واکنش به ادعای تلاش رئیسی برای ردصلاحیت روحانی/ توضیحات معاون رئیسی درباره نقش دولت در لایحه حجاب

  4021016036 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش به ادعای تلاش رئیسی برای ردصلاحیت روحانی/ توضیحات معاون رئیسی درباره نقش دولت در لایحه حجاب

واکنش دولت به ادعای تلاش رئیسی برای ردصلاحیت روحانی

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اعتدالگرا، در توییتی نوشت: «با اطلاع دقیق می‌گویم؛ همان عصر ۴شنبه که کودک دوساله‌ گوشواره قلبی در کرمان با کینه داعش تکه‌پاره شد، آقای ابراهیم رئیسی در پاستور مشغول دستور پرونده‌سازی به عواملش برای ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات خبرگان بود. اسم این کار کثیف، هرچه باشد واقعیتش رئیسی گیت است.»

در پی این توئیت احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نوشت: «این ادعا که از اساس دروغ است اما انگیزه کارفرما برای سفارش این دروغ به پیمانکار، احتمالا ریشه در اضطراب ناشی از نظرسنجی‌ها و وضعیت بحرانی انتهای جدول دارد. حق دارند نگران باشند اما جهت اطلاع، برای صدر تا ذیل دولت این موضوع اهمیتی ندارد که وقتی برای آن تلف کنند.»

***

جزئیاتی از آمار تایید صلاحیت شدگان برای انتخابات ۱۴۰۲
 
بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های نظارت به پایان رسید و نتایج روز گذشته ۱۵ دی از سوی ستاد انتخابات کشور به صورت پیامکی داوطلبان اعلام شد.

به گزارش ایسنا، در این مرحله از انتخابات، بیش از ۱۱ هزار نفر ( ۵۲درصد داوطلبان ثبت نام کرده) تایید صلاحیت شدند. صلاحیت حدود ۳۸ درصد داوطلبان مورد تایید قرار نگرفت و زیر ۱۰ درصد عدم احراز دریافت کرده اند.به ازای هر کرسی حدود ۳۸ نفر می توانند با هم رقابت کنند.

حدود ۹۰ درصد از نمایندگان فعلی مجلس تائید صلاحیت و ۲۶ نماینده هم ردصلاحیت شدند. مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب، جلال محمودزاده نماینده مهابا،سیدعلی موسوی نماینده ملکان،  احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، سیدکاظم موسوی نماینده اردبیل، سیدغنی نظری نماینده خلخال و کوثر، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت‌جام و تایباد، احسان ارکانی نماینده نیشابور، علی جدی نماینده شیروان، مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان، لفته احمدنژاد نماینده خرمشهر، قاسم ساعدی نماینده دشت‌آزادگان و هویزه، کمال علیپور نماینده قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار، احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی، رضا حاجی‌پور نماینده آمل، شهریار حیدری نماینده قصرشیرین و سرپل‌ذهاب، محسن فتحی نماینده سنندج و دیواندره، سیدمهدی فرشادان نماینده سنندج و دیواندره، معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار، کنارک و قصرقند، اسماعیل حسین‌زهی نماینده خاش و میرجاوه، جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت و ارسنجان، جید انصاری نماینده نورآباد ممسنی و رستم، رجب رحمانی نماینده تاکستان، محمد خدابخشی نماینده الیگودرز، محمود احمدی‌بیغش نماینده شازند، اسفندیار اختیاری نماینده اقلیت زرتشتیان نمیاندگانی هستند که صلاحیت انها تایید نشده است.

صلاحیت همه نمایندگان تهران تایید شده است البته میرسلیم، سیدرضا تقوی و الیاس نادران در این انتخابات ثبت نام نکرده اند. صلاحیت پزشکیان هم تایید شد.

در بین فعالان سیاسی، صلاحیت افرادی از جمله حسن قشقاوی، رامین مهمانپرست، محمدباقر نوبخت، محمدرضا باهنر، غلامرضا تاجگردون، حمید رسایی، علی مطهری، منصور حقیقت‌پور و علاءالدین بروجردی تایید شده است. از سویی گفته شده که صلاحیت سید محمود علوی، غلامرضا کاتب، جواد هروی، جواد کولیوند، جعفرزاده ایمن آبادی، نادر قاضی پور،  عزت الله یوسفیان ملا، علی محمد نمازی و فلاحت پیشه تایید نشده است که برخی از این افراد این مساله را تایید کرده و برخی سکوت کرده‌اند.

***

احتمال ارائه لیست مشترک روحانی و لاریجانی در تهران

به گزارش برنا نتیجه احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان به داوطلبین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.

خبرها حکایت از احراز صلاحیت داوطلبین طیف‌های مختلف سیاسی از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور دارد.

 صلاحیت چهره‌های شاخص جریان اصلاح طلب و اعتدال گرایی همچون محمد باقر نوبخت، مسعود پزشکیان، علی مطهری و غلامرضا تاج گردون تایید شده است.

طبق گفت‌وگویی که با برخی از فعالان سیاسی و تشکیلاتی اصلاح طلب داشتیم، تاکید کردند که با توجه به اینکه تعداد داوطلبین انتخابات این جناح در حوزه انتخابیه تهران به حدی نیست که لیست انتخاباتی بدهند، قرار است لیست واحدی از سوی جریان نزدیک به علی لاریجانی و حسن روحانی منتشر شود.

 احتمالاً اصلاح طلبان برای فعالیت گسترده‌تر انتخاباتی با جریانات نزدیک به خود یعنی اعتدالگرایان و حامیان علی لاریجانی وارد ائتلاف شوند.

اخبار کسب شده حکایت از این دارد که برخی از جریانات جبهه اصلاحات ایران ضمن منع هرگونه فعالیت انتخاباتی تاکید کرده‌اند که در صورت ائتلاف با هر یک از جریانات سیاسی بیانیه شدیداللحن صادر خواهند کرد.

طیفی که هم اکنون در قامت هیئت رئیسه جبهه اصلاحات ایران فعال هستند، تاکید دارند که هیچ یک از احزاب و همچنین نامزدهای اصلاح طلب «هنوز» مجوز تبلیغات انتخاباتی با بیلبورد اصلاحات یا اصلاح طلبان نخواهد داشت.

***

علت ردصلاحیت نمایندگان کنونی مجلس را اعلام کنید

فرهیختگان نوشت: «اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها همچنان حواشی به‌همراه داشته است، برخی نمایندگان فعلی مجلس به تایید صلاحیت غلامرضا تاجگردون که اعتبارنامه‌اش در مجلس یازدهم رد شد، واکنش نشان دادند.

برخی نیز عدم تایید صلاحیت بعضی نمایندگان فعلی مجلس را مورد انتقاد قرار دادند. نکته قابل‌توجه این بود که برخی نمایندگان که صلاحیت آنها احراز نشده اعلام کرده‌اند تنها پیامکی مبنی‌بر عدم تایید صلاحیت آنها ارسال شده و دلیلی ناظر به اینکه علت رد یا عدم احراز صلاحیت آنها چه بوده اعلام نشده است.

برخی نیز اعلام کرده‌اند پیامکی مبنی‌بر رد یا عدم‌ احراز دریافت نکردند. امری که موجب شد برخی از همین داوطلبان گمانه‌زنی‌هایی ناظر به علت عدم احراز صلاحیت خود مطرح کنند و علت آن را رای‌هایی بخوانند که به طرح‌ها و لوایح داده‌اند.

اگرچه این موضوع در دوره‌های گذشته نیز سابقه داشته، داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده، نظراتی درباره علت ردصلاحیت خود اعلام می‌کنند که مشخص نیست علت اصلی این موارد بوده یا دلایل مهم دیگری وجود داشته است؛ موضوعی که در سایه عدم اعلام دقیق و درست علت ردصلاحیت یا عدم اعلام آن به داوطلب صورت می‌گیرد.

امری که این بار نیز در انتخابات مجلس دوازدهم منجر به بروز واکنش‌هایی شد. نتیجه مشخص اعلام نتایج بررسی‌ها به این شکل، ایجاد فضای منفی در جامعه و قرار گرفتن شورای نگهبان در موضع متهم است. آنچه در شرایط فعلی مورد انتظار است، این است که اطلاع‌رسانی دقیق و درستی درباره علت عدم احراز یا ردصلاحیت داوطلب به او اعلام شود یا درصورت توافق داوطلب به‌صورت عمومی اعلام شود.

این موضوعی است که ضرورت اعلامش در مورد نمایندگان فعلی مجلس- که صلاحیت‌شان‌ تایید نشده- بیشتر احساس می‌شود و اعلام آن هم منجر به اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف درباره علت احراز داوطلب می‌شود و هم فضا را برای گمانه‌زنی‌های نادرست می‌بندد. در وهله بعدی این امکان را به داوطلب نمی‌دهد که علت عدم احراز خود را سیاسی بداند و نهادهای ناظر را به سیاسی‌کاری متهم کند.»

***

ادعای رویترز درباره پایان فروش تخفیفی نفت به چین

دنیای اقتصاد نوشت: «برخی برآوردها از کاهش عرضه نفت ایران به چین حکایت دارد که متعاقب آن پیشنهاد کاهش محسوس تخفیف نفتی ایران به چین را مطرح کرده‌است.

با توجه به افت بهای نفت‌خام در بازارهای جهانی به موازات جرقه‌های رشد نرخ، همچنین افزایش قیمت‌های پیشنهادی برخی کشور‌ها به موازات مدیریت عرضه اوپک‌پلاس، به‌نظر می‌رسد این اقدام گامی در جهت حفظ منافع نفتی ایران بوده و به اذعان رویترز برخی پالایشگاه‌های چینی، این افت شدید تخفیف نفت سبک را پذیرفته‌اند.

در صورت استمرار روند رشد قیمت‌ها، بازگشت مشتریان چینی ایران نه‌تنها دور از ذهن نیست، بلکه پیش‌بینی رشد قیمت‌ها به‌معنای آن است که ایران رویکردی هوشمندانه را  در فروش نفت خود به چین برگزیده؛ گویی مشتریان چینی خود را خوب شناخته است.

به ادعای رویترز تجارت نفت بین چین و ایران در ماه‌های اخیر با روند نزولی مواجه‌شده زیرا تهران ارسال محموله‌های نفت خود را به پالایشگاه‌های مستقل چین، یعنی مشتری اصلی خود، به‌طور موقت متوقف کرده‌است.

فروشندگان نفت ایران تخفیف محموله‌ها را کاهش داده‌اند که این اقدام می‌تواند نتیجه معافیت ایالات‌متحده از تحریم‌های نفت ونزوئلا در اکتبر و هدایت مجدد محموله‌‌‌‌‌ها به ایالات‌متحده و هند و تاثیر بر عرضه نفت به چین باشد...

کاهش تخفیف‌ها از سوی ایران منجر به کاهش واردات نفت چین از ایران شده و این احتمال وجود دارد که بر قیمت جهانی نفت تاثیر بگذارد و سود پالایشگاه‌های چینی را کاهش دهد.  

میزان کاهش‌‌‌‌‌ تخفیف نفت ایران نامشخص است، اما این وضعیت نشان‌دهنده چالش‌های جاری در بازار جهانی نفت تحت‌تاثیر عوامل ژئوپلیتیک و تحریم‌ها است. منابع پالایشگاهی و تجاری گفتند؛ تجارت نفت سبک دو کشور تحت‌الشعاع افزایش قیمت قرارگرفته و فعلا متوقف‌شده زیرا تهران قیمت‌های بالاتری را از مشتری اصلی خود می‌خواهد و این سیاست باعث‌شده تا بزرگ‌ترین واردکننده نفت‌خام در جهان، تجارت خود را با ایران کاهش دهد.»

***

جلایی‌پور: رفتار علی کریمی فاشیستی بود

حمیدرضا جلائی‌پور، جامعه شناس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره حادثه تروریستی کرمان در هم‌میهن نوشت: « به نظر اینجانب این فاجعه جانسوز و پیامدهای آن دو نشانه و سندروم را دوباره روشن می‌کند.

نشانه اول این‌که مردمی که در مهمترین مراسم سوگواری سردار خود حضور یافته‌اند، امنیت ندارند...

نشانه دوم، رفتار فاشیستی بعضی از ایرانیان در فضای مجازی بود. آن‌‌ها (مثل علی کریمی و هوادارانش) از مرگ ایرانیان مسلمان شرکت‌کننده در مراسم سالگرد شهید سلیمانی خوشحال شدند و مرگ را حق‌شان دانستند!! البته فضای مجازی فقط در سیطره این فاشیست‌ها نبود و عده‌ قابل‌توجهی از ایرانیان عمیقاً از وقوع این فاجعه ابراز انزجار کردند و با قربانیان همدردی کردند و عده‌ای از طرفداران حکومت هم مثل گذشته از «انتقام سخت» گفتند و می‌گویند. نکته من در این نشانه دوم این است که در ایران ما از انقلاب مشروطه به بعد در میان لایه‌هایی از طبقه متوسط افراد و رفتارهای فاشیستی داشتیم. اما این فاشیست‌ها در هنگام عزای ایرانیان با صدای بلند شادی نمی‌کردند!»

***

توضیحات معاون رئیسی درباره نقش دولت در لایحه حجاب

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت و گو با ایرنا "درباره لایحه حجاب و عفاف" گفت: لایحه حجاب و عفاف از قوه قضائیه به دولت ارسال شد. بر اساس قانون، وقتی لوایح قضایی از قوه قضائیه به دولت ارسال می‌شود، نمی‌توانیم شاکله لوایح قضائی را تغییر دهیم.

وی افزود: براساس تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بی‌حجابی جرم است و در قانون نیز آمده است منتها بعد از اتفاقاتی که سال گذشته افتاد، قوه قضاییه لایحه‌ای برای تصویب در دولت تصویب ارسال کرد تا پس از آن به مجلس فرستاده شود. البته دولت می‌خواست متن دیگری بنویسد که البته آن را نوشتیم و این لایحه را به شکل دیگری درآوردیم و قدری متن لایحه حجاب و عفاف را رقیق کردیم ولی از آنجایی که لایحه را قوه قضائیه ارسال کرده بود، دولت گفت ما نباید لایحه قضایی را بر هم بزنیم و قوه قضاییه باید لایحه مورد نظر خود را داشته باشد.

معاون‌حقوقی رئیس جمهور بیان‌ کرد: بنابراین ما تغییرات جزئی در آن لایحه قضایی انجام دادیم و به مجلس فرستادیم؛ مجلس نیز لایحه ۱۷ ماده‌ای دولت را به ۷۰ ماده تبدیل کرد و از دست دولت خارج شد؛ این لایحه بعد از تصویب در مجلس، برای تأیید به شورای نگهبان رفت.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا ممکن است نقدهایی به این لایحه مصوب مجلس وجود داشته باشد اما مجلس اختیارات خود را دارد. لایحه به شورای نگهبان رفته و برگشته و شورا نیز ایرادات زیادی از لایحه گرفته است و باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

به گفته دهقان، دولت در این قضیه ورود چندانی نداشته است.

معاون حقوقی رییس جمهور تاکید کرد: دولت به عنوان وظیفه قانونی‌ خود زمانی که لایحه قضایی بهرای وی ارسال می شود باید آن را تعیین تکلیف کند ولی بنابر تفسیر شورای نگهبان از قانون اساسی، نمی‌توانیم شاکله لایحه قضایی را به هم بزنیم زیرا بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی لوایح قضایی را باید قوه قضاییه بدهد و دولت حق ندارد به طور مستقیم لایحه قضایی بدهد.

***

خطر گسترش تفکر تکفیری به کشورهای فارسی زبان

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای پیرامون حادثه تروریستی سیزدهم دی ماه کرمان، اعلام کرد از دو تروریست معدوم انتحاری، یک نفر «ملیت تاجیکستانی» داشته است. این عوامل دو حمله ترورسیتی به شاهچراغ نیز هر دو تاجیک‌تبار بودند.

سیدیاسر قزوینی، عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران و از متخصصان تروریسم و داعش‌ درباره این موضوع به فرهیختگان گفت: «داعش روی یک منطقه بسیار مهم مثل تاجیکستان متمرکز شده است. تاجیکستان دارای یک حاکمیت مستبد و کاملا بی‌قید و بند است. امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان یک مستبد به تمام‌عیار است که حتی با صدام و سایر دیکتاتورها قابل مقایسه نیست. او کاملا ضد‌دین است و به‌صورت جدید با دین مقابله می‌کند. این وجوه را متاسفانه ما نمی‌بینیم.

این وضعیت در بین جوانان تاجیک یک واکنش ایجاد کرده است. بسیاری از جوانان، به سمت اسلام‌گرایی رفتند. همین چند وقت پیش وزیر یا مسئول جوانان تاجیکستان، جوانان را از داشتن ریش برحذر داشت. او سخنان خیلی عجیب‌و‌غریبی زد که چه نگرانی‌هایی وجود دارد درباره ریش داشتن یک جوان. آنجا ریش داشتن هم ممنوع است.

جوانان تاجیک از یک سمت طالبان را می‌بینند که بر روی افغانستان خیمه زد و از سمت دیگر با حاکمیت ضد‌دین با گفتمان پوپولیستی ضد‌دینی امامعلی رحمان مواجه هستند. این یک سمت است و سمت دیگر اسلام‌گراها در افغانستان پیروز شدند. بالاخره این جوانان تاجیک امیدی در افغانستان پیدا کردند. در چنین وضعیتی داعش گفتمان تاجیک و فارسی‌زبان خودش را گسترش داد. از سوی دیگر طالبان هم درگیر وضعیت گرفتاری‌های خودش است.

داعش از فرصت استفاده کرد و بسیاری از این تاجیک‌ها را جذب کردم. شما عملیات اول و دوم شاهچراغ را به خاطر دارید که هر دوی آنها را دو تاجیک انجام دادند. پس داعش از تمام فرصت‌ها در دوره ضعف خودش استفاده می‌کند تا حضور و وجود خودش را به نمایش بگذارد. یکی از این عرصه‌ها، مناطق فارسی‌زبان با تاکید روی فارسی و با توجه به رویدادهای تاجیکستان و افغانستان است.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۴۷۶۳۸۲۱:۰۱:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
حالا فرض اینکه اگه روحانی هم رد صلاحیت بشه آقا افراد نزدیک ایشان حسین فریدون یا مهدی جهانگیری که هستند
ناشناس۳۳۴۷۷۲۳۲۲:۲۳:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
یک پیشنهاد برای برگشت علی کریمی به کشور لازم است به او اعلام شود اگر از عملکرد خود توبه و از ملت ایران عذر خواهی کند او را رییس فدراسیون فوتبال می کنیم او عاشق این بود که رییس فدراسیون فوتبال شود برای همین سر خورده شد و تحت تاثیر فشار روحی و عدم تعادل روانی باعث شد دست به اینکارها بزند
ناشناس۳۳۴۸۱۲۹۱۱:۰۹:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
علی کریمی خودش خودش را بدبخت کرد
ناشناس۳۳۴۸۳۷۲۱۴:۲۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
میتونست به عنوان یک اپوزیسیون داخلی منطقی در ایران به فعالیتش ادامه بده ولی اشتباه کرد
ناشناس۳۳۴۷۶۴۰۲۱:۰۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
ما به فهرستی که حسن فریدون ،شبنم نعمت زاده و مهدی جهانگیری و مهدی هاشمی نباشد فکر هم نمی‌کنیم
ناشناس۳۳۴۷۷۹۳۲۳:۳۷:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
شما کِی فکر کردین که این بار دومتون باشه؟
ناشناس۳۳۴۷۷۹۴۲۳:۳۹:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
اگه اینا تایید بشن به انتخابات فکر نمیکنیم
ناشناس۳۳۴۷۸۴۹۰۱:۳۹:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
دیگران افراد نادرست انتخاب می کنند
ناشناس۳۳۴۷۶۵۱۲۱:۱۱:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
امام خمینی :نگذارید انقلاب بدست نا اهلان ‌و نامحرمان بیافتد
ناشناس۳۳۴۷۷۵۱۲۲:۵۲:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
خوب اگر مردم دوست داشتن این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد چی؟ الف جان با سانسور نظرات فقط باعث دور شدن از واقعیات جامعه میشی.
ناشناس۳۳۴۷۸۲۴۰۰:۳۱:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تا وقتی به قانون احترام بگذاریم دست نامحرم نمیره
ناشناس۳۳۴۸۲۴۳۱۲:۳۷:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
حالا اگر قانون را نا محرم نوشت چی ؟!
ناشناس۳۳۴۸۰۹۰۱۰:۳۹:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
امام خمینی توصیه‌ای کرده‌اند که مراقب انقلابمان باشیم وظیفه ولی‌فقیه نشان دادن راه درست به مردم و مسئولین است اینکه عمل کنیم به آن یا نه با خودمان است. اگر صلاح خود و کشور را می‌خواهیم راه این است
ناشناس۳۳۴۷۷۹۲۲۳:۳۷:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
اتفاقا رخ داده که این وضع درست کردن حداقل در اقتصاد که قدرت خرید سابقه نداشته این همه خراب کرده باشد در هیچ دولتی ولی باز می خواهند بیایند سرکار
ناشناس۳۳۴۸۲۳۹۱۲:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
آیا به حرف ایشان عمل شد ؟!
ناشناس۳۳۴۷۶۵۳۲۱:۱۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
لایحه عفاف و حجاب هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود
ناشناس۳۳۴۷۶۵۵۲۱:۱۵:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
قوه تقنین و قضا و اجرا وضع عفاف و حجاب افتضاح افتضاح افتضاح اقتدار اقتدار اقتدار
ناشناس۳۳۴۷۹۵۹۰۸:۴۷:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
انگار متوجه نیسیتی کشور الان چطور داره اداره میشه!
ناشناس۳۳۴۷۹۹۳۰۹:۲۹:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
۱۸ آیه از آیات قرآن در شأن و لزوم حجاب نازل شده
ناشناس۳۳۴۷۶۶۲۲۱:۲۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
بیش از این مماشات با هنجار شکنان قوانین عفاف و حجاب جایز نیست
ناشناس۳۳۴۸۰۰۴۰۹:۳۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
مماشات حتی با کمتر از این هم جایز نبوده و نیست ولی ظاهراً منافع فردی و گروهی اقتضا نمیکنه قوانین الهی حاکم بشود خدا از مماشات کنندگان نخواهد گذشت
ناشناس۳۳۴۸۱۳۷۱۱:۱۴:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
درود و سلام بر شما هموطن گرامی که بدرستی حق مطلب را ادا فرمودید
ناشناس۳۳۴۷۶۶۵۲۱:۲۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
سیستم تایید صلاحیت شورای نگهبان باید طوری باشد که رد صلاحیت ها بسیار متقن و محکم باشد نه اینکه عده ای رد صلاحیت شوند و بعد تایید صلاحیت شوند
عمران۳۳۴۸۱۷۵۱۱:۵۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
عادت به این نکنید که کسی برای شما تعیین تکلیف کند. خودتان انسان بالغ و عاقلید و در جهت گیری کلی کشور به اندازه ی یک شهروند مسئولیت دارید. منتظر تایید و رد صلاحیت دیگران نباشید از عقل خدادادی استفاده کنید و خودتان نماینده ی خودتان را تعیین کنید. استقلال فکری داشته باشید.
ناشناس۳۳۴۸۳۱۴۱۳:۳۹:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
بالاخره یه عده‌ای باید باشن تا شخصیت و صلاحیت و قابلیت شما رو بسنجن وقتی جایی میخواهی استخدام بشی باید کسی یا کسانی شما رو مورد ارزیابی قرار بدن تا بدونن اهلیت داری یا نه
عمران۳۳۴۸۵۷۵۱۸:۳۲:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
آن کسانی که در اینجا مسئول استخدام هستند خودِ مردم هستند. مردم مسئول تعیین حاکمان هستند و کسی نباید و نمیتواند از زیر این مسئولیت شانه خالی کند.
علی۳۳۴۷۷۱۷۲۲:۱۷:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
بعد از رد صلاحیت 26 نفر از اعضای فعلی مجلس شورای اسلامی تکلیف قانون گذاری این ردصلاحیت شدگان در ماه‌های باقیمانده از عمر این مجلس چی میشه؟
ناشناس۳۳۴۷۷۴۴۲۲:۴۵:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
حدود یک میلیون نفر از حسن روحانی شکایت کردند او در دادگاه پرونده دارد اگر تایید صلاحیت بشود باید به شورای نگهبان شک کرد.
ناشناس۳۳۴۷۷۷۷۲۳:۰۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
حتی یک لایحه ساده را گردن نمی گیرید؟
ناشناس۳۳۴۷۸۹۳۰۵:۳۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
شورای نگهبان نباید ابزار سیاسی گروهی خاص باشد و جناحی عمل کند.
ناشناس۳۳۴۸۰۹۳۱۰:۴۲:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
آفرین تایید صلاحیت افرادی که صلاحیت لازم را ندارند و سابقه خراب آنها هنوز از ذهن‌ها پاک نشده، به معنای ابزار سیاسی شدن برای آن جناح است
عمران۳۳۴۷۹۵۴۰۸:۳۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
اولا روحانی و لاریجانی اصلاح طلب نیستند خودشان هم چنین ادعایی ندارند. دوم اگر تمام اصلاح طلبان هم نام نویسی کنند و تایید صلاحیت شوند هم بیشتر از ۱۰درصد به مشارکت اضافه نخواهند کرد.
ناشناس۳۳۴۸۰۲۸۰۹:۵۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
ضعیف ترین مجلس با ضعیفترین دولت همراه شده است.
ناشناس۳۳۴۸۳۱۷۱۳:۴۳:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
ضعیف ترین و ناکارامدترین دولت بعد از انقلاب دولت روحانی بود.
ناشناس۳۳۴۸۳۷۷۱۴:۴۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
ضعیف تر از روحانی من سراغ ندارم که فقط بلد بود بداخلاقی کنه و به مخالفانش تیکه بندازه و توهم رفع تحریم ها بزنه ولی تحریم ها بعد برجام دو برابر بشه، مردم رو به بورس فرا بخونه و باعث بدبختیشون بشه و ... و ... و ...
علی کریمی۳۳۴۸۰۳۹۰۹:۵۷:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
شورای نگهبان باید در مورد رد صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس در موارد زیر شفاف سازی و افکار عمومی را قانع کند. 1 - این افراد از چه تاریخی صلاحیت خود را برای نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از دست داده اند؟ 2 - دلیل از دست دادن صلاحیت این افراد چه بوده است؟ 3 - تکلیف قوانینی که با مشارکت این افراد بعد از تاریخ از دست دادن صلاحیت چگونه است؟ 4 - نمایندگان رد صلاحیت شده در مدت زمان باقیمانده چگونه و با چه توجیهی صلاحیت دارند در مجلس حضور و در امر قانون گذاری مشارکت کنند؟
ناشناس۳۳۴۸۰۶۸۱۰:۱۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تایید صلاحیت مطهری که اصولگراست و سالها نماینده مجلس بوده و یا پزشکیان مگر هنر است؟ نوبخت هم از اول اصولگرا بوده اصلا خود روحانی مگر اصلاح طلب بود در دوره دایره انتخاب کوچک تر می شود اصلاح طلبان در هر دوره کمتر و کمتر می شوند و مجبور می شوند با اصولگرایان معتدل ادغام شوند و لیست بدهند .
علی گرگانی۳۳۴۸۰۸۶۱۰:۳۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
اکنون گیریم که برخی مانند محمد مهاجری اختیار دهانشان دست خودشان نیست همینحوری چیزهایی ازدهنشان درمیره وحرفهای سفارشی بیگانگان را بازگو میکنند! !!! نکنه کشور دادگاه و قانون هم دیگر ندارد که این فرد را بخواهند که تو از کجا این حرفها را در زمانیکه مردم و کودکان بیگناه کرمان توسط اسراییل به خاک و خون کشیدند باحرفهای پوچ همدست اسراییل و آب در آسیاب دشمن می ریزی؟ !!!!!
حسين۳۳۴۸۴۷۵۱۶:۰۸:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
ايا شرعا دولت مجاز است كه نفت بيت المال را به كشور كمونيستي و ديكتاتوري چين ارزان بفروشد ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

      2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

      3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

      4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

      5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

      6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

      7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

      8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

      9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

      10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

      11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

      12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

      13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

      14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

      15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

      16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

      17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

      18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

      19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

      20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

      21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

      22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

      23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

      24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

      25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

      آخرین عناوین