ضرغامی: مشکل بیمه راهنمایان گردشگری به طور کامل برطرف شده است

  4021127072

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه مشکل بیمه راهنمایان گردشگری برای همیشه برطرف شده، گفت: اعتبار مربوط به بیمه راهنمایان گردشگری طبق دستور رئیس‌جمهوری و مصوبه دولت هرساله در بودجه تخصیص داده می‌شود.

ضرغامی: مشکل بیمه راهنمایان گردشگری به طور کامل برطرف شده است
 

به‌گزارش ایرنا، سیدعزت الله ضرغامی روز جمعه - ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - در پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران که با حضور رئیسان تشکل های گردشگری و بیش از ۹۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری و جمعی از سفرای کشورهای خارجی در محل سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار داشت: راهنمایان گردشگری در حقیقت روایتگر تربیت می‌کنند و زمانی که گردشگر خارجی وارد کشور می‌شود با راهنمایی‌ها و معرفی راهنمایان گردشگری به یک سفیر برای کشور ما تبدیل می‌شوند.

ضرغامی و کارت راهنمای گردشگری

وزیر میراث فرهنگی گفت: راهنمایان گردشگری انرژی بسیار بالایی دارند. پیشتر هم گفته‌ام که اگر وزیر نبودم دوست‌داشتم راهنمای گردشگری باشم. برای همین نوبت بعد که در مراسم شما حضور یافتم کارت راهنمای گردشگری من را حاضر کنید. البته می‌گویند اگر راهنمای گردشگری شوم دیگر نمی‌توانم مانند اکنون که وزیر هستم حرف‌های خود را بزنم. اما اگر کارت راهنمای گردشگری را بگیرم بازهم خیلی حرف‌های دیگر را هم خواهم زد.

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: راهنمایان گردشگری خط مقدم هستند و سفیر ما در حوزه فرهنگ به حساب می‌آیند و در کنار این راهنمایان گردشگری تولید روایت می‌کنند و سفیر فرهنگی تربیت می‌کنند. هر گردشگر خارجی با راهنمای راهنمایان گردشگری در بازگشت به کشور خودش به یک سفیر برای ایران تبدیل می‌شود.

ضرغامی در ادامه به حضور پرفسور عبدالمجید ارفعی در این گردهمایی اشاره کرد و افزود: با شخصیت استاد ارفعی آشنا هستم ایشان یک سرمایه برای کشور به حساب می‌آیند.

بخشی از مشکلات راهنمایان گردشگری برطرف شده است. به عنوان مثال مشکل بیمه راهنمایان گردشگری برای همیشه برطرف شده است و رئیس‌جمهوری دستور اکید در این باره قبلا صادر کرد و اعتبار مربوط به بیمه راهنمایان گردشگری طبق دستور رئیس‌جمهوری و مصوبه دولت هرساله در بودجه تخصیص داده می‌شود

راهنمایان گردشگری عاشقند

ضرغامی با تاکید بر این که نظام مسائل حوزه گردشگری را احصا کرده‌ایم، افزود: مجموعه فعالان گردشگری یک مجموعه اهل فکر، اهل تعامل و آشنا به روابط اجتماعی و ظرافت‌های این روابط هستند. ما باید قدرشناس این مجموعه ارزشمند باشیم.

وزیر میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات گردشگران در کشور گفت: یکی از مشکلات گردشگران کمبود یا نبود سرویس‌های بهداشتی است. در این باره زیاد صحبت کردم. قبلا هم گفته‌ام با حفظ سمت، مسئول تمام سرویس‌های بهداشتی در سراسر کشور هستم.

وی گفت: بعضی از افراد به من گفته‌اند این حرف‌ها در شأن وزیر نیست. مگر وزیر وظیفه‌ای جز نوکری و خدمت به مردم دارد؟ من این موضوعات را پیگیری می‌کنم و اکنون استانداران و مدیران‌کل در استان‌ها نیز موضوع سرویس‌های بهداشتی را دنبال می‌کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه به اهمیت به روزرسانی اطلاعات در حوزه راهنمایان گردشگری اشاره کرد و افزود: راهنمایان انسان‌های عاشقی هستند با این حال گاهی اوقات شاهد این هستیم که اطلاعات راهنمایان گردشگری درباره یک محل تاریخی و یا رویداد تاریخی و فرهنگی اطلاعات کلیشه‌ای است. در حالی که راهنمایان با توجه به نقش و جایگاهی که دارند باید اطلاعات خود را به روز کنند و از شیوه‌های جذاب و جدید در راهنمایی گردشگران استفاده کنند.

گردشگری جای نق زدن نیست، بلکه محل مطالبه است

حرمت‌الله رفیعی رئیس مجمع تشکل‌های ملی گردشگری در این مراسم گفت: راهنمایان گردشگری جزو بهترین افراد جامعه هستند و من از راهنمایان گردشگری به‌عنوان سنگرسازان بی‌سنگر یاد می‌کنم. ایران ما سرشار از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری است و معرفی این ظرفیت‌ها و جذب هرچه بیشتر گردشگری کار مهمی است که راهنمایان گردشگری انجام می‌دهند.

وی با اشاره به مطالبات مجمع تشکل‌های ملی گردشگری اظهار کرد: گردشگری جای نق زدن نیست، بلکه محلی برای مطالبه به حق خواسته‌ها است. ما موضوعات خود را به دولت و مسئولان گفته‌ایم و موضوعات مرتبط با حوزه گردشگری و راهنمایان از سوی مدیران بخش دولتی و خصوصی دنبال می‌شود.

رفیعی با قدردانی از تلاش‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: من قبلا هم گفته‌ام اگر با حضور عزت الله ضرغامی به عنوان وزیر، گردشگری کشور سروسامان یابد کار درست خواهد شد در غیر این صورت از افراد دیگر انتظاری نیست. من شاهد تلاش‌های ضرغامی هستم و موضوعات را به خوبی از رئیس‌جمهوری و دولت پیگیری می‌کند.

رئیس مجمع تشکل‌های ملی گردشگری خاطرنشان کرد: من در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری موضوعات و مسائل مرتبط با حوزه گردشگری خصوصا راهنمایان گردشگری را مطرح کردم و امید دارم با پیگیری‌های آقای وزیر، شاهد به نتیجه رسیدن این مطالبات باشیم.

رونق گردشگری در دولت سیزدهم

محسن حاجی‌سعید رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در این مراسم در سخنانی گفت: این گردهمایی بزرگترین گردهمایی راهنمایان جهان در سال ۲۰۲۴ است، در حالی که بیمه هزاران راهنمای گردشگری، استقرار راهنمایان گردشگری در ایام نوروز، مشارکت راهنمایان گردشگری در رویدادهای بین‌المللی، اختصاص تابلو راهنما در اماکن گردشگری از مهمترین دستاوردهای ما در سال‌های اخیر است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین احیای گردشگری بعد از کرونا، لغو روادید با ۳۳ کشور و تلاش برای تصویب ۲ روزه شدن تعطیلات آخر هفته، از مهمترین اقدامات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم است.

در این نشست که سفرای کشورهای اسپانیا، نروژ، عربستان، نیوزلند و چک و نیز دبیرکل اکو حضور داشتند، از ماکت کیوسک‌های گردشگری که به همت شهرداری تهران احداث می‌شود، رونمایی شد. این کیوسک‌های گردشگری در تمام مناطق تهران نصب خواهد شد و به راهنمایی گردشگران کمک خواهد کرد. همچنین از تعدادی از فعالان حوزه راهنمایان گردشگری و پیشکسوتان این حوزه با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تجلیل شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین