ماجرای سلاخی اسب و قاطر در رباط‌کریم چیست؟

  4021119060 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رباط‌کریم گفت: در یکی از دامداری‌‌های روستای انجم آباد ۲۲ راس اسب کشف و به یک باشگاه ورزشی منتقل شد.

ماجرای سلاخی اسب و قاطر در رباط‌کریم چیست؟

به گزارش فارس، حمید عزیزی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رباط‌کریم در مورد فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی در خصوص سلاخی قاطر و اسب در شهرستان رباط‌کریم اظهار کرد: فیلم‌های منتشر شده مربوط به حدود ۲ ماه پیش است که به تازگی در رسانه‌ها منتشر شده و مربوط به یک دامداری در روستای انجم‌آباد شهرستان رباط‌کریم است که تعدادی اسب و قاطر در آن نگه‌داری می‌شدند.

وی در ادامه گفت: در مراجعه به دامداری با در بسته و پلمب شده روبرو شدیم و با حضور ماموران نیروی انتظامی وارد دامداری شدیم که در آن آثار کشتار و سلاخی این حیوانات مشهود بود اما کسی در محل نبود تا بتوان سوال کرد که چه کاری انجام می‌شده و چطور کشتار می‌کردند و گوشت‌ها را در کجا مصرف و یا توزیع می‌کردند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رباط‌کریم ادامه داد: ظاهرا به دستور دادستان و با حکم قضایی تعداد ۳ نفر متهم پرونده دستگیر شده‌اند که رسیدگی به اتهام آن‌ها در مسیر قانونی خودش در حال انجام است.

وی افزود: اداره دامپزشکی شهرستان رباط‌کریم، ۲۲ اسب و قاطری که در محل دامداری بودند را طبق یک روند اداری، حقوقی و قضایی به یک باشگاه ورزشی منتقل کرد تا موضوع تعیین تکلیف شود، البته لازم به ذکر است که متاسفانه سه رأس از آن‌ها به دلیل شرایط نامساعد نگهداری در همان روزهای اول تلف شدند. 

عزیزی در ادامه از پایش و رصد رستوران‌ها و کترینگ‌ها در سطح شهرستان خبر داد و بیان کرد: اداره دامپزشکی بعد از مواجهه با موضوع اقدام به تشدید نظارت و کنترل بر رستوران‌ها و کترینگ‌های سطح شهرستان کرد و اگر با مورد مشکوکی هم برخورد می‌کرد با آزمایش پی سی آر نسبت به تعیین گونه گوشت اقدام کردیم که خوشبختانه در این پایش و کنترل به مورد خاصی بر نخوردیم.

وی در ادامه گفت: یک بیماری مشترک بین انسان و اسب و قاطر به نام مش مش وجود دارد که خوشبختانه تمام ۲۲ راس قاطر و اسب را بررسی کردیم و به موردی در خصوص این بیماری برخورد نکردیم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رباط‌کریم در خصوص احتمال ارتباط این دامداری با پیدا شدن لاشه‌های قاطر و اسب که در شهرک آبشناسان و نزدیک فرودگاه امام خمینی(ره) در ماه‌های قبل رسانه‌ای شده بود ابراز کرد: شاید ارتباطی باشد، البته در دامداری چاهی وجود داشت که ظاهرا ظایعات گوشتی را در آن می‌ریختند، ولی اینکه ممکن باشد که برای رد گم کردن و دور کردن ذهن از انجم‌آباد چنین اتفاقی هم افتاده باشد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو به شهروندان توصیه کرد: مردم باید گوشت، مرغ و فرآورده‌های دامی را از مراکز معتبر و تحت نظارت سازمان دامپزشکی تهیه کنند و از خریدن گوشت‌های بی هویت و گوشت‌هایی که مطمئن به سلامت آنها نیستند خودداری کنند.

عزیزی در خصوص قیمت‌های بسیار پایین چلوکباب در یک سری از رستوران‌ها و کترینگ‌های سطح شهرستان رباط‌کریم تصریح کرد: رستوران‌هایی در شهرستان داریم که با قیمت‌های بسیار پایین اقدام به فروش چلوکباب می‌کنند، ما این رستوران‌ها را هم در تشدید پایش‌ها و نظارت‌های خودمان داریم، اینکه قیمت غذای این رستوران‌ها پایین است در حقیقت موضوع تقلب در میان است با این معنی که از مقدار و حجم گوشت و یا برنج کم می‌کنند و یا ترکیبات کباب و مقدار گوشت آن را کم و زیاد می‌کنند که در خصوص این تقلب هم می‌بایستی سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان به موضوع ورود کند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در پایش‌های به عمل آمده به تخلفی بهداشتی در خصوص این رستوران‌ها و کترینگ‌ها برخورد نکردیم که اگر برخورد کنیم به شدت برخورد کرده و منجر به پلمب آن واحد خواهد انجامید. 

وی در خصوص اینکه در بین مردم گفته می‌شود این اسب‌ها و قاطرها سلاخی شده و گوشت آن در چنین رستوران‌ها مورد مصرف قرا می‌گیرد عنوان کرد: این تصور نادرستی است که در بین مردم ممکن است رایج باشد که برای تهیه غذای ارزان از گوشت اسب یا قاطر استفاده می‌شود زیرا گوشت اسب و قاطر پرورشی از قیمت بالایی برخوردار است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین