لیست پایین ترین قیمت پروفیل و میلگرد و نمودار نوسانات آن

گزارش بازرگانی، 262684،   4021129020

صنعت ساخت و ساز به طور گسترده از پروفیل‌ها و میلگردهای تقویت کننده فولادی برای ایجاد استحکام و پایداری سازه‌های بتنی استفاده می‌کند. تغییرات قیمت این قطعات تاثیر بسزایی بر هزینه پروژه‌های ساختمانی در سراسر جهان دارد و قیمت آن‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، هزینه‌های تولید و شرایط اقتصادی جهانی نوسان پیدا می‌کند. در این مقاله به بررسی نمودارها و نوسانات قیمت این محصولات می‌پردازیم تا به متخصصان ساخت و ساز، سرمایه‌گذاران و هر کسی که در این صنعت فعالیت می‌کند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها کمک کرده باشیم.

قیمت پروفیل و نوسانات آن به چه صورت است؟

عوامل متعددی در تعیین قیمت پروفیل دخیل هستند. به عنوان مثال قیمت نوع فلزی پروفیل معمولا بر اساس قطر، ضخامت و طول آن محاسبه می‌شود و متغیر است. همچنین نوع پلاستیکی و چوبی این محصول نیز بسته به نوع ماده‌ای که از آن ساخته شده‌، شکل و اندازه، سطح و بازار فروش، قیمت متفاوتی خواهد داشت. علاوه بر این ها، عواملی مانند معاملات بورس کالا که اخیرا روند کلی بازار را دگرگون کرده است نیز بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت دلار، قیمت‌های جهانی، نرخ صادرات، هزینه حمل و نقل، تصمیمات و سیاست‌های جدید و عواملی از این دست، علاوه بر قیمت پروفیل، نرخ سایر آهن آلات را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین پیش از خرید، توصیه می‌شود با استفاده از روش‌های مختلف از آخرین قیمت ها مطلع شوید. شما می توانید قیمت ها را از پیوان که از بهترین تامین کنندگان محصولات و ورق‌های فولادی به شمار می‌رود، استعلام کنید.

قیمت میلگرد و نوسانات آن چگونه خواهد بود؟

میلگرد یکی از مقاطع طویل فولادی است که به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز شناخته می‌شود. فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت این محصول دخیل هستند از جمله استاندارد تولید میلگرد، برند، عناصر سازنده، روش تولید، گرید و وزن. علاوه بر این ها، عوامل دیگری مانند معاملات بورس کالا، اخبار سیاسی و اقتصادی، نرخ دلار، هزینه حمل و نقل، هزینه‌های تولید و نرخ تورم در نوسانات قیمت این محصولات تاثیرگذار هستند. بررسی این فاکتورها و نمودار نوسانات قیمت در بازه‌های زمانی مختلف، امکان خرید با اطمینان بیشتر و جلوگیری از تحمیل زیان اقتصادی را فراهم می‌کند. زیرا به دلیل نوسانات زیاد بازار آهن، قیمت میلگرد امروز ممکن است با قیمت فردای آن کاملا متفاوت باشد.

لیست پایین‌ترین قیمت پروفیل و میلگرد به چه صورت است؟

با توجه به استفاده گسترده از این نوع محصولات، تغییرات قیمت آن‌ برای افراد فعال در این صنعت اهمیت زیادی دارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت این مقاطع در ایام گرم سال رو به کاهش رود؛ عواملی مانند کاهش قیمت دلار، مذاکرات ایران و آمریکا، سفر مقامات خارجی به ایران، آزادسازی پول‌های بلوکه شده، محدودیت‌های خرید و فروش در بورس و تاثیرات اقتصادی جهانی از جمله چین، بر بازار پروفیل و آهن تاثیر گذاشتند. این وضعیت موجب افت چشم‌گیر تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای شد و خرید پروفیل آهنی توسط سازندگان به تعویق افتاد.

لیست پایین ترین قیمت میلگرد (آخرین بروزرسانی:۲۸ بهمن ۱۴:۱۱)

لیست پایین ترین قیمت پروفیل (آخرین بروزرسانی:۲۸ بهمن ۱۴:۱۱)

نمودار قیمت میلگرد و پروفیل در سال 1402 به چه صورت بود؟

قیمت این قطعات تاثیر قابل توجهی در هزینه‌ها و قیمت‌های مربوط به ساخت و ساز به ویژه در پروژه‌های پیمانکاری دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید، قیمت این محصولات در تیرماه 1402 نوسانات بسیاری را تجربه کرده است.

نمودار قیمت پروفیل در سال 1402 به چه صورت است؟

قیمت انواع قوطی پروفیل نسبت به سایر مقاطع فولادی نوساناتی نداشته و می‌توان گفت قیمت آن در تیرماه سال 1402 تقریبا ثابت بوده است.

سخن آخر

تیرماه به عنوان پرمصرف‌ترین ماه برای این محصولات شناخته شد که با ضعف تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای همراه بود. این روند کاهش قیمت و رکود بازار آهن دلایل متعددی داشت؛ از جمله این دلایل می‌توان به کاهش تقاضای سرمایه‌ای و افت شدید تقاضای مصرفی اشاره کرد.

با مطالعه دقیق این نمودارها، افرادی که قصد خرید دارند، می‌توانند بازه زمانی مناسب، فصل کاهش قیمت، تفاوت قیمت بین اندازه‌های مختلف و موارد دیگر را بهتر درک کنند. این نمودارها اطلاعات مهمی را درباره تحولات قیمتی ارائه می‌دهند و می‌توانند به شما در انتخاب بهترین زمان برای خرید و فروش این محصولات فولادی کمک کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین