نظر ظریف درباره حمایت ایران از مقاومت/ انتقاد خاندوزی از تحمیل ناترازی به بودجه

  4021110075 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر ظریف درباره حمایت ایران از مقاومت/  انتقاد خاندوزی از تحمیل ناترازی به بودجه

 نظر ظریف دباره نقش ایران در حمایت از مقاومت

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق درباره طوفان الاقصی و حمله اسرائیل به غزه گفتگویی با وطن امروز داشته که بخش‌هایی از آن را می خوانید: 

«-اروپایی‌ها به یهودی‌ها خیلی ظلم کردند؛ هولوکاست را انجام دادند و قبل از آن در قرن پانزدهم، اسپانیایی‌ها، یهودی‌ها را اخراج کردند. همه اینها قبول اما در این بین مسلمان‌های فلسطین چه گناهی کردند؟ مگر جز این است که هر زمان یهودی‌ها را از هر جایی اخراج ‌کردند، مسیحی‌ها و مسلمان‌های فلسطین و منطقه با آغوش باز از آنها استقبال کردند و پذیرفتند؟ آیا گناه دیگری کردند؟

اما حالا کار به جایی رسیده که نه تنها اسرائیلی‌ها برای خودشان حق قائل هستند، بلکه می‌گویند فلسطینی‌ها باید به جای دیگری بروند! می‌گویند یک جزیره مصنوعی در دریای مدیترانه درست کنیم و اهالی غزه را به آنجا بفرستیم. 

-مردم فلسطین هستند که باید تصمیم بگیرند 7 اکتبر به نفع‌شان بوده یا به ضررشان. خیلی از روشنفکران ما می‌آیند و می‌گویند 7 اکتبر به کشتار انجامید و از این قبیل حرف‌ها می‌زنند. ما می‌توانیم همدردی کنیم اما تصمیم اینکه ۷ اکتبر درست بوده یا نه با مردم فلسطین است.

مردم فلسطین تایید کرده‌اند تصمیم 7 اکتبر درست بوده است، چون تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فلسطینی‌ها بعد از ۷ اکتبر از حماس بیشتر حمایت کردند. اگر معتقد بودند اقدام حماس غلط بوده که حمایت نمی‌کردند، لذا مردم فلسطین رای داده‌اند که ۷ اکتبر درست بوده و این حق آنهاست که رای بدهند.

-اسرائیل حداکثر تلاشش این است که جنگ را گسترش دهد؛ به این امید که آمریکا را هم وارد جنگ کند اما مقاومت تا به حال با هوشیاری مانع این اتفاق شده است. ضمن اینکه حزب‌الله توان دفاع از خودش را دارد، لبنان توان دفاع از خودش دارد و اسرائیلی‌ها هم این را به‌خوبی می‌دانند.

اسرائیل می‌خواهد بدون اقدام نظامی و با فشار یک امتیازی در لبنان بگیرد تا حداقل از بی‌آبرویی‌ای که در غزه برایش ایجاد شده فرار کند یا بتواند پای دیگران را نیز به جنگ بکشاند. خب! سیاست‌های عاقلانه‌ای توسط جبهه مقاومت اتخاذ شده و کماکان هم ادامه دارد ولی این به آن معنا نیست که جبهه مقاومت آمادگی دفاع از خودش را در لبنان نداشته باشد. 

موضوع بعدی آینده فلسطین و غزه است. به نظر بنده آنچه مهم است این است که منافع فلسطین و منافع مردم فلسطین باید در هر روندی در آینده حفظ شود. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهم که نقش تاثیرگذاری در منطقه دارد و همه هم به آن اذعان دارند، باید نقش فعالی ایفا کند. بالاخره هر جنگی تمام‌شدنی است.

جنگ یک برآیندی دارد و شما باید در آن‌ برآیند حضور داشته باشید و به نظر بنده جمهوری اسلامی باید حضور فعال داشته باشد در اینکه قرار است چه اتفاقی بیفتد، نباید جمهوری اسلامی نقش حاشیه‌ای ایفا کند، بلکه باید نقش مستقیم در هر روندی که می‌خواهد شکل بگیرد ایفا کند.

به نظر بنده این یک تصمیم راهبردی است. جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین حامی مقاومت است. جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین حامی مردم افغانستان بود و سال 2001 نقشی مستقیم به نفع مردم افغانستان ایفا کرد. سال 2003 بزرگ‌ترین حامی مقاومت عراق بود و به نفع مردم عراق نقش مستقیم ایفا کرد.

به نظر بنده جمهوری اسلامی نقش مستقیمی هم باید به نفع مردم و آینده فلسطین ایفا کند. الان در یک برهه حساس هستیم؛ اینکه تصمیم بگیرند در آینده برای فلسطین چه اتفاقی خواهد افتاد. غربی‌ها حتما نمی‌توانند تصمیم‌شان را به مقاومت تحمیل کنند اما می‌توانند برای مقاومت هزینه ایجاد کنند. جمهوری اسلامی می‌تواند مانع شود که نه تنها آنها هزینه ایجاد کنند، بلکه مقاومت بتواند از این وضعیت دستاورد داشته باشد.

با توجه به پیچیدگی معادله و با توجه به اهمیت موضوعاتی که در این معادله وجود دارد، تحولات غزه [در انتخابات آمریکا] تاثیرگذار خواهد بود. اینجا نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی حتی اهمیت بیشتری می‌یابد.

یعنی در این پیچیدگی معادله، جمهوری اسلامی می‌تواند نقش مهمی در حمایت از مقاومت داشته باشد. این را تاکید می‌کنم؛ هر جا جمهوری اسلامی وارد صحنه بین‌المللی شده، در حمایت از مردم بوده و این به جمهوری اسلامی قدرت می‌دهد، چون مقاومت نیابتا از سوی جمهوری اسلامی عمل نمی‌کند، بلکه اصالت دارد و حمایت جمهوری اسلامی هم حمایت نیابتی نیست، بلکه حمایت اصالتی است. جمهوری اسلامی در حمایت از مقاومت در صحنه سیاسی و مذاکراتی می‌تواند نقش‌آفرینی کند.»

***

انتقاد خاندوزی از تحمیل ناترازی به بودجه توسط مجلس

به گزارش مهر، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نشست خبری به لایحه بودجه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: تلاش دولت در بودجه‌ریزی این بوده که کمترین مقدار ناترازی را به کشور تحمیل کند. در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده نیز تلاش کردیم تا درآمدها به صورت واقعی پیش‌بینی شود. اما شاهد بودیم که برخی تغییرات در مجلس شورای اسلامی رقم خورد که این اقدام هدف‌گذاری‌های مهم مانند مهار تورم را با ابهام مواجه می‌کند.

خاندوزی اضافه کرد: همچنین مصارفی به بودجه اضافه شد که درآمدهای پایدار برای تحقق آن‌ها در دسترس نیست. قطعاً اگر درآمدهای پایدار برای تأمین مصارف وجود داشت، دولت از مصوبات مجلس استقبال می‌کرد، اما مسئله این است که منابع پایدار غیر تورم زا برای این مصارف وجود ندارد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: امیدواریم در مراحل پایانی بررسی بودجه سال آینده، تجدید نظر نسبت به تحمیل ناترازی‌ها رقم بخورد.

خاندوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر بار مالی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی مجلس در بودجه سال آینده گفت: برخی مصوبات مجلس در بودجه سال ۱۴۰۳ ث با اخذ نظر دولت بود که یکی از آنها افزایش ۱۸ تا ۲۰ درصدی حقوق کارمندان بود که برای آن منبع پایدار درآمدی شناسایی شد؛ اما برخی از مصوبات مجلس متکی بر درآمدهای پایدار نیست؛ تحمیل کسری به بودجه، منجر به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم می‌شود و با اصل ۷۵ قانون اساسی هم در تعارض است.

ادعای روزنامه دولت درباره تاثیر انتخابات بر مصوبات بودجه‌ای مجلس

ایران نوشت: «با وجود توصیه‌های عالی‌ترین مقامات کشور و درخواست‌های مکرر رئیس قوه مجریه، بودجه‌ای که تا این لحظه به تصویب مجلس رسیده است کسری بودجه کم‌سابقه‌ای را پیش روی کشور گذاشته است؛ کسری بودجه‌ای که در کلیت امر ناشی از جاری شدن رویکردهای متعارض نمایندگان نسبت به مصوبات درآمدی و هزینه‌ای بودجه است...

تنها در دو ساعت پایانی بررسی بودجه و در جریان تصویب برخی پیشنهادات نمایندگان حدود 340 هزارمیلیارد تومان بار اضافه به هزینه‌های بودجه 1403 اضافه شد...

اگر چه ممکن است نزدیک شدن به موعد انتخابات مجلس دوازدهم و تلاش طیفی از نمایندگان برای جلب رأی، نوعی نیت‌خوانی نامستند تلقی شود اما باید گفت فهرست تکالیفی که ظرف 2 ساعت آن هم در آخرین جلسه بررسی بودجه از سوی نمایندگان بر عهده دولت گذاشته شد و طیف اقشاری که مخاطب اثرات کوتاه‌مدت این تکالیف قرار می‌گیرند، نشان از آن دارد که نمی‌توان افتادن سایه سنگین انتخابات بر بودجه 1403 را نادیده گرفت.

افزایش اعتبارات تخصیص داده شده برای تأمین تسهیلات مسکن اقشار مختلف، افزایش حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان به میزان 2 درصد بیش از پیشنهاد 18 درصدی پیشنهادی دولت، افزایش تسهیلات تخصیص داده شده برای ازدواج و فرزندآوری در کنار افزایش بودجه سنواتی سازمان صدا و سیما به میزان 58 درصد از جمله مواردی بود که از این جهت قابل تأمل بود»

***

توضیح ستایشی درباره پرونده رائفی‌پور

به گزارش ایسنا، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره احضار علی اکبر رائفی پور گفت: او از سوی دادسرای تهران دعوت شده بود و از ایشان نسبت به مسایل گفته شده‌اش، مطالبه اسناد و مدارک شد.  اسناد اخذ شده است و مقام قضایی در حال بررسی اسناد است و چنانچه به تصمیم برسد اطلاع رسانی می‌شود.‌

***

انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از سخنان اخیر باهنر 

اعتماد درباره ادعای محمدرضا باهنر مبنی بر زندگی یومیه مردم چین با یک دلار نوشت: «چرا دعوت به چنين زندگي‌اي مي‌كنند؟ مگر رفاه و در آسايش بودن في‌نفسه مذموم است؟ در كجاي دين و عرف نهي شده است؟ درست است كه در زمان عسرت، مردم بايد تحمل كنند. صبر پيشه سازند.

ولي مگر غير اين مردم ايران زمين طي دهه‌هاي اخير، كردار دگر هم داشته‌اند؟ خواسته و ناخواسته با همه داشتي و ناداشتي‌ها ساختند. به اندازه توانشان با دولت‌هاي مختلف همراهي كردند. چه با اراده و چه بي‌اراده شخصي يا گروهي. ولي اينكه از در نصيحت يا خداي ناكرده عتاب و دستور، بشنوند كه چنين بايد باشند؛ از انصاف به دور است...

 بارها شاهد مثال‌هايي از اين دست هستيم. كه بنزين مثلا در كشورهاي اطراف چه قيمتي است و اينجا چند است؟ يا يك بطري آب معمولي چه اندازه قيمت دارد؟ چرا يك‌بار هم نمي‌گوييم ميزان دستمزد و نرخ تورم آن مكان‌هاي مقايسه‌اي چند است؟

ثبات قيمتي براساس متغير‌هاي اقتصادي چه جايگاهي دارد و نمونه‌هاي فراواني از اين دست كه از كفر ابليس و زهد اسفنديار هم معروف‌تر است. 

***

برگزاری جلسات انتخاباتی اصلاح‌طلبان با نزدیکان لاریجانی و روحانی

جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با ایسنا درباره فعالیت انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه، اظهار کرد: ما جلسات متعددی با برخی گروه‌های اطلاح‌طلب و اصولگرای معتدل داشته‌ایم که برخی احزاب حضور جدی و برخی احزاب حضور منفعل در این جلسات داشته‌اند. در مجموع تلاش ما این بوده است که برای ارائه لیست با این احزاب به توافق برسیم اما ردصلاحیت‌ها و کاهش داوطلبان موجب ایجاد خللی در توافقات شد.

وی ادامه داد: اعتدال و توسعه با حزب کارگزاران سازندگی، اعتمادملی، ندای ایرانیان و خانه کارگر و مجموعه اصولگرایان معتدل نزدیک به علی لاریجانی و نمایندگان ادوار به مدیریت منصور حقیقت‌پور جلسه دارد.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: فعلا توافق اعتدال و توسعه با سایر احزاب و جریان‌ها با توجه به ردصلاحیت‌ها متوقف شده و تصمیم‌گیری به بعد از ۱۹ بهمن که نتایج نهایی بررسی ردصلاحیت ها توسط شورای نگهبان اعلام خواهد شد ، موکول شده است.

هروی در پایان درباره احتمال ارائه لیست مشترک، گفت: با توجه به شرایطی که بوجود آمده است، ائتلاف برای حزب ما ضرورتی سیاسی است.

***

شریعتی :شفاف باشید 

مالک شریعتی نماینده تهران در گفتگو با فارس درباره دریافت خودروی شاسی بلند توسط نمایندگان مجلس به فارس گفت : «به‌عنوان یک نماینده عادی که در مجلس هیچ سمتی ندارم و قاطعانه می‌گویم که خودم نگرفته‌ام، اگر مسئولیتی در مجلس داشتم حتماً می‌گفتم که باید اعلام شود چه کسانی این خودروها را دریافت کرده اند.

البته برخی از دوستان ما در کمیسیون اصل ۹۰ به این معتقد هستند که تخلفی نبوده است. امکانی بوده است که نمایندگان از آن استفاده کردند و معتقد بودند نباید آبروی افراد را ببریم. این نظر در کمیسیون اصل نود طرفدار دارد. گرچه گزارش کمیسیون اصل ۹۰ نیز تقدیم هیات رییسه مجلس شده است. گزارشی که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بررسی کرده است سایر دستگاه‌ها را هم مورد بررسی قرار داده است. حرف آن‌ها این است که سازمان اداری مجلس دخالتی در این امور نداشته است...

آن چیزی که مسجل است هم نماینده داخل لیست است و هم بستگان نمایندگان وجود دارد. مشاورین و معرفی‌شدگان نیز در این لیست هستند. بعضی از نمایندگان بیش از دو خودرو دریافت کردند که به نظر بنده همه این موارد رانت و خلاف شان نمایندگی تراز انقلاب است...

اگر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان قوی بود می‌توانست این کار را زودتر دنبال کند. کمیسیون اصل ۹۰ باید این کار را می‌کرد. حرف من به این دوستان این بود که شما گزارش کمیسیون را منتشر کنید. اول گزارش هم این نکته را بنویسید که ارزیابی ما این است که تخلف نبوده است.

مگر نمی‌گوییم شفافیت، بگویید من نماینده از امکانات دولتی چه استفاده‌هایی می‌کنم؟ حقوق من چقدر است؟ امکانات چقدر است؟ مگر قانون برنامه ششم نگفته است که حقوق کارمندان دستگاه اجرایی شفاف در سامانه ثبت شود. یک‌بخشی از شفافیت همین موارد است. اگر می‌گویند تخلفی نبوده است بیایند و با صراحت بگویند که گرفته‌اند.»

***

انتقاد سردار جوانی از تخریب شورای نگهبان

سردار یدالله جوانی،  معاون سیاسی سپاه در فارس نوشت: «تخریب‌کنندگان نهاد محافظ قانون اساسی را می‌توان در سه گروه دسته‌بندی کرد:

 ۱‌ـ دشمنان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی.

۲‌ـ کسانی که از یک‌سو با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی فاصله داشته، اما از دیگر سو به ورود به ساختار قدرت در جمهوری اسلامی میل دارند.

۳ـ دسته سوم از مهاجمان به شورای نگهبان، کسانی هستند که از ابتدا انقلابی یا انقلابی‌نما بوده و چه‌بسا به دلیل همین ویژگی‌ها، بارها با تأیید همین شورا و از طریق انتخابات به ساختار قدرت وارد شده‌اند، اما در گذر زمان با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی فاصله گرفته یا فاصله آنان و بی‌اعتقادی‌شان به این ارزش‌ها آشکار شده و صلاحیت‌های خود را برای تصدی مسئولیت در جمهوری اسلامی از دست داده‌اند...

 کسانی که صلاحیت آنان تأیید نشود، نسبت به عمل شورای نگهبان به مخالفت دست زده، خود را محق دانسته و اقدام شورای نگهبان را خلاف قانون یا اقدامی جناحی و سیاسی توصیف می‌کنند.

گروه سوم به دلیل سابقه خود، بیش از گروه اول و دوم قدرت به چالش کشیدن شورای نگهبان را دارند. البته کار شورای نگهبان در اقناع افکار عمومی، در قبال عملکردش در برابر اقدامات تخریبی گروه سوم، کاری بسیار دشوار است. برای نمونه، کسی که در چندین دوره از انتخابات، با تأیید همین شورا، به پست‌های کلیدی نظام دست یافته و اکنون صلاحیتش از سوی همین شورا رد می‌شود، به راحتی می‌تواند موضع شورا را حداقل در ذهن‌ بخشی از جامعه با چالش مواجه کند.

این چالش‌سازی برای شورای نگهبان و متهم‌سازی آن به رفتار جناحی و سیاسی حزبی، آن‌گاه جدی‌تر می‌شود که افراد ردّصلاحیت شده، با محدودیت‌های شرعی و قانونی این شورا در انتشار اسناد و مدارک آشنا باشند. در چنین مواردی چه بسا افراد ردّصلاحیت شده، با اصرار و تأکید بر اینکه شورا دلایل ردش را به مردم بگوید، می‌خواهند خود را واجد صلاحیت دانسته و عملکرد شورا را فاقد وجاهت قانونی و شرعی معرفی کنند...

شورای نگهبان با شش فقیه و شش حقوقدان، در پیشگاه خداوند متعال و ملت ایران مسئولیت دارد و اگر کسی صلاحیت لازم را ندارد یا اگر هم در گذشته داشته و اکنون از دست داده، باید طبق قانون به وظیفه‌اش عمل کند. مردم با اعتماد به شورای نگهبان، رأی می‌دهند.

برای نمونه، کسی که در دوره مسئولیت خود نشان داده است به هر دلیل، تحت فشارها یا جریان نفوذ یا انگیزه‌های شخصی، حاضر است روی قدرت دفاعی کشور معامله کند و به خلع سلاح کشور تن بدهد، آیا صلاحیت لازم برای تصدی دوباره مسئولیت در سطوح بالا را دارد؟»

دیدگاه کاربران

جواد پیهانی۳۳۷۳۸۷۳۲۳:۰۲:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
دراظهارات ظریف پاسخ به یک سوال را بسیار دشوار میکند .اول اینکه اسراییل اشغالگروجنایت کار است برای هیچ کس پوشیده نیست .اماباتوجه به توانایی وقساوت.این رژیم طوفان الاقصی بااین همه خسارات جانی ومالی برای حماس چه دستاوردی داشته؟
ناشناس۳۳۷۳۹۷۲۰۲:۰۸:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بابا خوب دکتر ظریف هم جواب همین سوال رو داده دیگه، می‌گه اولا باید مردم فلسطین در این باره نظر بدن، دوما در تمام نظرسنجی‌ها محبوبیت حماس بعد از ۷ اکتبر بیشتر شده، یعنی مردم فلسطین که وسط ماجرا هستن، با دو دو تا چهارتایی که باخودشون کردن، به این نتیجه رسیدن که کار حماس درست بوده!
ناشناس۳۳۷۴۰۵۴۰۷:۰۹:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
چون رانت خودرویی نمایندگان معلوم نشد نمایندگان فعلی مجلس شانس کمی برای انتخاب مجدد دارند
ناشناس۳۳۷۴۰۶۵۰۷:۱۹:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
مشکل‌ظریف‌اینجاست‌که‌تاریخ‌روازکتاب‌های‌یانکی‌هاوانگلیسی‌هااستخراج‌کرده ظریف‌هولوکاست‌رونه‌تنهانفی‌نمیکنه‌بلکه‌همونطورکه‌امپریالیست‌وصهیونیست‌گفته‌ونوشته‌ودیکته‌کرده‌بیان‌میکنه! ایشون‌میگه‌فلسطینی‌هاازیهودی‌های‌رانده‌شده‌استقبال‌کردند! تجاوزواشغال‌وغصب‌فلسطین‌توسط‌آدمکش‌های‌یهودی‌صهیونیستی‌روباورنداره ظریف‌که‌اخیراًباصدای‌بلندورگ‌های‌متورم‌به‌لزوم‌عدم‌ورودایران‌به‌امورفلسطین‌وسوریه‌وعراق‌وافغانستان‌ویمن‌تاکیدمیکردوجمهوری‌اسلامی‌رومتهم‌به‌دخالت‌میکردوبه‌خیال‌خودش‌اززبان‌قریب‌به۹۰میلیون‌ایرانی‌میگفت‌مردم‌خسته‌شده‌اندازجنگ‌ودخالت‌و...... امروزامادستوربه‌ورودوحضورفعال‌ایران‌میده! این تنها یه نمونه از نبوغ فکری رفتاری و عملی این جناب در ردای وزیر خارجه سابق و استاد فعلی دانشگاهه
ناشناس۳۳۷۴۴۷۷۱۲:۵۰:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ظریف اگه هرچی کمتر حرف بزنه ظاهرش بیشتر حفظ میشه
ناشناس۳۳۷۴۲۵۰۱۰:۱۳:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
دستاوردش رفتن آبروی اسرائیل در جهان و مطرح شدن دوباره مسئله فلسطین به عنوان یک جنایت جاری، و عدم امکان قربانی کردن بی سر و صدای حقوق فلسطینیان توسط اعراب خائن به پای برقراری رابطه با سگ هار رانده شده از اروپاست.
ناشناس۳۳۷۴۲۷۴۱۰:۲۸:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
آخرش معلوم نشد نظر ظریف مهمه یا نه.
ناشناس۳۳۷۴۴۸۹۱۲:۵۹:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
برای یه عده مهمه، برای یه عده دیگه نه، الان این مطلب رو برای اونایی که نظر ظریف براشون مهمه نقل کرده که بگه بیا، اینم نظر دکتر ظریف!!
ناشناس۳۳۷۴۴۹۱۱۳:۰۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
چیکار به بقیه داری؟ الان نظر دکتر ظریف برای خودت مهمه یا نه؟ اگه مهمه دقت کن اگه نیست ولش کن!
ناشناس۳۳۷۴۵۰۱۱۳:۰۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نتانیاهو بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد مقام معظم رهبری هم فرمودند رژیم صهیونیستی 25 سال اینده را نخواهد دید.
ناشناس۳۳۷۳۸۹۵۲۳:۳۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اگر رائفی پور محکوم نشد و نماینده مورد نظر هم محکوم نشد چه میشه؟
ناشناس۳۳۷۴۰۰۹۰۳:۳۷:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
میشه مثل همیشه!!
ناشناس۳۳۷۳۹۰۴۲۳:۳۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۷۴۰۷۳۰۷:۲۷:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
باهنر توصیه به زندگی 1 دلاری میکنه در صورتیکه هنوز میزان ثروت و درآمد و منابع درآمدی خودشو اعلام نکرده
ناشناس۳۳۷۳۹۱۱۲۳:۴۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
افشاگری آقای رائفی پور در مورد دریافت ۱۴۰ سکه توسط یکی از نمایندگان باید مشخص شود
ناشناس۳۳۷۳۹۱۴۲۳:۴۷:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
برخی سیاسیون امتحان پس داده و رفوزه چرا دوباره به خود اجازه داده اند کاندید شوند
ناشناس۳۳۷۴۳۱۵۱۰:۵۱:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
از دید ونظر شما رفوزه شده اند باید به همه افراد و گروه ها حتی مخالف اجازه حضور داد این مردم هستند انتخاب میکنند
ناشناس۳۳۷۳۹۶۶۰۱:۴۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
همیشه گفته اند که چاقو دسته خود را نمی برد، حالا اعضای کمیسیون اصل نود که باید حامی مردم باشند، این گفته را ثابت کردند، یعنی گفتند نمایندگانی که فیدلیتی گرفته اند ، خلاف نکرده اند. جناب سردار یداله جوانی تمام نوشته شما بر سه فرض غلط و غیر قابل قبول برای حمایت از شورای نگهبان بنا شده است. شورای نگهبان باید مسئولیت تایید صلاحیتهای خود را بپذیرد. این شورا باید دائما بر اعمال و رفتار تمام آنانی که تایید صلاحیت کرده است نظارت کند و بدون هیچ اغماضی افرادی که در زمان مسئولیت خلاف میکنند، مانند گرفتن فیدلیتی و سکه و زمین و باغ و آپارتمان و ..... برای خود و وابستگانشان، فورا صلاحیتشان را رد و آنان را برای محاکمه و مجازات به قوه قضاییه معرفی نماید.
الف ر۳۳۷۴۰۹۲۰۷:۵۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بودجه بدون مطالعه بار سنگینی بدوش مردم است با اضافه کردن یک درصدبر ارزش افزوده این هنر نیست بحث انتقال مالیات را بعلت کم سوادی نادیده گرفته شد همین چند روز قبل من برای تعمیر تلویزیون 13 ساله قبل برای باز بسته کردن 700 هزار تومن مطالبه کردند وقتی اعتراض کردم تعمیر کار گفت من دارم کلی مالیات میدم پس افزایش مالیات کار هنرمندانه نیست
علی۳۳۷۴۱۰۹۰۸:۰۲:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
من تعجب هستم چرا الف اظهارات این وزیر خارجه ای که معلوم است وابسته به چه کسانی در دنیا هست و کارنامه ای سیاه بنام برجام نافرجام را برای ایران و ایرانی رقم زد را چاپ می‌کند و وقت افراد را تلف می‌کند!!!!!!!!!
ناشناس۳۳۷۴۲۵۳۱۰:۱۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حالا علی آقا چرا خودت وقتت رو برای خوندن نظر ارزشمند دکتر ظریف صرف کردی؟
ناشناس۳۳۷۴۳۱۴۱۰:۴۹:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ظریف نظیر ندارد .
ناشناس۳۳۷۴۴۹۳۱۳:۰۱:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
واقعا هیچکس توی دنیا نمی‌تونست مهمترین قرارداد معاصر کشورش رو بدون خوندن امضا کنه و یه عده هم همچنان ازش طرفداری کنن!
ناشناس۳۳۷۴۴۹۵۱۳:۰۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
چقدر شبیه دکتر روحانیه! اون هم نظیر نداره!
علی۳۳۷۴۱۲۷۰۸:۳۲:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
اگر همه به قانون تمکین کنند مشکل کشور کمتر خواهد شد مخصوصا آنهایی که در قدرت حضور داشته و امتحان خود را نزد افکار عمومی درست یا نادرست پس داده اند
مصطفی۳۳۷۴۳۱۰۱۰:۴۵:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به نظرم شورای نگهبان باید بدون توجه به فضاسازی ها و تخریب هایی که علیه اش می شود مصوبات تورم زا نمایندگان که با هدف کسب رای در انتخابات انجام شده را رد کنند و اجازه تصویب و اجرایی شدن را ندهند .
ناشناس۳۳۷۴۴۰۲۱۲:۰۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
دکتر ظریف کاملا منطقی تحلیل کرده و من با تمام حرف هایش موافقم به جز یک مورد. این که واکنش مردم فلسطین به حمله طوفان الاقصی حمایت بوده. بله شاید هم این مورد درست باشد اما سوال این هست که این همه پرسی کی صورت گرفته؟ قبل از شروع طوفان یا پس از،آن؟ به احتمال قریب به یقین این همه پرسی پس از طوفان الاقصی صورت گرفته و خب با این حجم از کشته شدگان باید چنین واکنشی از سوی بازماندگان انتظار داشت!این که طرف خانواده خودش را از دست بدهد او را مجاب می کند تا از این طوفان حمایت کند چه اگر غیر از این راه را انتخاب کند احساس خیانت به کشته شدگان لحظه ای رهایش نمی کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

    22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

    آخرین عناوین