از سلول‌های بنیادی نوزاد تا تست‌های مبتنی بر هوش مصنوعی؛ یک آینده انقلابی در تشخیص و درمان سرطان

  4021024116

شماری از سایت‌ها و نشریات پزشکی از وقوع یک انقلاب در تشخیص سرطان خبر می‌دهند که از طریق آزمایش‌های نوآورانه‌ای که موجب تشخیص زودهنگام سرطان می‌شود، قابل حصول است. منظور از آزمایش‌های نوآورانه تست‌های سه‌گانه سرطان است که چشم‌انداز تشخیص زودهنگام این بیماری را تغییر می‌دهند.

از سلول‌های بنیادی نوزاد تا تست‌های مبتنی بر هوش مصنوعی؛ یک آینده انقلابی در تشخیص و درمان سرطان

به گزارش شفقنا؛ آزمایش و تشخیص سرطان با سرعتی بی‌سابقه در حال پیشرفت است و در واقع عصر جدیدی از نوآوری در این زمینه آغاز شده که فراتر از روش‌های مرسوم است. این آزمایش‌ها که با کمک هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل ژن و درمان‌های سلول‌های بنیادی کارامدتر شده‌اند، نه تنها وجود سرطان را تشخیص می‌دهند، بلکه روایت شناسایی اولیه سرطان را هم تغییر شکل می‌دهند. این‌جا به سه آزمایش سرطان که چشم انداز تشخیص زودهنگام را تغییر می‌دهند، نگاهی می‌اندازیم:

تست‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

دتکتیوم- به عنوان یک شرکت پزشکی مستقر در امارات متحده عربی- آزمایش‌های مربوط به تشخیص زودهنگام چند نوع سرطان را پی گرفته است- که به روش ریوونکو معروف است. این تست که برای جمعیت خاورمیانه طراحی شده، از هوش مصنوعی برای ارائه راه حل‌های دقیق، کارآمد و شخصی‌سازی شده برای مراقبت از سرطان استفاده می کند.

دتکتیوم که البته در حال حاضر تنها برای مقاصد تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، قصد دارد این روش را در آزمایش‌های بالینی و مطالعات آزمایشی- قبل از ثبت در وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی- مورد استفاده قرار دهد تا برای استفاده عمومی تأیید شود. ریوونکو با استفاده از هوش مصنوعی و مولتیومیکس مولد، رویکردی است که می‌کوشد با ترکیب و تجزیه و تحلیل چندین زمینه مطالعاتی انواع سرطان‌ها را در مراحل اولیه- حتی قبل از آشکار شدن علائم- شناسایی کند.

قابلیت تشخیص زودهنگام می تواند نتایج درمان را افزایش داده و نرخ بقای بیماران سرطانی را در سراسر منطقه افزایش دهد.

این روش برای تنوع ژنتیکی جمعیت خاورمیانه بهینه شده و از محدودیت‌ها و سوگیری‌های مرتبط با داده‌های جمعیتی غربی برای آزمایش قومیت‌های غیرغربی اجتناب می‌کند.

به هر حال محصول یا روشی که برای جمعیت ژنتیکی ایالات متحده و اتحادیه اروپا طراحی شده، زمانی که در خاورمیانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاثیراتش تقریبا تا دو برابر کاهش می‌یابد. چنین وضعیتی توسعه راه حل‌هایی برای هدف قرار دادن جمعیت‌های ژنتیکی مشخص برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت را ضروری جلوه می‌دهد.

تجزیه و تحلیل ژن

موسسه بایوساینس هم برنامه‌ای برای پیشگیری از سرطان ارائه داده که با تجزیه و تحلیل عمیق جهش‌های ژنی، اکتسابی و ارثی، قادر به تشخیص زودهنگام سرطان در افرادی است که حتی کمترین علایمی از بیماری ندارند. در واقع در این روش فاکتورهای موثر در جهش‌های اکتسابی را در نظر گرفته و درک جامعی از ریسک ابتلا به سرطان به دست می‌دهد.

در این روش که به عنوان یک راه حل همراه شناخته می‌شود، فاکتورهای ریسک در مورد سرطان سینه بررسی می‌شود و دامنه آن به سرطان‌های تخمدان، ریه، روده بزرگ و پروستات گسترش می‌یابد.

سلول‌های بنیادی نوزاد

کمپانی ذخیره سلولی عربستان به عنوان پیشتاز و قهرمان استفاده از سلول‌های بنیادی؛ از سلول‌های بنیادی نوزاد به ویژه خون بند ناف برای درمان‌های مختلف پزشکی، از جمله سرطان و اختلالات مرتبط با خون استفاده می‌کند.

درمان‌های سلول‌های بنیادی با بیش از ۳۰ سال سابقه هم‌چنان به تکامل خود ادامه می‌دهند و به بیماران و خانواده‌هایشان امید می‌دهند. بیش از ۳۵۰۰۰۰ خانواده در سراسر جهان تصمیم گرفته‌اند سلول‌های بنیادی نوزاد خود را در کمپانی ذخیره سلولی ذخیره کنند- که این امر منبعی قدرتمند در برابر بیماری‌ها و مصدومیت‌های احتمالی آینده به وجود می‌آورد.

درمان‌های سلول‌های بنیادی بیماری‌هایی مانند لوسمی حاد و مزمن، تومورهای بدخیم پرخطر و در کل طیف وسیعی از بیماری‌ها و اختلالات را در بر می‌گیرد. چشم‌انداز در حال تکامل درمان‌های مبتنی بر سلول‌های بنیادی آن‌ها را تبدیل به سنگ بنای پیگیری مراقبت‌های موثر و نوآورانه سرطان قرار داده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا مراجعه کنید

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین