امیرعبداللهیان: ملت فلسطین باید آینده غزه پساجنگ را رقم بزنند

  4021027010

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای اسپانیایی با بیان اینکه ملت فلسطین باید آینده غزه پساجنگ را رقم بزنند ، گفت که اگر آمریکا دست از حمایت از رژیم اسرائیل بردارد، این رژیم توان چند ساعت ادامه جنگ را نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان: ملت فلسطین باید آینده غزه پساجنگ را رقم بزنند

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای شرکت در اجلاس داووس در سوئیس حضور دارد، روز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه با خوزه مانوئل آلبارس همتای اسپانیایی خود در حاشیه این نشست دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از روابط خوب دو کشور ایران و اسپانیا، به برخی رخدادهای خوب و مثبت در روابط دو کشور اشاره کرد و افزود: ما هیچ محدودیتی برای گسترش روابط دو کشور قائل نیستیم و همواره علاقه‌مندیم‌ که ایده‌های مشترک را برای پیشبرد موضوعات مورد اهتمام دو کشور به کار گیریم‌.

وزیر امور خارجه با اشاره به روابط بسیار خوب تاریخی دو کشور، بر ضرورت تبادل هیأت‌های مختلف و سرعت بخشیدن به روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و از همتای اسپانیایی خود برای سفر به تهران به منظور تداوم گفت‌وگوها در زمینه‌های مشترک دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دعوت کرد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به اعلام حمایت وزیر خارجه اسپانیا از تداوم گفت‌وگوها برای احیای برجام، بر آمادگی ایران برای بازگشت همه طرف‌ها به توافق برجام‌ تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ضمن تشکر از مواضع خوب اسپانیا در خصوص بحران فلسطین، بر ضرورت پایان جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه به منظور ایجاد آرامش در منطقه تأکید کرد و گفت که رژیم اسرائیل در یک خطای فاحش به سر می‌برد که فکر می‌کند با توسل به جنگ می‌تواند حماس و مقاومت را در غزه نابود کند.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه ایران جنبش حماس را یک جنبش آزادیبخش می‌داند که برای آزادی سرزمین خود می جنگد، خاطرنشان کرد: ما از تشدید و گسترش دامنه جنگ در منطقه استقبال نمی‌کنیم و اگر آمریکا حمایت خود را از رژیم اسرائیل متوقف کند، اسرائیل توان چند ساعت ادامه جنگ را نخواهد داشت. 

امیرعبداللهیان افزود: راهکارهای سیاسی تحمیلی بر فلسطین نتیجه نخواهد داد و این ملت فلسطین هستند که باید آینده غزه پساجنگ را رقم بزنند و برای آینده خود در غزه و کرانه تصمیم بگیرند.

وی اضافه کرد: اگر راهکارهای قبلی سیاسی تحمیلی بر فلسطین واقع بینانه بود، اکنون شاهد بحران جاری در فلسطین‌ نبودیم.

وزیر خارجه تأکید کرد که تنها راهکار مؤثر برای آرامش در منطقه، توقف فوری جنگ، باز کردن کریدورهای انسانی، توقف کوچاندن اجباری و اجازه دادن به مردم غزه برای بازگشت به مناطق زندگی خود و یافتن راه حلی برای تبادل اسرا است.

امیرعبداللهیان تأکید کرد که توقف جنگ در غزه بر تحولات در سایر مناطق از جمله دریای سرخ تاثیر فوری خواهد گذاشت.

خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، ایران را یک بازیگر بسیار مهم و صاحب نفوذ در منطقه دانست و با تشکر از دیدگاه‌های وزیر امور خارجه ایران در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، از تداوم مشورت‌ها و تبادل نظرهای مشترک فیمابین دو طرف در زمینه‌های دوجانبه و منطقه‌ای استقبال کرد.

وزیر خارجه اسپانیا گفت‌وگو را بهترین راه برای حل و فصل اختلافات در خصوص برجام خواند و حمایت کشورش را از استمرار گفت‌وگوها در خصوص احیای برجام‌ اعلام کرد.

وزیر خارجه اسپانیا نسبت به پیامدهای تداوم جنگ در غزه ابراز نگرانی کرده و بر لزوم توقف جنگ و حملات به غیرنظامیان و ضرورت رعایت حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه تأکید کرد.

وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به افزایش تنش‌ها در دریای سرخ، عنوان کرد که حل بحران فلسطین بر کل منطقه تاثیر خواهد گذاشت و کشورش از راه حل سیاسی برای مسئله فلسطین حمایت می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین