مظلوم‌نمایی‌های نخ‌نما شده/ چرا برخی برای تروریست‌ها مویه می‌کنند؟

گروه سیاسی الف،   4021109052 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

برخی از افراد و جریان‌ها در شبکه‌های اجتماعی با مظلوم‌نمایی تروریست‌های وابسته به اسرائیل و مویه برای آن‌ها، سعی دارند که روایت وارونه‌ای از روال دستگیری و مجازات آن‌ها ارائه دهند تا بدین ترتیب موجب بدبینی جامعه به نهادهای امنیتی و قضایی و متعاقباً بالابردن هزینه برخورد با این‌گونه افراد شوند.

مظلوم‌نمایی‌های نخ‌نما شده/ چرا برخی برای تروریست‌ها مویه می‌کنند؟

به گزارش الف، صبح دیروز چهار نفر از اعضای تیم عملیاتی اسرائیل به دار مجازات آویخته شدند. بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه‌قضائیه، محمد فرامرزی، محسن مظلوم، وفا آذربار و پژمان فاتحی افرادی بودند که حکم محکومیت آن‌ها به اجرا درآمد و اعدام شدند. اما مطابق معمول که برخورد و مجازات با تروریست‌ها با فضاسازی‌های بسیاری مواجه می‌شود، این بار هم عده‌ای در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی این اعدام را به مسائل سیاسی مرتبط کرده در حالی که بررسی روال پرونده این افراد حاکی از جرایم امنیتی و اقدامات تروریستی از جمله بمب‌گذاری‌های آنان در مراکز حساس کشور است.

* از بازداشت تا صدور حکم اعدام

مردادماه سال ۱۴۰۱ بود که وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای از دستگیری تیم عملیاتی موساد در کشور خبر داد و اعلام کرد:‌ «یک تیم عملیاتی مرتبط با سرویس موساد که از مسیر اقلیم کردستان عراق به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند و قصد انجام عملیات بمب‌گذاری در یک کارخانه تولید تجهیزات وابسته به وزارت دفاع در اصفهان را داشتند، قبل از عملیات، توسط سرباز‌های گمنام امام زمان (عج)، دستگیر شدند.»

پس از بازداشت چهار متهم پرونده به نام‌های محمد فرامرزی (سرتیم و هدایتگر تیم)، محسن مظلوم (مسئول نگهبانی از اطراف رانندگی و پشتیبانی تیم)، وفا آذربار (برادرزاده عبدالله آذربار، نفر دوم گروهک کومله که وظیفه جاگذاری بمب‌ها را در سوله مربوطه بر عهده داشت) و پژمان فاتحی (مسئول رفع موانع و درگیر شدن با افراد در صورت بروز مشکل) روال بررسی و تحقیقات پرونده آغاز و پس از جمع‌آوری ادله و مستندات در دادسرا، پرونده به دادگاه انقلاب ارجاع شد که در نهایت دادگاه انقلاب این چهار متهم را به اعدام محکوم کرد. از آنجایی که حکم صادره قابل فرجام‌خواهی بود، وکلای تسخیری متهمین درخواست فرجام‌خواهی کرده و پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد امادر نهایت  دیوان‌عالی کشور حکم دادگاه انقلاب را تایید و بدین ترتیب این چهار نفر اعدام شدند. 

* مظلوم‌نمایی‌های نخ‌نما شده

دلایل بازداشت و اعدام این چهار تروریست و روال بررسی پرونده به‌قدری واضح است که جای شک و شبهه‌ای در آن باقی نمی‌ماند. رصد اطلاعاتی محکومین توسط وزارت اطلاعات و مستندسازی جرایم در جهت انفجار یک مرکز نظامی، همکاری با حزب تروریستی کومله، توضیحات قوه‌قضائیه در خصوص روال تحقیقات و اتهامات مطروحه در دادگاه، ادوات و سلاح‌های به‌دست‌آمده از این چهار نفر و اقرار آنان که صراحتاً به آموزش عملیاتی زیر نظر موساد اشاره کرده و از نیت قبلی و آگاهانه خود برای بمب‌گذاری پرده برداشتند، حاکی از قطعیت جرایم و اثبات حکم آنان است. اما از آن‌جایی که از سوی عده‌ای هر اقدام دستگاه‌های امنیتی و قضایی با واکنش‌های غیرعقلانی و مظلوم‌نمایی‌های نخ‌نما شده مواجه می‌شود، برخی از وابستگان این افراد و جریانات معاند در خارج از کشور سعی کردند روایت دیگری را از این حکم و اعدام تروریست‌ها ارائه دهند؛ اقدامی که ممکن است برای برخی شائبه سیاسی‌بودن احکام صادره را ایجاد کند اما همه دلایل موجود خط بطلانی به‌روی این ادعاها و مظلوم‌نمایی‌ها می‌کشد.

هدف این مویه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و تصویرسازی کذایی از دستگاه‌های امنیتی و قضایی، بالابردن هزینه مقابله و اعدام تبهکارانی است که در صورت کوچک‌ترین فرصت با اقدامات تروریستی خود جان مردم ایران را گرفته و کلیدی‌ترین مراکز کشور را منهدم می‌کنند و از این روست که پس از هر برخورد و مجازاتی، بخشی از فضای مجازی به تسخیر حامیان تروریست‌ها در می‌آید. در همین پرونده مشاهده شد که برخی مدعی شدند این حکم قوه‌قضائیه مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ بوده و اعدام این افراد سیاسی است در صورتی که دستگیری تروریست‌های وابسته به موساد یک ماه پیش از وقوع اغتشاشات رخ داده و کاملاٌ مشخص است که هدف اصلی این سم‌پاشی‌ها و منطبق‌کردن این حکم بر التهابات رخ‌داده سال گذشته در مناطق کردنشین کشور، انحراف افکار عمومی است.

یکی از راه‌هایی هم که می‌تواند موجب حساسیت و حس ترحم جامعه را برانگیزد، مظلوم‌نمایی است و به‌همین دلیل است که همسر یکی از این تروریست‌ها مقابل دوربین نشسته و با گریه‌کردن سعی می‌کند او و دیگر تروریست‌ها را بی‌گناه جلوه دهد. این روشی نخ‌نما شده و ناکارآمد است و پیش از این هم آزموده شده اما از آنجایی که اذهان بخشی از جامعه توسط رسانه‌های غربی به تسخیر درآمده و ماهیت وقایع به گونه دیگری بازنمایی می‌شود، باید در وهله اول به روشنگری پرداخت و با استناد به دلایل آشکار موجود، این سناریوی مظلوم‌نمایی را رسوا کرد. علاوه بر این، ضرورت دارد که نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی همان‌گونه که تاکنون نشان داده‌اند، همچنان در جهت مقابله و اشد مجازات با تروریست‌ها ثابت قدم باشند و این هجمه‌های مجازی کوچک‌ترین خللی در عزم و اراده آنان ایجاد نکند.

*مستندی از رصد و بازداشت تیم عملیاتی اسرائیل در ایران

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۳۲۵۵۱۱:۴۱:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
شما که دارید تروریست و جاسوس و خرابکار را محاکمه می کنید اسناد و مدارک و فیلم ها را منتشر کنید و با حضور وکیل و دادگاههای غیر محرمانه با حضور خبرنگاران محاکمه کنید که اعتماد مردم بیشتر شود
ناشناس۳۳۷۳۳۸۳۱۳:۳۵:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بهانه های مسخره تر می آورید
ناشناس۳۳۷۳۴۰۵۱۳:۵۲:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اگر منظور از مردم تو و امثال تو هست چرا وقتی دادگاه یا اعترافی پخش میشه هم راضی نیستید ؟؟ میگید دادگاه فرمایشی! اعترافاتشون اجباریه !! امثال تو هیچی راضیشون نمیکنه چون ذهنتون رو دادید دست رسانه های مزدور فارسی زبان نمونه هم زیاده برای مهسا گفتید فیلم رو پخش کنید پخش کردن گفتید کامل نیست تقطیع شده است برای آرمیتا گراوند گفتید چرا فیلم داخل مترو رو پخش نمیکنید گفتن این نوع واگن ها دوربین نداره دوستاش مصاحبه کردن گفتن والله بالله خودش افتاد گفتید تهدیدیشون کردن و تحت فشار به دروغ گفتن آرمیتا خودش افتاده!! دقیقا به کدوم ساز شما برقصن ؟؟؟؟
ناشناس۳۳۷۳۴۰۸۱۳:۵۷:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
باید فیلم‌ها رو درب منزل تقدیم کنن یا انتشار در فضای مجازی هم کافیه!؟ آخه الان کلی فیلم از اقداماتشون توی اینترنت موجوده!
ناشناس۳۳۷۳۴۴۵۱۴:۳۲:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
شما نمی خواد نظر بدی آنقدر از اینها زیاد شده که بخوان دادگاه همشونو نشون بدن باید یه کانال دیگه بزنن
ناشناس۳۳۷۳۴۹۵۱۵:۲۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
همه ش اومده بیرون - کمی جستجو کنی هستش
ناشناس۳۳۷۳۵۲۱۱۵:۴۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
در هیچ کجایی دنیا جزئیات چنین دادگاهی ارائه نمی شود. حتی فیلم اعتراف هم پخش نمی شود، فقط در ایران این حرفها هست!!!
ناشناس۳۳۷۳۶۵۰۱۸:۰۰:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
مدرک ؟ بیشتر از اونهمه اعتراف و فیلم و هماهنگی و آموزش موساد و ... ؟
ناشناس۳۳۷۳۶۵۱۱۸:۰۱:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
باید هرکی از این تروریستها دفاع میکنه هم دستگیر و محاکمه بشه ؛ کجای دنیا یک مشت وطن فروش میتونن آزادانه از تروریستها دفاع کنن ؟
ناشناس۳۳۷۳۲۶۰۱۱:۴۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
دادگاه را علنی برگزار می کردید؟
ناشناس۳۳۷۳۳۸۵۱۳:۳۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
شما از رسانه دشمن خودت فاصله گرفتی؟!!
ناشناس۳۳۷۳۲۶۷۱۱:۵۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بريدن سرهاي پاسداران را در پاوه و صدها مورد قتل وحشيانه مذهبي ها در شهرهاي مختلف كردستان توسط كومله را فراموش نميكنيم.
ناشناس۳۳۷۳۶۴۸۱۷:۵۷:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
این وحوش نئاندرتال ، به خاطر یک مشت دلار که موساد جلوشون میریزه ، حاضرن صدها ایرونی رو بکشن ، مثل جنایت کرمان .
ناشناس۳۳۷۳۳۱۶۱۲:۴۱:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
هرکی کار جاسوس تروریستها رو توجیه کنه و شک و تردید ایجا کنه در جنایاتشون شریکه و باهاشون محشور میشه
ناشناس۳۳۷۳۷۵۸۲۰:۱۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
چرا دوست دارید مردم را دو دسته کنید؟ ما همه قلبمان برای کشورمان می تپد. این وسط هم ممکن است برای عده ای سوال و ابهام پیش آید. کمی آرام تر دوست من.
ناشناس۳۳۷۳۳۴۶۱۳:۱۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
مرگ بر تروریست های کومله
ناشناس۳۳۷۳۳۷۸۱۳:۳۲:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
فقط اعدام برای تروریستهای تجزیه طلب ووطن فروش جواب می دهد،از ضجه هایشان در رسانه ها معلوم شد که اعدام بهترین کار است، مماشات با این جنایتکاران یعنی خیانت به ملت ومملکت
ممدجفر۳۳۷۳۴۰۹۱۳:۵۹:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
خب این حمایت‌های بی شرمانه از افراد تروریست و بمبگذار دلیل داره. اینها همگی اکثرشون مزدوران حقوق بگیر موساد اسرائیل و تعداد کمی هم وابسته به سازمان سیا آمریکا هستن که برای خرابکاری و بحران سازی و ترور ماموریت دارن وقتی توسط ارکان امنیتی و اطلاعاتی دستگیر میشن همون صهیونیستها برای حمایت از مزدوران و جیره خورهاشون دست به کار میشن و به تعدادی وطن فروش و لی وطن داخلی و خارجی دوباره پول‌های هنگفت میدن که علیه نظام جوسازی و لجن پراکنی کنه که هم بین مردم و نظام اختلاف و تفرقه و بدبینی ایجاد کنه عم خودشو کنار بکشه و مردم فکرشون منحرف و مشغول حواشی موضوع بسه و از اصل موضوع غفلت کنن. درواقع دشمن دوست داره مردم رو جاهل و احمق بار بیاره و فریب بده و جذب خودش کنه. البته تعداد زیادی هم خودشون از جهالت و حماقت و ساده لوحی وباور کردن شایعات لذت میبرن و ذوق میکنن. یعنی اخبار جعلی و هیجانی ودروغ بیشتر بهشون حال میده
ناشناس۳۳۷۳۴۹۸۱۵:۲۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
دمت گرم خیلی قشنگ گفتی اینایی هم که منفی میدن قشنگ معلومه حسابی فشار خوردن
فاطمه۳۳۷۳۴۴۳۱۴:۲۹:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
طرف می خواد عملیات تروریستی کنه موفق نمی شه اعدامش می کنن تازه طلب کار شده از دولت وملت می گه فراموش نمی کنم کارتو نو چقدر بی شرف زیاد شده
ناشناس۳۳۷۳۵۱۸۱۵:۴۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کسانی که از این تروریست‌های جنایتکار حمایت می کنند خود نیز در جنایات این مزدوران وطن فروش وضد‌انقلاب شریک هستند آیا جنایات وحشیانه کومله ها در حق مردم کرد و افراد دیگر را فراموش کرده اید؟اعدام آنها درس عبرتی باشد برای دیگر کومله های مزدور اسرائیل کودک کش وجنایتکار انشالله
ناشناس۳۳۷۳۵۲۰۱۵:۴۳:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بکشید این جرثومه های فاسد وتروریست رو
امینی۳۳۷۳۵۳۸۱۵:۵۹:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
وقتی جوانان وملت اعم از زن ومرد،اعتراض دارند باید به اعتراضشان رسیدگی شود واگر هم به هردلیل اشتباهی کردند باید مورد فضل وبخشش قرار گیرند.اما... کسانی که به جان ومال مردم حمله میکنند،آرامش جامعه را بر هم میزنند،دست به ترور میزنند یا برای سود شخصی خود جاسوسی دشمنان خارجی میکنند،درجا اعدام...
حبیب۳۳۷۳۵۴۵۱۶:۰۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
چون اخبار شبکه های صدا و سیما همیشه یکطرفه بوده و اکثرا جانبداراهنه از یک حزبی یا گروهی دفاع کرده اند بخاطر اینکه مردم اخبارشون را از اونهایی میگیرن که دشمنی شان کاملا مبرهنه و به راحتی افکار جامعه را مهندسی می کنند واقعا تقصیر از کیه مردم یا رسانه های داخلی یا سیاستگذاران رسانه ها به هر حال باید اعتماد از دست رفته مردم بازیابی بشه
ناشناس۳۳۷۳۷۵۹۲۰:۱۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
دادگاه علنی یا پخش فیلم های مربوطه نقش موثری در جهت گیری اذهان ملت خواهد داشت.
ناشناس۳۳۷۳۸۶۵۲۲:۴۹:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
هرکس وبا هر اتهامی باید مطابق قانون اساسی ودر محاکم دادگستری محاکمه گردد
ناشناس۳۳۷۳۹۰۷۲۳:۴۲:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
قاضی حقیقی خداست
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین