نظر شریعتمداری درباره مقصر گرانی‌ها/ آمار رئیسی از ساخت مسکن و بهبود اقتصاد

  4021025052 ۹۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر شریعتمداری درباره مقصر گرانی‌ها/ آمار رئیسی از ساخت مسکن و بهبود اقتصاد

نظر شریعتمداری درباره مقصر گرانی‌ها

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «در حالی که رئیس‌جمهور محترم همه توان خود را برای بهبود معیشت مردم و مخصوصاً اقشار کم درآمد به میدان آورده است، گرانی کالا و خدمات مورد نیاز مردم، عرصه را بر اقشار گوناگون و مخصوصاً کم درآمدها هر روز تنگ‌تر می‌کند‌.

گرانی کالا و خدمات اگرچه با افزایش قیمت‌ها و تورم جهانی بی‌ارتباط نیست، ولی نمی‌توان و نباید سهم تورم جهانی را بیشتر از آنچه که واقعاً هست به حساب آورد و عوامل و علت‌های دیگر را نادیده گرفت.

در این خصوص باید گفت، مجموعه‌ای از دشمنان بیرونی، کلان‌سرمایه‌داران سودجوی داخلی و برخی از مدیران بی‌کفایت میانی بیشترین نقش را در افسار گسیختگی قیمت‌ها دارند.

از دشمنان بیرونی انتظاری نیست که دست از کینه‌توزی بردارند. آنها تمامی برگ‌های برنده خود را به میدان آورده و بازنده شده‌اند و این روزها روی فشارهای اقتصادی تکیه ویژه‌ای دارند.

اما، مقابله با کلان‌سرمایه‌داران سودجو و برکناری مدیران میانی بی‌کفایت اگرچه با دشواری‌هایی رو‌به‌روست ولی نا‌ممکن نیست و از سه قوه مجریه و قضائیه و مقننه انتظار می‌رود - و تکلیف و ماموریت تعریف شده آنها نیز هست- که دستی از آستین همت بیرون آورند و کاری بکنند...

 قیمت دلار افزایش پیدا کرده است. قیمت ماشین و موتورسیکلت و دوچرخه و بهای مسکن و ... نیز. چه کسانی قیمت‌گذاری می‌کنند؟! دولت؟ مجلس؟ قوه قضائیه؟ مراکز و سازمان‌های وابسته به این سه قوه؟... پاسخ منفی است!

نگاهی از سر انصاف به قوای یاد شده به وضوح نشان می‌دهد که آنها در کلیت و تمامیت خود تمامی توانی که در چنته دارند را برای مقابله با مشکل گرانی به میدان آورده‌اند.

اگرچه در پاره‌ای از موارد قصورهایي -و نه تقصیر-‌ نیز داشته‌اند! پس ماجرا چیست؟! واقعیت آن است که مثلث سه ضلعی دشمنان بیرونی، کلان‌سرمایه‌داران سود‌جو و برخی از مدیران بی‌کفایت میانی، از کم‌توجهی و غفلت شماری از دست اندرکاران و مسئولان سوءاستفاده می‌کنند.

قیمت‌ها را مافیای گوش خوابانیده از طریق شاخک‌های پنهان و آشکار خود که برخی از کانال‌های تلگرامی و فلان سایت و فلان شبکه مجازی از جمله آنهاست‌، تعیین می‌کنند! چرا با آنها برخوردی نمی‌شود؟! پاسخ فقط چند علامت تعجب است‌...!!!!!»

***

آمار رئیسی از ساخت مسکن و بهبود اقتصاد

به گزارش فارس، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور گفت: نیاز کشور به ساخت سالی یک میلیون مسکن قطعی است و باید سالی یک میلیون واحد ساخته می‌شد که نساختند و ما کمبود داریم.

رئیسی تصریح کرد: باید این کمبود جبران شود، الان یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن در حال ساخت در کشور داریم در برخی موارد به افراد زمین داده شده خصوصا در شهرهای کوچک که تأمین زمین راحت تر است در شهرهای مرکز استان دسترسی به زمین مقداری مشکلتر است ولی کار در حال پیگیری است.

وی گفت: ساخت واحدهای خودمالکی و نوسازی بافت های فرسوده و مجتمع‌سازی هم شروع شده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: از مهمترین دلایل تورم به گفته کارشناسان اقتصادی، مساله رشد نقدینگی است. رشد نقدینگی که ابتدای دولت سیزدهم 42 درصد بود به ۲۷ درصد کاهش یافته است و هدفگذاری کرده‌ایم که تا پایان سال به ۲۵ درصد کاهش یابد. رشد نقدینگی کاملا در کشور مهار شده است.

وی افزود: یکی دیگر از علل افزایش نرخ تورم، ناترازی بانک‌هاست. دولت با همه توان تلاش می‌کند که بانک‌های ناتراز یا از گردونه خارج شوند و یا انضباط مالی را رعایت کنند.

رئیسی تاکید کرد: چند بانک را از گردونه خارج کردیم و برای بقیه نیز هشدار صادر کرده‌ایم. تیم اقتصادی و بانک مشخص شده که بر عملکرد آنها نظارت کند و اگر کوچکترین خطایی داشته باشند از گردونه خارج خواهند شد.

وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز ۶۵۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید بازگشته است، کارخانه‌هایی که تجهیزات و سوله‌های آن‌ها در حال خاک خوردن بود

رئیسی تصریح کرد: آمار بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول گواه رشد اقتصادی در کشور است.

***

انتقاد روزنامه دولت از مصوبات کمیسیون تلفیق

ایران نوشت: «کمیسیون تلفیق بودجه 1403 تصمیمات عجیبی اتخاذ کرده است، از افزایش ناعادلانه حقوق‌ها به نفع افرادی که دریافتی بالاتری دارند تا کاهش درآمد هدفمندی یارانه‌ها که سبب بسته شدن دست دولت در تأمین یارانه نقدی می‌شود.

از سوی دیگر مخالفت بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به منظور تأمین منابع اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اجرای این قانون را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است...

مصوبه بحث‌برانگیز دیگر کمیسیون تلفیق مجلس، حذف افزایش پلکانی حقوق‌هاست. دولت در لایحه بودجه افزایش متوسط 18 درصدی حقوق کارکنان در سال آینده را گنجانده بود، البته به صورت پلکانی؛ بدین معنا که افزایش حقوق برای افرادی که حقوق‌شان پایین‌تر است، ارقام بالاتر از 18 درصد باشد و برای افرادی که حقوق بالاتری می‌گیرند کمتر از 18 درصد باشد و میانگین آن 18 درصد شود.

اما کمیسیون تلفیق بودجه، افزایش حقوق‌ها را برای همه سطوح دریافتی رقم 20 درصد تصویب کرد. با مصوبه کمیسیون مجلس، مثلاً فردی که امسال 40 میلیون تومان حقوق می‌گیرد، سال آینده حقوقش 8 میلیون تومان زیاد خواهد شد اما کسی که امسال 10 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند سال آینده فقط 2 میلیون تومان حقوقش بیشتر می‌شود. با این مصوبه کمیسیون تلفیق، شکاف حقوق بین افراد در سال آینده شدیدتر خواهد شد.»

***

کمیسیون تلفیق واردات خودروهای برقی را تصویب کرد

به گزارش ایسنا، سیدمحسن دهنوی، نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه۱۴۰۳ گفت: کمیسیون تلفیق مجلس واردات خودروهای سواری برقی را تصویب کرد که این مصوبه گام مهم برای کاهش مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوا است.

به گفته وی، تنوع بخشی به بازار خودرو و معرفی خودروهای برقی، کشور می تواند به دور شدن از سیستم های حمل و نقل وابسته به بنزین تشویق شود.

وی ادامه داد: در همین راستا کمیسیون تلفیق برای تسهیل واردات خودروهای برقی کاهش عوارض واردات را نیز تصویب کرد که هدف از آن، مقرون به صرفه تر و قابل دسترس تر کردن خودروهای برقی برای مصرف کنندگان ایرانی است. کاهش تعرفه‌های واردات هم مشوقی برای استفاده از خودروهای برقی به جای خودروهای بنزینی معمولی است که در نهایت به کاهش مصرف بنزین و آلایندگی هوا کمک می‌کند.

دهنوی افزود: این مصوبه بر واردات خودروهای سواری برقی، کاهش عوارض واردات و افزایش انگیزه برای توسعه خودروهای الکتریکی داخلی تمرکز کرده است.

***

اعلام جرم و تشکیل پرونده جدید برای نیلوفر حامدی و الهه محمدی

به گزارش میزان روز گذشته پس از آزادی موقت دو متهم امنیتی زن، تصاویری از کشف حجاب این افراد در فضای مجازی منتشر شد. 

در پی این اقدام ضمن اعلام جرم، پرونده جدیدی برای این متهمان در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد. 

گفتنی است روز گذشته دادگاه تجدید نظر استان تهران با تبدیل قرار دو متهم امنیتی خانم به مبلغ هر کدام ۱۰ میلیارد تومان موافقت کرد و در پی این اتفاق هر دو متهم پس از ۱۷ ماه از زندان تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر آزاد شدند.

هر دو متهم ممنوع الخروج بوده و هر کدام با سپردن قرار وثیقه بیرون از زندان خواهند بود.

چرا آزاد شدند 

خبرگزاری میزان در پاسخ به این سوال نوشت: طبق دادنامه صادره از سوی دادگاه رسیدگی کننده به پرونده متهمین، اتهام‌های این دو نفر تحت عنوان: همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است. این امر حاکی از این است که جاسوس بودن این دو نفر برای دستگاه قضایی احراز نشده است

بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات): هر کس یا گروهی با دول خارجی متخاصم به هر نحو علیه جمهوری اسلامی ایران همکاری نماید، در صورتی که محارب شناخته نشود به یک تا ده سال حبس محکوم می‌گردد.

همانطور که مشخص است در این ماده عنوان جرم «همکاری با دول متخاصم» ذکر شده که متفاوت از عنوان جرم جاسوسی در قانون مجازات اسلامی است؛ بنابراین با توجه به اینکه اتهام این افراد جاسوسی نمی‌باشد، آزادی آن‌ها با قید وثیقه مانع قانونی ندارد.

 

***

قیمت بنزین در سال آینده تغییر نمی کند

به گزارش ایسنا، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در نشست خبری در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی بودجه سال آینده این است که کسری و نرخ تورم آن کمتر شده است.

وی اضافه کرد: دولت در لایحه بودجه قیمت حامل‌های انرژی را ثابت در نظر گرفته که کمیسیون تلفیق هم عینا آن را مصوب کرد بدان معنا که قیمت بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های انرژی همچون سال ۱۴۰۲ خواهد بود و تغییری در نرخ قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده نخواهیم داشت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با این توضیح که مصوبات این کمیسیون باید در صحن علنی تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد، گفت: در صورت تایید شورای نگهبان این مصوبات اجرا می‌شود.

زارع با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال آینده ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌ بینی شده است که این میزان برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال و زوج‌های کمتر از ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد: کمیسیون تلفیق میزان ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را در سال آینده ۲۰ درصد تعیین کرد، کف حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون تومان و برای بازنشستگان ۹ میلیون تومان تعیین شد. همچنین معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت هم تا سقف ۱۲ میلیون تومان پیش بینی شد. مالیات مازاد حقوق ۱۲ تا ۱۶.۵ میلیون تومان ۱۰ درصد، مازاد ۱۶ تا ۲۷ میلیون تومان ۱۵ درصد و مازاد ۲۷ تا ۴۰ میلیون تومان ۲۰ درصد و مازاد ۴۰ میلیون تومان مشمول مالیات ۳۰ درصد می‌شود.

***

حمله روزنامه ایران به روحانی

ایران نوشت: «بخش واقعی سخنان روحانی آنجا بود که به کاهش معنادار مشارکت در انتخابات سال‌های 98 و 1400 اشاره کرد. بی‌اعتراف به این واقعیت که مشارکت 42.57 درصدی در انتخابات مجلس یازدهم و حضور 48 درصدی واجدین شرایط در انتخابات 1400 پیش از آنکه اساساً معطوف به تنوع نامزدهای انتخاباتی باشد، نتیجه قطعی عملکرد ناامیدکننده دولتی بود که نام «دولت تدبیر و امید» را بر خود نهاده بود.

کاهش بی‌سابقه مشارکت سیاسی مردم در دو سال پایانی دولت روحانی در حالی رقم خورد که شعارهای او برای بهبود شرایط اقتصادی کشور از طریق «مذاکره با کدخدا» به حاصلی جز کوتاه آمدن در قبال امریکا در مذاکرات هسته‌ای و انعقاد برجامی بی‌حاصل تبدیل نشد.

همچنان که نداشتن برنامه‌ای جز مذاکره با کدخدا و قرار دادن برجام در جایگاه تنها راه‌حل دولت وقت برای رفع مشکلات سبب شد که با خروج امریکا از برجام و پیروی کشورهای اروپایی متحدش از آن دولت روحانی چیزی جز ناتوانی در احقاق حقوق مردم ایران و درماندگی در قبال تبعات آن اتفاق مانند افزایش فزاینده نرخ ارز، کالاهای اساسی و فساد اقتصادی را به نمایش نگذارد. مدیریتی که اوج ضعفش را در ماجرای اجرای تصمیم افزایش قیمت بنزین نشان داد و برهمین اساس زمینه بوجود آمدن بحران امنیتی برای کشور و حوادث آبان 98 را رقم زد.

انتخابات 1400 هم در شرایطی برگزار شد که نه تنها مشکلات ناشی از بی‌حاصلی برجام و ناکارآمدی دولت بر جا بود بلکه شیوع کرونا و عملکرد ضعیف دولت وقت در کنترل آن با فراموش کردن مردم، نشانی از ناامیدی در جامعه بود.»

***

راهکارهای اژه‌ای برای کاهش اطاله دادرسی

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای، در نشست شورای عالی قوه قضاییه در تبیین و تحلیل عوامل مؤثر در اطاله دادرسی‌ها، ضمن اشاره به مقوله‌ی «کارشناسی پرونده‌های قضایی» و روش‌هایی که باید با اتخاذ آن‌ها از اطاله رسیدگی‌ها به سبب تأخیر در انجام کارشناسی‌ها جلوگیری کرد، گفت: علاوه بر مقوله‌ی کارشناسی پرونده‌های قضایی که پیش‌تر به صورت مفصل و مبسوط در باب آن‌ها سخن گفته‌ایم، یکی دیگر از عوامل اطاله رسیدگی‌ها، لوایحی است که وکلا و ذی‌نفعان پرونده با کسب مجوز از دادگاه، قصد ارائه آن‌ها را دارند، اما بعضاً تقدیم آن‌ها به دادگاه تا مدت‌ها به طول می‌انجامد و همین امر سبب طولانی شدن روند رسیدگی و صدور حکم می‌گردد؛ در این قبیل موارد، قضات باید وکیل یا ذی‌نفعی که قصد ارائه لایحه را دارد، مکلف گردانند در ظرف زمانی معین و مشخصی به انجام این کار مبادرت ورزد؛ بدون‌تردید تاخیر در ارائه اینگونه لوایح، هم شائبه‌هایی را ایجاد می‌کند و هم اطاله دادرسی را به دنبال دارد.

رئیس دستگاه قضا به مقوله‌ی تاخیر در ارائه استعلامات و نقش این امر در اطاله دادرسی‌ها هم گریزی زد و گفت: بعضاً مشاهده می‌شود که یک مرجع قضایی استعلامی را از داخل یا خارج از قوه قضاییه کرده است و پس از گذشت سه ماه همچنان نتیجه استعلام واصل نشده است؛ در اینگونه موارد مرجعِ استعلام‌کننده باید پیگیری‌های مقتضی را ترتیب دهد و صرفاً منتظر وصول پاسخ استعلام نماند.

رئیس عدلیه تصریح کرد: در مواردی که دو مرجع قضایی از خود برای رسیدگی به یک پرونده سلب صلاحیت کرده‌اند و موضوع برای حل اختلاف به مرجع بالاتر ارجاع شده است باید پیگیری‌های مستمر از ناحیه آن دو مرجع صورت گیرد که تکلیفِ تعیین صلاحیتِ پرونده مزبور به کجا رسید؛ گاهی اوقات این سلب صلاحیت‌ها هم موجب ازدیاد آمار و ایجاد مشکلات اداری می‌شوند و هم به اطاله دادرسی‌ها می‌انجامد.

***

پاسخ رستمی به قاسمیان درباره عملیات عین الاسد

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به شبهاتی که درباره حمله عین الاسد مطرح می‌شود، گفت: ما یک حمله‌ای به عین الأسد داشتیم، حال بعضی‌ها بدون تحلیل دقیق اعلام می‌کنند که اصلا حمله‌ای در کار نبوده است، اصلاً مسئله حمله به عین الأسد این نبود که چه تعداد نظامی آمریکایی در این حمله کشته می‌شوند، حال فرض کنید آمریکایی‌ها اعلام می‌کردند ۱۱۰ نفر از آن‌ها ضربه شدید مغزی شدند، در این خصوص باید گفت آمریکایی‌ها هیچگاه تلفات خود را اعلام نمی‌کنند، همان موقع هم اعلام شد که تلفات گفته نمی‌شود.

وی تعداد تلفاتی که از آمریکایی‌ها در عین الأسد گرفته شد را مورد مهمی ندانست و عنوان کرد: مسئله مهم این بود که برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم، پایگاه نظامی آمریکا توسط یک کشور آن هم با اعلام رسمی مورد حمله قرار می‌گیرد؛ یعنی آن کشور می‌گوید که حمله توسط من بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: قبل از آن حمله، از سال ۱۹۴۵ که آمریکایی‌ها پیروز جنگ جهانی دوم بودند تا سال ۲۰۲۰، هیچ پایگاه نظامی آمریکا توسط یک کشور مورد حمله قرار نگرفته بود مگر آنکه آمریکایی‌ها پاسخ خرد کننده به آن کشور داده بودند. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حمله به عین‌الأسد را یک سیلی بزرگ از جانب جمهوری اسلامی به آمریکایی‌ها دانست و گفت: اگر کسی خیال کند بر علیه آمریکایی‌ها اقدامی صورت نگرفته مناسبات بین المللی را نشناخته است، اقتدار و هیمنه‌ای که آمریکایی‌ها برای خودشان ایجاد کرده بودند را نشناخته است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۶۵۰۲۲۰:۴۳:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
بهانه است
ناشناس۳۳۵۶۹۷۸۰۸:۲۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
گوشت تا کیلویی ۷۰۰ هزار تومان بالا رفته است.
ناشناس۳۳۵۶۵۱۳۲۰:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
آقای شریعتمداری.. بنده نه طرفدار اصلاح طلبم و نه اصولگرا ولی چطور شد تا دیروز و زمان دولت روحانی تمام گرانیها را گردن اون آقا و تیم اقتصادیش مینداختی حالا که نوبت دولت سیزدهم شد مقصر تورم شده مافیا و عوامل جهانی؟
ناشناس۳۳۵۶۷۱۰۲۳:۲۹:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
افزایش 10 برابری حجم نقدینگی و چاپ میلیاردها تومان پول بدون پشتوانه در دولت قبل دلیل اصلی تورم است.
ناشناس۳۳۵۶۹۱۲۰۶:۵۵:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
دولت فریدون رکورددار تاریخی ویرانی در همه‌ی بخشهاست آقای شریعتمداری سعی کرده با مماشات و مراعات بیان کنه
ناشناس۳۳۵۷۰۸۳۰۹:۴۵:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
با این حجم از ویرانیها آقای‌ شیخ حسن فریدون باید به مردم ثابت کنه که خائن نبوده
ناشناس۳۳۵۷۲۱۲۱۱:۴۷:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
مگه اقایان از کشور دیگه امده بودند اوضاع مملکت رو نمی دانستند مگه اقای رییسی جز سران نظام نبود مگه قالیباف و رضایی و... از اوضاع بی خبر بودند که ان همه وعده وعید دادند
ناشناس۳۳۵۷۲۷۹۱۲:۳۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
روحانی کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و خزانه بدهکار و صندوق توسعه خالی در شرایطی تحویل داد که حتی برای خرید گندم و روغن دلار در خزانه بانک مرکزی وجود نداشت رئیسی وقتی سرکار امد تازه متوجه این حجم عظیم از بدهکاری و مصائب شد.
بهانه الکی۳۳۵۸۹۰۴۱۲:۳۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
خوب مگر نمیدید و اطلاع نداشت که تحویل گرفت.مگه نگفتن تا یک سال طول میکشه تا اینها را دولت جدید درست کنه کو پس یکسال که هیچ دوسال بیشتر شده کو پس؟؟؟؟؟
ناشناس۳۳۵۶۷۱۲۲۳:۳۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
آن دولت از عمد انجام می‌داد
ناشناس۳۳۵۶۵۳۸۲۱:۰۲:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
یا چاپ پول بدون پشتوانه یا به واسطه فروش نفت پایان دهید تا تورم درست نکند یاا مالیات بر دلالی اجرا کنید که تورم درست نشود تا سو استفاده کنندگان نتوانند کاری پیش ببرند و قیمت کاذب درست کنند
ناشناس۳۳۵۶۷۳۳۲۳:۴۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
متاسفانه آقای روحانی هم به دشمنان خارجی سیگنال منفی از مشارکت مردم می دهد و هم در داخل کشور تشویش اذهان میکند قطعا چنین فردی صلاحیت کاندید شدن برای مجلس خبرگان را ندارد و باید بخاطر شکایت قریب یک میایون نفر در کمیسیون اصل نود از ایشان و دولتشان باید محاکمه میشدند که تاخیر داشته اند
ناشناس۳۳۵۶۵۴۰۲۱:۰۴:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
مغرض هستند دیگر وکار بزرگ حمله را نادیده می گیرند تا نفرت پراکنی کنند
ناشناس۳۳۵۶۵۴۲۲۱:۰۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
بنزین گران نمی کنید هرسال که این پایین نگه داشتن خودش عامل تورم هست به کنار ولی وقتی دیگر فنر آن خوب جمع شود یهویی چند برابر می کنید
ناشناس۳۳۵۷۷۲۲۱۸:۲۵:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
منتظرید بنزین را گران کنند تا یک آشوب دیگر راه بیاندازید؟ یا می‌خواهید گران کنند تا دوباره همه کالاها افزایش قیمت داشته باشند و بعد غر زدن را بیشتر کنید؟
ناشناس۳۳۵۸۳۱۶۰۰:۰۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
یعنی بیش از دو ساله که کالاها گران نشده اند؟!
ناشناس۳۳۵۶۵۵۷۲۱:۲۰:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
گرانی کار از ما بهتران است
ناشناس۳۳۵۷۱۲۹۱۰:۳۱:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
ایوالله ایشون هم همینو میگه اما معلوم‌الحال‌ها برنمیتابن
ناشناس۳۳۵۶۵۶۷۲۱:۲۸:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
شريعتمداری را در همين چند سطر می توان شناخت
ناشناس۳۳۵۷۱۲۷۱۰:۲۹:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خداوکیلی با همین چند سطر بصیرت شریعتمداری و دلایل عناد و عداوت با ایشون واضحه ایشون مافیا سوزه
وطنم ایران۳۳۵۷۳۱۴۱۲:۵۷:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کدوم بصیرت ،،،،،شریعتمداری که دیروز همه را می‌کوبید حالا که نوبت دولت رئیسی شده کار دشمن و بیرون و فلان و فلان
ناشناس۳۳۵۷۳۱۸۱۳:۰۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
مافیا سوز؟ کدوم مافیا رو دقیقا سوزونده؟ خودرو؟ مسکن؟ لوازم خانگی؟ شکر ؟ برنج ...؟؟
ناشناس۳۳۵۶۵۷۸۲۱:۴۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
درود بر حاج حسین شریعتمداری مافیای رانتخوار که سالهای سال در بدنه اقتصادی کشور دست بکارند باعث و بانی گرانی ها هستن.
ناشناس۳۳۵۶۵۷۹۲۱:۴۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
اهتمام دولت رئیسی برای ساخت 1 میلیون و 900 هزار واحد مسکن قابل تقدیر است.
ناشناس۳۳۵۶۹۳۴۰۷:۳۱:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
كدام مسكن؟ريسي وعده ساخت ساليانه يك ميليون مسكن و تورم تك رقمي روداد.الان ٢.٥سال گذشته بايد ٢.٥ميليون مسكن ميداد كه ٢٥٠٠مسكن هم نداد كه هيچ تورم رو هم ٢برابركرد
ناشناس۳۳۵۷۱۹۴۱۱:۳۷:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خانه نقل و نبات نیست که همان سال ساخته شود و 4 میلیون هم ساخته می شود و تک رقمی هم از آن حرف ها بود آن هم بعد دو سال!!
ناشناس۳۳۵۷۲۳۸۱۲:۰۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
روحانی چرا 8 سال ساخت مسکن را متوقف کرد و باعث نجومی شدن قیمت مسکن و افزایش شدید اجاره بهاء شد ؟!
ناشناس۳۳۵۷۷۹۳۱۸:۵۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
مگه روحاني مثل ریسی وعده ساخت داده بود؟
ناشناس۳۳۵۶۵۸۰۲۱:۴۶:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
مقصر گرانی ها علامت تعجب است!!!!!!
ناشناس۳۳۵۶۵۸۱۲۱:۴۶:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
کاهش بی سابقه مشارکت سیاسی مردم در دو سال پایانی دولت قبل نتیجه بی تدبیری و سوء مدیریت و ندانم بکاری دولت روحانی بود.
ناشناس۳۳۵۶۸۱۰۰۱:۴۸:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
زمانی دولتی غرب گرا آمد سرکار و کل کشور روی قمار یک برگه کاغذ با طرف های خارجی گره زد و وقتی هم شکست خورد با خلق ارز 4200 معیشت و قدرت خرید را چند دهه عقب برد اما با شگردهای تبلیغاتی.....
یا هو۳۳۵۷۲۵۸۱۲:۱۶:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
دوست عزیز یعنی اگر الان باید در انتخابات 60 تا 70 درصد مردم شرکت کنند چون وضعیت اقتصادی خوب شده
ناشناس۳۳۵۷۷۳۰۱۸:۲۸:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
هنوز تورم و اقتصاد خوب نشده که اثرش در افزایش مشارک به طور کامل دیده بشه اما با گذشت زمان بهتر خواهد شد فقط امیدوارم مردم دوباره فریب آنها را نخورند و بازهم همانها که مسبب این اوضاع هستند را انتخاب نکنند خواهش می‌کنم همه شرکت کنید و دیگران را هم تشویق کنید به شرکت کردن تا دوباره رویه سقوط و نزول اقتصادی برنگردد
ناشناس۳۳۵۶۵۸۷۲۱:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
خدا را شکر با استدلال روزنامه ایران، فردای انتخابات میزان کارایی دولت رییسی هم عیارسنجی خواهد شد
ناشناس۳۳۵۶۵۸۸۲۱:۴۹:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
پس غفلت مديراني كه يكدست هستند سرمايه داران سودجو كه حريف مي طلبند دشمنان بيروني كه دشمن هستند اما :
ناشناس۳۳۵۶۶۲۶۲۲:۱۲:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
نظری ندارم
ناشناس۳۳۵۶۶۳۰۲۲:۱۹:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
باریک الله حاج حسین.
اکبر اسدی۳۳۵۶۶۵۵۲۲:۴۰:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
چرا نمی خواهید بپذیرید که دولت ضعیف است؟؟؟؟!!! چرا بجای دفاع از منافع ملی از منافع جناحی خود دفاع می کنید؟؟؟؟!
ناشناس۳۳۵۶۷۱۶۲۳:۳۱:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
از قبلی ضعیف تر نیست
ناشناس۳۳۵۷۰۶۹۰۹:۳۷:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
هر دو ضعیف هستند. منتهی یکی ضعیفتر از اون یکی!
ناشناس۳۳۵۶۶۷۱۲۲:۵۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
هیچ کشوری مانند ایران فکر نکنم در جهان باشد که تورم دو رقمی داشته باشد ولی هم قیمت بنزین افزایش ندهد و هم ارز، کلا اعجوبه ای هستیم در جهان
ناشناس۳۳۵۶۶۸۴۲۳:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
چه کسانی صندوق بازنشستگی را خالی کردند . فقط جهت اطلاع ، این صندوق بزرگترین سرمایه کشورهاست .
ناشناس۳۳۵۶۷۰۸۲۳:۲۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
این مدیران میانی جزو دولت هستن یا آدم فضایی؟
ناشناس۳۳۵۶۷۳۱۲۳:۴۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
با این بهانه هایی که مدیر کیهان اعلام کرده یعنی امید به بهبود اوضاع نداشته باشید
ناشناس۳۳۵۶۷۵۴۰۰:۰۶:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خدا راشکر دلار ۲۸. رییسی تحویل گرفت. وتومناظرات تا انجا که زاکانی دارودسته اصول گر اها. دولت بدبخت مردمی. را کوبوندند. خوب اگر دلار ۲۷ کرده بودند. دولت مردمی روحانی و ظریف را سکه روی یخ میکردند. ولی حالا حج حسین. سکوت کرده. چرا. چون میدونه حرف ظریف درست بود.
ناشناس۳۳۵۷۲۰۰۱۱:۴۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
نه پس با آن آواری که برجای گذاشتند که در هیچ دولتی رخ نداد شما برای ما از چی حرف می زنی؟ دلار شده 50 تومان؟ اگر دوستانت بودن که الان تورم از 100 عبور کرده بود و دلار هم دو برابر فعلی
ناشناس۳۳۵۷۲۱۸۱۱:۵۱:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند چرا نتیجه برجام شون افزایش بیش از 2 برابری تحریم ها و افزایش 10 برابری نرخ ارز شد ؟!
ناشناس۳۳۵۷۷۳۷۱۸:۳۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
وقتی پیش‌بینی کابینه دولت قبل این بود که دلار تا آخر سال به ۱۰۰تومن میرسد و دولت فعلی اجازه این کار را نداد یعنی موفق شد تا حدی جلوی آوار و تخریب دولت قبل را بگیرد و یقینا با همین ثباتی که در دلار ایجاد کرده پس از مدتی روند نزولی شدن هم شروع خواهد شد
ناشناس۳۳۵۶۷۵۶۰۰:۰۹:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
آقای شریعتمداری ..مردحسابی...از یک دانشجوی اقتصاد بپرسی به جواب میرسی....تورم یعنی بی کفایتی تیم اقتصادی دولت....یعنی چاپ اسکناس بدون پشتوانه
امیر۳۳۵۶۷۸۲۰۰:۴۷:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
آقای شریعتمداری شما اول جلوی خودرو سازان را بگیرید تا اینقدر احتکار نکنند و خودرو را گران نکنند مملکت که دست شماست چه ربطی به دشمن داره..اگر دولت نمی تونه یا فساد مبارزه کنه از ضعفش است یا بی عرضه است چرا تو یک هفته ۱۵۰میلیون یک خودرو ایرانی افزایش قیمت داشته.مگر یک کارمند در سال چقدر حقوق میگیره.. وضعیت اقتصادی کشور هر روز بدتر میشه.
کرمانی۳۳۵۶۸۱۴۰۱:۵۵:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
شریعتمداری کیهان در زمان دولت روحانی شمشیر را از رو بسته بود آبرو حیثیت روحانی و اصلاح طلبان را بخاطر گرانیها و تورم برد از نظر این شخص فقط دولت روحانی مقصر گرانی هاست ولاغیر خب الان دولت رئیسی که ملت رو زیر خط فقر برده حتی دادجناح های همسو با ایشان هم بلند شده که دولت رئیسی مسبب این تورم لجام گسیخته هست.
ناشناس۳۳۵۶۸۲۶۰۲:۱۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
مشکل کشور فاجعه اقتصادی است که این دولت به بار آورده است و هر روز عرصه را بر مردم تنگتر و تنگتر میکند
ناشناس۳۳۵۷۲۶۶۱۲:۲۳:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
6 سال پیاپی تورم افسارگسیخته داریم مقصر اصلی اون دولت قبل است .
ناشناس۳۳۵۶۸۶۳۰۴:۲۲:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
اگر ۱۹۰۰۰۰۰ مسکن در حال ساخت است پس شما دو برابر وعده تون مسکن می سازید !!! چقدر اینها غیرت و شرف را قی کردند ؟؟؟؟
ناشناس۳۳۵۷۲۶۸۱۲:۲۴:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
دولت روحانی چرا مسکن نساخت وعده مسکن اجتماعی چرا محقق نشد ؟!
ناشناس۳۳۵۶۸۶۷۰۴:۲۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
دقیقادرکشورما هردولتی که روی کار می آید مشکلات راگردن دولت قبل می اندازد من نمیدونم واقعاتاکی این ماجرا ادامه داره .جالب اینجاست که بی ارزشترین پول دنیا وفقیرترین مردم وبیشترین تورم دردنیا را داریم
ناشناس۳۳۵۶۸۹۴۰۶:۰۶:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
مديران بي كفايت را مگر دولت انتخاب نميكند نتيجه مَي گيريم كه خود دولت بي كفايت است كه چنين مديراني را انتخاب كرده وتوان اداره كشور را ندارند كه چنين گرانیهايي ايجاد شده فقط يك قلم گوشت از اول اين دولت حدود ٤٠٠درصد گران شده اگر اين دولت كفايت لازم را داشت بايدوزير ومسوولين جهاد كشاورزي بر كنار ومحاكمه ميشدند ولي هيچكس حتي توبيخ هم نشد
ناشناس۳۳۵۷۲۷۰۱۲:۲۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کشتار دامهای مولد در دولت روحانی باعث افزایش بی رویه قیمت گوشت و دام در سالهای اخیر شد.
ناشناس۳۳۵۶۹۰۵۰۶:۲۵:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
یعنی می‌فرمایید گرانی کالا ها مثلاً در مورد ماشین که در همین امسال ۵ مرتبه گرون شده کار دولت نیست؟
ناشناس۳۳۵۶۹۱۸۰۷:۰۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
اين وعده ها ازكيست: مايك خيزش هستيم براي نجات اقتصادكشور!مايك خيزش هستيم براي جلوگيري ازفقيرترشدن مردم!مايك خيزش هستيم كه بيش ازاين مردم مارو تحقيرنكنن!ما به دنبال يك تغيير جدي واساسي هستيم!تغييري كه به جاي وعده دادن !وحرف زدن!به سمت عمل كردن واجراي وعده هاي انجام نشده هستيم!تا پايان بديم به نا اميدي وبي تدبيري كه امروز بركشور حاكمه!
ناشناس۳۳۵۶۹۳۵۰۷:۳۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
كي بود گفت تورم رو بعداز ٢سال نصف ودرپايان تك رقمي ميكنم؟٢.٥سال ازدولت ريسي گذشته همه اقلام ١٠برابرشده
ناشناس۳۳۵۶۹۳۶۰۷:۳۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کیهان جوری حرف می زند که انگار مدیران میانی و کلا مدیران از دولت نیستند .
علی۳۳۵۶۹۷۶۰۸:۲۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
اقای شریعتمداری عزیز دولت قبل ضعیف بود حرف شما درست حالا که همه ارکان قدرت دولت مجلس صدا و سیما وتربیون و ... دست شما و عوامل تون هستند و دارن از دولت پشتیبانی می کنن شما درستش کنید .
مصطفی۳۳۵۷۰۱۴۰۸:۵۹:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
واقعا بعضی از این نماینده ها باعث تاسف هستن .برخی فقط کارهای عوام فریبانه و ریاکارانه انجام می دهند و به جز منفعت و سود خودشون به چیز دیگه ای توجه نمی کنند . در مورد حقوق ها چون ظاهرا خودشون ذینفع هستن اجازه رشد پلکانی رو ندادن چون می خواهند افزایش حقوق بیشتری داشته باشند . به نظرم شورای نگهبان باید مصوبه 20 درصدی رو رد کنه و همون پلکانی رو اعمال کند . بار دوم هست که دولت می خواهد حقوق ها رو پلکانی اضافه کند ولی مجلس نمی گذارد .
ناشناس۳۳۵۷۰۴۲۰۹:۱۷:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
آقای شریعتمداری! دریغ از یه جو صداقت از جنابعالی!
ناشناس۳۳۵۷۲۷۱۱۲:۲۷:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
اقای شریعتمداری درست میگه مشکل تورم و گرانی زیر سر مافیاست.
jr۳۳۵۷۰۴۴۰۹:۱۸:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
علت تورم و گرانی همه دولتهای قبلی و دولت فعلی هستند فقط باید سهم هریک مشخص شود .
ناشناس۳۳۵۷۰۵۷۰۹:۲۵:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
جناب شریعتمداری! مسئله این نیست که چه مقدار توان می گذارند،مشکل این است که توان و دانش حضرات برای اداره کشور کافی نیست و همه اش هم کفایت نمی کند. برای اداره کشور بیش از اینها توان لازم است. به عنوان مثال همینکه دولت قول می دهد برای همه مردم مسکن بسازد بی داریتی محض است. البته که دولت برای اقشار ضعیف باید بسازد اما راه درست این است که این هزینه ها را صرف تولید و اشتغال پایدار کند تا مردم به لحاظ مالی توانمند شوند خودشان توان خرید خانه پیدا کنند.
ناشناس۳۳۵۷۰۶۲۰۹:۲۹:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
اقای اژه ای مساله اصلی تعداد پرونده هاست. دلایل آنرا بررسی کنید خیلی از مسایل مشخص میشود. یک راهکار که در بسیاری از کشورها اجرا میشود این است که هزینه دادگاه بر عهده محکوم قرار میگیرد. در این صورت بسیار ی بیخود شکایت نخواهند کرد.
حسام۳۳۵۷۰۷۵۰۹:۳۹:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
قیمت دلار افزایش پیدا کرده است. قیمت ماشین و موتورسیکلت و دوچرخه و بهای مسکن و ... نیز. چه کسانی قیمت‌گذاری می‌کنند؟! دولت؟ مجلس؟ قوه قضائیه؟ مراکز و سازمان‌های وابسته به این سه قوه؟... پاسخ منفی است آقای شریعتمداری تا کی می خواهید کم کاری ها و قصور و تقصیرات دولت را سرپوش بگذارید
ناشناس۳۳۵۷۰۸۱۰۹:۴۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
آقای شریعتمداری! درباره ایران صحبت می کنی ؟!!!!
ناشناس۳۳۵۷۰۹۱۰۹:۵۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
از جناب شریعتمداری میپرسم اگر دولتی غیر از دولت کنونی بر سر کار بود . باز هم ایشان برای علت گرانی همینگونه توجیه میکردند؟
ناشناس۳۳۵۷۱۰۹۱۰:۱۳:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
اگرمسئولین سه قوه مقصر لجام گسیختگی وضعیت اقتصادی نیستندپس چه کسی مسئول است؟
خانواده جانباز۳۳۵۷۱۲۶۱۰:۲۹:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خودروامسال ۳ بارگران شده اونم خودرو کارخانه که دولت خودش سهامدارش هست .
ناشناس۳۳۵۷۱۵۴۱۱:۰۵:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
حاج حسین جان مگر میشود دولت و قوه قضاییه زورش به رانت خوار یا اختلاس گر نرسد.
ناشناس۳۳۵۷۱۷۳۱۱:۲۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
تمام گرانی ها توسط بخشهای دولتی در حال اجراست .
ناشناس۳۳۵۷۲۹۵۱۲:۴۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
بیانات جناب شریعتمداری نشان از عدم آشنایی ایشان با اصول اولیه علم اقتصاد دارد، متأسفانه فرار رو به جلو و مقصر دانستن دشمنان خارجی و مافیای داخلی که خود نتیجه توزیع رانت توسط دولت است، بهانه ای همیشگی برای عدم قبول مسئولیت است.
حسین عابد۳۳۵۷۳۹۲۱۴:۰۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
سلام.ممکنه خیلی از اجناس وموادخوراکی گران شده باشد ولی انصافا درمورد مسکن درست عمل شده وبیشتر خانه هائیکه دردولتهای قبلی به مردم قولش را داده وپوشش راگرفته بودند الان به اتمام رسانده وتحویل متقاضیان شده ومسکن ملی راکه قولش راداده به نصف راه رسانده اند امیدوارم تاپایان دولت خانه هارا تحویل متقاضیان بدهند.ومنالله توفیق
ناشناس۳۳۵۷۳۹۴۱۴:۰۲:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
آقای شریعتمدار تا دوسال قبل گرانی و تورم گردن دولت روحانی می انداختی چی شده الان ؟
ناشناس۳۳۵۷۴۹۸۱۵:۴۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
آفای شریعتمداری مبارک تا امروز سیاستمدار بودی حالا اقتصاد دان هم شدی
ناشناس۳۳۵۷۶۰۵۱۷:۰۳:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
تا دو سال قبل همه مشکلات گردن دولت بود
بهبودی۳۳۵۷۷۵۵۱۸:۳۸:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
تمام بدبختی های ما مردم از سوی نفاق پراکنان ایجاد میشود
ناشناس۳۳۵۷۸۱۹۱۹:۱۴:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
مرحبا مرحبا آقای شریعتمداری گل گفتی
کارشناس۳۳۵۷۸۲۱۱۹:۱۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
آقای شریعتمداری درست میگن
ناشناس۳۳۵۷۸۲۳۱۹:۱۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کویت سرمایه داران
ناشناس۳۳۵۸۵۸۰۰۷:۵۹:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
بهبود اقتصادي آرزوی ملت است
بصیرت۳۳۵۸۶۲۸۰۸:۴۷:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
تنها تقصیردولت به تنهایی نیست، دولت قبل که این تورم، دلارپاشی، نقدینگی و... را رقم زده امروز باید جوابگوی سیاستهای غلطش باشد.. تقصیر مغازه دار، ومسکن دار، و.. ماهم هست، هرچه دلشان بخواهد اجناس را گران میفروشند مغازه با مغازه فرق میکند، هرچه دلشان بخواهد اجاره مسکن وزمین وملک و... دستمزد و.. را بالا میبرند
ناشناس۳۳۵۸۶۲۹۰۸:۴۷:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
تا دیروز تمام ناکامی ها را تقصیر دولت قبل میدانستند و امروز که دیگر بعد از ۳۰ ماه ناکارآمدی دولت محبوبشان حتی برای خودشان هم ثابت شده و حربه تقصر قبلی های هم دیگر پذیرفته نمیشود
حسین۳۳۵۸۶۴۷۰۸:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
آقای شریعتمداری نظرشمادرباره آقای پوتین چیست؟
امید یاوری دارانی۳۳۵۹۱۰۲۱۵:۰۷:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
حاج حسین شریعتمداری عادت دارد که همیشه یکسویه و تنها بنفع جناح مقبول خود سخن بگوید .همه مقصر هستند بجز دوستان هم حزبی ایشان. در این میان رابطه مردم با حاج حسین به دولت مستقر و جناح او ربط دارد. اگر دولت متبوع نباشد مقصر صد در صدی است و اگر دولت از ان ها باشد خوب مردم مثل همیشه مقصر هستند. امروز سیاستهای غلط و بکار گماردن افراد نابلد روزگار ملت را سخت تر از گذشته نموده است. العاقبه للمتقین
ح۳۳۵۹۱۹۰۱۶:۴۵:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
آقای شریعتمداری خودشان را خیلی بالاتر می بینند جناب آقای شریعتمداری خودتان یک روزنامه نگار هستید بگردید و تحقیق کنید ببینید درصد بسیار بالایی که یک کارمند از حقوق ایشان کسر می شود و سی سال صندوق بازنشستگی آن را نگه می دارد حالا چه شده است ناترازی به قول دولتی ها به وجود آمده است.
یک جانباز جنگ تحمیلی۳۳۵۹۵۱۳۲۳:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اگر در راس امور اقتصادی افراد متبحر و توانا وشایسته قرار می گرفت حتما مشکل اقتصادی حل می شد مدیر مسئول کیهان چه علم اقتصادی دارد که نظر می دهد خود رئیس جمهور در برنامه تبلیغاتی اش فرمود ما ابتدا تورم را به نصف وسپس به یک رقمی می رسانیم .
ناشناس۳۳۶۰۲۶۹۱۳:۰۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
برادر حسين چقدر نرم مهربان دولت را مورد عنايت قرار ميدهد ! عجبا ! در دلوت قبل تيتر کيهان قيمت دلار و مرغ و ... بود ولي الان همه چيز گل و بلبل است .
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین