سال سخت انتخاباتی در انتظار محافظه کاران انگلیس

  4021115081

یک رسانه غربی با توجه به تحولات در انگلیس سالی سخت و همراه با بحران و شکست احتمالی را برای محافظه کاران در سال دشوار انتخاباتی پیش بینی کرد.

سال سخت انتخاباتی در انتظار محافظه کاران انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه تاگس شاو در مطلبی به سال سخت انتخاباتی پیش روی حزب محافظه کار انگلیس پرداخته و نوشت: در 12 ماه آینده در بریتانیا انتخابات برگزار خواهد شد. پس از بیش از 13 سال حکومت محافظه کاران تغییر حکومت در این کشور در راه است. بر اساس نظرسنجی ها، حزب کارگر به طور مداوم بیش از یک سال است که از محافظه کاران تحت رهبری ریشی سوناک جلوتر بوده است.

در ادامه این مطلب آمده است: اوضاع برای محافظه‌کاران به شدت منشنج است. جناح راست افراطی حزب به ویژه از سوناک ناراضی است و در سمت راست طیف حزب، حزب دیگری موسوم به اصلاحات بریتانیا UK اکنون به طور فزاینده‌ای با محافظه‌کاران رقابت می‌کند.

حزب اصلاحات بریتانیا UK در سال گذشته توانست آراء خود د نظرسنجی ها را دو برابر کند و به ده درصد برساند. به دلیل سیستم رای اکثریت بریتانیا، انتظار نمی رود که این حزب در انتخابات عمومی بعدی بیش از یک یا دو کرسی کسب کند. اما ممکن است آراء زیادی را از محافظه کاران بدزدد و تعادل را به نفع حزب کارگر در برخی حوزه‌ها تغییر دهد.

زیرا Reform UK هدف خود را "تخریب" محافظه کاران قرار داده است. ریچارد تایس، رهبر این حزب، همین چند هفته پیش این مسئله را تأیید کرد. او می‌خواهد اطمینان حاصل کند که محافظه‌کاران «دیگر هرگز به اکثریت دست پیدا نکنند».

اصلاحات بریتانیا با شعارهایی مانند "بیایید بریتانیا را بزرگ کنیم" یا "بیایید بریتانیا را نجات دهیم" رای دهندگان را جذب می کند. نیکولای فون اوندارزا از بنیاد علم و سیاست در برلین می گوید: «اصلاح بریتانیا یک حزب پوپولیست راستگرای کلاسیک است. این حزب در سمت راست محافظه کاران است.

این حزب البته بازیگر جدیدی در بریتانیا نیست: این حزب در سال 2019 با نام حزب برگزیت تأسیس شد. نایجل فاراژ، فعال برگزیت، اندکی پس از تأسیس به این حزب پیوست و حزب استقلال بریتانیا (UKIP) را به دلیل اختلاف بر سر هدایت آن ترک کرد. هدف این حزب متوقف کردن روند نرم ترزا می، نخست وزیر برگزیت بود.

پس از پیروزی بوریس جانسون در انتخابات و اجرای برگزیت سخت، فاراژ از سیاست کنار رفت. حزب برگزیت او در طول همه گیری کرونا نام خود را تغییر و به اصلاحات بریتانیا تغییر داد. ریچارد تایس، کارآفرین، از مارس 2021 رئیس این حزب بوده است.

فون اوندارزا در این باره می گوید: در بحث های بریتانیا در مورد اصلاحات، تقریباً همه چیز حول محور فاراژ می چرخد. در هر کنفرانس مطبوعاتی حزب، این سوال مطرح می شود که آیا فاراژ به سیاست بازمی گردد یا خیر. او تأثیر زیادی در گفتمان عمومی دارد.

در ماه دسامبر، فاراژ در یک برنامه تلویزیونی واقعی در جنگل استرالیا شرکت کرد. بر اساس یک نظرسنجی موسسه یوگو فاراژ در سه ماهه چهارم سال گذشته در میان پنج سیاستمدار محبوب بریتانیا قرار داشت. فاراژ هرگز به عنوان یکی از اعضای مجلس عوام بریتانیا ننشست.

حالا باید دید فاراژ به عرصه سیاسی بازخواهد گشت یا خیر. یکی از بنیانگذاران اصلاحات هفته هاست که با پیوستن به حزب محافظه کار دست و پنجه نرم می کند. به گفته فون اوندارزا، گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فاراژ می تواند برای رهبری توری ها ( محافظه کاران) تلاش کند زیاد است. در آغاز ماه اکتبر او در کنفرانس حزب محافظه کار در منچستر حاضر شد و تمام توجهات را به خود جلب کرد.

مارک گارنت، دانشمند علوم سیاسی بریتانیایی از دانشگاه لنکستر معتقد است که این سناریو بعید است. فاراژ قبلاً با کمپین برگزیت خود وارد کتاب تاریخ شده است. برخلاف دونالد ترامپ، فاراژ نمی‌خواهد در اوج باشد. اما همانطور که گارنت می گوید او از توجه عمومی لذت می برد.

بهر حال حزب اصلاحات همچنان می تواند برای محافظه کاران خطرناک باشد. در سمت راست، آنها با محافظه‌کاران برای جلب رضایت رای‌دهندگان رقابت می‌کنند. ناظران بر این باورند که این امکان وجود دارد که این حزب در آرای جناح راست تقسیم شود.

فون اوندارزا می‌گوید: اگر Reform UK در بخش بزرگی از حوزه‌های انتخابیه در انتخابات عمومی آتی شرکت کند، ممکن است برای محافظه‌کاران هزینه زیادی به همراه داشته باشد.

اصلاحات بریتانیا خواستار پایان دادن به بی طرفی آب و هوا و به جای آن بی طرفی مهاجرت است. بر این اساس، تنها به اندازه تعداد مهاجرانی که از کشور خارج می شوند، باید به این کشور مهاجرت کنند.

رای دهندگان بالقوه این حزب عبارتند از حامیان برگزیت، طیف سنتی جناح راست حزب محافظه کار و رای دهندگان سابق حزب کارگر از طبقه کارگر.

بسیاری از افراد در طیف جناح راست از سوناک استقبال خوبی نمی کنند .گارنت می گوید او بسیار ثروتمند است. به گفته وی نخست وزیر دسترسی واقعی به شهروندان ندارد. به گفته وی به این موارد به اصطلاح بحران هزینه زندگی و تورم هم اضافه شده است.

فون اوندارزا می‌گوید: هدف کوتاه‌مدت اصلاحات بریتانیا فشار دادن محافظه‌کاران برای اتخاذ سیاست‌های راست‌گرایانه‌تر است.

در ادامه این مطلب آمده است: قبل از انتخابات مجلس عوام، انتخابات میان‌دوره‌ای در ولینگبورو، مرکز انگلستان، که قرار است در اواسط فوریه برگزار شود، می‌تواند نشان دهد که نفوذ اصلاحات بریتانیا چقدر بزرگ است: حوزه‌ای که در آن بسیاری از مردم به برگزیت رای دادند. محافظه‌کاران باید نگران یک صندلی واقعا امن در آنجا باشند.

فون اوندارزا همچنین گفت: انتخابات میان‌دوره‌ای معمولاً انتخاباتی است که در آن دولت‌ها مجازات می‌شوند. مشارکت رای دهندگان معمولا کم است. هیچ تغییری در ترکیب مجلس ایجاد نخواهد شد. در ولینگبورو حزب اصلاحات بریتانیا می تواند اولین موفقیت قابل احترام خود را به دست آورد - و محافظه کاران را بیشتر در بحران فرو برد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین