واکنش باهنر به احتمال ائتلاف با روحانی/  شورای نگهبان : هیچکس به دلیل انتقاد رد صلاحیت نشده 

  4021024086 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش باهنر به احتمال ائتلاف با روحانی/  شورای نگهبان : هیچکس به دلیل انتقاد رد صلاحیت نشده 

پاسخ ناخواسته جهانگیری به روحانی

صبح‌نو نوشت: «در روزهای اخیر آقای روحانی در سخنانی انتخاباتی همان مواضع سه دهه گذشته‌ اصلاح‌طلبان را تکرار کرد... عجیب‌ترین بخش از سخنان او جایی است که می‌گوید «برای اولین‌بار در سال ۹۸ و ۱۴۰۰ ما انتخابات حداقلی داشتیم.» و بعد این موضوع را به ردصلاحیت‌ها ارتباط می‌دهد. حال اینکه در انتخابات 98، اساسا بخش اعظمی از جناح حامی او به علت وضعیت بغرنج کشور و مدیریت ناتوان او و دولتش، اساسا در انتخابات شرکت نکرده و نام‌نویسی نکرده بودند...

روحانی که نشان داده استاد عوض کردن جای متهم و محقّ است، این‌بار نیز به جای آنکه پاسخ دهد چرا وضعیت کشور را به آن سرمایه اجتماعی ضعیف شده و حداقلی رسانده و معیشت مردم را گروگان مسأله خارجی کرده بود، حمله می‌کند که چرا انتخابات‌هایی که در انتهای دولت وی بوده، پرشور نبوده است؟!

هر تحلیلگر سیاسی منصفی می‌فهمد که مسأله اساسی ضعف در مشارکت در انتخابات ۱۳۹۸ اتفاقا به اتفاقات نامطلوب و فاجعه‌بار دولت وی در قضایای بنزینی و رخدادهای بعدی آن بازمی‌گردد. همان موضوعی که روحانی با خنده می‌گفت جمعه صبح از آن مطلع شده و وزارت کشور خودش می‌گفت از قبل به مسئولان دولتی اطلاع داده است. 

جالب این است که جهانگیری دو روز پس از این اظهارات خلاف واقع روحانی، تحلیلی علیه رئیس سابق خود ارائه کرده است. او در تحلیل وضعیت سال ۱۳۹۸ به شکلی صادقانه می‌گوید: «اصلاح اقتصادی نیاز به اعتماد اکثریت مردم ایران دارد.»

و بعد توضیح می دهد: «در سال ۹۸ ما این سرمایه اجتماعی را نداشتیم، قیمت بنزین را تغییر دادیم، آن اتفاقات سال ۹۸ افتاد که نمی‌شود گفت چقدر تلخ بود.» چنانکه در تحلیل معاون اول دولت سابق، پایین بودن سرمایه اجتماعی که طبعا مهم‌ترین عامل مشارکت سیاسی است، در سال ۱۳۹۸ مشهود است. »

***

 شورای نگهبان : هیچکس به دلیل انتقاد رد صلاحیت نشده 

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره نظر شورای نگهبان درخصوص افزایش سن بازنشستگی تاکید کرد: مصوبه افزایش سن بازنشستگی خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی درباره مصوبه کاهش مدت سربازی گفت: مصوبه کاهش مدت سربازی با ابهاماتی روبرو شد که به مجلس ارجاع داده شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخی درباره طرح انتقاداتی درباره نحوه اجرای تحقیقات محلی در خصوص بررسی صلاحیت‌ها اظهار کرد: اصل موضوع تحقیقات پیش‌بینی قانون است و پرسشهایی که در این پروسه پرسیده می‌شود بر اساس موازین قانونی است و افرادی که این کار را انجام می‌دهند آموزش هایی در این زمینه می‌بینند. این تحقیقات درباره افراد شناخته‌شده نیست بلکه برای افرادی است که شناختی از آنها وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ادعای برخی جریانات سیاسی درباره رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان به دلیل نقد دولت یا دستگاهی دیگر تاکید کرد: نه انتقاد از دولت و نه انتقاد از دستگاهها و نه انتقاد حتی از شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت نیست و ما در میان تایید صلاحیت شدگان افرادی را داریم که مکرراً به شورای نگهبان انتقاداتی را وارد می‌کردند. الحمدلله تمام جریانات سیاسی در انتخابات حضور دارند و تعداد تایید صلاحیت شدگان بالاست و به این تعداد نیز اضافه خواهد شد. در بررسی صلاحیت ها هنوز مرحله اظهار نظر شورای نگهبان باقیست.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح انتقاداتی به هیئتهای نظارت درباره تایید صلاحیت افرادی که اعتبار نامه آنها رد شده یا رد صلاحیت وزیر سابق اطلاعات، اظهار کرد: شورای نگهبان بر مبنای اسناد و ادله اظهار نظر می‌کند. من عضو هیئت مرکزی نبودم اما می‌دانم که اعضای این هیئت بررسی‌های دقیقی داشتند. شورای نگهبان فرصتی یک ماهه دارد که در این فرصت بررسی‌های خود را توسط اعضا انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بر اساس قانون عفاف و حجاب فردی بی حجاب جهت رای دادن به صندوق های رای مراجعه کند، مانعی برای او ایجاد می‌شود؟ تاکید کرد: حق رای در هیچ قانونی سلب نشده و حتی توسط دادگاه نیز سلب شدنی نیست. نباید موضوع حجاب موجب دو قطبی شدن در انتخابات شود.

***

دولت باید ظرف خود را برای تعامل با همه سلیقه‌های سیاسی باز کند

مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره نقش دولت در انتخابات گفت: موضع صریح دولت عدم ورود به انتخاب لیست و معرفی یک لیست به مردم و از آن طرف هم آماده‌سازی فرصتی برای حضور و مشارکت مردم است. 

وی درباره خصوص اینکه همان‌طور که شاهد بودیم رئیس‌جمهور طی روزهای گذشته دیداری با دبیران کل احزاب داشتند وجود سلایق و جریان‌های مختلف چقدر می‌تواند به حضور مردم پای صندوق‌های رأی کمک کند، گفت: آقای رئیس‌جمهور غیر از این دیدار، با اقشار و گروه‌های مختلفی که برای کشور فکر و ایده دارند حال مواضع‌شان چه موافق و چه مخالف باشد جلسات متعددی داشتند. این جلسه به جهت اهمیت و گستردگی رسانه‌ای شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما هم در مرکز بررسی‌های استراتژیک این ماموریت را داریم که بتوانیم نقطه تماس دولت با جامعه نخبگانی باشیم، بر اساس دستوری که حضرت آقا به دولت دادند چه با نخبگانی که موافق دولت هستند و چه مخالف دولت هستند و چه اساساً می‌خواهند در دولت استفاده شوند و چه نشوند، ما در مرکز بررسی‌ها خودمان را مامور می‌دانیم برای این که این دستور رهبری را اجرا کنیم و این تکلیف را آقای رئیس‌جمهور هم از ما خواسته است.

وی افزود: طبیعتا یکی از کنش‌های جدی که دولت در این مقام می‌تواند داشته باشد این است که ظرف تعامل خودش را برای تعامل با همه سلیقه‌های سیاسی باز کند، این فرصت را آقای رئیس‌جمهور به شکل ویژه با آن جلسه ایجاد کردند.

زمانیان تاکید کرد: ولی واقعیت اتفاقی که افتاده این است که ما بتوانیم فرصتی را فراهم کنیم برای این‌که احزاب و جریان‌های سیاسی رسماً و به صورت عملیاتی همه ظرفیت‌های خودشان را برای دعوت مردم پای کار بیاورند و این اتفاق مهمی است. یعنی اگر این کار فقط به دیدار رئیس‌جمهور با مسئولان احزاب محدود شود، طبیعتا بازتاب عملیاتی نخواهد داشت. این وظیفه ما، وزرا و دستگاه‌های مختلف رسانه است که بتوانیم این پیوست‌های رسانه‌ای، مردمی، گفتمانی و اجرایی را برای این سیاست رئیس‌جمهور فراهم کنیم و همه در حال تلاش هستیم که این اتفاق به نفع شایسته‌ای بیفتد.

***

واکنش باهنر به احتمال ائتلاف با روحانی

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا گفتگویی با وطن امروز داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید: 

«-یک زمانی در هیات‌های نظارت گفته می‌شود فلانی تایید صلاحیت شده و زمانی می‌گویند عدم صلاحیتش احراز شده؛ بالاخره ما نفهمیدیم ایشان صلاحیت دارد یا ندارد. این مورد قبول نیست. هیات نظارت باید مشخص کند داوطلب صلاحیتش احراز شده یا نشده است. اینکه بگویند صلاحیت فلان کس برای ما محرز نشده، باعث می‌شود خیلی‌ها حذف شوند که خود این مساله منجر به کاهش مشارکت می‌شود.

نهادهای نظارتی باید وظایف قانونی و حقوقی خودشان را انجام دهند، یعنی اگر کسی صالح نیست نباید صلاحیتش تایید شود اما وقتی می‌گویند صلاحیت فلانی برای ما احراز نشد، این مقوله را باید رفته رفته حذف کنند. اصلاح این مساله می‌تواند مشارکت را متحول کند. 

-ما از حزب اعتدال و توسعه خواستیم در انتخابات شرکت کنند و لیست دهند اما بنده که در لیست روحانی نمی‌روم، آقای روحانی هم به لیست من نمی‌آید. اینها رقبای ما هستند.

ما رقیبان‌مان را تشویق کردیم که بیایند و کاندیدا شوند نه اینکه بگوییم بیایید ائتلاف کنیم. اصول‌گرا با میانه‌رو و اصلاح‌طلب که نمی‌تواند ائتلاف کند. اگر اصلاح‌طلبان و میانه‌روها به مجلس بیایند ما ناراحت نمی‌شویم ولی بالاخره با ایشان رقابت می‌کنیم.

اگر اصلاح‌طلبان یک لیست قدرتمند داشته باشند، ما و تیپ بنده که 40 سال مهر اصول‌گرایی به پیشانی‌مان خورده با اینها ائتلاف نخواهیم کرد. دعوت ما برای رقابت بود نه ائتلاف.»

***

 خبرگزاری فارس: در نظرسنجی‌ها میزان مشارکت در انتخابات به 40درصد رسید

به گزارش فارس بر اساس حداقل 4 نظرسنجی توسط 4 موسسه جداگانه در فاصله 2 تا 3 ماه قبل از انتخابات 11 اسفند امسال، میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تاکنون در کل کشور به طور میانگین به نرخ 40 درصد رسیده است. این در حالی است که روند مشارکت در انتخابات ها معمولا در ایام نزدیک به انتخابات افزایشی می‌شود.

بر اساس یک نظرسنجی قدرت ایران در منطقه مورد سوال از مردم ایران قرار گرفته است که بر این اساس 37.5 درصد از مردم اعلام کرده اند قدرت ایران طی سال های آینده افزایش خواهد یافت، 24 درصد اعلام کردند فرقی نخواهد کرد، 25 درصد نیز اعلام کردند کمتر خواهد شد و بقیه اعلام کردند برآوردی ندارند.

بر اساس نتایج حاصل از یک نظرسنجی میزان افتخار به ایرانی بودن و احساس تعلق به ملیت توسط مردم ایران نرخ 91 درصد را ثبت کرده است.

گفتنی است برای سنجش صحت ادعای این خبرگزاری بهتر است نظرسنجی های مورد اشاره تمام و کمال منتشر شود تا اهل فن قضاوت کاملی نسبت به نظرات مردم داشته باشند.

***

دستگیری ۴ عامل اصلی حادثه‌ «راسک» 

به گزارش ایسنا،  سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به عملیاتِ بزرگ و گسترده‌ مبارزه با تروریسمِ فراجا از دستگیری عاملان حادثه‌ راسک خبر داد.

وی گفت: ۴ عامل اصلی و دخیل در حادثه تروریستیِ راسک که در شب حادثه حضور داشتند و موجب شهادت چند تن از کارکنان پلیس شدند، دستگیر شدند.

سردار رادان در ادامه به تشریح آخرین اقدامات واحدهای عمل کننده فراجا در مبارزه با تروریسم پرداخت و افزود: پس از حادثه‌یِ راسک این قول را به ملت عزیز ایران دادم که انتقامی جانکاه از تروریست‌ها خواهیم گرفت و شایسته است اعلام نمایم که واحدهای عمل کننده پلیس در مبارزه با تروریسم طی چند روز گذشته به توفیقات قابل توجهی دست یافتند.

به گفته رییس پلیس کشور، ۴ عاملِ اصلی حادثه‌ی راسک را در عملیاتی غافلگیرانه زنده و سالم دستگیر کردیم که موجب شوک و ضربه‌یِ روانی به گروهک‌ِ معاند شد. آنها تصور می‌کردند که از رصدِ اطلاعاتیِ ما خارج شده‌اند. همچنین تعدادی سلاح و تجهیزات برای اجرای ترور و مبالغی ارز از جنایتکاران کشف و ضبط گردید.

سردار رادان با بیان اینکه به رده های مرتبط در فراجا ابلاغ شد تا مستندات بلافاصله و با تکمیل تحقیقات در اختیار افکار عمومی قرار گیرد،  افزود: به اطلاعاتِ خوبی در خصوص دستگیریِ سایرِ عوامل و آمرانِ حادثه‌یِ راسک رسیده‌ایم و ریشه‌یِ تروریسم را باِذن الله خواهیم سوزاند.

***

نظر عطریانفر درباره وزن رادیکالیسم در اصلاح‌طلبان

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به راهبرد اصلاح‌طلبان برای چگونگی ورود به انتخابات مجلس دوازدهم، اظهار کرد: من همچنان بر این باورم که گفتمانِ اعتدال و اصلاح‌طلبیِ قانونمند و آرام و غیر خشن در نهاد جبهه اصلاحات پایدار و فایق است و بر جنبه‌ها و قرائَت های رادیکالیستی برتری دارد؛ البته کسانی هستند که بیان افراطی دارند و معمولاً در فضای نا آرام، صدای رادیکالیست‌ها بلندتر است و بیشتر به گوش می‌رسد؛ شعارهای ساختارشکن و حریم‌شکن ذهن ها را به خود متوجه می‌کند؛ تخریب هم همیشه کار راحتی است.

وی با اشاره به احتمال سنگین‌شدن سایه رادیکالیسم بر جبهه اصلاحات با توجه به جایگزینی «آذر منصوری» به جای «بهزاد نبوی» گفت: مطمئن باشید قاطبه اصلاح‌طلبان درفرایند تجارب سیاسی دو دهه گذشته، به دیدگاه اعتدالی متمایل و نزدیک شده‌اند و وزن تفکر اعتدالی در میان اصلاح‌طلبان سنگین‌تر است؛ تغییرات ظاهری نظیر جایگزینی خانم «آذر منصوری» به جای شخصیتی همچون «بهزاد نبوی» نباید این مفهوم را به اذهان تداعی کند که رویکرد اعتدالی در جبهه اصلاحات تضعیف شده است؛ جنبه‌های ظاهری تغییرات ساختارها و آدمیان نباید ناظران عرصه سیاست کشور را دچار انحراف دیدگاه و فریب کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران ضمن اشاره به تاکتیک انتخاباتی و ائتلافی اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات پیش‌رو نیز گفت: ممکن است در انتخابات پیش‌رو فی‌المثل چهار نفر در چند حوزه انتخابیه پیدا شوند که گفتمان اصلاحات را نمایندگی کنند و رقابت معنادار شکل گرفته باشد، لذا دلیلی ندارد در رقابت منطقی در آن حوزه‌ها، از آن نامزدها حمایت نکنیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران تاکید کرد: منطق رفتار حزبی و نفس سیاست‌ورزی حکم می‌کند در میان اصلاح‌طلبان این آمادگی فراهم باشد؛ چنانچه کاندیداهایی بیابیم که گفتمان ما را نمایندگی کنند و قابلیت رقابت داشته باشند، مورد حمایت قرار گیرند.

***

تغییر بعدی در دهک‌بندی یارانه‌بگیران، ۶ ماه دیگر

به گزارش تسنیم به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا محمدی رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اظهار کرد: براساس تکلیف قانونی بودجه سال 1402 و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دی‌ماه سال جاری با عنایت به وسع‌سنجی جدید خانوار‌ها و براساس آخرین آمار و اطلاعات ثبتی و متقن از دستگاه‌های متولی، اطلاعات خانوار‌ها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به‌روز‌رسانی شد.

 محمدی تغییرات و جابه‌جایی افراد در دهک‌های مختلف درآمدی را بسیار اندک عنوان و اضافه کرد: در محدوده صرفاً دو صدک بالایی یعنی صدک 99 و 100 تغییرات ملموس است که براساس به‌روز‌رسانی جدید 60 هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و 60 هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه شدند و مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

وی تعداد افراد هر صدک را تقریباً 290 هزار خانوار دانست و گفت: طبق قانون بودجه 1402 بند (د) تبصره 17 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر 6 ماه یک بار دهک درآمدی خانوارها را به‌روز‌رسانی کند و براساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشرشده در رسانه‌ها و فضای مجازی تأکید کرد: هرگونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک‌های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۵۳۰۷۲۱:۳۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
از شورای نگهبان درخواست میشود کسانی را که گفته اند اگر قانون عفاف و حجاب را که یکی از اصول و پایه های انقلاب است و جمهوری اسلامی با آن شناخته میشود را اجرایی کنید با براندازی روبرو میشوید ضمن رد صلاحیت برای محاکمه به قوه فضاییه دلالت دهید
ناشناس۳۳۵۵۳۶۹۲۲:۴۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
ای قوه قضایی اقدام انقلابی
ناشناس۳۳۵۵۴۵۱۰۰:۰۲:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
اعضای شورای نگهبان اگه صلاحیت کسانی که به مبانی و احکام دین توهین کردن و حاکمیت رو تهدید کردن و مردم رو تحریک یا فریب دادن رو تایید کنن در پیشگاه خدا و مردم باید جواب پس بدن امانت و حق الناس
ناشناس۳۳۵۵۳۸۵۲۲:۵۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی از آنان آقای پزشکیان هست؟
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۵۵۶۰۶۰۸:۵۲:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
خیلی هم دلتان خواسته باشد که شخصیتی بسان جناب آقای دکتر پزشکیان در مجلس آینده حضور داشته باشند. شما واقعا چی فکر کرده اید؟! یعنی سطح فهم و درک دیگران را اینقدر دست کم می گیرید که خدای ناکرده بخواهند در حق بزرگواران و نمایندگان فهیم و خدوم ملت قدرناشناسی کنند؟!
ناشناس۳۳۵۵۳۱۴۲۱:۴۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۵۵۳۱۹۲۱:۴۸:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
سیاسیون امتحان پس داده و بانیان وضع موجود کشور با چه رویی دوباره قصد حضور در صحنه های سیاسی کشور را دارند
ناشناس۳۳۵۵۳۷۲۲۲:۴۴:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت قریب یک میلیون از رییس دولت قبل و مسولانش را به قوه قضاییه ارجاع داده است قوه قضاییه قبل از انتخابات فعلی تکلیف این شکایت را معلوم نماید
ناشناس۳۳۵۵۳۲۱۲۱:۵۱:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
از شورای نگهبان درخواست میشود هر چه سریعتر تکلیف قانون عفاف و حجاب را مشخص کنند جامعه بشدت افسار گسیخته و یله و رها شده است و هر روز که بگذرد اصلاح جامعه هزینه بر تر خواهد شد
ناشناس۳۳۵۵۳۲۵۲۱:۵۸:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
ایجاد مشارکت در انتخابات به هر قیمتی هیچ ارزشی ندارد
ناشناس۳۳۵۵۳۳۰۲۲:۰۱:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
برخی لایحه عفاف و حجاب را مهندسی کرده اند برای بعد از انتخابات تصویب شود
ناشناس۳۳۵۵۳۳۳۲۲:۰۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
بهترین فرصت است جهت تعیین صلاحیت دارایی منقول و غیر منقول کلیه داوطلبان و حامیان آنها در انتخابات
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۳۵۵۳۳۹۲۲:۰۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
لطفا قبل از انتخابات سامانه ای تشکیل دهید تمامی کاندیدها تمامی اموال و دارایی های خود و بستگان خود را در آن بطور شفاف و کامل اعلام کنند و قوه قضاییه هم تاکید کند چنانچه اموالی مخفی شود و بعدا مشخص شود ملی و مصادره میشود
ناشناس۳۳۵۵۳۴۸۲۲:۱۶:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
نمایندگان جدید و منتخب آینده مجلس باید در پی تصویل قوانینی باشند که توزیع ثروت در کشور متعادل شود
ناشناس۳۳۵۵۳۹۵۲۳:۰۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
در اثر عملکرد ضعیف دولت هاشمی در سال 72 میزان مشارکت حدود 50 درصد شد و در اثر عملکرد ضعیف دولت روحانی میزان مشارکت در سال 1400 حدود 49 درصد شد خود کرده را تدبیر نیست !
ناشناس۳۳۵۵۴۳۵۲۳:۳۷:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
حداقل هاشمی بهتر عمل کرد در اقتصاد نسبت به دولت روحانی
ناشناس۳۳۵۵۴۶۹۰۰:۵۷:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
روحانی هدیه و پیرو او بود هرچی میکشیم از او میکشیم
ناشناس۳۳۵۵۴۱۷۲۳:۲۰:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
اصلاح طلب اسم و مرام آن از آمریکا آمده بروند در خود آنجا و انتخابات نام نویسی کنند
ناشناس۳۳۵۵۵۵۶۰۷:۲۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
حالا شما خودتو ناراحت نکن. اگر دیدی اصلاح طلبان توی ایران ثبت نام کردن شما بهشون رای نده.
ناشناس۳۳۵۵۶۲۷۰۹:۲۲:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
کی بود کی بود من نبودم همیشه اصلاح طلبان!
ناشناس۳۳۵۵۴۶۱۰۰:۱۹:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
هيچ كس به دليل انتقاد رد صلاحيت نشده است ! -------------- يكي از واژه هايي كه مظلوم واقع شده ، واژه« انتقاد « است ! من نوعي فكر مي كنم كه انتقاد يعني فقط و فقط عيب و ايراد گرفتن ،است ، بد گويي كردن ، دشمني كردن ، عداوت ! اما يك معني صحيح آن جدا كردن سره از ناسره است ... خدا رحمت كنه استاد سلماني ، كه ما دانش آموزان عصر هاي جمعه مي رفتيم براي تراشيدن سر تا فردا كه به مدرسه مي رويم مورد عتاب قرار نگيريم مرحوم استاد سلماني تابلويي به خط جلي نستعليق به ديوار زده بود كه : « ًدوست آن باشد كه عيب دوست را همچو آيينه روبرو گويد نه كه چون شانه با هزار زبان پشت سر رفته مو به مو گويد » !! به نظر اين حقير انتقاد سازنده همچون آيينه است ، اما انتقاد ناسازنده -- كه اصلاً انتقاد نيست -- همچو شانه است كه پشت سر رفته با هزار زبان مو به مو گويد » !! اميد است انشا الله تعالي اين واژه « انتقاد » از مظلوميت خود خارج شود و در اذهان به معني حقيقي خودش بر گردد ! وهيچ كس در هيچ جا از انتقاد دلخور نشود كه انتقاد همچون آيينه است
علی۳۳۵۵۵۶۲۰۷:۴۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
یک سوال از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در موضوع دهک بندیهای جدید : ایا تورم سالانه نیز در دهک بندیهای جدید که تقریبا هرساله از قدرت خرید مردم با توجه به افزایش چند درصدی حقوق شاغلین و بازنشستگان تفاوت تقریبا 30 درصدی دارد نیز لحاظ شده و میشود ؟ یا اینکه ملاک و معیار دهک بدیها همین چند درصد افزایش حقوق سالانه میباشد ؟
احمد۳۳۵۵۶۶۴۱۰:۰۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
مابه مرد دیپلمات و اعتدال دکترروحانی افتخارمیکنیم، زنده روحانی ودکترظریف
ناشناس۳۳۵۵۸۳۸۱۱:۵۶:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
خلاصه دولت قبل تنبلی داخلی و التماس خارجی بود.
ناشناس۳۳۵۵۷۰۱۱۰:۲۸:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
سرمایه مملکت را روحانی کاهش نداد !! سرمایه مملکت را کسانی کاهش داده و می دهند که با تند روی های سیاسی مملکت را وارد مخمصه می کنند و هزینه می سازند! چرا باید وقتی آمریکا به یمن حمله می کند یک شبه یک میلیون روی قیمت سکه بیاید و ارزها جهش ناگهانی بکنند ؟!!
ناشناس۳۳۵۵۸۴۶۱۱:۵۸:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
تندروهای اصلاح طلب در سال 88 مملکت را به اشوب کشیدن برای کشور هزینه سازی کردند و باعث و بانی تحریمها شدند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین