هشدار چمران به اصولگرایان/ نظر محمد هاشمی درباره علت فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی/ وعده خاندوزی درباره بازار ارز

  4021026082 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

هشدار چمران به اصولگرایان/ نظر محمد هاشمی درباره علت فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی/ وعده خاندوزی درباره بازار ارز

وعده خاندوزی درباره بازار ارز

به گزارش مهر، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نشست خبری در مورد علل نوسانات بازار ارز، گفت: بخش عمده نوساناتی که در روزهای اخیر حادث شده ناشی از تحولات نظامی در منطقه است. این تحولات به ویژه بعد از حملات علیه کشور یمن، نااطمینانی هایی را در همه کشورهای منطقه از جمله ایران ایجاد کرد.

وی افزود: امیدواریم با بازگشت قطار به مسیر عادی خود در منطقه، شاهد ثبات و آرامش در بازار ارز باشیم. 

خاندوزی تصریح کرد: همچنین تعطیلی کشتیرانی چینی‌ها که به دلیل سال نو چینی بود باعث ایجاد تراکم حواله شد. در نهایت مجموع این عوامل در نوسانات کوتاه مدت بازار ارز اثرگذار بوده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با بازگشت آرامش به منطقه، در بازار ارز هم شاهد ثبات باشیم.

خاندوزی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه مجوز فروش ۱۲۰ هزار خودرو به قیمت حاشیه بازار توسط چه نهادی باید صادر شود؟ تصریح کرد: تا به امروز هیچ نهادی مجوزی برای این اقدام نداده است.

وی در پاسخ به این سوال که مصوبه‌ای با امضای مسؤولان وزارت صمت در مورد فروش این خودروها منتشر شده است، گفت: نهادهای دیگری که دخیل در امر قیمت گذاری خودرو هستند مانند شورای رقابت و … هیچ مجوزی در این خصوص نداده‌اند.

وی تصریح کرد: تدبیر اصلی وزارت صمت در حوزه سیاست‌های خودرو حرکت کردن به سمت اصلاح ساختارهایی است که قیمت خودرو متأثر از آن ایجاد می‌شود. البته این موارد هم در چارچوب قوانین موجود است.

خاندوزی افزود: تمرکز بیشتر بر توسعه کیفیت، اصلاح بازار، اصلاح فناوری‌های محصولات خودرویی و تمرکز ویژه بر افزایش ظرفیت تولید در داخل و افزایش واردات خودرو که مجموعاً به تعادل بخشی در بازار کمک می‌کند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: به همین جهت با توجه به شرایطی که در اقتصاد کشور مبنی بر استفاده سرمایه‌ای خودرو مواجه هستیم تا زمان حل این مسائل، هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن سامانه یکپارچه و … وجود ندارد.

***

جزئیاتی از عملیات موشکی سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۴ خود جزئیات دیگری از عملیات موشکی علیه مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع تروریست‌ها در مناطقی از سوریه را منتشر کرد.

در بخش‌هایی از این اطلاعیه آمده است: 

«فرزندان مومن، انقلابی و غیرتمند ایران عزیز در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیمه شب گذشته (سه شنبه) عملیات موشکی علیه مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با اقدامات تروریستی در کشور به ویژه گروهک تروریستی داعش را با موفقیت کامل انجام دادند.

طی این عملیات  اهداف مورد نظر با ۲۴ فروند انواع موشک بالستیک به شرح زیر مورد اصابت دقیق و انهدام قرار گرفت:

۱. تعداد ۴ فروند موشک خیبرشکن از خوزستان به مقر گروهک تکفیری داعش در منطقه ادلب سوریه

۲. تعداد ۴ فروند موشک از غرب و نیز تعداد ۷ فروند موشک دیگر از شمال غرب کشور به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق

۳. تعداد ۹ فروند انواع موشک به محل‌های استقرار سایر گروهک‌های تروریستی در دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی سوریه»

***

نظر محمد هاشمی درباره علت فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی

محمد هاشمی، برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی و مدیر سابق اجرایی درباره ابهاماتی که برخی درباره فوت مرحوم رفسنجانی ادع می کنند به جوان گفت: «من که همان نظری را که قبلاً داشتم، دارم که پزشک تأیید کرد که ایشان سکته کرده است.

من همان شبی که فوت کردند تا عصر با ایشان بودم. ایشان حرکت کردند به طرف کوشک که استخر بروند. من هم به سمت خانه حرکت کردم که در خیابان بهمن مسئول تیم حفاظت زنگ زد و اطلاع داد برای آقای هاشمی مشکلی پیش آمده است.

در مورد مسئله فوت آقای هاشمی و شبهات مطرح‌شده باید بگویم که از این حرف‌ها زیاد می‌زنند، من شخصاً به حرف کسی که سند ندارد، گوش نمی‌دهم، ما که سندی نداریم و من سندی ندیده‌ام. نظریه پزشکی اعلام شده است، وزیر بهداشت هم که آنجا بود و همه مقامات بودند.

اگر مسئله‌ای بود که این‌ها دیگر کتمان نمی‌کردند. شبهات خیلی قابل اتکا نیست و من سندی در این زمینه ندیده‌ام.

مسئله دیگر هم این است که آقای هاشمی حقیقتاً عمر خود را صرف نظام و مبارزه کرد و طبق فرمایش حضرت امام، وحدت کلمه، انسجام و دوری از تفرقه، مشی همیشگی ایشان بود. قطعاً آقای هاشمی راضی نیست که من نوعی حرفی بزنم که دوگانگی در جامعه ایجاد شود.

این در مکتب هاشمی پذیرفته نیست. هاشمی همیشه دنبال وحدت و انسجام بود، نه اینکه با حرف خود در جامعه دوقطبی ایجاد کند.»

***

چرا قیمت بنزین در ایران از بقیه کشورها کمتر است؟

خراسان نوشت: «دیروز گزارشی از وضعیت نرخ های جهانی بنزین در فضای مجازی منتشر شد که نشان می دهد نرخ بنزین در ایران، کمترین میزان خود در دنیاست...

 با توجه به وجود یارانه های مختلف در اقتصادهای دنیا که موجب می شود قدرت خرید مردم کشورها بالاتر رود، مقایسه نرخ اسمی کالاها چندان ارزش زیادی ندارد. به عبارت دیگر در کشورهای دارای نفت مانند ایران، دولت از دریافت بخشی از قیمت سوخت به نرخ های جهانی صرف نظر می کند و درنتیجه می توان گفت قدرت خرید و مصرف بنزین در این کشورها بالاتر خواهد رفت. بالعکس در کشورهایی مانند ترکیه که دارای منابع نفتی نیستند، دولت از بنزین به‎طور جداگانه مالیات نیز دریافت می کند...

 نرخ سوخت جور ناترازی ها در کشور ما که خود را در تورم بالا نشان می دهد به دوش می کشد. 

نگاهی به گذشته نشان می دهد در اجرای هدفمندی یارانه ها در اواخر سال 89 ، قیمت بنزین به قیمت منطقه ای یا فوب خلیج فارس نزدیک شد. با این حال شوک ارزی جهش نرخ دلار و افت ارزش پول ملی و فاصله گرفتن نرخ ریالی بنزین با نرخ های جهانی را رقم زد. 

در سال 98 نیز با وجود افزایش قیمت بنزین و نزدیک شدن آن به قیمت منطقه ای، جهش نرخ ارز در سال های 99 و 1401 موجب فاصله گرفتن قیمت بنزین از قیمت منطقه ای و زمینه ساز افزایش قاچاق سوخت شد.»

***

آخرین وضعیت پرونده سیف و عراقچی

به گزارش ایسنا، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در پاسخ به سوالی  در خصوص آخرین وضعیت پرونده مدیران ارشد بانک مرکزی (ولی الله سیف و احمد عراقچی) و آیا الان زندان هستند یا خیر؟  گفت: نسبت به این پرونده در حد مقدور اطلاع رسانی شد. با پذیرش تقاضای  اعاده دادرسی نسبت به این  افراد،  پرونده از سوی دیوان عالی اتخاذ تصمیم شده و پرونده‌های مطروحه به منظور اتخاذ تصمیم قانونی به دادگستری کل ارسال شده و در شعبه هم عرض ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی مورد اتخاذ تصمیم قرار خواهد گرفت.

ستایشی افزود: نسبت به این افراد که در این فرایندها هستند براساس تامین لازم نسبت به آنها اتخاد تصمیم می شود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون و اینکه آیا بخش مفتوحه دارد یا خیر؟ گفت: ایشان در حال تحمل کیفر حبس است و پرونده مفتوح کیفری ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه در باره آخرین وضعیت پرونده قتل آرمان علی وردی گفت: جلسات دادرسی مربوط به اتهامات متهمان این پرونده به پایان رسیده و قضات محترم در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران در حال انشای رای و اتخاذ تصمیم نهایی هستند و اطلاع رسانی می شود. اتهامات متهمان  محاربه و مشارکت در قتل و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور است.

***

هشدار چمران به اصولگرایان

مهدی چمران، فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به قدس گفت: « اصولاً هر موقع افراد یا جریان‌ها احساس ضعف کنند و از آینده هراسان باشند، همبستگی، همگرایی و دلبستگی آن‌ها به هم بیشتر می‌شود، اما وقتی قدرت را به دست می‌گیرند، جدا شدن‌ها و تغییر مسیرها شروع می‌شود و این تفرق و تشتت متأسفانه آسیب می‌رساند.

اکنون هم به نظر من چون برخی دوستان ما فکر می‌کنند مجلس، دولت و انتخابات را در اختیار دارند می‌توانند خودشان را جدا کنند و ساز دیگری بزنند.

این رویه متأسفانه نتیجه خوبی نخواهد داشت و من هشدار می‌دهم ممکن است به شکست بینجامد که هیچ بعید نیست. وقتی تشتت و تفرق در میان ما باشد، گروه رقیب که معتقدم همیشه یا عموماً به ‌نوعی وحدت در انتخابات گذشته دست ‌یافته‌اند، برنده خواهند شد و ما نتیجه مثبتی نخواهیم گرفت...

عاقلانه‌ترین و سیاستمدارانه‌ترین کار این است که دیگر دوستان در جبهه وحدت، جبهه پایداری و ما کنار هم بنشینیم و همان ‌طور که در سال‌های گذشته گرد هم آمدیم و ائتلاف کردیم، باز هم به وحدت نظر برسیم و نتایج مثبت و بهتری بدست آوریم. همان ‌طور که در مجلس گذشته این اتفاق به بهترین شکل رخ داد. من شخصاً امیدوارم که این مهم رخ بدهد.

البته برخی دسته‌ها، اسامی و تشکل‌ها با نام‌های جدید هم در این دوره شکل ‌گرفته‌اند و خودشان هم می‌دانند تقریباً راهی به مجلس ندارند ولی روشی که در پیش می‌گیرند یک ضربه و انتظار شکست است و تشتت و تفرق می‌تواند میزان آرا را پایین‌تر بیاورد و مردم را گیج کند که چه کسی یا کسانی یا گروهی را انتخاب کنند.

البته ممکن است این تعدد، تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی در گرم کردن تنور انتخابات و هیجان انتخاباتی کمک کند، اما در نتیجه‌گیری میدانی در انتخابات ممکن است به نفع ما تمام نشود.»

***

انتقاد سازمان برنامه و بودجه از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس

به گزارش تسنیم، در اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه آمده است: به آگاهی مردم شریف ایران می رساند نمایندگان عضو کمیسون تلفیق بودجه در روز گذشته احکام الحاقی متعددی را که بار مالی آن ها تامین و پیش بینی نشده است، به‌رغم مخالفت نمایندگان دولت به تصویب رساندند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: با توجه به پوشش خبری گسترده این مصوبات و ایجاد انتظارات احتمالی در برخی هموطنان عزیز، لازم به تاکید است که این مصوبات در مرحله تصویب نهایی در صحن مجلس و یا در مرحله تایید توسط شورای محترم نگهبان ممکن است با چالش مغایرت با اصل 75 قانون اساسی مواجه شده و از تصویب نهایی باز بماند.

***

توضیحات ضرغامی درباره انتقاد از نگرش برخی ائمه جمعه

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در گفتگو با ایلنا درباره اظهارنظرش در خصوص مساجد و واکنش‌های بعدی آن، اظهار داشت: من حرفم این است اگر مسجدی امام جماعت ندارد، حداقل این ۸۷۰ مسجدی که در مسیر گردشگری قرار دارد درهایش باز باشد، اشتباه می‌گویم؟ هرکس به این حرف من اشکال دارد، بیاید بگوید. توجه  داشته باشید هنگامی که اختلاف و دعوا کلی می‌شود، معلوم نیست چه کسی چه می‌گوید و از چه چیزی دفاع می‌کند؟

به نظر من اگر کسی انتقاد دارد، مشخصا بیاید بگوید آیا ادعای ما در این مورد اینکه ۸۷۰ مسجدی که امام جماعت ندارد در مسیر گردشگری باشد، غلط است؟ البته همه مساجد باید درهایش باز باشد، مساجد پناه مردم است.

اصلا مساجد باید درش‌هایش برای متدینین و مردم باز باشد تا هر وقت خواستند نماز بخوانند و از محیطش استفاده کنند، منتها الان من مسئول همه مساجد نیستم، من مسئول ۸۷۰ مسجدی هستم که در مسیر گردشگری هستند، حداقل امکانات‌ را در مساجد فراهم کنند به خصوص وقتی در مسیر گردشگری هستند. به نظر من هرکدام از برادران بزرگوار در این خصوص حرف دارند، خوب است درباره موضوع نظرشان را بگویند.

وی خاطرنشان کرد: در سفرهایی که انجام می‌دهم خوشبختانه ائمه جمعه ما به خصوص ائمه جمعه مراکز استان‌ها که شخصیت‌های برجسته و نمایندگان ولی فقیه هستند، وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند، منتها ما معمولا با مراکز خیلی ارتباط کاری برقرار نمی‌کنیم چون رفت و آمد من در شهرستان‌ها و نقاط دور است، ائمه جمعه تا آن جایی که من با آن‌ها برخورد داشتم واقعا در سطح بسیار بالایی انسان‌های فهمیده، دلسوز و همراه هستند و درک درستی از مشکلات دارند و همکاری بسیار خوبی دارند.

ضرغامی افزود: من وقتی به برخی شهرها می‌روم هنگامی که از آن شهر بیرون می‌آیم به شوخی می‌گویم پدیده شهر شما امام جمعه شماست. امام جمعه می‌آید می‌گویم من اصلا تعارفی ندارم، در این ۲ ساعتی که اینجا بودم رفتار شما، مواضع مترقی شما، تواضع شما و همچنین مشکلات و دعواهایی که بین نهادها است را دیدم که چقدر خوب حل می‌کنید، واقعا شما پدیده شهر هستید.

وی با بیان این‌که من واقعا  به ائمه جمعه‌ای که در کشور با همه توان وظیفه روحانیت خودشان را انجام می‌دهند، ادای احترام می‌کنم، گفت: اما بعضی اوقات هم یک جاهایی است که ما به آنها می‌گوییم به وظیفه‌تان بیشتر توجه کنید، به نظر من هرجا بزرگان ما مشکلی داشتند اگر روی آن موضوع تمرکز کنند مثل همین بحث مساجد، مشکلات ما بهتر حل می‌شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۸۰۱۲۲۰:۵۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
انسان ها به هزار و یک دلیل فوت می کنند مخصوصا اگر سن بالا داشته باشید و غذای چرب بخورید به استخر بروید خطر بروز سکته زیاد است
ناشناس۳۳۵۸۰۲۰۲۱:۰۱:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
مجلسیان انقلابی خاندوزی ر سریعا استیضاح کنید اوضاع اقتصادی که ایشان درست کرده کشور را با بحران جدی روبرو می کند
ناشناس۳۳۵۸۵۶۶۰۷:۳۶:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
آقاي خاندوزي چرايي را بهتر از شما ميدانيم راهكار شما براي امروز چيست اظهار اميدواري از وظايف وزير نيست برنامه ارائه كنيد
ناشناس۳۳۵۸۰۴۳۲۱:۱۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
برادران سپاه یاورها را در حالت استاد نگهدارند تا دشمن حماقتی نکند
ناشناس۳۳۵۸۰۸۹۲۱:۲۸:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
جناب الف در دو نظر می نویسیم و وقت می‌گذاریم را لطفا منتشر کنید تا همگان یاد بگیرند که اقتصاد دستوری یعنی چه و نرخ اصلی چه عددهایی هست
ناشناس۳۳۵۸۰۹۸۲۱:۳۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
عده ای فرصت طلب موقع انتخابات شبهه در فوت مرحوم هاشمی می کنند برای کسب رای همانطور که از بی حجابی برای کسب رای سو استفاده می کنند
ناشناس۳۳۵۸۲۸۵۲۳:۳۵:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
عجیبه که صدا و سیما در استفاده از به قول شما بی حجابها همواره در صف اول قرار میگیرد.
ناشناس۳۳۵۸۳۴۴۰۰:۲۵:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
چرا خودتون را به اون راه میزنید. رهبری انقلاب همین دیروز در جمع امامان جمعه فرمودن حتی کسانی که به برخی ظواهر ملتزم عملی نیستند ولی قلبشون با خداست هم مومن به خدا هستند. به این مضمون... سردار سلیمانی هم قبلا گفته بودن اونا هم دختران ما هستند... الانم که بعد حرکت های مهسایی ها عملا چند درصدی بی حجابن و حاکمیت و نظام هم مشکلی ندارد...
ناشناس۳۳۵۸۶۸۹۰۹:۳۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
هرگونه بی حجاب راه دادن برای شعبه جرم هست .
ناشناس۳۳۵۸۱۰۷۲۱:۳۵:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
اگر شما از سال 97 که نرخ اصلی آن زیر 7 (که شد 14 هزار ) هزار تومان بود محاسبه کنید بله درست می گویید البته نه نرخ 50 هزار تومان بلکه 35 هزار تومان و چرا به این عدد نمی آورید؟ چون نمی توانید به خاطر اینکه جندین سال هست آن نرخ 7 هزار تومانی در آن سال ایحاد شده و گذشته و تورم ها بالا هست رخ نمی دهد مگر با ارز پاشی که خوب میدانید موقتی خواهد بود همان طوری که سال قبل هم نتوانستید کنترل کنید و آن را به نرخ اصلی که از سال 97 به بعد که 14 هزار تومان شد رساندید و اگر زمانی که شما آمدید سرکار محاسبه شود در سال 1400 که نرخ 26 هزار تومان بود خیر هنوز پایین نگه داشتید و چند هزار تومان دیگر باید بالا برود اگر دستکاری نکنید...!! ارز 28500 که دیگر بحث آن جدا هست
ناشناس۳۳۵۸۱۲۰۲۱:۴۰:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
با توجه به تورم 40 درصدی ایران و 5 درصدی امریکا یعنی برای امسال 35 درصد گران‌تر شدن دلار در ایران البته اگر سرکوب ارزی نشود همانطوری که تورم 60 در‌صدی ترکیه و تورم 40 درصدی ایران یعنی 20 درصد کاهش ارزش لیر در بازار و چون دولت ترکیه سرکوب نکرده این رقم ایجاد رویت شده در سال 89 به بعد هم سرکوب چند سال قبل خودش را تخلیه کرده و ربطی به بنزین ندارد
ناشناس۳۳۵۸۴۲۱۰۲:۲۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کشورهایی که نرخ بنزین بالا دارند اولا تورم ندارند و دیگر اینکه درآمد سرانه مردم در آن کشورها دهها برابر مردم ایران است
ناشناس۳۳۵۸۶۹۲۰۹:۴۱:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
بعله مانند ترکیه که چنان درامدشان بالا هست که نگو بقیه هم هستند که زیاد هستند!! !
ناشناس۳۳۵۸۴۲۶۰۲:۳۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
مگر تحولات متطقه برای همه کشورهای این منطقه نیست آقای خاندوزی!؟ چرا پول عربستان کویت و بحرین و عمان و عراق و افغانسنان بی ارزش نمیشه.!؟
ناشناس۳۳۵۸۴۲۸۰۲:۳۹:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
آقای هاشمی شما تنها نیستی که بدون مدرک حرف نمیزنی. ایضا سید حسن و سید علی خمینی هم..
عمران۳۳۵۸۴۴۰۰۳:۱۴:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
آقای چمران گفتند جبهه اصولگرایی وحدت را حفظ کند که رقیب از فرصت استفاده نکند! آقای چمران مگر جبهه اصولگرایان رقیب هم دارد؟ اگر منظورتان انتخابات است که روحانی و لاریجانی که اصولگرا هستند. اصلاح طلبان واقعی هم که عملا و رسما حذف شدند. رقیبتان دقیقا کی است؟
ناشناس۳۳۵۸۵۹۵۰۸:۰۸:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
زحمت بکشید قیمت ارز را بیاورید پایین اونوقت قیمت بنزین به قیمت جهانی نزدیک میشه.
ناشناس۳۳۵۸۶۲۷۰۸:۴۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
در تمام ادوار گذشته وزرای اقتصاد و رییس بانک مرکزی از این گونه وعده های تو خالی دادند. مردم ایران دقیقا بر عکس این وعده ها رو در بازار مشاهده کردند و میکنند و خواهند کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  15. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  16. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  17. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  18. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین