رسوایی بزرگ آپارتاید رسانه‌ای

گروه جهان الف،   4021128118 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

برخورد قهری شبکه اجتماعی "ایکس" با رسانه های ایرانی و حذف تیک آبی و طلایی آن ها، در نوع خود نشانه‌‌ای عینی از عمقِ تاثیرگذاری قابل توجه این رسانه ها است که به طور خاص جریان های رسانه ای و فکری رژیم اشغالگر قدس و دولت آمریکا را در بحبوحه جنگ غزه به شدت آشفته و نگران کرده است.

 رسوایی بزرگ آپارتاید رسانه‌ای

به گزارش الف؛ قدرت های غربی چندین دهه است که با تفوقِ امکانات مادی و نظامی و البته ارائه یک گفتمان خاص فکری و ایدئولوژیک در عرصه بین المللی، خود و جهان بینی‌هایشان را به مثابه نقطه اوج مدنیت به جهانیان معرفی کرده و می کنند. در این راستا، اساسا خوب یا بد بودن و یا اینکه یک کشور مستحق پاداش و یا مجازات باشد، گزاره ای است که قدرت های غربی به واسطه ارزیابی نسبتِ یک کشور با ارزش ها و اصول مطلوب ادعایی خود، آن را می سنجند. 

در این راستا، به تازگی پرده ای جدید از تبعیض آمیز بودن و به طور خاص شعاری بودنِ ادعاهای غرب در مورد مفهوم ازادی بیان و رسانه، خود را نمایان ساخته است. ماجرا از این قرار است که شبکه اجتماعی ایکس به تازگی در حرکتی به حذف تیک آبی و طلایی برخی رسانه های برون مرزی کشورمان نظیر پرس تی وی، هیسپان تی وی، شبکه العالم و البته شماری از وب سایت های خبری ایرانی اقدام کرده و استدلال اصلی خود در این رابطه را نیز این مساله تعریف کرده که مراودات شبکه احتماعی ایکس با رسانه های ایرانی به عنوان کشوری که تحت تحریم های آمریکا است، نقض قوانین و مقررات محسوب می شود و باید از آن جلوگیری شود. 

این حرکت نشان داد که تا چه اندازه ادعاهای دور و دراز غرب در رابطه با تعهد به آزادی بیان و دموکراسی، دروغ و ریاکارانه است و آنچه غرب حقیقتا به آن معتقد است، چیزی جز استانداردهای دوگانه و فرصت طلبی نیست. البته که در سال های اخیر و در قالب مسائل و نمونه های مختلف، شاهد این رویکرد منافقانه جهان غرب و جریان های همراه و متحدِ سیاسی و رسانه ای آن بوده ایم با این حال، آنچه اخیرا شبکه اجتماعی ایکس علیه رسانه های کشورمان انجام داده، نمودهای عینی از این موضوع را به نمایش گذاشته است. 

برخورد قهری شبکه اجتماعی ایکس با رسانه های ایرانی و حذف تیک آبی و طلایی آن ها، در نوع خود نشانه ای عینی از عمق تاثیرگذاری قابل توجه این رسانه ها را به نمایش می گذارد که به طور خاص جریان های رسانه ای و فکری رژیم اشغالگر قدس و دولت آمریکا را در بحبوحه جنگ غزه(به واسطه روشنگری رسانه های ایرانی در مورد جنگ غزه) به شدت آشفته و نگران کرده است. 

از این منظر، اگر این رسانه ها از قدرت تاثیرگذاری برخوردار نبودند، اساسا چه دلیل داشت که لابی های صهیونیستی و آمریکا با اعمال فشار بر شبکه اجتماعی ایکس، به دنبال انجام برخوردهای قهری با رسانه های ایرانی باشند؟ 

 اقدام اخیر شبکه اجتماعی ایکس در برخورد با رسانه های ایرانی، نمودی عینی از این مساله را به نمایش گذاشت که تا چه اندازه رسانه های اجتماعی و عمومی در غرب، از ماهیت مستقل، عاری هستند. موضوعی که کاملا در تضاد با ادعاهای دور و دراز آن ها در زمینه استقلال شان قرار دارد و این طیف از رسانه ها همواره از تعهد خود بر به اصطلاح جریان آزادِ اطلاعات سخن گفته اند. 

به بیان ساده تر، آپارتاید رسانه ای غرب در جریان اقدام اخیر شبکه اجتماعی ایکس و البته جریان های پشت پرده سیاسی علیه رسانه های ایرانی، بیش از هر زمان دیگری جلوه های عینی خود را به نمایش گذاشته است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۱۶۸۹۰۰:۳۳:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
همین رسانه ها رو برای مردم فیلتر کردید بعد خودتون درش فعالیت میکنید؟
ناشناس۳۳۹۲۰۵۴۱۱:۰۲:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
برای ارتباط با خارج مشکلی وجود ندارد و باید باشند اما مسوولانی که ارتباطی با خارج ندارند خیر باید خارج شوند
ناشناس۳۳۹۲۷۶۹۲۰:۳۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
مردم با فامیل خودشون در خارج نباید حرف بزنند؟
ناشناس۳۳۹۳۱۰۲۱۰:۱۳:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
با بعضی پیامرسان‌های ایرانی این امکان وجود دارد.
ناشناس۳۳۹۳۰۹۷۱۰:۰۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
هر کی ناراحتا جمع کنه بره توی ایتا و روبیکا!
ناشناس۳۳۹۲۰۷۴۱۱:۲۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
توقع داری که اطلاع رسانی ایران برای خارجی ها در نرم افزار داخلی باشد؟؟؟
ناشناس۳۳۹۲۱۷۴۱۳:۰۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
پیام رسان های داخلی ایران اکسس هستند. یعنی امکان اتصال به اونها در خارج از ایران وجود ندارد
ناشناس۳۳۹۲۷۸۰۲۰:۵۹:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کدوم پیام رسان تو دنیا اینجوری ساخته شده ؟!
ناشناس۳۳۹۲۲۵۸۱۳:۵۱:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
باید پیام رسان های خارجی را ملزم به رعایت قوانین ایران کرد وگرنه کاری کرد که حتی با فیلترشکن هم کار ندهند. یک مدت که میلیون ها مخاطب را از دست بدهند مجبور می شوند بپذیرند و مشکل حل می شود و دیگر نیاز به فیلترشکن هم نیست
ناشناس۳۳۹۲۶۲۸۱۷:۵۵:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
هنوز منظورشو نفهمیدی - اونا ادعای آزادی بیان دارن ولی در عمل بر عکس عمل میکنن - اونوقت شما این رو فهمیدی از متن ؟
ناشناس۳۳۹۱۷۰۷۰۱:۰۱:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
یکی به من حالی کنه وقتی که ایکس ، اینستاگرام ، تلگرام و ..‌. در کشور ما غیر قانونی هستند چرا بعضی از مسئولین از آنها استفاده میکنند؟
ناشناس۳۳۹۲۰۸۱۱۱:۳۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
یکی هم به من حالی کنه که اگر کسی در داخل بخواهد با یک نفر در خارج از کشور ارتباط داشته باشه چه راهی براش وجود دارد. مثلا با اعضای خانواده که در خارج هستند
ناشناس۳۳۹۲۱۳۳۱۲:۳۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
تلفن نرم افزارهای داخلی حتی فیلتر شکن با خارجی!
ناشناس۳۳۹۲۳۸۱۱۴:۵۳:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
پیام رسان داخلی قابلیت اتصال در خارج از ایران رو نداره. فیلتر شکن؟ یعنی دولت نباید به فکر ارتباط مردم با خارج باشه؟
ناشناس۳۳۹۳۱۰۵۱۰:۱۵:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
پیامرسان‌های ایرانی در کشورهای دیگر هم قابل استفاده است. (فقط اگر برای بعضی کشورها پیامک اولیه فعالسازی نمی رود میتوان با شماره‌های داخلی فعال کرد اما استفاده از کشورهای دیگر میشود کرد)
ناشناس۳۳۹۲۱۷۷۱۳:۰۳:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اونهایی که منفی زدن راهی دارن؟
ناشناس۳۳۹۱۷۱۱۰۱:۰۹:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
وقتی که توییتر و یوتیوب و حتی واتس آپ فیلتره، چرا خود مسیولان و سازمان های دولتی قانون شکنی می کنند و در این اپ ها صفحه باز می کنند؟!
ناشناس۳۳۹۱۷۱۴۰۱:۱۶:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
توجه فرمایید که اول شما آنرا فیلتر و ممنوع گردید . اصلا چرا در این محیطهای معاند چه می کنید؟
ناشناس۳۳۹۲۰۶۸۱۱:۱۹:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
الان به تو برخورد؟ خبر در مورد چی بود؟
ناشناس۳۳۹۱۷۴۰۰۳:۲۴:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
آزادی بیان با نفرت پراکنی فرق دارد
ناشناس۳۳۹۲۰۶۹۱۱:۲۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
خصوصا اگر در علیه غرب باشد نفرت پراکنی!!!
ناشناس۳۳۹۱۷۴۵۰۳:۵۸:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
حالا تیک نباشه چی میشه؟
ح۳۳۹۲۵۳۶۱۶:۴۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اعتبارش نزد افکار عمومی پایین میاد
عمران۳۳۹۱۷۵۲۰۵:۲۱:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
بله این حرفتان درست هست که این برخورد تبعیض آمیز هست اما تو رو خدا این را بزرگ نکنید، رسانه های ایرانی در یک شبکه ی اجتماعی آمریکایی مشغول کار هستند هزاران مخاطب هم دارند بی هیچ مشکل فقط تیک آبی یا طلایی شان حذف شده به دلیل تحریم. آیا اصلا امکان دارد مشابه آن در جایی دیگر پیدا شود مثلا شبکه های رسانه ای آمریکایی بتوانند در ایران فعالیت کنند و رسما مخاطب داشته باشند؟
ناشناس۳۳۹۱۷۵۸۰۶:۰۸:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
تکلیف دشمن با ما معلومه..
فرناز۳۳۹۱۷۶۰۰۶:۱۱:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
قطعآ کاری که اين شبکه‌ها کرده‌ اند غیرقابل قبول است‌، ولی‌ چرا فکر نمی‌کنيم که‌ خود ما تمام این شبکه‌های اجتماعی را برای مردم‌ ايران حرام کرده‌ایم؟
ناشناس۳۳۹۲۰۵۷۱۱:۰۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
هر وقت آن تمام شبکه های اجتماعی مدنظرت قوانین ایران را قبول کردن
ناشناس۳۳۹۲۲۲۳۱۳:۳۴:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
هر وقت شما هم قوانین اونها رو رعايت کردید تیک های شما هم بر میگرده
ناشناس۳۳۹۲۳۲۰۱۴:۱۸:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اولا آنها قوانین کلی کشور را قبول نکردن دوم هم هر صفحه در آن بسترها قوانین را رعایت نکند می بندن البته به غیر سیاسی کاری که علیه ایران موج می زند در آنجا
فرناز۳۳۹۲۲۵۳۱۳:۵۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
خب مسئولین مگه نمی‌دانند که اون‌ها قوانین ما رو رعایت نمی‌کنند، خب چرا خودشون اونجا حضور دارند؟
ناشناس۳۳۹۲۰۶۵۱۱:۱۸:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
برای اینکه آنجا هم همین روال را دارند و بر خلاف قوانین خودشان مطالب ترویج کننده خشونت را حذف نمی کنند ولی بعضی مطالب روشنگرانه را حذف می کنند
ناشناس۳۳۹۱۷۶۸۰۶:۳۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
ببخشید x و توییتر و فیسبوک و اینستاگرام و بلواسکای چی هستن ؟ آخه اینجا فیلتر هستند و من نمیتونم بهشون دسترسی داشته باشم ! اپارتابد رسانه ای یعنی چی ؟ یعنی سایتهای خبری رو فیلتر میکنند ؟
ناشناس۳۳۹۲۳۴۳۱۴:۳۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
از پیامت مشخصه دسترسی نداری!
ناشناس۳۳۹۱۷۷۱۰۶:۳۷:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
نمیدونم چه اصراری دارید در شبکه های اجتماعی که خودتان فیلتر کردید حساب کاربری فعال تایید شده داشته باشید ! اگه چیزی بد و حرام و .... هستش ، واسه همه باید بسته باشه .
ناشناس۳۳۹۲۰۹۸۱۱:۵۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
فهمیدن آن سخت نیست چون این پلتفرم ها جهانی هست و برای اثر گذاری روی مخاطب جهانی
ناشناس۳۳۹۱۷۷۲۰۶:۳۸:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اتفاقا الان خوب شد . کمی از درد مردم ایران رو درباره فیلتر کردن این شبکه ها دارید می‌چشید !!
ناشناس۳۳۹۱۷۷۴۰۶:۴۱:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
شما دسترسی 85 میلیون نفر رو با فیلتر بستید بعد به حذف تیک آبی میگید نقض آزادی بیان؟!
ناشناس۳۳۹۲۰۵۸۱۱:۰۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
چه ربطی داشت؟!!
ناشناس۳۳۹۲۱۸۱۱۳:۰۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
ربطش اینه که کسانی که خودشون پرچمدار فیلترینگ و مسدود سازی هستند حق اعتراض به حذف تیک آبی رو ندارن
ناشناس۳۳۹۲۳۳۳۱۴:۲۲:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
صفحات مختلف که هرکسی می تواند داشتند و ربطی هم به مقامات ایران و فیلترینگ در آن ندارد ولی هدف غرب را نقد قرار می‌دهند می بندن را پشت سر آزادی بیان غرب با روتوش قایم نکنید!!!
ناشناس۳۳۹۱۷۸۱۰۶:۵۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اگه این رسانه ها خوبه برا همه خوبه و نباید فیلتر بشه! اگه بده برا همه بده و باید برا همه فیلتر باشه ! حالا تو این شرایط که برا مردم ایران با صلاح دید گروهی فیلتر شده خودشون هم نباید دنبال استفاده از این رسانه و گرفتن تیک طلایی و آبی باشن.
ناشناس۳۳۹۱۷۸۵۰۷:۰۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
بعید است هیچ کس به خودش اجازه بدهد دسترسی مردم را با فیلتر کردن سایتهای خبری ممنوع کند و در همان حال از همان فیلتر شده ها توقع آزادی رسانه ای داشته باشد
ناشناس۳۳۹۱۷۹۱۰۷:۲۰:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
من یک سوال دارم. وقتی شبکه های اجتماعی فیلتر هستند مسئولین ما در این شبکه های چه کار می کنند و دنبال چه هستند؟ مردم رو از حضور در این شبکه ها منع می کنند و آنوقت خودشان مدام در شبکه های اجتماعی پست می گذارند.
ناشناس۳۳۹۱۸۰۱۰۷:۳۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
دولت دسترسی مردم را روی این رسانه ها بسته آپارتاید نیست بعد رفته برای اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی تو پلت فرم شخصی ماسک حساب باز کرده؟ دولت یک سوزن هم به خودش نمیزنه؟
ناشناس۳۳۹۱۸۰۹۰۷:۴۵:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
وقتی برای مردم فیلتر میکنید خودتون اونجا چرا از حذف شدن ناله میکنید.
ناشناس۳۳۹۱۸۱۱۰۷:۴۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
مگه شبکه ایکس یا توییتر سابق در ایران فیلتر نیست ؟ مگه استفاده از فیلتر شکن در ایران جرم نیست؟ پس یه عده از مسئولان در شبکه فیلتر شده چکار می کردند ؟ کار غیر قانونی؟
ناشناس۳۳۹۱۸۱۳۰۷:۴۶:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
شبکه اجتماعی ایکس مگر فیلتر نیست؟
ناشناس۳۳۹۱۸۲۵۰۸:۰۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
فیلتر کردن شبکه های اجتماعی برای مردم ایران آزادی بیان است ولی گرفتن تیک آبی از همان شبکه ها حق مسلم ماست. چرا باید حکومت در شبکه اجتماعی باشد که برای مردمش فیلتر است .
ناشناس۳۳۹۱۸۲۹۰۸:۰۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
یه تیک حذف کرده اینقدر ناراحت و عصبانی شدین ما ملتی که کلش براش فیلتره ببین چه حالی داریم
ناشناس۳۳۹۱۸۶۰۰۸:۲۸:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
تو ایران که کلا فیلتر هستند. به قول معروف شتر سواری که دولادولا نمیشه. اگه چیز خوبیه باید برای داخل کشور هم آزاد باشه.
ناشناس۳۳۹۱۸۶۶۰۸:۳۳:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
مردم رو از همه جا محروم کردید بعد میخواهید خودتون باشید
فیلتر۳۳۹۱۸۷۳۰۸:۳۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
شما این شبکه اجتماعی رو تا اومد فیلتر کردین اگر قبولش ندارن پس چرا داخلش فعالیت میکنید‌؟؟یک بام و دو هوا که نمیشه‌ اگر مردم اجازه فعالیت داخلش ندارن و فیلتر میکنن پس خبرگزاری ها هم این حق رو ندارن این شبکه اجتماعی بهترین کار رو کرد اگر شما فیلترش میکنید پس اونم حق داره شما رو حذف کنه
ناشناس۳۳۹۱۹۰۸۰۸:۵۸:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کاش مسئولین کیفیت پیام رسان های داخلی را بسیار خوب می کردند تا مردم از شر پیام رسان های نظام استعماری غرب نجات پیدا می کردند و دیگر نیاز به فیلترشکن هم نبود
ناشناس۳۳۹۲۱۸۶۱۳:۰۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
شبکه اجتماعی یعنی تمامی مردم دنیا داخلش باشند. الان کدام یک از مردم دنیا حاضره بیاد تو روبیکا؟ الان یه نفر بخواد با خارج ارتباط داشته باشه باید چیکار کنه؟
ناشناس۳۳۹۱۹۳۰۰۹:۱۴:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
در حالی که حکومت سخت ترین فیلترینگ را ایجاد کرده ولی خود این فیلترکنندگان و حامیانشان در تمام شبکه هایی که فیلتر کرده اند حضور دارند
ایرانی۳۳۹۱۹۳۴۰۹:۲۰:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
مگر این شبکه های اجتماعی فیلتر نیستند؟؟؟؟
ناشناس۳۳۹۱۹۴۶۰۹:۳۶:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
شما خودتان کل اینترنت را فیلتر کرده اید و حالا از آزادی بیان در شبکه فیلتر شده می گویید؟
ناشناس۳۳۹۱۹۵۶۰۹:۴۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
برین تو همون روبیکا .
نویسنده۳۳۹۱۹۸۰۱۰:۰۵:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
پس شما چی که از بیخ همه رو فیلتر کردین؟
ناشناس۳۳۹۱۹۸۲۱۰:۰۵:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
این را می‌گویی به غرب گدایان بر می خورد از مهد آزادی!!
ناشناس۳۳۹۱۹۸۴۱۰:۰۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
دوران این بلوک غرب دارد به سر می آید و این هم یکی از نشانه های آن هست چون دیگر مانند سابق نمی توانند رهبری دنیا را داشته باشند
ناشناس۳۳۹۱۹۸۹۱۰:۰۸:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
ایران کاری بر سر آنها آورده... و از طریق رسانه دارد دنیا را بیدار می کند و طبیعی هست این کارها
ناشناس۳۳۹۲۰۳۳۱۰:۴۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
باید با این ها مقابله کرد و پلتفرم های دیگه رو جایگزین کرد مثل تیک تاک
ناشناس۳۳۹۲۰۴۱۱۰:۵۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
بالاخره فیلترینگ خوبه و یا بده؟ تکلیف را معلوم کنید.
ناشناس۳۳۹۲۰۴۳۱۰:۵۲:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
نگران نباشید، این همه محدودیت برای جریان مقاومت ایجاد کردند نتیجه ش چی شد؟ آیا غیر از این است که هر روز در چندین کشور غربی تظاهرات بر علیه رژیم کودک کش صهیونیستی برگزار می شود؟ جریان آزادگی قابل خاموشی نیست و مثل آتش زیر خاکستر ریشه ظلم و ستم را خواهد سوزاند، انشاالله.
ناشناس۳۳۹۲۰۸۹۱۱:۴۰:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اینها را که خودتان قبول ندارید فیلترشان کرده اید بعد در آنها فعالیت هم می کنید؟
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین