، ولی نمی‌توانند نظر تخصصی بدهند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما توقع داریم هنرمندان و چهره‌ها در زمینه مهارتی خودشان اظهار نظر تخصصی داشته باشند و طبیعتا این کار هیچ اشکالی هم ندارد، ولی ورود این افراد به حوزه‌های مختلف جایگاه چندانی ندارد جز اینکه می‌تواند مشکلات و انحراف هم پدید بیاورد. 

میرسلیم با بیان اینکه از منظر اجتماعی نیز هنرمندان وقتی دست به تبلیغات می‌زنند باید مراقب باشند که ابزار کار عده‌ای قرار نگیرند، گفت: ضمن اینکه وظیفه اصلی آن‌ها هم تبلیغات نیست، بلکه کار تخصصی خودشان را دارند و ممکن است با ورود به برخی حوزه‌ها خودشان و دیگران متضرر شوند. ما باید به هنرمندان و چهره‌های شاخص کمک کنیم که فضا برای انجام حیطه تخصصی خودشان باز باشد و بتوانند فعالیت مفید داشته باشند و نیازهایشان را هم برطرف کنیم.

***

اعلام موجودیت جبهه «صبح ایران» با محوریت رائفی پور و سعید محمد!

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر رائفی پور دبیرکل جبهه صبح ایران در نشستی خبری که در نمایشگاه رسانه‌های ایران و با حضور سعید محمد فعال سیاسی برگزار شد، اعلام کرد: جبهه صبح ایران جبهه‌ای سیاسی است که طی روزهای گذشته تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این جبهه بصورت ویژه برای انتخابات پیش رو برنامه دارد، افزود: این جبهه دارای ۳ بخش است؛ بخش اول مشخصاً کار سیاسی انجام می‌دهد و بخش دوم ناظران و امین‌های مردمی هستند؛ عزیزانی در این بخش حضور دارند که آقایان سعید محمد و حجت‌الاسلام شجاعی و محمدرضا غلامرضا از جمله آنها هستند. بخش سوم جبهه نیز شامل همراهان و هوادارن است.

دبیر کل جبهه صبح ایران با بیان اینکه «انتخابات پیش رو هدف کوتاه مدت است و بنای ما بر این است که جریان متفاوتی در فضای سیاسی کشور ایجاد شود»، اظهار کرد: آنچه برای ما مهم است گفتمان است و امروز خوشحالم که تمام جریانات سیاسی برای جلب مخاطب از شفافیت صحبت می‌کنند که این موجب افتخار است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۴۴۷۲۲۰:۳۵:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱
نقد مهدی جهانگیری را هم بگذارید بشنویم
ناشناس۳۳۹۴۴۷۵۲۰:۴۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح بکنند.
ناشناس۳۳۹۴۶۹۳۰۷:۲۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲
نگویید اموال بابک زنجانی بگویید اموال غارت شده مردم در ضمن فرد دیگری بنام محمد سعید العقیلی از دلالان نفتی و بدهکار کلان بانکی که معوقات بانکی زیادی دارد و به نوعی شریک این بابک زنجانی بوده ورود شود بطور ظاهری این شخص که پول های فروش نفت هم نزد او بوده فوت شده ولی گروه العقیلی همچنان وجود دارد
ناشناس۳۳۹۴۶۹۹۰۷:۳۱:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲
آیا کسانی که زمینه فسادهای بابک زنجانی را ایجاد کردند نباید محاکمه شوند
ناشناس۳۳۹۴۸۹۱۱۲:۱۳:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲
بابک زنجانی دست پرورده دولتهای هاشمی و خاتمی بود.
ناشناس۳۳۹۵۰۲۱۱۵:۱۶:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲
چرا تا حرفی زده می شود موضع شخصی گرفته می شود مگه از کسی نام برده شد که شماموضع گرفتی و دیگران را متهم کردی هر کس ودر هر لباسی که خیانت کرده باید محاکمه شود
مانی۳۳۹۵۴۵۴۱۲:۰۲:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۳
بابک زنجانی در دولت هاشمی رفسنجانی،بعنوان سرباز وظیفه امریه رفته بود در بانک مرکزی خدمت می کرد.در دولت احمدی نژاد امثال بابک زنجانی مسئول فروش نفت و انتقال ارز کشور شدند و خدا میداند چقدر دزدی و چپاول شد.
ناشناس۳۳۹۴۵۳۷۲۲:۰۷:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱
قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها برای همه آحاد جامعه اجرایی شود
ناشناس۳۳۹۴۷۶۱۰۸:۵۵:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲
مسولان بانک مرکزی قبل که محاکمه نشدند فساد فولاد مبارکه که رسیدگی نشد رانت خودرویی نمایندگان که رسیدگی نشد مبارزه با فساد اگر اینطوری باشد باید شاهد فسادهای گسترده تر در آینده باشید
ناشناس۳۳۹۵۰۴۹۱۶:۰۰:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲
مجری این قانون کیست؟
ناشناس۳۳۹۵۰۶۲۱۶:۱۷:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲
از طریق شناسه دار کردن اموال منقول و غیر منقول که از طریق تکنولوژی سایبری کاری ساده و راحت هست میشود اموال و دارایی ها را کنترل و قانون را اجرا کرد برای شناسایی ثروت های پخش شده در میان بستگان و افراد در سایه هم راهکارهای ساده ای وجود دارد بعد از اجرای این قانون هم کسب ثروت و دارایی بیشتر فقط در چارچوب اصول اقتصادی امکان پذیر باشد
ناشناس۳۳۹۴۶۰۵۲۳:۵۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱
نقد جهانگيري به اصلاح طلبان ! -------------------------- --- يعني مي فرمايي جناب جهانگيري ، خودشان ، خودشان را نقد كرده اند ؟ چه نقدي ؟ --- نميدانم برادر ! هنوز مشروح خبر را نخوانده ام ! مگه چه اشكالي داره ؟ ... حالا نه تنها جهانگيري ، كه چه خوب است هر كسي هر از گاهي سر به جيب تفكر فرو برد و خودش را نقد كند ! مثلاً هفته اي ... ده روزي ... كمتر يا بيشتر . دقايقي بگذاريم براي نقد خودمان !! ... نقاط مثبت مان ، نقاط منفي مان !! .... به نظرم بهترين نقاد هر كسي ، خودش مي تواند باشد ، ... خدا عالمه .. شايد جناب جهانگيري هم به اين نكته رسيده اند كه خودشان ، خودشان را نقد كرده اند ! .... بله ؟
ناشناس۳۳۹۴۶۰۶۲۳:۵۶:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱
هر روز داره وضعیت اینترنت بدتر میشه. استفاده از فیلتر شکنم که جرم شد.
ناشناس۳۳۹۴۶۱۰۰۰:۱۲:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲
علت تغییر حوزه انتخاباتی بعضیها خیلی واضح و روشن است. دلیل اصلی این است که خیلی خوب میدانند که بسبب کارنامه بسیار ضعیف و غالبا خلاف ادعاهایشان ، نمیتوانند از تهران رای بیاورند و چون اینها نماینده شدن و استفاده از مزایای نجومی و فضایی و رانت آنرا جزء تکالیف خود میدانند هرگز حاضر به ترک قدرت نیستند. بنابراین بر خلاف قانون حاضرند، بدون آنکه در شهری دیگر سکنی داشته باشند، از آنجا داوطلب نمایندگی مجلس بشوند.
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۹۴۸۶۳۱۱:۵۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲
«محمد رضا باهنر در دوران جوانی در کرمان تقریباً رابط میان انقلابیون کرمان و محافل و مجالس تهران بود و در این مدت میان تهران و کرمان دائم در حال رفت و آمد بود. او ابتدا به معاونت استانداری کرمان منصوب و سپس نمایندگی ۷ دوره مجلس (دور دوم و هفتم از کرمان و ادوار سوم، چهارم، پنجم، هشتم و نهم از تهران) را عهده دار شد. سوابق پارلمانی باهنر نیز شامل این موارد است: عضو هیئت رییسه در دوره چهارم و پنجم، نایب رییس مجلس در دوره هفتم، هشتم و نهم، عضویت در کمیسیون‌های عمران، اقتصاد، اجتماعی و کمیسیون تلفیق، نایب رییس و عضویت در کمیسیون بودجه، عضو ارشد فراکسیون اصولگرایان مجلس از دوره چهارم. وی در دوره اخیر مجمع نشخیص مصلحت نظام نیز عضویت داشته است.»
سینا۳۳۹۴۶۲۵۰۱:۰۱:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲
الف جان، حالا که بحث انتخابات مجلس داغ است، لطفا درباره مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر ممنوعیت استفاده از فیلتر شکن و ارتباط آن با خواست و نیاز اکثر مردم جامعه و نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی و نمایندگان انتخابی مردم در چنین مسائلی، مطلبی کار کنید.
منصوری۳۳۹۴۶۸۹۰۷:۱۱:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲
جهانگیری فردخطرناکی است گول حرف هاش رانخورید
ناشناس۳۳۹۴۸۹۶۱۲:۲۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲
اسحاق ر احضار کنید
بهرام۳۳۹۵۷۵۳۲۰:۲۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۳
اموال باز پس گرفته شده از بابک زنجانی کجا مصرف می شود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین