محسن خلیلی: بیرانوند ناجی ایران مقابل سوریه بود/ تعویض‌ها جواب نداد  

  4021112018 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیشکسوت فوتبال گفت: نبود مهدی طارمی در بازی برابر ژاپن تاثیرگذار است، البته ما یک تیم هستیم و فوتبال هم یازده نفره است، امیدوارم بازیکنان جای خالی او را در بازی با ژاپن پر کنند تا نبود وی احساس نشود.

محسن خلیلی در گفت و گو با ایسنا، درباره بازی ایران برابر سوریه در جام ملت های آسیا، اظهار کرد: بازی را خوب شروع کردیم و موقعیت های زیادی ایجاد کردیم، اما حریف را دست کم گرفته بودیم و تصور می کردیم که به راحتی می توانیم از سد سوریه عبور کنیم.

وی گفت: مشخص بود که هیچ کدام آمادگی مساوی در ۹۰ دقیقه بازی را نداشتیم. متاسفانه عدم هماهنگی بین خطوط سبب شد تا به حریف موقعیت بدهیم، شاید بی احتیاطی بازیکنان سبب شد تا بازی یک بر یک به پایان برسد. یک مقدار توپ کم رسیدن به مهدی طارمی در دقایقی از بازی باعث شد که وی عقب بیاید و عقب بودنش کار دست او و تیم ملی داد و مجبور شد که خطا کند.

او خاطرنشان کرد: میانگین سنی بالای تیم ملی و بازی ۱۲۰ دقیقه در بازی با ژاپن خود را نشان خواهد داد  و اگر بازی را در ۹۰ دقیقه نتوانیم تمام کنیم در وقت اضافه بدون شک بازیکنان از نظر بدنی تحلیل می روند و این ۱۲۰ دقیقه در آن بازی خودش را نشان می دهد.

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: همین که توانستیم این بازی را چه در ۹۰ دقیقه و چه در  وقت اضافه و پنالتی ببریم، نشان داد که تیم ملی شخصیت برد دارد و بین بازیکنان همدلی است که این اتفاق خوبی است. باز هم ناجی این برد در این دیدار علیرضا بیرانوند بود که پنالتی‌گیر قهاری است. همچنین پنالتی زنان درجه یک که در زمین حضور داشتند و با دقت بالا توانستند در  حساسیت بالای بازی توپ را وارد دروازه حریف کنند.

خلیلی در پاسخ به این پرسش که قبل از بازی گفته شده بود که سوریه حریف خطرناکی برای تیم ملی می شود، نظر شما در این خصوص چیست؟ افزود: اتفاقا حریف قدر و قدرتمندی نبود، از لحاظ کیفی و فنی سطح بیشتر بازیکنان این تیم از بازیکنان ما پایین تر بودند، شاید دست کم گرفتن این تیم و تعلل در ضربات آخر و این که خط حمله ما باید یک مقدار حریص‌تر و خودخواه تر باشد سبب شد تا بازی به پنالتی بکشد.

وی درباره تعویض های تیم ملی اظهار کرد: تعویض‌هایی که انجام شد روند بازی را نتوانست مثبت نشان دهد. سرمربی یک چیزی در تمرینات دیده که بازیکنان را جابجا کرده و مطمئنا خود سرمربی و هم بازیکنان از تعویض ها راضی نبودند. به هر حال همه تعویض ها و تاکتیک ها جور در نمی آید و بعضی وقت ها بازی این گونه گره می خورد.

خلیلی اضافه کرد: باید مثبت فکر کنیم و به آینده خوشبین باشیم و روی بازی مهمی که برابر ژاپن خواهیم داشت تمرکز کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که نبود طارمی برابر ژاپن چه تاثیری در روند بازی تیم ملی خواهد داشت، گفت: مطمئنا نبود مهدی تاثیرگذار است، البته ما یک تیم هستیم و فوتبال هم یازده نفره است، امیدوارم جای خالی او را در بازی با ژاپن پر کنند و نبود وی احساس نشود. خود طارمی از این مساله خیلی ناراحت بود و برد ژاپن می‌تواند این ناراحتی را از دل طارمی خارج کند. مطمئنا در این بازی، بازیکنان با آمادگی روانی بهتر و تمرکز بالاتری نسبت به سوریه بازی خواهند کرد زیرا این تیم را حریف قدری نمی دانستند چون سالیان سال به راحتی این تیم را شکست داده بودیم.

خلیلی در پایان در پاسخ به این پرسش که اگر ایران ژاپن را ببرد می تواند قهرمان جام ملت ها شود، افزود: مطمئنا قدرت اول مسابقات جام ملت ها در حال حاضر به خاطر نظم تاکتیکی، فنی و کیفیت بالای بازی و میانگین سنی ژاپن است. البته ایران هم جزو مدعیان قهرمانی است، اگر مدعی قدرتمندی همچون ژاپن را که این بازی در حقیقت فینال زودرس است، سپری کند کارش برای قهرمانی خیلی راحت تر خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۵۵۸۳۱۴:۳۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
این تفکر که بازی از عقب زمین شروع شود در بازی هنگ کنگ هم نشان داد اشتباه است. در حالیکه بازیکنان خط حمله و خط میانی کیفیت بالاتری از بازیکنان خط دفاع در حفظ توپ و پاسکاری دارند انگار دستوری به دروازه بان داده شده بود که توپ را نگه دارد و به نزدیکترین بازیکنان دفاع بدهد و آنها هم نتوانند ار یک سوم زمین جلوتر ببرند و توپ را لو دهند. در حالیکه بیرانوند استاد شروع مجددهای سریع است. این بار هم جَستیم ولی اگر تفکر حاکم بر بازی اصلاح نشود ژاپن با پرس شدید اجازه نفس کشیدن هم به ما نخواهد داد و با وادار کردن بازیکنان دفاع ما به اشتباه کردن، فرصتهای زیادی بدست خواهد آورد. ژاپنی ها هم که مثل هنگ کنگی ها و سوری ها کم تجربه نیستند!
ناشناس۳۳۷۵۷۰۸۱۶:۳۷:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بیرانوند پنالتی داد و خورد ولی در پایان جبران کرد.
ناشناس۳۳۷۵۹۴۲۱۹:۳۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بازیکن سوریه ای بد زد و حتی ناشی ترین دروازه بان هم می توانست این توپ رامهارکند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین