ایران - هنگ‌کنگ؛ ببر و صعود را قطعی کن!

  4021029009

خبرآنلاین نوشت: تیم ملی فوتبال ایران جمعه شب در دومین بازی خود در رقابت های جام ملت های آسیا به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت.

  ایران - هنگ‌کنگ؛ ببر و صعود را قطعی کن!
 

ایران حالا در آستانه عبور از دروازه صعود به مرحله بعدی جام ملت های آسیا قرار دارد. تیمی که با امید و انگیزه قهرمانی پا به هجدهمین دوره جام ملت ها گذاشته و در اولین بازی هم شروعی مقتدرانه در مقابل فلسطین داشت. شروعی که در دل خود بیم و امیدهایی را به همراه داشت. از طرفی قدرت خط حمله تیم ملی امیدوارکننده بود و از طرفی دیگر، شکنندگی در دفاع طی چندین صحنه، نگرانی هایی را به دنبال داشت. حالا ایران در دومین بازی خود با هنگ کنگ رو به رو خواهد شد. دیداری که می تواند منجر به قطعی شدن صعود به مرحله بعد شود.

هنگ کنگ؛ حریفی که آشناست

علی رغم دور بودن دو کشور از لحاظ جغرافیایی، ایران حالا با فوتبال هنگ کنگ چندان غریبه نیست. جدای از تقابل های تیم های امید دو کشور در بازی های آسیایی هانگژو و مسابقات مقدماتی المپیک 2024، در آبان گذشته، دو تیم در مرحله مقدماتی مسابقات جام جهانی 2026 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که ایران توانست با ارائه نمایشی برتر، با چهار گل هنگ کنگ را شکست دهد. با توجه به این دیدار اخیر، کادرفنی تیم ملی قاعدتا آنالیز کاملی از عملکرد هنگ کنگ در اختیار دارد و می توان امیدوار بود که ایران همان نمایش آبان ماه را جمعه شب هم تکرار کند.

آمار امیدبخش ایران

تیم ملی فوتبال ایران که از 1968 در بازی های جام ملت ها حضور دارد، تاکنون در دومین بازی خود در این رقابت ها شکست نخورده و موفق به کسب 8 برد و 6 تساوی شده است. این آماری است که برای ایران در آستانه دومین بازی خود مقابل هنگ کنگ در جام 2023، دلگرم کننده و امیدبخش است. ایران در دوره قبل و در دومین بازی خود با نتیجه 2-0 ویتنام را شکست داده و حالا باز هم باید بازی با تیمی شرق آسیایی را تجربه کند.

کلین شیت واقعا مهم است

کادرفنی تیم ملی به رویکردی تهاجمی اعتقاد دارد و در این بین، عملکرد خط دفاعی تیم ملی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل، ایران کمتر توانسته در بازی های اخیر خود دروازه خود را بسته نگه دارد. با این حال نباید فراموش کرد که گل نخوردن تیم ملی و کسب تفاضل خوب در دور گروهی بسیار حائز اهمیت است. در بازی های حذفی، مثلا تفاوتی بین برد 4-0 و 3-2 وجود ندارد اما در دور گروهی چنین شرایطی حاکم نیست چرا که در صورت برابر شدن امتیازات، این تفاضل گل است که تعیین کننده تیم برتر خواهد بود. پس مهم است که تیم ملی با چه نتیجه ای هنگ کنگ را شکست دهد و گلی نخورد. باید این نکته را در نظر داشت که امکان برابر شدن امتیازات با امارات در روز پایانی وجود دارد و آن گاه این تفاضل گل است که می تواند صدرنشینی ایران را تضمین کند.

ایران - هنگ‌کنگ؛ ببر و صعود را قطعی کن!

دروازه هایی که در امان نیست

نه فقط ایران بلکه اکثر تیم های مدعی و بزرگ جام، دروازه خود را در اولین بازی خود باز شده دیدند. ژاپن 2 بار مقابل ویتنام و کره جنوبی و عربستان یک بار مقابل بحرین و عمان دروازه خود را باز شده دیدند و خود ایران هم در مقابل فلسطین یک گل خورد. هنگ کنگ هم که حریف جمعه شب ایران است، در اولین بازی خود با وجود شکست مقابل امارات، یک گل به این تیم زد. این آمار نشان می دهد که هیچ تیمی از گل خوردن در امان نیست و هر حریفی این شانس را دارد تا در طول جریان بازی به گل برسد پس باید در خط دفاع و دروازه خیلی مراقب بود و احتیاط کرد.

ستاره های تیم ملی فیکس می شوند؟

تیم ملی بازی با فلسطین را در شرایطی آغاز کرد که رامین رضاییان به دلیل یک آسیب دیدگی مختصر و سردار آزمون به دلیل دیر اضافه شدن به اردو، بازی را از روی نیمکت شروع کردند و در ادامه به ترکیب اضافه شدند و نمایش خوبی هم از خود به نمایش گذاشتند. این احتمال وجود دارد که با توجه به آمادگی این دو بازیکن، امیر قلعه نویی در جدال مقابل هنگ کنگ از این دو بازیکن باتجربه و باکیفیت در ترکیب اولیه خود استفاده کند. ضمن این که با توجه به مصدومیت شجاع خلیل زاده، قلب دفاعی تیم ملی هم شاهد تغییر خواهد بود و باید دید کدام بازیکن این شانس را دارد که در دومین بازی ایران در جام ملت ها در ترکیب ثابت به میدان برود.

ایران - هنگ‌کنگ؛ ببر و صعود را قطعی کن!

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین