انتقاد رسانه عارف از روحانی/ واکنش سخنگوی قوه قضاییه به بازگشت معین

  4021030061 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد رسانه عارف از روحانی/ واکنش سخنگوی قوه قضاییه به بازگشت معین

انتقاد رسانه عارف از روحانی

به گزارش ایسنا، حسن روحانی اخیرا در دیدار با برخی اهالی رسانه درباره میزان مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند اظهاراتی کرده است که واکنش رسانه محمدرضا عارف را به همراه داشت. روحانی در آن دیدار گفته بود که «اولین بار است می‌بینیم درباره انتخابات، اقلیت حاکم با اکثریت مردم نظر واحد دارند. اقلیت حاکم می‌خواهد انتخابات خلوت باشد و کسی پای صندوق رأی نرود. اکثریت مردم هم نمی‌خواهند پای صندوق بروند. اقلیت حاکم می‌داند بقای آن در خلوتی صندوق است. به این نتیجه رسیدند که انتخابات پررونق پایان قدرت این اقلیت است.»

امیدنامه رسانه محمدرضا عارف اما اظهارات روحانی را عجیب دانست. این رسانه نوشت که «اینکه اقلیت حاکم و به گفته آقای روحانی ضد انقلاب می خواهند انتخابات پیش رو با حداقل شرکت‌کننده برگزار شود، حرفی درست و البته مسبوق به سابقه بوده است ولی اینکه قهر مردم از صندوق رای را با رویکرد ضد انقلاب همسو دانسته شود، نشان از عمق دور بودن از مردم است. مردم در یک‌دهه گذشته بواسطه عملکرد دولت وقت و دولت فعلی و البته برخوردهای بخش‌هایی از حاکمیت با مردم از صندوق رای فاصله گرفتند که بهتر است در این خصوص آقای روحانی پاسخگو باشد نه مدعی.»

یکی از چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به عارف هم  به این اظهارات واکنش نشان داد. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که «آقای روحانی بهتر است سهم خود و همراهانتان در تبدیل آن جنبش عظیم مردمی و اصلاح‌طلب را به وضعیت ناامیدی که به تعبیر عجیب خودتان به همسویی اقلیت حاکم، اکثریت مردم و ضدانقلاب انجامیده است را تبیین کنید.»

این پیام احتمالا اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ دارد که محمدرضا عارف در آن انتخابات به اصرار اصلاح‌طلبان مجبور به کناره‌گیری به نفع حسن روحانی شد. حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در پیروزی او در انتخابات نقش بسزایی داشت. اگرچه اصلاح طلبان در ادامه منتقد روحانی شدند و این انتقادها از عملکرد او مخصوصا نسبت به عملکرد دولت دوم او ادامه دارد.

***

واکنش تلویحی سخنگوی قوه قضاییه به بازگشت معین

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به برنا اظهار داشت: قوه قضائیه بر این نگاه و اعتقاد استوار است که باید نسبت به بازگشت ایرانیان عزیز به موطن اصلی خود هر گونه مساعدت ضابطه‌مند و حداکثری را به کار گیرد تا برخی از موارد حقوقی و قضایی که فراروی این قضیه وجود دارد، مانع بهره‌مندی این عزیزان از وطنشان نشود و ما بر نتیجه‌گیری از این تلاش‌ها نیز استوار هستیم.

وی افزود: پیشنهاد ریاست قوه قضائیه این بود که شورایعالی ایرانیان خارج از کشور که در این امر تصمیم‌گیرنده است، سازوکارهای لازم را در این رابطه و تحقق آن تهیه و متضمن پیشنهادهای خود در این زمینه ارائه کند زیرا این موضوع باعث می‌شود تا تضامین لازم به صورت عملی به ایرانیان خارج از کشور داده شود و در مقابل هم قانون رعایت شود و خللی در این موضوع حادث نشود چون یکی از افتخارات ما قانون‌مداری و قانونمند بودن است.

سخنگوی قوه قضاییه نگاه دستگاه قضایی در زمینه بازگشت ایرانیان خارج از کشور را اعتمادسازی و مقابله با اعتمادزدایی دانست و ادامه داد: هم ایجاد اعتماد می‌کنیم و هم با کسانی که اعتماد را زایل می‌کنند، برخورد می‌کنیم که البته این یک مسئله پیچیده و سخت است که با دقت باید به آن عمل کرد.

ستایشی با بیان اینکه عده‌ای در داخل و خارج از کشور برای دور شدن هرچه بیشتر ایرانیان خارج از کشور از وطنشان در حال هراس‌افکنی و تلاش مضاعف هستند، اظهار داشت: مقامات مسئول جمهوری اسلامی ایران با ایجاد فضای مناسب به صراحت می‌گویند ایرانیانی که خارج از کشور هستید، اگر مرتکب جرمی نشدید و تعرضی نکردید و خیانتی به مصالح کشور نکردید، بیایید و حضور پیدا کنید اما در مقابل این تفرقه‌انداران تلاش مضاعف می‌کند که اینها نیایند چرا؟ چون آنها می‌دانند که اگر ظرفیت‌ها در سراسر جهان بیایند و حضور پیدا کنند، کاسبی‌های این تفرقه‌اندازها کساد می‌شود.

ستایشی تأکید کرد: به صراحت اعلام می‌کنیم که نگاه قوه قضائیه استفاده از ظرفیت همه دلسوزان به این آب و خاک و بازگشت همه علاقمندان به وطن است و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

***

۴ تن از مستشاران نظامی ایران به شهادت رسیدند

روابط عمومی کل سپاه در بیانیه‌ای از شهادت 4 مستشار ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی به سوریه خبر داد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی اقدام متجاوزانه رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی در حمله هوایی به دمشق، 4 تن از مستشاران نظامی سپاه و مدافعین حرم و تعدادی از نیروهای سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهادت شهیدان «حجت‌الله امیدوار»، «علی آقازاده»، «حسین محمدی» و «سعید کریمی» را به حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، خانواده‌های معظم شهیدان و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت می‌گوییم.

بر اساس این گزارش، در حمله صبح امروز رژیم صهیونیستی به منطقه المزه در دمشق سوریه، تعدادی از مردم سوریه نیز به شهادت رسیده‌اند.
همچنین  سپاه در اطلاعیه ای از شهادت پاسدار مدافع حرم «محمد امین صمدی» از مجروحان جنایت تروریستی  امروز صهیونیستها در دمشق  خبر داد . 

***

انتقاد دو روزنامه اصولگرا از هزینه‌تراشی خبرنگار صداوسیما

خراسان نوشت: «ساعاتی پس از حملات پهپادی پاکستان به خاک ایران، یکی از خبرنگاران صداوسیما در صفحه شخصی خودش و برخی از کانال‎های تلگرامی درصدد بودند این خط خبری را جابیندازند که حملات پاکستان نشان‎دهنده وجود یک هماهنگی مخفیانه میان ایران و ارتش پاکستان به‌منظور دستیابی به هدف مشترک ریشه‌کن کردن تروریسم در دو سوی مرز است.

سناریویی پرهزینه و دارای تبعات منفی بی‎شمار. در واقع پیام این خط خبری این است که ایران توافق و هماهنگی انجام داده است که خروجی‎اش تجاوز به خاک کشورمان می‎باشد! افزون بر این که این سناریو به نوعی پیام ضعف و ناتوانی ما را در انهدام تروریست‎های داخل خاک ایران می‎رساند و همچنین می تواند در اذهان بلوچ ها در ایران و پاکستان و افغانستان ، تبعات سنگین سیاسی امنیتی داشته باشد.»

فرهیختگان نوشت: «روز گذشته آمنه‌سادات ذبیح‌پور، خبرنگار پرحاشیه و شناخته‌شده صداوسیما در توییتی عجیب نوشت: «اصلا هم معلوم نبود ایران و پاکستان با هم هماهنگ بودند!»...

این ژست «من خبر دارم»‌های فراتر از ‌شأن و جایگاه یک خبرنگار سیاسی از کجا آمده ‌است؟ آیا جمهوری اسلامی ایران با دولت پاکستان برای مورد هدف قرار دادن یک گروهک تروریستی هماهنگ بوده‌ است؟

آن وقت ذبیح‌پور که مدعی این هماهنگی است و با لحن شیطنت‌آمیز و زننده‌ای از آن حرف می‌زند، نظرش درباره پاسخ این حمله که منجر به کشته شدن کودکان و زنان شده چیست؟ آیا این موضوع را هم هماهنگی تلقی می‌کند؟

خبرنگار صدا‌و‌سیما که در سال‌های اخیر ادعای بصیرت و انقلابی‌گری داشته از اثرات این توییت خود و مخاطرات امنیتی که برای ایران دارد خبر دارد؟ نظر مردم سیستان‌و‌بلوچستان که بارها قربانی حملات تروریستی شده‌اند نسبت به توییت این خبرنگار چیست؟

در روزهایی که تمام رسانه‌ها تلاش می‌کنند فضای آرامی را به نفع امنیت روانی کشور رقم بزنند توییت نسنجیده این خانم چه معنایی می‌تواند داشته باشد جز آنکه سوژه را دودستی تقدیم رسانه‌های ضد‌ایرانی کند؟ آیا خبرنگار صدا‌و‌سیما سخنگوی جمهوری اسلامی است که بتواند اینطور درخصوص مسائل امنیت ملی کشور اظهارنظر کند؟..

 پروتکل‌های رسانه‌ای در تمام جهان به این شکل است که خبرنگار حق ندارد خارج از قوانین و چهارچوب رسانه‌اش دست به چنین اقداماتی بزند و در صورت بروز چنین اشتباهاتی با مجازات‌های سختی روبه‌رو خواهد شد. اما این‌طور که به نظر می‌رسد زور خبرنگار صدا‌و‌سیما بیشتر از این حرف‌هاست و سریال گاف‌هایش بعد از ابعاد سیاسی و اجتماعی حالا به قسمت امنیت ملی رسیده‌ است.»

***

مصوبه نهایی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تعطیلات آخر هفته

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه «افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات» در مجلس اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان بررسی این لایحه مصوب کرد که ساعت کاری کارمندان در هفته، به ۴۰ ساعت کاهش یابد و دو روز تعطیلی را هم مشخص کردیم که علاوه بر جمعه، شنبه هم تعطیل شود.

اسماعیلی گفت: گزارش کمیسیون اجتماعی آماده شد و درخواست دادیم تا در صحن مجلس مطرح شود اما برخی از نمایندگان بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس درخواست تجدیدنظر دادند و خواستار آن شدند که این موضوع مجدداً در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس این لایحه را مجدداً بررسی کرد و این بار پیشنهاد داد که به جای جمعه و شنبه، پنج‌شنبه و جمعه تعطیل شود که این پیشنهاد رأی نیاورد؛ در نهایت ما این موضوع را در اختیار دولت قرار دادیم که خودش در این مورد تصمیم بگیرد که چه روزهایی در سراسر کشور تعطیل شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات در کمیسیون اجتماعی مجلس به اتمام رسیده و گزارش کمیسیون جهت بررسی در صحن مجلس در اختیار هیأت رئیسه مجلس است؛ نمایندگان در پیشنهادات خود برای تعطیلی آخر هفته، هم پنج‌شنبه و هم شنبه را مطرح کرده‌اند که احتمال دارد یکی از این روزها در صحن مجلس رأی بیاورد.

***

سه سناریو درباره حداقل دستمزد سال آینده

دنیای اقتصاد نوشت: «در‌حالی‌که افزایش 20درصدی حداقل دستمزد کارکنان دولت این احتمال را به وجود آورده که افزایش حداقل دستمزد سال آینده به همان مقدار یعنی 20درصد باشد، برخی از فعالان کارگری مطالبه افزایش حداقل 40درصدی دستمزد را مطرح می‌کنند. با توجه به تورم‌ سال‌های اخیر، خواسته افزایش 40درصدی را نمی‌توان زیاده‌خواهی تلقی کرد اما ظرفیت‌های اقتصادی در تعیین میزان افزایش حداقل دستمزد نقشی کلیدی دارند.

افزایش حداقل دستمزد کمتر از سطح تورم به معنای آب رفتن سطح قدرت خرید مزدبگیران است. به بیان دیگر، در این سال‌ها به‌رغم اینکه کارگران به همان میزان سال‌های گذشته کار کرده و زحمت کشیده‌اند، ولی توان آنها در خرید کالا و خدمات کاهش پیدا کرده است.

 از سوی دیگر کارفرمایان در سایه رشد اقتصادی پایین، تشدید تحریم‌ها و بی‌ثباتی‌های اقتصاد کلان کشور شاهد کوچک‌تر شدن سهم بازار کسب‌وکارهایشان بوده‌اند و با وجود سهم به نسبت اندک دستمزد از هزینه‌هایشان، حساسیت بالایی به سطح دستمزدها نشان می‌دهند.

هرچند که راه‌حل نهایی این پارادوکس اتخاذ سیاست‌های معطوف به رشد اقتصادی و کاهش تورم در کشور است، اما مساله حداقل دستمزد از چالش‌های به‌روز اقتصاد ایران به شمار می‌رود. سناریوهای متفاوتی می‌توان نسبت به افزایش دستمزد در نظر گرفت. در نمودار زیر  3 سناریوی افزایش 20، 40 و 60درصدی را نسبت به سال گذشته بررسی می‌کند و میزان تغییر قدرت خرید کارگران در هر سناریو را مورد سنجش قرار دادیم.

***

وزیر دفاع: جمهوری اسلامی از همه ابزارهایش برای حفظ مردم و تمامیت ارضی ایران استفاده می‌کند

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اقدامات بازدارنده اخیر ایران و مورد هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها، گفت: جمهوری اسلامی برای این‌که از تمامیت ارضی و مردم عزیز کشورمان دفاع کند، از همه ابزارها استفاده می‌کند و ما ضمن این‌که به همه همسایگان‌مان احترام می‌گذاریم، حقوق‌شان را رعایت می‌کنیم و تمامیت ارضی آنها را هم قبول داریم و هم به حفظش کمک می‌کنیم اما به هیچ وجه نمی‌پذیریم از داخل کشورهایی که با ما همجوار هستند، تهدیدی علیه ما انجام شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: ابتدا ما با مذاکره، صحبت و تعامل با این کشورها تلاش داریم اتفاقی نیفتد، ولی اگر نتوانند کنترل کنند و تعللی صورت گیرد، آن زمان مجبوریم عکس‌العمل نشان دهیم و خودمان وارد عمل می‌شویم و فرقی هم نمی‌کند، چه کشوری باشد.

وی عنوان کرد: این حق دفاع مشروع برای ما وجود دارد و اصلا بر اساس همه حقوق بین‌المللی و موازین بین‌المللی هر کشوری از ناحیه تروریست‌ها مورد تعرض قرار گیرد، می‌تواند دفاع مشروع کند و ما هر کجا از هر ناحیه‌ای تهدید شویم، می‌توانیم عکس‌العمل نشان دهیم.

امیرآشتیانی خاطرنشان کرد: قبل از این اقدامات حتما با صحبت‌هایی که انجام می‌دهیم، با مذاکراتی که با مرزبانان و مجموعه عناصر سیاسی آن کشورها می‌کنیم، تلاش می‌کنیم خودشان کنترل کنند که این اتفاقات نیفتد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در موارد اخیر هم این اقدام صورت گرفته است، گفت: بله، حتما این کار را انجام داده‌ایم. توجیه و صحبت کردیم، تذکر داده‌‌ایم و اگر ببینیم رعایت نمی‌کنند، از حق مشروع‌مان استفاده می‌کنیم و عملیات انجام می‌دهیم.

***

تا زمان انتخابات مسئولان کم حرف بزنند

جوان نوشت: «اینکه در این روز‌های منتهی به انتخابات، بخشی از نمایندگان مجلس برای جلب نظر شهروندان حوزه انتخابیه خود بدون ملاحظه کاستی‌های ساختاری جامعه که این دولت کمترین نقشی در آن داشته، تیغ تیز نقد خود را به روی دولت کشیده و خارج از انصاف مواردی را مطرح می‌کنند، از یک نکته اساسی غافل هستند که این رفتار‌ها همچون «نشستن بر شاخه و بن بریدن» می‌ماند، چراکه با این رفتارها، هم امید در مردم ضعیف و مخدوش شده، هم اختلاف و دودستگی مانع همگرایی و همکاری مجلس و دولت می‌شود.

یا به عکس، اگر دولتمردی برای توجیه فلان اقدام اشتباه خود به یکباره، اقدام مجلس برای اصلاح بودجه را بهانه‌ای برای تاختن به مجلس می‌داند، غافل از آن است که پیش از آنکه این نقد متوجه مجلس باشد، امنیت روانی مردمی را به هم می‌ریزد که قرار است آن‌ها در اسفند ماه پای صندوق رأی بروند و مجلس جدیدی را شکل دهند.

همه مسئولان باید این را بدانند آنچه اکنون بیش از همه امید را درجامعه افزایش و مردم را به آینده کشور امیدوار می‌کند وحدت ملی و همگرایی بین مسئولان است نه بیان سخنان اختلاف انگیز و ناامید کننده و برای رسیدن به این مقصود، لازم است حداقل تا انتخابات، مسئولان کم حرف بزنند و آنچه را هم می‌گویند فقط نوای خوش وحدت و یکدلی از آن بیرون بیاید و لا غیر.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۶۳۱۹۱۲۰:۵۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
آقایان روحانی و عارف هر دو را که در مورد حجاب و عفاف صحبت هایی کرده اند مبنی تهدید نظام در مورد قانون عفاف و حجاب و گفته اند اگر این قانون را تصویب کنید با براندازی روبرو می شوید و اینطور آب به آسیاب دشمنان ریخته اند باید توسط شورای امنیت ملی فراخوانده شده پ تفهیم اتهام شوند و به قوه قضاییه دلالت داده شوند
ناشناس۳۳۶۳۶۲۹۰۹:۴۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱
خدا در قران حجاب را اجباری نکرده و برای بی حجابی مجازات تعیین نکرده
ناشناس۳۳۶۳۸۰۷۱۲:۰۹:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱
۱۸ آیه از آیات شریف قرآن در لزوم و ضرورت و شأن حجاب نازل شده قوانین حجاب با معیار دینی و بر اساس شرع تنظیم شده و باید به آن تمکین کرد ضمناً عارف خودش در مقام متهم ، بلکه مجرم هست و نمیتونه از حسن فریدون صرفاً انتقاد کنه
ناشناس۳۳۶۳۸۳۱۱۲:۲۲:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱
آیات در مورد عفاف و حجاب و احادیث و روایات را در گوگل سرچ بفرما برایتان نشان میدهد باشد که مورد رحمت الهی نصیب همه ما شود
ناشناس۳۳۶۳۸۵۹۱۲:۳۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱
برای همین هست که لخت کامل در جهان مدنظرت از جمله کشورهای مسلمان مجازات دارد چون در قرآن نیامده مجازات آن چیست؟!!!!!!
ناشناس۳۳۶۳۶۴۱۰۹:۵۱:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱
رفوزه ها و امتحان پس داده ها جایی در سیاست کشور نخواهند داشت.
ناشناس۳۳۶۳۶۴۷۰۹:۵۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱
محاکمه لازم نیست زمان ثابت خواهد کرد که دغدغه شما در گرفتار کردن جامعه با لچک سر زنان درست بوده یا انتقاد آقایان !
ناشناس۳۳۶۳۸۱۱۱۲:۱۰:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱
در لایحه عفاف و حجاب موارد و بندهایی هم برای پوشش جنس مذکر دیده شده است .
ناشناس۳۳۶۳۱۹۳۲۰:۵۴:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
رسانه اقای عارف درست میگه روحانی باید پاسخگو باشد نه مدعی !
ناشناس۳۳۶۴۰۹۵۱۷:۳۴:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱
هر دو باید پاسخگو باشند
ناشناس۳۳۶۳۱۹۷۲۰:۵۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اقدام دولت و قوه قضاییه برای مهیا کردن امکان بازگشت هنرمندان امثال معین به وطن قابل تقدیر است.
ناشناس۳۳۶۳۲۰۱۲۰:۵۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
خود شکن ایینه شکستن خطاست.
ناشناس۳۳۶۳۲۱۱۲۱:۰۶:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
تصویب قانون عفاف و حجاب بسیاری طولانی شده
ناشناس۳۳۶۳۶۳۲۰۹:۴۷:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱
تصویب این قانون به نفع انتخابات و به نفع پایین آوردن تنش و آرامش جامعه نیست
ناشناس۳۳۶۳۸۳۸۱۲:۲۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱
دین فروشی برای منافع دنیوی عده ای کاندید کار درستی نیست.
ناشناس۳۳۶۳۲۱۳۲۱:۰۹:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
انتقاد .......
ناشناس۳۳۶۳۲۱۷۲۱:۱۳:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اگر پاسخ قاطع ایران از خاک ایران به اسراییل صورت نگیرد باید منتظر بمباران تاسیسات هسته ای کشور باشید با این گستاخی های اسراییل
ناشناس۳۳۶۳۵۲۳۰۷:۳۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱
اتفاقا آنها منتظر حمله مستقیم برای درگیرکردن آمریکا در جنگ هستند
ناشناس۳۳۶۳۶۰۱۰۹:۱۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱
پس هر کاری کردند دست روی دست بگذارید و تماشا کنید
ناشناس۳۳۶۳۶۲۸۰۹:۴۶:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱
جنگ واقعی با ایران رخ بدهد که اسرائیلی باقی نخواهد ماند .
ناشناس۳۳۶۳۶۵۷۱۰:۰۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱
آمریکا که زورش به یمن هم نمیرسه
ناشناس۳۳۶۳۶۷۵۱۰:۱۸:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱
اسرائیل در مقابل حماس مستاصل شده جرئت درگیری با ایران را ندارد.
ناشناس۳۳۶۳۲۴۳۲۱:۳۶:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۶۳۹۸۹۱۴:۲۶:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱
اسفند هر چهار سال انتخابات مجلس برگزار میشه بعدش سال نو میاد ولی وضع بدتر میشه.
ناشناس۳۳۶۳۲۶۳۲۱:۵۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
باید به اسرائیل پاسخ کوبنده تری داد پاسخ های قبلی بازدارنده نبوده
ناشناس۳۳۶۳۵۷۰۰۸:۲۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱
کدومش منظورتونه!
ناشناس۳۳۶۳۳۳۸۲۳:۱۱:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
آقای روحانی آن 40 درصدی که به شما رای دادند از کارکرد اقتصادی و اجتماعی فاجعه بار شما ناامید شدند و در انتخابات 1400 یا شرکت نکردند و یا رای سفید دادند و 30 درصد بدنه اجتماعی آقای رییسی به ایشان رای دادند که امیدوارند که ایشان آن ها را ناامید نکند آقای روحانی بپذیرید شما حداکثر 5 درصد بیشتر رای ندارید کسی که به هودارانش وعده می دهد و عمل نمی کند بعدا نمی تواند اما و اگر کند
علی۳۳۶۳۴۰۱۰۰:۵۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱
من از روحانی نامید نشدم .
ناشناس۳۳۶۳۶۷۷۱۰:۲۰:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱
اقای روحانی دیگه جایگاهی بین مردم ندارد.
ناشناس۳۳۶۴۰۹۷۱۷:۳۶:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱
بعد از این فجایعس که جناب روحانی برای زندگی مردم درست کرد وقتی یک هموطن بگوید من از او ناامید نشدم چه میشود گفت جز خلایق هرچه لایق
ناشناس۳۳۶۳۵۰۷۰۶:۵۹:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱
نه اینکه خود عارف خیلی به مردم در مجلس امید داد؟!!! بله فقط ژن برترش معروف شد.
ناشناس۳۳۶۳۵۱۱۰۷:۱۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱
امثال اقاي معين براي كشور اگر مفيد نباشند مضر هم نيستند در حاليكه افغانيها براحتي وارد ايران ميشوندواكثرشان براي امنيت وكسب وكار مردم مضر هستند
ناشناس۳۳۶۳۵۲۴۰۷:۳۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱
در مورد صحبت های آقای عارف !! مگر آقای عارف حرف هم می زند؟!!!!! ایشان 4 سال امید مردم را بر باد دادند مردمی که اعتماد کرده بودند و به او رای دادند. پس بهتر آن است که ساکت بمانند. اما در مورد بازگشت ایرانیان ! مگر با حرف مردم و مسئولان کسی به کشور برمی گردد؟
قاسم۳۳۶۳۵۸۹۰۸:۵۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱
آقای عارف 4 سال مجلس بود الان فهمیدم زبان داره
ناشناس۳۳۶۳۵۹۸۰۹:۰۹:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱
وزیر دفاع باید مانند وزیر علوم که دانشگاه ها را ادغام و یا وزیر اقتصاد که بانکها مختلف را ادغام کرد ، وزیر دفاع هم باید نهادهای نظامی را ادغام کند .
ناشناس۳۳۶۳۷۶۶۱۱:۳۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱
با توجه به اینکه تورم کمتر از 10 درصد کم شده نسبت به اول سال آن هم با سرکوب ارزی نشان از این دارد پول در گردش بالا هست و همین طور بهره بانکی پایین نگه داشته شده و فعلا نزدیک تورم افزایش حقوق دهید برای سال آینده با اینکه امسال نصف تورم افزایش داده شد
ناشناس۳۳۶۳۹۷۸۱۴:۱۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱
اگه یک بار وقتی این خانم خود شیرینی می کرد برخورد می کردند دیگه الان هزینه تراشی نمی کرد و ایضا سایر هزینه تراشان !
ناشناس۳۳۶۴۱۰۰۱۷:۴۱:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱
اگر واقعا توییت یک خبرنگار در صفحه شخصی‌اش می‌تواند امنیت ملی را به خطر بیاندازد پس این همه مطالب رسانه‌های مختلف و خصوصا اصلاح‌طلب که هر روز روی روان مردم بندبازی می‌کنند و آمارهای متفاوتی که معلوم نیست از کجا بیرون آمده ارائه می‌دهند با امنیت کشور چه می‌کند؟ یا وقتی تحلیل‌های عجیب و ترغیب به ورود به جنگ با طالبان می‌کردند یا تشویق به کمک به ایغورهای چین (که داعش مسلک هستند) می‌کردند چرا برای امنیت ملی نگران نشدند؟!
صمصام۳۳۶۴۰۰۷۱۵:۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱
در مورد خانم ذبیح پور باید گفت که دشمنان خارجی رو ول نکنید اما کاملا مراقب غضنفرهای بی بصیرت وطنی باشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین