از فردوسی‌پور تا اینترنشنال؛ حق مصادره، ممنوع!

سامان مهراد، گروه ورزشی الف،   4021116098 ۱۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
از فردوسی‌پور تا اینترنشنال؛ حق مصادره، ممنوع!

بدخواهی هواخواهان جریان «زن، زندگی، آزادی» و تلاش برای افتراق بین تیم ملی و مردم در سال گذشته را از یاد نخواهیم برد؛ افرادی که در میانه یک بلوا کشته‌شدن چند نفر را – که قریب به یقین توسط عوامل میدانی این جریان صورت گرفت – بهانه‌ای برای حمله به یک امر ملی قرار داده و شدیدترین توهین‌ها و هجمه‌ها را نثار تیمی کردند که راهی آوردگاه جام جهانی شد و دیدیم که خباثت فعالین این جریان، چگونه و با اهتزار درآوردن پرچم انگلیس و آمریکا خود را به‌شکل آشکاری نمایان کرد. 

آن روزهای تلخ و سیاه گذشت و حالا 14 ماه بعد، تیم ملی ما در آسیا یکه‌تازی می‌کند و فاصله چندانی هم تا لمس جام و طلسم‌شکنی ندارد اما این روزها با سال گذشته تفاوت بارزی دارد و آن هم حمایت جمعی از تیم ملی است؛ برخلاف سال گذشته که تروریست‌های میدانی و مجازی «زن، زندگی، آزادی» با ایجاد مارپیچ سکوت درصدد ایجاد هزینه در جهت حمایت از تیم ملی بودند و به این علت و بر خلاف دفعات قبل، سال 1401 زبان جمعی به حمایت از تیم ایران گشوده نشد. اما حالا و پس از هزیمت میدانی عوامل این شورش ارتجاعی، تیم ملی به میان مردم بازگشته و ضربان قلب جامعه با عقب و جلو افتادن تیم در میدان نبرد، بالا و پایین می‌شود و به همین دلیل است که رسانه‌های متخاصم و یا افراد حاضر در بلوای سال قبل و حامیان آن، آرام‌آرام از موقعیت مخالفت با تیم ملی و یا سکوت به سمت حمایت آن گردش کرده‌اند؛ رفتاری عجیب و در تناقض با رویکرد خصمانه سال گذشته که باید ریشه‌های آن را در تبعیت از جو عمومی و همچنین نیت آنان برای مصادره به مطلوب دنبال کرد.

قطعاً مخالفت عریان با سلیقه عمومی هزینه‌های زیادی در پی خواهد داشت و به همین منظور مخالفین سال قبل در جبهه موافقین و حامیان تیم ایران ظاهر شده‌اند. عادل فردوسی‌پور که سال گذشته روزه سکوت گرفته بود و حتی پس از مسابقات، بازیکنان تیم ملی را در برنامه اینترنتی خود بازجویی و همه را ملزم به عزاداری و مویه می‌کرد، حالا تغییر رویه داده و با دعوت از مهمانان سرشناس، برای برد ایران جشن گرفته و برای قهرمانی تیم ملی ابراز امیدواری می‌کند. در آن سوی مرزها هم شبکه اینترنشنال که سال قبل به سخیف‌ترین شکل ممکن و با تعابیر نازلی کارلوس کی‌روش و فوتبالیست‌‌های ایران را می‌نواخت، به روایت‌سازی‌های وارونه‌ای پرداخته و مدعی شده که نباید اجازه داد تیم ملی ایران و فوتبالیست‌هایش به جمهوری اسلامی منتسب شوند و به حمایت غیر مستقیم روی آورده است.

این تغییرات و چرخش‌های عجیب حاکی از هدفی است که برخی دنبال می‌کنند و آن چیزی جز بهره‌برداری و مصادره به مطلوب نیست. راهبرد ستیزه‌جویی و نفرت‌پراکنی شبکه‌هایی چون اینترنشنال به شکست منتهی شده و در فضای داخلی هم کناره‌گیری و عزلت سمپات‌های رسانه‌ای جریان «زن، زندگی، آزادی» و فردی چون فردوسی‌پور نسبت به امری ملی، وجهه این جریان و هواخواهانش را مخدوش و آنان را در گوشه رینگ قرار داده است. بنابراین حامیان این بلوا سعی می‌کنند تا در روش‌های خود تجدیدنظر کرده و با نزدیکی و سوار شدن بر موضوعات و دغدغه‌های ملی آن را به سود خود مصادره و خوانش‌های مدنظرشان را ارائه دهند.

اما کنش‌های اخیر این افراد و جریان‌ها برای حمایت از تیم ملی و دفاع از امری ملی، قابل باور نیست و سال گذشته دیدیم که آنان چگونه با اقدامات خود از فوتبالیست‌های ایرانی که راهی جام جهانی شدند چهره‌ای دژخیمی ساخته و برای کوچک‌ترین لبخند و شادی گل‌شان، در مقابل دوربین از یکایک‌شان نطق‌کشی کردند. در روزهای سخت است که می‌توان حامیان واقعی ایران و منافع مردم را شناخت. بلوای ارتجاعی سال گذشته، آزمونی عمومی تلقی می‌شد و بسیاری در این امتحان به‌واسطه اقداماتشان علیه منافع ایران، نمره مردودی گرفته و هیچ‌گاه دل جامعه با آنان صاف نخواهد شد.

بنابراین باید در مقابل کسانی که رفتار مزورانه‌ای داشته و در بزنگاه‌ها علیه منفعت عمومی فعالیت کردند، ایستاد و این دوگانگی زننده را بازخوانی و به آنان یادآور شد که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان دم‌زدن برخی برای ایران و سربلندی تیم ملی را باور کرد. قرارگرفتن در کنار ایران و سربازانش در برهه کنونی، برای مصادره به مطلوب و رسیدن به مقاصدی است که برخی آن را دنبال می‌کنند که اگر این‌چنین نبود، سال 1401 و در میانه مصائب وقت باید برای سربلندی کشور و نمایندگان ایران قدمی کوچک برمی‌داشتند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۸۰۳۰۳۰۹:۵۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
لطفا وارد بازی سیاسی با هیچ کسی نشوید و بگذارید تیم ملی کارش را بدون حاشیه انجام دهد.
ناشناس۳۳۸۰۳۴۸۱۰:۲۵:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
پارسال مصادره تیم باعث شد که مردم نتوانند با تیم مرتبط شوند پس بهتر است همه تیم را به حال خود بگذارند. از طرفی یک ورزش قرار نیست موضوعات دیگر را عوض کند.
ناشناس۳۳۸۰۴۱۰۱۱:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
تیم ملی مال مردم ایران است.کسانی که تا حالا می گفتند فوتبال زندگی و پول ملت را حرام می کند الان شدن مالک تیم ملی و فردوسی پور و دایی شدن مخالف فوتبال و شادی مردم؟!!!
سعید۳۳۸۰۴۴۶۱۱:۵۲:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فردوسی پور، مردی برای تمام فصول. یادمان نرفته این آقای دغدغه مند پارسال چکارها که نکرد. حالا شده دلسوز فوتبال. طنز تلخ تاریخ اینه که یکی مثل فردوسی پور که تمام منافعش در جنجالهای فوتبال و حتی بارها فوتبال رو به سخیف ترین شکل ممکن با سیاست در آمیخته شده دلسوز فوتبال! چرا!؟ چون سالها یک رسانه دربست در اختیار ایشون بوده و جریان فوتبال رو به همون سمتی برده که دلش می خواسته. جالب تر اینکه دایی و فردوسی پور که یک زمانی چشم دیدن هم رو نداشتن حالا هواخواه هم شدن.
ناشناس۳۳۸۰۴۴۷۱۱:۵۲:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
پول حیف کردن چه ربطی داشت به این چیزها؟؟؟
ناشناس۳۳۸۰۵۹۳۱۴:۰۰:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فردوسی پور و علی دایی سال گذشته در زمین دشمن بازی کردند امیدواریم توبه کرده باشند.
ناشناس۳۳۸۰۶۳۶۱۴:۳۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بسه بابا پارسال دیدیمتان . انشالله خون نیروهای امنیتی کشور که ریختید خانه خراب تان کنه آسیب میلیاردی به اموال عمومی زدید.
ناشناس۳۳۸۱۰۶۸۰۰:۲۸:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
هم سنخ عادل شدی بی عدالت
ناشناس۳۳۸۰۴۸۱۱۲:۲۰:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
انگار شما هم روش عادل رو پیش گرفتی!!!!
ناشناس۳۳۸۰۶۰۷۱۴:۱۱:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
عادل باید از سیاسی کاری دست بردارد برنامه ورزشی جای سیاسی کاری نیست.
ناشناس۳۳۸۰۵۷۲۱۳:۴۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
والا این حرف رو باید به امثال فردوسی پور و جریان زن زندگی آزادی زد... چون همین ها پارسال به تیم ملی حمله میکردن و الان طلبکار شدن
ناشناس۳۳۸۰۶۲۰۱۴:۲۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
زن زندگی ازادی ! اشوب ترور ناامنی
ناشناس۳۳۸۰۳۰۵۱۰:۰۲:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
این تیم مال مردمه لطفا در آستانه بازی حساس حاشیه سازی نکنید....
ناشناس۳۳۸۰۳۵۲۱۰:۲۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فوتبال مال فوتبال دوستانی همچون فردوسی پور است که سالها در این عرصه بودند، توجه ناگهانی کسانی که تا حالا کاری به فوتبال نداشته و یا مخالف آن بودند عجیب است.
ناشناس۳۳۸۰۳۹۶۱۰:۵۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اگه فوتبال رشته تخصصی فردوسی پور است پس لطفا در مسائل سیاسی و اجتماعی که تخصص ندارد ضربه به کشور نزند.
ناشناس۳۳۸۰۴۵۷۱۲:۰۰:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
تنبیه باید بشود
ناشناس۳۳۸۰۴۶۱۱۲:۰۱:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
دقیقا درست میفرمایید، حرف ملت هم همین است، فردوسی پور بپردازد به فوتبال، متخصص بپردازد به تخصص! بعضیا از قشر ها همه جا هستند!!
ناشناس۳۳۸۰۵۹۶۱۴:۰۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فردوسی پور پارسال فوتبال دوست نبود چطور امسال فوتبال دوست شد ؟!!!
ناشناس۳۳۸۱۶۲۵۱۶:۳۶:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
فیلم بازجویی بازیکن تیم ملی توسط عادل ناعادلانه هنوز موجوده
ناشناس۳۳۸۰۴۲۸۱۱:۲۷:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فردوسی پور یک حاشیه ساز قهاری هست و هرکجا که منفعت اقتضا کند به آن طرف می رود در ضمن تخصص ایشان زبان هست و نه فوتبال که با مجری و علاقه ای که داشته آمده در رسانه و بعد...
ممدجفر۳۳۸۰۴۹۳۱۲:۲۶:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فوتبال مال فردوسی پوره؟ فوتبال متعلق به ایران و مردم ساکن ایرانه... نه اموال خصوصی یک تعداد وطن فروش ...
ناشناس۳۳۸۰۵۶۳۱۳:۳۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
نوشتم مال فردوسی پور و هر فوتبال دوست ایرانی دیگر... شما فوتبالدوستی مال شما هم هست.
ناشناس۳۳۸۰۶۰۶۱۴:۱۰:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فردوسی پور پارسال فوتبال دوست نبود امسال فوتبال دوست شده است !
ناشناس۳۳۸۰۶۷۵۱۵:۰۱:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اقلیتی که مدعی اکثریت هستند و هر صدای مخالفی باید در نطفه خفه گردد
ممو۳۳۸۰۵۶۱۱۳:۲۹:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
عجب فوتبال مال فردوسی پور شد...
جواد۳۳۸۰۵۷۳۱۳:۴۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اگه فردوسی پور فوتبالی است پس نباید با سیاسیون فاسد بچرخه
مهران۳۳۸۰۳۵۸۱۰:۳۰:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
حاشیه سازی برای کسانی است که وطن فروشی رو به نهایت رسوندن و پارسال برای برد امریکا و انگلیس خوشحالی میکردن هیچ جای دنیا کسی برای باخت تیم ملی کشورش خوشحالی نمیکنه هرکسی اینکار رو کرده یه موجود پست و بی شرف و وطن فروش است هیچ ربطی هم به حکومت و ... ندارد
ناشناس۳۳۸۰۴۱۹۱۱:۱۴:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
حاشیه سازی رو اتفاقا کسانی می کنند که الان پشت این پیروزی پنهان شدن .تیم ملی اسمش روش هست شما نمیخواد مصادره به نفع خودتون کنین
ناشناس۳۳۸۰۵۲۶۱۲:۵۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
مگه نمی گفتید تیم حکومتی هست و یا نباید در بازی ها شرکت کند؟!! پس ساکت باشید
ناشناس۳۳۸۰۶۰۰۱۴:۰۵:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
حاشیه سازان پارسال از باخت تیم ملی شادی می کردند حالا بدنبال مصادره نتایج تیم ملی به نفع خود هستن !
مجید۳۳۸۰۸۲۸۱۷:۴۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
هوادار اونیکه تو برد و باخت پشت تیمش باشه نه وقتی برده
ناشناس۳۳۸۰۳۶۲۱۰:۳۱:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
این حاشیه سازی در جهت تقویت تیم ملی هست البته نه برای خود تیم ملی و علیه آن بلکه برای ماهی گیران از اب گل آلود
ناشناس۳۳۸۰۳۸۳۱۰:۴۲:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اونایی که تو جام جهانی سوهان روح مردم وبازیکنا بودن حاشیه سازی نکردن! بدون یک عذرخواهی دارن دوباره موج سواری میکنن
ناشناس۳۳۸۰۴۰۹۱۱:۰۴:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فردوسی پور برای فوتبال، برای تیم ملی و برای ایران است. نویسنده در آب گل آلود اینترنشنال، فردوسی پور رو هم قاطی کرده که نتیجه خودش رو بگیره.
ناشناس۳۳۸۰۶۰۳۱۴:۰۸:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
مواضع فردوسی پور در سال گذشته مغایر منافع ملی و تیم ملی بود و این قابل انکار نیست.
ناشناس۳۳۸۰۴۸۳۱۲:۲۱:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
دقیقا با شما موافقم، این تیم مال مردمه، اونایی که پارسال به تیم حمله می‌کردن، مردم نبودن!
ناشناس۳۳۸۰۳۰۶۱۰:۰۲:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
آیا می دانید چندین میلیارد ساعت وقت گرانبهای مردم بابت فوتبال در طی این سال ها از بین رفته است . بجای پرداختن به ورزش همگانی برای مردم از فوتبال صحبت می کنید.
ناشناس۳۳۸۰۵۲۹۱۲:۵۷:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
يك شوخي با فوتبال ! فوتبال دوستان بد شان نيايد ! حكايت كرده اند كه از كسي پرسيدند فوتبال چگونه بازي و مسابقه اي هست ؟ طرف گفته بود : --- فوتبال يك بازي جالبي است كه بيست و دو نفر علاف يك توپ اند و جمعيت زيادي علاف آن ٢٢ نفر !!! عرض كردم فوتبال دوستان بدشان نيايد ، يك مزاحي كرديم ! و گرنه خودم طرفدار پر وپا قرص تيم ملي در بازي با تيم هاي خارجي هستم !
ناشناس۳۳۸۰۳۰۷۱۰:۰۳:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اینجوری قلم فرسایی می کنید که هر روز به تعداد کسانی که بهتون باور دارند افزوده میشه.
ناشناس۳۳۸۰۴۷۹۱۲:۱۹:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
به نظرم برعکس، الان با این اوصاف و تغییر موضع یه عده، بعضی ها طرفدار عادل شدن!!
عمران۳۳۸۱۱۳۰۰۴:۲۵:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
همه چیز عیان است، نیاز به تبلیغات و پروپاگاندا نیست. مردم کاملا مشخص است که همراه چه دیدگاهی هستند.
ناشناس۳۳۸۰۳۰۹۱۰:۰۳:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
شما خودتان همه چيز را سياسي كرديد هنر ، محيط زيست، ورزش و....... اين باعث اختلافات شده است همين جشنواره سينما كه قبلا پرشور بود و همه پيگيري مي كردند الان هيچ كس پيگيري نمي كند
ناشناس۳۳۸۰۳۶۳۱۰:۳۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
همه چیز سیاسی هست اما تخریب تیم ملی در قبل جام جهانی امثال شما را دیدیم که چگونه علیه ایران کار می کردید به همراه دشمنان فاصله بگیرید از رسانه های دشمن چه اعم از داخلی و چه خارجی تا اینطوری نشوید
ناشناس۳۳۸۰۹۸۴۲۲:۱۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
همه چیز سیاسی نیست. امثال شما همه چیز رو سیاسی میکنه.
ناشناس۳۳۸۱۴۰۵۱۲:۰۶:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
شما خودت را به خواب بزن
ناشناس۳۳۸۰۳۱۱۱۰:۰۴:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بسیاری از به افرادی که به نوعی از پرتو جمهوری اسلامی به شهرت رسیده و اینک برای نظام شاخ شده اند باید به نحو اساسی و زیر بنایی تنبیه و متنبه و آگاه گردند
ناشناس۳۳۸۰۳۵۷۱۰:۲۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
سیاسی کردن ورزش به نفع مردم نیست اگر افرادی مغرض باشند هم رسانه ها و مسئولان دلسوز نباید وارد این حاشیه ها بشوند
ناشناس۳۳۸۰۴۴۱۱۱:۳۹:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
الان که می بینی جوابی برای نوشته ندارید ورزش رو سیاسی نکنیم؟
علي هاشمي۳۳۸۰۳۲۲۱۰:۱۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
با عرض سلام و ادب مردم بهترین قاضي هستند
ناشناس۳۳۸۰۴۰۳۱۱:۰۱:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
همیشه‌اینطورنیست گاهی اشتباهات مردم در تحلیل و قضاوت و انتخاب در ادوار مختلف فاجعه خلق میکنه و کار را به اینجا میرسونه که میبینی برخی مردم تا یکی یه حرف جدید میزنه دنبالش میدون! بدون اینکه به اصالت موضوع دقت کنن به همین دلیل همیشه عده‌ای سودجو از گرده‌ی مردم بالا میرن و قبیله گرایی میکنن و مردم رو رنگی میکنن یه‌روزسبز،یه‌روزبنفش‌و.....
سید۳۳۸۱۴۷۲۱۳:۱۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کاملا درسته مثل اول انقلاب
ناشناس۳۳۸۰۳۲۶۱۰:۱۳:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
وقتی سیاست را خود شما وارد فوتبال می کنید و از فوتبال خروجی مطلوب سیاسی انتظار دارید نباید گله ای هم داشته باشید
ناشناس۳۳۸۰۳۵۵۱۰:۲۸:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
ورزش همین است، سیاسی بوده و هست و خواهد بود.
ناشناس۳۳۸۰۶۱۳۱۴:۱۷:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
پس شما هم گله نداشته باشید ! وقتی ورزش سیاسی است پس افراد مختلف نظرات مختلفی هم خواهند داشت
ناشناس۳۳۸۰۳۳۴۱۰:۱۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
من که منظور از متن این نوشته را متوجه نشدم. ایران اینترنشنال و امثالهم در خارج از کشور که ماهیتشون برای همه مشخصه ولی اگر سعی دارین از عادل فردوسی پور انتقاد کنید و اون مرد را مزدور به خواننده نشون بدین سخت در اشتباه هستید . فردوسی پور هم مثل باقی ملت به برخی رفتارها و سیاستها اعتراض بحق داره . امثال فردوسی پور مال ایران و این وطن هستند و یک وجب خاکشو به دنیایی نمیدن .
ناشناس۳۳۸۰۶۱۰۱۴:۱۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فردوسی پور اگر وطن دوست هست چرا پارسال بازیکنان تیم ملی را در برنامه اش محاکمه می کرد که چرا بعد از گل شادی کردید ؟!!!!
ناشناس۳۳۸۰۳۳۷۱۰:۲۱:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
علی‌دایی و فردوسی پور اگر بیرون ایران این منکرات رو بنام سلبریتی‌های منتسب به ایران مرتکب میشن باید از امکانات اقتصادی رسانه‌ای و اجتماعی در داخل کشور محروم بشن
ناشناس۳۳۸۰۴۰۵۱۱:۰۲:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
ما که منکرات ندیدیم شما زیادی دقت می کنی
ناشناس۳۳۸۰۴۴۹۱۱:۵۴:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اولین منکرات دست زدن به دختر نامحرم بعد بی حجابی و قبل آن همراه دشمن شدن در پروژه براندازی و تجزیه
ناشناس۳۳۸۰۵۰۵۱۲:۴۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
عادل که بی حجاب نبود شکر خدا دختر علی دایی هم باباش مثل شیر اونجا بود واقعا تو لنگ یه تیکه لچک روی سر دختر علی دایی موندی ؟؟
ناشناس۳۳۸۰۵۶۷۱۳:۳۶:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اون یه تیکه پارچه، حکم خداست و امر به معروف هم در دین ما واجب است.
ناشناس۳۳۸۰۵۸۴۱۳:۵۲:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اولا حجابی نداشت دوم هم پس برای قانون شکنی های دیگر هم همین‌گونه باشید !
ناشناس۳۳۸۱۱۹۰۰۸:۰۷:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
شاید یه نفر خطایی کنه و توبه کنه یا نکنه درهرصورت بین خودش و خدای خودش هست،اینکه خودتونو تو جایگاهی قرار میدین و یکی رو بهشتی و یکی رو جهنمی میکنین رو واقعا درک نمیکنم
ناشناس۳۳۸۰۴۱۵۱۱:۱۰:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
یکی از منکرات را بفرمایید.
ناشناس۳۳۸۰۳۴۱۱۰:۲۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اگر شما هم قصد مصادره تیم را ندارید چرا از این قضیه ناراحتید؟ بلاخره فردوسی پور و فوتبالی ها در حمایت از تیم ملی از هر شخص دیگری سزاوارتر هستند.
ناشناس۳۳۸۰۴۱۷۱۱:۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
دارد می‌گوید چطور رنگ عوض می شود که خیال نشود کسی حالیش نیست
ناشناس۳۳۸۰۴۳۲۱۱:۲۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
یعنی فقط تو این کشور به نظر تو فردوسی پور فوتبالی هست بقیه نه .
ناشناس۳۳۸۰۳۶۰۱۰:۳۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
همه چی و قاطی کرده که تهش نتیجه خودش رو بگیره. اساسا خود نویسنده این مقاله در آتش جدایی ملت در حال دمیدن است .
ناشناس۳۳۸۰۳۶۱۱۰:۳۰:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
خدا همه را آگاه کند که از روی ناآگاهی به دشمنان ایران خدمت نکنند و نیروی آمریکا و انگلیس نباشند
ناشناس۳۳۸۰۳۶۶۱۰:۳۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اعضاى تيم فوتبال بأرها و بأرها با بيان رسا اعلام كرده اند كه تيم ملى متعلق به مردم و كشور عزيزمان ايرانه هر كسى حرفى غير از اين داره حرف بيهوده ميزنه
ناشناس۳۳۸۰۹۳۷۲۱:۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بعله درسته ماله مردمه ولی همین تیم در تمام این بازیها سرود ملی رو هم زمان خواندن به کوریه چشم بعضیاااااا
ناشناس۳۳۸۰۳۶۷۱۰:۳۴:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
برنامه اخیر فردوسی پور که با علی دایی برگزار شد ساترا و پلیس کجا هستند وقتی قانون شکنی رخ داد؟!!!
ناشناس۳۳۸۰۴۳۳۱۱:۲۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
لمس دختر مردم از نظر تو فعل حرام نیست ؟ خجالت هم خوب چیزی هست در نحوه پاک کردن
ناشناس۳۳۸۰۵۰۷۱۲:۴۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
باباش و خودش معترض نیستند
ناشناس۳۳۸۰۵۷۴۱۳:۴۵:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
کسی هم که ربا می ده و کسی که ربا می گیره ممکنه هر دو راضی باشن ولی این کار از نظر خدا حرام است.
ناشناس۳۳۸۰۵۸۸۱۳:۵۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بابا به خودش مربوط هست ولی قانون کشور اجازه نمی دهد
ناشناس۳۳۸۰۳۶۸۱۰:۳۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
لطفا ورزش را سیاسی نکنید !! ورزش متعلق به مردم است !!
سعید۳۳۸۰۳۷۲۱۰:۳۵:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اولا هنوز مونده که موفقیت کسب کنند ، عجله نکنید و بزارید کار تموم شه در ثانی تیم ملی متعلق به مردم است که بر اساس شایستگی های فردی شون انتخاب شدند و به گستره تنوع فرهنگی مردم ایران است . ما هم اون موقع و هم الان طرفدارشون هستیم و برایشان آرزوی موفقیت می کنیم
ناشناس۳۳۸۰۳۷۴۱۰:۳۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
البته این شبکه مزدور اینترنشنال هنوز دارد خط قبلی را علیه تیم ایران دنبال می کند
ناشناس۳۳۸۰۳۸۷۱۰:۴۶:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بزرگوار لطفا برای ما روشن کنید که منظور شما از مردم چه کسانی هستند.
مصطفی۳۳۸۰۳۹۴۱۰:۵۳:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
سلام همانقدر که شما میتوانی در مورد تیم ملی صحبت کنید فردوسی پور هم حق داره نظر بده بعلاوه اینکه ایشان حداقل کارشناس مسئله هست ولی شما چی ضمنا اگر واقعا بفکر سربلندی تیم فوتبال و کلی تر ورزش هستید باید عینک سیاست را از چشمان خود بردارید و به آن بدیده ملی محض نگاه کنید
ناشناس۳۳۸۰۴۳۶۱۱:۳۲:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
خوب رنگ عوض میکنید برای اهداف سیاسی .....که در برنامه 360 حمله به بازیکنان انجام بدهی که چرا پرچم و یا زن زندگی نابودی.......
ناشناس۳۳۸۰۴۷۵۱۲:۱۳:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فردوسی پور یک نان به نرخ روز خوره - رنگ عوض میکنه و حزب باده - مردم شناختنش
ناشناس۳۳۸۰۵۴۸۱۳:۱۸:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
از طرف مردم حرف نزن من جزو مردم هستم و مثل تو فکر نمی کنم
ناشناس۳۳۸۰۵۹۹۱۴:۰۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
شما از طرف مردم حرف نزن - شما نماینده ای ؟
ناشناس۳۳۸۰۶۱۶۱۴:۱۸:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فردوسی پور مردمی نیست او رویکرد سیاسی خاص دارد.
صمصام۳۳۸۰۶۵۰۱۴:۵۰:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
آقای ناشناس شما به هیچ عنوان حق نداری از طرف مردم حرف بزنی یه چیزی یادگرفتید ...مردم مردم !
صمصام۳۳۸۰۴۳۹۱۱:۳۸:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
جناب مهراد چرا عادل فردوسی پور رو کنار بدخواهان کشور گذاشته اید ؟ عادل فردوسی پور رو همه ملت ایران دوست دارند !
ناشناس۳۳۸۰۴۷۱۱۲:۱۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
نه همه شون -
ناشناس۳۳۸۰۵۳۰۱۲:۵۹:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
چرا بايد همه ملت ايشون را دوست داشته باشند؟ ايشون چه خدمتي به اين مملكت كرده؟
ناشناس۳۳۸۰۵۵۱۱۳:۱۹:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
ولی من دوستش دارم
ناشناس۳۳۸۰۶۱۹۱۴:۲۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
من ازش خوشم نمیاد.
ناشناس۳۳۸۰۵۸۷۱۳:۵۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
نداریم
ناشناس۳۳۸۰۴۶۵۱۲:۰۷:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
درود به عادل خدا ایشون رو نگه داره
ناشناس۳۳۸۰۵۳۱۱۲:۵۹:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
تیم ملی همونطوری که از اسمش مشخصه ملیه، نه حکومتی. لطفا به زور نخواین که بگین تیم ملی حکومتیه
علی کریمی۳۳۸۰۵۳۲۱۳:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
جناب آقای سامان مهراد اگر در سالیان گذشته از حداکثر ظرفیت های قانون اساسی در مورد آزادی بیان و حق اعتراضات استفاده می شد هرگز مسایل سیاسی و اجتماعی نه برای رسانه های خارج از کشور سوژه می شد و نه برای تیم ملی حاشیه درست می شد.
دانشجوی۳۳۸۰۵۴۳۱۳:۱۳:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
از سایت حرفه ای مثل الف انتظار نداشتم این چنین تقسیم بندی انجام بدهد، اولا تکلیف کسانی که به دلیل اعتراض رفتن و تحمل این شرایط رو نداشتن و تازه با این که تازه از اینجا رفتن واقعیت هارو فراموش کردن ، با کسایی که به هر حال کنارمون هستن یکی نیست ( حتی اگه با ما نظراتشون کاملا مخالف باشه) عادل و علی دایی با مزدک و علی کریمی واقعا تو یه قاب نمی‌توانند باشند دوتایی اولی مایل به ادامه همکاری هستن حتی الان، کمک به ارتقای فهم و درک متقابل کمک کننده وحدت جامعه ایرانیه با تشکر
حسام۳۳۸۰۵۴۵۱۳:۱۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
جناب مهراد به نظر خودتون، شما بیشتر استحقاق فوتبال و حضور در فوتبال دارید یا عادل فردوسی پور اصلا بیایید یک کار دیگه بکنیم ببنیم عادل فردوسی پور چقدر در میان مردم محبوبیت دارد ؟ خدا رو چی دیدید ؟شاید در میان مردم منفور باشد !
حسین دانشور۳۳۸۰۵۶۴۱۳:۳۲:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
نسبت خودشما باتیم ملی چیه،شما‌ نماینده کدوم مردمی،مردم شماهانیستید
ناشناس۳۳۸۰۵۹۰۱۳:۵۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
ازجنسی هست که در دوران کور هم به تیم ملی حمله ناجوانمردانه نمی شود(البته به غیر نخواندن سرود تیم ملی توسط آنان در آن بازی ها) برای اهداف شوم شما
ناشناس۳۳۸۰۵۹۵۱۴:۰۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
شما مردم هستید ؟
ناشناس۳۳۸۰۵۶۶۱۳:۳۴:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
سلطان قلبها علی دائی . در دل مردم فردوسی پور . آقای مهراد !!!!
ناشناس۳۳۸۰۵۹۲۱۳:۵۹:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
آره چقدر در قلب هست که فراخوان داده می شود آن هم نه توسط مردم و سندیکاها بلکه بازوی دشمن ایران از طریق رسانه ای که درست کردن و این یارو هم همراهی می کند و تبلیغ هم می کند که تعطیل می کنم.. بازهم بگم؟!!
ناشناس۳۳۸۰۸۰۰۱۷:۰۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
ما با کسی مشکلی نداریم و دشمن او هم نیستیم ولی حتی وقتی نمی‌گوید اشتباه کردم و حتی به نحوی آیا جبران کرد؟ وگرنه ایشان برای ایران افتخارها کسب کرده ولی ملاک ما حال هست و نه در گذشته یا گذشته تر هایش
ناشناس۳۳۸۰۵۸۲۱۳:۵۱:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بالا برید پایین بیایید، فردوسی پور را مردم دوست دارند. تعداد بینندهای برنامه فوتبال 36 علیرغم سرعت پایین اینترنت در ایران خود گواهی بر اشتباه فاحش نویسنده مقاله دارد.
ناشناس۳۳۸۰۶۲۶۱۴:۲۵:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
تیم ملی شما آمریکا انگلیس بودن که از بردشون خوشحالی کردید از برد تحریمگران مردم عادی ایران
حسام۳۳۸۰۶۵۵۱۴:۵۲:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
جناب سامان مهراد به هدفتون رسیدین زنده باد !
ناشناس۳۳۸۰۶۶۵۱۴:۵۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بی شرافت هستند کسانی که منتظرند تا تیم ملی ببازه و اونو چماق سیاسی کنن بزنن بر سر نظام . ولی حالا که داره نتیجه میگیره و مردم از فضای پارسال خارج شدن ادعای مردمی بودن میکنن. در واقعیت هیچی نیستید فقط در فضای مجازی حرف میکنن
عقیل۳۳۸۰۶۶۹۱۴:۵۹:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
ول کنید این بحث ها رو ، خدا کسایی که برعلیه این تیم و ملتند از میان برداره مطمئن باشین ایران ۳ به۱ قطرو شکست میده گلهامونم مهدر طارمی رضائیان واگه قلی زاده اگه بازی کنه در غیر اینصورت گل سوم هم طارمی میزنه
سعید۳۳۸۰۶۸۹۱۵:۱۱:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
هردو مردودند
محسن۳۳۸۰۷۰۷۱۵:۳۶:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
آقای سامان مهراد ای کاش قبل از نوشتن این مطلب یه نگاهی به میزان محبوبیت عادل فردوسی پور در میان مردم میکردید .
ناشناس۳۳۸۰۷۲۰۱۵:۵۲:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
درود بر فردوسی پور که قدرت تحلیل و درک ورزشی او مثل زدنی است
امیدتاجیک۳۳۸۰۷۳۳۱۶:۰۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
شما هرچی که دلتون بخواد رو مصادره میکنید حتی علاقه مردم به یک نفر مثل فردوسی پور یا علی دایی را .
رضا۳۳۸۰۷۶۴۱۶:۳۳:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
عادل محبوب مردم هستش
ارش۳۳۸۰۷۶۹۱۶:۳۸:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
سال گذشته اونا اینکار کردند امسال شماها تا قبل بازی با ژاپن یه روی دیگه داشتید.
ناشناس۳۳۸۰۷۷۶۱۶:۴۲:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
سلام.بعضیا از محبوبیت اکثری فردوسی پور حرف می‌زنند.مگه همیشه اکثریت درست میگن؟ممکنه اشتباه کنند.مثل انتخاب روحانی در سال ۹۶.
ناشناس۳۳۸۰۸۶۸۱۹:۱۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
مردم بهترین انتخاب رو کردند. به روحانی رای دادند تا رئیسی انتخاب نشه
علی۳۳۸۰۹۹۲۲۲:۳۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
انتخاب روحانی درست مشکل این بود روحانی قدرت نداشت
ناشناس۳۳۸۰۸۳۹۱۸:۱۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
متاسفانه تفکر عده ای که در اقلیت مطلق هستند این هست که مخالف ما هیچ حقی نداره ، حق نداره با سلیقه خودشوش برنامه بسازه ، حق نداره با سلیقه خودش تیمشو تشویق کنه و شادی کنه و دست گل جدیدشون اعزام دسته جمعی طرفدارای ....با پول ملت هست که مثل همیشه جز ضرر و دو قطبی کردن بیشتر جامعه نتیجه ای نمی گیرند.
ناشناس۳۳۸۰۸۶۶۱۹:۰۹:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
تیم ملی مل مردم است . اگر در سایر زمینه ها هم مردم را آزاد بگذارند که کار خودشان را انجام دهند و انواع دخالت‌ها و سهمیه ها وارد نکنند موفقیت حاصل می شود.
عرفان جان هستم۳۳۸۰۹۲۵۲۰:۵۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
یعنی آفتاب پرست آنقدر زود و تابلو رنگ عوض نمیکنی که یه عده میکنن...اره ما همه چی یادمون رفته این تیمم اصلا اون تیم نیست
بهلول۳۳۸۱۱۳۶۰۵:۱۸:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
فردوسی پور آزاده است و نانش و کار حرفه ای اش را به قدرت و سیاست گره نمی زند.
عباس۳۳۸۱۱۴۹۰۶:۵۱:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
همه افتخاراتش برا شما.مصادره کننده همه تاریخ شما هستین
سید۳۳۸۱۲۲۲۰۸:۴۹:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
من کاری با سیاست ندارم ولی توصیه دارم برای شناخت افراد .بهترین کار مطالعه بر روی خانواده اینها ازنظر اعتقادی .اخلاقی.واجتماعی بعد مطالعه از ده سال به اینطرف افراد که چطور بزرگ شده اند چرا می‌خواهند گذشته خود را پنهان کنند.چون فاش بشود کل زندگي شان بخطر می افتد.آن وقت خواهید فهمید اینها چه کسانی هستند که رنگ عوض میکنند
ناشناس۳۳۸۱۲۴۴۰۹:۲۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
جای تعجب هست که حکومت و دولت و نظام هنوز این سلبریتی ها را جدی می گیرد و متاسفانه برای آنها تبلیغ می کند یک مدت به اینها رو ندهید و بها ندهید و اتفاقا هیچ قرارداد مالی و اقتصادی با آنها نبندید و هر شخص و نهاد یا شرکتی هم که با اینها کار می کند را جریمه کنید مطمئن باشید خودشان به التماس می افتند
معلم ایرانی۳۳۸۱۴۱۰۱۲:۰۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
همین نوشتارخودعامل شکافه،فوتبال یه ورزشه برای لذت بردن،هیچکس حق مصادره نداره،پولش ازمالیات مردم تامین میشه پس ربطی به دولت واحزاب و...نداره،اماهمین نوشتارباعث ارسال فرکانس منفی به تیم ودلسردی مردم میشه،هرکس حق نقدونظرداره،شرایط بحرانی باشرایط عادی متفاوته امابااین گفتارهمین شرایط نیمه عادی تبدیل به شرایط بحرانی میشه.
ناشناس۳۳۸۱۴۲۵۱۲:۲۷:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
لطفا بین مردم تفرقه نندازید هرکس باهرعقیده ای که داره وایرانی هست قابل احترامه دو دستگی واختلاف انداختن بین مردم ازهرطرف وازهردسته ای باشه خیانتکارو وطن فروشه عادل هم اگر وطن فروش بود پس توی کشورچکارمیکنه مشخصه که ایشون هم عاشق کشور و تیم ملی هست .
عظیم۳۳۸۱۴۹۰۱۳:۳۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
عادل در دل مردم ایران جا داره
مظفری۳۳۸۱۵۰۹۱۳:۵۸:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
تیم ملی تیم مردم ایرانه. تیم ملی برای پرچم جمهوری اسلامی بازی میکنه میجنگه و پیروزی آن افتخار ایرانی های وطن دوست میباشد.
امیر۳۳۸۱۶۲۰۱۶:۳۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
هر کس با هر نیت و هر بهانه فوتبالی و غیره به وطن لگد زد آواره شد مثل شبکه اینترنشنال بهایی پس بقیه مواظب باشند
ناشناس۳۳۸۱۸۲۷۲۲:۰۹:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
به قطر باختن که
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین