چرا به ذهن مردم کلنگ می زنید؟!

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4021125025 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا به ذهن مردم کلنگ می زنید؟!

نماینده سابق مجلس که برای انتخابات پیش‌رو صلاحیتش احراز نشده، ادعاهای تند و تیزی را علیه هیئت‌‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان مطرح کرده و مدعی واسطه‌گری عده‌ای برای اخذ تایید صلاحیت از نهادهای فوق در ازای مبالغی کلان شده است. با تدقیق در اظهارات مطروحه هدایت‌الله خادمی می‌توان دریافت که وی داده‌های مستندی را ارائه نمی‌کند و تنها تکیه‌اش بر اطلاعاتی بی‌مبناست. خادمی مدعی است که چون رشوه ۱۲۰ هزار دلاری و ۳۰۰ سکه‌ای را به دلالان پرداخت نکرده، صلاحیتش برای کاندیداتوری انتخابات مجلس احراز نشده و برای اثبات ادعای خود، به چند تماس از سوی افراد ناشناس اشاره کرده و هیچ داده قابل اتکایی را ارائه نمی‌کند.

این اظهارات مطروحه، حاوی نکاتی است که بر ورود دستگاه‌های امنیتی و قوه‌قضاییه به این موضوع ضرورت می‌بخشد. باید در نظر داشت که یک ادعای بزرگ علیه هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای‌نگهبان مطرح و اتهام فساد به این نهادها وارد شده است. معنای این سخنان چیزی جز فساد سیستماتیک در روند تایید صلاحیت‌ها نیست و به‌طور غیر مستقیم اشاره دارد که افراد احراز صلاحیت‌شده، همگی دست به جیب شده‌اند! یک اتهام بسیار بزرگ علیه نظام که بلاشک مطرح‌کردنش در فضای عمومی و رسانه‌ها نیازمند مستندات متقنی است و منطق ایجاب می‌کند که برای راندن چنین سخنانی، داده‌ای قابل اتکایی هم موجود باشد. نه صرفاً تکیه بر چند تماس تلفنی از سوی افراد ناشناس با شماره‌های شخصی خود که هر کسی هم امکان انجامش را دارد! لذا چون بحث آبروی نظام در میان است ضرورت دارد که نهادهایی چون وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه با دعوت از هدایت‌الله خادمی توضیحات این نماینده سابق را شنیده، اطلاعات افراد تماس‌گیرنده و مدعیان واسطه‌گری را گرفته و صحت و سقم ادعاها و خط و ربط آنان با نهادهای انتخاباتی را بررسی نمایند. اگر این ادعاها اثبات شد که ضرورت دارد، جزئیات تحقیقات اعلام عمومی شده، خاطیان به دستگاه قضا معرفی شوند و از این نماینده سابق برای افشای یک فساد ساختاری، مراتب را تقدیر و تشکر به عمل آورد و اگر هم غیر از این بود، این ماجرا را باید درس عبرتی برای کسانی کرد که در فضای هیجانی رسانه‌ای و صرفاً به‌دلیل ناکامی‌های شخصی خود، نظام را آماج افتراها و تهمت‌ها کرده و موجب سم‌پاشی در افکار عمومی می‌شوند. 

در صورت عدم اثبات ادعاهای هدایت‌الله خادمی، قوه‌قضاییه باید اشد مجازات را برای وی در نظر گیرد زیرا در فضای عمومی ادعاهایی بسیار گزاف را مطرح کرده که تنها کارکردش وهن نظام است. در فضای پرالتهاب کنونی که کشور درگیر بمباران رسانه‌ای است و به‌دلیل شکاف‌های موجود بسیاری از این بمب‌ها هم به هدف اصابت کرده و جامعه را به اغتشاش ذهنی دچار می‌کنند، هیچ توجیهی ندارد که بدون مستندات و داده‌‌هایی قابل اعتنا و صرفاً بر مبنای امیال شخصی فردی، سیل دروغ‌ها روانه نظام شده و روان مردم مشوش گردد. وظیفه اثبات هر ادعایی بر عهده گوینده آن است و اگر دستاویز‌ درخوری وجود نداشت، باید هزینه‌ ادعاها و فضاسازی‌های بی‌مبنا را بالا برد تا نظام از گزندهای وارده ناحق، مصون بماند. برخورد شایسته با افراد مدعی و ناتوان در اثبات ادعاهای خود، موجب اقتدار نظام سیاسی و متعاقباً عقب‌گرد شبهه‌افکنانی خواهد شد که همه‌روزه و به هر بهانه‌ای در پی کلنگ زدن به اذهان مردم هستند.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۸۸۲۷۷۱۳:۴۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
از کجا مدرک بیاره
ناشناس۳۳۸۸۲۹۸۱۴:۰۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
هیچ کس بدون مدرک و سند نباید اتهام بزند خادمی اگر نتواند ادعای خود را ثابت بکند باید به جرم تشویش افکار عمومی محاکمه و مجازات بشود.
ناشناس۳۳۸۸۳۲۵۱۴:۴۲:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اگر کسی از فسادی اطلاع داشت اما مدرک محکمه پسند نداشت قاضی باید عاقل باشد و اموال و دارایی های کسی که علیه او افشاگری شده است را بررسی کند .
ناشناس۳۳۸۸۳۶۷۱۵:۳۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اگر مدرک نداشت نباید اعلام عمومی کند بلکه باید به نهادهای مربوطه گزارش دهد تا بررسی کنند
ناشناس۳۳۸۸۳۵۸۱۵:۲۸:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مگر با موضوع فدیلیتی برخورد شد؟
ناشناس۳۳۸۸۴۵۰۱۷:۵۳:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
والله طرف با مدرک موضوع شاستی بلندها رو گفت و رد صلاحیت شد
جعفر قلی پیر دیر۳۳۸۸۳۰۸۱۴:۲۱:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
فساد اعلامی آقای رائفی پور مبنی بر دریافت ۱۴۰ سکه تمام توسط یک نماینده باید مشخص شود این ادعا حتما باید یک محکوم داشته باشد اگر کسی محکوم نشد و حتما باید یک کدام محکوم و مجازات شوند
ناشناس۳۳۸۸۳۵۷۱۵:۲۰:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
معمولا افرادی که به کار چاق کن معرف هستند اینقدر حرفه ای هستند که ردی از خود باقی نگذارند .
ناشناس۳۳۸۸۳۷۰۱۵:۴۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اون دیگه مشکل خودشه نمیشه که من مثلا برم در تلویزیون و بگم شما از من دزدی کردی ولی مدرکی ندارم و آبروی شما را ببرم. باید به ارگان های مربوطه گزارش بده تا بررسی کنن نه اینکه در ملا عام اعلام کنه
ناشناس۳۳۸۸۴۶۴۱۸:۱۵:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
معمولا نمایندگان و تلفن های انها تحت نظارت است و حتما این نهاد ها اطلاع دارند و کسی نمی‌تواند ادعای دروغ داشته باشد
ناشناس۳۳۸۸۳۸۵۱۶:۱۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
نکته قابل اعتنا در این میان این است که چگونه برای نماینده ای که به قول نایب رییس مجلس ماهی ۲۵میلیون تومان حقوق میگیرد صرف دارد ۳۰۰سکه برای ورود به مجلس پرداخت کند ؟!!!
ناشناس۳۳۸۸۲۷۹۱۳:۴۳:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اینکه اشخاصی تماس گرفته اند که فلان مبلغ را بده تا تایید صلاحیت شوی دلیل بر درستی حرف آن ها نیست. از این کلاهبردارها زیاد هستند که به دروغ ادعا می کنند با فلان جا ارتباط دارند تا مردم را سر کیسه کنند.
ناشناس۳۳۸۸۳۰۹۱۴:۲۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مفسدان اقتصادی و کسانی که رشوه می گیرند معمولا از افراد در سایه استفاده می کنند و از روش هایی دریافت می کنند که آثاری بجا نماند .
ناشناس۳۳۸۸۲۸۰۱۳:۴۶:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
از اول هر کسی بی دلیل، ادعایی مطرح کرد و کسی هم با او کاری نداشت تا کار به اینجا کشید. عیب ندارد ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. از الان محاکمه کنید
ناشناس۳۳۸۸۲۸۱۱۳:۴۸:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
وقتی با قبلی ها نصف بیشترشان را کاری ندارد و هرزگاهی با برخی برخورد می کند آن هم با حکم هایی که زیاد بازدارنده نیست...
محمد۳۳۸۸۲۸۶۱۳:۵۴:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مگه فقط ایشان گفتن این موضوع رو گفتن؟
ناشناس۳۳۸۸۲۹۱۱۳:۵۸:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
با اونهایی که مشخص شد مگه برخورد شده که حالا دنبال مدرک اثبات بگردیم؟
ناشناس۳۳۸۸۳۴۷۱۵:۰۵:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
یه اسم بده .... چرا گزافه می گویی مرد
امیر۳۳۸۸۴۸۶۱۸:۳۸:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اتفاقا تو سرتا کردی تو برف یا خودتو زدی به اون راه مرد..!!!؟!
ناشناس۳۳۸۸۳۱۹۱۴:۳۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
صحبت شما نویسنده محترم کاملاً صحیح است ولی افکار عمومی وقتی این سخنان را در کنار عدم تائید صلاحیت نمایندگان پاکدستی مانند رشیدی کوچی و بیگی که اولی پیگیر بهره مندی مردم از اتومبیل مناسب بود و دومی افشاگر قضیه فیدیلیتیها بود می گذارند طبیعی است که حرف این نماینده سابق برایشان باور پذیر تر می شود .
ناشناس۳۳۸۸۳۲۹۱۴:۴۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
دقیقا. یادشون رفته که اون چیزی که مهمه افکار عمومی هست که اون نیازی به مدرک نمی بینه!
امید یاوری دارانی۳۳۸۸۳۲۶۱۴:۴۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
بدون تردید مفسدین از خود رد و نشانه ای بر جا نخواهند گذاشت.پس امکان اثبات وجود ندارد البته با توسل به تخیل هم نمی توان اتهام مطرح نمود. پس چاره چیست ؟ یعنی هیچ فسادی وجود ندارد؟ یا هیچ فسادی را نباید اعلام نمود چون امکان اثبات ان وجود ندارد؟ اگر فساد نبود پس اینهمه سختی و مشقت چگونه گریبان مردم را گرفته است؟ اگر فساد هست پس چگونه باید انرا اثبات نمود؟ پاسخ به این سوالات می تواند تاریکخانه های فساد زا را روشن نموده و منافع مفسدین را به خطر بیندازد.
ناشناس۳۳۸۸۳۲۷۱۴:۴۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
یک پیشنهاد برای تغییراتی در انتخاب نمایندکان مجلس بجای انتخاب کلی باید هر صنف و گروهی در کشور از میان خود نمایندگانی انتخاب کنند و به مجلس بفرستند با انتخاب تخصصی مجلسی کار آمد تر خواهیم داشت به این نحو که مثلا پزشکان چند نماینده از بین خوذشان با رای گیری انتخاب کنند و اصناف بصورت دسته بندی شده نیز نمایندگانی انتخاب کنند در کل تمام نیازمندی های که لازم است در موردش قانون تصویب و تصمیم گیری شود از بین خودشان بهترین ها را انتخاب و به مجلس بفرستد اینطوری مجلسی واقعا تخصصی و کاربردی خواهیم داشت.
امید یاوری دارانی۳۳۸۸۳۶۶۱۵:۳۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
در همه دنیا احزاب با داشتن اساسنامه و مرامنامه با تربیت کادر قوی و با ثبت رزومه برای اعضا خود را در معرض انتخاب قرار می دهند . در حزب کسی نمی تواند فردی عمل کند. در صورتیکه خطوط قرمز حزب را زیر پا بگذارد از حزب اخراج می شود. احزاب با پایبندی به مرامنامه خود موقعیت اجتماعی و قدرت خود را تثبیت می کنند .
ناشناس۳۳۸۸۳۸۳۱۶:۰۹:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مثلا باید در مجلس مشخص باشد چند تا پزشک باشند چند فرد آگاه به مسایل قضایی چند فرد آگاه به فرهنگ چند فرد آگاه به هنر چند فرد آگاه به مسایل دانشجویی ووووو تخصص های مورد نیاز و تعدادمشخص باشد نه اینکه ما مجلسی کلی انتخاب کنیم و بعد از بین آنها کمیسیون درست کنیم این کار تخصصی از بیرون از مجلس انجام و انتخاب باید بشوند
ناشناس۳۳۸۸۳۲۸۱۴:۴۴:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
متاسفانه با انکار این موضوعات نمیشه با فساد مقابله کرد لذا همیشه دنبال مدرک و سند نباشید
حمید۳۳۸۸۳۳۰۱۴:۴۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
فرناز۳۳۸۸۳۵۹۱۵:۲۹:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
نبايد يادمون بره که‌ واسه‌ی افراد جناح اصلاح طلب دروغ های زیادی بافته شد، ولی‌ رگ غيرت کسی بيرون نزد.
ناشناس۳۳۸۸۳۶۹۱۵:۳۷:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
آنکس که فساد می کند راه از بین بردن مدارک را خیلی خوب بلد است
ناشناس۳۳۸۸۳۷۴۱۵:۵۷:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
این نماینده سابق با طرح ادعاهایی اینچنینی نشان داد که از تهمت زدن ابایی ندارد.
عمران۳۳۸۸۵۴۵۲۰:۴۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
هرجا شفافیت زدایی شود مستعد فساد میشود. نه به این معنی که قطعا فساد ایجاد میشود، بلکه مستعد میشود.
ناشناس۳۳۸۸۳۸۲۱۶:۰۸:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
حالا همچین میگن مدرک و سند انگار اونایی که برای بقیه حرفاشون سند نشون دادن چکارش کردند.
ناشناس۳۳۸۸۴۳۸۱۷:۳۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
دزد موقعه دزدی ، بوق و کرونا نمی زند یواشکی میرود دزدی
حامد۳۳۸۸۴۴۵۱۷:۴۷:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
من که این بابا رو نمی‌شناسم. اما یه قاعدهٔ کلی داریم: البینة علی مدعی.
ناشناس۳۳۸۸۴۵۲۱۷:۵۴:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اوکی این مدرک نداره چای دبش را چرا پیگیری نکردید؟
ناشناس۳۳۸۸۶۰۷۲۲:۴۶:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
داره پیگیری میشه که
ناشناس۳۳۸۸۶۶۴۰۰:۵۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
مجلس محل قانونگزاری است
ناشناس۳۳۹۰۸۰۴۰۷:۴۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
برای چه کسانی؟ کدام قانون برای مردم بوده است؟
ناشناس۳۳۸۸۸۷۳۱۱:۱۷:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
(در فضای پرالتهاب کنونی که کشور درگیر بمباران رسانه‌ای است و به‌دلیل شکاف‌های موجود بسیاری از این بمب‌ها هم به هدف اصابت کرده و جامعه را به اغتشاش ذهنی دچار می‌کنند) عجب اعتراف جالبی کردی !!؟ فضای پرالتهاب را قبول کردی؟ شکاف ها را قبول داری؟ اصابت به هدف را قبول کردی؟
ناشناس۳۳۸۹۱۵۵۱۶:۴۶:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
مملکت داره خیلی قشنگ میشه
رضا۳۳۹۰۵۵۵۲۱:۵۲:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
ایشون یه دروغ گووشایعه پراکن هست به امیداجرای عدالت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین